*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Pakko oli ite laskee kans, 19 päivää laskettuun :D Mutta en kyllä luota/tuijota siihen päivään yhtään.. Vauvat tuntuu tulevan sillon kun niille itelleen parhaiten sopii :) Kunhan ei nyt kovin paljon yli menis kun on jo niin tukala olo :/

MiNiMaM ja tyllerö 37+2
 
Annanpa oman lukuni myös joukkoon mukaan, vielä hetken 16 päivää :wave:

Kolme odotusta siihen vaadittiin että kroppaani jää raskaudesta jälkiä eli ekat raskausarvet bongattu. Ja mies ne näki ekana niin arvatkaa hyökkäsinkö mä hormoonihirviö sanallisesti rassukan silmille ennen kuin toinen kerkes edes kissaa sanoa :LOL: onko ihme että jäin sitten saunomaan ihan itekseni, siellä istuessani kyllä älysin että ei toinen pahalla tarkoittanu ja osaan pyytää anteeks sanomisiani.

Sillo pari viikkoa sitten lääkäri käynnillä lääkäri sanoi että vauva on jo niin alhaalla ettei mikään ihme että painetta on alhaalla. MUt nyt tän päivän mulla on ollu samanlainen fiilis häntäluun tienoilla ku oli hetkittäin ponnistusvaiheessa että kuinkahan alhaalla tuo Aksu oikeasti onkaan *huhuilee kohta et äippä kukkuu*. Suppareita nyt on tullu ja menny mut ei niin et puuskuttamaan sais.

Saatiin tänään kylppärimme takaisin, onneks ei löytyny kosteusvauroita meidän osasta. Ois ollu kiva ruveta tässä vaiheessa ettii asuntoa ja laittamaan asuntoa pakettiin sitten kun vauva on syntyny. Kerran sen tehneenä, tiedän ettei oo mitää herkkua.

Kleopatra se taisi kysellä joidenki tukikorsettien käytöstä. En oo ees kuullu tollasesta. Tuskin tulee nytkään hommattua jos lähtee yhtä helposti kilot kuin edellisissäkin. Kummassakin odotuksessa tullu vähintään se 20kg lisää ja 3 kuukaudessa olen ne karistanut ilman minkään sortin poppakeinoja tai liikuntakeinoja. Ja myöskin mahan seutu on palautunut kerta toisensa jälkeen ihan normiksi.

Vauhtis vielä hetken 37+5
 
Oltiin esikoisen tulevassa koulussa vanhempainillassa tänään. Alkoipa sitten siellä kesken kaiken supistelemaan taas puolikipeästi. Kymmenen minuutin välein tuli ainakin tunnin ajan selkeitä suppareita. Eräs kaveri viereisestä pulpettirivistä kysyikin, että supisteleeko? ;) Ilmeisesti olin joutunut vääntelemään itseäni sen verran, vaikka koitin kyllä olla mahdollisimman huomaamaton.. Nyt taas epäsäännöllisiä ovat, joten tuskin tästä lähtöä vieläkään seuraa. "Sovinkin" äsken vauvan kanssa, että ei synny ainakaan ennen perjantaita.. :whistle:

-maranooka & prinsessa 34+5-
 
Tosiaan tuntuu täällä olevan valmista porukkaa synnyttämään... Meitsi kuuluu siihen porukkaan jolla ei ole vielä niin kova kiirus... tosin se johtuu siitä että olo on ollut hyvä ja supistuksista ei tietoakaan... Ja nyt kun näin sanon niin varmasti ne alkaa kohta kiusaamaan... Saa mennä mun puolestani sinne lasketun ajan tienoille, saa vauva viel vähän aikaa kasvaa kun ei niin suurikokoiseksi kumminkaan oo kasvamassa...
Tosin meikäläinen kasvaa kohta suurikokoiseksi kun makeanhimo sen kun yltyy ja varsinkin suklaan... ja kun tuntuu pelkkä karkin ajatteleminenkin nostavan painoa...

Öisestä valvomisesta kärsitään myös täällä, hassua kun herään aina neljältä ja valvon pari tuntia... heräilen kyllä usein muutenkin ja välillä valvon jo yhen aikoihin ja odotan unta...
Ja asioiden unohtelu on tuttua täälläkin....

:hug: kaikille tarvitseville

Nalle-emo ja pikkunalle ja huomenna poks 38rv
 
Mulla ei o viel kiiru eroon tästä mahasta =) Itse asiassa viel joteski epätodellinen olo sen suhteen, ettei täs enää kovin kauaa mene kun meitä on viisi...

Mä nukun yötkin hyvin. käyn vessassa vast aamummalla, mistä on seurauksena se, et Nunnu herää sillon liikkumaan ja on ottanu nyt hirveet aamuhepulit, jotka vähän häirittee sitten unien jatkamista :D

uh! siirryn sohvalle
 
Heipparallaa....

huomenna ois edessä sairaalaan meno, kun haluavat tsekata mut varmuuden vuoksi noiden kohonneiden verenpaineiden ja turvotuksen osalta.
Tosin turvotusta ei ole kuin alaraajoissa joten en ole siltä osin itse huolissani.
Mutta mennään nyt näytille kun on aikakin varattu.

Yöunista...loppuraskautta kohden unet jää kokoajan vähemmiksi, kun ei enää löydy asentoa jossa voi nukkua hyvin. Mutta jostain syystä sitten taas oon kuitenkin aika energiaa täynnä :/

Nyt mulle on tullut ihan täysin uusi himo...nimittäin jääkaappi viileä kurkku. Siis voiko parempaa olla. Oon syönyt ihan kauheat määrät kurkkua...ja siinä onkin varmaan selitys sille että tänään kun olin neuvolassa niin punnituksessa tuloksena oli -500g.
Eli ei vieläkään mennyt se 20kg raja rikki :kieh: ja mä olen sen rajan vannonut rikkovani jo pari viikkoa sitten. No on tässä vielä parisen viikkoa aikaa :LOL: :LOL:

Mutta joo, tässäpä tämä turinointi taas tältä erää :wave:

Jeps1 + pulla...rv:t taitaa olla tasan 38
 
cranyolle ISO :hug: ! Jospa se olis vaan hormoonit jotka jyllää.. :heart:

Heräsin tunti sitte johonki IHMEmölinään/ ulinaan ulkona. Se vielä "liikku".. :whistle: Ois kiva tietää mikä sen aiheutti.. Ja hermojahan mulla ei oo et jäisin sänkyyn makaan ja ootteleen unta! :snotty:

Eilinen päivä meni hymy pyllyssä, tätin tittelistä sekaisin ollessa. :D Ihania kuvia tuli vauvasta.. Kohtahan sinne pääsee livenä! :heart:

Mulla ne hermopuristukset on tullu sitte säännöllisiksi.. Muutaman kerran päivässä vähintään, mut sehän on merkki vaan siitä et Turo laskeutunu entistä alemmas. Muuta "vaivaa" ei sit ookaan..
Tuskastuttaa vaan mieletöttömästi! Ja ulkona on kuuma, ei oo sopivia vaatteita.. :ashamed:
KAIKKI kyselee, et JOKO!! :kieh: Prkl!

Loppuviikosta ois hyvä sauma muuten lähdön tulla; tytöt on 4 päivää mummon kans kylpylässä.. :whistle: *wink, wink* vaan Turolle..

Pitää aamusta lähtä kaupunkiin ostaan pikkuNyytille jotain tuliasia, ei tuota oo osannu mitään ostaakaan ku ei sukupuolta oo tienny. Mietin, et jotain Kärppä-juttuja vois hakia, on sitte vaikka muistona isompanaki. Ja niitä ku ei sieltä saa.. a kaikki sit tietää, et ne on multa.. :whistle: :LOL:

Lisbet ja Turo, ISO POKS! 38
 
Huomenta!

KIITOS, limatulppa ei siis kasva uudestaan =) Mutta sitä tulee vaan edelleen. Välillä suppailee, mutta ei säännöllisesti, osa on ihan kiitettävän kipeitä.
Olis klo 11 neuvolaan meno, saas nähdä, mitä lukemia se vaaka tänään näyttää :headwall:
Kleo kyseli tukiliiveistä, ja että ketkä aikoo käyttää semmosia, koskaan kuullukaan tuommosista :snotty: Pistäsitkö linkkiä? Voipi nimittäin olla, että semmonen olis ihan tarpeen tälle pötsille, että sais muutkin housut, kun verkkarit menee jalkaan kesäaikana :ashamed:
Joo, mä tulen paremmalla aikaa neuvolan jälkeen porisee tänne, pakko lähtee jotain syömään, ja sit viemään tytsi päikkään.
:wave:
Sisu ja Minni 37+5 :heart:
 
Täällä hyvin nukuttu yö takana ja kohta lähdetään ultraan :heart: Pyydän kokeilemaan samalla kohdunsuun tilanteen.

Mul ei oo kokemusta mistään korseteista tai tukiliiveistä,hyvin on masu palautunut ilmankin.

Täällä näyttäis sille,et raskausarpia ei tuu tässä kuudennessakaan raskaudessa.

Kekkeri:Täällä on kans aina isommat lapset tosi kilttejä vauvan saavuttua taloon,ne on aina niin innoissaan uudesta perheenjäsenestä,et sitä on liian liikuttavaa katsella :heart:

A-mam ja Mimmi rv 38+1, enää 13 päivää laskettuun aikaan :D
 
Täällä on puolestaan huonosti nukuttu yö takana. :xmas: Illalla alkoi kipeästi supistella yhdentoista aikaan ja vasta kahdelta rauhoittuivat. Nukuin huonosti kaksi tuntia ja heräsin taas kipuun, tosin se oli aamuyöstä enemmän menkkajomottelua kuin selkeitä supistuksia, joilla on alku ja loppu. Soittelin synnärillekin, että miten ajoissa pitäisi tulla diabeteksen/ vauvan keuhkojen mahdollisen kypsymättömyyden vuoksi ja kätilö oli sitä mieltä, että ei tässä vaiheessa synnytystä enää estetä eikä kuulemma vauvallekaan tarvitsisi kortisonipiikkiä antaa.. Eli nyt uskallan olla oikeasti kotona niin pitkään kuin suinkin vain voin. :)

Viime yö oli kyllä niin kurja nukkumisen kannalta, että aion tänään vähän ärsyttää tuota masua tahalleen.. Katsoo sitten miten tässä käy. ;) Esikoisen syntymää edelsi kaikenkaikkiaan kolme unetonta vuorokautta ja sitä en kyllä todellakaan tahdo kokea uudestaan. Synnytys itsessään oli mukava kokemus, mutta se väsymys oli kyllä ihan uskomatonta..nukahtelin kesken ponnistuvaihetta (mikä on minulla ollut synnytyksen kivuttomin vaihe).

-maranooka & prinsessa 34+6-
 
Taalle peukkuja et vauva oikein päin!
A-mamille hyviä ultranäkymiä :)
Olikos tänään muita? En ehdi lukea kunnolla läpi nyt, pian pitää lähteä äippäpolille. Tutkitaan taas vauvan kokoa, ei oo tarvinnu viime yönä pahemmin nukkua :(
Hermostuttaa, että onko vauva kasvanu niinku pitää.
Sf-mitta on ja masun koko mut entäs se pieni? :heart:
Sisu, HS Ja kaikki loppuraskauteen hermostuneet, tsemppejä ja haleja :hug:

Jennynen ja Pikku-Möhkö 35+3
 
Tässä jännityksellä odotetaan,onko meidän perheen eskarilainen saanut tulirokkotartunnan...Ovat eskarissa laskeneet ,että tänään pitäisi tulla oireet ,jos tartunnan on saanut...pieni eskari(9lasta)ja yks on sairastunut siihen...

nukkumisesta,mä nukun taas aika hyvin yöt.Tai siis herään useasti,yhesti käyn wc:ssä ja nukahdan kuitenkin heti ...johan mä valvoinkin monet kerrat klo.03 lähtien...

Ryhis ja seppo36+6 ja poksutaan huomenna
 
HelloShitty
heips täältäkin! :wave:
kasassa juu. ei uutta.

tsemppiä kaikille ultraan ym. tarkastuksiin menijöille! :hug: mulla kans neuvola tänään mutta se nyt on normi käynti missei tapahdu mitään erikoista. väsyttää ihan kamalasti ja kolmonen kiukkuilee...ihana päivä taas tulossa siis. :kieh:

myöhemmin lisää.
HS ja J rv 37+5
 
Martsuli
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Huomenet kaikille ja ihania masuja :heart: Käy ihan kateeksi :snotty:

Kohta ptäii mennä aamupalan tekoon ja sen jälkeen jos vaikka tekisi jonkunlaisen lenkin Tuolla ulkosalla =)

BV ja P 10vrk

Onko siitä jo 10vrk ku sait tuon pikkusen :eek: Musta se oli joku edellispäivä tai jotain :LOL: No meneehän nää päivät sittenki nopeesti vaikka luulin että paikallaan jummataan :)

Löhösin eilen saunan lauteilla ja aloin miettimään että mikä ihme siinä saunassa voi alottaa supistukset :eek: Siis siivouksen ja seksin ymmärrän kyllä kun se on fyysistä mutta mun päähän ei mahdu että miten ihmeessä lämpösessä makoilu voi alottaa supistukset :ashamed:

Oi oi, mun imetysliivit on hävinny jonnekkin ku koitin etiskellä valmiiks hiukan... Mihin lie hävinny... Mä löysin kaapeista farkkuja mitkä on mulle ihan sairaan isot, tarttis vissiin laittaa tonne kirppikselle jos jollekki kelpais :)

Mä päätin etten laita sitä [/b]sairaalakassia valmiiks ennen ku saan sen äitiyspakkauksen. (odotellut nyt 2kk). Kaipa se joskus sieltä tulee...

Mulla on ihan kamala huoli siitä että kun uus vauva tulee että tuo esikko jää ilman huomiota, tai ettei saa sitä tarpeeks ja mulla siitä niin paha mieli jo nyt. En tiedä miten sitten ku vieraita tulee, ni sanonko mä niille että esikkoa eka moikkaan ja sitte vasta vauvaa? Näin jostain luin.

No mutta ei kai sitte muuta :)
Poks, Poks 36+0 La:28pvä :D
 
Kuulostaa Raffel niin tutulta niin tutulta. Mulla oli se edellinen lneuvola juurikin tuollainen arvailukeikka. Mähän en nyt sit enää siihen viimeiseen lääkärineuvolaan enää edes halunnu. Ei ollu pakko mennä ja kun ei sen erikoisempia tässä ole, niin pitäköön vastaanottonsa.
Tsemppiä kaikille ja kuulumisia odotellessa :)

Teiltä on taasen tullu niin paljon tekstiä, et puoliakaan ei aina muista kommentoida. Korseteista jne. oli ainakin puhetta.Mä en kanssa oo edes tienny moisten "palauttavasta vaikutuksesta" enkä ole osannu ajatella käyttäväni moisia. Kaipa tuo mahanahka tuosta sitten aikaa myöten katoilee....ja nää kilot. Kova hinku on päästä nyt KUNNOLLA lenkille ja salille. Alkaa tää pelkkä köpöttely riittämään. Vaikka hyvin vielä pääsee, ei siinä mitään. Joka päivä on tuon karvaisen kaverin kanssa käytävä ne pari pidempää ja yks lyhyempi lenkki.

Ja tuosta nukkumisesta vielä...mua alkaa itseäni häiritsemään tää hyväunisuus, onneksi on muitakin. yöt menee ihan läpeensä, ei edes vessaherätystä ja päivisin menee hyvinkin parin tunnin unet. Mua vaan ärsyttää kaikki hommat, jotka jää ton nukkumisen takia tekemättä.

Vaunuja ei vieläkään ole eikä turvakaukaloa, ehtiihän ne vielä :) Kantorinkka on tarkoitus ostaa kans nyt heti, koska ei muuten oikeen meillä liikkumisesta tule aina mitään. Tätä ajateltiin, onko kellään kokemuksia/ajatuksia juurikin tästä mallista? http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp?_prodid=30019&nimi=Manduca+Original+Full+Organic


-Himpsu ja Kyytiläinen 35+6
 
heippa!!

tänään synnytystapa-arvioon yhdeltä, jaiks :heart: mies tulee mukaan, vaik se viel edellispvä meinas et "emmä tiiä haluunks mä tulla kattoo ku sua ronkitaan" jälkeenpäin alkoi naurattaa tuo kommenttia, mitä se sitten synnytykseen tulee jos ei yhtä sisätutkimusta kestä :D

öisin nukun sikeästi ja hyvin. kerran yössä herään pissalle/syömään jotain pientä. joskus saattaa nukkumaan mennessä olla vaikeaa asennon vaihtaminen ku lantio on niin hellänä, mut eipä sitä montaa kertaa tartte vaihdella ni on jo unessa. muutamina öinä olen heränny supistuksiin asentoa vaihtaessa, kerran närästykseen, mut pääasiassa mun yöt on hyviä, oon todella lahjakas nukkuja :D isot halaukset kaikille, joilla asia ei ole näin :/ :hug:

itse asias, vaik mullakin on ollu ja on edelleen kaikenmaailman kolotuksia, ni ei mulla oo vieläkään hirveä kiire saada vauvaa maailmaan. rv 37+3 mulla on viimeinen koulu/tenttipäivä, sen jälkeen jos sais loppuviikon ottaa rennosti ja levätä, niin vauva saapi tulla. kyllä joskus oon ihan hirveän kypsä odotukseen, kun yhteen päivään mahtuu monta vauvan hikkasessiota, väsymystä väsymyksen perään, turvotusta ja kihelmöintiä varpaissa/sormissa, aikaansaamattomuutta ja huonosti käyttäytyvä koira lenkeillä, plus vielä vauvan peppu kylkiluiden alla ja supistukset joka hemmetin liikkeestä. ainut, miks toivon että vauva tulis maailmaan, on et viimein näkis sen ihanan pienokaisen, sais pitää sylissä, pussata pehmeitä kantapäitä ja vaihtaa kestovaippoja sille :heart: hih. :saint:

jos joku muistaa ku oon tänne valitellu mun urposta neuvolatädistä. meil oli taloyhtiön pihakokous ja tuli juteltua ensimmäistä kertaa kunnolla uusien naapurien kanssa. kysyivät minulta et onko terkka ollu mulle kiltti, mitä tykkään. eli ilmeisesti en ole ainoa, joka ei hänen toimintatavoistaan ole tykännyt. huh!

36+2
 
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=360539&shopId=12653&findPath=true&compartmentId=13154&categoryId=20151&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=36_76&products_id=909

http://www.homeselected.com/?artnr=51516&TASK=art&smurfid=25391312151720090518244953158331

:LOL: Sielläpä niitä ois, niitä tukiliivejä/korsetteja.. Tuolla triumphin sivuilla on maltaita maksavat "oikeat" tukihousut synnytyksen ja sektion jälkeen tukemaan :D Mutta että 70e alkkareista :D Nouuup!

No mä tilasin ihan vyötärötuubin joka tulee ja pitää nahkat kasassa niin ompahan ees oman itsetunnon kannalta sitte hyvä jos voi pitää tiukempia kesämekkoja :D

Auts Vauva on potkinu mun vasemman puolen kylkiluun ihan kosketusaraksi |O Musta tuntuu et tää on jo nyt sen kolmekiloinen ainakii!! |O Aaapuva, sen saa huomenna kuulla ja niin senkii että onko siellä mahassa Sara vai Jorma?!?!? :eek: :LOL:

kleo ja Saravauva 35+5
 

Yhteistyössä