**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Muutama tunti enää ekaan ultraan, ei malttais odottaa! Oon vaan koko ajan niin öklö olo, etten saan tehtyä yhtään mitään ja esikoinen kaipailisi toimintaa. Mutta kyllä tän kestää, jos vaan vauvalla kaikki on hyvin, sormeet ja varpaat ristissä :)
 
Miutumautu: Tuo tilanteesi kuulostaa täysin meidän suhteelta puolisen vuotta sitten... Mies ollut kauan yksin, minä siirryin lähes heti vanhasta suhteesta. Silti kummallakin samantapaiset haaveet tulevaisuudesta. omakotitalo, lapsia, kummallakin työ jne....
Ollaan kummatkin itsepäisiä, eikä anneta periksi, aina oma mielipide on sen oikea... tai minä olen aina aika varmasti omaa mieltäni, mutta mies kuuntelee kavereitaan ennemmin kun minua...

Ehkäisy lopetettiin melkein heti kun tavatiin. Se oli miehelle varmaan shokki kun se kuuli että tulinkin aika nopeasti raskaaksi, vaikka asiat oltiin selkeästi puhuttu että se vauva tulee kun ei ehkäistä ja se oli kummallekkin toive. Se eka raskauskerta oli ihan erilainen mitä nyt. Mies ei niin voimakkaasti ollut mukana mitä esim nyt. Ei niin osannut iloita ja olla mukana... Sitten kun tuli km, se ei kauheasti hetkauttanut miestä. Se yritti olla mun tukena, mutta ei tajunnut sitä mun surua ja tuskaa. Sanotaan että varmaan tuossa kesän aikana se alkoi tajuamaan miltä musta tuntui ja alkoi kuuuntelemaan mua. Sitten kun tulin uudestaan raskaaksi niin kaikki on ollut ihan toisin kun ekassa. Mies on mukana.

Teilläkin kun on suhde niin alussa vasta, että toiseen tottuminenkin on vilelä alkutekijöissään. Uskon että jos teillä on samoja haaveita ja toiveita tulevaisuudesta ja sinulle mies tuntuu siltä oikealta ja mies tuntee samoin sinua kohtaan, ei ole mitään syytä huoleen. Jos mies on lasta toivonut, niin eipä sillä silloin pitäisi olla mitään vastaan sanomista. Jos tuo on vaan alkujärkytystä miehelle ja pikku hiljaa tottuu kuvioon. Kyllä mä uskon että se mies siitä lämpee ajatukselle, turha sitä on enää pokkuroida :) Peukkuja!! :hug:

L&Mustikka 9+3
 
Olen miettinyt asiaa monelta kantilta ja uskon että en pysty hänen kanssaan olemaan enää niinkuin ennen jos nyt painostuksen alla tapattaisin tämän lapsen joka ei edes ollut puhdas vahinko. Tämä mies on elellyt pitkään sinkkuna, eikä ole elämässä ollut juuri vastoinkäymisiä tai isoja muutoksia, asunnon ostoa lukuunottamatta.
Heti kun tututstuttiin, sanoi että haluaa lapsia ja muutenkin se jatkuva voivottelu, että kunpa minäkin saisin joskus oman prinsessan, ja niin ne muut perustaa perheen ja rakentaa koteja, en ymmärrä että nyt se ei enää herran toiveissa olisikaan :/
Minun 3-vuotiasta tyttöä pitää kuin omaansa, rakastaa sitä hulluna. Kai se pelkää että meille tulee ero ja sitten joutuu elatusmaksuja maksamaan ja olemaan lapsestaan erossa.
Minä olen aina kaiken koittanut tehdä harkitusti ja järjellä, ennakoiden. Vaan ei se onni aina niinkään tule. Koti voi palaa ja ero tulla 10 vuoden yhdessäolon jälkeen.
Minä kyllä uskon meihin ja siihen että voitaisiin olla neljästään onnellisia, mutten yksin siihen pysty. Tässä painin että otanko kuitenkin riskin että selkärangattomaksi paljastuva mies nostaa kytkintä kun päätän pitää tämän vauvan. Mies on älyttömän lapsirakas ja tiedän että olisi hyvä isä tälle ja rakastaisi kovasti. Saisin vaan hänet uskomaan ettei tartte pelätä ja olla niin paniikissa, vaikka loukkaa tämä hänen puheensa ja kylmä asenteensa minua sydänjuuria myöten.
 
Miutumautu Jäin miettimään että voisko tustalla olla ihan puhtaasti menettämisen pelkoa.. Jos hän ei uskalla heittäytyä ja rakastua vauvaan kun pelkää esim. keskenmenoa tai tulevaisuuden mukanaantuomia muutoksia esimerkiksi eroa. Voi olla helpompi olla nyt vastahankainen kuin itkeä ikäväänsä myöhemmin.. Saitko kiinni mitä ajan takaa.. Kyllä minäkin välillä mietin että mitäs jos poika vaikka sairastuu ja kuolee.. minä kuolisin siinä samalla ikävään.. jo pelkkä pään kopsaus sattuu kuin olisi omaan lihaan kopsahtanut, miten sitten sattuisi todelliset menetykset. Ennakkoon on turha murehtia, itketään kun on oikeasti siihen aihetta.

Pystyisikö psyykkaamalla luomaan itsevarmuutta, jos kerran hän on sinunkin lapsesi kanssa niin luontevasti.
 
Voi tätä pahoinvoinnin ihannuutta! Täällä on ilmeisesti alkanut raskauspahoinvointi ihan oikeasti. Tänäänkin piti lähteä töistä etuajassa, kun olo oli niin kaamea. Ja vatsa on niin turvoksissa, että farkkujen nappi ei mahdu kiinni. Ei nyt ihan vielä viittis siirtyä aitiyshousuihin. :LOL: Eihän sitä edes ole vielä varmuutta onko siellä mahassa joku, mutta kovasti ainakin oireita on. :x

Onpa täällä muutamilla melko kinkkisiä elämäntilanteita. Kaikille heille :hug: . Toivotaan, että tilanteet selkeytyy ja miehetkin ymmärtäisivät lopulta miten hienosta asiasta on kyse, siis uudesta elämästä.

Nyt sohvanpohjalle potemaan huono oloa.

Barbapörrö + Pätkis 5+3
 
Miutumautu:On kyl kurjaa,tuollainen suhtautuminen.Kyl aikuisen miehen pitäis tietää,et ilman ehkäisyä voi hyvinkin tulla vauva...Mieti tarkkaan mitä haluat ja jaksatko hoitaa lapsen yksin jos mies häipyy.

Itse en katsoisi päivääkään miestä,jos painostais aborttiin :snotty: Se olisi heti potku persaksiin.


Meil miestä sai eniten suostutella 2. lapsen yritykseen,hän halusi ensin ostaa yrityksen...Yritys ostettiin,mut en muista millään aloinko odottamaan poikaa jo ennen yrityksen perustamista.

Nyt ei olla käytetty ehkäisyä ollenkaan 6 vuoteen,neljättä lasta yritettiin 2 vuotta,viides odotus alkoi kun edellinen oli n. 5kk,mut tuli km...ja uudelleen tulin raskaaksi,kun neljäs oli 1v3kk....Ja nyt viides oli 1v1kk,kun tämä odotus alkoi =)

Peppi80:mul tehtiin ultra rv 8+2 vatsan päältä ja hyvin näkyi sydämensykekin.

Tänä aamuna kuului kotidoplerilla vauvan sydänäänet eka kertaa<3

A-mam rv 9+2
 
Ekana ultrattiin mahan päältä, kun ei vielä dopplerilla kuulu sä:t. Syke näkyi hyvin, ja sikiön koko vastaa rv 9+0, eli mun la muuttui, se on 4.6.. Jos joku tuonne etusivun listaan päivittää. Myös ultralaite väitti la:aa tuoksi, joten kai sen saa muuttaa. Kaikki oli hyvin. Seuraava kerta on sit se np-ultra 19.11. OYS:ssa. Keskustelin th:n kans kotidopplerin hankkimisesta, ja hän lupasi, että saan vaikka joka viikko käydä kuuntelemassa sydänääniä neuvolassa, eli kyllä me sen hankinta siis jätetään. Muutenkin puhuttiin mun pelosta, ja th oli oikein kannustava, ja koitti valaa minuun pientä toivoa ja uskoa, että kaikki VOI ja TODENNÄKÖISESTI menee tällä kertaa hyvin.
Tämmösiä, mies tuli melkein samalla ovenavauksella kotiin :heart: niin lähden hänen kainaloon pötköttelemään hetkeksi, ennen kun pitää kiitää pianotunnille.
Sisu ja salamatkustaja 9+0 :heart:
 
Ultrakuulumisia ja hyviä sellasia! Syke löytyi ja vastasi viikkoja, oli kyllä helpottunut olo elokuisen km:n jälkeen. Tällä kertaa kaiken on pakko mennä hyvin!

Kaikille suhdeongelmien kanssa painiville jaksamisia! Tää on jo tarpeeksi rankkaa muutenkin, ettei tarviis enää mitään lisästressin aiheita.

Me lähdetään parin viikon lomalle joten palailen palstalle sitten puolessavälissä marraskuuta. Voikaahan paksusti ja muistetaanhan kaikki pysyä pinossa!
 
Heippatirallaa :wave:

En ole kerennyt kirjoittelemaan pitkään aikaan mutta olen yrittänyt pysyä jutuissa perässä, tekstiä tullut jo monta sivua :D

Täällä voidaan edelleen ihan ok, mahakipuja ei ole enää ollut. Tuli kutsu päksiin siihen np-ultraan 19.11 ja kutsun mukana oli tiedote predo-tutkimuksesta johon meinaan osallistua. Täyttelen siis raskauspäiväkirjaa jonka lähetän aina tietyin väliajoin johonkin osoitteeseen. Jos tuosta tutkimuksesta on jonkin kohdalla hyötyä niin mielelläni autan.

Madam vastasi ja ennusti meidänkin vauvan syntyvän 22.5 ja olevan poika sekä enempää lapsia ei meille kuulemma näe.
Ilmeisesti aika monelle vastannut että vauva syntyisi jo toukokuun puolella. Pysyn silti tiukasti siinä että vauveli syntyy heinäkuussa ja luulen edelleen vauvelin olevan tyttö.

Täällä on jo äippävaatteet käytössä, turha toivo mahtua omiin housuihin ellei verkkareita lasketa mukaan. Töissä innoissaan silittelevät masua ja kyselevät mitä vauvalle kuuluu =)

Onneksi on jo perjantai ja vapaat alkaa. Teen 4 päivästä työviikkoa joten joka viikonloppu on hiukan pidempi kun on jo perjantai vapaa :D

Tervetuloa uusille mukaan ja kaikille ihmissuhteiden kanssa painiskeleville paljon :hug: . Ei tässä tilassa kaipaisi enää tuollaisia juttuja. Muistan millaista oli yksin pyörittää arkea kun mies oli paljon poissa. Silloin vielä meni ihan helposti kun kahdestaan oltiin mutta siinä vaiheessa kun lapsia tulee niin ei olekaan. Nyt mies onneks muissa hommissa ja ei ole kuin silloin tällöin pois pidemmän aikaa mutta työajat sellaiset että minä huolehdin suurimmaksi osaksi että lasten arki pyörii niin kuin pitää =)

Jaahas, on lasten aamupuurojen vuoro joten sen keittohommiin siis :wave:

Riikka rv 9+2 & ipanat :heart:
 
Nyt sitte, ku aikasemmin tossa "hehkuttelin" ku ei oo oloja, ni nyt en sitte nahtunu enää omiin työvaatteisiin! Miten tää voi "yhessä" yössä näin muuttua!? :D

Multa ei oo kuunneltu ääniä, ultra-aika annettiin 27.11. On vähä orpo olo.. Täti tuumas vaan, et ei syytä huoleen, kyllä siellä jotain on.. Joo, on mut missä?!
Sano, et jos pistosoireet jatkuu (mulla niitä oik. alavatsassa, TOSI kipeitä..), ni käydä päivystyksessä tai omalääkärillä.. Ja samaan hengenvetoon sano, et onhan tää sun 3. raskaus.. NI MITÄ SITTE?! Viimesestä on aika 9 vuotta! Hittoako mä siitä mitään muistan!

Tuntuu, et täällä Oulun suunnilla/ lähikunnissa kaikki toimii ihan omalla tyylillä. Ei minkäänlaista suunnitelmallisuutta..
Alkaa jo vähä kyrsiin.. :kieh: Anteeksi purkautumiseni..

Sit ku tätä huushollia ym. hoitaa yksin! Ois kiva, jos joku ois välillä käyny kaupassa, ois kiva välillä tulla valmiille ruualle, ois kiva et joku ois pessy pyykkiä ja imuroinu ku tuun töistä.. Ei, sama paska oottaa minkä ite oon tänne jättäny..
Tiiä onko minkä syytä, mut nyt -tällä hetkellä- v****a olla yksin. Mä tosin sen luontosta miestä tähän kaipaakaan, joka tolleen jättää ja jättää vastuunsa kantamatta. Ennemmin kait sitte yksin..

Sitä vaan kaipaa toista.. Vaikka siihen sohvan toiseen nurkkaan piereen ja röyhtäileen, olemaan hiljaa.. Mut tietää, et se toinen on siinä.
Miten tässä tilassa mitään meikäläisen "suhdepuolella" ees vois tapahtua!? |O

Parin tunnin päästä on erit fiilikset, tiiän, mut aattelinpa käydä vuodattamassa.. Elämä on..

Päiväjatkoja kaikille!

Lisbet ja Alien 9+3 (tai jotain sinne päin..)
:D
 
vauhti-ipanoiden äiti minä kanssa ajattelin osallistua tuohon tutkimukseen, saankin sitten kysellä sulta jos tulee kinkkinen paikka ;)

ON: :x jos tänään ei enää tarvitsis oksentaa? huomenna pitäisi mennä aamuvuoroon, hieman hirvittää mitä siitä tulee :eek:

kaikille parisuhteen kiemuroissa kieriskeleville suuren suuret :hug: toivottavasti asiat selkiää!

umayya + siiri 7+3
 
Eikös nyt olis hyvä aika.. Olikos se BV joka lupautui pistämään rimpsun pystyyn??

Hitsi että ottaa aivoon tuo kellojen siirto.. mun klo.viiden ykä on viikon tullut uskollisesti neljältä |O Ei yhtään kiva juttu.. Taitaa olla homma voiton puolella kun selvisin lähtemään kauppaan tänään jo seitsemältä. Eipä tarvinnut paljoa jonotella :LOL: Toivossa on hyvä elää..


Anu rv.9+0
 
HelloShitty
juu..huomenna on jo marraskuu. ihan hurjaa. joulu lähestyy. ihanaa!!!!! :xmas: :heart:

sama olo jatkuu täälläkin. aika hassuu silleen että edellisissä tässä vaiheessa ne vasta on alkaneet. ja nyt oon jo kärsiny reilu kk. :eek: aika monella on jo näköjään nt-ultra aika. voi kunpa minäkin saisin nopeesti. aika tiukille menee mutta sity taas...ei tarvii oottaa montaa viikkoa millon se aika on. :D

mullahan on la 4.6. edelliset lapset tulleet rv 39+4, 38+3 ja 41+0..salaa toivon että tää syntyis toukokuussa. sit meiän perheessä olis synttäreitä maalis, huhti, touko, kesä, heinä ja elokuussa. :LOL: kolmosella on synttärit 5.6 joten lähelle menee. :D

vloppu taas tulossa. ja halloween myös. :| hirvesti tekis mieli leipoa jotain "pelottavaa" lasten kaa. mokkapaloja en oo ikinä tehny mutta tekee ihan hirrrrveesti mieli. :p

ihanaa pyhää kaikille! olkaa ihmisiks.

HS ja nelonen rv 9+1

ps. onko täällä joku muukin pöljä ku minä, joka on alkanu miettiä nimiä jo...? :whistle:
 
HEIPPA!

Monet ootte jo käynyt neuvolassakin. Mulla on vasta 10.11 ja sillon jo rv10+1. No johtuu siitä kun soitin neuvolaan vasta maanantaina kun halusin käydä siellä alkuraskauden ultrassa ensin.
Peppikö?? se kyseli siitä alkuraskauden ultrasta, niin mulla se tehtiin alakautta gynellä.


HS Mokkapaloja tekee kovasti mieli täälläkin, mikähän siinä? ;)
Ja juu, on tullu nimiä hiukan mietittyä. Ei vakavissaan mutta puolivakavissaan kuitenkin.

Anu Kellojen siirtäminen täälläkin ottaa päähän. Mitähän järkeä siinä on edes?
Itse jaksan nyt hädintuskin kahdeksaan asti pysyä hereillä :whistle:


Joko olette kertoneet raskaudesta lähipiirille??
Me ei olla vielä kerrottu kenellekkään. Ollaan sulateltu asiaa vielä itse kun ei oikein vieläkään ymmärrä että ollan tultu raskaaksi ilman lapsettomuushoitoja tällä kertaa.
Isänpäivänä jos asian paljastaisi ainakin isovanhemmille. =)


Hauskaa Halloweenia kaikille!! :D

Ansku 8+5


 
hmm, voinhan minäkin sen päivityksen ottaa, mut jos BV sen ehdottomasti haluaa niin mä voin ottaa sitten joulukuun :)

nimiä meillä on tytölle jo kahdesta edelliskerrasta, jos tää on poika niin hankalaa tulee olemaan, viimeksi oli jo niin kaamee vääntö :kieh:

kerrottu ollaan jo melkein kaikille, ja aina kun joku ei tiedä niin kerrotaan, meillä se ei ole niin tarkkaa etteikö voisi kertoa, ja ainakin nyt kun on näin kaamee olo, on helpompaa kun muut tietää, ei tarvii lymyillä kotona :D

meillä molemmat syntyneet käynnistyksellä rv 38+1 ja rv 38+3 joten toivon vaan että saisin lähteä "luomusti" liikkeelle tällä kertaa :) meillä kanssa menee LA tiukille miehen vanhimman pojan synttäreiden kanssa joten jännää on :)
 
Täällä ollaan poissa töistä nyt jo raskauspahoinvoinnin takia. Ei vaan aamulla pystynyt lähtemään. :x Oksentanut en ole edelleenkään, mutta kun en muutenkaan oksenna koskaan. Olo on nyt jo hiukka parempi, tosin aaltomaisesti tulee kamalia etomiskohtauksia. Ja jääkaappi haisee musta ihan kamalalle, yökäyttää heti kun oven avaa. Aika varhasessa vaiheessahan tämä alko.

HS et ole aikut jolla on jo nimiä mietittynä. Meillä on jo oikeastaan ollut ennen raskautta sekä tytön, että pojan nimi mietittynä. Saa nähdä kummalle sitten olisi käyttöä. Tyttöhän tämän pitäisi olla ennustusten mukaan. Jotenkin itsekkin olen aina ajatellut että eka ois tyttö.

Täällä ei juuri olla vielä kerrottu odotuksesta, kun ollaan vielä niin kovin alussa. Siskoni ja pari ystävää tietää. Tuleville isovanhemmille ajateltiin kertoa, kunhan ollaan käyty tossa alkuraskauden ultrassa.

Barbapörrö + Pätkis 5+4
 
Mä se en saa aikaiseksi soitettua neuvolaan. Me ollaan ultrissa käyty naistentautien polilla ja np ultraan mennään äitipolille joten ultria en tarvii, mutta vitjat. Monesti on jo puhelin kädessä että soitan, mutta en vaan saa aikaiseksi. Nyt ois soittotunti juuri alkanut, mutta taidan jättää ensi viikkoon.
 
Kyllä täälläki on nimiä jo mietitty, tällä hetkellä (ja varmaan synnytyksen jälkeenkin..) olen ainut, jonka mielipide huomioidaan! :D
Taistelua siis itseni kanssa...

TULPPA: Soita neuvolaan nyt eikä 15. pvä! On se välillä vähä turhauttavaa siellä istua kuuntelemassa "ei mitään", mut on siellä kuiten ne säännölliset mittauksen, RR, Hb jne. Seuraavat kuiten kohtuu hyvin etenemistä.. (paraski puhumaan, ku kirvaa täällä ku ei ite tiiä, onko missään mitään!) :D

Joku tossa aikasemmin kirjotti, et miehet kuvittelee abortin jotenki helpoksi ja kivuttomaksi.. Meillä tää luikkimaan lähtenyt "iskä" sano, et sehän on melkeen sama, ku vetäset kumin päälle.. Että NIIN fiksu. Onneks lähti ite, ettei tarvinu potkia! :LOL:
Piti aborttia AINOANA oikeana ja AINOANA järkevänä ratkaisuna.. Ainut järkevä ratkaisu oli sen poistuminen kuvioista! :whistle:

Meillä on sitte joulun alusaika korkattu! Tein nimittäin äsken joulutorttuja! Sunnuntai tekee hyvän taikinan ja mä paistan.. =)
Kävi niinku joka kerta ensimmäisen tortun kohalla; kieli palo kuumaan luumuun! :D

Alan ootteleen pikkumarttoja koulusta, hauskaa viikonloppua, itse kullekin! Isehän vaikutan työmaan välittömässä läheisyydessä koko vkonlopun.. :headwall:

Lisbet + Alien
 
Heip vaan pitkästä aikaa!
Lähdin siis maanantaina lappiin lomailee ja täällähän sitä on oltu, oon kyllä käyny täällä lueskelee joka päivä kun oon yksin kämpillä päivällä, muttakoska tootte niin ahkeria kirjoittaa niin en koskaan ehdi lukea ihan kaikkea tai vastata! :)

No, nyt vastaan vaikka kaikkean en ehtiny lukeakaan vaan oon useamman sivun jäljessä..

Mulle tarjottiin eilen asuntoa, malmin kupeesta 61 neliötä 716 ? + vesi. Suhteellisen kallis vaikka ihan uusi talo onkin..mut ei mulla yksin oo varaa maksaa tuollaista vuokraa tammikuusta kesäkuuhun ku ei vielä saa mitään tukiakaan ku yhdelle liian iso asunto.

Toiseksi, menin sitten eilen harrastamaan sänkyhommia puolison kanssa (joo, yh musta tulee mutta elän etäsuhteessa) ja sen jälkeen pissaaminen oli todella tuskallista! Onko normaalia? Ja se on varmaan niitä liitoskipuja kun menee sellainen viiltävä pieni kipu tuolla värkissä? Siis emättimessä..ihan siinä mistä jalka loppuu ja värkki alkaa..? Periaatteessa haluaisin jo kotiin täältä kun jotenkin niin turvaton olo kun lääkäriin on vähän hankalampi päästä kun ei tietä terveyskeskuksen sijaintia ja jalan joutuu jokapaikkaan kulkemaan..musta ei tuu kyllä maalaislikkaa! :D

Nyt oli pelkkää omaa napaa, pyydän anteeksi. :)

cranyo ja tuutikki 10 + 3..

ps. täälläkin aloitettiin joulunalusaika ja tein elämäni ekan piparitalon! :D
 

Yhteistyössä