**KESÄMASSUT 2009 joulukuussa**

Imetyksestä joku kyseli: mul on mennyt kaikki muut imetykset hyvin,mut lapsonen nyt 3v tekikin täydellisen tissilakon 5kk iässä(vaik multa tuli maitoa) ja nyt 1v3kk tyttö meni pelkällä äidinmaidolla 10kk asti ja kiinteät aloitettiin tuolloin.

Raffal:Täällä ei oo yhtään vauvamahaa,kukaan ei arvais et odotan,ellei tietäis.

Mies otti kaikki 5 lasta ja meni uimaan,et mä saan maalata seinät toiseen kertaan rauhassa.

Kahvitauolle oli tultava koneelle :D

a-mam ja Mimmi rv 15+5

Unohtui:Oikein mukavaa joulun odotusta kaikille :wave:

Mä vetäydyn vähän aikaa nettielämästä ja valmistelen joulua....Palailen sit joulun jälkeen lukemaan...Jouluna mul onkin 6 vapaapäivää jotka aion viettää tiiviisti lasten kans lautapelejä pelaillen,ulkoillen jne :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Sisu toivotaan nyt,että se istukka nousis nopeasti siitä kohdunsuulta pois :hug:
Milloin sulla on seuraava neuvola tai ultra?
22.12. käyn vaan kuuntelee sä:t neuvolassa, sit tammikuun alussa on neuvola, ei päivästä ole sovittu vielä. Rakenneultra on 19.1., eli kai sitä sinne asti pitää olla ilman... :( Ainakin sinne asti :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Sisu toivotaan nyt,että se istukka nousis nopeasti siitä kohdunsuulta pois :hug:
Milloin sulla on seuraava neuvola tai ultra?
22.12. käyn vaan kuuntelee sä:t neuvolassa, sit tammikuun alussa on neuvola, ei päivästä ole sovittu vielä. Rakenneultra on 19.1., eli kai sitä sinne asti pitää olla ilman... :( Ainakin sinne asti :headwall:
Kysele vielä tosta asiasta neuvolassa.
 
HelloShitty
Miimille onnea odotukseen! :flower: =)
pakko kysyä (eikä millään tavalla pahalla) mutta onko sulla viikot laitettu väärin vai? kun noitten mukaan sulla olis la heinäkuussa. :whistle:
 
HelloShitty
tääkin pitäis vetäytyä kohta joulun viettoon. kun alkaa vaan vatuttaa kun käy täällä 2+:alla. aika kireetä porukkaa näyttää olevan. varsinkin mitäsnytillä. :kieh: :LOL:

oksennus lentää ja olo pahempi ku ikinä. |O :headwall: :x
ei hirveesti tee mieli juuri mitään. :snotty:

taas vloppu ohi ja liikeet hukassa vieläkin. aika pelottavaa. :/

HS ja Apple rv 15+4
 
Kiitos kun poistitte minut.
Itseäni täällä kidutan ja seurailen teitä taustalla, niinkuin uskon Toukka-enkelin minua seuraavan.
Toukalle ehti viikkoja kertyä 9+0 ultran mukaan, jossa todettiin kuolleksi. Neuvola lääkäri tosin väitti minulle rv11+0, että löysi ultran-romulla sykkeen, vaikkei se ole mahdollista. Saatanan valehtelija!!! Tai sitten vain ei osaa hommiaan, mutta joka tapauksessa se pitäisi laittaa viralta. Perjantaina kun vuoto alkoi oli viikkoja kertynyt jo 12+3 ja juuri olin alku viikosta iloinnut, et "nyt kaikki on siis hyvin, kun maaginen 12viikkoa ylitettiin". Elämä ei siis mene niinkuin hiekkalaatikolla haaveiltiin.
Eilinen päivä oli yhtä helvettiä, enkä usko olevan naisen elämässä mitään hirveämpää. Vielä kaiken fyysisen ja henkisen kivun lisäksi näin sen mini-ihmisen puntussa (en tiedä mikä se metallinen ämpäri oikeasti on), ja sillä oli selvästi kädet, jalat ja silmän kuopatkin :'(
Kaikesta huolimatta yritän tarpoa elämääni eteenpäin ja luottaa siihen että seuraava raskaus onnistuu kunhan näistä vuodoista pääsee ohi. Ja kyllä se Joulukin pian tulee vaikkei se taida olla niin iloinen juhla kuin suunnittelin.
 
Saatiin miehen kaa vähän puhuttua.Tuli vähän parempi mieli.Ajateltiin et voitais tehdä joku pieni reissu näin perheen kesken.Tekis miehellekkin ihan hyvää kun niin paljon töitä kummiskin tekee.Päästäis koko perhe lepo lomalle =)

Tuossa äsken kun laittelin tiskejä hulahti housuun jotain.Ajattelin et olis runsasta valkovuotoa mut ku menin vessaan ni siin valkovuodon seassa oli vanhaa ruskeeta verta joka oikeesti hais iha kauheelta :x Anteeks ku näin tarkkaan kuvailen.Toivottavasti tää ei oo mitään vakavaa :(
Onko teillä vielä semmosia menkkamaisia kipuja välillä?kun mulla niitä välillä on :/ Välillä iha jomottaa alaselkää.. :( Huolestuttaa vaik kaikki oli iha hyvin ultrassa.


sankofa & bongos 13+5 :heart:
 
sankofa, kannattaa käydä tarkastuksella, haju viittaa tulehdukseen. Tiesitkö, että streptokokki voi aikheuttaa sekä tulehduksen, että supisteluja (nuo menkkamaiset kivut?? )

Pinkkimieli :hug: Voimia... Vaikka nyt ehkä tuntuu, ettei mikään auta henkiseen tuskaan, niin aika auttaa, vaikka se kuinka on klisee, niin se on totta. Muista, että sulla on nyt oikeus surra, haet saikkua, jos yhtään sille tuntuu! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkkimieli:
Kiitos kun poistitte minut.
Itseäni täällä kidutan ja seurailen teitä taustalla, niinkuin uskon Toukka-enkelin minua seuraavan.
Toukalle ehti viikkoja kertyä 9+0 ultran mukaan, jossa todettiin kuolleksi. Neuvola lääkäri tosin väitti minulle rv11+0, että löysi ultran-romulla sykkeen, vaikkei se ole mahdollista. Saatanan valehtelija!!! Tai sitten vain ei osaa hommiaan, mutta joka tapauksessa se pitäisi laittaa viralta. Perjantaina kun vuoto alkoi oli viikkoja kertynyt jo 12+3 ja juuri olin alku viikosta iloinnut, et "nyt kaikki on siis hyvin, kun maaginen 12viikkoa ylitettiin". Elämä ei siis mene niinkuin hiekkalaatikolla haaveiltiin.
Eilinen päivä oli yhtä helvettiä, enkä usko olevan naisen elämässä mitään hirveämpää. Vielä kaiken fyysisen ja henkisen kivun lisäksi näin sen mini-ihmisen puntussa (en tiedä mikä se metallinen ämpäri oikeasti on), ja sillä oli selvästi kädet, jalat ja silmän kuopatkin :'(
Kaikesta huolimatta yritän tarpoa elämääni eteenpäin ja luottaa siihen että seuraava raskaus onnistuu kunhan näistä vuodoista pääsee ohi. Ja kyllä se Joulukin pian tulee vaikkei se taida olla niin iloinen juhla kuin suunnittelin.


Voi pinkkimieli olen todella pahoillani :hug: Paljon voimia ja jaksamisia :hug:

sankofa
 
Sankofan: Mulla todettiin bakteeritulehdus ja sain lääkkeen jota voin laittaa vasta 12+ viikkojen jälkeen... ja mulla tulee väliin rusehtavaa vuotoa (ja vissiin alkava keskenmeno)
Tää bakteeritulehdus VOI aiheuttaa keskenmenoja ja ennenaikaisia synnytyksiä. Minulta se löydettiin ekassa lääkärinlassa hajun ja poikkeavan värisen valkovuodon perusteella...

En halua peloitella mutta kannattaa tutkituttaa nopeasti ja vaikka käyttää vagi-C emätinpuikkoja ennenkuin 12+ viikot täynnä!!!

Eppuliini
 
Bad Virgin: kiitos onnitteluista!

t. Maaria elokuun pinosta (Vahan olen teille kateellinen te kaikki tassa ketjussa pysyneet :ashamed: ... Miten voikin pari kuukautta tuntua tassa vaiheessa ihan valtavan pitkalta ajalta, vaikka oikeasti meidan lapsistahan tulee kaytannossa ihan samanikaisia :heart: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eppuliini:
Sankofan: Mulla todettiin bakteeritulehdus ja sain lääkkeen jota voin laittaa vasta 12+ viikkojen jälkeen... ja mulla tulee väliin rusehtavaa vuotoa (ja vissiin alkava keskenmeno)
Tää bakteeritulehdus VOI aiheuttaa keskenmenoja ja ennenaikaisia synnytyksiä. Minulta se löydettiin ekassa lääkärinlassa hajun ja poikkeavan värisen valkovuodon perusteella...

En halua peloitella mutta kannattaa tutkituttaa nopeasti ja vaikka käyttää vagi-C emätinpuikkoja ennenkuin 12+ viikot täynnä!!!

Eppuliini

Juu ajattelin heti huomenna soittaa neuvolaan.Mulla viikkoi nyt 13+5.Mut jos on tulehdus niin tuleeko sitä pahanhajuista valkovuotoo koko ajan ja onko se oudon väristä jatkuvasti.Kun mulla tuli vaan ton yhden kerran tota rusehtavaa vuotoa ja se loppu siihen.Nyt valkovuoto ihan normaalin väristä ja eikä haise sen kummemmalle.
No huomenna soittelen kummiskin sinne niin saan sit varmuuden jos onkin jokin tulehdus.Aina jotain tulee.Koskaan nää raskaudet ei voi mennä putkeen.Vaivoja vaivojen perään

:(

sankofa & bongos 13+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sankofa:
Ainii mitä noi vagi-C emätinpuikot on?? :ashamed: :whistle:
Ne on emätinpuikkoja jotka sisältää 250mg c-vitamiinia, piihartsia, laktoosimonohydraattia, hydroksipropyylimetyyliselluloosaa.magnesiumstearaattia... =)
Ovat tarkoitettu tasapainottamaan luonnollisella tavalla emättimen bakteerikasvustoa. Ja voidaan turvallisest käyttää raskauden jokaisena aikana.

Eppuliini
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maaria -76:
Bad Virgin: kiitos onnitteluista!

t. Maaria elokuun pinosta (Vahan olen teille kateellinen te kaikki tassa ketjussa pysyneet :ashamed: ... Miten voikin pari kuukautta tuntua tassa vaiheessa ihan valtavan pitkalta ajalta, vaikka oikeasti meidan lapsistahan tulee kaytannossa ihan samanikaisia :heart: )
Niinhän se tuntuu, mutta noi viikothan alkaa lentää kun saavutetaan se maaginen 12 viikkoa. Toisaalta pitäis osata nauttia tästä odotuksesta joka päivä, eikä odottaa aina seuraavaa etappia niin kovin (nim.rakenneultra mielessä)
Ja toden totta ihan samanikäisiä v.2009 ipanoita tässä ollaan kaikki saamassa. Onnea!

kekkeri 16+0/16+4
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Onko oireet vähentynyt muilla samalla viikolla olevia jo...?Ei ole enää niin usein mahanvihlontaa ja aamupahoinvointi on lakannut pikkuhiljaa...

Masuku&Piskuinen 13+4
täällä vielä ympärivuorokautinen oksetus. muuten ei mitään oireita. alan jo pikkuhiljaa huolestua liikkeistä. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Onko oireet vähentynyt muilla samalla viikolla olevia jo...?Ei ole enää niin usein mahanvihlontaa ja aamupahoinvointi on lakannut pikkuhiljaa...

Masuku&Piskuinen 13+4
täällä vielä ympärivuorokautinen oksetus. muuten ei mitään oireita. alan jo pikkuhiljaa huolestua liikkeistä. :snotty:
Et HS arvaa mitä menin ostamaan :ashamed:
 

Yhteistyössä