~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mikäkin jo odottelen kuumeisesti,koska saan pitää taas pikkuvauvaa sylissäni,tuntuu että siit on jo ikuisuus,vaikka likka on jo 2v5kk :heart:

HS on ollut niin paljon kaikenlaista ettei kerkee koneelle :snotty:


BV ja P 32+2
no niin...mitäsnytillä jo spekulointiin turvakodeista ym. niin vähän lähti munkin mielikuvitus laukkaa.. :whistle:

osaakohan sitä enää hoitaa pikkuisia...vauvaiästä on ikuisuus. :heart:

-HS-
No..hengissä olen ja se on pääasia =)
Nyt on mentävä,katsotaan jos pääsen myöhemmin koneelle :wave:
 
Heippa

meillä on sitten muutto edessä toukokuun puoli välissä...tai siinä on kaksi viikkoa aikaa muuttaa, kun tää nykyinen asunto säilyy meillä toukokuun loppuun asti.
Joten ei ole tullut paljoa noita vauvankamoja kaivettua esille. Kestoja ajattelin tässä pestä pariin otteeseen jotta saan niihin edes jonkunmoisen imun aikaiseksi,mutta muutoin onkin kaikki vaatteet jo valmiina...siis pesin ne viime muuton yhteydessä (noin 9kk sitten) ja pakkasin pieniin pusseihin ja sitten vielä sellaisiin paketteihin. Joten ovat taatusti puhtaina tuolla vaatehuoneessa tälläkin erää.
Tosin yksi hankinta pitää tehdä...pitää käydä ostamassa portti portaisiin, uusi koti kun tulee olemaan kaksi kerroksinen.
Mutta sellaista...meneepä aika eteenpäin omalla painollaan kun on jo projekteja valmiiksi tiedossa...muutosta vauvan syntymään :whistle: ja siihen päälle vielä se, että esikoinen lähtee kesällä kahdeksi viikoksi ekaa kertaa ulkomaille kaverinsa kanssa ilman vanhempia niin sekin vielä...mun vauva on jo 12v, mutta silti vielä niin pieni. Siis kyseessä on kansainvälinen leiri Lontoossa jonne lähtevät.

Muutoin tän raskauden osalta oma vointi on ihan ok, enää ei voi kävellä kovin reipasta vauhtia kun rupeaa ottamaan nivusiin ja hengästyttääkin perskules.
Torstaina ois neuvola...saas nähdä paljonko vaakaan heilahtaa taas lukemia. Joka kerta olo on sellainen ettei tunne paisuneensa, mutta jostain himskatista ne kilot vaan tulee :/

Tän kolmannen synnytys ei pelota/jännitä...ainoa mikä kauhistuttaa jo valmiiksi on ne hiton jälkisupistukset. Esikon aikana niitä ei juurikaan ollut, kakkosen aikana ne tulivatkin sitten kahta kauheampina...imetin ja itkin, kun tuntui että mun alakroppa repeää irti siitä kivusta jonka ne jälkisupparit sai aikaiseksi. Ja silloin jo sanoivat neuvolassa, että noi jälkisupparit on ainoa asia jotka pahenee joka kerta.

Mutta tälläistä...nyt mä keskityn hetkeksi telkkarin ääreen.
Jaksuja jokaiselle tasapuolisesti.

Jeps1+ pulla...rv jotain....
 
HelloShitty
noi jälkisupparit on kyllä törkeet. mulla on jokaisen kaa pahentunu vaan. esikoisen kaa en tuntenu mitään, kolmosen kaa ne oli pahempia ku itse synnytys. |O :x huh huh se olo muutenkin...just kun puhuin niistä nänneistäkin. :/
 
bv : hih,mähän olen aivan konkari nuissa UÄ asioissa,muuta ehdi tekeenkään kuin juosta sairaalassa :LOL: mulla on siis nyt ollut ultrast RV12, 19,21,28,30 ja sit vielä tulossa 36 ja 38...sokerin takia oli tuo eilinen ultra eli RV30+4,ja seppo vastas viikkoja,36 on synnytystapa arviointi ja 38 katsotaan vielä sokerin takia vauvan koko...mä kans join ihan ajatuksissa limsaa sillon rasitusta ennen illalla klo.20.30(ois klo 20 pitänyt lopettaa kaikki)...lääkäri meinas eilen et siitä johtuis ,mut siltikin väläytteli insuliiniä,ja mä pöljä unohdin kysyä et saisinko mennä uudelleen siihen rasitukseen...tympeää ,et tuo tuomio nyt seuraa mua jatkuvasti,jos vielä joskus haluan kolmannen...kunhan nämä kivut unohtuu :kieh:

Yölläkin mietin ja vatvoin sitä sepon sukupuolta...et oliko se kikuli mikä vilahti...ja hauskinta tässä on se ,et mä en ees halua tietää kumpi sieltä oli tulossa,vaikka nokka kiinni olinkin monitorissa...onnekis se lääkärin oma monitori peitti puolet ruudusta ni en varmuutta saanu ja siltikin VAIVAA....pöljä minä...

Mä suosin alussa sitä tisseihin olevaa lammasrasvaa...sen nimi löytyykin jostain tästä ketjusta,kun joku mua valisti mitä se on ja en kirjoittanut ylös :headwall: ja sitten rintakumet on aika in mulla...tämä siis vinkkinä [/b]HS :lle niihin tissikipuihin...

Ukko ja tyttö lähtee jo huomenna sinne mun isän hautajaisiin,jotka on torstaina.eivätpähän joudu heräämään ennen kukonlaulua ,vaan saavat rauhassa valmistautua isän asunnolla to aamuna...tyttö sanoikin tänään,et oishan äiti ollut mukavempi että ukki ois kuollut vasta kesällä,kun seppo on syntynyt,niin oisit päässyt mukaan...ihana ajatusmaailma lapsilla...sanoinkin että sytytän kynttilän klo 11.30 ukin kuvan viereen ja olen ajatuksissa mukananne...kyllähän mä kuulkaa räävyn huomenna kun ne lähtee ajamaan...olen niin raasu aina kun tyttö lähtee johonkin...nyt neiti on nukkunut jo 3yötä omassa huoneessa (hih,61/2vuotta nukku mun vieressä) ja mä en osaa nukkua ilman sitä...valvon öisin kun ei tule uni...ukko muutti takasin makuriin ja sekin on niin outoa,kun se kuorsaa siinnä...kait se käyttää tilanteen äkkiä hyväksi ,et jos opetan seponkin mun viereen nukkuun,niin on ainakin ukko hetken saanu pään kallistaa eukon viereen ....

Mut nyt pakko alottaa päivän kotiaskareet,on menny aamupäivä puhelimessa asioita hoidellessa ja nyt sit tänne jumituin...

Aurinkoisin terkuin : Ryhi ja Seppo 30+6 ja poksutaan taas huomenna(jessus et menee nopeeta aika)
 
sinne meni pojat :) mies lähti töihin ja poika meni anopille jolla onneks oli vapaa päivä kun oon taas niin kipee et ei meinaa päästä sohvalta ylös :/

onko toi synnytystapa arviointi vaan ensisynnyttäjillä? kun mulla ei esikoisesta ehtiny olla kun tuli jo rv36 niin mietin vaan et kuinka ison mä sit jaksan puskee ulos kun sillonki piti käyttää imukuppia vaikka olin ponnistanu vasta 10min ja poika oli sit vaan 2560g ja 46,5cm :whistle:

noppispoppis & toukkis 30+0 :heart:
 
HelloShitty
huh huh ku beibi pyöri ympäri äsken. venyi ja venyi ja joka puolelta tuntui nyrkkejä tai jalkoja. hetken jo luulin että tulee vatsanahasta läpi. alkaa varmaan olee aika ahdasta. :whistle: joko teiän beibit rahoittunu vai vieläkö on sama meno? tää typy on selvästi ollu villimpi ku noi muut. :eek:
 
HS :wave: Täällä!! Hengissä!! =)

Tää tästä nyt puuttu!! Tytön oli tarkoitus lähtee huomenna anoppilaan 2 yöksi yksin lomalle, (lue äiti ja isi lomailee lapsesta ) niin anoppi soitti äsken, et ne on lähteny ajaa meille ( |O ), ja appivanhemmat tulee meille yöksi, ja huomenna sit aamusta ajaavat takas tytön kans. Niin että tää on vaan tämmönen ilmoitus et hengissä ollaan, loppupäivä / ilta / huominen aamu menee sit appivanhempia passatessa (kumpikaan ei saa itse meillä edes lasia otettua kaapista, jos janottaa :headwall: :headwall: ). Lähden nyt pesee vessat ja vaihtaa käsipyyhkeet, ettei niistä anoppi pääse huomauttaa. Valitettavasti, saan kylläkin kuulla kaikesta muusta... :/
Joten, mukavaa loppupäivää!
Sisu ja Minni 31+5
 
Eilen ei päässy kirjautuu sisälle... jökki tökki ja olin niin malttamaton ettei jaksanut odotella.

Nyt on sitten käyty äippäpolilla ultrassa. Vauvan masun ympärystä ne mittaili. Eka mittaili harjoittelija jonka mitalla olis ollut paino arvio 1300 ja säikähdin kun se oli saman kaksi viikkoa sitten. Sitten mittas itse lääkäri virtaukset ja kaikki näytti ok. Sit tosiaan lääkäri mittaili uudestaan mahan ympärystä ja sitten alkoi antamaan painoarvioksi 1600g, että kasvua olis tullut se 300g viime käynnistä. Sain uuden ajan vielä kahden viikon päähän, kun mennään siellä alakäyrillä. Katsovat että kasvaako vaan siellä suunnilla, vai jätättääkö kasvu.

Vähän tietysti taas helpotti, mut varmaan sit 2 viikon päästä helpottaa kokonaan, jos ei enää tarvi käydä siellä :) Toivottavasti pikkumies vaan kasvaa alakäyrillä.

Itse olen huomannut kyllä mahani kasvaneen kahdessa viikossa huimasti!!! Tänään poksui viikotkin ja olisi aika ottaa taas masukuva :heart:

Lissu ja pikku teräsmies 31(32)+0
 
sen tissirasvan nimi on lansinoh ja ilman sitä en suostu edes aloittamaan kolmosen imetystä. mulla iho ainakin talvisin varsin kuiva (atoopikko), niin ei ne nännien ihokaan tuppaa sitä alkurasitusta kestää ilman verenvuodatusta.

vielä tuli mieleen tuosta rasituksesta että meidän neuvolan ohjeistuksessa jonka saanet tyksistä (laboratorio on tyksin) on että edellisestä illasta klo 22.00 juomatta/syömättä lasillisen vettä saa juoda. joten olen vielä ennen ysiä syönyt joka kerta iltapalan.

eilen arvot pysyi rajoissa, söin suklaatakin. tänään kun olen taas koittanut syödä terveellisemmin ni tunti ruokailun jälkeen oli arvot pilvissä. eli ota nyt noistakin selvää. mieluiten otan kyllä se insuliinin ni päsee hiukan vapaammin syömään- suurin ongelma mulla on se että en osaa syödä taaskaan tarpeeksi usein eli VÄLIPALA jää syömättä niin aamupalan ja päivällisen väliltä kuin muistakin väleistä.

jos sokereita hoidetaan ä-polilla niin noita ULTRIA TULEE enempi. esikoisesta tosiaan ultrattiin joka toinen viikko rv 30 lähtien. tosin hommasta tulee myös kallista kun täytyy joka kerta maksaa poli maksut. oma nauvola jää siinä tapauksessa vähän vähälle tiedolle koska ainakin täällä sitten luottavat että ä-poli hoitaa ja loppuajan neuvolat harventuu.

mä vielä hannaan noitten vaatteiden pesua. tuolla odottavat jo kyllä makkarissa laatikot tyhjennettynä mutta en halua olla liian ajoissa. pinnasänky ja hoitopöytä on osina pikkukakkosen huoneessa sohvan takana kootaan viimeistään siinä vaiheessa kun tullaan sairaalasta kotiin.
imetystä varten on hommattuna avent isis rintapumppu jonka mallista tykkään eniten. suosittelen kuitenkin jonkin moista perehtymistä rintapumppuihinkin koska me ainakin asutaan sen verran kaukana kaupoista jotka myy moisia että ainakin tietäisi mistä minkäkin merkkistä saa ja mihin hintaan. (30 min ajo turkuun).

nyt ostin myös jo valmiiks aventin pulloja jos edes auttais tota imemis otetta, koska jos tästä nyt insuliineihin mennään ni lapsi ei kuitenkaan pääse suoraa VIERIHOITOON vaan viedään salista suoraan sokeri tippaan erikoishoitoosastolle, jossa siis saa ekat ruokansa niitä ärsyttävistä sairaalan tutti pulloista.

meille ei tota lasten osasto juttua esikoisen kanssa kerrottu missään . eli kannattaa varautua siihen kenellä insuliinit käytössä. siellä vaan tarkkaillaan että vauvan sokerit ei pääse liian alas koska pieni vartalo tekee monin kerroin enemmän insuliinia kun tarvis. joten usein joudutaan laittaa hetkeksi sokeri tippaan.


noppispoppis meilläpäin ainakin tehdään vaan ensisynnyttäjille mutta voithan pyytää neuvolasta lähetteen koska esikoisesi on kuitenkin ollut pieni vauva ja jos tämä raskaus menee loppuun asti ni ei o tietoo miten iso vauva mahtuu ulos.
ainakin meillä saa neuvolasta lähetteen synnytystapa arvioon jos vaan pyytää.

tinni ja ryyni 30+6
 
juu kyllä sylettää maksaa se polimaksu jokaisesta ultrasta mulla niitä kanssa ollut ihan tarpeeks, viel on monta edessä.. ja se että äitipolilla hoidetaan on aina pois neuvolasta, mulle ei ainkaan tule neuvolalääkärikäyntejä ollenkaan, ja neukkukin on kahden viikon välein lopussakin ollut..

lasinoh on ihan ykkönen, kysyn sitä aina heti kun pääsee salista osastolle, mä oon ainakin saanut sen verran synnäriltä mukaan että pärjää kotonakin hyvin pitkälle.

vauva täällä ainakin liikkuu joka päivä enemmän, ei tetookaan vielä rauhottumisesta, ja kurjaa kun tila käy koko aika ahtaammaks niin liikkeet sattuu jo aika lailla.. :(
 
tinni miten pitkään vauveli joutuu olemaan poissa vierihoidosta? En ollut kyllä moiseen osannut varautua... Enpä taida vauvaa antaa hoitsuille sylistäni pois kun sen siihen saan synnytyksen jälkeen :whistle: Ja mites imetys, saahan vauvan sitten syömään rinnallekin heti alussa vaikka insuliineilla ollaankin?
 
HelloShitty
mä näin yöllä unta että eka kesäkuinen syntyi. toivottavasti nää nyt viipyis masussa vielä muutama viikkoa. :heart:

mun mahan muoto on ihan tosi omituinen...beibi kääntyili päivällä ja nyt on silleen oudon suippomallinen. ihan ku makas poikittain..mahtuuko se oikeesti olla niin vai mistä on kyse...? :whistle: hyvä puoli on se ettei kuseta eikä närästä. :D

HS ja J rv 31+5
 
joo, HelloShitty, tääl on nyt semmonen Suomen kesä meneillään, välillä aurinkoista ja lämmintä, välillä vettä tulee ja on viileempää. kevättakit ei enää mahu kiinni, joten ihan hyvä vaan et alkaa jo lämmetä ja voi kulkee takki auki. B)

iteki ootan aika mielenkiinnolla, et mitähän se synnytysvalmennus tääl on. se kestää 2h joka viikko parin kk ajan. sen tiiän et joka kerran puhutaan ja jumpataan. ja toivon todellakin et vihdoin ja viimein saisin jotain selvyyttä sairaalan synnytyspolitiikkaan, kun tähän mennessä ei kukaan ole suostunu mitään siitä sanomaan. :/ jos pitää alkaa uutta synnäriä ettimään, ni olis kiva tehä se niin ajoissa kun vaan mahdollista! aikasemmin pelkäsin enemmän, mut nyt tuntuu aina vaan enemmän ja enemmän, et sit kun aika koittaa, oon henkisesti niin vahva ettei ne pysty minuu suostuttelemaan mihinkään mitä en ite ole alun perin halunnut. olis vaan kiva, et sairaalan politiikka olis ees suunnilleen sattuva ettei tartteis sitten synnytyksen aikana niin paljoa tapella...

täällä ei sokeri ole ongelmana, mut paino kyllä!! tai siis ongelma taitaa olla pääkopan sisäpuolella, kun ei siitä painosta kukaan muu ole toistaseks mitään huomautellu. mut kun viime viikolla olin lihonu 1,4kg viikossa ja nyt 400g ja miun mielestä se on aivan liikaa. ja nälkä senkun vaan kasvaa! :kieh: vauvalle en ole toistaseks saanu minkäänlaista painoarviota. toisaalta ihan hyvä vaan, enpähän ota ainakaan siitä paniikkia!

eikös siellä voi antaa vauvalle synnärillä pipetillä maitoa? täällä tehdään niin jos äiti ei halua et vastasyntynyt opetetaan heti tuttipullolle ettei se sit vaan ala hylkimään rintaa.

rintapumppua olen kans miettiny, mut pariki täkäläistä kaveria on kertonu et ne sai ihan käsineen tulemaan maitoa eikä ne käyttäny mitään pumppua. ajattelinpa ensin kokeilla sit sitä ja jos ei onnistu, ni pumput kehiin vasta sitten.

pesänrakennusvietti ei taida tänne iskeekkään. meil on hommattuna äitiyspakkaus ja jotain vaatteita on saatu kavereilta, mut enpä ole ees tehny inventariota et pitäiskö ostaa enempi vai riittäiskö. kestovaippoja ostin Suomesta varmaan jotain 10kpl ja siinä ne ostot sit onki. ainiin, ja muutamat imetysliivit, kun en täältä ole löytäny mitään sellasia hyvälaatusia. vaatteita puuttuu siis ihan varmasti viel eikä meil ole harmainta hajuakaan kärryistä tai kylvyistä tai vaihtopöydistä tai siis juuri mistään... ja ihan ensin pitäis katella jostain isompi kämppä, mut en saa ees sitä aikasiks. :ashamed: pikkuhiljaa sanon minä eli siis sit kun vauva on syntyny ja on pakko... :LOL:

terkut sateisesta Barcelonasta!

caisachu 28+
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja caisachu:
täällä ei sokeri ole ongelmana, mut paino kyllä!! tai siis ongelma taitaa olla pääkopan sisäpuolella, kun ei siitä painosta kukaan muu ole toistaseks mitään huomautellu. mut kun viime viikolla olin lihonu 1,4kg viikossa ja nyt 400g ja miun mielestä se on aivan liikaa. ja nälkä senkun vaan kasvaa! :kieh: vauvalle en ole toistaseks saanu minkäänlaista painoarviota. toisaalta ihan hyvä vaan, enpähän ota ainakaan siitä paniikkia!
jos ton verran lihoo viikossa niin kyllä se on turvotustakin. ei noin paljon pysty vaan lihoo. :hug:
 
:ashamed: Asioita, mistä anoppi on päässy huomauttaa:
- Ruoka ei ollu tarpeeksi SUOLASTA ( :headwall: ) + salaatti ei varmaankaan ollu tuoretta (just ennen ruokaa tehty )
- Vauvan uusi hoitopöytä on ihan hirveen värinen
- 5v uhmakasta ei taas sais pitää kurissa ja järjestyksessä
- Arvaili, et paljonko mun paino on kaikkiaan noussu tässä raskaudessa
- Sulatin mustikkapiirakkaa pakastimesta kahvileiväksi, ja sehän on ihan vihonviimeistä hommaa, tuoretta sen olis pitäny olla!!
- Kamalasti pölyää meillä (aurinko paistaa just ihanasti. et kaikki pöly näkyy :ashamed: )
-
Mitähän vielä :/ Lähden tästä valmistelemaan iltapala-asioita, että saa rouva mahansa täyteen (toden näköisesti liian kuumaksi lämmitetyn ) saunan jälkeen

( |O )

Sisu, fiilikset taas lähinnä semmoset, että vetäis vitun päähän ja pakenis vuorille siksi aikaa, et anoppi suvaitsee poistua meiltä :(
 
Ihanan vesirokkoista viikkoa :wave:

Täällä siis nyt poika vesirokossa ja karmean näköinen onkin. Päänahassa on varmaan 30 kpl rakkuloita ja saatikka sitten muualla kehossa, raasu :(
Myötätunnosta tuntuu et itsekin kutiasi vaikka tiedän kyseisen taudin pienenä sairastaneeni.

Tänään oli päätös äippärahoista/lomista yms. Kelassa tehty, ei siihen kauaa sitten mennykään. Hakemus siis mennyt sinne 25.2 ja päätös tehty tänään 7.4. No parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Ultrista on ollut puhetta, mulla on tiedossa vielä yksi kurkistus ennen synnytystä ja se on vikalla neuvolalääkäri ajalla. Siellä kun on ultra käytössä niin katsotaan poikaa vielä kerran. Mä en muistaisi omalla kohdalla esikoisen odotusaikana et ois tehty synnytystapa-arviointia, lääkäri kokeili tuolla alhaalla paikkoja ja totesi että kyllä täältä päälle 4 kiloinen mahtuu hyvin tulemaan. Ja lantio mulla ei ole mikään maailman levein joten silloin se hieman pelotti mutta kun ei nuo 2 ole mitään pieniä ole olleet ja ilman ruhjeita ollaan selvitty tähänkin asti niin eiköhän tänkin kanssa selvitä hengissä. Lääkärin arvio oli että jos lähelle laskettua aikaa päästään niin poika painaa sen 4kg :D
Ja luotan synnärin porukkaan, kyllä ne tekee siellä johtopäätökset jos jotain ongelmaa ilmenee.

Mä olen vielä "malttanut" olla pesemättä vauvan vaatteita, tässä ku on ollu tuota sairastelua takana viimeset 5 viikkoa niin on ollut muuta puuhaa. Josko kun poika saadaan nyt terveiden kirjoihin niin laittasin nyt vaatteet ym pesuun.

noppispoppis Mulla oli viime viikolla alavatsa ihan törkeän kipeä ja koskeminenkin sattui niin mun kohdalla kyse oli siitä että Aksu oli perätilassa ja potki tuon alavatsan ihan helläksi. Nyt kun kääntyi takas pää alaspäin, olo on paljon helpompi. Joskin tuo kääntyminen takas päin ei ollut niin hellää käsittelyä :)

Huomenna jo viikkoja kasassa 32 :heart: Tai poika menee kokonsa puolesta reilun viikon edellä noita raskausviikkoja mutta mennään menkkojen mukaan. Mutta ihanaa ajatella että jos syntyy samalla viikolla kuin isoveljensä (rv 38) niin vauva olisi sylissä jo toukokuun 20pvä :D *minäkö kyllästynyt tähän kanki kaikkosena olemiseen* :LOL:

Nyt taas rasvailemaan meidän pientä potilasta, luojan kiitos on tuota voidetta vaikka sitä kuluukin tuubi tolkulla.

Vauhtis ja Aksu kera muun sairastuvan rv 31+6
 
sisulle jaksuja sen anopin kanssa :hug: onneksi mulla on anoppi ihan ok, mukava ihminen eikä ihan kaikkea kommentoi, vaikken siihen rakastunutkaan ole ;)

vauhtiksen perheelle paranemisia! vesirokko on toooooosi inha, mut onneks se sairastetaan vaan kerran :hug:
 
Sisu voi jestas mitä mäkätystä.. paa eukko pihalle =) jos asuisitte lähempänä ni mä tulisin ite nostamaan sen kuralammikkoon.

noppispoppis mulla oli kans tänä aamuna ylävatsa ihan oudosti kipeä. särki navasta ja siitä ylöspäin. ajattelin mielessäni et ei oo monta vaihtoehtoo, joko on nälkä, p****hätä tai edellisillan/yön supistukset on saanu vatsan helläks. aloitin pikkuisella aamupalalla ja unien jatkamisella, ja meni ohi. onneks, tuntu meinaa ihan hirveeltä :ashamed:
 
Mitäpä sitä tänne B) Täällä olo hyvä, ei edelleenkään minkäänlaista vaivaa! Kiitän luojaa ;)
Raskaudet on mennee kyllä niin hyvin, että saa olla onnellinen.
Nukkuminenkin on ihmeen helppoa vielä. Pissalle herään yöllä kerran, mutta se ei iso juttu ole =)
Mites muilla, tartteeko tiheään juosta pissalla? Niin päivällä kuin yöllä?
Mitä mieltä uudesta äippäpakkauksesta? Minä olen tyytyväinen tuohon 2008 pakkaukseen.

Mammanpojat & poju rv28
 
HelloShitty
toi voide on kyllä älyttömän hyvä keksintö. tsemppiä sinne vauhtis. :hug: onneks todellakin tulee vaan kerran. meillä kolmonen vielä sairastamatta ja luonnollisesti tää tuleva. ekalla ja tokalla oli 3v sitten kun odotin kolmosta. mulla paha näppyläfobia ja tiukkaa teki kun joutui rasvaa noita lapsia. :snotty:

Sisu:n anoppi kuulostaa kyllä niin ihanalta tapaukselta. ei taida kukaan olla tarpeeks hyvä sen pojalle vai mikä sen ongelma on?? jätä Sisu se kone auki niin että anoppi lukee tän: haista home akka! :kieh: :attn:

mulla onneks ihana anoppi! :heart:

mä menin ja kaaduin tänään. ihan kotona jumituin kiinni omaan lahkeeseen. polvi ihan sairaan kipee ja turvonnu. toivottavasti mitään ei hajonnu. kaaduin myös masulle mutta onneks pääsin nopeesti pois. bebi liikkuu normaalisti joten kaikki on varmaan hyvin. :heart: mä niin toivon että polvi kunnossa huomenna kun joudun kuitenkin viedä ja hakea lapset tarhasta. :snotty: jalkakin tuntuu turvonneelta mutta se nyt yleensä on iltaisin. :whistle:

eipä muuta..palsta tökkii niin katotaan tuleeko tää edes perille.. |O
 

Yhteistyössä