**KESÄMASSUT 2009 joulukuussa**

Helloshitty tuskin sulla on syytä huoleen ton pahoinvoinnin takia.Inhottavaa se varmasti on mut joillakin saattaa vaan kestää kauemmin :hug:

Ai että ei pitäis mennä lukee tota mitäs nyt palstaa ku oikeesti rupee kiehumaan jotkut jutut.Miksi ihmeessä ihmiset tuomitsee ja syyllistää toisiaan ja heidän ratkasujaan.Räyh :kieh: eiköhän jokainen elä elämäänsä niinkun itse haluaa miksi kaikesta pitää moittia.Missä ihmisten suvaitsevaisuus ja ymmärrys toisiaan kohtaan.Miksi ihmisten pitää olla niin ilkeitä toisilleen.Ehkä nää hormoonit nyt tekee kans tepposii ku rupee niin ärsyttämään noi jutut tuol..ei pitäis lukee :D

sankofa & bongos 13+6 :heart: (kohta tasan 14) :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Kekkeri; ei oo ennen ollu näin kauheeta. :/ noitten tyttöjen kaa en tainnu oksentaa ikinä. max. kerran. alan pikkuhiljaa kallistua siihen poikaoloon. :whistle: kivaa kun ensin oli jo paremmin ja sit tulee takas pahempana kuin ikinä. kestäny nyt muutama päivä taas.

toivottavasti kaikki ok muutenkin. noita liikkeitä oon stressanu ja nyt on ollu maha oudon turvonnu. en tiiä sit onko kasvanu vai mitä. paljon isompi ku ennen. :eek:

olis nyt vaikka joku mahatauti tai jotain. |O onneks mehukeitot maistuu. ja pillimehulla saa helpotusta hetkeks. :p

HS: Mullakin vielä kuvotusta jäljellä, mutta oksentaminen on ohi. Listeriaa sinulla ei voi olla sillä siitä oireet ovat kaverini mukaan (on lääkäri) paljon vakavammat. Itse 1.raskaus=ei mitään oireita=poika, 2.raskaus=rajua oksentamista, tiputushoitoa=poika ja nyt tämä 3.raskaus=syöksyoksentamista, ripuliakin ollut(johtuu siitä että elimistö sekaisin oksentamisesta)=? kumpi tulee :) Ite olen jo niin tottunut noihin pahoinvointeihin että enää ei ne mietitytä. Varmasti sinullakin kaikki hyvin ja ihan normaalia :hug: Ja tosiaan tuon oksentamisen seurauksena voi tulla muitakin vatsaoireita, ripulia yms. kun se suoliston tasapaino siellä järkkyy.

Itellä ihan älytön maha |O :eek: :ashamed: Onko muilla jo semmoinen maha, että ei epäilystäkään onko raskaana?
 
heippa kaikille!!!!

en oo taaskaan kirjotellu pitkään aikaan...huono omatunto kolkuttaa :headwall:

äitipolilla kävin ultrassa viikko sitten ja kaikki oli hyvin,silloin viikkoja 12+5 ja sikiö vatsasi viikkoja 13+1...tsiisus miten pitkät jalat sillä oli,varmaan isäänsä tulee ku pituutta hänellä vajaat 2m. NP oli 1.2 eli normaali,huh!!!
painoa tuli raskauden alussa vajaat viis kiloa ja nyt se alkaa laskea,nyt tippunu puoltoista kiloo...
RAFFEL: et oo ainut jolla alkanu vasta nyt mielialan ailahtelu...mulla hermot välillä niin kireellä ja itku tulis pienistäki asioista,oon kuulemma äkkipikainen ja tosi kiukkunen :LOL: :LOL:

katoin joidenkin masukuvia,aivan ihania. Mulla pieni pömppis,senkin huomaa vasta sitten jos on tiukempi paita päällä...

jen-mar rv 13+5
 
Kekkerille ja muillekkin tiedoksi..itse kävin tänään lääkärineuvolassa vanhemmalla lääkärillä ja se kysyi et oonko tuntenut liikkeitä ja sanoin et aivan kuin eilen oisin ekan kerran tuntenut. Se nimittäin sanoi et uudelleensynnyttäjällä voi jo hyvinkin tuntua 14-15 viikoilla. Mulla on nyt rv 14+0. Mulla väsy alkaa väistymään ja illallakin jaksaa olla hereillä 9 jälkeen ja finnejä ei onneksi enää pukkaa niinku teinillä.
 
HelloShitty
mä oon muuten miettiny miks uudelleensynnyttäjä voi tuntea liikkeet aikasemmin kuin ekaa odottovaa.. :whistle: koska joo..vaikka tietää mitä ettiä niin silti molemmat pitäis tuntea samaan aikaan..eikö niin? :D joten syy on pakko olla myös fyysinen. :whistle:

ai miten niin ylimääräistä aikaa...

BV; joko sun uus doppleri tuli?
*harkitsee ostavansa omaa* :snotty:

HS ja nelonen rv 15+6
 
Josema, kävin viime keväänä enkelivauvan aikoihin lääkärineuvolassa rv 14, ja sillon lääkäri kans sano, et ihan hyvin olen voinu jo tuntea liikkeitä, ja olen 100% varma, et tunsin niitä. Tuolla reissulla sydänäänet vielä kuulu hyvin.
Nyt olen ollu tuntevinani kans liikkeitä jo viime viikolla, mut en ole vielä neuvolassa sanonu mitään ääneen.

:headwall: Nyt alkaa tää saikku hermostuttaa. Minä oon tottunu käymään joka pivä koirien kans pidemmän tai lyhyemmän lenkin, reipasta tahtia mennään siis. Ja nyt kun ei uskalla lähtee oikein rehkii... Voi juutaan käki, mun pää hajoaa kohta!! |O |O Kaikki kolme (viisi koirat mukaan luettuna ) mökötetään sisällä, kenelläkään ei ole oikein tekemistä, ja suunnilleen tapellaan, et kuka saa olla välillä koneella... Paska läjä tätä hommaa. Olis jotain tekemistä, tai lukemista edes!! |O

Havahduin eilen semmoseen, et mun raskausoireet on hävinny lähes kokonaan :saint: (toivottavasti ei tarkoita pahaa..... ) Pahoinvointia on vain aamuisin, muttei edes joka päivä. Väsymys nyt tuskin koskaan helpottaa, mut tissien kipuilu ja kylmänarkuus on mennyttä, mahan jomotukset ja kolotukset on mennyttä, ja oikeastaan on ihan hyvä olo! :saint:
Jahas, se on palkkapävä tänään, pitää ruveta maksaa laskuja.
Sisu ja matkustaja 15+5
 
Oletteko värjänneet itse hiuksia nyt raskausaikana??? Ostin eilen värin ja laitoin oikein tohkeissani... Sais harmaat kyytiä. Ja ******* väri tarttui hyvin kyllä hiuksiin..lukuunottamatta sitä viehättävännäköistä vajaata senttiä juuresta |O Ihankuin olisin hutaisemalla levittänyt värit, onneks vaan tuli tuo juurikasvu tuonne juureen, olishan se voinut loppuraskaudesta tulla vaikka 10 cm juuresta latvaan päin |O |O Ei mulla ollut edellisessä mitään tällaista.. Meinasi iskeä oikein masennus :LOL:

Mahassa on edelleen hiljaista, lonkat paukkuvat ja nivuset ovat todella kipeät, olispa jo kevät..

Parvosta ja muista taudeista.. Espoossa riehuivat kaikki mahdolliset lastentaudit vielä kuukausi takaperin. En mennyt pikkujouluihinkaan, kun parvoa oli tarjolla.. Vaikka enköhän ole sen saanut näiden 20 päiväkoti vuoden aikana. Vaan eipä tarvitse sitten sitä itkeä..

Mun päivittäisiin ohjelmiin kuuluu nykyään faktalta tuleva synnytyssairaala.. Olen ollut ihan 100% varma että tämän synnytän sektiolla, mutta nyt kun olen tuota katsellut mieli on muuttunut. Kamalan näköistä kun kiskovat pientä pienestä aukosta pihalle,sieltä rasvojen ja lölleröiden keskeltä |O Onneksi omaan alakertaan ei näe kesken synnytyksen :LOL: Vois loppua vaihtoehdot kesken :D Mitenhän sais puhuttua ne muutamat osastopäivät pienemmiksi :whistle: Se vieraitten nurkissa notkuminen on niin tappavan tylsää jos itse on jo kotikunnossa..

Anu 16+4
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja anuaanua:
Mun päivittäisiin ohjelmiin kuuluu nykyään faktalta tuleva synnytyssairaala.. Olen ollut ihan 100% varma että tämän synnytän sektiolla, mutta nyt kun olen tuota katsellut mieli on muuttunut. Kamalan näköistä kun kiskovat pientä pienestä aukosta pihalle,sieltä rasvojen ja lölleröiden keskeltä |O Onneksi omaan alakertaan ei näe kesken synnytyksen :LOL: Vois loppua vaihtoehdot kesken :D Mitenhän sais puhuttua ne muutamat osastopäivät pienemmiksi :whistle: Se vieraitten nurkissa notkuminen on niin tappavan tylsää jos itse on jo kotikunnossa..

Anu 16+4
polisynnytys. :wave:
oli jo mielessä kakkosen kanssa ja nyt aion vaatia sitä jos kaikki menee hyvin. :D
 
Raffel mä oon tul siihen tulokseen, ettei se ylimääränen tunteilu ainakaan mihinkään enää katoa kun on tullu tullaksen :LOL: Sillon ekaa oottaessa aloin kans pillittää millon minkäkin asian takia ja sama on jatkunu, vaikkei ees olis raskaana...

HS koitas nyt olla googlettelematta - ei varmasti oo mitään hätää :hug: Jotkuthan oksentaa koko raskausajan, et ei siinä mitään ihmeellistä ole. Toivotaan et helpottais.

anuaanua voithan sä saada hyvinkin se polisynnytyksen jos kaikki ok. Itekin oon sitä miettiny. Viimeks olin pari päivää vaan sen takia, että saatiin vauvan lääkärintarkastus hoidettua pois.

Sisulle
jaksuja ja kärsivällisyyttä - ei oo kivaa :/ Ite oon ollu pakkolevossa vaan rv30 lähtien, mut siinäkin oli tarpeeks jaksamista...


Mun pallo on kyl sellanen pallo, ettei siit enää erehtyä voi. Useemman viikon ajan jo saanu kuulla kyselyjä, että oonko raskaana. :)
 
Täällä on enää kaksi yötä ultraan. Jännittää ihan kamalasti. Mieskin sanoi illalla, että alkaa jännittää, kun tajusi, että se on niin lähellä. Nyt vaan toivotaan koko sydämestä, että siellä on kaikki hyvin.

Saikullakin ollaan edelleen. Pahoinvointi alkaa kyllä helpottaa, mutta tämä kaamea flunssa iski sitten heti perään. Lääkäri oli niin varovainen, että kirjoitti koko viikon saikkua, kun olet raskaana ja kaikkea. =) No mulla alko sitten joululoma ajoissa. Eipä se nyt kamalasti harmita.

Maha on jo täälläkin melkoinen pallo. Mammahousuihin siirryin eilen. Olipa muavat, kun ei puristanut eikä kiristänyt yhtään. Ja tunteet pinnassa ja itku herkässä. Eli tällaista normaalia.

Barbapörrö ja Pätkis 12+0 POKS! (pakko oli tuo nyt laittaa, kun ollaan vihdoi jo näillä viikoilla =) ) :heart:
 
Vihdoin ja viimein pääsin neuvolaan, onhan viime käynnistä kulunut jo kohta 6 viikkoa. Ensin oli terveydenhoitaja ja sitten vielä lääkäri. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultrasi, siellä se pikkuinen kovasti heilui :heart:
Painoa oli tullut 57g/viikko, paineet oli 124/58, hemppari 135. Eli kaikki ok.
Pahoinvointi ja väsymys jatkuu täällä edelleen. :/

Halinalle ja pikkukakkonen rv 14+4
 
Huoh. Mikään ei mahdu päälle. Paitsi yhdet housut ja pelkään, että jos pistän ne nyt pesukoneeseen niin sitten ei nekään. No, sitten on ostamani äitiyshousut, mutta jotenkin säästelen niitä nyt lohduttomimpaan tilanteeseen. Mut ihan hullun hommaa, että housut jotka viime viikolla toimi hyvin ei mahdu nyt kiinnikään. Enkä edelleenkään ole saanut lainkaan lisää painoa. Olen vaan holtittoman turvonnut. Eilen aamulla löysin ensimmäisen raskausarven! argh.

Kävin viime torstaina ekassa lääkärineuvolassa ja nuori mieslääkäri teki sisätutkimuksen niin kovakouraisesti että kävelin kotiin peläten, että kotona on housut veressä. Onneksi ei, mutta niin uskomattoman kivuliasta, että mietin mitä sanoa ja minne. Mies ei ollut tällä kertaa neuvolassa mukana niin neuvolatäti intoutui kovistelemaan painosta ja kaikesta mahdollisesta. Sain lähetteen sokerirasitukseen ja kovat huudot aiheesta. (Ja paino tosiaan noussut vajaat 100g koko odotuksen aikana.) Menin sitten seuraavana aamuna sokerirasitukseen kun ajattelin, että hoidetaan pois alta. Tänään soitin neuvolaan tuloksien perässä ja neuvolatäti kuulosti todella yllättyneeltä, että arvoni olivat normaalit. (Siitäs sai.) Porvoossa on nyt käytäntö, että kaksi rasituskoetta tehdään. En tiedä koska on sitten seuraava. Mutta aion piruuttani päästä siitäkin läpi. Oikein ketuttaa se neuvolantäti. (Kellään samanlaisia tunteita?)

tuokio ja pikkukaveri 13+2 (oikeesti oon ihan sekaisin laskuissa)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Halinalle81:
Pahoinvointi ja väsymys jatkuu täällä edelleen. :/

Halinalle ja pikkukakkonen rv 14+4
Samma här, pahoinvointia tosin esiintyy vain tyhjällä mahalla. Yleensä häviää kun vaan mussutan jotain ja painottuu nyt aamuun. Kovaa väsymystä poden nyt kolmatta päivää ja päätä särkee. Tosi inhottavaa tää särky... Eikä sitä yhtään lievitä tämä kuiva kurkkuakutittava yskä.

Mulla ei ole maha kasvanut yhtään, ei näy ulospäin... yhyy, mä niin toivoin et mulla olis ollut jouluna mahaa :( No kai se sieltä vielä joskus pompsahtaa. Toisilla näyttää olevan niin isoja vatsoja jo.

Tänään soitan sen ultra ajan, kun kekkerikin kehotti :) Pitää varmaan kysyä mieheltä haluukse siihen 4d ultraan vai mennäänkö ihan perinteiseen.

BV: Oletko tilannut uuden doplerin? Onko se jotenkin erilainen kun se sinun edellinen?

Olen varma tulokkaan sukupuolesta, se on tyttö. Tunne on vaan vahvistunut viikko viikolta. Johan sitä arvelin plussan napsahtaessa että tyttö sieltä tulee. Yllätys tulee olemaan suuri jos se onkin poika :D

Lissuli ja mustikka 16+0
 
tuokio :hug: meillä ainakin tehostetussa seurannassa tehdään rasitukset viikoilla noin 15 ja noin 26. olen itse menossa tuohon ekaan rasitukseen 23pvä jolloin kyllä jo 15+6 mut ei niin tarkkaa. kun suunnilleen sillä viikolla.
alkuvuodesta nuo arot muuttuvat ja neuvola täti jo sanoi että uusien ohjeitten mukaan jos yksikin arvo koholla ni loppuraskauden mittailee neljästi päivässä. hieman kauhistuttaa mutta nokka kohti haasteita ja katotaan mitä tulee. mulla siis esikosta insuliini hoitoinen diabetes ja kakkosesta ei mitään.

muuten menee jo paremmin. poikien antibiootit tuntuu tehoovan ja kakkonen pärjää jo ilman särkylääkettä päivän. yöksi vielä annan että nukkuis paremmin. esikon korva sitten puhkesi nukkuessa su-ma yönä. ei edes heränny siihen eli taisi pronaxen tehdä tehtävänsä. nyt tuntuu antibiootti purevan siihenkin. toivottavasti ei tarvittais enää neljänsiä tuubeja. tosin vakuutus sen korvaisi jälleen.

gallup kun vakuutuksista tuli puhetta niin oletteko ajatelleet hommata tulokkaille :heart: ??
meillä esikolla if:fin hyvä vakuutus jonka myöntäminen lopetettiin vuoden vaihteessa 03-04. muuten olisi kakkosellekkin otettu sama vakuutus. esikolle on vakutus korvannut refluksi tutkimukset yksityisellä kun oli 4kk ja sitten 3x korvien putkitus ja nielu ja kitarisa leikkaukset eli yhteensä noin 4000e:n luokkaa.

pikkukakkosella on pohjolan hoitokuluvakuutus josta ei o vielä haettu mitään koska nyt tuntuu että tuolla ei niin paljon tuu olee ongalmia noitten korvien kanssa.

tulokas saa varmaan samanlaisen hoitokulu vakuutuksen kuin kakkonenkin. ei olla vielä sen enempää pohdittu.

tinni ja ryyni 14+6 jeeeeee huomenna jo 15
 
HelloShitty
sokerirasituksesta; aika outoo etten oo saanu lähetettä vielä. vaikka kävin pari viikkoo sitten neuvolassa. :eek: tiiän kyllä että painon takia joudun mennä ainakin sen kerran. edellisissä odotuksissa arvot ollu enemmän kuin hyvät. eli en usko et tälläkään olis häikkää. :whistle:

tää lähtee kohta koko lauman kaa esikoisen joulujuhliin. :xmas: toivottavasti menee paremmin kuin kakkosen juhlat. :kieh:

uskaltaakohan sinne lähtee muovipussi kädessä? :whistle:

HS ja nelonen rv 15+6..huomenna vaihtuu taas viikot. yeah! :heart:
 
ensimmäinen ultra on nyt sitten täälläkin takana!! =) oli tosi vähäpuheinen ja tympeä mies ja käsittely melkoisen kovakouraista. ei kivaa! selityksiä ei siis juuri tullut, mut kaitpa se olis jotain sanonu jos joku olis ollu pielessä. kyllä se pikkunen siellä ruudulla voltteja heitteli, joten eiköhän se ihan kunnossa ole. :) miun korkeesta verenpaineesta kans mainitsin, mut se vaan totes et et sit liho enempää ku 9kg eikä ees mitannu koko painetta!!! :eek: ja kaiken kukkuraksi miun miehen mielestä se oli niiiiin ammattitaitoinen kun teki hommat nopeesti eikä turhia löpissy... :| ei ollu hyvät fiilikset kätilönkää kanssa pari viikkoo siten, joten taitaapi mennä ainaki toinen vaihtoon.

olen mietiskellyt paljon yksityiselle siirtymistä, mutta siihen kyllä menisi aika paljon rahaa... mietiskelen sitä tosin jo ihan siitäkin syystä, että ajattelin yrittää kotisynnytystä. löysin netistä yhden todella kivan oloisen paikan täältä Barcelonasta ja nyt vain pitäisi käydä katsastamassa minkälaista porukkaa siellä on. raskauden ne yrittää hoitaa mahdollisimman pitkälle ilman lääkityksiä ja sama kätilö on mukana sekä raskauden aikana että synnytyksessä. ja jos kotisynnytys ei jostain syystä onnistu, niin kätilö tulee mukaan sairaalaan ja olisihan se mukavaa synnyttää tutun kätilön kanssa ettei tarvitsisi jännittää minkälainen persoona siellä sairaalassa kohdalle sattuu.

pahaolo hyökkää kimppuun enää vain silloin tällöin, joten toivotaan että ens viikonloppuna pystyis jo vaikka käymään lenkillä!! joulua ei meillä laitella, kun ei niin jouluhenkisiä olla eikä vielä edes tiedetä missä joulu tänä vuonna vietetään!! kavereita tulee kylään aattoon asti ja meidän pitäis vielä päättää lähdetäänkö me Etelä-Ranskan tourneelle jo aattona vai vasta joulupäivänä. noh, eipä tässä vielä mikä hätä ole, vielä on viikko aikaa miettiä! joo, aika toivottomia me ollaan... :LOL:

ainiin, viralliseksi LAksi tuli 30.6., joten sen voi vaihtaa listaan ja samalla korjata miun nikin, kun se on väärinkirjotettuna siellä etusivulla.

eipä täältä muuta tänään. joulunodotusta vaan kaikille!

:xmas: caisachu 12+
 
Mukavaa joulukuista alkuiltaa kaikille =) Kaipa minäkin tästä sitten uskaltautuisin ilmoittautua joukkoon mukaan kesäkuisten odottajien, nyt kun on virallistettu, että sielä masussa jotakin todellista on (oli tänään 1. uä ) :heart: Elikkäs täällä olisi 24-vuotias pikkukakkosen odottaja rv:lla 12+2, la. olisi todennäköisesti tuossa 28.6.09 paikkeilla KOS:ssa. :wave:

HM ja pikku2 12+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heidi-Maria:
Mukavaa joulukuista alkuiltaa kaikille =) Kaipa minäkin tästä sitten uskaltautuisin ilmoittautua joukkoon mukaan kesäkuisten odottajien, nyt kun on virallistettu, että sielä masussa jotakin todellista on (oli tänään 1. uä ) :heart: Elikkäs täällä olisi 24-vuotias pikkukakkosen odottaja rv:lla 12+2, la. olisi todennäköisesti tuossa 28.6.09 paikkeilla KOS:ssa. :wave:

HM ja pikku2 12+2
Tervetuloa mukaan!

Vakuutuksista lapsille. Meillä ei kellään ole ollut vakuutuksia, eikä ole niitä kyllä tarvittukkaan, perusterveydenhuolto on toiminut ihan ok, eikä meillä lapset ole kovin paljon sairastelleet (no ekalla oli noita korvajuttuja) Ainakin omat tutut joilla toi vakuutus on, käyttää sitä ihan älyttömän paljon, josta johtuen ne vakuutukset on todella kalliita, että sillä hinnalla kyllä pääsee muutaman kerran yksityisellekin vuodessa. Siis toki jokainen saa vakuutuksiaan käyttää ihan niin paljon kun tykkää, en silleen tarkoita =)

Tänne vaan hyvää, olo on hyvä (mutta voi miten herkut ja ruoka maistuu.. todellakin kahden edestä) ja kaikki on hyvin. Eilen tunsin IHAN VARMAT liikkeet =) jotenkin tuli mieleen, että ai niin tätähän tää olikin =)

kekkeri 16+2/16+6....
 
Lääkäri soitti pissa tuloksista ja puhdas oli.Siinä voi olla sekin kun virtsa ei ollut kovin kauan rakossa et jos se vaikuttaa testin tulokseen??vai mitä mieltä olette?mut lääkäri nyt kummiskin sanoi et syön sen kuurin loppuun kun aloitinkin.

Mulla on tullut ihan uusi vaiva.Närästys.Siis onko tää nyt todellista.Eiks noi närästykset pitäis tulla vast ku massu pikkusen isompi :D mut inhottavaa on.Ihan polttaa kurkkua.Pitää varmaan huomenna hakea apteekista rennietä.

Tervetuloa kaikki uudet :wave:

sokerirasitukseen en tällä kertaa joutunut mutta kahessa viimesessä jouduin menemään kun niin paljon oli mulla ylipainoa.Lääkärit varoitteli mua aikuisiän diabeteksestä että mulla on todella iso riski sairastua siihen jos en rupea laihduttamaan.Kolmosen jälkeen sitten aloitin ton laihdutus projektin ja laihduinkin sitten 30 kiloa

:)

Olo muuten ihan hyvä tänään.Ei kummempia.


sankofa & bongos 14 :heart:
 
Sitä mun piti viel kysästä kun välillä tuntuu pientä kirvelyä pissatessa ei aina niin voiku liian vähä veden juonti vaikuttaa tuohon kirvelyyn?Kun mulla on paha tapa aina unohtaa juoda tarpeeksi vettä.Tuntuu et sit vasta muistaa juoda ku iskee kaamee jano :|
 

Yhteistyössä