s-antulle Onnea pikkuisesta pojasta! :heart: :flower:
Raffel mä tilasin Bravadon liivit bebesin nettikaupasta. 48 eur / kpl+ toimituskulut. Jaksamista sulle kissa-asian kanssa, toivottavasti kisut eivät enää joudu perhettä vaihtamaan.
Kiitos vauvatarvikevinkeistä! Havaitsinkin sitten, että tosiaan, vaippojahan tarttis varmaan olla kanssa valmiina. Nyt niitä sitten on, kertsejä pikkupaketti ja vaippaharsot pesin tänään. Lisäks tilasin jostain nettikaupasta yhden taskun ja yhden aio-vaipan ja kuorivaipat oottaa vielä pesua. Viimeks tosin ihastuin villisten käyttöön enkä oikein muita kuoria osannu käyttääkää, mut nyt en sit tiiä, kun kesävauva tulossa.
Mä olen kanssa miettinyt sitä isompien sisarusten lahjaa. Viimeks esikoinen sai Myyrä-kirjan (oli tuolloin 2,5-v), kun fanitti niin myyrää. Nyt esikoinen on 4 ja kuopus reilu 1,5-v ja mulla myös mielessä ollu jonkinlaiset korut tms. vähän pysyvämmät jutut. Mut toisaalta en sitten tiiä, ilahduttaakohan se noita niin mitenkään..
Vaivalistaa:
- turvotusta, on! tänää jäi kivat "sormenjäljet" aamulla kroppaan, mihin vaan satuin koskemaan, jalat on aina yön jäljiltä todella arat ja turvonneet, mansikkakuuria yritän tässä pitää, kuivaharjaan aamuin illoin ja vettä jos muistas juodajuodajuoda koko ajan, mutta valitettavasti maistuu toi grillattu sapuska niin pirun hyvin, että taitaa olla yhtä tyhjän kanssa sen rinnalla yrittää mitään nesteen poistoa
- supistuksia, on niitäkin. Kävellessä tulee parin minuutin välein sellasia, että tarttee pysähtyä huokailemaan enkä tässä tosiaan oo paljon viimeiseen 15 viikkoon liikkunukaa. Näillä viikoilla jo taas vähän uskaltaa kävellenkin kulkea pitempää matkaa ku ulko-ovelta parkkikselle..
- nivelkipuja, jes, täällä on. Mulla johtuu univajeesta. Tiedän jo nyt asennoitua tulevaan vauva-arkeen niin, että se on samalla myös yhtä kipuhelvettiä, kun joka nivel on tulessa. Nyt jo pakottaa polvia, nilkkoja ja kyynärpäitä jatkuvasti, mutta pientä tää on tulevaan verrattuna luulisin. Inhottaa vaan napsia noita särkylääkkeitä jatkuvasti.
- jatkuva vessahätä, on
- karseet kivut nivustaipeessa ja häpyluussa, onks ne niitä liitoskipuja vai mitä, ahistaa etenki öisin, kun asennon vaihtaminen tuottaa helvetilliset tuskat
- "sukkapuikkofiilikset" eli ne puukoniskutuntemukset kohdunsuulla, mitkä suorastaan lamauttaa tullessaan, niitä tuntuu tulevan etenki julkisilla paikoilla kävellessä. Hitto että hävettää sit ku semmonen tulee, ku yrittää olla jotenki normaali ja varmaan naama vääntyy niin outoon irveeseen ku sattuu niin pirusti.
- painonnousu on mulla hyvästä alusta huolimatta nyt loppua kohden ollu aivan järkyttävää. Yli 20 kg tullu alusta ja sen oikeesti tuntee luissa ja ytimissä asti, että ei oo tää kroppa tottunu tommosta lisämassaa mukanaan kantamaan. Ryhti on aivan persiillää, selkää särkee ja pakaroita jomottaa eikä oikeesti jaksas jaloillaan olla ja tehdä mitään.
- ja sitten on vielä ne pukamat, nyt onneks taas tilanne rauhottunu, siellä ne kuitee on, pirulaiset. :kieh:
Mut oon mä pimee, kaikesta edellä mainitusta ja miljoonasta muusta asiasta huolimatta,mulla on aivan hirveen haikee fiilis ajatella, että tää on viimeinen kerta, kun mä vauvaa vatsassani kannan! :'(
Sarjassamme outoja juttuja: onko kellään naksunu tai poksunu mahassa? Mulla molemmat aiemmat synnytykset käynnistyny vesien menolla ja muistan viimekski pohtineeni loppuraskaudessa jotain poksumisia, että mitähän meinaa, mutta enpä sitten kirjannu mihinkään niitä ylös, jotta olis sitten voinu näin jälkikäteen kattoa, että liittyikö synnytyksen käynnistymiseen vai oliks vaan jotain suolenmutkan tuotosta. Vähän hassussa paikassa noita tuntumuksia on ollu, ihan tossa kohdunpohjan korkeudella, joten ei siinä mielessä menis suolistotuntemuksiin. Toisaalta, kohtu on jo niin iso, että mistäs mä tiedän, miten toi suolisto tuolla tällä hetkellä on..
Mä oon nyt listannu ittelleni, ja hankkinuki osan jopa, sairaalakassia varten
suklaata ja kuivattuja luumuja, mehutetroja muutamat, hygieniatarvikkeet, kamera ja laturi, samoin puhelimen laturi, imetysliivit ja liivinsuojat, kotiutumisvaatteet ja pakkelit. Lisäks otan mukaan pienen taskulampun yöimetyksiä varten. Mä en osaa ohjata vauvaa rinnalle pimeessä ja valon hapuilu ja etenki lampun sammuttaminen vauva tississä kiinni on niin pirun vaikeeta, että nyt otan oman pikkulampun, mitä on helppo käyttää imettäessäki.
Vauvalle varaan kotiutumisvaatteiksi turvakaukalon kyytiin bodyn ja potkarit, hatun, sukat ja tumput, collegeasun sekä jonku peiton vielä päälle, jos on viileetä.
Mä oon pessy ja silittänyki kaikki vauvan vaatteet. Joitain yksittäisiä on vielä laittamatta, mitä tuli mm. eilen hankittua. Huomennakin meinasin vähän vielä vauvatarvikeostoksille lähteä...
Isoimmat mitä meiltä puuttu on AUTO. Tai siis auto meillä on, mutta ei sellasta, minne saadaan kaikki kakrut turvallisesti takapenkille turvaistuimineen..Oon jo tässä jonkin aikaa naureskellu että katsotaan kumpi tulee eka perheeseen ; uusi auto vai uusi vauva.
vanttu rv 35 tasan