*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja äititys ja onni:
:heart: :heart: 11.5.2009 klo 14.53 2205g ja 45cm.Saapui Plussa Pallo Onnesta sekaisin :heart: :heart:
onnea koko perheelle!!!!!! :flower: :heart:
plussapalloja täynnä koko palsta kun kuuluu vaan plop plop joka suunnalta. :D
 
äitiys ja onni: Onnea pojasta!! :flower: :flower:

Mites kun täällä on ollut siitä kasteesta juttua jo aiemminkin, mutta aiotteko te jotka kastatte, kastaa valkoisessa kastepuvussa? Onko siihen olemassa jotain sääntöä että on kastettava tietynlaisessa puvussa vai voiko kastaa jossain muussakin asussa??
(.) Ei mitään uutta. huomenna neuvola käynti ja viikon päästä polille.

Lissu ja jätkänpätkä POKS POKS 37+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
pilttiä4 : nykyiset(uudet) rajaarvot on paastossa 5.5,kysyin just neuvolasta asiasta ,kun olin saanut lääkäriltä arvoksi tuon 5.3...Se on kuulemma vanhaa tietoa.Tuntuvat muuttuvan aika tiheesti...toinen arvo oli 7.8 ,tunti ruokailusta.

Hih,mä kans hihittelin tuota ärrältä rintsikoita...ei vielä tammikuussa ollut valikoimissa kun olin siellä töissä :LOL:

Oikeesti??
Missäpäin näin,vai onko se paikkakuntakohtaista?
Täytynee katsoa netistä jos jotain löytyis tietoa,, meillä tämä tieto on siis Espoossa..

eihän siinä mitään väliä vaikka vähän diettiä meikä pitää mutta kiva olis tietää,
ja vaikuttaahan se siihen että sairaalassa pistellään vauvaa useita kertoja kun niitä sokereita mitataan,,
ja JOS joskus vielä oon raskaana niin automaattisesti joudun rasitukseen jos nää arvot ja rajat pitää paikkaansa!
 
Taa
äitiys ja onni: Onnea pojasta!

HS: Mä kans epätoivosena kattelen, kun muut saa jo vauvojansa. Minä kun luulin olevani ensimmäisten joukossa, kun laskettu aikakin on jo 3.pvä |O Että eipäs tytöt etuilla!!!
Nauroin kans muuten noille ärräliiveille :D Teillä lienee hieman paremmin varusteltu ärrä :xmas:

Synnytystapa-arvio Joku oli huolissaan, kun lähetettä ei vielä oltu laitettu ja toinen mietti, kun se on niin myöhään. Mulla laittoi lääkäri lähetteen eteenpäin vasta viikolla 35+ ja ajan sain 37+6 :/

Kastepuku Kulkee meillä suvussa. Nykyään se taitaa olla väriltään lähempänä luonnonvalkoista kuin vitivalkoista, onhan sillä ikää sellanen 26 vuotta.
Mun tietääkseni ei ole olemassa mitään sääntöä siitä, missä puvussa kasteen tulee tapahtua. Pappi ei tosin katso varmaan kauhean hyvällä, jos mustassa pääkalloasussa tuo lapsensa kastettavaksi :D . Kai sillä pitkällä, valkoisella puvulla on lähinnä jokin symbolinen merkitys.

Taa ja sykerö 36+6
 
Onnittelut pikkuisesta pojasta Äitiys ja onni! :flower:

...Täältähän ei malta pysyä enää poissa kun vauvat alkavat masuista jo tulla iloksemme! :)

Voi kun jo itsekin saisi tämän pikkuisen pian kainaloon tuhisemaan ja ähisemään.. :heart: Laitoin juuri muksujen kanssa vauvalle sängyn äp:n laatikkoon valmiiksi ja ajattelin, että olisi ehkä aika jo laitella vaunut, sitteri ja turvakaukalo käyttövalmiiksi. Kankaat olen pessyt, mutta vielä en ole niitä paikalleen laitellut.. Tuntuu sitäpaitsi siltä, että kohta en jaksa ja voi tehdä enää yhtään mitään kun on niin paksu olo. Toki nämä tönköt ja tunnottomat sormet auttavat asiaa aika tehokkasti. :kieh:

Annoin tytöille leikkiin kaksi pikkuisinta vaippaa, joita olen varannut ja enpä sitten saanut niistäkään tarraa irti. :/ Kukahan se sitten meidän vauvan hoitaa kun ei käsissä ole tuntoa enää. Neuvolan tätikin eilen varoitteli, että turvotus saattaa synnytyksen jälkeisinä päivinä vielä pahentua...

Meillä on ihan huippu neuvolantäti, mutta eilen heitti epähuomiossa aika hölmön kysymyksen. Täti kysyi tiedetääkö kumpi on tulossa ja vastasin että tyttö. Siihen heti jatkokysymyksenä sitten kommentoi, että harmittaako minua ettei tullutkaan poikaa. Vähän yllättyneenä kysymyksestä vastasin että ei todellakaan, hyvät tyttögeenit näyttäisi meillä olevan että mitäs sitä sarjaa vaihtamaan... Ei vain kyllä minä ymmärrän, että jotakin saattaa harmittaa se, että on vain samaa sukupuolta olevia lapsia, mutta aika tökeröltä kuulosti tuollainen kysymys..

Kummallisesti on muuten omatkin ajatukset alkaneet jo liikkua yhä enemmän synnytyksessä. :) Onneksi olen jo kaksi hyvää synnytystä kokenut ja pitäkää minua vain kummallisena, mutta tuon toisen lapsen jälkeen olin harmissani siitä, etten pääsisi sitä enää kokemaan. Me kun oltiin muutama vuosi uniongelmaisen lapsen kanssa sitä mieltä, että lapset olisivat jo tehty.. :whistle: Ei kai sitten yli kahden vuoden jokaöiset toistuvat heräilyt vielä tehneetkään meitä paljon viisaammiksi... ;) Nyt kyllä luulen, että en halua enää olla raskaana tämän vauvan jälkeen.

Tulipa taas pitkä sepostus.., sori.

-maranooka & prinsessa 33+6-
 
Peppi, mulla on ajelut jääny kyllä kokonaan, ja alakerta on ihan luonnontilassa :x Onneksi en näe sitä itse!! :LOL: Jalkoja yritän edes suht siistinä pitää, mutta sekin toimenpide pitää tehdä pesuhuoneen lattialla istuen, kun maha ottaa niin hyvin kiinni, ja jos olen pää alaspäin nyt niin sit lähtee taju... :xmas: Ja on joo alakerta turvoksissa.
Kastepuvusta, meillä on molempien puolelta perintöpuvut. Mun puku on puuvillanen, mihin on kirjailtu kaikkien siinä puvussa kastettujen nimet + meidän esikon nimi, vaikka hänet kastettiin miehen suvun puvussa. Sen anoppi on kutonu ensimmäiselle lapselleen, joka 3vuotiaana menehty liikenneonnettomuudessa. Mutta siis tää miehen puku on villanen, ja olen ollu koko ajan sitä mieltä, et kaikki meille siunaantuvat lapset kastetaan samassa puvussa, mutta jos tän beibin kastepäivä sattuu olemaan oikein kunnon hellepäivä, niin sulaahan se lapsiriepu sen villapuvun sisälle........
Kastepuvun väri on symbolinen, mutta riippuu papista, että suostuuko kastamaan muun värisessä kun vaaleassa puvussa. Täällä oli mn:llä taannoin piiiiitkä ketju, missä eräs äiti ylpeänä ilmoitti, että heidän lapsi kastetaan tumman sinisessä samettipuvussa (siitä puvusta oli kuviakin ketjussa ), ja palstalaiset tyrmäsi koko asian ihan täysin, mutta mulle jäi loppujen lopuksi se käsitys, että se lapsi kastettiin siinä puvussa, mutta papilla olisi ollu oikeus kieltäytyä kastamasta muussa kun vaaleassa puvussa olevaa lasta. Tiedä sitten, mikä pitää paikkansa, mutta papiltahan voi kysyä asiasta etukäteen.

Monettakohan kertaa mä tähän pinoon tänään kirjoitan?? :xmas:
 
pilttiä 4 ne arvot sdiinä kahden tunnin rasituksessa on tosiaan 5.3 (paasto)
10.0 (1h) ja muistaakseni 8 (2h) .

jos noista joku ylittää ja joutuu kotona mittailemaan sokereita rajat tiukemmat. johtaa lisä tutkimuksiin jos paasto toistuvasti yli 5.5 , tunnin arvo toistuvasti yli 7.8 tota kahden tunni arvoo en muista kun siitä ei mulla oltu huolissaan.

mulla siis oli rasituksessa tuo tunnin arvo 10.4 jonka jälkeen sain tuon sokerimittarin kotiin pariksi viikoksi ja sitte kun tunnin arvot oli toistuvasti yli 7.8 laittoivat ä-polille josta sain sen lyhyt vaikutteisen insun käyttöön (koska paasto arvot olleet ok). koska se suuri sokerien heittely sitä babyä kasvattaa.

äitiys ja onni paljon onnea pikkuruisesta prinssistä....

mulla perjantaina seuraava ä-poli/sokeri/koko arvio ja jollain tapaa jo odotan että varattaisi se käynnistys aika valmiiksi. ni olisi jo jotain konkreettista. olo on mahtavan suuri.


tinni ja ryyni 35+6
 
Äitiys ja onni,paljon onnea prinssistä! :heart:

Itsellä huomenna neuvolaan meno...Ollut viime aikoina paljon pääkipua ja etovaa oloa :( Saas nähdä mitä neuvolassa tuumaavat, toivottavasti ei kumminkaan raskausmyrkytystä yritä. Sekin vaara kun minulla on, lääkityskin piti jo lopettaa rv 32...
On se kumma miten nykyään tuntuu aikaa hidastuneen, päivät tuntuu niiiiiin pitkältä |O
Minulla ei kun yöunet paranee mitä pitemmälle raskaus menee :eek: Sainkin olla useamman kuukauden tosi huonoilla unilla kun nuorimmainen sairasteli paljon ja sitten oli vähän vaikeuksia opetella nukkumaan ilman maitopulloa :snotty: Nyt lopultakin nukkuu yönsä heräilemätä.

Peppita+PikkuKutonen 35+2
 
Onnea Peppi!! :flower: upeeta, että olet jaksanu pusertaa opinnot kasaan, on kyllä kadehdittava suoritus

Äitiys ja onni onnittelut pienen pojan äidille ja muullekin perheelle :)

maranooka on se hyvä et on muitakin, jotka ei oo vahingosta viisastuneet :D mä en edelleenkää oo nukkunu kokonaisia yöunia kakkosen syntymän jälkeen, mut kummasti siin vaihees kun yöherätykset väheni n. 3-4 sitä alko ajattelemaan, et mites jaksaisko täs vielä yhden... Meil on ollu yks supernukkuja, toinen totaalisen huono uninen joten oisko nyt sen koliikin vuoro vai mitä :$

pilttiä4 aika hyvän mainospuheen heitit spinaalin puolesta :D vai, että "potilas lukee lehteä" :LOL:
Tietääkö joku, että onko spinaali kans sellanen kuten epiduraali, että saattaa hidastaa synnytystä? :attn: Mulla epiduraali pysäytti paikkojen aukeamisen totaalisesti ja oli kaikinpuolin huono ja hyödytön kokemus.

Sisu eiks sitä limatulppaa kehity lisää sinne, eli esim. jos jossain vaiheessa sitä tulee vähän, niin ei tarkota, että olis lähteny - toi sun kuvaus tosin kuulosti aika radikaalilta lähtemiseltä, että en tiä tuleeko sitä viel sit kuitenkin lisää jos synnytys ei viel alakaan?
 
[quote="Ninniliina

pilttiä4 aika hyvän mainospuheen heitit spinaalin puolesta :D vai, että "potilas lukee lehteä" :LOL:


[/quote]


Joo ja totta joka sana! Mä olin niin siitä hyvää kuullut mutta en uskaltanut itselleni toivoa NOIN hyvää synnytystä,,
se oli ihan uskomatonta,,
ihan tuli olo että syntiä synnyttää näin kivuttomasti kun sanassakin sanotaan että kivulla pitää sinun synnyttämän,, :LOL: :LOL: :LOL:

Tiedostan myös sen että tämä synnytys ei ehkä menekään samallalailla,, mutta toivotaan,,
 
äitiys ja onni ONNEA koko perheelle!!! :heart: =) :flower:

Mä sain vauvan tuohon mun viereen nyt ekaks yöks! =) nenämahaletku pois ja kotiin parin päivän päästä, jos paino nousee tarpeeks. Olen onnellinen!!! :heart:

s-anttu ja 9 päivää vanha suloinen vauva
 
Onnea kaikille vauvautuneille :heart:

paljon on tullut taas tekstiä.Ootte niin ahkeria kirjoittamaan.

Täällä alkoi todella "mukavasti" äitiysloma.Kaksi tytöistä on jossain ihmeen kuumetaudissa.Mitäköhän se vois olla.Muutaman päivän ollut korkeaa kuumetta eikä ole oikein mitään muita oireita.Huomenna pitää viedä lääkäriin.

Masussa nykyään erittäin vilkasta että liikkeet välillä ihan sattuu.Yöt menee pyöriessä ja veskissä rampatessa.Eli todella huonosti saan nukuttua.Aamulla onkin olo todella ärtynyt.Vielä olis jotain hankittavaa ja rupee iskemään paniikki kun en saa mitään aikaseks...apua...

Mullakin eilen tuli sitkeetä limaa ja tänään on myös tullut.Eli oiskohan tuo nyt sitä limatulppaa sitten.On tää niin jännää aikaa =)

Pakko kait yrittää mennä nukkumaan..väsyttää niin paljon

|O


sankofa & bongos 35 (noin.20 minsan päästä 35+1 :D )
 
Äitiys ja Onni onnittelut koko perheelle! :flower:

Täältähän saa lukea aina vauvauutisia kun tänne kurkkaa, ihanaa =)

Tänään oli se synnytystapa-arvio ja oli hyvä kokemus... Vaavi kääntynyt rt:n ja painoarvio 2800g. Gyne sano et jos uumoilen vaavin viel kääntyvän pt:n niin täytyy soitella ä-polille niin kattovat ultralla miten on asian laita... Paikat oli ennallaan ja niin arvelinkin kun ei oo supisteluja ollu...
Huomenissa jo heti onkin sitten neuvola niin "pääsee taas ihailemaan" painonnousua... Äitienpäiväkakut ym. herkut näkyy varmasti vaaassa...
 
Kävin ostamassa apteekista Ceridalia kun luin netistä että sitä voi käyttää välilihan hierontaan.Kysyin apteekista että löytyykö tuotetta kun netissä luki että sitä on voiteena ja suihkeena.Myyjä näytti hyllystä molemmat ja ostin voiteen.Nyt kotona aloin katsella että ostamani Ceridal on lipogeeliä.Nettisivuilla lukee että Ceridal Lipolotion tai intime on sopivia lihan hierontaan, eli ostin sitten näköjään väärää!Saakohan Lipogeelillä tehdä hieronnan vai mihin mä nyt sitten käytän ton rasvan??HÖH!

Masuha 35+0 :heart: :heart:
 
Mä kans mietin, et jos ja kun se limatulppa irtoaa ni kauankohan siitä kestäs synnytykseen..? Silleen about..? Vai ennakoiko se yleensäkään synnytyksen lähenemistä..? Kertokaa!! :D

Sheivaus menee ihan näppituntumalla, kaikki pois ja sillee.. :D Ja kyllähän nuo "nykyajan" vaahdot yms. hoitaa kohta jo kaikki. Toistaseksi onnistunu itsekseen..

Joo, eipä tullu nukuttua, taaskaan. Väliin sattuu aina joku hyvä yö, näitä huonoja sitte pääsääntösesti.. Ja eilenhän "jouduin" käveleen niin paljo, ja sit kyllä suppailiki alkuyöstä. Se vaan, et on niitä harjotussupistuksia, eli ei käy ollenkaan kipeetä, muutama viimenen tuntu selässä. Et miten niitäki voi tulla niin säännöllisesti?! Siis tuli melkeen 2 tuntia ja väli oli 5-7 min. Sit jossain vaiheessa nukahdin.. :snotty:

Tänään ois tytttöjen kevätjuhla ja sen jälkeen illallistarjoilu paikallisen lätkäseuran tarjoamana.. Että kyllä ilmanen ruoka tälle kelpaa! :D
Mut mitä mä paan päälle?! Se ku on vähä "parempi" tilaisuus.. Josko nyt löytys jo jotain kivaa mekkoa tms. kaupasta, mielellään sellanen jota vois pitää muutenki.. ja miten mä paan hiukset, osaanko enää laittaa naamaakaan!? |O :D

Jep, kaffen keittoon, kiitos ja hei!
:wave:
 
HelloShitty
hyi yök että voi oma naama olla kauhee. siis ei tee kyllä yhtään mieli tsiigaa peilistä. |O turvonnu ja tylsä. en pysty edes kunnolla meikkaa enää kun on sormet jäykät ja pötsi edessä niin en pääse edes lähelle peiliä. :headwall: :D ja oon muutenkin yks noista mammoista jotka eí jaksa vaivautua ja panostaa itteensä. onneks mies on ymmärtäväinen. :LOL:

eilen oli rankka päivä...ees taas juostamista koko ajan. oli se neuvola + lääkäri ja sit esikoisen vanhempainilta tulevassa koulussa. noi tuolit ei oo muuten tarkotettu raskaana oleville. :kieh:
illalla oli vielä euroviisut ja olin niin poikki sen jälkeen että nukahdin heti.

tänään on kolmosen 3v neuvola + lääkäri. ei kyllä jaksais millään mutta pakko mennä. täällä kun noita lääkäriaikoja on kiven alla.

kakkosella on kuumetta. toivottavasti ei oo mitään tarttuvaa. en tarvii nyt enää mitään järkkypahaa flunssaa kun synnytys lähenee. :whistle:

sori...taas meni omiin ongelmiin tää kirjoittelu! :ashamed:

niin joo..sheivaus..ei onnistu kovin hyvin mutta pakko yrittää. :D

HS ja Jools rv 36+6
 

Yhteistyössä