*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Sisu: juu,tuu tosiaankin kertomaan tänne sit missä mennään...Täällähän porukka alkaa poksumaan kohta tosissaan!

Voitteko te tilata mulle synnytyspäiväksi 28.5???neidillä sillon kevätjuhla eskarissa ja kuulin tänään et ne pakkaa siellä eskarin tehtäväkirjan nyyttiin ja laulavat samalla ,meneekö se jotenkin näin :...lähdetään maailmalle,suuren taivaan alle..."Byää...mä en kestä,mä jo kyynelehdin kun kuulin sen...Tänään oli kouluun tutustuminen...Siitä lapsesta sit tosiaankin tulee koululainen elokuussa :'( Tuli sellanen 60vuotias ope,tosi hyvä,toivoinkin et tulis vanhempi nainen ja jolla ois vanhan kansan"opit",auktoriteetti...etteivät lapset hypi ja hillu silmille...varmasti nuorissakin opettajissa on kurin saavia,mut kun itellä ollut vanha opettaja aikoinaan,niin hyvä vaan et opittiin kunnioittamaan opettajaa ja käytöstapoja(vaikka ne kyllä kuuluu kodin opettaa:) ) Tytölle tuli 4 tuttua lasta samalle luokalle,ihan kiva...Lapset heti jaettiin opettajille ja lähtivät luokkaan,vanhemmat jäi rehtorin "puhutteluun"...äitilläkin silmä lepäs reksissä :LOL: Mulla on varmasti paljon asiaa rehtorille :LOL:

Huomenna se neuvola.mulla tullut kans sellanen olo tuon painon kans et AIVAN SAMA!!!tässä on jo niin vähänä viikot ,et ei enää mua hetkauta...pistän vaikka turvotuksen piikkiin:) ei mulla kyllä nyt ole sitä pahemmin ollut,mut ei ne oo tähänkään asti katsellu mun nilkkoja ;)

Yöt nukun suht hyvin.mitä nyt herään joka kerta ,kun käännyn,wc:ssä juoksen 1-3krt yössä,mut samantien urvahdan...suonenvedot yrittää tulla,mut onneksi opin esikoisen odotuksen aikaan heräämään ennen kuin ne iski päälle,niin kerkeän koukistaa nilkan,ni ei kerkeä tulla...lonkat alkanu kipuileen yöllä ja molemmat vielä,prkl...

Nyt pakko järkätä tavarat paikalleen,täällä on kaaos...kukaan ei ole tänä aamun kerenny tehä mitään...

Terkuin :ryhis ja seppo 35+6 ja poksutaan huomenna
 
terkut neuvolasta 35+2:

verenpaine 127/74
painoa lisää +3,2kg (1600g/vko)
hemppaa ei mitattu
pissa puhdas
turvotus yhdellä plussalla
vauva:
rt
syke 130
sf-mitta 35cm
käsikopeloarvio vauvan painosta, TODELLAKIN vain arvio 3-3,5kg
 
Suuren suuret onnittelut kaikille jo vauvansa saaneille!!!! Ja tsemppiä yhä odottaville!!!!

Musta ei oo kuulunut alkuvuoden jälkeen mitään, kun olen niin ahkerasti yrittänyt valmistua opinnoistani ennen pienen tuloa. Ja nyt ahkeruus on palkittu, gradu jätetty ja vain yksi pikkutentti viikon päästä. Mä oon niin valmis maisteri ja vähän epävarman valmis äidiksikin :)

Nyt on alkanut jännittämään, kun ei enää muutakaan mietittävää oo.. Viikoilla 35+6 mennään tänään ja minkäänlaisia supistuksia tai tuntemuksia ei täällä ole. Maha oli pysäyttänyt kasvunsa pari viikkoa sitten ja käytiin kokoultrassa. Ihan viikkojen mukainen tyttö siellä silloin möyri. Muutenkin tuntuu mahan suhteen suht kevyeltä ja pieneltä. Tosin selkää jomottaa koko ajan, ehkä pieni yrittää vaan kaivautua mun selän kautta ulos...

Se tuntuukin möyrivän tasaisesti, mutta täälläkin on ne potkuttelut ja sätkimiset jääneet vähemmälle. Varmaankin tilan puutteen vuoksi. Huomenna mennään mneuvolalääkärille, mutta en usko että alakerrassa olis mitään tapahtunut. No tapahtumia odotellessa, onhan tässä vielä aikaa :)

Tällanen hassu kysymys viel. Mä tykkään pidellä itseni siistinä tuolta alhaalta shaverin avulla, mutta nyt ajelut on jääneet vähän vähemmälle, kun eihän tonne nää laisinkaan ja on muuteski hankalaa.. Kuin rönttösinä te kehtaatte mennä lääkärille ja synnyttämään, mua kun jostain syystä nolostuttaa jos sinne menee rehottavana :D Niin ja sit viel onks teidän alakerta ihan turvonnut? Vaika muuten en ole paisunut muualta kuin mahasta, niin must tuntu et toi värkki on ihan turvonnut ja pehemeä.

Tällänen pehmeä palaaminen listalle ;)

peppi & pkm (35+6)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
BV; kerro vielä minkälainen se spinaali on!!! mihin sitä laitetaan jne. :whistle:
Mä olen näistä neljästä tämän nykyisen kuopuksen synnytyksessä saanut spinaalin, ja enää en muuhun suostu! Se oli ihan huikee--- kivuton synnytys!! Mulla kun noi supistukset ei koskaan ole kovin kipeitä, tai sietämättömiä, mutta ponnistus on ollut ihan karmeen kivuliasta niin nyt en tuntenut mitään... synnytyskertomuksessakin sanotaan että potilas/asiakas 10cm auki ja lukee iltasanomia sängyllä,,, :LOL:
Tosissaankin ois voinu siinä samalla lukea kun alettiin työntöpuuhiin!
Spinaalissa on kaiketi se "huono"puoli ettei sitä voi lisätä, ja vaikutusaika on sen 1,5h noin
eli toissynnyttäjille annetaan kun osataan jotenkin arvioida aika.

sen antaminenkin on niin ihanan vaivatonta, pikku pisto selkään ja alkaa heti vaikuttaa..
mulla aina tuo epiduraalin laittaminenkin on ollut kamalaa, jotenkin ällöä se paineentunne selässä hetken verran,, ja sit vähän odottelua ennenku alk vaikuttaa.

ehtiköhän joku jo tähän vastata,mut tässä nyt mun kokemukset :eek:

 
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
BV tosi jännä homma tuo spinaalin uusiminen kun mulle on aina sanottu ettei sitä voida uusia :eek: kai se sitten on jotenkin muuttunut se käytäntö..

Mulla myös se käsitys ollut ettei voi uusia,,
mutta koskaan en ole kuullut perusteluja MIKSI ei voi,,???? Tietääkö kukaan sitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
BV tosi jännä homma tuo spinaalin uusiminen kun mulle on aina sanottu ettei sitä voida uusia :eek: kai se sitten on jotenkin muuttunut se käytäntö..
Näköjään..mutta kannattaa vaikka ottaa selville,ettei tässäkin ole paikkakuntakohtaista eroa,kun niin tuntuu monissa asioissa olevan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
ai niin ja tänään hain ärrältä imetysrintsikat. että nyt ois 1 asia vähemmän tehty! tai oikeestaan ukko ne haki koska tilasin niitä sen nimiin varmuuden vuoks jos en ite pääsis hakee niitä. :D
Hauska toi "ärrältä imetysrintsikat" :LOL: :LOL:
Todella hyvä valikoima teidän kioskilla :LOL:

 
Jotenkin tulee haikea olo siitä että jääkö tämä nyt viimeiseksi lapseksi... :snotty:
Mulla taitaa olla jonkinasteinen vauvakuume :LOL: :saint: :xmas:
Siis että olisi kiva saada lähiaikoina vielä kolmaskin,mutta se jää vain haaveeksi :ashamed:
 
Mä muuten sain tänään sokrurasituksen tulokset,,
nolla-arvo eli paastoarvo oli koholla 5.5 kun raja on 5,3..
Muut kaksi arvoa oli tuntuvasti rajojen alla,, 8 ja 6

dieettiä kaiketi pitäis jollain tasolla pitää,,,,kuka vois motivoida????

Piltsu 34+5
 
:wave: Täällä vielä, yritän pihistää lähtöä huomiseen puolen päivän jälkeen (vähintään ) kun tulee se mun täti tänne, niin ei tarttee panikoida, et kuka on tytön ja koirien kans sit... Mutta katsotaan nyt, että mihin tää muuttuu. Suppailee, mutta ei säännöllisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
ai niin ja tänään hain ärrältä imetysrintsikat. että nyt ois 1 asia vähemmän tehty! tai oikeestaan ukko ne haki koska tilasin niitä sen nimiin varmuuden vuoks jos en ite pääsis hakee niitä. :D
Hauska toi "ärrältä imetysrintsikat" :LOL: :LOL:
Todella hyvä valikoima teidän kioskilla :LOL:
ja mä olin päikkäreiden jäljiltä sen verran vielä unenpöpperössä et luulin oikeesti et imetysliivit on tulleet ärrän valikoimiin :ashamed: tavasin tekstin aika monta kertaa, meinasin jo laittaa Hs:lle kysymyksenki asiaan liittyen kunnes tajusin :LOL: :LOL:
 
pilttiä4 : nykyiset(uudet) rajaarvot on paastossa 5.5,kysyin just neuvolasta asiasta ,kun olin saanut lääkäriltä arvoksi tuon 5.3...Se on kuulemma vanhaa tietoa.Tuntuvat muuttuvan aika tiheesti...toinen arvo oli 7.8 ,tunti ruokailusta.

Hih,mä kans hihittelin tuota ärrältä rintsikoita...ei vielä tammikuussa ollut valikoimissa kun olin siellä töissä :LOL:

 

Synnytystapa-arviossa käyty, ja vauveli olikin kääntynyt raivotarjontaan joten ei tarvitse enää sektiota miettiä. Niin jollei vielä keksi kääntyä uudelleen ympäri. Lääkäri tosin meinasi että tuskin kääntyy.
Oli hyvä käynti TYKS:ssä. Sydänkäyrälläkin oltiin pariin otteeseen ja kaikki ok. Vauveli nyt 2700g. JAtketaan odottelua! :heart: :heart:

Tsemppiä supistelijoille!

Anni ja vauveli 36+3 :heart: :heart:
 
Täh!? Joko se Sisuki tekee lähtöä vauvaa hekemaan!? Tsemppiä vaan kovasti suppailijen kans..

Käväsin neuvolassa aamulla, ei ollu TH kätilö eli ei kokeillut "paikkoja". Pakko vaan sit "odotella" vaan... Vähä kyllä sellanen olo ,et on siellä jotain tapahtunu.

Painoa tullu +233/ vko, eli 4 kiloa.
RR 130/83
Pissa puhdas
Sf 32
RT
Syke 135+

Et silleen.. Vauva on niin alhaalla, et normi autokyyti kelpaa kulkuvälineeksi JOS sattuu vedet menemään. Helpottaa jo seki.. Asutaan vaan 3. krr ja ei hissiä, saattaa olla vaan vaikeeta. Alkais vaan supistuksilla tämä synnytys, vedet jos menee ni sit tulee perään lapsiki! :D
Meikäläisen ei kuulemma kannata jäädä kotiin niin pitkäksi aikaa ku pystyy, muuten mennään sit vauvan kans paikanpäälle.. On ne ollu kyllä pikasia nuo edelliset, sehän tässä vähä huolettaaki.. Mut nyt vaan hyvillä mielin odotellaan! :snotty:

Oli sitte bussit siirtyny kesäaikaan! Jo toukokuussa! Kävelin sit kaupungista neuvolaan ja sieltä kotiin.. Hmm.. Tuntuu vatsassa ja jalkojen välissä. Yötä odotellessa..

Imetysliivit ärrältä, tääki repes valikoimalle.. :LOL: Itsehän hain tänään Lindeksiltä, ku halvalla sai. Kaikki liivit -25%.
Ja yks ihana paita tarttu itelle. Oon yrittäny ostaa sellasia vaateita, joita vois oikeesti käyttää sit ilman mahaaki..

Siinäpä taas proosaa, näillä mennään! :D

*muoks*
Onnea äitiys ja onni pienokaisesta! :flower:
 
Kuulkaas,
mulle tuli mieleen että mitäs sitten jos synnäri on todella ihan täynnä kun "oma vuoro" tulee...? Itsehän synnytän Satks:ssa jossa kuulemani mukaan kovin kiireistä. Et jos kävisi niin että mennessäni sinne kaikki synnytyssalit olisivat täynnä ja itellä vaikka 9 cm auki jotta heti pitäisi päästä tositoimiin niin mihis sitte - käytävälläkö pitäisi synnyttää?

Ihan totta, tällainen minua on nyt ihmetyttänyt, onkos kellään teistä tietoa?

Huijui!

Ja entäs jos synnäri on täynnä mutta oma tilanne olisi vähemmän kiireinen (siis vaikkapa, entiä, 5 cm auki) niin lähettäiskö ne sitten johonkin toiseen kaupunkiin?

T: Ihmettelevä möhkis Fantteineen 34+2
 
Äitiys ja onni paljon onnea pienokaisesta!! :flower: =)
Lisbet, katsellaan nyt tässä, limatulppa irtosi eilen, ja tänään vähän suppaillu, niin seuraillaan, et miksi tämä tästä muotoutuu. Huomenna menen vielä neuvolaan, terkka katsoo kohdunsuun tilanteen, ja aion kyllä sanoa, et saa tonkasta ihan reilulla kädellä, tiedä, vaikka sitten pääsiskin tosi toimiin :p Yhtään ei jaksais enää tätä mahaa kantaa mukana.
Möhöeläin, mulla oli yks kaveri, joka odotti samaan aikaan vauvaa, kun me esikoista. Ja tää kaveri meni synnyttää siten, et kaikki salit oli varattuja, ja se synnytti tutukimushuoneessa... :whistle: Että eiköhän sullekin joku paikka sieltä löydy, ei ne kotiin lähetä, jos on jo synnytys käynnissä :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja peppi80:
Suuren suuret onnittelut kaikille jo vauvansa saaneille!!!! Ja tsemppiä yhä odottaville!!!!

Musta ei oo kuulunut alkuvuoden jälkeen mitään, kun olen niin ahkerasti yrittänyt valmistua opinnoistani ennen pienen tuloa. Ja nyt ahkeruus on palkittu, gradu jätetty ja vain yksi pikkutentti viikon päästä. Mä oon niin valmis maisteri ja vähän epävarman valmis äidiksikin :)

Nyt on alkanut jännittämään, kun ei enää muutakaan mietittävää oo.. Viikoilla 35+6 mennään tänään ja minkäänlaisia supistuksia tai tuntemuksia ei täällä ole. Maha oli pysäyttänyt kasvunsa pari viikkoa sitten ja käytiin kokoultrassa. Ihan viikkojen mukainen tyttö siellä silloin möyri. Muutenkin tuntuu mahan suhteen suht kevyeltä ja pieneltä. Tosin selkää jomottaa koko ajan, ehkä pieni yrittää vaan kaivautua mun selän kautta ulos...

Se tuntuukin möyrivän tasaisesti, mutta täälläkin on ne potkuttelut ja sätkimiset jääneet vähemmälle. Varmaankin tilan puutteen vuoksi. Huomenna mennään mneuvolalääkärille, mutta en usko että alakerrassa olis mitään tapahtunut. No tapahtumia odotellessa, onhan tässä vielä aikaa :)

Tällanen hassu kysymys viel. Mä tykkään pidellä itseni siistinä tuolta alhaalta shaverin avulla, mutta nyt ajelut on jääneet vähän vähemmälle, kun eihän tonne nää laisinkaan ja on muuteski hankalaa.. Kuin rönttösinä te kehtaatte mennä lääkärille ja synnyttämään, mua kun jostain syystä nolostuttaa jos sinne menee rehottavana :D Niin ja sit viel onks teidän alakerta ihan turvonnut? Vaika muuten en ole paisunut muualta kuin mahasta, niin must tuntu et toi värkki on ihan turvonnut ja pehemeä.

Tällänen pehmeä palaaminen listalle ;)

peppi & pkm (35+6)
Mä sheivaan noin kerran viikossa, jospa se synnytys osuu sitte sheivausta seuraavalle päivälle :LOL: No ei, vaan sheivaan paikat päivää ennen neuvolaa tai lääkäriä aina ku kyllä muakii jotennii nolottaa jos kamala siksak sänki :/ (Okei, ukko auttaa ajelemaan jos tekee tiukkaa:D) Ei oo turvonnu, ehkä miniminin verran mutta ei huomattavasti

kleo ja Sara 34+5
 

Yhteistyössä