~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

Tänään kävin neuvolassa ja neuvolatäti veikkaili että vaavi ois jo raivotarjonnassa..Vauvan syke kuului tosi hyvin ja painoa tullut sopivasti..SF-mitta oli 28cm.

Ja tänään muuten tuli viikko taas täyteen!!

Masuha & Piskuinen 30+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
Huomenta....
Nyt ois tarkotus vihdoin päästä sokerirasitukseen. aaaaaapuuuuaaaaa!!!!!!!!en selvii siitä hengissä. Eilen neuvolassa sf-mitta veteli ihan omilla käyrillään 31, terkka taas siihen että kamalaa.....sit kun pyysin lähetettä pelkopolille ni ei tullu ikuuloonkaan.......perkele....suoraan sanottuna...mua sit niin nyppii. Eka se oikein lietsoo pelkoa ja sit ei välitä ollenkaan jos haluan jotain ylimääräistä. Meen enään jaksa.....kertokaa joku miten saan tän epätoivon pois mun mielestä.
Onko kellään kokemusta isosta sf mitasta ja vauvan koosta

hömppä 28+4
Mulla oli esikoisesta iso sf-mitta mut ei ollutkaan sit vauva iso vaan lapsivettä oli paljon :) et ei kannata vielä säikähtää et joku jättiläinen tulee :D
 
Niistä jälkisuppareista jotka otin esille pari päivää sitten...niin ei mullakaan ollut niitä sen kummemmin esikoisen syntymän jälkeen vaan vasta tästä kakkosesta tuli ihan helvetinmoiset. Ja siltä pohjalta tosiaan tiedän odottaa sitä tuskaa tän kolmosenkin kanssa.
Ja jostain syystä ne supparit tulee aina vain silloin kun imettää, eli kait ne supparit on sidoksissa jotenkin siihen imetyksen tuomaan stimulointiin sen kohdun supistelun suhteen.

Mutta näin...nyt on olo hiukka väsy, kun viime yö meni valvoessa. Täytyy toivoa että tuo kuopus menee kohta päikkäreille niin pääsee oikaisemaan tuohon sohvalle hetkeksi.

Jeps1 + pulla
 
Taa
Moi!

Jälkisupparit |O |O Oliko ihan pakko muistuttaa? Esikoisesta ne oli ihan hirveet. Itkua väänsin viikon verran varsinkin imettäessä, kun sattui niin kovaa. Ja että pahenee jokaisen synnytyksen myötä? Mä taidan perua koko synnytyksen. Kai vielä voi perua, jos tulee toisiin ajatuksiin? :snotty:

Anopeista Mä otan osaa, että sulle on siunaantunut noin "ihana" anoppi. Munkin anoppi on rasittava, mutta hieman eri tavalla. Se sentään ymmärtää olla juoksuttamatta mua, kun odotan lasta sen pojalle.

Tuttipulloja oon pari ostanu ja esikoiseltakin muutaman säästäny. Kyllä kai niille jossain vaiheessa käyttöä tulee. Ja jos ei tule, niin laitan eteenpäin jollekkin kaverille. Kaveripiirissä kun on 5 odottavaa..

Huomenna on sitten neuvola. Pelkään jo valmiiksi sitä sf-mittaa. Yläkäyrällä kun on kulkenut koko ajan eikä th ole kauhean onnellinen siitä asiasta. Paino on ainakin kotivaa'alla pysyny samoissa lukemissa muutaman viikon, joten ehkä siitä ei tule sanomista..

Rintapumppua oon yrittänyt metsästää huutonetistä. Jostain syystä haluan välttämättä sen avent isis-pumpun. Harmi, ettei Tampereen alueella ole nyt ollut myynnissä. Postarit tuo kumminkin hintaa ihan kiitettävästi lisää..

Seisomalautakin puuttuu vaunuista..

Onneksi kaiken saa kaupasta sitten, jos ei huutonetistä ajoissa ehdi löytää. ja ilman seisomalautaa varmaan alkuun ainakin pärjätään.

Vaatteista mun on pitäny sanoa. Tulee melkein paniikki, kun lukee noita määriä, mitä teillä vaatteita vauvalle jo on. Mulla on alle 10 bodya ja muutamat housut koossa 50-56. Eikä isommissakaan paljoa sen enempää ole. Mä toivon ainakin alkuun pärjääväni. Pääseehän sitten kuitenkin kauppaan sen vauvan syntymänkin jälkeen. Näin keskustassa asuessa se on vielä varsin helppoa.

Taa ja nimetön 32 *poks*
 
Ihana nähdä taas teidän toisten massuja. Ei se oma tunnu sitten kuitnekaan niin erikoisen suurelta, vaan ihan normaalilta :wave:

Kivuliaista jälkisupistuksista en ole kärsinyt kummallakaan aikaisemmalla kerralla. Olen kyllä ymmärtänyt, että voivat olla aika inhottavan tuntuisia..

Onneksi sait Sisu ylimääräiset ihmiset teiltä pyörimästä. En osaa edes kuvitella miten rasittavaa toullainen voisi olla. Rähjäisin varmaan miehelleni, että "puolustaisi" minua ja käskisi vanhempiensa ottaa paremmiin huomioon puoliskoaan...

Minulla kyllä on maailman paras anoppi, josta osaankin olla onnellinen. Anoppi, joka ei puutu elämäämme liikaa ja oiokein varoo kertomasta mielipiteitään esim. kasvatuksesta (opettajaihmisenä hänellä varmasti niitä on!). Anoppi asuu toki kaukana ja nähdään aika harvoin, mutta soittelemme puolin ja toisin kuulumisia melkein viikoittain.. Usein mies ei edes itse tule puhelimeen, vaan juttelemme vain keskenämme. :D Anopilla on itsellään ollut hankala anoppisuhde, joten on varmasti päättänyt tehdä kaikkensa, että hän toimii itse eritavalla.

 
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Onneksi sait Sisu ylimääräiset ihmiset teiltä pyörimästä. En osaa edes kuvitella miten rasittavaa toullainen voisi olla. Rähjäisin varmaan miehelleni, että "puolustaisi" minua ja käskisi vanhempiensa ottaa paremmiin huomioon puoliskoaan...

Minulla kyllä on maailman paras anoppi, josta osaankin olla onnellinen. Anoppi, joka ei puutu elämäämme liikaa ja oiokein varoo kertomasta mielipiteitään esim. kasvatuksesta (opettajaihmisenä hänellä varmasti niitä on!). Anoppi asuu toki kaukana ja nähdään aika harvoin, mutta soittelemme puolin ja toisin kuulumisia melkein viikoittain.. Usein mies ei edes itse tule puhelimeen, vaan juttelemme vain keskenämme. :D Anopilla on itsellään ollut hankala anoppisuhde, joten on varmasti päättänyt tehdä kaikkensa, että hän toimii itse eritavalla.
Tähän minäkin pyrin aikanaan itse, vaikka kuinka olis sanottavaa, niin pitäis antaa nuorten hoitaa omat asiat ja oma elämä itse, eikä puuttua joka risaukseen.

Pakko oli tulla hehkuttaa teille, kun tuossa sohvalla makoilin, ja sit ihan ajattelemaatta naputtelin massua sormilla, niin Minni potki kohta takas. Kokeilin uudestaan, ja vauvahan vastasi!! :heart: :D Ei esikoinen koskaan tuolleen tehny, ihana "kommunikoida" vauvan kans. Ja voi mahdoton, kun toinen taas työnsi niin maan pirusti massua, kantapää tuntu ihan selvästi mahan läpi :heart: Menis nyt äkkiä nää viikot, että sais tän vauvan jo syliin :heart:
 
Moikka!

Jälkisuppareista ollut puhetta. Esikon syntymän kohdalla ne oli ihan hirveät aina imettäessä. Sain siihen panadolia pari kertaa päivässä. Vai että pahenee. Täytyy varmaan kanssa yrittää perua synnytys. :LOL:

Ikäerosta meillä tulee muksuille ikäeroa 1v 4kk:tta. Saa onneks levätä kun mies ottaa isyysloman heti kun vauva syntyy ja mun äiti on kesälomalla niin voi tulla jeesaa jos en pärjää. On muuten kätilö että taas tulee varmaan imetysohjausta. :LOL:

Joku muukin mainitsi että sattuu kun kävelee. Mulla alkaa supistella joten en ole uskaltanut kauheasti kävelyjä tehdä. Sais tilata aina puolessa välissä kotia taksin kun ei kykene enää kävelee. Mummotkin menee rollaattorilla ohi.

Paino ei ole täällä noussut paljoa mitään vaikka oon yrittänyt kasvattaa mahaa syömällä suklaata. Taas saa kuulla naapureilta kuinka pieni maha on. ärsyttävää mnkä mä sille voin ettei se ole iso. Esikosta oli yhtä iso maha synnyttämään mennessä kun nyt. No pääseepähän onneksi kiloista eroon synnytyksen jälkeen.

Onko muita jotka tuntee olevansa hyvin kiukkuisia? Täällä olisi yksi. Voi mies parkaa. Täytyy toivoa että kiukku laantuu kun lapsi on ulkona. Edellisessä raskaudessa ei ollut kiukkua ja tyttö tuli. Tulisko nyt sitten poika :D

No jätetään muillekin tilaa kirjoittaa. Voikaa hyvin ja paksusti.

härkäneito ja vaavi rv 28+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1672896

Niin, tässä on linkki iltasanomien juttuun, Emma ja Onni on nyt suosituimmat nimet. TIETYSTI tuosta jutusta löytyy se meidän tälle vauvalle valitsema nimi, meni hohto koko nimestä, ja pakko se on vaihtaa vielä :headwall: Uusi kierros siis kunhan mies tulee kotiin.
No niinpä niin juu, siellähän se "meijänkin nimi" nyt sitte on... voi pelkeleen pelkele :headwall: ...miestä tuo ei varmaan haittaa, mutta mä olen AINA halunnu nimen joka EI ole suosituimpien listalla. :kieh: :kieh:
 
En minäkään viitsi noita vaatteita roppakaupalla hamstrailla. Noi melkeen saa riittää mitä nyt on.. Nyt niitä on reilu parikymmentä kokoa 50-60. Isompia on vaan ne mitä oli pakkauksessa ja mitä on vähän tullut ostettua, mut niitähän saa sitten ostettua kun poika ensin kasvaa.
Olen ostanut yhden myssyn ja parit ohuet hanskat. Housujakaan ei juuri ole kun ne mitä tuli pakkauksessa... ohkasia kevyitä pöksyjä ehkä vois parit vielä hommata.

Jospa saan kohta pinnasängyn kotiin niin pääsee sitä sitten sisutamaan :) Sit pitäis ommella semmoinen taskujutska kaikelle ylimääräiselle tavaralle. Tehtiin miehen kans sunnuntaina semmoiset köysitikkaat, jotka pistän katosta roikkumaan. Niihin voi sit ripustella vaikka hienompia vaatteita tai peitteitä ja riepuja jne... Vauvan huoneen kaapitkin olen saanut nyt tyhjennettyä aika hyvin vauvatarvikkeille. Vielä pitäis ommella verhot, kunhan saan kankaan valittua sekä kattoon joku kiva lampunvarjostin jostain. Loppujen vaatteiden ja vaippojen pesua olis kans tiedossa ja nyt taas odottelen uutta pakettia yhdestä kestovaippakaupasta :)
Ihanaa :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Kyllä kohta kelpaa vauvan tulla maailmaan. Ei sekään varmaan tajua miten odotettu tapaus se onkaan ja niin rakas jo nyt!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja möhöeläin:
kekkeri ja toki muutkin joilla kokemusta, mitä lääkettä otitte jälkisupparikipuihin? Niihin ei varmaankaan ihan panadol auttanut? Saitteko ehkä sairaalasta jonkun reseptin mukaan? Voisin vinkkienne perusteella itse varautua tällä kertaa paremmin kunnon arsenaalilla kivunlievitystä siltä varalta, että aiemmat hirmut toistuvat. (Nyt minua alkoi jo jännittää)
Mä en muistaakseni kotona enää ottanut mitään, eli ne kesti vaan sen pari päivää kun olin laitoksella, eli en osaa sanoa, mutta ehkä kandee laitoksella kysyä ennen kotiin lähtöä, että saa reseptin jos ne vielä vaivaa.

Suosituista nimistä, Juu, vaikka noi Emma ja Onni on nyt suosituimmat niin mä en tunne kun yhden kutakin, eli tuskin niitä silti kovin montaa on, vaikka sellaisen valitsiskin. Meillä esikoinen sai nimen joka oli sillon harvinainen, mutta muuttunut nyt suosituksi, no ainakaan samalla luokalla tuskin koskaan on samannimistä tulee olemaan, vaikka monta vuotta nuorempina samoja versioita onkin.

kekkeri
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1672896

Niin, tässä on linkki iltasanomien juttuun, Emma ja Onni on nyt suosituimmat nimet. TIETYSTI tuosta jutusta löytyy se meidän tälle vauvalle valitsema nimi, meni hohto koko nimestä, ja pakko se on vaihtaa vielä :headwall: Uusi kierros siis kunhan mies tulee kotiin.
Jes, meidän valitsemaa nimeä ei listalla ollut :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja MM83:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1672896

Niin, tässä on linkki iltasanomien juttuun, Emma ja Onni on nyt suosituimmat nimet. TIETYSTI tuosta jutusta löytyy se meidän tälle vauvalle valitsema nimi, meni hohto koko nimestä, ja pakko se on vaihtaa vielä :headwall: Uusi kierros siis kunhan mies tulee kotiin.
No niinpä niin juu, siellähän se "meijänkin nimi" nyt sitte on... voi pelkeleen pelkele :headwall: ...miestä tuo ei varmaan haittaa, mutta mä olen AINA halunnu nimen joka EI ole suosituimpien listalla. :kieh: :kieh:
Joo ja meijän kans!!!! :headwall: Molemmat Sara Emilia :kieh:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
apua kun mun musta paita on täynnä kissankarvoja. :eek: :LOL: :ashamed:
Kai nyt hello kitty paidassa niitä karvoja pitääkin olla :xmas:
Ootkos muuten kokeillut sitä r.diabetesruokavaliota?
:D
oon ottanu juu lautasmallin käyttöön. mikä on varmaan aika pitkälti toi r.diabetes ruokavalionkin idea? :whistle: seuraavassa neuvolaa en usko millään että painoa on tullu lisää. sen verran hyvä olo on kaikinpuolin. nyt kun lumetkin sulannu niin pystyy liikkuakin enemmän. :p herkkuja pyrin syömään van kerran viikossa.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1672896

Niin, tässä on linkki iltasanomien juttuun, Emma ja Onni on nyt suosituimmat nimet. TIETYSTI tuosta jutusta löytyy se meidän tälle vauvalle valitsema nimi, meni hohto koko nimestä, ja pakko se on vaihtaa vielä :headwall: Uusi kierros siis kunhan mies tulee kotiin.
Jes, meidän valitsemaa nimeä ei listalla ollut :heart: :heart:
eikä tää meiänkään. :D
paitsi että onhan siellä esikoisen nimi; Emma. :LOL: :heart:
 
listalta ei löytynyt meitin valkkaamia nimiä. hyvä!!! tosin miehen nimi niin harvinainen että ei o koskaan lapsilleen niin harvinaista halunnu vaan suosii noita useemmin esiintyviä nimiä. miehen nimisiä kun on tällä hetkellä suomessa 52 miestä ja kaksi naista. ja tosiaan siinä on sitten jo toisetkin nimet otettu huomioon. ei siis haluu että lapsensa joutuvat omaa nimeään tavaamaan joka paikkaan. tutuille jo niin tuttu nimi että ei tuota enää kyselyitä.

jälkisuppareihin sain viimeksi 600 buranaa sairaalassa ja auttoihan se. inhottavinta oli se että kipeimmät tuli aina öiseen aikaan imettäessä ja kuin puun takaa kun itse oli ihan horroksessa. juups. eli olen kuullut myös tuon että pahenevat joka muksusta joten henkinen valmistautuminen on alkanut :LOL: :LOL: esikoisesta ei ollu silloin juuri mitään... pieniä niippailuja vain.

pitänee mennä herättelee tuo pikkukakkonen ja sitten ruoan laittoon.

tinni ja ryyni 31+0 PPPPPOOOOOOOKKKKS (nyt tuntuu että viikot menee nopeeta.)
 
http://www.aijaa.com/v.php?i=3976556.jpg

kokeillaan saanko kuvan tänne. tuossa siis 30+6 otettu kuva. ja kissa halusi myös päästä kuviin ko parkkeeras eteisen penkille oitis kun rupesin noita kuvia ottelemaan :LOL:
 

Yhteistyössä