**KESÄMASSUT 2009 joulukuussa**

Noista tulehduksista...Minullahan oli joku tulehdus mihin sain Flagyl-kuurin. Silti vielä tuntui oireita ja neuvolasta sain ohjeen käyttää tuota vagi-c:tä sen viikon ajan. Sen jälkeen oireet helpotti.
Tasoittaa alapään ph:ta joka kuulemma muutenkin muuttuu raskausaikana.

Peppita+PikkuKutonen 14+0
 
pinkkimieli :hug:


(.) Mun piti laittaa maha-kuva tänne pinoon, mutta se on otettu viikko sitten ja ei todellakaan vastaa enää tämän hetkistä tilannetta! Miten voi viikossa yhtäkkiä turvota niin hitosti?!?!? |O Ei tuu kohta enää mitään mun työpaikalla salailusuunnitelmasta. Ei meinaa nääs housut mennä enää kiinni. No, reilu viikko tarvii kestää, sit talviloman aikana saanki turvahtaa niin pal ku huvittaa, koska palaan töihin vasta ensi vuonna, jolloin on sitten ihan sama vaikka kertoisin heti tammikuun alussa.

Jeps, oireet aika nollilla, siis ne mitä alussa oli. Mutta väsyn ja etomisen väistyttyä on alkanu supistelut ja myös se epämääräinen pinkki/ruskea vuoto jatkuu. Tiistaina onneks neuvola, täytyy kysyä, olisiko syytä käydä labrassa antamassa näytettä mahdollisen tulehduksen poissulkemiseksi.

Mullakaan ei enää liikkeitä oikein ole tuntunu, toisin kuin vielä joku aika sitten. Liekö tuo turvonneisuus vaikuttanu asiaan? Mutta siitä tietää, että jotain tuolla kyllä tapahtuu, kun kohtu menee välillä aivan kivikovaksi ja toispuoleiseksi, vauvan liikkeistä oletan johtuvan. Niin on ollu ainaki aiemmissa raskauksissa.

No mut tässä tuli hirveesti omaa napaa. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

vanttu huomenna rv 15 tasan
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Onko oireet vähentynyt muilla samalla viikolla olevia jo...?Ei ole enää niin usein mahanvihlontaa ja aamupahoinvointi on lakannut pikkuhiljaa...

Masuku&Piskuinen 13+4
täällä vielä ympärivuorokautinen oksetus. muuten ei mitään oireita. alan jo pikkuhiljaa huolestua liikkeistä. :snotty:
Et HS arvaa mitä menin ostamaan :ashamed:
uus kotidoppleri? :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Onko oireet vähentynyt muilla samalla viikolla olevia jo...?Ei ole enää niin usein mahanvihlontaa ja aamupahoinvointi on lakannut pikkuhiljaa...

Masuku&Piskuinen 13+4
täällä vielä ympärivuorokautinen oksetus. muuten ei mitään oireita. alan jo pikkuhiljaa huolestua liikkeistä. :snotty:
Et HS arvaa mitä menin ostamaan :ashamed:
uus kotidoppleri? :whistle:
:whistle: :LOL: :snotty:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Onko oireet vähentynyt muilla samalla viikolla olevia jo...?Ei ole enää niin usein mahanvihlontaa ja aamupahoinvointi on lakannut pikkuhiljaa...

Masuku&Piskuinen 13+4
täällä vielä ympärivuorokautinen oksetus. muuten ei mitään oireita. alan jo pikkuhiljaa huolestua liikkeistä. :snotty:
Et HS arvaa mitä menin ostamaan :ashamed:
uus kotidoppleri? :whistle:
:whistle: :LOL: :snotty:
voi apua sun kaa. :LOL: :hug: saitko mielenrauhan? :D
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
HS Se tulee vasta ens viikolla postista :kieh: :headwall:
ou nou! |O
mä luulin muuten äsken et jotain liikkui mutten oo varma. :| vois tulla kunnon potku niin ei ois niin kova huoli. :snotty:
Taisi ehkä liikkua täälläkin,voi meitä :D :hug:
eiköhän huomenna on jo uusia "huolia" keksitty. voi kun tulis joskus semmonen hetki et vois huokaista helpotuksesta. totuus on kuitenkin se että huoli vaan kasvaa kun lapsi tulee masusta ulos. :whistle:
 
Tää murehtiminen alkaa ottaa oikein päähän, joka ikinen päivä menee siinä et miettii et pitäskö olla jotain oireita ku tuntuu et monilla on vielä ja sit kuitenki oon lukenu et ne alkaa väheneen..Oon reilu kolme viikkoo sitten kuullu sydänäänet ja oon aatellu et jos tässä välissä on sattunu jotain..Torstaina ois se lääkärineuvola,sinne asti pitäs koittaa jaksaa oottaa...!!!!! :/
 
Ensin pakko kertoa oman rantapallon kuulumiset: ultrassa kaikki hyvin. =) Pieni veti sikeitä nyrkit naaman edessä vaan lähes koko ajan :heart: La on nyt virallisesti 25.6. eli sen saa muuttaa :wave:
12 viikkoakin on kasassa - olo hyvä senkin puoleen. Ja liikkeitä olen nyt kanssa tuntenu, mikä on ihanaa!

Pinkkimieli :hug: voimia!

Maarialle onnea ja kaikkea hyvää odotukseen!!!

Serafina on teil kyl ollu tosiaan aika hyvä ajotus - varmaan ihanaa kouluunlähtijälle kun äiti on kotona :) Ja mukava lähettääkin toinen kouluun tollasessa tilanteessa.

Jouluvalmistelut - no eipä ole tehty. Lähdetään kotoa pois jouluksi, niin ei nyt ihmeitä ole tarkoitus tehdäkään. Meil on suoraan sanottuna niin hemmetin sekaista täällä kun ei pahemmin ees olla oltu kotona, varsinkaan mun mies, että jos nyt edes imuroitua sais, ni siin olis jo ihan hyvä tavoite. Ainut vaan, että kun se imurointikin aiheuttaa supistelua...

Imetyksestä en osaa neuvoa miten vois raskausaikana sitä edesauttaa. Sitten vauvan synnyttyä mun mielestä tärkeintä on vaan yrittää imettää mahd. paljon, mut kuitenkin sellasella rennolla otteella, ettei ota turhaa stressiä siitä: jos vauvan syömisen ei suju yhdellä tavalla niin se sujuu toisella. Tärkeetä on pitää itsestään huolta ja muistaa syödä ja juoda (ja nukkua) mahdollisimman hyvin. Mulla on takana kaksi hyvää ja onnistunutta imetystä. Kakkosen imetys oli kyllä hankalampi kun hän ei ollut esim. yhtä ahkera syömään kun esikoinen. Saas nähdä miten tämä kolmas sitten.

sankofalle voimia kanssa - hyvä että ootte puhuneet. Mä ole käytännössä kans aika "yksinhuoltaja" tällä hetkellä kun mies tekee niin hirveästi töitä. Tänään lähti joskus kuuden jälkeen aamulla, eikä ole tullut vielä kotiin :( Pitäs onneks helpottaa vuoden vaihteen jälkeen - sitä odotellessa...

Sisu ei varmasti ole kivaa :/ Tosi kurja tilanne oikeasti. Ja koita jaksaa esikoisen kanssa, meil kans tuo 3v koittelee hermoja siihen mallin tällä hetkellä, että huh huh! Välillä voisin ihan oikeesti antaa sen ekalle vastaantulijalle...

Ninniliina - vidoinkin kera viikkojen: rv 12+1
 
Sain varattua lääkärille ajan klo 10.50.Toivottavasti jotain nyt sitten selviää jos joku tulehdus päällä.yöllä tuli nukuttua aika huonosti ku rupes vaivaamaan nää ihme kivut.Mullakin kumma paineentunne vatsas ja alapäässä.Nooh tulen ilmoittelemaan sit jos jotain sleviää.Huonot olot rupeaa onneks jo helpottamaan =)

sankofa & bongos 13+6 :heart:
 
HelloShitty
nyt on kuulkaas vitsit vähissa. olo pahempi kuin ikinä. :x |O tää on ihan sairasta. hyvä kun pääsee edes sängystä ylös. :|

ei uskalla mihinkään lähtee kun laatta tulee millon vaan.

HS ja nelonen rv 15+5
 
Kauhia kun paljon tullu tekstuä parissa päivässä :eek: Ei oo joutanu koneella ku pikaseen käymään.

Tervetuloa uusille :flower:

Pinkkimieli Jaksuja :hug:

Me puhuttiin miehen kans tossa pari päivää ahkeraan ja kai me nyt yhdessä jatketaankin kaikesta huolimatta.. Eli sitten muutetaan kaikki ennen joulua uuteen isompaan asuntoon =)

Väsymys on alkanut uudestaan vaivaamaan, vois nukkua aamusta iltaan.. :kieh:

Oispa jo joulu ohi, ei kiinnosta yhtään.. Onneksi ei tarvitse joulua ees laitella ku poika ei vielä ymmärrä ja tuskin ollaan ees kotona joulua :D

Nyt ruoan laittoon..

MiNiMaM ja masuasukki 15+2
 
HelloShitty
Ihanaa kuulla MiniMam! :hug: :hug:
meilläkin ollu hirveesti ongelmia sillon vuos sitten. aloitimme suunnitella häitä ja mun masennus oli menossa jo parempaan suuntaan. sit tuli takapakkia. häät peruttiin ja mies haki omaa kämppää. ajatus erosta kuitenkin oli liian paha joten päätimme jatkaa ja nyt menee paremmin ku ikinä. jopa tää beibiasia alkaa kuulostaa hyvältä jutulta (miehenkin mielestä ). kovasti tsemppiä teille! :heart:

niin ja naimisiin mentiin kesällä. :heart: juhlat vaan skipattiin. :D

HS ja Apple rv 15+5
 
Neuvolasta kuulumisia.

Kaikki arvot oli lähes ennannallaan ja hyvissä lukemissa! Painoa ei ole tullut lisää yhtään, vaikka syön kun hevonen, se vähän ihmetytti.

Sykkeet oli 138-153

Huomenna vois ehkä koettaa varata sitä ultra-aikaa, vai hätäilenköhän mä suotta sen asian kans? Kun ei toisaalta haluis jättää sitäkään viimetippaan.

L&M 15+6
 
Kävinpä sitten lääkärissä ja epäili tulehdusta joten kirjotti antibioottikuurin.Kävin viel labras missä otettiin pissanäyte ja valkovuodosta myös.Lääkäri sano et voin ruveta jo syömään tota kuuria vaik ei ole vielä varmistunut onko todella kyseessä sitten tulehdus.Sanoi kyllä että ei siitä ole mitään haittaa vaikka söis sen kuurin ja ei oliskaan tulehdusta..hmm.. :/

Tänään on parempi päivä.Ei ole ollut niin paljon kipuja kun olen vaan levännyt.Sain kolme päivää sairaslomaa kun muutenkin olo ollut huono.Ainiin kuuneltiin myös ekaa kertaa sydänääniä siel lääkärissä.Siellä se sydän löi..iha ku hevonen ois laukannut :LOL: mut kyllä tuli heti rauhallinen mieli kun kuuli ne :heart:

sankofa & bongos 13+6 :heart:
 
Hei vaan kaikille!!
Hs:lle voimia pahanolon kanssa, pitäishän sen jo pikkuhiljaa helpottaa
Minimam; oli kiva lukea positiivisempaa.
Sankofa: itse luulin kanssa että jokin tulehdus jyllää, mutta nuo kokeet oli puhtaat...sain kans reseptin jota en koskaan hakenut, siis lääkkeitä.
Täällä vaivaa ihan mieletön väsymys, pakko mennä päikkäreille, tulin just joululahjaostoksilta ja täytyy sanoa ettei kiinnostanut yhtään....paniikkia pukkaa päälle..ukko on tyytyväinen kun en ole tuhlaa rahaa :LOL: siis yleensä rakastan shoppaamista, mutta tässä parin kuukauden aikana on tullut vastenmieliseksi ajatuskin shoppauskierroksista???
Sintti tekee tilaa ja tuntuu että nivuset repee tai jotain :eek:
No tälläistä täällä...

Pa-mi ja sintti 13
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
Neuvolasta kuulumisia.

Kaikki arvot oli lähes ennannallaan ja hyvissä lukemissa! Painoa ei ole tullut lisää yhtään, vaikka syön kun hevonen, se vähän ihmetytti.

Sykkeet oli 138-153

Huomenna vois ehkä koettaa varata sitä ultra-aikaa, vai hätäilenköhän mä suotta sen asian kans? Kun ei toisaalta haluis jättää sitäkään viimetippaan.

L&M 15+6
Koita vaan soittaa, mulla suurinpiirtein samat viikot ja kun tänään soitin niin ei niitä kovin hyviä aikoja enää montaa ollut. Siis mun pitää päästä ennen tai jälleen töiden kun matka päinvastaisella suunnalla kun työmatka. Aika on 15.1 sillon viikkoja jotain 20-21. Kiva kun on jotain mitä odottaa.

HS, onko sulla muistakin ollut noin paha olo? Kun aika hurjalta ja kurjalta kuulostaa, ellei ole raskauspahoinvointia niin pitäis varmaan selvittää että mitä.

Liikkeistä vielä, just sanakirjasta katsoin että: naiset voivat tuntea liikkeet viikoilla 16-20 että sen puoleen meidän jengillä ei pitäis niiden tuntemiseen olla vielä kiirettä. (itsekin odotan niitä kyllä kovasti, jotain ehkä liikkeitä on ollut viikon ajan muttei niin että varmasti voisin sanoa, vaikka mitenkä ollaan uudelleensynnytäjiä että..)

Kaikki täällä hyvin,virtaa hyvin ja hyvällä mielellä, töissä kiirettä mutta tykkäänkin kyllä että on hässäkkää (kahvitauot jääneet kokonaan pitämättä jne mutta ruokaa sentään ehdin syödä) Nyt maistui todella hyvät joulukarkit (geishat..) mitä mä tossa taannoin sanoinkaan ettei niitä VOI ostaa kun pari päivää ennen joulua.

Saatiin hääkutsu helmikuulle, mitä ihmettä sitä sinne silloin pukisi päälleen, no ehkä se on sen ajan murhe, onhan mulla siistit mustat äippähousut ja sitten joku nätti paita niin kaippa se menee niinkin.

kekkeri 16+1/16+5 -viikoilla 17 mennään
 
Nyt tulee omanapainen viesti... Olen ollut niin epävarma tästä raskaudesta ja peloissani koko ajan että joku menee vikaan. Syynä varmaan elokuinen km, kun en esikoisen aikaan osannut näin joka asiaa pelätä.

Mutta siis, just kun ajattelin, että vähän voi jo henkäistä kun 15. rv alkoi mutta tänään sitten kuulin päiväkodissa, että siellä on usealla lapsella todettu parvovirus ja vieläpä muillakin joiden kanssa ollaan paljon parina viime viikkona vietetty aikaa. Sehän on vaarallinen raskaana olevalle joten huomenna nyt sitten sairaalaan verikokeisiin tutkituttamaan olenko sen joskus lapsena sairastanut. Täytyy vain toivoa, että olisin, puolet väestöstä tilastoiden mukaan on..

Onko teidän muiden seuduilla todettu parvovirusta lähiaikoina?
 
HelloShitty
Kekkeri; ei oo ennen ollu näin kauheeta. :/ noitten tyttöjen kaa en tainnu oksentaa ikinä. max. kerran. alan pikkuhiljaa kallistua siihen poikaoloon. :whistle: kivaa kun ensin oli jo paremmin ja sit tulee takas pahempana kuin ikinä. kestäny nyt muutama päivä taas.

toivottavasti kaikki ok muutenkin. noita liikkeitä oon stressanu ja nyt on ollu maha oudon turvonnu. en tiiä sit onko kasvanu vai mitä. paljon isompi ku ennen. :eek:

olis nyt vaikka joku mahatauti tai jotain. |O onneks mehukeitot maistuu. ja pillimehulla saa helpotusta hetkeks. :p

parvorokosta; mun 5v tytön tarhassa oli parvoo syksyllä. oli onneks vaan yhellä lapsella..eikä tullu meille. en tiiä olenko sairastanu sitä. tuskin. hyvä että käyt testeissä.

kohta tulee Vares maanantaileffana. ihan sikahyvä leffa. pitää kattoo jos on hereillä sillon. nukuin kyllä jo päikkärit. :p
 
Cailin, tuosta parvosta. Meillä on se tilanne, et mun mutsi on Kajaanissa eltona yhdessä päikässä, missä kiersi parvo. Sen takia ei uskallettu äidin kans nähdä piiitkään aikaan, eikä he ollu edes meidän tytön 5v synttäreilläkään. Molemmat käytiin verikokeissa, ja molemmille tuli vastaukseksi, et ollaan sairastettu joskus parvovirus, ja infektio epätodennäköinen, mut siitä, et voiko sen sairastaa uudestaan, niin siitä ei ole missäään 100% varmaan näyttöä. No, äidin päikässä epidemia on ohi, ja kaikki siltä osin hyvin. KUNNES... Vein perjantaina tyttöä päikkään, ja sieltä sain tietää, et siellä riehuu kans parvo. Missään ei ole kerrottu asiasta mitään, eikä kotiin ole tullu mitään tiedotteita asiasta :headwall: Soitin erittäin äkäisen puhelun päikkään tänä aamuna, ja annoin palautetta, et mitä sielllä oikein ajatellaan, et ei voida edes osastojen oviin laittaa yhtä yleistä iloitusta asiasta :kieh: Päätettiin, et kujn joulu on tulossa, ja tytöllä olis enää 2 päivää hoidossa ennne loman alkua, niin et tyttö ei nyt sit mene sinne enää. Vasta sit loppiaisen jälkeen. En yksinkertaisesti USKALLA ottaa sitä riskiä, et se kulkeutuis meille. Voihan olla, et tyttö on saanu jo tartunnan, ja sikäli poisjäänti hoidosta on vähän turhaa, mut toissalta on maahdollisuus, ettei tartuntaa ole vielä tapahtunu, joten... Pidä käsihygieniasta normaalia parempi huoli, ja vaihda vaikka lapselle puhtaat vaatteet heti päikästä kotiutumisen jälkeen, ja ennen pusuja ja haleja. Toivotaan, ettet saa tartuntaa!!
Sisu (ja matkustaja 15+4 )
 
Tuli mieleen kans tuosta parvorokosta.Odotin ekaa lasta ja olin päiväkodissa töissä ja siellä sit ilmeni yhdessä ryhmässä tuota parvorokkoa ja jouduin menemään toiseen päiväkotiin siksi aikaa että toi rokko menee ohi.Muistan et ite olin ihan paniikissa siitä et mulle ois tullut toi ja samoten kävi sit kun odotin kolmatta vai oliko se toista ei ny muista ni päiväkodissa kans riehu toi parvorokko ja sielläkään ei informoitu asiasta tarpeeksi ajoissa.Se otti kans todella päähän :/

sankofa & bongos 13+6
 
HelloShitty
tyhmä minä...aloin miettiä tätä pahoinvointia ja tuli mieleen että se vois olla vaikka mitä...googletin sitten listeriaa.. :snotty: |O nyt mielikuvitus laukkaa..
http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/terveys_ja_sairaudet/infektiotaudit/listeria/
 

Yhteistyössä