*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Taa
Huomenta!

Taas oon palloillu hereillä jo pari tuntia. Kuinkahan sitä meinaa jaksaa taas illan tytön kanssa, kun mieskin menee töihin. :| Jännitän sitä synnytystapa-arviota. Mitä jos ne sanoo, että tulee jättivauva? Mä en vaan uskalla edes yrittää alakautta mitään yli nelikilosta.

Tavaraa puuttuu edelleen. Rintapumppu hankkimatta. Mä haluan sen tietyn ja vieläkään ei ole sopivaa löytyny (lähistöltä/sopivalla hinnalla). Ehkä mä kohta joudun hakemaan ihan normihinnalla lastentarvikkeesta. Vaippoja pitäis varmaan kaappiin jo ostaa ja itelle niitä siteitä jälkivuotoa varten. Siinähän ne puuttuvat tarpeelliset sitten taitaa ollakin.

Isien kodinhoitotaidoista on ollu puhetta. Tuo mun äijäni ei kyllä sanomatta tee mitään. Joskus täyttää tiskikonetta (voi kun laittais sen täyden vielä päällekkin) mutta siihen ne sen suorittamat kotityöt jääkin. Tästä on käyty keskusteluja ja tappeluja, joiden jälkeen pari viikkoa se osaa jopa viedä likaset sukkansa pesukoriin. Sitten tuleekin paluu vanhaan niin kauaksi, että taas hermostun hoitamaan yksin kotia. Miehellä on muutenkin paha tapa olla saamaton joka asiassa. On tainnut äiti aina vähän passata ainokaistaan.

Nyt lopetan ennenkuin innostun tekemään romaania miehen vioista.

Taa ja sykerö 35+5
 
Täällä ollaan vielä,listaa tässä teen mitä pitää vielä ostaa.
Tällä viikolla ei onneksi tarvitse sinne koksiin mennä ultraan,joka on sen r.diabeteksen takia,se siirrettiin viikolle 39.
Mutta jos oon silloin vielä kasassa :whistle: :D

BV ja P 36+1
 
HelloShitty
voi höh sanon minä! miten ihmiset voi ottaa kissoja jos ei edes oo tarkistanu onko alllergiaa vai ei. mä ymmärrän jos ois kyseessä kissanpentu mutta on ihan eri asia kun on aikuisia kissoja. niille kun kodinvaihto on paljon vaikeempaa. törkeetä että reppanat joutuu käymään läpi tommosta. raffel:ille kamalasti :hug: kiukuttaa sun puolesta. |O

mähän luovutin eilen sen siivoomisen suhteen. tää kone kun alkoi tilttaa ja varsinkin netti niin menin keittiöön siivoomaan kiukkupäissäni. :D :kieh: imurointi jäi tarkotuksella ukolle. taas kerran tuli "illalla sitten.." no eipä ukko kyllä sanonu että mikä ilta niin kai mä ootin ihmeitä taas tai jotain.. :whistle:

se ois sitten maanantai, 4.5. eli tasan 1kk laskettuun. hui! :heart: olo ihan ok, vaikka väsyttää ihan sikana. kai sitä piristyy kun käy aamulenkillä samalla ku roudaa lapset tarhaan ja eskariin. oispa hyvä päivä tänään ilman kiukutteluu. pinna niin saamarin kireellä ollu jo jonkun aikaa. oikein hävettää oma käytös. :ashamed:

no..myöhemmin. s-antulla on varmaan jo nyytti kainalossa! :heart:

HS ja Jools rv 35+4
 
Raffel jaksut sinne kissaongelmien kanssa :hug:
Mulla myös ihan jumalaton turvotus päällä ja painoa on tullut ihan sairaasti lisää |O
Paineet on silti olleet hyvät koko ajan =)

Ärsyttää tällä hetkellä oikein puhua vauvoista,kun nyt viimeksi mennessäni koksiin sanottiin etten ilman vauvaa enää sairaalasta lähde pois :snotty:
Joo,mä tiedän että babyn on vielä parempi olla masussa,mutta silti :ashamed:

Imetysliivit pitääpi lisäillä listalle,mitäköhän muuta sitä vielä tarvitsisi?
 
Aiotteko te muutes ottaa kauheen kasan tilpehööriä mukaan sairaalaan?
Tossa kun mulle tuli ne pari äkkilähtöä koksiin niin siellä mietin,ettei siellä nyt niin hirveesti sitä roinaa tartte mukana,huvitti kun yhdellä huonetoverilla oli rinkka ja kaksi muovikassillista kamaa mukana,toki en sitä sille sanonut :ashamed:

Itse koin tärkeimmiksi:
Hammasharja+tahna
Shampoo+hoitoaine
Kännykkä ja laturi toki niitä latureita löytyy mun puhelimeen sieltä sairaalastakin
Kamera

Ja kyllä mä pakkasin mukaan jo omat kotiintulovaatteet ja vauvankin ettei toi mies tuo ihan vääriä kuteita sinne :D

Mutta tääkin on sellainen makuasia,jotkut tarttee enemmän tavaraa mukaan ja jotkut vähemmän,eikös vain =)
 
HelloShitty
vauvalle otan varmaan myssy, vantut(?), body, potkarit, semmonen collage nasu-puku (kolmosella oli sama,laitan kuvaa) kuvassa on siis kolmonen ei tää nelonen! :attn: :attn: :attn:




itelle sairaalaan otan varmaan omia sukkia, hygieniatavaraa (hammaskamat, saippuaa, voiteita, huulirasvaa), alushousut, verkkarit ja joku huppari tai villapaita. noi sairaalakuteet kun rupee usein hikoiluttaa niin on kivaa kun on omiakin. :whistle:

mutta sit taas en tiiä vieläkään jäänkö sairaalaan vai en! :attn:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Aiotteko te muutes ottaa kauheen kasan tilpehööriä mukaan sairaalaan?
Tossa kun mulle tuli ne pari äkkilähtöä koksiin niin siellä mietin,ettei siellä nyt niin hirveesti sitä roinaa tartte mukana,huvitti kun yhdellä huonetoverilla oli rinkka ja kaksi muovikassillista kamaa mukana,toki en sitä sille sanonut :ashamed:
hitsi mulla ois ollu vaikeeta pitää pokkaa. :LOL: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Aiotteko te muutes ottaa kauheen kasan tilpehööriä mukaan sairaalaan?
Tossa kun mulle tuli ne pari äkkilähtöä koksiin niin siellä mietin,ettei siellä nyt niin hirveesti sitä roinaa tartte mukana,huvitti kun yhdellä huonetoverilla oli rinkka ja kaksi muovikassillista kamaa mukana,toki en sitä sille sanonut :ashamed:
hitsi mulla ois ollu vaikeeta pitää pokkaa. :LOL: :LOL: :LOL:
Annettakoon anteeksi,heille oli esikoinen tulossa :xmas:
Mun on pakko kohta kanssa laittaa kuvaa noista paprican kotiin tulovaatteista :heart: Ihana toi nasupuku :heart:
 
HelloShitty
hemetti on muuten kela semmonen paikka että pitäis räjäyttää koko firma. :kieh:
mulla jäi kotihoidontuki saamatta tästä kuusta. sit kävin sivuilla lukemassa niin luki vaan ettei oo pystyny maksaa että maksu siirtyy 29.5. no ei se vittu oo mun ongelma jos niillä jotain teknisiä ongelma tai vastaava. ei kukaan töissäkään haluu oottaa 1kk palkkansa vaan koska sitä ei oo voitu maksaa sillon kun pitäis. :headwall: :headwall: :headwall: no..en pääse käymään siellä ku vasta iltapäivällä kun ukko tulee mutta niinku oikeesti....mitä vittua?????? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
hemetti on muuten kela semmonen paikka että pitäis räjäyttää koko firma. :kieh:
mulla jäi kotihoidontuki saamatta tästä kuusta. sit kävin sivuilla lukemassa niin luki vaan ettei oo pystyny maksaa että maksu siirtyy 29.5. no ei se vittu oo mun ongelma jos niillä jotain teknisiä ongelma tai vastaava. ei kukaan töissäkään haluu oottaa 1kk palkkansa vaan koska sitä ei oo voitu maksaa sillon kun pitäis. :headwall: :headwall: :headwall: no..en pääse käymään siellä ku vasta iltapäivällä kun ukko tulee mutta niinku oikeesti....mitä vittua?????? :eek:
Ohhoh :eek: Kylläpä on törkeetä toimintaa Kelalta!! Noin vaan teknisten ongelmien takia siirretään kuukaudella tuen maksua, voi kauhistus! Alkoi kyl itseäki suututtaa ihan todella tuollainen toiminta.

Minä olen täällä kans pähkäilly noiden kotiutumisvaatteiden kans.. Luultavasti bodyn ja potkareitten päälle tulee sellainen fleeceä oleva nallepuku :)

Pirtsi 34+2
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Pirtsi80:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
hemetti on muuten kela semmonen paikka että pitäis räjäyttää koko firma. :kieh:
mulla jäi kotihoidontuki saamatta tästä kuusta. sit kävin sivuilla lukemassa niin luki vaan ettei oo pystyny maksaa että maksu siirtyy 29.5. no ei se vittu oo mun ongelma jos niillä jotain teknisiä ongelma tai vastaava. ei kukaan töissäkään haluu oottaa 1kk palkkansa vaan koska sitä ei oo voitu maksaa sillon kun pitäis. :headwall: :headwall: :headwall: no..en pääse käymään siellä ku vasta iltapäivällä kun ukko tulee mutta niinku oikeesti....mitä vittua?????? :eek:
Ohhoh :eek: Kylläpä on törkeetä toimintaa Kelalta!! Noin vaan teknisten ongelmien takia siirretään kuukaudella tuen maksua, voi kauhistus! Alkoi kyl itseäki suututtaa ihan todella tuollainen toiminta.

Minä olen täällä kans pähkäilly noiden kotiutumisvaatteiden kans.. Luultavasti bodyn ja potkareitten päälle tulee sellainen fleeceä oleva nallepuku :)

Pirtsi 34+2
no syytä siihen en tiiä tarkalleen mutta kun maksu on ajalta 1.4-30.4 ja en oo sillon edes ollu vielä äippälomalla eikä mitään muutakaan muutoksia on tapahtunu eli oon oikeutettu saamaan tota rahaa niin en keksi mitään muuta ku et ongelma on niillä. :eek: |O tänään kun meen sinne niin kestää ihan varmasti pari viikkoa ennen ku saan ne rahat. kivaa kun tili näyttää aika pitkälti nollaa sitten. :whistle:
 
HelloShitty
ja tietysti tää tapahtu sopivasti 30.4 kun virastot kiinni monta päivää putkeen ettei voi heti mennä valittaa. onneks huomasin ite tän vasta lauantaina. ois ollu kiva vappuylläri. :whistle: onneks ei ollu menossa matkoille!
 
huomenta!
kiva BV kun saitte paprican kanssa vielä hetken lisäaikaa vaikka varmasti sylettääkin edes takas veivaaminen :/
meillä mies siivoaa ja laittaa ruokaa siinä missä minäkin, vuorotyötä kun tekee niin on ihan suotavaakin, en mä jaksais jos mun pitäs huolehtia vielä kokonaan kodin huollostakin.. ainoa asia minkä haluan säilyttää vain itselleni on pyykkihommat, mies ei osaa viikata niinkuin mä haluun ja muutenki voi jälki olla ihan mitä vaan :LOL: onneks ei paa hanttiin siinä :)
raffel voi hitsi :hug: oletko ajatellut että kissat menisi vaikka kodittomille kissoille ja sitäkautta etsittäisiin uusi koti jotta sun ei tarvitse ressata tilannetta? ja laittaa tavaroita edes takaisin? oletteko katsoneet apulasta kokia tarjotaan osiosta kissoille on varmasti monen monta hyvää ottajaa? harmillinen tilanne :/
4 viikkoa aikaa seuraavaan poliaikaan jolloin mahdollisesti käynnistetään, ei tää päänsärky kyllä mihkään rnää häviä, tai en usko kun se jo on alkanut.. kaksi viikkoa on siirillä vielä aikaa kääntyä oikein päin jottei tartte mennä polille miettimään synnytystapaa tai kääntöön, hirvittää jo valmiiks :eek: itsepäisesti tuntuu siiri silti istuvan ja punkee viel päätänsä mun oikean tissin alle niin että pelkkä liivien pito on tuskaa. jalat sohii rakkoon niin että sattuu, mut ei saa valittaa, kohta tää on ohi..

umayya + siiri 34 POKS :heart:
 
Bd: Hih mä repesin ton Rinkkan ja kahden Muovikassin takia :LOL: :LOL:
Mä ajatelin selvittää ihan pikkulaukkulla johon tulee suihkukamat ja hiuspampuloita ,oon ihan orpo jos en saa hiuksia kiinni :snotty: ,Vauvallle tulee oma pieni kassi jossa fleecepuku ja gollegepuku valmiina kait :whistle: .En ole sitä kassia meinaan vielä ostanut...
Asiasta toiseen JOKU kysyi mitä vauvalle :-Vaunut-Hoitoalusta pinnarin päälle -Pinnasänky -Amme+ammejalat -Sitteri .Niillä ajatelimme Pärjätä :flower: .Meillä on tälläinen liitto ettei asuta yhdessä joten en voi pääse ja halua valittaa miehestä ;) Osallistuu muuten tosin hyvin tähän odotukseen ja tukee miten haluan.Mutta hankalaa tää tilanne on ... Muuten onko kukaan Tampereelta tulossa Kestovaippatapahtumaan on nyt La Sampolassa 12-16 .Ois vaan mukava nähdä muita Treen odottajia =)

Äitiys ja Onni ja Plussa 33+3 :heart: :heart:
 
Huomenta! Ihana, kunnolla nukuttu yö takana, ja jaksaa taas tuon keuhkotautipotilaan kans olla paremmin! :heart: Tosin yöllä kyllä heräsin jossain vaiheessa TOSI kipeisiin suppareihin, siis etureidetkin oli ihan tulessa, mut ne sit loppu ihan yhtä äkkiä kun oli alkanukin. Toisaalta onneksi.
Talvis, vaikka pää olis jo lantiossa kiinni, niin kyllä se muksu pystyy vielä pyörii ikään kuin akselinsa ympäri. Ns. avotarjontahan on se, että kasvot on äidin mahaan päin, ja siis raivotarjonnassa.
Kleopatra, ainakin KAKS:ssa v.03 sai pullot ja lisämaidot talon puolesta. Ja tutin. Ja sit siellä oli pesuhuoneen vieressä oma pumppaushuone, missä oli siis sairaalan pumppuja ja siellä sai opetella niiden käyttöä, ja sai myös opastusta, jos halusi.
Tilpehöörin määrästä sairaalaan... Esikoisen aikana osastolle sai tulla kuka vaan katsomaan, ja siellähän sit olikin kunnon kansanvaellus meillä, ja kun kaikilta tuli joku lahja, niin olihan sitä poiskannettavaa... :ashamed: Nyt kylläkin aion laittaa kaiken ylimääräisen (ne mahdollisesti tulevat lahjat ) miehen mukana kotiin jo ennen omaa kotiutumista.
Kotiintulo vaatteista sit seuraavaksi. Meillä on jo yhdessä vetolaatikossa odottamassa pöllöpuku, valkea, beiget somisteet, ja pöllöjen kuvia. Se on aika paksu, ja ilman mukaan sit alle pitkä-, tai lyhythihaista bodya ja puolipotkareita (molempaa lajia on siis mukaan lähdössä ). Sit on lakki, paksumpi ja ohuempi ja myös paksummat ja ohuemmat tumput ja sukat. Vähän varattava sekä että noita vaatteita ja katsottava sit ilman mukaan, ett mitä laittaa vauvalle päälle, kun meillä on matkaa synnäriltä kotiin reilu 90km, ja ei se ilma vielä välttämättä niin hirveen lämmin ole, ja varsinkin jos sattuu sadepäivä, niin se voi olla aika koleakin ilma.
Iskä & kotityöt-yhdistelmästä. Hmm... Miten sen nyt nätisti muotoilis :whistle: Osaa se tehdä. Ja yrittää. Mutta aina ei onnistu niin kun minä haluaisin. Tavarat tahtoo jäädä niille sijoilleen, mihin se kädestään ne laskee, sit sillä on aina noin 78 rautaa tulessa yhtäaikaa, eikä mikään homma sit valmistu loppuun asti ilman, että minä puutun asiaan, ja ja... Sisällä mun vastuulla on suurin osa, mutta kyllä se sit auttaa ja tarttuu omatoimisesti imuriin, jos näkee, etten kerta kaikkiaan kykene. Mutta tuo tyttöhän on oiva apu esim. ruoanlaitossa tai apk:n tyhjennyksessä, ja pyykkihommaakin se vähän jo opettelee apuna. Meillä kun on päältä täytettävä pyykkikone, pirun korkea, ja maha ottaa just sopivasti reunaan kiinni, etten yllä viimeisiä pyykkejä ottaa pohjalta, niin tyttö sit aina suunnilleen jalat suorina pää edellä menee koneen sisälle onkii vikat vaatteet... :whistle:
Olikohan muita, mihin piti kommentoida... No, tulen uudestaan kirjoittaa, jos en nyt kaikkeen muistanu vastata.
Sisu ja Minni 35+4 :heart:

P.S. Suosittelen KAIKILLE pakattavaksi omaan sairaalakassiin HUULIRASVAA!! Ainakin OYS:n os 15 on niin kuiva huoneilma, että viimeisten vuosien aikana siellä monia öitä viettäneenä voin sanoa, et ilman kunnollista rasvaa siellä EI tule toimeen :attn:
 
:eek: Täällä oli Vappuna tapahtunu vaikka ja mitä! :eek:
Ja mä oon missannu kaiken.. No onneks ainaki BV:N vauva tovin suojissa pysyy, lieneekö s-antulla jo nyytti sylissä..?

Oltiin Vappu äiteen luona, meni liian nopeesti. Ja kaikkea epäterveellistä syöden joka yllättäin jäi päälle.. Et se siitä maltillisesta painonnoususta. :snotty:
Siskoa vaan sai jännittää, näytillä kävi pari kertaa, mut ei syntymään vielä ruvennu..

Kävin siis torstaina siellä lääkärissä niiden murtumien takia, meinas et ei haittaa/ estä mitään. Konsultoi kuiten OYS:n. Noh, pääsin kotiin ja iltapäivästä hoitsu soittaan, et maanantaina jos vaan kerkeen ni pitäs tulla uudestaan ni katellaan tilannetta... Täh!? Mitä ne oli sieltä OYS:sta vastannu!? Pitääkö panikoida ( taas.. ) ?
Ei millään jaksais oottaa ku aika on vasta kahelta.

Pitää vissiin ihan aikusten oikeesti pakata jo niitä tavaroita.. Lähtö ku voi tulla tosiaan millon vaan.. Ja koko ajan pitäs olla "kämppä" siinä kunnossa, et "kehtaa" lähtä synnärille. Ei jaksais.. :snotty: :ashamed:

Muuten vointi vaihteeksi ihan jees, ei satu tai kolota mihinkään ( koputtaa puuta..)
Kalenterin mukaan ois 29 yötä LA:n, huomenna sit tasan 4 viikkoa.. Apua... :D

Lisbet ja Turo 35+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
no niin..kahen päivän sisällä pitäis joku soittaa sieltä kelasta ja kertoa mikä siinä mättää ettei rahoja tuu. :whistle: sitä odotellessa. :kieh: |O :headwall:
Toivottavasti asia selviää silloin, etkä joutuis kuun loppuun sitä rahaa odotteleen! Tuli tuosta vielä mieleen, et minä muutun suunnilleen hermoraunioksi, jos tiedän et jonku pitäis soittaa mulle joskus tiettyyn aikaan.. ja vielä toi, et kaks pv odotella soittoa.. huh, mitähän siitäkin mulla tulis :D
 
sairaalasta muuten saa vaseliinia joka on aika huippukamaa rohtuneisiin huuliin :) siel sairaalassa on melkein mitä vaan kun pyytää vaan :)
mä pakkaan sairaalakassiin pesuaineet, harjan hammasvehkeet, ja hiuslenksuja, kaikki muu löytyy talon puolesta ja mies saa tuoda mun ja vauvan kotiintulovaatteet sitten jälkijunassa jotka pakkaan valmiiksi kassiin. sisältö vauvalle jotakuinkin näin: body, potkarit, sukat, vanutakki ja vanuhousut (takin ja housut on mun mummi tuonut Dubaista ) koetan laitella vaikak kuvaakin jossain vaiheessa kun saan pestyä ne, ja myssy päähän, kuitenkin sairaalan ovelta mennä'än autoon ja kotonakin pääsee oven viereen.

HS toivottavasti saat ne rahat pian ja asiat hoituu inhaa tuollanen.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Pirtsi80:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
no niin..kahen päivän sisällä pitäis joku soittaa sieltä kelasta ja kertoa mikä siinä mättää ettei rahoja tuu. :whistle: sitä odotellessa. :kieh: |O :headwall:
Toivottavasti asia selviää silloin, etkä joutuis kuun loppuun sitä rahaa odotteleen! Tuli tuosta vielä mieleen, et minä muutun suunnilleen hermoraunioksi, jos tiedän et jonku pitäis soittaa mulle joskus tiettyyn aikaan.. ja vielä toi, et kaks pv odotella soittoa.. huh, mitähän siitäkin mulla tulis :D
no mua stressaa asiaa kans. ja mulla usein äänettömäl ku en vaan jaksa jutella ihmisten kanssa + inhoon puhelinmyyjii. nyt joudun vastaa jokaiseen soittoon olipa numero mikä vaan. |O :headwall:

sen verran hidas virasto on että tuskin niitä rahoja parin viikon sisällä näy. :whistle: :|
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Lisbet78:
Pitää vissiin ihan aikusten oikeesti pakata jo niitä tavaroita.. Lähtö ku voi tulla tosiaan millon vaan.. Ja koko ajan pitäs olla "kämppä" siinä kunnossa, et "kehtaa" lähtä synnärille. Ei jaksais.. :snotty: :ashamed:
juu! täälläkin ois kamalasti vielä tekemistä mutta ku ei nappaa sitten yhtään. ei jaksa, ei kykene, ei haluu..... |O
 
HelloShitty
mä oon ihan hirvee palstaterroristi tänään mutta piti vielä sanoa että potkut tuntunu nyt muutama päivä alhaalla vaan..että saa nähä mitä lääkärineuvolassa sitten sanotaan. en osaa yhtään ite sanoa miten päin se köllii. omituiselta tuntuu kyllä. :whistle:
 
Mulla on ainakin P hyvin lähtökuopissa,lääkäri kun kopeloi alapäätä,niin tunsi hyvin vauvan pään sormillaan :D
Eli kun sitten joskus se synnytys todellakin käynnistyy niin tuskin menee ihan 16h niinkuin esikon kohdalla =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mä oon ihan hirvee palstaterroristi tänään mutta piti vielä sanoa että potkut tuntunu nyt muutama päivä alhaalla vaan..että saa nähä mitä lääkärineuvolassa sitten sanotaan. en osaa yhtään ite sanoa miten päin se köllii. omituiselta tuntuu kyllä. :whistle:
Mä veikkaan et vauva oli eilen pt, niin tukalalta tuntui. Mut nyt taas hikottelee rt :/ ota siitä nyt sit selvää :eek: Ja ei vauva kauhean iso voi olla jos noin mahtuu pyörimään, se vaan lisää sitä mun stressiä siitä et eivät käynnistä :ashamed: kun eihän käynnistystä tarvita jos vauva on pienikokoinen....

Ens viikon maanantaina pääsen kurkkaamaan ultraan vauvaa =) mitenköhän sitä kysyis hienovaraisesti siltä lääkäriltä et voitaisko vielä kurkata sukupuolta? Kun jotkut ultraajat vastaavat heti kiukkusesti että se ei ole tämän ultran tarkoitus... :ashamed:

täälläkin on sormet aamuisin niin turvoksissa että tekee kipeää taittaa |O

Ja kiukkuinen olen myös. ärtynyt.

Ls ja 35+0

Supisteluja en ole nähnytkään :headwall:
 

Yhteistyössä