**KESÄMASSUT 2009** (kesäkuussa puhkeaa) vol 1.

Huomenta!
Uusi kesämassu ilmoittautuu :D Eli pikkukakkosta odotellaan ja la ois 13.6. Synnärinä KOS eli Helsingin Kätilöopisto.
Eka neuvola on vasta 3,5vkon päästä enkä jaksaisi millään odottaa :)
Vatsaa on vihlonut ja särkenyt menkkamaisesti nyt aika useasti. Esikoisen kohdalla ei ollut mitään tällaista alkuvaiheessa... Toivottavasti on ihan normaalia? Pitänee soitella neuvolaan jos pahenee...

Elwi ja jussiina 5+5
 
Tervetuloa kaikki uudet ja varsinkin Herkkupeppu! Ihanaa, että tulit tänne :wave:

Kirjoittajat menee ihan sekaisin kun meitä on niin paljon, mutta oliko se mahusa tai jotain sinnepäin, joka kyseli neuvola-aikataulua. Varasin ihan normaalin ekan neuvolan eli sen terkkarin pitämän ja sain sen päivälle 7+3. Aikaisempi oli muistaakseni myös 8-viikolla.
 
Huomenia!!

Viel en oo neuvola aikaa tilannu, ku halusin oottaa et varhaisultrassa on kaikki ok.. nyt jos vaik maanantaina soittelis.. ärsyttää vaa ku joutuu koulusta soitella :/ Ja muutenkaa en oo sen kans pitän kiirettä, ku miust tuntuu et tääl annetaa noi ekaneuvola ajat "vast" viikost 10+.

Elwi : tervetuloa mukaan ja tietty kaikki muutkin "uudet" :) Kyl nuo menkkatuntemukset on ihan normaaleja.. siellä se kohtu vaa kasvaa :) Ei huolta! :)

Phalaenopsis08 : Toivotaa et siellä on kaikki hyvin ja vuoto vaaratonta :hug:

Minttu 6+6
 
Huomenta huomenta kaikille! Huomenna eka neuvolakäynti vaikka vasta "6+joitain päiviä menossa" koska luomuja ei ikinä tullut ja tyhj.vuoto alkoi elokuussa niin sen takia neuvolan täti kysyi että tultaisko jo tällä viikolla ihan varmuuden vuoksi.

Otetaanko siellä pissanäyte? Tarkistetaanko se raskaus vielä siten? Oon ollut ymmärtävinäni että ainakin joillain otetaan vielä ja varmistetaan se raskaus testillä.

Melko oireetonta on elo ollut, viime yönä näin hassua unta että maha oli kasvanut ja se oli tiellä kun istui ja painoi hassusti..heh. Paha maku suussa kyllä vaivaa ja huomaa että housujen resorit pureutuu mahaan, eli pikkasen on turvotusta...
 
Tervetuloa uusille!! :flower:
Ja Minttuko se eilen kans kävi ultrassa...? No, oli kuka oli, kiva, et siellä kans kaikki hyvin! :heart:

No niin, mua siis eilen ultrattiin, ja kaikki niin hyvin kun vaan voi olla. Ensimmäinen virallinen neuvola on siten, et viikkoja on sillon 8+6, tasan 2 viikon päästä. Ja vaikka tuolla joku sivu taaksepäin hehkutin, että ei me minnekään trisomiakokeisiin mennä, niin muistinpa sitten, että kun meitä kesällä tutkittiin perinnöllisyyspolilla myöhäisen keskenmenon takia, niin meille määrättiin JO sillon seuraavalle raskausajalle 2 ultraa, toinen rv 11-12, toinen rv 19-20. Ja ne tehdään nimenomaan perinnöllisyyspolilla. Olettaisin siis, että eka on np-uä ja toinen rakenneultra. Että mennään me sittenkin sinne np-tutkimuksiin :attn: .

(.)Hyi YÖK tätä mun oloa. Aamusin on ihan järkky olo, ja illalla se iskee uudestaan. Eilen piti väkisin pupeltaa iltapala, oli ihan hillitön nälkä, mut tuntu koko ajan et oksu tulee... Miehelle jo sanoin, et pitisköhän mun mennä vessaan syömään, jos vaikka ruoka nousee samantien ylös... :ashamed:
Seksistä teillä oli ollu puhetta, tai joku kyselly. Kyllä me ollaan kans ihan normaalisti harrastettu, ja mua kun tahtoo alkuraskaudesta himottaa tuo miekkonen niin maan vietävästi, et raukka varmaan pian tekee ilmoituksen seksuaalisesta ahdistelusta... :ashamed: Paitsi, että siihenkin sitten tulee pakollista taukoa, mies lähtee nimittäin maanantaina 200km päähän töihin... Joutuu ilmeisesti loppu vuoden kulkee siellä :( Tekee ma-to pitkää päivää, ja pe on sit vapaalla kotona. Mä en kylläkään huuda hurraata, olen siis 24h yksin tytön kans kotona. Siihen hoidan koirat, talon ja kaikki käytännön asiat yksin. Ja kun tää alkuväsymyskin vaivaa, niin luulenpa, et joululoma tulee TOOOODEELLLAAA tarpeeseen mulle...
No, mikä ei tapa niin se vahvistaa... ( :headwall: )
Tämmöstä nyt tänään
Sisu ja salamatkustaja 6+6
 
J84
Huomenta :wave: ja tervetuloa uusille :heart:

Kyllä sit taas osaa olla harmaata tua ulkona, oikee pistää sapettaan. Eilen oli niin kaunis auringonpaiste ja mieli virkee, et jakso painaa koko päivän. Nyt tekis mieli painua takas pehkuihin, kun muutenkin huonosti nukuttu yö..kuopus on edelleen räkäinen ja kitisi vähän väliä. Yöllä hän sitten päätti herätä puolekstoista tunniks leikkimään, mulle kyllä ois uni silloin maistunu |O

Jellona 7+3 (7+5)
 
hei vaan elwi :wave:

eka nla siis takana, eipä siellä mitään ihmeitä; pissa, RR, HB kaik ok, ootellaan siis vaan ekaa ultra-aikaa, tulee varmaan parin viikon päästä, toiv. ainakin.
nlan mukaan mulla siis viikkoja jo 5+3, mut ite oon sitä mieltä että on 4+4, mut ultrassahan tuo selviää mihin asettuu :)

umayya + siiri
 
ihana lueskella teidän kaikkien kirjoituksia,pieni mammayhteisö
:heart: itseäni jännittää synnytys jo nyt vaikkei masu vielä olekkaan kasvanut. pahasta olosta en kärsi ollenkaan,mutta senkin edestä väsyttää. tälläinen yhteisö on mulle niin uutta,yritän päästä mahd. nopeasti piiriin...

by the way,en ole ilmoittanut synnytys sairaalaa: joensuun keskussairaala
aurinkoista syyspäivää kaikille =)
 
jadal
oli pakko tulla komentoimaan sisulle Mulla on sama vaiva tuon miehen suhteen, miesparka :kieh:

herkkupeppu Mistäspäin Keski-suomea saavut laitokselle?

jatketaas myöhemmin.

jadal rv5+6
 
Minutkin saa lisäillä tuonne alkupään listaan, on varmaan mennyt päivittäjältä ohi minun viestini... Eli tässä näitä tietoja uusintana :)

"Plussasin viimeviikolla, netin laskureiden mukaan la olis 8.6., joka sattuu olemaan myös äitini syntymäpäivä . Laskettu aika kyllä todennäköisesti muuttuu ultrassa, koska kierrot ovat olleet aika epäsäännöllisiä. Toista odotellaan, esikoinen on syntynyt 11/07 eli hieman reilu 1½ vuotta tulee ikäeroa. B)

Kun joku kyseli edellisistä synnytyksistä, niin esikoinen syntyi viikolla 39+3, synnytyssairaala tulee tälläkin kertaa olemaan K-HKS. Neuvolaan olen jo soitellut, ja ensimmäinen käynti on 3.11., jolloin viikkoja siis omien laskujen mukaan jo 9+0."

Täällä täytyy lähteä ruokkimaan tuota esikoista.

Jossu ja pikkukakkonen 6+3
 
jadal ja sisu Meillä taas on toisin päin. Vauvaa tehtäessä miestä ei meinannut saada vällyjen väliin millään, mutta nyt mä olen vissiin tosi kuumaa kamaa kun jatkuvasti puristellaan persiistä tai tissistä(ei kiva, kipeet) :LOL:

phalaepnopsis Toivotaan että vuoto ei olis mitään vakavaa! Jos ne olis vaikka ne kuuluisat välimenkat jotka toisille tulee alkuraskauden aikana.
 
Phalaenopsis08: kaikenlainen vuoto voi olla normaalia, joten älä hermoile (helppo sanoa)! Toivotaan parasta!

Herkkupepulle tervehdys ja onnittelut vielä kerran! Myös muille uusille tervetuloa!

ON: vatsaa vihloo vaihtelevasti, ehkä kuitenkin eniten tuolta vasemmalta. Pahoinvointia ei ole (vielä ainakaan). Nyt on pelko perseessä, viimeksi ei päästy viidettä viikkoa pidemmälle. Voi kun päästäis näistä ekoista viikoista vain yli, niin olisi edes vähän turvallisempi olo. Anteeksi lietsonta... :ashamed:

Lymypiilo ja pikkumyyrä 5+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Phalaenopsis08:
Nyt on kyllä vähän epäileväinen olo, koska tänään on tiputellut kirkasta verta pitkin päivää :( ja vatsakipujakin on olut vähän luvattoman paljon :/ Lääkäri käski vaan seurailla tilannetta, ei voi kuin toivoa parasta.
Toivotaan ja uskotaan parasta :) Kannattaa kumminkin ottaa rauhaksilteen ettei ainakaan rehki yhtään. Vaikka ihan makoillen koko päivä. Niin mulle sanottiin kun vuodin sillon joskus... :hug:

Nopea lisäys.. Lymypiilo Eikös nämä palstat ole just sitä varten että saa vähän lietsoakin =)
 
Ajattelin tänään tehdä kaapista viimeisen testin, joka oli sinne jäänyt, ihan vaan ihaillakseni kunnos plussaa... Mutta testipä olikin puhdas nega!!!! Eli terkkari veikkasi, että tässä on nyt kyse kemiallisesta raskaudesta, mutta pääsen huomenna verikokeeseenn varmistukseen, joskos testi oli vain viallinen. Tuun huomenna kertoon kuinka kävi, mutta eipä ole toiveet korkealla... :(

Sori meni nyt omaan napaan, mut ei pysty keskittyyn muuhun...
 
Soittelin äsken neuvolaa ja sain ajan "jo" 28.10. silloin viikoja 8+4.. ois antanu jo ens viikoks mut ei ollu yhtää aikaa. Toisaalta tyhmä noin aikasee mennä neuvolaa, ku ei varmaa viel ees sydänäänet kuulu.. mut, mut onhans se syke sentää jo ultrassa näkyny :heart: ja eikhän niitä ehi vielä kuulemaan, toivon mukaan ainakin :)

Täälä taas seksihalut menny oikeestaa kokonaa.. :ashamed: No jospa ne tästä kun pahin väsymys ja pahoinvointi helpottaa..

umayya : Siulhan oli aikasee eka neuvola :)
 
HelloShitty
voi hitsi...kovasti peukkuja ja tsemppieja Minky:lle! :hug: :hug:
se testi voi ihan hyvin olla vaan viallinen.

mä muistin tänään soittaa neuvolaan. harmi vaan että neuvolatäti lomalla tänään ja huoemnna. eli uus yritys maanantaina. :LOL: muistin kuitenkin! jee! B)

mulla kans tänään pikkasen parempi olo. ja hirvee kakkuhimo. |O en tiiä johtuuko se siitä että niin monella näyttää olevan synttärijuhlia. ei ois vara syödä mitään ylimääräistä. vaikka pahoinvoinnin takia ei paljoo oo menny alas..on painoa silti tullu lisää 2kg. :eek: en ymmärrä miten se on mahollista. :eek: :headwall:

juup..sadetta tulee tylsää. jatketaan köllimistä muksujen kanssa.

HS ja nelonen rv 7+0 (näyttää muuten paljon isommalta ku 6!!!)
 
Kurjaa Minky :hug: !! Mulla siis on nyt rv 5+2..esikoisen aikana mulla oli alkuraskaudessa kauhea väsy, vielä se ei ainakaan ole alkanut..kunpa ei tuliskaan. Söin äsken töis kaupan lisäaineettoman valmisaterian (spagettia ja jauhelihakastiketta). Se haisi mun nenään ihan sikalalle, hyi hitto!! Oon joskus aiemminkin ostanut tuota mut sillon se oli hyvää. Ennen plussaa söin kanasalaattia yksis illanistujaisis ja sekin haisi mun nenään kuin ois suoraan navetasta tuotu!

Puhuitte raskausvitamiineista..minä syön multivitan raskausvitamiineja ja omega3+foolihappo kapseleita. Ootteko jo hurahtanut mammavaatteisiin? Siis en tarkota et vielä niitä päälle tarvisin, mut ootteko hankkinut valmiiksi? Mulla on esikoisen ajalta jotain huonoja. Normitunikoja kaapit on pullollaan, mut äitiyshousuja ja -farkkuja oon huutonetissä ihastellut!
 
Voi itku Minky, toivotaan, että testi oli vanhentunut. :hug:

Josema, hiukan olen noista postimyyntiluetteloista kurkkinut mammavaatteita, mutta vauvan vaatteita katselee paljon mieluummin :) Toivon, että selviäisin mahd. pitkään normi vaatteilla, koska vaatehuoneesta löytyy paljon noita tunikoita ja muitakin trikoopaitoja. Minä olen tällainen 176 cm kukkakeppi ja veikkaan, että housut tuottavat ensimmäisen ongelman. Tiukkoja farkkuja ei voi enää käyttää, koska tuo alamaha on ihmeen turvoksissa ja kaikki housun reunat painavat. Muutamat väljemmät pöksyt täytyy varmaan jo piankin hankkia.
 
Huhtityttö..vaavin vaatteet myös houkuttaa. Meillä esikoinen on tyttö ja jos rakenneultrassa sukupuoli selviää esim. et ois poika niin sitten vasta ostelen jotain poikamaista, koska kaapit on pullollaan noita prinsessanvärisiä vaatteita.
 
Biokemiallinen raskaus ei ole "huijariraskaus": Raskaus on kyllä ihan oikeasti alkanut - siittiösolu on hedelmöittänyt munasolun - mutta hedelmöittynyt munasolut ei koskaan kiinnity kohdunseinämään eikä raskaus siten ei ehdi kehittyä kliiniseksi, ultraäänellä havaittavissa olevaksi raskaudeksi vaan seuraa erittäin varhainen keskenmeno.

Hyvin varhaiset keskenmenot eli niin sanotut biokemialliset raskaudet ovat erittäin yleisiä, naistentautien, synnytysten ja gynekologisen endokrinologian erikoislääkäri Tuija Foudila Felicitas-Klinikalta kertoo.

"Arvioidaan, että jopa 70 prosenttia alkaneista raskauksista päättyy keskenmenoon ja että näistä suurin osa niin varhain, ettei nainen edes tiedä olleensa raskaana. Mutta jos tehdään herkkiä raskauskokeita, nämä varhaisessa vaiheessa päättyvät raskaudet tulevat esille", Foudila sanoo.
Koko artikkeli: http://www.vau.fi/templates/Article____79096.aspx
 

Yhteistyössä