**Kesämassut 2009 Tammikuussa**

Alkuperäinen kirjoittaja Elise2:
että 100 tulisi täyteen, ilmoittaudunpa minäkin mukaan :) Aikaisemmin en ole edes tajunnut tätä keskustelupalstaa lukea, mutta tänään löysin. eli mukaan

Elise2, ikä 33v, LA 17.6.2009, neljäs, SeKs

Elise2 rv 16+3
Tervetuloa lämpimästi mukaan :wave: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elise2:
että 100 tulisi täyteen, ilmoittaudunpa minäkin mukaan :) Aikaisemmin en ole edes tajunnut tätä keskustelupalstaa lukea, mutta tänään löysin. eli mukaan

Elise2, ikä 33v, LA 17.6.2009, neljäs, SeKs

Elise2 rv 16+3
Moi!
Vähän "samiksia" ollaan kun mäkin odotan neljättä, ikäkin melkein samoissa (vuoden-kaksi olen nuorempi) Tervetuloa mukaan!

Rattaita ja vaunuja on monet jo ostaneet =) Kyllähän se aika kuitenkin kuluu aika nopeasti että ihan hyväkin että on jo jotain valmiina, ja aina on myös niitä kiireellisiä vauvoja jotka syntyy esim. kk ennen la, eipä sitten tarvi enää kierrellä kaupoissa.

Auton hankinnasta, meillä on nyt sitten ihan PAKKO hankki isompi auto kun syntyy neljäs lapsi, muuten ei päästä koko perheen voimin mihinkään, täytyy tässä vaan rahaa säästellä (juu, onnistuu hyvin kun mies on hoitovapaalla...) ja katsoa sitten keväämmällä tilannetta. Eihän sitä autoa ihan heti tarvi olla mutta kuitenkin (käytetty siis ostetaan, mutta eipä niitäkään ihan tonnilla-kahdella saa...)

Ultra on parin viikon päästä, 15 päivä. Sitä tässä odottelen, toivottavasti vauvalla on kaikki hyvin, yleensä tässä vaiheessa huomataan jos jotain erityistä on. Ainakin reippaasti tuo liikkuu ja np-ultrassa oli kaikki hyvin.

Sukupuolen toivomisesta, kyllä kai suurimmalla osalla on tuntemuksia tai toiveita sukupuolesta. Kyllä mullakin, meillä on poika, tyttö, poika joten olisi aivan ihanaa saada tyttö. Ei kyllä mitenkään kailotella perheen ulkopuolelle toiveita, ihan muiniksina vaan sanotaan että ihan sama =) ja niinhän se kuitenkin onkin. En noita poikia vaihtaisi yhteenkään tyttöön. Ei siinä musta ole mitään pahaa vähän toivoa jompaa kumpaa, eri juttu jos siitä tulee kovin iso numero.

Nyt pitää mennä, kodissa on ihme kaaos...

kekkeri, ööps huomenna 19+0/19+4 - viikoilla 20 siis jo
 
Heippa taas kaikille!

Olettepas olleet ahkeria hankkimaan kaikkea jo. Mun piti kans ostaa jotain vekaralle, mutten sit osannutkaan. Odottelen tota rakenneultraa ja ehkä sit sen jälkeen uskallan ostaa jotain taas. Kävin neuvolassa hb oli enää 98. Verenpaine ok, ja sykkeet kuului normisti. Sokeritkin oli 4.2. Joten muuten siis kaikki ok paitsi tuo hb on alhainen.
Auton hankinnasta moni puhuu täällä, mulla on tollanen tila-auto johon mahtuu vielä tää uusi tulokaskin. Oihan kiva että se ois uudempi, mutta täytyy tyytyä tohon mikä on.
Sukupuolesta: mä luulen että poika on tulossa, mutta kun molemmat on ennestään niin ei suurempia toiveita ole, kunhan vaan pysyisi mukana loppuun asti ja olisi terve. Ihan ok on kuitenkin toivoa jompaa kumpaa



Mantelinkukka + vekara =)
 
Heippa!

Elise2 : Tervetuloa mukaan :)

Myö ei olla viel ostettu mitää vauvalle, mut eipä tosiaa tarttekkaa oikee mitää ees ostaa.. Esikoiselle ostettii kans noi vaunut ja kaukalo jo joskus rakenneultra paikkeilla. Nythän niitä kannattaaki ostaa, ku on varmasti alennuksia :)

Hegästyttääks muita helposti? Itel tuntuu ettei tartte oikee mitää tehä nii on jo ihan hengästyksissä :/ Maanantain on onneks neuvola, nii voin kysästä sielt asiasta ja jos vaik tarkistas samal hb:n. Muute olo mitä mainioin :)

Minttu ja pikkusin 18+2

 
Omassa navassa kaikki ennallaan =) Ja todellakin hengästyttää!! Lauleskellaan pojan kanssa paljon, mutta mulla tahtoo nykyään mennä loppu läähätykseksi :LOL:

Vaunut on vielä hankkimatta ja sitterinkin ajattelin ostaa, mutta kunhan kerkiän.. Tänään pesin vauvan vaatteita ja tein pientä tilastoa mitä pitää hankkia. 14 pvä on rakenneultra ja sen jälkeen käyn vähän ostelemassa aleista mekkoja :LOL: Toivossa on hyvä elää.. Pojan vaatteita on riittävästi ja saahan niitä lisää jos tuntuu että loppuu, tytölle on saatava ehdottomasti muutama söpö mekko tai hörhelöä muuten vaan :D Eilen jo mietin miten tytön hiuksia leikkais, pojalta kun on ollut niin helppo vaan pöräyttä koneella miehekkäästi.. Pitäis ehkä kuitenkin odottaa edes se ultra ennenkuin ostelee pinnejä ja pompuloita :LOL: Jos mahassa asustelee poika minä kyllä tipun kovaa ja korkealta :LOL: vaikka ihania nuo pojatkin ovat..
Ja ettei menis viimetinkaan varailin tänään ristiäis paikkaa heinäkuulle ja tarjottaviakin olen jo miettinyt..

Ruokahalu on valtava.. Söisin jatkuvasti ja aina nälkään.. Ei taida oikein onnistua tämä hyvä lupaus kerätä painoa kohtuudella |O Kamala urakka edessä kun pitäis sulatella näitä raskauskiloja..

Anu 19+1
 
:wave: Hengissä selvittiin reissusta, vaikka välillä näytti jo epätoivoiselle... Selkä jumittu niin hyvin, että jouduin käymään KAKS:n päivystyksessä uuden vuoden aattona hakemassa lääkkeitä. 120km matka kotiin tänään aamupäivällä ei kyllä tehny hyvää, ja istua kökötän tässä tuolilla nyt vähän omituisesti |O Ettei niin paljon sattuis selkään...
Liikkeet on alkanu tuntumaan ihan selvästi, ei niistä enää voi (kai ) erehtyä :heart: Ja ahkerasti siellä massussa kyllä liikutaan.

Moon sit ihan pihalla teidän jutuista, pari asiaa pisti silmään, mihin ajattelin kommentoida...
Auton vaihdosta oli teillä puhetta. Meillä on vähän reilu 2v ollu nyt tuommonen V40 volvo, ja sehän on semmonen pienehkö sisätiloiltaan farkuksi. 2 lapsen kans sovittais vallan mainiosti siihen, mutta kun on vielä nuo 2 koiraakin usein mukana, niin meillä on nyt mietinnässä sitten, että vaihdetaanko isompaan farkkuun, vai ostetaanko suurin mahdollinen suksiboxi katolle, mitä markkinoilta löytyy, niin sehän sit antaa lisätilaa sisällekin, kun osan tavaroista saa sinne. Mä kyllä tykkään tuosta volvosta niin paljon jo pelkkien ajo-ominaisuuksien takia, etten ihan helpolla siitä luovu!
Sit oli nimiasiaa käsitelty täällä. Meillähän oli jo enkelivauvalle keväällä nimi mietittynä, tai siis vaihtoehtoja ilmoille heitettynä, niin voi olla, että niiden joukosta löytyy joku hyvä. Meillä esikoisella on hyvin tavallinen, suomalainen perusnimi, mutta se on vähemmän käytetty. Ja samaa kaliperiä tämäkin tulee olemaan. En oikein jaksa innostua näistä tän päivän viimeistä huutoa olevista aadoista, janeteista, kiioista ja jessikoista. Eikä pahalla, jos joku niistä tykkää!! :attn:
Rattaista oli kans ollu puhetta. Meillä oli esikoisen aikaan silleen, et oli vaan isot yhdistelmät (bora kombit ), ja niitä sit völjättiin mukana joka paikkaan ( |O :headwall: ). Enkelivauvalle ehdittiin ostaa matkakärryt (jovi io ), mitkä tosin jäi sit käyttämättä. Mutta nyt siis tarkoituksena on pitää noi jovit matkakäytössä, ja borat kotona ulkoilua varten. Noi matkarattaat periaatteeessa kai menis ihan yksistäänkin, siis, ettei olis yhdistelmiä siinä rinnalla, mut mä tykkään, et pitää olla kunnolliset kärryt, mihin saa vauvan hyvin ulos nukkuu, ja missä MAHTUU isompanakin sit olemaan. Ja ei noi meidän jovit ole semmoset, et niillä lähtisin hikilenkille vauvan kans... :whistle: Niissä on pienet paripyörät, eli ei niillä oikein mitään soratietä pukata menee ilman, et vauva pomppii ja hyppii edes takas kärryissä.

Joo, tulipa sepustus tästä! Nyt pitää ruveta maksaa laskuja, ja lähtee sit purkaa laukkuja, ja lajittelee pyykkejä huomista varten, ettei vaan huomisella hommat loppuis kesken!
Ai niin, keskiviikkona on sit seuraava neuvola.
Sisu ja matkustaja 18+2 :heart:
 
Hejssan!

Kauheasti mahassa myllää ja koko ajan tuntuu voimakkaammin ja selvemmin liikkeet. Odottelen kevättä ennen kuin vaunuja, sitteriä ja muita kalliimpia tavaroita ostan, olen varmaan vähän pelokas kuiteskii ku ei voi tietää.. :ashamed: . Toivon enemmän poikaa mutta on joteskin ihan tyttöolo koko ajan ja vahvistuu vain :) .

Minuakin hengästyttää kovasti ja muutenkin tuntuu välillä jo tukalalta olla. Ei nyt osaakkaan kuvitella miten tukalalta sitten lopussa tuntuukaan ;) . Nimet täällä jo melkolailla valmiina molempia sukupuolia varten. Ultraa odottelen jo into piukeena, se olisi siten 15 pvä eli vajaa pari viikkoa.

Kohta saakin lähteä juhliin, onneksi tuli ostettua kirppikseltä semmoinen isompi ja pikkuisen hienompi juhlapaita. Ei viitsisi kauhean isoja vaatteita kalliilla ostaa, kun ei niitä sitten tule raskauden jälkeen pidettyä.

maare 18+3
 
:attn: Hei tulipa mieleen, et pinottaisko vaikka tän alle nettikaupat, mitkä myy äippävaatteita?? :attn:

Yritin tuolta h&m:n sivuilta katsoa itselleni housuja, parempia sellaisia, mitkä voisin laittaa siskon tytön ristiäisiin, eikä mieleisiä TIETYSTI sieltä sit löytyny... Niin mistä kannattais alkaa ettii?
 
Hei!

Tervetuloa Elise2!

Huimauksesta: Kakkosta odottaessa kerroin lääkärineuvolassa huimauksesta ja ohjeena oli, että juo enemmän. Paineet ja hb oli ok, eli niistä huimaus ei mulla sillon johtunut. Inhottava vaiva, kun ei yhtään kattonut missä kohdassa lähtee silmissä mustenemaan... :/

Auto meillä on 7 vuotta vanha farmari Primera ja sinne takapenkille täytyy kaukalo tunkea kahden istuimen kanssa... Työkaveri lupasi hänelle lahjoittamani turvakaukalon takaisin kesään mennessä. Hyvä kaukalo onkin, mutta ei jalustallinen. Taitaa olla aikamoista häsläämistä lasten vöihin virittämisen kanssa, kun perhe lähtee autolla :D

Eikä pelkästään auto jää ahtaaksi, kun yllätysvauva syntyy. Koti on rivarikolmio, eli nyt jo kaksi lasta yhdessä makkarissa. Ei varaa katella uutta kotia ainakaan vielä. Viimeistään sitten kun esikoinen alkaa lähestyä kouluikää eli reilu 3 vuoden päästä |O Sopu sijaa antaa tai jotain...

Sukupuoli saa olla kumpi vaan. Meillä on ennestään poika ja tyttö. Poika olisi kivaa vaihtelua, mutta tytölle olisi vaatteet tallessa. Ei siis kunnon perustelujakaan kummankaan puolesta :D Mies toivoo varmasti salaa poikaa. Esikoista odottaessa ainakin mies oli selvästi tyytyväinen, kun tulin ultrasta poikauutisten kanssa. Tyttöuutisen jälkeen totesi, että nyt sitten on kumpaakin, ei tarvi enempää... Voisin kuvitella, että vaikka kuinka raskausaikana toivoisi jompaa kumpaa, niin loppupeleissä sitä ei voi muuta kun olla onnellinen juuri siitä omasta pikkuisesta, riippumatta sukupuolesta. :heart:

Nyt en muistakaan mistä muusta täällä on ollut puhe.. Pätki jo ennen raskautta muisti pahemman kerran.. Kuinkakohan huonoksi tämä vielä voi mennä...?

Palataan! -ettie 15+
 
hei,

minua on nyt kanssa ruennu huimaamaan ihan hirveästi. verenpaineet ja hemppari oli ok kun kävin neuvolassa. Meilläkin tulee olemaan auton vaihto edessä, pitää lähteä käymään autoliikeissä ja vertailla tiloja. Autoon täytyis saada mahtumaan kolme turvaistuinta. Sukupuolesta sen verran että ehkä toivon tyttöä enemmän (ennestään on tyttö ja poika) kun meillä tuo poika on hieman viikari niin kyllä yksi poika saa riittää :LOL: järjestääkö kaupunki teille nuo ultrat vai pitääkö käydä yksityisellä?

Päivityksiin sen verran että sairaala johon menen synnyttämään on pkks

emmy- 15+3
 
HelloShitty
minäkin toivon tyttöä. :ashamed:
ihan vaan siks että poika-ajatus on erittäin pelottava. :|

tila-autoo mekin katotaan..mies haluu voyager. eli kai me semmonen hommataan. :D

kaupunki järjestää 2 ultraa (np ja rakenne).

HS ja nelonen rv 18+3 :heart:
 
Hyvää alkanutta vuotta 2009 kaikille! :flower:

Minäkin täällä pitkästä aikaa.. :ashamed: Ollut niin paljon kaikkea, etten jotenkin ole saanut aikaiseksi edes katsottua tähän pinoon, esikoisen yövalvomiset verottaneet voimia jne niin lähennä tullut kirjoiteltua tuolla vauva- ja taaperopuolella. Nyt kuitenkin päätin ryhdistäytyä uuden vuoden kunniaksi. :D

Iän jos joku haluaa tuonne etusivulle lisätä, niin olen 26-vuotias.

Meillä on ollutkin tässä suuria muutoksia sitten viime kirjoittelun. Saatiin asunto vihdoin myytyä 8 pitkän kuukauden jälkeen ja muutettiin väliaikaisasuntoon, jossa nyt sitten asustellaan laatikoiden keskellä. :D Uusi asunto on nyt ostettuna, ja 3 viikon kuluttua olisi tarkoitus muuttaa sinne oikeaan kotiin. :heart: Ehtii sitten ennen kesäkuuta laittaa paikat kuntoon jne rauhassa.

Lisäksi sain opiskelupaikan, mitä en ikinä olisi osannut odottaa kun luulin pääsykokeen menneen aivan penkin alle. Kokeessa kävin alkuraskauden aikana, olin väsynyt ja pahoinvoiva jne, mutta niin sitä vain kävi että kutsukirje tuli ja ensi viikolla alkaa opiskelut. Vieläkin vaikea uskoa. =) Alakin liippaa läheltä näitä juttuja, tarkoitus olisi siis aikanaan valmistua nimikkeellä sairaanhoitaja-kätilö. Vähän jänskättää kyllä, että mitenköhän siellä suhtaudutaan raskauteen, mutta toivotaan että vointi on hyvä ja saisin tuon ensimmäiset puoli vuotta opinnoista suoritettua ennen mammalomaa. :whistle:

Vointi täällä on ollut hyvä, pahoinvointia oli alussa, mutta paljon lievempänä kuin esikoisesta, tästä raskaudesta en ole oksentanut kertaakaan! Esikoisen kanssa oli toisin, silloin olin pää pöntössä vielä viikolla 16.. :x Mutta täytyy olla onnellinen että tällä kertaa näin! Kovasti vaan tsemppiä niille, jotka vielä pahoinvoinnista kärsivät!

Eipä tänne muuta, kirjoittelen enempi sitten kun taas pääsen vähän kärryille.

Iidukka & pikkukakkonen rv 16+2
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
Itte en käytä light limsoja, en tuoretta kalaa ja lihatkin kypsänä. Makeutusaineista olen tarkkana. Nyt olen juonut espressosta tehtyä kahvia aamuisin... Aurajuustoa maistoin jouluna ja tänään tais olla sämpylän välissä mozzarella juustoa... Maksamakkaraa harvoin leivän päälle, mut se on kans niiiin hyvää! Eli lipsuu lipsuu, mut sekin tuntuu vähän hassulta kun jotku kännää ja polttaakin raskausaikana, eli en rankaise itseäni siitä jos vähän mulla tuon syömisen kanssa lipsuu, kun muuten olen raitis...
LIpsuu mullakin järjen kanssa. Aurajuusto on pastöroituun maitoon tehtyä, ja oon yrittäny ostaa vaan pieniä maksamakkara tuubeja etten söisi yli 200g/vko niinku uusin rajoitus on. Mozzarellaa ja muuta saa astöroituna kyllä :) Löysinpä vuohenjuustoakin joka oli pastöroituun maitoon tehtyä! Mie ainakin herkuttelen hyvällä omalla tunnolla, jos vaan neuvolan ohjeisiin suurin piirtein mahtuu. Ja olen tehnyt sen mitä moni varmaan paheksuukin - eli juolun aikaan pariin otteesen join puoli lasia viiniä :) Olisihan se nollalinja parempi, mutta ammattilaiset sanoo että silloin tällöin saunasiideri on ok, joten kai se pieni lasillinen viiniäkin sitten :)

 
Pikaisesti tulin vaan huikkaamaan että tuon etusivun linkin alta löytyy kaikki mahdolliset mammavaateputiikit, siihen en viitsinyt erikseen niitä laittaa,mutta voin sen tehdä jos niin tahdotte =)

bad virgin ja naapero 19+0 :heart:
 
Vähän kommentteja eri aiheisiin
Autoista: meillä autonvaihto tehtiin jo syksyllä, kun sopiva ostaja löytyi vanhalle autolle. Päädyttiin Grand voyageriin ja olemme olleet erittäin tyytyväisiä. Ensin vähän hirvitti paljonkohan mahtaa kuluttaa, mutta iloinen yllätys oli ettei kuitenkaan ihan mahdottomasti. Tilaa on ihan kivasti ja kulku auton takaosiin helppoa leveiden liukuovien ansiosta. Kulkeekin ihan kivasti ja on vielä ihan henkilöautomainen ajaa ja pistää parkkiin. Siis suosittelen. Itse tai siis mies haki auton suoraan saksasta ja itse hoidimme myös rekisteröinnin ym paperit .hyvin ja helposti sujui ja varovaisen arvion mukaan säästöä tuli noin 8000 e Suomen hintoihin (!).
Nimistä ja sukupuolesta: nimiä emme ole vielä kauheasti ehtineet miettiä. meillä on kolme tyttöä ennestään, heille on nimet löytyneet aika helposti. Ovat perinteisiä nimiä ja tietyllä kirjaimellla alkavia. Nyt sitten ekaluokkalaisemme on tuumaillut tulevan vauvan nimea, mutta mitään ei ole vielä "päätetty". Tytöt odottavat kovasti tyttövauvaa, itsellä ei niin kovasti ole odotuksia suuntaan eikä toiseen. Tosin osa suvusta ja tuttavista kovasti esittää josko nyt olisi sitten pojan vuoro. Aika näyttää. Ajattelin rakenneultrassa asiaa tiedustella, voi sitten varautua mahdolliseen poikaankin :)
Elise rv 16+4
 
Mulle ja miehelle on aivan sama kumpi tulokas on :heart: esikoispoika toivoo poikaa ja 11vpoika,8v tyttö ja 3v tyttö toivoo tyttöä.1v4kk ei paljoa toiveitaan osaa vielä sanoa :whistle: vaikka puhuukin paljon,niin ei ymmärrä,että mahassa on vauva.
Mutta mulla on tosi vahva tyttöolo ollut kokoajan eikä se oo muuttunut miksikään.Ja oon ostanutkin vaatteita tyttöä ajatellen.Turvaistuimen ostan vasta toukokuussa,kun käsittääkseni takuu-aika alkaa ostohetkestä,joten en viitsi ostaa 5 kk istuinta kotinurkkiin pyörimään.


Meil on 9 hlön maasturi,joten mahdutaan hyvin vielä tämänkin tulokkaan jälkeen.Laitetaan kaikki 3 turva-istuinta sitten ns. keski-osaan autoa,meillä penkkejä siis 3 rivissä ja jokaisessa on istuimet 3:lle.Koululaiset sijoitetaan sitten peräpenkille :D

a-mam ja Mimmi rv 18+5 :heart:
 
juhlahumusta toipuneena ja hyvät ja pitkät yöunet nukuneena on mukava alottaa uus viikko... :D eli tänään siis rv 18+0.

nimistä me saatiin joululahjaks nimikirja ja sitä ollaan selailtu mut ei mitenkään erikoisen tarkasti, mulla muutamia nimiä päässä pyörii...mutta vaan tytölle,miksi sen pojan nimi onkin niin paljon vaikeempi miettiä...??!! =)

mulla on itelläni ehkä enemmän tyttöolo, mutta monta kertaa oon nähny unta pojasta.. että en sitten tosiaan tiiä, mies taitaa toivoo poikaa kun sen pari kaveria on kans saanu pojat tässä muutaman kuukauden sisällä...

meillä rakenneultra on 26. päivä mutta ei aiota kysyä että kumpikohan mahdollisesti olis tulossa, jännitetään sitten ihan loppuun asti.. niin ja meillä kaupunki ei tarjoa kun np-ultran, mutta meillä kävi niin hyviin että sairaalassa on joku harjoittelija jonka pitää tietty määrä tehdä rakenneultria niin saadan sitten se "ilmaiseksi"...toki siinä on sitten mukana myös kuulemma lääkäri...

vieläkö teillä muilla on joulujutut paikoillaan? mä tässä aamulla mietin että huomenna kun on vp niin taidan nuo suurimmat systeemit ottaa pois, kynttilät saa vielä jäädä... :)
 
Pakko munkin purkaa työasioita tänne, kun tuli niin paha mieli äsken :'(

Yhden hoitolapsen äiti laitto viestiä, et miten on ens keskiviikon kans, olenko töissä vai en. Mä sit soitin takasin, etten vielä osaa sanoa, kun selkä jumittaa edelleen, ja on pirun kipee, et huomenna alan selvittelemään varahoitotilanteita jne. Sanoin sit, ett on keskiviikkona mulla kuitenkin se neuvola klo 16, et lapset pitää hakea viimeistään 15.45, et ehdin sinne. Tää äiti alko huutaa, et mikä se on, kun työajalla pitää neuvolakäynnitkin hoitaa, ja et ei hän ehdi siihen hakemaan lastaan, ja pitää sit mummoja taas käyttää hyväkseen... :( En sanonu mitään sille takasin. Mainitsin vaan ohimennen sivulauseessa lisäksi, et 19.1., maanantain olen joka tapauksessa pois, et olen rakenneultrassa OYS:ssa, ja sama huuto alko, et heidän lapsella on hoitopäivä, ja enkö voi siirtää sitä rakenneultra-aikaa?? |O Kunta kyllä järjestää varahoitopaikat kun tarve on, eli ei se lapsi jää hoidotta, vaikken minä just sinä päivänä oliskaan töissä... Alko suunnattomasti ottaa päähän, et vielä SUNNUNTAI-päivänä pitää alkaa suunnittelemaan työasioita ja selittelemään omia menoja vanhemmille... :headwall: Jos olis varaa, niin jäisin vaikka palkattomalle vapaalle siihen asti, et alkaa äippäloma niin kypsä mä oon tähän hommaan... :headwall: Mitään omia menoja ei sais olla, ja tuon keskiviikkoisenkin neuvola-ajan olen jo järjestäny klo 16, 15min vaan loppupäästä nipistän työajasta, ja terkkarin työaika loppuis jo klo 16, mutta höylisti hän tekee mun takia ylitöitä, et pääsen neuvolaan... Alkaa vi*uttamaan tämä ainainen ruikutus mistä tahansa omasta menosta.
Kiitos BV linkistä, käyn kattelee pöksyjä paremmalla aikaa!! :flower:
 
alkoi kiinnostaa tuo teidän auto,, siis että mikä maasturi on kyseessä kun 9 henkilöä mahtuu, (Hummeri?). Meillä nyt Volvo XC90, eli seitsemälle on paikka ja vielä mahdutaan tämän tulevaisen kans, mutta noin niinkun jatkoa ajatellen,,, :whistle:
Piltsu 16+2
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Pitkästä aikaa taas saan aikaseksi kirjotella tänne :ashamed:

Sisu aika tökeröö käytöstä tolta hoitolapsen äidiltä, ei ne ihmiset totisesti aina mieti sanomisiaan... Monet on vaan niin itsekkäitä... En yhtään ihmettele jos pistää v.tuttamaan...

Syömisistä on ollu puhetta... En kans käsitä miksei perunasalaattia muka sais syödä... tai siis tietty varmaan majoneesin takia.. mut majoneesiahan on monessa muussakin salaatissa ja hampurilaisissa ym... Ite ainakin söin joulun ja uudenvuoden aikaan perunasalaattia ja hampurilaisiakin oon syöny... Ja se kait siinä on tärkeintä ettei päästä esim. perunasalaattia lämpenemään... Muuten yritän kyl vähän kattoo mitä suuhuni laitan... Esim. maksaa en viitti syödä, kun pärjään ilmankin... Esikoisen odotusaikana tuli syötyy vähän enemmän kun olis tarvinnu ja näin ollen sain huhkia ja laihduttaa aika tavalla... senki takii koitan vähän rajottaa... Kävin joulun jälkeen neuvolassa ja joulusuklaat näky vaaassa... 750g viikkoo kohden paino noussu, kyllä hirvitti... neukkatäti tuumas vaan että jos sais painon nousun pysyyn alle 500g/viikko...

Tarvikkeita on esikoiselta niin paljon ettei ainakaan vielä tarvi tehä mitään ostoksia... esikoisestakin tosin ostettiin tarvittavat vasta ku viikkoja oli yli 30... ei jotenki haluttu aiemmin ostaa... Itelle tarttis kyl hommata jotkut housut, farkut ahistaa ja äippähaalareissa en oikeen viel osaa kulkee...

Liikkeitä on tuntunu jo jonkun aikaa ja koko ajan paremmin tuntuu, ihanaa...

Nalle-emo ja pikkunalle rv 18+5/17+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja augustmam:
Turvaistuimen ostan vasta toukokuussa,kun käsittääkseni takuu-aika alkaa ostohetkestä,joten en viitsi ostaa 5 kk istuinta kotinurkkiin pyörimään.
Lastentarvikkeen täti sanoi, no taisi puhua kuitenkin emmaljungasta, mutta että ei se takuu aika ole enää niin tarkka. Eli just ton takia kun ihmiset niitä ostaa ennakkoon niin tapauskohtaisesti sitten katsotaan asiat jos takuujuttuja tulee... Eli ainakin noissa rattaissa se takuu lähtee sitten siitä ensimmäisestä käyttöhetkestä liikkeelle, näin se täti mulle sanoi.

c81: Juu eipä se viinilasi joskus harvoin pahitteeksi taida olla :) Itse vaan yritän pitää sen nollalinjan kun ei niin kauheasti ole oikeastaan mielikään tehnyt. Yleensä olen hulluna punaviiniin, mutta jouluna sen haju ei miellyttänyt mun hajuaistejani ollenkaan. Uutena vuotena yritin juoda alkoholitonta nikolaita (olutta) tölkin, mut ei sekään sit maistunut.

Kauhuksenne myönnän että sitä pientä humalatilaa on joskus ollut ikävä. Siis sitä mikä tulee just jostain kolmesta-neljästä et on semmoinen rento ja mukava fiilis. Semmoisia krapulakännejä ei tosiaan enää ole pitkään aikaan kaivannutkaan :D

L&M 18+5

 

Yhteistyössä