~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

Sisulle jaksamisia anopin kanssa! :hug:

MM83 synttärionnittelut! :flower: :)

joo mulla toi mahakipu ei kyllä ainakaan nälästä johdu kun tulee vaan kipeemmäksi kun syön :/ mut en sit tiiä josko on ihan vaan sitä kun nahka venyy kun helpotti kummasti kun laitoin pojan pyllyrasvaa kun aattelin et se olis rasvasempaa :D

noppispoppis & toukkis 30+0 :heart:
 
Moi!

Noppispoppis ettei ne sun kipeet kohdat mahassa olis semmosia kudosrepeämiä? Mulla on semmosia tosi kipeitä ja just navan molemmilla sivuilla.

Sisu huh huh sun anoppias, miten voi olla noin ihana :kieh: :eek: Jaksamisia!

MM83 onnittelut! :flower:

Moniko nyt on siis alottanu vauvan vaatteitten pesun? Mä ehkä voisin jo alottaa peseen, mut pölyttyiskö ne kumminkin parissa kuukaudessa, vaikka laatikossa tietenkin on, ei kai? Esikon vaatteita rupesin peseen muistaakseni joskus kuukautta ennen. Nyt vaan, kun on noita viitteitä, et vois syntyä jo aiemmin, niin olis sit kaikki valmiina, eikä tarvis huolehtia niistä.

Huomenna on sitten ä-polilla kontrolli tosta kohdunsuun tilanteesta aamulla klo 9 ja tulee muuten 12. ultrakin samalla :whistle: Painoarvioo ootan ihan mielenkiinnolla, josko se katotaan, eiköhän..

Eilen oli normi neuvolakin ja siellä kaikki ok. RR 127/83 (mittaus jännitystä poden, kun kotona on ihan reilusti alhasemmat, eikä noikaan nyt mitkään korkeet oo), hb 137, sf 27, pissa puhdas, paino 61kg (+200g/3vko, alusta yht 9kg), vauva rt (ei luultavasti oo enää, mut katotaan, mitä huomenna ultra näyttää ) syke 150, liikkeet ++.

Mutta nyt vois hipsiä pikaseen suihkuun, et pääsee aamulla ylös.

Omppunen ja Ruttu 30+5
 
maraooka meitin sokeri vauva käynnistettiin 38+ viikoilla. syntyi loulta 39+1. sain vauvan salissa rinnanpäälle ehkä noin 5 minuutiksi. sitten tuli hoitaja joka pesi/mittasi miehen kanssa pojan ja sitten se läks. mies oli mukana viemässä poikaa. en siis saanut imettää ollenkaan salissa. vierihoitoon meidät siirrettiin sunnuntaina puoliltapäivin. eli meillä poika oli "keskolassa" noin 2vrk. lääkäri sanoi silloin että arvot pysyneet hyvinä ja sokeritippaa ollaan voitu vähentää todella nopeeta. eli en tiedä mikä olis "normaali" aika.
sain siis imettää esikkoa vasta silloin sunnuntaina ekaa kertaa ja siihen mennessä olin kerran koittanut pumpata jonka tuotos vietiin pojalle. mutta syötettiin pullosta että sai varmasti riittävästi maitoo että arvot pysyi ok. en tiedä olisinko saanut iemttää aijemmin jos olisin vaatinut. silloin olin näissä asioissa aika "vihree" vielä.

caisachu mäkin olen saanut ihan käsin joka kerta puristettua(lypsettyä) mutta aina ollut asento niin hankala että jos olisi enempi pitänyt lypsää/osua pulloon olisi ollut aika haasteellista puuhaa ja vienyt rutosti aikaa. eli suosittelen ainakin pumppuihin tutustumista ennen vauvan syntymää koska silloin on sitten jo muutakin prioriteettiä kuin ruveta vertaamaan pumppujen ominaisuuksia/saatavuuksia.

sisulle :hug: voimia siihen anopin "paapontaan". meillä taas anoppi häärää ali taukoomati jotain. viikkaa pyykkia,pesee keittiöö/mikroo, tekee ruokaa, leikkii lasten kanssa yms. välillä tulee kyllä sellainen olo että miten mä en tuota nyt o huomannu puunata. tosin kerran jo sanoi että jos häiritsee hänen hääränsä ni sanoo vaan ni hän lopettaa. ei mua häiritse mutta nyt ainakin raskaana ollessa tullu välillä sellainen olo että ajatteleeko siivotessaan että miten tuo poika tuollaisen talouden pitäjän on kelpuuttnut. :LOL:

toisaalta tietää myös että poikansa ei o talous iheme jos ei halua olla. ja että suurin osa hommista kaatuu mulle kun tekee kerta reissuhommaa.

tinni ja ryyni 30+6 vielä 30 min sitten poks.
 
Huomenta!
Vai miten sitä sanotaan yövuoron viimeisillä tunneilla..? Kohta pääsee nukkumaan.

Oon ollut taas pitempään pois palstalta, joten moni ei varmaan muistakaan minua. Olen pikkukolmosta odottava kolmekymppinen mamma, lapset iältään 3,5v ja 1v 9kk. Vauvalla tulee ikäeroksi kesäkuussa esikoiseen (poika) 3v 9kk ja kakkoseen (tyttö) melkein/tasan 2v.

Äitiysraha-anomukseni lojuu ilmeisesti palkanlaskijan pöydällä, koska Kelan sivuille ei ole tullut mitään uutta sitten kakkosen äitiysrahapäätösten jälkeen :kieh: Äippäloman pitäisi alkaa 15.5. joten alkaa olla viimeiset hetket saada hakemus käsittelyyn... Palkanlaskija niin ystävällisesti lupasi toimittaa kaikki paperini Kelaan omien merkintöjensä jälkeen... Näin siis sovittiin kuukausi sitten. |O

Pahoinvointi kiusaa myös täällä. Tosin kyse ei ole puhtaasti raskauspahoinvoinnista, vaan siitä että suu vetää, mutta maha ei. Varsinkin rasvaisen ruuan jälkeen maate mentyä alkaa mahassa myllätä ja tyhjeneminen tapahtuu molemmista päistä :x Järkyttävien kramppien saattelemena. Vaivaa edeltää voimakas närästys ja yökkimisen jälkeen tietenkin supistelee. Ihanaa. Ei paljon lohduta, että maha kasvaa "enää" 2,5 kk...

Vauva kääntyilee vielä, mutta tosi ahtaan oloisesti. Mahanahka venyy ja paukkuu kun toinen yrittää punkea itseään uuteen asentoon. Nämä yövuorot on olleet ihan ihmeellisiä, kun tuntuu, ettei vauva ole pysynyt hetkeäkään paikallaan. Eikö se nuku ikinä..?

Mies kääntää sairaalaohjelmat pois meitin telkasta.. Saa kuulemma kesällä vauvaa tarpeekseen. Muutamat kerrat kun olen synnytysohjelmia katsellut, niin tunteet vaihtelee kauhunväristyksistä onnen itkuun :snotty: Synnytys alkaa pikkuhiljaa jännittämään, vaikka suht helpolla olen aikaisempien kohdalla päässyt. Nopeita mutta kipeitä... Jälkisupistukset ei ole vaivannut kovinkaan suuresti. Muistaakseni...

Laskin tossa, että enää 23 työvuoroa ennen ä-lomaa. Aika menee tosi nopeesti! Vauvavalmistelut ja hankinnat taitaa jäädä kaikki äitiyslomalle... Nyt keskityn vapailla noihin isompiin lapsikultiin, kun sen tietää, että vähälle jää heidän huomioimisensa, kun pikku tissinjatke tulee kuvioihin. Isoveli ja -sisko odottavat kyllä innolla vauvaa. Poika käy jatkuvasti halimassa mahaa ja kertomassa, että tykkää uudesta vauvasta. Ja sisko tietenkin perässä. kaverin vastasyntynyt ei herättänyt suuriakaan hellyydentuntoja meitin lapsissa. Tai kyllä tyttö kävi taputtelemassa häntä hellästi hiekkalapiolla...

Siinä oli väsynyttä omanapaista jutustelua..


Osanottoni läheisensä menettäneille :hug:

Oikein paljon jaksamista myös teille muille!

-Ettie ja neito rv 29+2
 
Huomenta....
Nyt ois tarkotus vihdoin päästä sokerirasitukseen. aaaaaapuuuuaaaaa!!!!!!!!en selvii siitä hengissä. Eilen neuvolassa sf-mitta veteli ihan omilla käyrillään 31, terkka taas siihen että kamalaa.....sit kun pyysin lähetettä pelkopolille ni ei tullu ikuuloonkaan.......perkele....suoraan sanottuna...mua sit niin nyppii. Eka se oikein lietsoo pelkoa ja sit ei välitä ollenkaan jos haluan jotain ylimääräistä. Meen enään jaksa.....kertokaa joku miten saan tän epätoivon pois mun mielestä.
Onko kellään kokemusta isosta sf mitasta ja vauvan koosta

hömppä 28+4
 
HelloShitty
miks sinne pelkopoliin ei pääse vaikka haluu? :eek: |O törkeetä.. :|

toi sf-mitta ei oikein kerro juuri mitään vauvan koosta. jos sulla epäillään isoa vauvaa niin ehkä sä pääset ylimääräiselle ultralle. :hug:

mä heräsin aamulla kun nälkä oli niin järkky. :whistle: mä en edes yleensä syö aamupalaa. :x
eipä muuta..pää aika tyhjä nin aamulla.

HS ja :heart: rv 31+6
 
Huomenta!

Kiitos vielä onnitteluista :D

Voi kyllä sulla Sisu on karmea anoppi :hug:

Mulla on tuolla koneessa just viiminen satsi vauvanvaatteita pesussa. Eiköhän ne tuolla omalla paikallaan ihan hyvänä pysy siihen asti kun itse käyttäjä saapuu, toivottavasti jo ensi kuun lopulla. :D

Väsyttää ihan kamalasti, pitäisköhän mennä takasin nukkumaan...

MM ja Pepe 32+2
 
Sf-mitasta piti vielä kommentoida, että siitä ei tosiaan yksinään voi vielä päätellä vauvan kokoa. Eikös siihen vaikuta lapsiveden määrä, vauvan asento jne.
Mulla sf-mitta on menny nätisti yläkäyrällä koko ajan (tosin viimeksi oli laskusuunassa) ja silti vauvelin koko on ollu aina ultrattaessa pieni. Mielenkiinnolla odottelen, mitä ultran kokoarvio sanoo muutaman viikon päästä kun päästään pikkuista kurkkaamaan.
 
Muillakin vatsa kipeytyy... Onkos kellään sellaista kun minulla, että kun reippahasti kävelee, niin mahaan alkaa alas sivuille koskea ihan kamalasti? Siis ei supistele, mutta muuten koskee niin, että melkein jää kävely kesken? Kumma oire! En ole huolissani kylläkään, mutta olispa kiva kuulla jos jollain muullakin samaa.

Minulle kävi muuten oikein klassisesti: En saa äitiyslomaa vaan jään työttömäksi. Minulla siis loppuu määräaikainen työsopimus joka kyllä olisi jatkunut jos en olisi tullut raskaaksi... Olen kuitenkin tervetullut takaisin kuulemma äitiysloman pidettyäni. Uskomatonta, eikö teistäkin?? Eipä silti, en usko että olisin tähän työpaikkaan palannutkaan ä-lomalta, lähinnä minua pöyristyttää vaan tuollainen, hmm, mikähän olisi oikea sana, ******* (tähän lienee sopivin ilmaisu jokin kirosana) käytös työnantajalta. Liitosta varoiteltiin että näin käy usein, mutta silti minä hiukan aattelin ettei minun kohdallani.

En ole missään nimessä turhan murheellinen... Tämä kevään tulo ja vauva taitavat oikeasti tehdä minut aika höveliksi! Muutamat viimeiset työpäivät tuntuvat aikasen turhalta ajanvietteeltä nyt, mutta muuten olen oikein iloinen!

Muuten, tuossa joku aika sitten minunkin ikäni kasvoi yhdellä, joskohan se päivitettäisiin tietoihin. Minä olen nyt siis 27, se tuntuu isolta, koska minusta tuntuu että olisin ehkä 24-vuotias. Mutta nythän olen jo aika lähellä kolmeakymppiä, outoa. B)

Möhis ja Fantti 28+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
Huomenta....
Nyt ois tarkotus vihdoin päästä sokerirasitukseen. aaaaaapuuuuaaaaa!!!!!!!!en selvii siitä hengissä. Eilen neuvolassa sf-mitta veteli ihan omilla käyrillään 31, terkka taas siihen että kamalaa.....sit kun pyysin lähetettä pelkopolille ni ei tullu ikuuloonkaan.......perkele....suoraan sanottuna...mua sit niin nyppii. Eka se oikein lietsoo pelkoa ja sit ei välitä ollenkaan jos haluan jotain ylimääräistä. Meen enään jaksa.....kertokaa joku miten saan tän epätoivon pois mun mielestä.
Onko kellään kokemusta isosta sf mitasta ja vauvan koosta

hömppä 28+4
Edellisessä raskaudessa sf-mitta kulki koko ajan yläkäyrällä (välillä jopä yli). 35viikolla (eli 2viikkoa ennen synnytystä) lapsivesi mysteerisesti lisääntyi yhtenä yönä ja aiheutti vatsan kasvun äkkiä ja ensimmäiset raskausarvet. Kun vauva syntyi ihan spontaanisti, olikin prinsessa alle kolme kiloa ja 43cm pitkä :heart: Eli ei kannata vatsan koon vuoksi vielä pelätä suurta vauvaa!

Kiitos tinni vastauksesta. Pitää kysyä vielä neuvolasta ja äitipolilta onko täällä käytäntönä myös vauvan vienti automattisesti lastenosastolle.. Onhan siihen hyvä varautua etukäteen. Synnytys saa kyllä siinä tapauksessa olle yhtä helppo kuin viimeksi, että jaksan olla vauvan luona koko ajan. Edellisen synnytyksen jälkeen olisin voinut lähteä heti vaikka lenkkeilemään kun oli niin hyvä olo =)

On muuten se turvotus sitten ollut jo kolme päivää ja kädet puuduksissa yöllä. Toivottavasti on vain ihan tavallista turvotusta! En jaksaisi enää yhtään ylimääräistä tarkkailua ja kontrollia...

-maranooka & prinsessa 29-
 


Lähtihän ne lopultakin, olikin taas kestämistä anopissa!! Ja joo, siis tää anoppi on tosiaan semmonen, et sille tuskin kelpaa kukaan miniäksi, eikä kukaan ole tarpeeksi hyvä hänen "pikku kullanmurulle". Iltapäivän ja illan passasin ja palvelin heitä, mikä sit kostautu supisteluna. Mies kylläkin oli kaverina laittamassa sänkyjä, keittämässä kahvia jne. mutta kun ei nuo talousasiat niin näppärästi mieheltä yksin suju... Mutta siis mun appivanhemmat ei tosiaan osaa tehdä meillä oma-aloitteisesti yhtään mitään, aamulla esim. nousin aamupalapöydäst ensin hakemaan täyden maitopurkin jääkaapista anopille, ja sitten appiukolle voiveistä. Eikä kumpikaan edes yritä vaikka näkivät ihan tasan tarkkaan, et kuin vaikeeta mulla on mm. nousta pöydäsnäärestä, ja että vähän väliä illalla supisti... :headwall: Että olkaa onnellisia mukavista ja empaattisista anopeista!! Mielelläni minäkin olisin ottanu semmosen, joka pystyy ja haluaa olla meidän tukena mm. lapsen kasvatuksessa, mutta... No, anpppi tuli kaupan päälle tuon miehen mukana, joten kestettävä se vaan on.
Tyttö siis meni niiden mukana mummolaan, ja kun auto hurahti pois pihasta, niin mies oikein pysähty kuuntelee hiljaisuutta, ja alko itsekseen vihellellä, että "voiko ihanammin päivän enää alkaa, onko ihanampaa aamua kuin tää" :LOL: Mennään perjantaina anoppilaan perässä, ja lauantaina siitä sit mun vanhemmille. Meillä onkin sitten maanantaina sukukokous vanhemmilla, syödään hyvin (nyyttäri-periaatteella ) ja seurustellaan ja LOPULTAKIN minäkin näen sen siskon vauvan!! :heart: Muu suku on hänet nähnykin jo, minä taidan olla ainut, joka ei ole nähny.

SF-mitasta oli ollu puhetta, siihen tosiaan vaikuttaa moni asia, mm. lapsiveden määrä, ja vauvan asento, eikä se yksistään kerro vauvan koosta. Mutta ei taas tosi iso lapsiveden määräkään ole hyväksi... Mulla on sf-mitta ollu niin esikoisen kun tänkin raskauden aikana yläkäyrillä, mutta nyt viimeisimmän neuvolan aikaan se oli tasottunu, eli menee ylä, ja keskikäyrän välillä. Ihan hyvä se on.
Muuten kaikki edelleen ok, nivuset on ollu TOSI kipeet, ja liitoskivut siinä ohessa, mut muuten olo ihan jees. Edelleen odottelen sitä ä-rahapäätöstä... Vielä kun sen sais, niin sit vois olla rauhassa, ja unohtaa kaikki muut asiat =)
Sisu ja Minni 31+6 :heart:
 
Voi, unohtui kommentoida että jälkisupistukset, aaaaaaaaaaaaaaaaaargh!!!!
Ne on kyllä ihan hirveän kamalia, voi että!! Minä karjuin kuin joku leijona ekan jälkeen niitä kipuja joitain päiviä (en muuten muista yhtään että kuinka kauan, oliko se tosiaan päiviä vai viikkoja vai mitä? Sairaalasta kotiin päästyä ne ainakin vielä jatkuivat). Puuh, ja joku teistä vielä sanoi että ne pahenee vaan joka kerta! :eek: Eijeijeiiiii!!! Toivottavasti ne eivät ole teillä muilla yhtä kamalia!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja möhöeläin:
Muillakin vatsa kipeytyy... Onkos kellään sellaista kun minulla, että kun reippahasti kävelee, niin mahaan alkaa alas sivuille koskea ihan kamalasti? Siis ei supistele, mutta muuten koskee niin, että melkein jää kävely kesken? Kumma oire! En ole huolissani kylläkään, mutta olispa kiva kuulla jos jollain muullakin samaa.

Muuten, tuossa joku aika sitten minunkin ikäni kasvoi yhdellä, joskohan se päivitettäisiin tietoihin. Minä olen nyt siis 27, se tuntuu isolta, koska minusta tuntuu että olisin ehkä 24-vuotias. Mutta nythän olen jo aika lähellä kolmeakymppiä, outoa. B)

Möhis ja Fantti 28+4
:wave: Tutun kuulosta vatsakipua!! Mä epäilen, et se liittyy jotenkin mun olemattomiin vatsalihaksiin, ja niiden venymiseen ja siihen, et ne on jotenkin "tiukilla" jos reippaammin kävelee. No, on tässä kyllä reippailut tosin jääny aika älyttömän vähille noiden suppareiden takia.

Ja ikä... Mä taas tunnen olevani ihan ikäloppu!! Ja siis kans 27v. Mulla on 29v sisko, ja mä taidan saada hänen puolesta sen 30-kriisin :ashamed: Musta me vaan ollaan jo ihan äly vanhoja...
Mutta siis onnea ikääntymisen johdosta! =) :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja möhöeläin:
Voi, unohtui kommentoida että jälkisupistukset, aaaaaaaaaaaaaaaaaargh!!!!
Ne on kyllä ihan hirveän kamalia, voi että!! Minä karjuin kuin joku leijona ekan jälkeen niitä kipuja joitain päiviä (en muuten muista yhtään että kuinka kauan, oliko se tosiaan päiviä vai viikkoja vai mitä? Sairaalasta kotiin päästyä ne ainakin vielä jatkuivat). Puuh, ja joku teistä vielä sanoi että ne pahenee vaan joka kerta! :eek: Eijeijeiiiii!!! Toivottavasti ne eivät ole teillä muilla yhtä kamalia!!!!
:ashamed: Mulla unohtu kans!!
Mä hädin tuskin tiedän, mitä on jälkisupistukset... :whistle: Taisin jonkun panadolin ottaa osastolla synnytystä seuraavana päivänä niihin, mut en kyl muista, et mitkään dramaattisen kamalat olis ollu... :saint:
 
Mä en päässyt tänne sivuille hetkeen lainkaan.

Eilisen olin saikulla,plus nyt vielä 2 päivää...Pe ja ma on pyhiä,joten vasta ti menen töihin.Niskat meni niin jumiin,et edes tupla-annos panacodia ei autttanut.Eilen sain sit puudutepiikit kallonpohjalihaksiin ja se auttoi heti.

Nyt kun keksis miten malttais olla tekemättä mitään.

Kävin puntarissa ja nyt on tullut hiukan painoa lisääkin,kokonaispainonnousu on nyt 2,9kg...

Iltapäivällä onkin neuvola :heart:

Mimmi on rt:ssa ainakin nyt.Ja koko maha muljahtaa,kun pikkuinen potkii :D

a-mam ja Mimmi rv 32+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja möhöeläin:
Voi, unohtui kommentoida että jälkisupistukset, aaaaaaaaaaaaaaaaaargh!!!!
Ne on kyllä ihan hirveän kamalia, voi että!! Minä karjuin kuin joku leijona ekan jälkeen niitä kipuja joitain päiviä (en muuten muista yhtään että kuinka kauan, oliko se tosiaan päiviä vai viikkoja vai mitä? Sairaalasta kotiin päästyä ne ainakin vielä jatkuivat). Puuh, ja joku teistä vielä sanoi että ne pahenee vaan joka kerta! :eek: Eijeijeiiiii!!! Toivottavasti ne eivät ole teillä muilla yhtä kamalia!!!!
:ashamed: Mulla unohtu kans!!
Mä hädin tuskin tiedän, mitä on jälkisupistukset... :whistle: Taisin jonkun panadolin ottaa osastolla synnytystä seuraavana päivänä niihin, mut en kyl muista, et mitkään dramaattisen kamalat olis ollu... :saint:
:flower: :flower: :flower: :flower: Sinä onnekas! :flower: :flower: :flower: :flower:
Toivon kovasti että kaikilla muillakin nuo ovat noin lieviä!! Miksiköhän ne mulla olivat niin hurjia? Minä taidan oikeasti pelätä enemmän niitä jälkisuppareita kuin synnytyskipuja, vaikkei se synnytyskään viimeksi missään nimessä kivuton ollut, aijai siitäkin!

Ja minä kun kuvittelen itseni sellaiseksi että kestän muka kovaakin kipua... enkä ainakaan valita :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja möhöeläin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja möhöeläin:
Voi, unohtui kommentoida että jälkisupistukset, aaaaaaaaaaaaaaaaaargh!!!!
Ne on kyllä ihan hirveän kamalia, voi että!! Minä karjuin kuin joku leijona ekan jälkeen niitä kipuja joitain päiviä (en muuten muista yhtään että kuinka kauan, oliko se tosiaan päiviä vai viikkoja vai mitä? Sairaalasta kotiin päästyä ne ainakin vielä jatkuivat). Puuh, ja joku teistä vielä sanoi että ne pahenee vaan joka kerta! :eek: Eijeijeiiiii!!! Toivottavasti ne eivät ole teillä muilla yhtä kamalia!!!!
:ashamed: Mulla unohtu kans!!
Mä hädin tuskin tiedän, mitä on jälkisupistukset... :whistle: Taisin jonkun panadolin ottaa osastolla synnytystä seuraavana päivänä niihin, mut en kyl muista, et mitkään dramaattisen kamalat olis ollu... :saint:
:flower: :flower: :flower: :flower: Sinä onnekas! :flower: :flower: :flower: :flower:
Toivon kovasti että kaikilla muillakin nuo ovat noin lieviä!! Miksiköhän ne mulla olivat niin hurjia? Minä taidan oikeasti pelätä enemmän niitä jälkisuppareita kuin synnytyskipuja, vaikkei se synnytyskään viimeksi missään nimessä kivuton ollut, aijai siitäkin!

Ja minä kun kuvittelen itseni sellaiseksi että kestän muka kovaakin kipua... enkä ainakaan valita :ashamed:
Mutta ne on kyllä ihan kamalia, tokan kun sain niin kärsin vaan (kun kerran oli luomusynnytys niin ajattelin kärvistellä...) nyt kolmannen kohdalla jo ajattelin että ihan voi luomuna synnyttää ja silti ottaa jälkisuppareihin lääkettä ja auttoi kyllä. Tosiaan nuo joka kerta yleensä tulevat voimakkaampinaa....eli tosiaan otan nyt myös tarjotut dropit vastaan...Kurjinta niissä on että ne on pahimmat kun imettää... siis alkuun
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
Mutta ne on kyllä ihan kamalia, tokan kun sain niin kärsin vaan (kun kerran oli luomusynnytys niin ajattelin kärvistellä...) nyt kolmannen kohdalla jo ajattelin että ihan voi luomuna synnyttää ja silti ottaa jälkisuppareihin lääkettä ja auttoi kyllä. Tosiaan nuo joka kerta yleensä tulevat voimakkaampinaa....eli tosiaan otan nyt myös tarjotut dropit vastaan...Kurjinta niissä on että ne on pahimmat kun imettää... siis alkuun
niin on! kivaa imettää kun makaa ja kiemurtelee tuskissaan, samaan aikaan joku jyrsii sun rikkinäiset ja vesirakkulaiset nännit. no joo....kaikki ekaa odottavat viimeistään nyt pelästyy. :D :snotty:

no muistaakseni ne ei jatkunu ku muutama päivä. :whistle:
 
kekkeri ja toki muutkin joilla kokemusta, mitä lääkettä otitte jälkisupparikipuihin? Niihin ei varmaankaan ihan panadol auttanut? Saitteko ehkä sairaalasta jonkun reseptin mukaan? Voisin vinkkienne perusteella itse varautua tällä kertaa paremmin kunnon arsenaalilla kivunlievitystä siltä varalta, että aiemmat hirmut toistuvat. (Nyt minua alkoi jo jännittää)
 
HelloShitty taisi mainita paineentunteesta alapäässä. Täällä on kärsitty siitä jo ainakin viikon verran. Taitaa vauvelin pää painaa kohdunsuuta tai rakkoa tai jotain. Sattuu ainakin ihan älyttömästi. Mainitsin siitä eilen neuvolassa ja terveydenhoitaja sano että hän ei kyllä yhtään ihmettele että pää painaa alapäähän kun vauva tuntuu olevan tosi, tosi alhaalla. Niin oli kyllä esikoinenkin mutta ei sillon tuntunu tommosta. Paikat pitää mennä tarkistuttamaan jos mukaan tulee supistelujakin.

Mitenkä Sisun aamuheikotukset? Onko ne jo helpottanu? Tosi inhottava anoppi sulla tuntuu olevan!

Liljahelena ja kultapieni 30+5
 
Morjentes taas, vierähtihän tossa jokunen päivä.. :whistle:

Tuttipulloja meinaan hommata ja etukäteen. Tarvii kuiten ainaki veden antamiseen.. Ja jos vanhat merkit paikkansa pitää, ni lypsään joutuu.

Jälkisupistukset Mun täytyy oikeesti sanoa, et mitä ne on!? Tämä on kuiten kolmas enkä muista mitään tollasia aikasemmista synnytyksistä.. :ashamed:

Täällä viikko takana virallista äitiyslomaa! Hyvin on aika kulunu, vaikka töissä viimeks ollu kunnolla jolun jälkeen ja mutama päivä maaliskuussa.. Tai mieleen tulee, et miten mä oon kerenny ees töissä käymään, yleensäkään.. :D

Nyt on kaikki asiat niin hyvin, et en ees välitä jos johonki sattuu.. ;)
Tai silleen kumma fiilis, kevättä rinnassa ja ihastunu. Ja sitä samaa saa takasi, ni eipä voi kauheesti valittaa. Ja kun on ollu ilman vatsan kosketusta yms. lähes sen 30 viikkoa ni tuntuu tosi hyvältä, kun tämä ihastus porisee vatsaan ja silittelee. Kysyy lupaa, et saako herättää et voi keskustella lisää.. :heart:

Sain muuten eilen Turon kädestä kiinni kun työnsi sitä navan kohdalta! Siis ihan kunnolla kiinni.. Toinen yritti vetää sitä pois, mut en antanu.. :whistle:
Ihana tunne, itku tuli silmään. Sit ku potki ja nyrkkeili, ni laitoin vastaan tai työnsin kädellä ni vaan innostu. :D
Kyllä mä oon niin rakastunu tohon Turoon, et miten sitä jaksaa odottaa et näkee!?

Meillä täällä lätkähuuma Oulussa jatkuu, ja muahan ei saa katsomosta pois pidettyä, ei sitte millään.. YRITÄN ottaa rauhallisesti, mut eihän onnistu ku on tollasia pelejä! :whistle:
Ja sunnuntaina ajattelin taas matkustaa, kylläki sinne Jyväskylään vaan. Et n. 5 tuntia bussissa.. Hyvin meni Helsingin reissu, luottavaisin mielin siis matkustan.
Tytöt lähtee pääsiäiseksi mummon luo, ni ei tarvi olla ketään täällä vastassa ku maanantaina.. :whistle:
Loppuu se joskus...

Nyt pitäs siivoilla ja kauppaan keretä. Viimeks muuten neuvola oli 23.3 ja seuraava 20.4 eli melkeen kuukausi väliä.. Ja mullahan on ollu niitä melkeen parin viikon välein. Noh, saapa sitä sitte puhelimella kiinni jos jotain ilmenee..

Lisbet ja Turo 32+1
 
Mammanpojat :wave: Myö ei saaha harrastaa. Eikä uskalleta edes mitään sormileikkejä, kun se orgasmi tuntuu aiheuttavan suppareita mulla. Joten on nyt siis kaikki hommat jäissä :kieh: Ja meillä oli määräys 2-3 viikkoa, eli aikaisintaan ensi viikon loppupuolella uskaltaa kokeilla... :( Ja nyt sit olis talo tyhjänä, kun tytsi lähti mummolaan, niin tietysti tää selibaatti päällä!! Että ottaa kupoliin! |O
Liljahelena, toisinaan aamulla tulee vielä heikko hetki, ja sitä pahempina ne tuntuu tulevan, mitä pidemmälle raskaus etenee :headwall: Mutta harvemmin niitä nyt enää on, aikasempaan verrattuna.
 

Yhteistyössä