**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Vauhti-ipanoiden äiti :hug: Minulla on ihan sama juttu, eli koko viikonlopun ajan todella voimakkaita vatsakipuja ja eniten huolettaa se, että vasemmalla puolella tuntuu koko ajan viiltävä kipu :'( , joka pahenee liikkeessä, mutta tuntuu ihan paikallaan maatessakin, ei tarvii kuin vetää syvään henkeä, niin kipu voimistuu :( Sain gynelle ajan keskiviikko-aamulle, mutta ilmeisesti hänkin epäilee kohdunulkoista, koska käski lähteä heti ambulanssilla sairaalaan, jos verenvuoto lisääntyy (tiputteluvuotoa jo useamman päivän ajan ). Mulla on kyllä ihan toiveet lopahtaneet tämän odotuksen suhteen eikä tuo mieskään oikeen tunnu osaavan tukea minua tässä tilanteessa... lupasi sentään peruuttaa kokouksensa, ja tulla kanssani Keskiviikkona lääkäriin. No, nyt ei voi kuin odottaa ja toivoa, että tilanne rauhoittuu Keskiviikkoon mennessä.

HS tilanne on tosiaan eri kun teille on tulossa jo neljäs, ehkä tuo mun ajatus sopii paremmin esikoiseen. Minä en halua muita neuvoa, vaan lähinnä antaa ajatuksia ja tukea. Älä siis koe tätä tuputuksena, mutta puhukaa ihmeessä asioista. Maton alle lakaiseminen tekee ongelmista vain suurempia ja vaikeampia puhua...

Vauhti-ipanoiden äiti
tulethan sitten kertomaan, miten meni, jos saat ajan. Toivotaan parasta!

Tarvikkeita
kävin katselemassa tänään, kun tossa meidän vieressä on sellanen ylellinen lastentavaraliike, jossa paljon myös äitiysvaatteita. Kateellisena katsoin naista, joka keräsi sylillisen vauvanvaatteita ja oli ilmiselvästi viimeisillään raskaana. Noin mäkin sitten teen, ostan kaikkea mahdollista! Yritän pitää näpit erossa mahdollisimman pitkään...

Lymypiilo ja pikkumyyrä 5+4

Huhtityttö kyllä pömpöttää ja housut kiristää, täällä ainakin. Ja tää mamma kun on vatsalihaksia erehtynyt tekemään viimeksi öö... liian kauan aikaa sitten niin ihan varmasti taas mahasta tulee valtava :eek: Nelosen odotuksessa ihmiset kysyi maaliskuussa että syntyykö lähiaikoina ja laskettuaika oli sentään elokuussa :ashamed: :xmas:
Kivaa :whistle: haluun kottikärryt masulle sit jos se taas kasvaa järjettömäksi. ei taas tartte varpaitaan nähdä moneen kuukauteen :D

:hug: kiitos kaikille ihanista kirjoituksista. Vielä 20 minuuttia aikaa kunnes ajanvaraus alkaa.

Mulla pientä toivoa pitää yllä se ettei vuotoa ole.
Ja mulla tuo vatsa on pullahtanut todella nopeasti esiin, ei mitään turvotusta siis, olen jo tuonkin seikan takia saanut jo pohtimalla itselleni ties minkä sortin kasvaimia mahaan kehiteltyä :|

Hulluksi tässä tulee kaikkien oireiden ja vaivojen takia.

Muoks*
Nyt on aika varattu yksityiselle, sain ajan tän viikon torstaille klo 13.30. Nyt kaikki peukalot pystyyn ettei vuotoa rupea tulemaan ennen sitä ja saisimme kuulla sittenkin hyviä uutisia

Mulle tapahtui muuten aika nolo juttu tänään aamulla :ashamed:

Olin menossa palauttamaan yhtä lasten ulkoiluhaalaria meidän citymarkettiin. Ja siellä oli infoon hirveä jono :eek: Oli jotkut metallican konsertin liput tulleet myyntiin. Ja hyvä etten pillahtanut itkuun kun kysyin yhdeltä myyjältä et ehtiskö joku tehdä mulle palautuksen kun haluaisin vaihtaa sen haalarin toisen kokoiseen :ashamed:
Siis melkein itku kurkussa kysyin sitä, ihan arkista asiaa :eek:
Toivottavasti nää hormonien aiheuttamat kohtaukset ees pikkasen tästä helpottais.

Raskauttakin aloin epäilemään siitä kun esikoisen synttäripäivänä melkein itkin ja lauloin paljon onnea vaan aamulla :LOL: no, samana päivänä sainkin ekan plussan :heart:
Mut on siis kovin tavallista minulle nuo nousut ja laskut mielialassa... Muilla samanlaista? Vai olenko ainoa herkkis?

Levoton Strutsi, mulle kävi eilen illalla sille, et hartaasti ja ihanasti rakasteltiin miehen kans (kun sehän on nyt siis siellä 200km päässä töissä ja tulee vasta to ), ja sit kun akti oli ohi, ja mies kierähti viereen köllimään, niin mä sain ihan hillittömän itkukohtauksen :eek: Itkin vaan, en oikein tienny syytä itsekään, ja mies oli h moilasena vieressä, et mikä mulle tuli... :( Ja joo, ei tarvii tytön kun sanoa kerran tarpeeks napakasti vastaan, niin tuntuu, että jo sit rupee itkettää, kun ei muka lapsi tottele...

Toivottavasti Vauhti-ipanoiden äidin ultra tuo hyviä uutisia :heart:

Meil on vauvalle kaikki tarvittava,kyl jotain hankitaan kuitenkin.Vaunuina meil on Emmaljungan twin Ceroxit ja niihin ostettiin vaal.pun kantokassi.Nyt on tulossa n. 1v 10kk ikäero,joten jonkin aikaa mennään tuplilla.

A-Mam 7+6 :heart:

anuaanua mä tiedän mitä tarkotat tolla anopin lellittelyllä... :kieh: :kieh: ei sillä joo mäki tykkään tehdä kotihommia ja ties vaikka oisinki kotiäitinä pidemmän aikaa, mut täl hetkel mies ei oikee tajua sitä et amk-opinnot ja osa-aikatyö plus kaikki kotityöt on pikkasen liikaa... :D noh, kyl se onneks välil imuroi ja huolehtii koiran pissatuksest usein. mut välil ärsyttää et anoppi on sen tommoseks lelliny :kieh: nähtäväks jää miten sit lapsen kanssa kolmistaan tapahtuu...

En mä nyt täältä osaa pysyä poissa :kieh: Hitto: mä haluan uskoa siihen, että olen raskaana ja sillä sipuli!!! Onneks mies odottelee kanssa uutisia ihan yhtä malttamattomana niin ettei mun tarvi täällä yksinäni täpinöidä :D

huhtityttö mulla esikoista odottaessa kysyttiin ekan kerran vkolla 11, että oonko raskaana. Kummallakin kertaa oon joutunu siirtyyn suht pian äitiyshousujen käyttämiseen, eli mulla kasvaa maha äkkiä. Ja aikamoinen pallo se on ollu loppumetreillä.

levoton strutsi mä oon kans kyllä ihan samanlainen... ja sitä paitsi: sen jälkeen kun esikoisen sain niin oon ollu tosi herkkä liikuttumaan ihan pienistäkin jutuista. Se ei ollutkaan ohimenevää... :whistle: ;)

iso :hug: kaikille, joilla huolia odotuksen kanssa - toivotaan että kaikki olisi hyvin!

Onnea vauhti-ipanoiden äidille ja phalaenopsis (en enää muista miten kirjoitetaan :D) lääkäriin!

Enpä nyt enää oikeen muista oliko täällä jotain mihin piti vastata, ainakin eilen oli mut ei ollu aikaa kirjoittaa ku sai kaikki 4 sivua luettua..mut joo, en oo kyllä mitään vielä ostanu vaikka meinasin viime viikolla ostaa 56 senttisen farkkumekon kirppikseltä mut onneks ei ollu käteistä! :)

Itellä usko raskauteen on vähä menny ku ei oo mitään oireita eikä muutakaan paitsi et mahaan sattuu välillä, varsinkin ku kiipee tänne kolmanteen kerrokseen kissanhiekka-säkin kanssa. :D Mitenköhän se lopussa sitten onnistuu..

Eipä kait muuta..mä voisin sanoa että mulla masu jo vähän näkyis mutta luulen et se menee lihoamisen piikkiin.. :p

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Huhtityttö kyllä pömpöttää ja housut kiristää, täällä ainakin. Ja tää mamma kun on vatsalihaksia erehtynyt tekemään viimeksi öö... liian kauan aikaa sitten niin ihan varmasti taas mahasta tulee valtava :eek: Nelosen odotuksessa ihmiset kysyi maaliskuussa että syntyykö lähiaikoina ja laskettuaika oli sentään elokuussa :ashamed: :xmas:
Kivaa :whistle: haluun kottikärryt masulle sit jos se taas kasvaa järjettömäksi. ei taas tartte varpaitaan nähdä moneen kuukauteen :D
heh. mulle kävi viimeks silleen etten ylettäny leikkaa mun varpaankynnet joten kaikki sukat meni rikki. :LOL:

Onpas tänne tullut taas tekstiä =)

Tänään oli meillä ensimmäinen neuvolakäynti.. Olin ihan varma että törmään siellä joihinkin tuttuihin tai tutuntuttuihin jotka sitten levittelisivät meidän pikku salaisuutta ympäri kaupunkia ja niinhän siellä sitten olikin (asutaan erittäin pienessä kaupungissa).. Miehen pikkuserkkukin sattui käveleen ohi ja vilkutteli meille sitten ikkunasta kun istuttiin neuvolatätin puheilla ja kun oltiin lähdössä kotiin pari tuttua törmäsi siinä ovella meitä vastaan.. Toivottavasti ovat niin fiksuja, että tajuavat olla kertomatta eteenpäin ja odottavat että itse kerrotaan.. Pahinta varmaan olis jos omat vanhemmat saisivat kuulla joltain muulta.. Pitää vissiin tällä viikolla paljastaa niille, vaikka oltiin ajateltu kertoa vasta ensimmäisen ultran jälkeen.. No eipä se varmaan niin vakavaa ole - kyllähän se tulis selville ennemmin tai myöhemmin jokatapauksessa..

Musta tuntuu että oon jo lihonnu vaikka oon vasta näin alussa. Jätin pois kaikki herkut ja rasvaset ruoat heti kun tajusin olevani raskaana, mutta kilot silti karttuu.. En tiedä mistä johtuu, mutta en ainakaan vielä vauvan syyksi voi tätä laittaa.. Kai sitten syön edelleen liikaa verrattuna tarpeeseeen ja liikkumismäärään (liikkuminen on ollut niin minimaalista tän parin viikon aikana, että hävettää ihan :D )

voikaahan hyvin =)

Lingon ja pumpula 7+3

HelloShitty:Täytyy kysäistä vielä oisko miehel jotain ehdotusta työnimeksi.

Toivottavasti sun mies lämpenisi odotusajan myötä uudelle vauvalle :heart: Nauti sinä ainakin täysin odotuksestasi.

Voi kun kukaan ei saisi enää huonoja uutisia.Jotenkin itsekin jännittää kun lukee muiden menetyksistä ja tää oireettomuus kieltämättä(älllötystä lukuunottamatta) huolettaa :|

Ihan hullua,et mullekin merkataan huomenna,et mul on jo 9:s raskaus,jotenkin tyhmää,kun keskenmenotkin lasketaan :/

Toivottavasti kukin saa pian ultra-ajan mielensä rauhoittamiseksi...

Miten muiden ruokahalu? Mun on pakko syödä vähän väliä,ettei okseta ja kohta alkaa mässäily näkymään:ashamed: Täytyis jättää nyt kaikki turha pois.

A-Mam rv 7+6

Täällä masu näyttää hieman rauhoittumisen merkkejä mutta en vielä huutele onnesta. Selvästi mielikin rauhoittui kun sain sen ultra-ajan soitettu, ei oo enää illalla tullut itkun puuskia.
Sillä asenteella menen että otan tiedon vastaan, oli se sitten hyvää tai huonoa. Pystyn varmasti mahdollisten huonojen uutisten ajan olemaan vastaanottohuoneessa rauhallinen mutta kun autoon pääsen, niin itku tulee ja kovaa. Toivottavasti ei tarvi itkeä kuin onnesta.

Olisin laittanu pallostani (masuni joka on jo ihan vauvamahan näköinen navan kera) kuvan tänne mutta muistikortin lukijan tekniikka ei ole tänään samaa mieltä kanssani joten jäänee toiseen kertaan.

Nyt kaikille oikein hyvät yöt, minä käperryn tuon rauhallisen ukkoni viereen. On sen rauhallisuudesta jotain hyötyä (tälläisissä tilanteissa) vaikka yleensä tuo piirre ottaa enemmän päähän kun tuntuu että saa persuksille potkia että jotain tapahtuu :D

Hieman jo rauhoittunut äippä ja vauvani :heart: rv 7+5 (vielä pari tuntia)

Maha on kasvanut joo, tai on ainakin turvoksissa :eek: Mulla kasvaa varmaan heti kiinnittymisestä lähtien ja painoa kun on jo valmiiksi vähän turhan paljon niin koko maha näyttää nytkin jo siltä, että olisin viidennellä kuulla :whistle: Salaile siinä sitten, kun ei ruokakaan meinaa maistua - onneksi ei okseta, vielä :xmas: Yleensä kun tälle mammalle kelpaa kaikki herkut sun muut, ja nyt ei edes omenapiirakka mennyt alas... :kieh: Ehkä ihan hyväkin pitää vähän vähempää syömistä, mutta mutta...

Mites muut, ootteko olleet väsyneitä? Mua väsyttää ihan mahottomasti koko ajan, enkä päivällä voi kuvitellakaan päiväunia, ellei muksut kato videoita |O

Mielialat vaihtelee tosi paljon, usein itkettää just ihan ihme tilanteissa :snotty:

hp rv 5+5

Täällä on kans maha ja rinnat ihan turvoksissa. Asiaan ei auta yhtään tää huonovointisuus, minkä takia täytyy koko ajan yrittää jotain syödä :/

Tänä aamuna ensikerran oikein halailin pönttöä.. Onneks oli helppo "oksentaa" kun vatsa tyhjä :D

Mua väsymys vaivaa iltaisin ja aamulla haluaisin nukkua pidempään. Mielialat ei oo viel heitelly, onneksi :LOL:

jossu rv 6+3

mulla mieliala vaihtelee,yks kaks tulee mielettömän kova v-itutus joka saattaa kestää koko päivän enkä syytä tiedä mistämoinen ärtymys johtuu. muutaman kerran on ollu tosi lähellä että olisin itkuun purskahtanu,syytäkään en tiedä jotta miksi...
pahoinvoinnista en oo kärsiny ollenkaan,rinnat kipeät ja väsymystä tautisen paljon. eilen aamusta iltapäivään oli tosi huono olla,ei oksettanu,mut senkin edestä pyörrytti,olis varmaan meikäläistä voinu verrata kaltevaan torniin,tuntu välillä oikeesti että taju lähtee...
mies ottautui illalla raskausasiaan...kokeili mahaa ja sanoi ettei voi uskoa todeksi tätä raskautta,tuntu hyvälle :heart:
kaikille mammoille voimahalit!!!

jen-mar rv 5+3

Mäkin nyt varovaisesti kurkkaan tänne, vaikka olo on edelleen epäuskoinen. Oon 26-vuotias 9kk poitsun äiti ja jos kaikki menee hyvin niin pikkukakkosta odotellaan syntyväksi kesäkuussa. :heart: Laskureiden mukaan laskettu aika olisi 18.6. Vielä kuitenkin vaikea uskoa tätä todeksi kun oireitakaan ei pahemmin ole, turvonnutta vatsaa lukuunottamatta. :D Pelottaa tän oireettomuuden takia kovasti että onko kaikki ok jne, mutta ei auta kuin odotella.. :| Edellisestä raskaudesta olin tosi pahoinvoiva, mutta ehtiihän se vielä alkaa.. :LOL:

Iidukka rv 5+5

Huomenta. Mahan mittaus suoritettu ja mitat ylös laitettu sekä peilin edessä vetskari auki minuuttitolkulla kääntyilty. Kyllä se vaan pömpöttää :D Meillä ei ole vaakaa, jolla seurata painonnousua, mutta mennään sitten tuolla ympärysmitalla. Rintavarustusta on helpoin tarkkailla käsikopelolla ja rintaliiveillä :p Mies lupautui auttamaan.

Väsymys on ihan järkyttävä. Voisin nukkua tai kölliä sohvalla koko ajan. Työnteko ei kiinnosta tippaakaan ja sitten vasta väsyttääkin, kun koittaa väkisin jotain "työskennellä". Nälkä kirjaimellisesti kurnii koko ajan, mutta iltaisin ei oikein maistu ja tuntuu, että tänään olisi ensimmäinen ällötyspäiväkin. Hiukan sellainen koko ajan kiukutus -meininki :/

Kukas kirjoitti, että tuntemusten loppuminen aiheuttaa huolta ja tulee hulluksi. Ja kaikki olemme huomanneet, että tuntemukset tekevät hulluksi. Eli oli miten tahansa, vainoharhaisiksi ja huolesta hulluiksi ollaan kaikki tulossa, nipisti sitten tai ei :headwall:

Yhteistyössä