~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Alkuperäinen kirjoittaja Halinalle81:
Lissuli81: Sanos muuta, oli aikamoinen peli, tuli telkkarista seurattua vaikka olis mieli tehnyt lähteä hippokselle kattomaan peliä. Nyt täällä on koko ilta kuulunut sisälle asti melua, autoja ajaa torvet soiden ja ihmiset huutavat. Meillä esikoinenkin (1v7kk) huuti MAALI kun tämä äitikin innostui vähän ilakoimaan Jypin puolesta :)
Asutaankohan me lähekkäin? :D Torvet tosiaan töötötteli ja jotain laulelua kuului ulkoa kun peli oli päättynyt. Me asutaan oikeastaan ihan täällä tapahtumien keskipisteessä... Tietysti koko kaupunki saattoi olla hiukan sekaisin moisesta tapahtumasta ;)
Voi ei, ihanaa :) Mitenhän myöhään siellä on jaksettu riehastella?? Itse asun tosiaan Jyväskylästä hiukkasen pohjoiseen ihan maalla ettei tänne asti sentään kuulunut jytkeet. Mä olisin ollu varmaan ihan sekasin jos oisin ollu Jkl:ssä sillon, tommoset yleisötapahtumat aina vetää puoleensa :) Varmaan virallisia juhliakin on tiedossa lähimain...
Enkä oo muuten tajunnut ollenkaan että maranooka ja halinalle on kans Keski-Suomen asukkeja!
Meitä taitaa olla enemmän kuin tiedetäänkään :)
 
Sykkeet: Meillä on sykkeet ollu koko ajan noin 130-155 ja kromosomien mukaan siis varmasti poika tulossa. Yks neuvolantäti sanoi ennen ku tulokset oli selvillä, että jos ei näillä sykkeillä tuu tyttöä, ni ei sitte millään :LOL: No, pieleen meni se ainakin... :D

MM ja Pepe 33+2
 
mä yritin muuten eilen neuvolassa saada itselleni ylimääräistä ultraa tuon ison sf-mitan takia, että ois päässy katsomaan mikä siitä sf-mitasta suuren tekee, vauva, lapsivesi vai mun lyhyenläntä ruumiinrakenne (163cm pituutta). terkka sanoi etteivät kyllä tämmöisillä perusteilla ultraa, on kuitenkin onneksi se synnytystapa-arvio jossa ultrataan.

myönsi sen, että lyhyillä naisilla sf-mitat usein saattavat huidellakin yläkäyrien tuntumassa, kun käyrät on tehty keskipituisen naisen mukaan (165-167cm). mutta lapsiveden arvioi normaaliksi, kun vatsani ei ole mikään muodoton löllykkä, todennäköisesti hyvänkokoinen vauva vaan :heart:

ja tosiaan, nelikiloiseen vauvaan olen asennoitunut, itselläni painoa syntyessä 4120g, pikkusisko 4300g. meiän äitee paino 4000g syntyessään. mieheni painoi ripauksen alle 4kg mutta hänet leikattiinkin rv 39 pihalle, lie minkä kokoiseksi ois kasvanu jos ois ite saanu ulostulostaan päättää. serkut ovat olleet syntyessään 4kg:n molemmin puolin. me vaan ollaan haluttu kasvaa isoiks :D

ja voi vitsit toi vauva sit kans hikkaa aina :D :eek:
31+3
 
Heippa taasen =)
Olin pääsiäisen poissa koneelta, siks hiljaiseloa täältäpäin.

Tiikeri83 Paljon onnea pikkutikrusta, ihanaa että poika voi niin hyvin ja oli jo komean kokoinenkin :heart:

[/b]Vaatteista juttua on ollu, ja meillä on kai ihan liian vähän. Toisekseen ei oo kyl mitää rasvoja, vanuja, lappuja (en mä edes tiedä mitä tarvii) :LOL: Apua!

Täälä ehkä harkkasuppareita on välillä, mut eipä ne miltään oikein tunnu. Siks en ees tiedä onko ne niitä. Vointi on aika hyvä (odotin et tää odotus ois ollu paljo vaikeampaa). En nyt ihan liiku niinku ennenkin, mut pyöräilen, jumppaan, uin ja kävelen nyt ainakin.
Ens viikon tiistaina olis neuvola, toiv. sf-mitta on kasvanu. Vaikka on se tähän asti aina, mut silti mennään just ja just alakäyrää pitkin.

Muut lyhyet Onko teillä sf-mitta ollut millä käyrällä? Kun mulle tosiaan sanottu että lyhyillä voi olla enemmän ku ei oo mahalla tilaa kasvaa ku eteen ja ulospäin. Itellä siis pituutta hurjat 161cm.
Lauantaina poksui 30+0 täyteen, jännää! =)

Jennynen ja Möhkö 30+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Himpsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Alkuperäinen kirjoittaja Halinalle81:
Lissuli81: Sanos muuta, oli aikamoinen peli, tuli telkkarista seurattua vaikka olis mieli tehnyt lähteä hippokselle kattomaan peliä. Nyt täällä on koko ilta kuulunut sisälle asti melua, autoja ajaa torvet soiden ja ihmiset huutavat. Meillä esikoinenkin (1v7kk) huuti MAALI kun tämä äitikin innostui vähän ilakoimaan Jypin puolesta :)
Asutaankohan me lähekkäin? :D Torvet tosiaan töötötteli ja jotain laulelua kuului ulkoa kun peli oli päättynyt. Me asutaan oikeastaan ihan täällä tapahtumien keskipisteessä... Tietysti koko kaupunki saattoi olla hiukan sekaisin moisesta tapahtumasta ;)
Voi ei, ihanaa :) Mitenhän myöhään siellä on jaksettu riehastella?? Itse asun tosiaan Jyväskylästä hiukkasen pohjoiseen ihan maalla ettei tänne asti sentään kuulunut jytkeet. Mä olisin ollu varmaan ihan sekasin jos oisin ollu Jkl:ssä sillon, tommoset yleisötapahtumat aina vetää puoleensa :) Varmaan virallisia juhliakin on tiedossa lähimain...
Enkä oo muuten tajunnut ollenkaan että maranooka ja halinalle on kans Keski-Suomen asukkeja!
Meitä taitaa olla enemmän kuin tiedetäänkään :)
Minä olen välillä kurkkinut tuota etusivun listaa ja toisten synnytyssairaaloita. :) Ties vaikka satuttaisiin samaan aikaan synnärille.. Hulinaa oli tosiaan tässä hippoksella keskisuomalaisen nettisuvujen mukaan aamuneljään. Itse menin kyllä jo kymmenen jälkeen nukkumaan ja silloin vielä kuului vähän väliä tuota hulinaa.. Meiltä ei oikeastaan jääkiekkofaneja löydy, mutta pitihän sitä kuitenkin seurata finaalien etenemistä. :whistle:

Mitä muut olette mieltä, kehtaanko mennä huomenna neuvolaan kun olen flunssassa? Kuumetta ei vielä virallisten rajojen mukaan ole, mutta ääni on kadonnut miltei kokonaan ja kurkku hurjan kipeä.. Lapsiahan ei neuvolaan saa kipeänä viedä ja joskus tuolla meidän äitiysneuvolassa saattaa olla vauvojakin. Tosiaan vasta nyt aloin miettiä kannattaako mennä.. Mitähän tekisin? :/
 
Enpä minäkään ole tajunnut että meitä Jyväskylän mammoja on täällä enemmänkin :)
Sitähän vois vaikka jotain treffejäkin järkätä, se ois kiva kun sattuu vielä LA samassa kuussa ja tiedä sitä vaikka tosiaan sattuis synnärille samaan aikaan.
Itse olen asunut Jyväskylässä vasta vuoden ja kaikki kaverit ja sukulaiset jäivät entiselle kotipaikkakunnalle, joten aikas hiljaista on ollut kavereiden suhteen... Täällä odotus puolella on myös oma ketju Jyväskylän mammoille ja siellä tulee käytyä myös, ollaan järjestetty myös tapaaminen ja seuraava onkin jo sunnuntaina.

Halinalle ja pikku kakkonen rv 31+5
 
Moikka!

Pääsiäinen meni ja nyt taas sitten arkeen takaisin. Eilen olin kättärillä lääkärissä missä katsottiin tuo kohdunsuun tilanne ja kaikki oli tosi hyvin. Enää ei tarvitse mennä. Vauvan painoarvio oli 1250g rv.29+2 keskikäyrän alapuolella kuulemma kasvaa. Huomenna pitäis mennä neuvolaan.

Tiikeri83 onnittelut pojasta. :heart: Kukakohan seuraavaks poksuu?

Eipä tässä sen ihmeempiä. Pitää mennä pihalle takaisin nauttimaan ulkoilmasta. On niin ihanan aurinkoista. B)

härkäneito ja vaavi rv.29+3
 
HelloShitty
minäkin oon niin utelias että pakko saada selville etukäteen kumpi tulossa. :whistle: :saint: kaikinpuolin helpompaa kun ei tarvii miettiä mitä hankkii ja nimiä. esikoisen ja kakkosen kaa en tienny enkä kokenu mitään suurta yllärii tai vau-fiilistä sukupuolesta. tai esikoisen kaa olin aika varma että tulee poikaa koska halusin sillon jo tyttöä. että kyllä se tyttö oli kiva ylläri. :xmas: mutta nyt on ollu kivaa tietää etukäteen.

Raffel; tuleppa pian ilmoittaa jos ne teki painoarviota tai vastaavaa. :attn:

täällä odotetaan uusia perheenjäseniä..anoppi ja appiukko osti meille pesu- ja astianpesukoneet. :eek: :heart: pesukonehan hajos viikonloppuna ja astianpesukone jo aikasemmin. siinä "toimi" vaan 1 ohjelma ja sekin tooosi huonosti. ihanaa saada pesty pyykkiä. illalla koneet saapuu kotiin. :D

eipä muuta ekstraa...ulkona ihana aurinkoinen kevätsää..vihdoinkin. B)

HS ja Jools rv 32+6..kohta poksuu taas.
 
Tänne ei voikaan muuten harmaat kirjoitella? Huh :D Kävin kontrollissa, ja lapsivettä oli hyvin vatsassa, poika liikkuu tosi hyvin, ja kohdunsuu hyvin kiinni.
Paino arvio oli 1,5kg! Minusta hyvin jo painoa vauvalla :heart:
Huomenna neuvola, ja 24.4 uusi kontrolli. Seuraillaan tilannetta kuitenkin, vaikka kaikki hyvin.

Mammanpojat :heart: poju 29+1
 
Hei, mitä mieltä oikeasti olette.. Kannattaako sinne neuvolaan mennä kipeänä? :snotty: Vai saanko vain pahoja katseita osakseni jos menen sinne ääni käheänä.. Jos kuume selkeästi nousee en mene, mutta kun ei vielä ole kuin 37,4. Palelee kyllä lupaavasti.


 
HelloShitty
Raffel; onnea tyttölupauksesta! :D :flower:

neuvolasta kipeenä..ihan oman voinnin takia siirtäisin. mulla on aina lasten kaa tosi tiukka linja missä mennään kipeenä koska lapset ei osaa silleen varoa tartuttamista. aikuinen osaa silleen pestä kädet ja olla koskematta tavaroihin jne. jos vaan helposti saat uuden ajan niin ehkä kannattaa ottaa. kipeenä paras paikka on oma sänky. :D

pikaista paranemista!!! :heart:
 
neuvolassa tuli käytyä.

painonmuutos/vko: 400g (yht. 10kg)
rr: 112/72
u-prot: -
u-gluk: -
hb: 123 (nousussa) :D
sf-mitta: 28,5cm eli keskikäyrää
tarjonta: viisto (oli kääntäny ittensä vähäsen poikittain)
syke: 155-160

eli kaikki oli kunnossa! synnytystapa-arvioon pääsen, josko siellä sitten näkis vaavin sukupuolenkin.

voithan, maranooka, soittaa neuvolaan ja kysyä, mikä siellä on käytäntönä. itse en menis, koska heti, ku nousee kuume, en pääse sängystä ylös. jaksamisia sinne!!

mihan & masukas 31+1
 
Ok. Kiitos mielipiteistä. :) Soittelen aamulla neuvolaan jos olo ei selvästi helpota. Äsken kyllä kuumettakin jo oli 37,8.. Olisi kauheaa tartuttaa kyllä näitä pienimpiä neuvolan asiakkaita, jotka ovat ensikäynnillään.

Ihanat lapset ja mies lähtivät juuri hakemaan minulle suklaata! :p Ei oikein mikään ole tänään maistunut ja ihan kamalasti tekee mieli fazerin sinistä. Koitan selvitä parilla palalla, ettei sokeriarvot huitele taivaissa... :whistle:
 
raffelille onnittelut hyvästä ultrasta :flower: :heart:
neuvolassa olen käynyt kipeenäkin, että ihan oman voinnin mukaan. lapsia en ole sinne kipeenä vienyt.
korvapolilta saatin tuomio: putket korviin ja risat tarkastetaan viel sitten samalla nukutuksessa, toiveena esitetiin että toimenpide olis ennen kesäkuuta, joten nähtäväksi jää, jos ei onnistu niin joudutaan odottamaan syksyyn koska päiväkirra on kesän kiinni :| siinä ajassa kerkee jo olla sata korvatulehdusta :(
 
Höh,päivällä kirjoitin pitkän rimpsun kuulumisia ja kas,oli jotain häikkää sivuilla ja tekstini hävis bittiavaruuteen...

Eilisiä neuvolakuulumisia oli et proteiinit oli selvästi plussalla.pe on tuomion päivä,soitan labra tulokset...toivon et se johtu vaan siitä kun mua ei lorotuttanut lainkaan kun menin neuvolaan vaan tiristämällä sain kupinpohjalle näytteen...mä mihinkään sairaalaan halua...voisko vähäinen veden juonti aiheuttaa nuita proteiinejä,mä en nimittäin juo paljoakaan nesteitä päivän aikana...painoa oli tullu kilo/vko,nyt jo 12.7kg saanut haalittua tähän jo aijemmin kertyneeseen kilomäärään...auts...ja ei voi ees lohduttautua et ne jää sairaalaan,kun ekasta ei jääny kiloakaan sinne...
Ukon kans jatkamme mykkäkoulua...se on kuulkaa kannattanut:) mä eilen kiukustuksissani rupesin repimään tapetteja tytön makurista(haluaa violetit tapetit,yäks...),tänään olen maalannut ikkunanapokia ja patterin(haisee tärpätti aika hyvälle kun on raskaana :LOL: )
,no,siis oltiin sit neidin kans kyläilemässä kolme tuntia,niin ukko oli sillä aikaa purkanu meijän makkarista kaapin,josta olen jo ajat sitten puhunu et se pitää purkaa ennen sepon syntymää,koska pinnasänky ei mahdu sinne,ja kaapin alla ei ole perkettia niin joudumme uusiin lattian sinne...mä olin aivan yllättyny et jee,nyt se sen teki...täähän on kannattava mykkis,kun eka se siivos oman harrastehuoneensa,jota ei vieraille ole kehdannu näyttää,nyt sit makurin kaapin purki..jos vielä mököttäs ,ni siivoiskohan tuo kodinhoitohuoneenkin,ni ois kaikki siivottuna :LOL:

Aika haikee olo tuli kun sain sähköpostiini yhestä lehestä vedoksen isän tulevasta kuolinilmoituksesta.iski jotenkin tajuntaan asia... Kait sitä on vetänyt jonkinmoisen suojakilven itelleen,kun on niin paljon kuollut läheisiä lyhyessä ajassa.olenkin sanonut mun kaverille,kun sitä huoletti et olen niin sujut asioiden kanssa,niin sanoin et mä tiedän ,et joskus mä vielä romahdan,esitän liian vahvaa...en yksinkertaisesti anna itseni ajatella näitä asioita,peitän kaiken pelleilyn taakse...yksin itken sit saunassa...
Ja jos joku vielä muistaa,kun meidän takapihan välikköön oli muuttanut yks kissa,joka viikon siinä asusteli ja sit vietiin se löytöeläinkotiin.käytiin sitä tänään katsomassa...ei ole kukaan kaivannut raasua,karanteenissä oli vieläkin,silmä tulehtunut...ja mulla meinas sielläkin märy päästä,se oli niin hellu...monta tarinaa kuulin kuinka julmia ihmiset voi olla... :'(
Mutta nyt taidan vetäytyä sohvannurkkaan ja katsoa"nauhalta" emmerdalen ja sairaalaohjelman samia =)

Terkuin poksuva ryhis ja seppo32+0
 
ostin tänään koulusta sämpylän kotimatkalle ja kahvilan täti kysyi että eikös mun kuuluis pian olla tossa mäessä synnyttämässä (koulu siis sairaalan vieressä).. vastasin että no jos pari kuukautta vauva malttais vielä pysyä ni ois hyvä... ja tsiisus sen posket oli punaiset :D en mä nyt NIIN isolta näytä.. mut se meni jotenki niin hämilleen että mua vaan nauratti :p
 
Tiikeri83 ja perhe oikein paljon onnea pienestä pojasta! :flower: Kaikkea hyvää teille!

Sairaalakassia en oo pakannu enkä paljon muutakaan valmisteluja tehny... Olis kait alettava väsään listaa että mitä kaikkea tarvii hommata...

Yx juttu pisti aiemminkin silmään, mut en tullu siihen kommentoineeksi kun muutenkin kirjottelen niin harvoin niin unohtuu ne vähätkin asiat... Eli siitä kun muutaman kerran oon lukenut joittenkin teiän kirjotuksia että neuvolassa ei pissanäytteen antaminen oikein onnistu kun ei pissata... Ite aina kärvistelen sen neljä tuntia pissahädän kanssa kun neuvolasta on sellainen ohje annettu... Saattaa tulla vääriä tulkintoja jos pissa ei tarpeeksi kauan saa "seistä" rakossa...

Tänään tuli aika synnytystapa-arvioon ja kyllä se totuus alkaa pikkuhiljaa valjeta tähänkin pollaan että synnytys lähestyy... täs ei oo ku suunnilleen neljä vkoa ni vauva on jo "valmis"...

Jouduin tilaan ajan yksityiselle gynelle ku en käsitä mikä ihmeen "syyhy" alakertaan on tullu... liekö johtuu limakalvojen kuivuudesta ja samalla lisääntyneestä valkov. vai mistä... Onx kellään tällästä onkelmaa ilmenny? aattelin et jos sais jotain "linimenttiä" josta apua olis... ja samalla jos vaikka pääsis kattoon ultralla vähän vaavia...

Nalle-emo ja pikkunalle rv33+1
 
Raffel kivankokoinen tyttövauva teille on tulossa :heart:

Ryhis nyt alat juomaan sitä vettä silloin tällöin edes vähän,kyllä silläkin on kuulemma vaikutuksensa asiaan =)
Mulla ei ole sitä ongelmaa,itse juon ainakin sen 2l vettä päivässä+ maidot päälle :p

Niin ja annat surun tulla sitten kun siltä tuntuu :hug:

Talviksella on ihana masu :heart:

Mä en ole 4h pidätellyt pissaa ennen neuvolaan menoa ja hyvin on aina kuppiin näyte tullut,mua nykyään pissittääkin aina :whistle:


BV ja P 33+4
 
HelloShitty
mulle on toi vedenjuominen (eikä oikeestaan vaan veden vaan yleensäkin) ollu ongelma. on todi hankalaa saada edes se litra menemään päivässä. :ashamed: tässä odotuksessa on onneks ollu jano niin ei oo silleen ollu vaikeeta. ei taida kuitenkaan riittää kun turvottaa edelleen. |O tänään otan tavoitteeks juoda vielä enemmän..jos edes vähän turvotuksesta menis pois...edes vähän.. :snotty:

kauheeta kun sais nukkua muttei pysty. :headwall: no..n. 7 viiikkoo niin ei oo varmaan se ongelma enää. :D

HS ja Jools rv 33+0
 

Yhteistyössä