~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

Oi! Syntyny tiikerillä poju ennen rv30! Onko hän itse kertonut jossain uutisesta vai miten tiesitte lisätä etusivulle? Pitkä aika sairaalassa mutta tärkeintä että lapsi selvisi :heart:
Onnea ja suuri hali koko perheelle :heart:

Heiti ja poju rv29

Alkuperäinen kirjoittaja Tiikeri83:
Hei vaan kaikille! Meillä otettiin varaslähtö synnytyksestä ja poika päätti syntyä nyt sitten toukokuussa eli 6.4.(rv 29+5) naistenklinikalla. Ei olisi ollut kyllä vielä mikään kiire tänne maailmaan. Strategiset mitat pojalla oli syntyessä 1130g ja 37,5 cm, eli varsinainen järkäle.. Äiti sai pahan raskausmyrkytyksen ja niinpä piti synnytys käynnistää, mutta eihän poika tajunnut että nyt pitää syntyä, joten sektioon päädyttiin. Tällä hetkellä Vauva jaksaa ihan hyvin. On hyvässä hoidossa vastasyntyneiden teholla lastenklinikalla. Hengityksen kanssa ollut hieman ongelmia, mutta se oli aika odotettavissa noilla viikoilla. Äiti odottaa kovasti kotiin pääsyä pois sairaalasta, joka toivon mukaan tapahtuu tässä lähipäivinä.
Kokeilkaa muut pitää vauvat vielä masussa kasvamassa. Ei kiirettä ulkomaailmaan.
tässähän tämä =)

Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiikeri83:
Hei vaan kaikille! Meillä otettiin varaslähtö synnytyksestä ja poika päätti syntyä nyt sitten toukokuussa eli 6.4.(rv 29+5) naistenklinikalla. Ei olisi ollut kyllä vielä mikään kiire tänne maailmaan. Strategiset mitat pojalla oli syntyessä 1130g ja 37,5 cm, eli varsinainen järkäle.. Äiti sai pahan raskausmyrkytyksen ja niinpä piti synnytys käynnistää, mutta eihän poika tajunnut että nyt pitää syntyä, joten sektioon päädyttiin. Tällä hetkellä Vauva jaksaa ihan hyvin. On hyvässä hoidossa vastasyntyneiden teholla lastenklinikalla. Hengityksen kanssa ollut hieman ongelmia, mutta se oli aika odotettavissa noilla viikoilla. Äiti odottaa kovasti kotiin pääsyä pois sairaalasta, joka toivon mukaan tapahtuu tässä lähipäivinä.
Kokeilkaa muut pitää vauvat vielä masussa kasvamassa. Ei kiirettä ulkomaailmaan.
tässähän tämä =)

Kiitoksia! =)

HelloShitty
olo on tää... |O
oon juonu tänään ihan sikapaljon mutta tuntuu että kaikki jää sinne jonnekin elimistöön..ja vesihän pitäis auttaa turvotukseen. itkettää melkein jo kun miettii perjantaista neuvolaa. käsiin tullu ihme "palloja" ihon alla..oikeen huomaa että sinne kertyy nestettä. :x aamullakin oli ranteissa viivat ku oli niin turvoksissa. varpaatkin näyttää nakeilta. :headwall:

pahinta on se olotila. ahistaa...

neuvolan kuulumisia rv 31+2

rr 134/71
pissa puhdas
paino +630g/vko (yhteensä 14,5kg.. nii varmaa :D)
hb 115
turvotus -
sf-mitta 31,5cm
vauvan asento rt
vauvan syke ~130

lupas soitella torstaina mulle synnytystapa-arvioon aikaa :eek: glups!! sitä ollaanki jo aika pitkällä!

Heippa!
Kiva taas kuulla kuulumisia sekä "vakkareilta" että taustailijoilta!! Monenlaista täällä taas puuhataan, pakataan kasseja, valvotaan öitä jne jne.
=) Täällä olo on rauhallinen, ihan vikoja päiviä töissä, enää ensi viikolla neljä päivää, yritän jaksaa loppuun asti, jotta ehtisin perehdyttää sijaisenkin. Nämä pääsiäisvapaat teki kyllä hyvää.
Noita suppareita välillä mietin kun oikeasti mua supistelee koko ajan, mutta tätä se on ollut koko raskausajan ja itse asiassa kaikki neljä raskautta, että jotenkin en sitten osaa pelätäkään että paikat vielä pahasti aukeis...to on neuvola, täytyy vielä kysyä tädiltä hänen mielipidettään.
Yöt mullakin toisinaan hankalia, levottomat jalat, vaikea hengittää, vessareissuja jne, mutta onneksi pääosin nukun ihan jees.
Kassia en pakkaile, kun ei siellä nyt mitään ihmeitä tarvita: meikit ja dödöt otan kun lähden, neuvolakortti on aina mun mukana ja voin hyvin kotiutua samoilla vaatteilla kun menin, känny on aina mukana ja vauvan vaatteet jätän tänne valmiiksi niin mies saa sitten ottaa mukaan.
Toivonmukaan pääsen taas nopsaan kotiin, en oikein viihdy sairaalassa, kuopus syntyi pe illalla klo 18 niin kotiuduttiin jo su aamupäivällä.
Nyt pitää raivata kotia kun äiti tulee huomenna vahtimaan kuopusta kun mieskin menee töihin vaikka hoitovapaalla onkin.
kekkeri 33+2 vau...

koko arvioista,. lääkäreiden mukaan kasvatanb jälleen suurta vauvaa ja paino arvio oli 28+2 1550g ja 31+2 1880g eli jos menee la:han tai yli niin sinne 4500g on kokoarviot. ja siis nyt tulollaan tosiaan sokeri vauva kun ei taho toi insu määrä tehota. nostavat sitä varmaankin loppuviikosta. ei mua haittaa mutta kyrsii vaan koko ajan nähä liian suuria lukuja.

imetyksestä ajattelin olla ottamatta paineita ja haluisin mahdollisimman paljon imettää jo erityishoito osasto aikana.sinne tuo sokeri ryyni kuitenkin joutuu.

ny alkaa olla kaikki hankittuna. ostin kaukalon ja sitte saadaankin melkein pärjätä sillä mitä on.... miehelle juuri pohdin että onko liian aikasta pestä vaatteita kun vaatehuoneeseen tulisi sikana tilaa lisää kun saisin sen yhen lootan pois ja sanoi että ei o. joten nyt se laatikko tököttää pesukoneen vieressä. mutta kun on paljon tota muutakin pyykkiä.

meinasin kokeilla pestäviä liivin suojia ja tilasinkin niitä 10 paria kun löysin edullisia/mieleisiä. eivät kuulemma tarraa tisseihin kiinni ja viimeksikin oli vaan ne kalleimmat natusanin??? lätkät joita pystyin käyttää noi halpis mallit liimautui sikana kiinni ja kun oli viellä ruvella ni ei tehny kuivaa rapiä ensin lätkiä isti ja sitte vielä kärsiä imuotteesta.

maranooka kiva kuulla että sulla on pysynyt nyt kuosissa noi sokrut. toivottavasti mäkin saan ne ees hiukan hallintaan suht nopsaan alkaa nimittäin tosissaan pelottaa että jätti vauva jää kiinni. toi kakkosen koko luokka oli ihan maksimi minkä mahtuu ulos. eli 4450g, 55 cm ja kuula 37 cm.

tinni ja ryyni vielä hetken 31+6

Lissuli81: Sanos muuta, oli aikamoinen peli, tuli telkkarista seurattua vaikka olis mieli tehnyt lähteä hippokselle kattomaan peliä. Nyt täällä on koko ilta kuulunut sisälle asti melua, autoja ajaa torvet soiden ja ihmiset huutavat. Meillä esikoinenkin (1v7kk) huuti MAALI kun tämä äitikin innostui vähän ilakoimaan Jypin puolesta :)

Mäkin oon nyt parina yönä aamuyöstä nukkunut melko levottomasti,kasvava vatsa ja liitoskivutkin alkoi eilen,niin sekään ei edesauta asiaa :kieh:
Niin ja tuo jatkuva pissähätä,kun baby punkee itseään alaspäin :snotty:

Sairaalakassia en ole vielä pakannut,pitää tällä viikolla ostaa joku reppu jostain ja sitten pikku hiljaa pakkailla sitä =)

Kiva kuulla jotain teistä vähemmänkin aktiivisista kirjoittelijoista :heart: :hug:
Mä olen vissiin tämän palstan aktiivikäyttäjä,ainakin mun viestimäärästä päätellen :whistle: :ashamed:

Tiikeri83 tulehan aina kertoilemaan,mitä pikku prinssille kuuluu :heart:

Masukainen78 tervetuloa mukaan :hug:

No mä kävin siellä neuvolassa eilen:

Paino + n.840 g/vko :x
RR 120/77
U-Prot. -
U-Gluk. -
B-Hb 129 rautaa ei tarvitse ottaa enää =)
Kohdunpohjan korkeus 33cm
Tarjonta rt :heart:
syke: 130 about

Ja kotiin sain ton verensokerimittarin,eihän se loppujen lopuksi niin paha juttu olekaan,mitä ensin luulin =)
Aamuarvon mittäsin juuri,5,6 (sallittu raja 5,5 ) mutta oliskohan iltapalalla mitään vaikutusta asiaan :whistle: :ashamed:
Tänään pitää diabeteshoitajalta terkkulasta hakea lisää noita liuskoja, ton vehkeenhän mä saan pitää omanani,ihan jees juttu niin raskauden jälkeenkin silloin tällöin mittailen sokereita.
Nyt mun pitää siis tiiviisti mittailla kahden viikon ajan noita sokereita ja jos ne pysyy normirajoissa lukuunottamatta tota äskeistä arvoa,niin sen jälkeen mun ei tarvitse niitä mittailla kuin muutamana päivänä viikossa.

Ei mullakaan ole yhtään hajua babyn painosta,no parin viikon päästä mulla on se ultra niin sitten saan tietää tarkemmin mitä Paprica painaa :heart:

HS toivottavasti ei ole sentäs mitään alkavaa raskausmyrkytystä :hug:

Te kenellä "pitäisi" olla sukupuoliveikkaus oikein,minkälaisia sykkeitä teidän vaaveilla on ollut.
Mähän tiedän ettei niihin sykkeisiin ole luottamista pätkääkään,mutta kun esikoistyttöä odottelin,niin sykkeet oli aina 150 kieppeillä ja nyt tämä toinen tyttö,niin sykkeet on olleet joka kerta siinä 130 pintaan :whistle:
Niin ja pystyykö ne rv 36 sanomaan mulle enää sukupuolta? :attn:

BV ja P 33+3

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Te kenellä "pitäisi" olla sukupuoliveikkaus oikein,minkälaisia sykkeitä teidän vaaveilla on ollut.
Mähän tiedän ettei niihin sykkeisiin ole luottamista pätkääkään,mutta kun esikoistyttöä odottelin,niin sykkeet oli aina 150 kieppeillä ja nyt tämä toinen tyttö,niin sykkeet on olleet joka kerta siinä 130 pintaan :whistle:
Niin ja pystyykö ne rv 36 sanomaan mulle enää sukupuolta? :attn:
sykkeet olleet siinä 140 paikkeilla ja tyttöä siis odotellaan. :heart: auttoiko yhtään? :D

eiköhän sen sukupuolen näkyy vielä paremmin rv 36 jos vaan suostuu näyttää. usein ne on niin kippurassa sillon ettei välttämättä näy ja jos ultraaja ei viitti edes yrittää niin... :whistle: meilläpäin kun tietoa ei saa vaikka maksaiskin ekstraa. :LOL: |O

HS ja Jools rv 32+6

Alkuperäinen kirjoittaja Halinalle81:
Lissuli81: Sanos muuta, oli aikamoinen peli, tuli telkkarista seurattua vaikka olis mieli tehnyt lähteä hippokselle kattomaan peliä. Nyt täällä on koko ilta kuulunut sisälle asti melua, autoja ajaa torvet soiden ja ihmiset huutavat. Meillä esikoinenkin (1v7kk) huuti MAALI kun tämä äitikin innostui vähän ilakoimaan Jypin puolesta :)
Asutaankohan me lähekkäin? :D Torvet tosiaan töötötteli ja jotain laulelua kuului ulkoa kun peli oli päättynyt. Me asutaan oikeastaan ihan täällä tapahtumien keskipisteessä... Tietysti koko kaupunki saattoi olla hiukan sekaisin moisesta tapahtumasta ;)

Tänään aamulla soittelin sokerihoitajalle arvoista ja sain "kehuja". =) Voi olla, ettei enää tarvitsekaan soitella arvoista sinne, käyn vain kokoultrassa muutaman viikon päästä ja siinä se sitten ehkä onkin. Alunperinhän tuo ultra sovittiin siksi, että olen raskauden aikaan joutunut popsimaan kortisonia ja sehän saattaa aiheuttaa pienikasvuisuutta. Kun taas sokerit päinvastoin.. Jospa tämä pieni olisi sitten normaalin kokoinen :whistle:

Kyllä muuten olisi hurja paikka synnyttää yli nelikiloinen vauva kun on näihin omiin pikku sintteihin jo tottunut. Eihän hankkimani pienet vaatteetkaan menisi sokerivauvalle päälle ainakaan kauaa... Ja kun aikaisemmilla kerroilla ollaan aloitettu jo 44cm ja 50cm kokoisista vaatteista. 62cm vaatteet ovat menneetkin sitten monta kuukautta aikaisemmilla kerroilla. Saas nähdä miten käy.

Huomenna neuvolaan..

-maranooka & prinsessa 30-

HelloShitty
vauvan koosta..kyllä mä veikkaisin että tää possu on ainakin se 2kg nyt. :D ei mulla oo mitään hajuu. ja täällä ei saa kovin helposti ylimääräsiä ultriakaan. huolestunu en oo. semmonen 3.5-3.7kg kuitenkin on syntyessään, niinkuin noi muutkin olleet. :D

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
vauvan koosta..kyllä mä veikkaisin että tää possu on ainakin se 2kg nyt. :D ei mulla oo mitään hajuu. ja täällä ei saa kovin helposti ylimääräsiä ultriakaan. huolestunu en oo. semmonen 3.5-3.7kg kuitenkin on syntyessään, niinkuin noi muutkin olleet. :D
Esikko oli syntyessään 3298g,että jotain sen suuntaista mä odotan nytkin tulevan.

Potkut on hemmetin kipeitä nykyään,kylkiluut vaan rutisee :kieh:

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Esikko oli syntyessään 3298g,että jotain sen suuntaista mä odotan nytkin tulevan.

Potkut on hemmetin kipeitä nykyään,kylkiluut vaan rutisee :kieh:
niin on! mutta eiköhän tila käy vähiin ja meno rauhoittuu pikkuhiljaa.
kunhan se vauva on alle 4kg niin olen tyytyväinen. muuten ei mahu kaikki ihanat Lindexistä ostetut pienet vaatteet päälle. :heart: :LOL: :whistle:

No se olikin sit vaan se yks yö mikä meni hyvin :kieh: Viime yönä heräsin 4 kertaa siihen ku veti suonta jalasta! :eek: ja 3 kertaa pissalle |O painoarviosta ei oo mitään hajua ja ultria mulla ei tässä raskaudessa ainakaan tällä tietoo enää ole :/ esikoinen oli syntyessään rv36+1 2560g ja 46,5cm et varmaan sit jos laskettuun asti kyydissä pysyy niin vois odotella sellasta päälle 3kilosta?

noppispoppis & toukkis 31+1 :heart:

Tiikerille onnea ja :flower: pikkuprinssistä. Toivotaan, et kaikki sujuu hyvin tästä eteenpäin. Ja uusille teretulemast, meitä alkaa olla jo hyvä määrä.

On täällä muutkin eilistä peliä seurannu, meillä oli miehen kanssa eilen kans kisakatsomo kotona. Kuinka paljon meteliä voikaan kaksi ihmistä voi saada :) mutta lopputulos oli mitä pitikin, hyvä JYP! Kyytiläinenkin innostui, tais olla äänet ja verenpaineet kohdillaan :D

Yö menikin hikoillessa ja palellessa vuorotellen, nenä tukossa ja pala kurkussa....perhanan flunssa iski! Onneksi oli aamulla neuvola, terkka kirjoitti loppuviikon huilia. Oli verenpaine ja vauvan syke aluksi sen verran korkeat, et suositteli lepoa. Paine onneksi laski toisella mittauskerralla suht normeihin ja vauvan sykekin rauhottu, mut oli aluks aika epäsäännöllinen ja kävi välillä yli 180 :eek: Kyytiläinen on kääntynyt onneksi rt:n ja liikkuu tehokkaasti.

Viikonloppuna lähdetään Helsinkiin, jos ei tässä olossa mitään muutoksia huonompaan tule.Samalla keikalla katsastellaan vauvalle sänkyä ja lipastoa ja hoitotasoa sekä kevään fitnesskisat. Kisat tällä kertaa katsomon puolella :) karjuen ja kannustaen. Tää taitaakin olla viimenen pisempi reissu ennen synnytystä, siitä kaikki ilo irti. Yöpaikan emäntä lupaili vielä grillikauden avajaisia, loistavaa.

Aurinkoa ja voimia kaikille viimeisille viikoille, niitä kai tässä jo kohta veidään, HUIHUI!

-H ja Kyytiläinen 31 tasan

Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Alkuperäinen kirjoittaja Halinalle81:
Asutaankohan me lähekkäin? :D Torvet tosiaan töötötteli ja jotain laulelua kuului ulkoa kun peli oli päättynyt. Me asutaan oikeastaan ihan täällä tapahtumien keskipisteessä... Tietysti koko kaupunki saattoi olla hiukan sekaisin moisesta tapahtumasta ;)
Voi ei, ihanaa :) Mitenhän myöhään siellä on jaksettu riehastella?? Itse asun tosiaan Jyväskylästä hiukkasen pohjoiseen ihan maalla ettei tänne asti sentään kuulunut jytkeet. Mä olisin ollu varmaan ihan sekasin jos oisin ollu Jkl:ssä sillon, tommoset yleisötapahtumat aina vetää puoleensa :) Varmaan virallisia juhliakin on tiedossa lähimain...
Enkä oo muuten tajunnut ollenkaan että maranooka ja halinalle on kans Keski-Suomen asukkeja!

Yhteistyössä