*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

HelloShitty
tsemppiä käynnistykseen BV! ja onkoan santulla jo vauva kainalossa? =) :hug:

täältä ei mitään uutta. muuta ku et heräsin yöllä johonkin niin järkkyyn kipuun. en tiiä vieläkään mitä se oli mutta luulin jo että henki lähtee. :/ jossain kyljessä se oli..että oisko jokin lihas jääny jumiin tai jotain. eli ei pitäis olla yhteyksissä mahaan. :heart:

hieno ilma taas tulossa. kämppä näköjäänkin tarvis siivousta..huomaa kaikki pölyt kun valoa tulee joka raosta sisään. voikaa hyvin! :wave:

HS ja J rv 35+2(?)
 
BVlle tsemppiä käynnistykseen! :hug: onneks on kuitenkin jo noin hyvät viikot :) MItähän s-antulle kuuluu?

Mä heräsin taas jo 7 ja poikakin herää varmaan vasta 9 mais ku oli eilen anoppilassa niin meni vähän myöhemmin nukkuun :kieh: ja yöllä heräsin 1-1,5 tunnin välein vessaan eli tosi hyvin meni taas yö :/

noppispoppis & toukkis 33+4 :heart:
 
BV:lle ja s-antulle:Tsemppiä loppurutistukseen :flower:

umayya:toivottavasti vauveli kääntyy rt:aan.Itsekin sectiokammoisena jännäsin viime raskaudessa samaa asiaa,tyttö kääntyi vasta pari päivää ennen la (syntyi 39+6) viimeisen kerran perätilasta rt:aan.

En oikeastaan tiedä vieläkään miksi kammoan sectiota (en oo siis kertaakaan kokenut)
arpi ei pelottais tai häiritsis kun se jäis niin alas.

Jos tää vauva syntyis kuten esikoinen rv 36+2,niin siihen ei ois kuin 4 päivää.

Eilen sain sairaalakassin pakatuksi :heart:

a-mam ja mimmi rv 35+5
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja augustmam:
umayya:toivottavasti vauveli kääntyy rt:aan.Itsekin sectiokammoisena jännäsin viime raskaudessa samaa asiaa,tyttö kääntyi vasta pari päivää ennen la (syntyi 39+6) viimeisen kerran perätilasta rt:aan.

En oikeastaan tiedä vieläkään miksi kammoan sectiota (en oo siis kertaakaan kokenut)
arpi ei pelottais tai häiritsis kun se jäis niin alas.
mua pelottaa se olotila jälkeenpäin. mahdollinen tulehdus, hidas toipuminen, kielto nostaa ja liikkua ym. :| ei varmaan oo näin joka kerta mutta kyllähän se järkikin sanoo että toipuu nopeemin alatiesynnytyksestä (jos kaikki sujuu normaalisti) kuin leikkauksesta. kertaakaan en oo ollu leikkauksessa niin en tiiä miten siihen reagoin.
 
HelloShitty
mä sain ne vaatteet pestyä eilen. vielä kun sais raivattua niille tilaa. en tiiä mihin ängen kolmosen vaatteet. |O sairaalakassia pakkaan puoliks valmiiks tos muutaman viikon päästä. pitäis varmaan käydä ostaa uusia purkkeja saippuaa ym. kun ei viitti noita jo valmiiks avattuja roudaa mukaan. :D ja tietysti katella vähän mitä sille J:lle laitaa päälle kun tullaan kotiin. mulla ei oo vieläkään imetysliivejä. ovat kyllä matkalla (tilasin netin kautta). ja liivinsuojuksia ostin pari päivää sitten.

enää pitäis ostaa se vaunukoppa, vaippoja, siteitä, septidiiniä ja vanupuikkoja. sit on vauva tervetullu!! :heart:

-HS ja J-
 
Edelleen lääkäriä odotellen,se ultraa ja sitten neuvotellaan tilanteesta.
Ei ne voi kauan ton istukan takia viivytellä.
Tässä taas nähtiin miten kaksi raskautta voi olla 100% erilaisia,jos vielä joskus kolmannen lapsen saan niin laitan KAIKKI valmiiksi heti kun plussaan :LOL: :snotty:
V-ituttaa,kun niin moni asia kotona jäi puolitiehen :ashamed:

BV ja P 35+6
 
Eihän täältä malta pysyä poissa, aamuyöstäki ku heräsin vessaan ni ei tullukaa het uni, ku funtsin, että hiipisinkö alakertaan koneelle tsekkaa mikä täällä on naisilla tilanne. :whistle: No en sit kuitee niin pirtee sentäs ollu.

Mulla odottaa tossa koneellinen vauvan vaatteita kuivamaan ripustamista. Ajattelin itseki alkaa pikkuhiljaa alkaa valmistautumaan vauvan tuloon. Vielä tarvis kuopukselle hankkia lasten sänky, että saadaan vauvalle pinnis ja autoki tarvis vaihtaa, että saadaan sitten kaksi turvaistuinta ja turvakaukalo yhtaikaa kyytiin...

Tarviiko teidän mielestä kaksosten rattaat, kun kakkosen ja kolmosen ikäeroksi tullee nyt suunnilleen 1v8kk??
Mietin, että pitäskö semmosetki vielä ehtiä hommata... Esikoinen oli 2v5kk kun kuopus synty ja sillon pärjättiin laudalla oikein hyvin. Ei toi neiti pitkiä matkoja jaksa kyllä kävellä, mutta en kyllä tiedä kuinka pitkää matkaa sitä muutenkaa lähtisi kolmen lapsen kanssa kävellen tekemään.

Mut nyt ne pyykit kuivumaan. BV, jaksamista sinne odotteluun, toivottavasti sun ei tarvi pitkään enää kärvistellä!

vanttu 34+5
 
Jännän kamalaa ,Miten nää kesäkuun vauvat ei pysy masussa.Mäkin olin Taysissa sokeriarvojen takia,ma sain kotiseurannan ja meidän terkka olit kait antanut rikkinäisen mittarin(sokru) ja sain outoja lukemia 19.2. sitten puhkesi kamala migreeni ,oli pakko lähteä ,Tippaan jouduin sitten ja verikokeet otetiin .Ottivat osastolle kun tilanne tää :ashamed:
Olin pari vuorokautta siellä ja nyt menen tiistaina sokerirasitus ja jos siinä menen äippäpolille ja ehkä insuliinihoito alkaa :'( Enää en mene meidän terkkalle paloi hihat tämän toisen virheen takia ,Ihanaa kun saan käydä loppuajan äippäpolilla ...Kyllä tää mielialaan vaikuttaa ei voi mitään

Äitiys ja onni ja Plussa 33+1 :heart:
 
Täälläkin ollaan vielä yhdessä kasassa. Lääkäriä odotellaan, sen pitäis tutkii ja sitten aloittaa käynnistys. Ei voi pitää kauheen kauaa mahassa, kun menny nuo vedet, niin tulehdusriski on suuri.

Aika matelee, lääkärin pitäis tulla puoleen päivään mennessä, mutta mistäs niistä tietää, kun niillä on niin kiire aina...

BV:lle tsemppiä sinne! :hug:
 
VatkuliPalli
Heipsan täällä yks huonosti nukuttu yö. en tiedä mitä tuolta valuttaa taas kun aamulla valu jotain eritettä pitkin reisiä ja ihan kirkasta oli.
Toivottavasti ei lapsivettä ainakaan..
Aamulla supisteli aika kivasti taas mutta eiiköhän se nyt vielä tuolla pysy.
On se kumma ku voi olla raskaudet niin erilaisia kun esikosta ei tämmösiä ollu yhtään ja nyt on koko ajan jotain vaivaa :ashamed:
Esikko on jo paranemaan päin kai. Jotain ahdistuneisuutta ilmassa vieläkin ja yöllä heräiltiin yskimiseen koko ajan mutta josko toi antibiootti sitten alkais jo vaikuttaa...
Minä lhden nyt viimeistelee leikkimökkiä
Moikka ja kaikille jännissä paikoissa oleville kovasti hyviä vointeja ja tsemppiä koitokseen :hug: :flower:
 
BV ja s-anttu paljon tsemppiä molemmille, tääläkin tiukasti seurataan tilannetta =)

Jaa, kaikki pesee vauvan vaatteita, pitääks muka munkin? Odottelen kyl siihen asti et saan ä-pakkauksen ja sit jos alottais sen homman. Kuinkas te pesette ne? Missä asteessa, kuivaatteko miten ja millasta pesuainetta ja käytättekö huuhteluainetta myös?
Meillä on mun takia noita hajusteettomia ja hellävaraisia pesuaineita valmiiks, atoopikko ku oon. Aattelin et niitä samoja varmaan oko käyttää pienelle.

Vatkulipallin esikoiselle parantumisia =)

Imetysliivejä oon täs miettiny, kun edes yhdet pitäs varmasti etukäteen hankkia, mutta koska? Ja mistä... Sairaalalaukussa semmoiset sais varmaan olla ainaki kotiintulopäiväksi. Jostain luin, et ne liivit ois hyvä hankkia vaikka viikon 36 jälkeen, mut kuitenkin niin et maha olis jo laskeutunu, et tulee oikeampi ympärysmitta. En tiedä sit pitääkö paikkansa.
sektiota pelkään myös kamalasti vaikka mitään kokemustahan esikoisodottajana siitä ole.

Jennynen ja Pikku-Möhkö 33+0 :heart: POKS
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mun tilannetta ei tarvitse enää seurata,löytyy mitäs nytin puolelta selitys.
Ja täytyy sanoa että aika uskomatonta porukkaa palstalta löytyy :eek:
öö, mä en jaksanut kaikkee lukee, kun kommentointi ei ollut koko ajan ihan, miten sen nyt sanois, kivaa... Mutta siis, ne ei nyt käynnistänytkään vielä vai?

Mulla tuli verta viime raskaudessa ja sillon kyllä huomasin, että ei ne niillä laitteillaan paljon nää. Arvelttin aina vaan jotain, eri ohjeita eri lääkäreiltä...

Mutta toivottavasti kaikki siellä hyvin! :hug:

Mä sain lääkettä ja pitäis alkaa supistelee. Toivottavasti alkaiskin, alkaa pelottaa se tulehdusriski jos tää ei täältä ulostu. Vielä ei siis satu, iloisena läppäri sylissä vaan odotellaan. =)
 
HelloShitty
s-anttu; nyt kovasti peukutukset ja tsempit että pääsisit pian tositoimiin!!! saatko jotain ab-kuuria varmuuden vuoks vai? hitaasti ne näköjään toimii siellä. |O :hug:

kohta syömään..kaikenlaista kesäistä hyvää! itsetehtyä perunasalaattia jopa kun kaikista kaupoista pottusalaatti oli loppu! :eek: :headwall:

-HS ja J-

ps. MN on kyllä semmonen kaatis välillä! niin paljon roskasakkia että oikein haisee. :x :kieh:
 
vanttu80 meille tulee kakkosen ja kolosen ikäeroksi 2v1kk ja tuplat hommattiin jo ihan siitä syystä että syksyllä pitää esikkoo ruveta eskariin kuskaamaan ja en ala uhmakkaan 2v:n kanssa kinaamaan tuolla joskus talvi aamuna kävelemisestä. jotan saan köytettyä kyytiin :saint:

s-anttu mulla on vasta kolmannesta tabletista ruvennu tapahtuu ja molemmat käynnistetty niin. ja synnytykset sitte kestäneet 3h30 min. eli voipi viedä aikaa.... kärsivällisyyttä syli kaupalla sinne.

tinni ja ryyni 34+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja s-anttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mun tilannetta ei tarvitse enää seurata,löytyy mitäs nytin puolelta selitys.
Ja täytyy sanoa että aika uskomatonta porukkaa palstalta löytyy :eek:
öö, mä en jaksanut kaikkee lukee, kun kommentointi ei ollut koko ajan ihan, miten sen nyt sanois, kivaa... Mutta siis, ne ei nyt käynnistänytkään vielä vai?

Mulla tuli verta viime raskaudessa ja sillon kyllä huomasin, että ei ne niillä laitteillaan paljon nää. Arvelttin aina vaan jotain, eri ohjeita eri lääkäreiltä...

Mutta toivottavasti kaikki siellä hyvin! :hug:

Mä sain lääkettä ja pitäis alkaa supistelee. Toivottavasti alkaiskin, alkaa pelottaa se tulehdusriski jos tää ei täältä ulostu. Vielä ei siis satu, iloisena läppäri sylissä vaan odotellaan. =)
Mulla käynnisty jo ekasta tabletin murusesta eli et välttämättä joudu kauan odottaan :D tabletin otosta 4,5h ja oli poika maailmassa :heart:
 
Oikein paljon tsemppiä s-antulle :heart: Tänään saat varmaankin nyytin syliin.
Muuta en oikein jaksa kommentoida. BV:lle on tsempit laitettu mitäs nytin puolelle. Kohta pitää mennä synttäreille.

härkäneito ja vaavi rv31+6
 
Heippa pitkästä aikaa :wave:

Huh! :eek: miten näitä vauvoja jo nyt tulee, apua! Tsemppiä kaikille, joilla pian/toivottavasti pian on vauva kainalossa.

Mä oon ollu sairaslomalla maaliskuun lopulta asti supistusten takia. Ihan samaa rataa sujuu tämä raskaus siis kun edelliset, mutta nyt stressaa noita suppareita kun tosiaan edellisetkin syntyneet ihan ajallaan. Ja mukava on huomata, kuin lääkärit luottaa siihen, että osaan itte reagoida, jos jotain tapahtuu. Eli ei tarvi juosta kontrolleissa ja lääkkeitähän mä en ees voi syödä.
Nunnu mokoma on nyt sitten perärilassa :headwall: Tääl näytti olevan muitakin: mä en kans sektioo haluais kun se toipuminen on sitten niin hidasta. Eiköhän tuo tuolta mahdu peppu edelläkin... Mä oon kauheen epäuskonen sen suhteen, että tää enää kääntyis kun on jo laskeutunu ja edellisetkin pysyneet pyörimättä jo näillä viikoilla.

Mut nauttikaapa ihanista ilmoista!!!! :D

Ninniliina + Nunnu rv32+ jotakin, muistaakseni...
 
Tänään vaan lekuri sanoi jotain ettei se veri istukasta tullut,pelottaa vaan jos ne tässä mut kotiuttaa niin verenvuoto alkaa taas :ashamed:
Mutta toisaalta en mä halua täällä Koksissa tyhjän panttinakaan olla,sori omanapainen kirjoitus :ashamed:
 
Hitsi kun ei vaan saa aikaiseksi kirjoitaa, monesti olis ollut mielenkiintoista juttua kommentoitavaksi, mutta aina on muka jotain niin tärkeää tekemistä, ettei muka ehdi.
Mutta tämä raskaus tiivistetysti: on ollut siinä mielessä helpompi että on saanut olla kotona, eikä ole tarvinnut sairaalaan lähteä makaamaan, kuopuksen aikana supisteli viikolla 32 ja jouduin viikoksi sairaalaan ja vuodelepoonn. Nyt olen ollut sairaslomalla maaliskuun alusta alkaen taas supistusen takia, mutta olen pystynyt kotona olemaan, nyt ne ovat melkein kokonaan laantuneet.
Olen pesänrakennus vietin ansiosta saanut koko kodin suursiivottua ja laitettua vauvan tavarat valmiiksi, on se vaan ihanaa, kun on puhdas koti!!

Onnea kaikille vauvautuneille ja sairaalassa kärvistelijöille paljon tsemppiä.

kohta meillä on tosiaankin kaikilla nyytti kainalossa.
Alkaakin olla aika, olo on aika valtava ja ihana päästä liikkumaan normaalisti.

Joku kyseli suonikohjuista, täältä löytyy ja pahoja, jännityksellä odotan, lähtevätkö synnytyksen jälkeen pois vai jäävätkö "sulostuttamaan" pidemmäksi aikaa. Mulla ne on vielä nyt tulleet kosketus aroiksi tässä loppuaikana.

Mulla on vaivana loppuraskauden pahoinvointi ja tuntuu, ettei mikään pysy sisällä, paitsi kaurapuuro yleensä. Sit on vaan tosi kurja olo kun ei ole syönyt tai on oksentanut kaiken.
Ja sit toi nukkuminen. nyt taas pitkään on mennyt niin että 1/2 tunnin- 2tunnin välein pissalle, väsyttää!!!
Mutta on silti ihanaa olla raskaana, nautin täysin siemauksin.

Keskiviikkona olis lääkärineuvola, ihanaa, edellisestä neuvolasta onkin jo kolme viikkoa.

Terveisin: kesämasu09 ja ErkkiEinari 35+3 (36+0) Loppusuora jo häämöttää!!!

Aurinkoista toukokuun jatkoa kailkille kesämasuille.!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Tänään vaan lekuri sanoi jotain ettei se veri istukasta tullut,pelottaa vaan jos ne tässä mut kotiuttaa niin verenvuoto alkaa taas :ashamed:
Mutta toisaalta en mä halua täällä Koksissa tyhjän panttinakaan olla,sori omanapainen kirjoitus :ashamed:


No ei kai tossa tilanteessa nyt paljon muuta voi miettiä kun vauvaa ja omaa tilannetta :hug: Pidä kumminkin puolesi siellä ja tarkkaile vauvaa ettei mitään yllättävää pääse tulemaan. Voikai se veri jostain muualtakin tulla mutta luulis että ultrais sitten tarkkaan että näkis mistä se tulee...
tsemppiä!
Tuli vaan sen verran mieleen tuosta verenvuodosta...mulla tuli kuopuksen kanssa ihan kirkasta verta sillain hulahtamalla ja varmaa vuotokohtaa ei löydetty ikinä. Viikkoja ei ollut takana noin paljoa kuin BV:llä, mutta kahden viikon ajan sitä verta vaan tuli. Vuodelepoa ja kantokieltoa sain silloin ns hoitomuodoksi.
Sen kahden viikon aikana ultrattiin niin joka kulmasta kuin oli vaan mahdollista...ja siitä huolimatta ei vuotokohtaa löytynyt :/

Jeps1
 
HelloShitty Olikohan sun se yöllinen kipu niitä kohdun kannatinkipuja joihin minäkin olen tässä raskaudessa törmännyt? =) Se kipu tuntuu nimenomaan jommassa kummassa kyljessä, ja on samanlaista repivää kipua kuin esim. pohkeeseen tuleva suonenveto. Mulla on tässä raskaudessa tullut muutamankin kerran niitä, yleensä öisin. Ja sen kivun kanssa tuntuu ettei pysty hengittää eikä edes vaihtaa asentoa :/

jaa-a, miten sitä nyt sit osais nauttia tämän viimeisen raskauden viimeisistä viikoista? :snotty: Ihan varmasti tunnen kaipuuta monta kertaa tämän raskauden jälkeen, pitänee sitten varmasti ostaa itselleen vaan aina joku uus vaate tms. kun alkaa vauvakuumettaa ;) Ja muistella miten jokainen askel oli tuskaa ja syöminenkin hankalaa.

saa nähdä, mulla on tiistaina neuvola, ihmettelen jos on kovasti painoa tullut. En ole syönyt taas kauhean hyvin :/ aina välillä tuntuu nälkä, mut ihan pienellä suupalalla saa senkin tunteen pois :whistle:

Tänään ostin ensimmäisiä tavaroita vauvaa varten =) pari tuttipulloa, tuttipaketin, pulloharjan, paketin vaippoja, kylpyöljyä, puhdistuspyyhkeitä, rasvatalkkia ja nenään suolatippoja =) Itselleni ostin liivinsuojuksia, kuitenkin rinnat vuotaa enemmän tai vähemmän, ihan sama imetänkö vaiko en. Tavoitteena olis ainaki 3 kk imettää mut stressiä en enää asiasta ota.

Joku täällä mainitsi myös siteet Voitteko kuvitella että mä unohdin moisten rättien tarpeen ihan totaalisesti :LOL: pitäneekin muistaa ostaa kaappiin tarpeeksi! Samoin kun muutama purkki korviketta.

Olishan se jotenkin jännää synnyttää ennen laskettua aikaa =) mut kyllä täällä jäis ihan kaikki tekemättä tai puolivalmiiksi ainakin. Sain sentään rattaiden ja vaunukopan kankaat pestyä tänään, onpahan vaunut sitten edes valmiina :LOL:

BV:lle ja S-antulle toivottelen edelleen jaksamisia, vaikka BV:n tilanne taas hieman muuttuikin =)

Menisköhän tänään viikot ja päivät ihan nappiin...

Ls ja 34+5 :heart:
 

Yhteistyössä