**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Huhtityttö: jos täällä vanhat merkit paikkaansa pitää, niin yliajalle menee, synnytän pai vuorokautta ja sektioon päätyy. Et synnytyssali on teidän =) , mä kärvistelen käytävillä ja leikkaussalissa ;) ..

Täällä oli alussa koirista ja vauvoista puhetta... nyt menee huonosti, vaik hetki sit ihan ok. Koira alkanut taas dominoivaks ja tänään otettiin pahasti ja monesti yhteen. Ny on käsi kipee, kun puri johonki hermoon. Ei pahasti mut kuiteski... Taitaa olla tuon koiran loppu. Se tästä vielä puuttukin, et muuttuu takas tollaeks hulluks, mikä oli 2 ekaa vuotta.

Mut tää menee vaipanvaihtoon. Saa jo välillä taistella oksentamista vastaan,kun vaihtaa tälle meidän vauvalle vaipan. Niin herkkänä on tuo hajuaisti nykyään :LOL:

Lammiska 6+5
 
Lammiska, hienoa, että tiedät mitä odottaa! ;) Kohta voisin vaikka jo alkaa kammota synnytystä, kun pääsen tästä alun ollako vai eikö olla raskaana -paniikista :|

Ja Vauhti-äiti, et oo tosissasi! Ihana masu! Miten minulla on aina ollut sellainen luulo, että raskaus salataan vkolle 12 asti eikä kukaan arvaa sitä ennen. Eipä taida onnistua...

Htyttö ja K 6+3

muoks: Turpoan kyllä ennen kuukautisiakin melko tavalla, että ei se vartalon muoto tuosta normaalistikaan taida juuri poiketa :p
 
Vauhti-ipanoiden äiti Oh hoh, ihana pallukka ;) Jos et olis viikkoja sanonut niin en kyllä osaisi arvata lähellekään oikeaan suuntaan :D Niin se vaan on, että erilailla pullahdetaan. Mulla on noi makkarat jo valmiina ja kohtu kyllä tuntuu selvästi kun kokeilee, mutta mulla on korkeintaan kahden makkaran väli pikkusen tasoittunut. Ei mitään selvää vauva-mahaa..


Ikäviä uutisia saaneille Pahoitteluni ja paljon voimia ! Eipä tässä taida niitä oikeita ja lohduttavia sanoja olla, mutta emmeköhän me kaikki vauvakuumeiset / odottavat äidit sydämessämme tunneta varmasti sitä samaa pelkoa ja sympatiaa näissä tilanteissa :hug:

-Anu- rv 7+4
 
jellonalle ja onnijuulille :hug:

pitkästä aikaa hei kaikille, tekstiä tulee niin paljon että ei meinaa vaan kerkeä lukea.. ;) pitäisikö toinen ketju kohta aloittaa :)

täälläkin aivan JÄRKYTTÄVÄ väsymys, näytän ihan vähäjärkiseltä kun ei päässä liiku mikään kun väsyttää niin paljon!!! Makailen vaan tietokoneen näppisten päällä täällä töissä ja koitan hengitellä että elossa pysyn kun väsyttää niin julmetusti.... |O |O

Nännit vähän kipeät ja iltaturvotus vieraana, muuten melko oireetonta eloa mennään
 
Miksei vauhti-ipanoiden äidin masukuvia näy? Sanoo vaan että sivua ei löydy.. :(

Enpä nyt taas muista notta mitä piti sanoa, mutta niinku onko kellään kissoja? Että miten ne on suhtautunu vauvaan?

Ja kyllä mä tänään jo uskon taas olevani raskaana ku turvottaa niin vietävästi, onneks huomenna pääsee ees uimaan jo ku hiiva näyttäis olevan voitettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja cranyo:
Miksei vauhti-ipanoiden äidin masukuvia näy? Sanoo vaan että sivua ei löydy.. :(

Enpä nyt taas muista notta mitä piti sanoa, mutta niinku onko kellään kissoja? Että miten ne on suhtautunu vauvaan?

Ja kyllä mä tänään jo uskon taas olevani raskaana ku turvottaa niin vietävästi, onneks huomenna pääsee ees uimaan jo ku hiiva näyttäis olevan voitettu.

2 lasta löytyy entuudestaan, 01/05 tyttö ja poika 07/06 :heart:
Ei ole raskautta pystyny salaamaan, sain lautavatsalleni sanoa melko nopeasti hyvästit plussan jälkeen.
 
Mul oli neuvola ja hb oli vain 110 :eek: Mul on normaalisti 140-145 ja mua ei väsytä,normaalisti nuokun jo 120-130 lukemista...Pyysin ultra-aikaa mahdollisimman pian ja mul on jo to aamuna ultra,käyn kesken koulupäivän.Toivottavasti kaikki on ok.

A-Mam rv 8+0 :heart:
 
jadal
WAU mikä masu vauhti-ipanoiden äidillä :)

osanotot teille joiden pieni ei jaksanut kasvaa :hug:

Mun on nyt pakko valittaa ihan turhaa, ei mitenkään raskauteen liittyvää asiaa. Vaan uohon mun mieheen...
Se kun aina välillä innostuu tekemään suursiivouksia, tyyli vain on se, että tavarat kaappiin piiloon, ei sen väliä miten ja missä kaapissa on.
No nyt stressaa miehen eteisen siivous. Eteisestä menee meillä raput yläkertaan, ja niiden alla on sellainen umpinainen "kolo". Mies oli siivonnut eteistä, ja kun lattialla oli lasten ulkovaatteita tms. niin mieshän on työntänyt kaiken sinne koloon, kun ei muka tiennyt mihin ne kuuluu. siellä on mun takkeja, kengät, esikoisen melkein kaikki kengät, nyt on kumpparit käytössä tytöllä... Ottaa päähän jo ajatuskin siitä, että joutuu mennä sinne kylmään ja pimeään koloon etsimään tavaroita |O

Huomenna ultra, jännittää ja pelottaa. Mitä jos siellä selviääkin jotain kamalaa? tuulimuna tms?
Tää on ihme homma, mitä enemmän raskauksia, sen enemmän hermoilua, vaikka luulis olevan toisin päin.

Niin oli kyselty miehen osallistumista raskauteen... Kyllähän tuo ihan innoissaan vauvasta on, ei malttais odottaa kesäkuuta :) Ei nyt ihmeemmin hössötä, mutta ymmärtää jos on pahaolo, eikä pysty tehdä kotitöitä.

HS toivottavasti se mies siitä lämpenee ajatukselle vauvasta, ehkä se nyt vaan tarttee oman aikansa sopeutuakseen asiaan.

jadal 6+4
 
voih.. taas niitä menetyksiä täs pinos :'( kovasti tsemppiä onnijuulille

vauhti-ipanoiden äidillä mielettömän magee massu!

mulla on tämmönen pienoinen ongelma, kun mun eka neuvola ois heti isänpäivän jälkeen. haluaisin jo kertoa isänpäivänä molempien vanhemmille, vaari-mukien kera, mutta kuitenkin pelottaa, että mitä jos ei seuraavana päivänä sitten sydän siellä jyskytäkään :/ jostain kumman syystä pelkään sitä kohdunulkoista ( en tiedä miksi? )
 
onnijuunille halit menetyksen takia. :hug:

Vauhti-ipanoiden äiti: Ihana maha., tommosen mäkin haluisin. Mulle varmaan tulee tuommoinen vasta loppu suoralla. Siskon odotuksesta muistan että silläkään ei maha näkynyt kun vasta viimeillä kuukausilla, vaiks hoikkia ollaan, mut kai sit niin piukeet vatsalihakset tai jotain :LOL:

Mulla menee hermot tähän huonovointisuuteen. Varmasti on pahempaakin jollain, mut silti mua ärsyttää. Syöt tai et niin kokoajan semmonen äklö olo, ei jaks tehdäkään mitään.

hekkupeppu: Myö tullaan täältä pohjoispäästä, eli kohta sitä kai asustellaan Ä-koskella... Ollaan hierottu talokauppoja viimeaikoina.

Harmittaa tuossa taloasiassa se kun nyt meinaa ollakin vaikeaa saada rakennuslupaa heppatallille. No toivottavasti asia selviää meidän eduksi, ettei tule tehtyä ns. huonoja kauppoja.

Mistäs päin Keski-Suomea se maranooka on tulossa sitten kesäkuussa synnyttää?? :)

jadal: Tsemppiä ultraan, sillä on varmasti kaikki hyvin. Aika ovela siivoilija sun miehes, sorry mua sun tekstis pisti hymyilyttää :) Mut tiedän miten se voikaan ärsyttää. Omassanikin ärsyttää millon mikäkin... varsinkin näin raskausaikaan...

ainiin... L&Mustikka 8+1
 
Aivan ihana masu vauhti-ipanoiden äidilla :) Mulla ei kyllä näy muutakun itseaiheutetut mahamakkarat..

Petyin kyl ensimmäisellä neuvolakäynnillä niin pahasti siihen kun siellä ei katottu ultralla eikä edes yritetty kuunnella sydänääniä.. Ultran sain vasta 4viikon päähän, joten soitin yksityiselle tänään ja varasin varhaisultran - en millään malta odottaa kokonaista kuukautta ennen mitään varmistusta että masussa ollaan oikealla paikalla..

Lingon ja 7+4
 
täällähän on kovasti plussaajia liikkeellä.. täältä ilmoittautuu mukaan leijona00..
eli laskureiden mukaan laskettu aika on 23.6. (lks) esikoinen syntynyt vuonna 2000 kuten nimimerkki kertoo.. ja sairaala jossa syntyi oli hys. Omaa ikää on 33 vuotta. kiva kun olette tällaisen ketjun tänne laittaneet pystyyn.. =)
 
vauhti-ipanoiden äiti Wow, mikä maha!! :eek: :D Eipä tota kyl pahemmin mihkää piiloteta tai muuksi kun vauvamahaksi väitetä =)

Rauhassa nyt niiten sydänäänien kanssa, mammat hyvät! Ei niitä sen takia yleensä ekalla neuvolakerralla kuunnella, että harvemmin saadaan kuuluville vielä noilla viikoilla.

jadal tääl on yks sun miehen sukulaissielu ton siivoomisen suhteen.. mun miehellä on pahana tapana vaan tunkea tavaroita pois näkyviltä ja se sit tietysti meinaa sitä, että tavarat voi olla ihan missä vaan. miten se voi olla niin vaikeeta laittaa niit tavaroita oikeille paikoilleen?
:whistle: Kun tolla tekniikalla sitä vaan joutuu tekemään tuplatyön :headwall:

leijonalle tervetuloa :flower: sulla on samana päivänä la kuin mulla =) - paitsi että mä en nyt vieläkään ole varma tästä raskaudesta, että sikäli...
 
jadal: Kyl saatiin laina, ja kaupat pitäis tehdä viikon päästä keskiviikkona :eek: Nyt vähän jo jännittää...

A-mam: Ai sinäkin täältäpäin, mukavaa =) Ollaan muuttamassa tuonne salakkaan ja siinä lähellä on puutarha. Muuten se on semmoista peltoaluetta suurimmaksi osaksi ja autiotalojakin ois muutama. Hevonen on kyl ihan loistava harrastuksena, juuri siksikin että sitä voi harrastaa äidit ja tyttäret ja miks ei isät ja pojatkin.
 
Huhhuh, taisin tossa kymmenen sivua kahlata läpi, kun naiset ootte niin kovia juttelemaan! Hyvä niin, en vaan kyllä enää muista puoliakaan lukemastani.. :ashamed:

Keskenmenon kokeneille voimia :hug: :hug: :hug:

Uusille odottajille tervetuloa! =)


Joitain juttuja jäi mieleen ja ainaki noi Vauhti-ipainoiden äitin mahakuvat, vau! Kyllähän se ihan vauvamahalta jo näyttää. :flower:

Mulla oli tuossa viikonloppuna kanssa semmosia outoja polttoja kohdun tienoolla tossa alavatsalla. Kyllä vähän pisti mietityttämään, että olisko se varhaisultra sittenki paikallaan. Mä odotan kanssa kolmatta, joten toisaalta vois ajatella, että sitä kolmannella kerralla jo on niin herkkänä noille tuntemuksilleki ja toisaalta voihan ne paikatki jo vähän reagoida herkemmin, kun kolmatta kertaa jo alkaa taas se mahan venytys ja kasvatusoperaatio.

Mies suhtautui aikoinaan suht neutraalisti esikoisen odotukseen, mutta jonkinverran kyllä tuntui minusta huolehtivan. Toista odottaessa sain viimeisillänikin vielä hoitaa 2,5-v esikkoa kuin en raskaana olisikaan. Ja muutenkin, ei tullu miehellä oikein ikinä mieleen kysyä, esim. kaupasta tullessani, että tarvinko kantoapua. Enkä tietenkää pyytäny apua, kun jotenki se tuntu niin raukkamaiselta ja tuntu, että käytän vain tuota "tilaani" hyväkseni jne (tyhmää tiedän). No, tällä kolmannella kerralla ei varmaan isäntä muista koko raskautta edes sen vertaa ku viimeks ellen pidä itse meteliä asiasta. Ja sen kyllä aion tehdä, onhan tää vika kerta kun meille vauvaa odotetaan, joten nyt on otettava ilo irti! :LOL:

Töissä toivon kertovani esimiehelleni vasta ensi vuoden alussa. Mulla on vähän sama tilanne kuin olikohan se Brianna kun kirjotti, että esimiestä näkee harvemmin, mutta alaisille saattaa jäädä eka "kiinni". Esimieheni käy meidän toimistolla ehkä kerran kuussa ja itse käyn häntä tapaamassa vielä harvemmin, mutta meidän toimiston henkilöstön kanssa sitä ollaaki joka päivä 8-16 ma-pe samassa tilassa, joten saa ny sit nähä, koska joku alkaa kyselemään.
Mä tilasin hirveen läjän väljiä paitoja ja neuleita hm:sta ja just kattelin jostai nettikaupasta masutuubia, että jos vaan mitenkään saisin pidettyä mahan piilossa vuoden loppuun.....

Väsymys on kamala. Viime viikon olin kotona lasten kanssa ja joka päivä nukuttii 2-3 tunnin päiväunet, mä olisin voinu nukkua pidempääki.

Muut oireet: ei pal mittää ole. Välillä etoo, mutta eilen ja tänää kykenin juomaan päivällä kahviaki, mikä suorastaan huolestuttaa!

Mutta nyt on mentävä iltapalalle, kun mies on tehny lämpimiä voileipiä. Voi ukkokultaa! :heart:

vanttu & viljo rv 7+
 
jadal
onnitelut lissuli=) voi että mä oon sulle kade, kun sulla oma hevonen. Onhanmeilläkin tossa pihassa 5 heppaa, ravureita, mutta kun ne ei ole omia niin eipä niitä voi kuin taputella... Onko sulla minkälainen hevonen?
 
Kiitos jadal! Ja ei siinä ole mitään kadehdittavaa :D Vaik en oo sitä koskaan katunut että sen ostin, mut on siinä se oma hommansa aina ja sit kun tämmöinen luonteeltaan kun minä, eli liian tunteellinen niin tää alkuraskaus on ollut todella tunteiden kanssa kamppailemista kun ei uskalla riskeerata ratsain, mutta ei malta olla pois selästäkään vielä kun periaatteessa vois ratsastaa lähes täyspainoisesti. Ja sit vielä se paha mieli siitä kun tunnen laiminlyöväni sitä kun en nytkään ole päässyt pariin päivään sitä moikkaa kun vaan huonoissa oloissa pyörin täällä... Eli ei mitään kadehdittavaa :) Mun polle on semmonen itävaltalainen ponikokoinen hevonen, haflinger rodultaan, 8v aivan mahtava paketti.
Hmm nyt mä aloin miettii missä Palokassa on ravureita..?
 
HelloShitty
kissoista; meiän kissat hyväksyi kolmosen ihan hyvin. otimme niitä siis sillon ku esikoinen oli 3v ja kakkonen 2v. meiän kissat ei oo kovin seurallisia joten ne kyllä lähtee karkuun kun vauva vähänkin liikahtaa tai pitää ääntä. en sit tiiä miten on jos kissa on kovin utelias. ainakin saa lastentarvikekaupoista ostaa semmosia suojia rattaisiin ja pinnikseen.

siinä on meiän karvapallot:
http://irc-galleria.net/archive.php?nick=HelloShitty&album_id=1050399
:heart:

HS ja nelonen rv 7+5

ps. vauhtis; mukavankokoinen pömppis nyt jo! :D joo..kekkasin sulle lempinimen ku sun nukki on niin pitkä. :whistle: :LOL:
 
LIssuli:heh....31 v asunut täällä enkä tajunnut eka yhtään,missä päin tuo asuinalue sijaitsee :ashamed: Me harrastettiin miehen kans vuosia sit ratsastusta.Mut ei oo lämmennyt vielä omalle hepalle.

Mul jomotteli alamahaa illalla,kuten normaalistikin raskausaikana,nyt vaan niin neuroottinen,et kuvittelen ettei oo hyvä merkki :headwall:

Meil kuopus kipeä,illalla nousi 39,2 kuume,joten huominen ja ehkä torstaikin ollaan kotona jos kuumetta on huomennakin.Saanpahan vihdoin tehtyä pari kiireellistä näyttöä.
 
jadal
Anteeksi muille nää mun kaikkea muuta kuin raskauteen liittyvät keskustelu, mutta hevoshullu mikä hevoshullu... :whistle:

Lissuli tässä hiekkapohjan suunnilla ainaki, en kyllä nyt äkkiseltään tiedä jos muuallakin palokassa on... tässäkin on nyt jotain puolisen vuotta vasta ollut nää hepat, ja viimevuoden kesän. viimevuonna rempattiin navettaan karsinat, ja nyt se on laitettu talviasuttavaan kuntoon.
Just ennen plussaa aloin suunnitella miehen siskon kanssa ratsastusmatkaa Unkarin pustalle, mut se siirtyy nyt hamaan tulevaisuuteen. Toivottavasti joskus toteutuu.

Otetaanko me keski-suomalaiset tavoitteeks lähteä synnärille samaan aikaan :D

Ei nyt nukuta yhtään kun miettii sitä huomista ultraa, jännittää niin perhanasti :x

augustmam eikähön nuo ihan normaali jomotteluja oo :) toivottavasti teidön kuopus ei pitkään ole kipeänä, ei ole kivaa kun pieni sairastaa :(

mut nyt on mentävä iltapalalle!
 
Tää heräili jo neljän mais vessahätään ja sit joutu taas syömään jos oikeesti herätes ei ois niin paha olo ja ehkä nukahtais helpommin..ei mitään tsänssei nukahtaa oikeesti! :S
Eli neljästä asti ylhäällä hilluttu ja kohta puoliin lähtisin sitten uimaan. :)

Mulla taitaa raskausoireet tulla vähän myöhässä ku nyt 2 päivää ollu ihan kaamee olo vaikka pönttöä ei oo tarvinnu halaillakaan ja eilen nukahdin jo 21..

HelloShitty kävin kattoo sun kisumirrejä ja kommentoinkin. :) Mun kissa tosin on aika kovastikin mun perään ja pelkään aikas paljon mustasukkaisuutta..mut sit ku saa isomman asunnon niin voipi ottaa toisen kissan jos se vaikka auttais sit. :)
 

Yhteistyössä