**KESÄMASSUT 2009 joulukuussa**

Tulin kanssa katsomaan Sisun kuulumiisii onneksi kaikki on hyvin !!!.
Mä vaan odottelen et pääsee ultraan vie pariviikkooooo pitkäaika ja tällä on ollut kova väsymys.Ihmettelin et onpas vauhti -ipanoiden äidillä isovatta söpö.
Vointeja kaikille :wave:
 
masuha onnittelut maagisen rajan ylityksestä :flower: :)
raffel :hug: ihana ihminen sinä olet, aivan avarmasti, älä vaivu masennukseen vaikka surettaakin, voimia! ja tsemppiä ultraan!
vauhtis siis mikä masu :eek: aivan ihana :heart: kunpa itellekin pian kasvais tuollainen :)

ääh, mitähän muuta mun piti kommentoida, nyt ei muista enää..

huomenna radio rock finlandiaan, kyllä sitä on taas odotettukin ja olin jo ihan paniikissa että jos en kykene paikalle, mut onneksi olen tervehtynyt nyt niin hyvin että jaksan lähteä
:)

umayaa + siiri 12+3
 
:eek: Vauhtis , sulla on jo VAUVAmaha!! Mulla tulee 14viikkoa tänään täyteen, ja pikkusen massu pömpöttää navan alta... :| Tai sit se peittyy näihin rasvakerroksiin... :whistle:

Ei se vuoto sit ihan heti loppunukaan, vaikka niin kuvittelin. Illalla tuli taas vähän, mutta silleen, etten edes tuntenu / huomannu mitään, veskissä vasta huomasin, et jahas... Mut saattohan se siitä johtua, kun terkka katso kohdunsuun tilanteen ja ronklasi paikkoja, et vielä sit ärty. Jospa tää ei nyt sit kovin hirveesti alkais vuotelee. c81, miten sulla oli kun vuoteli pitkin raskautta, saitko saikkua sen takia? Kun mua vähän epäilyttää, et jos tää nyt sit ei lopukaan tää vuotelu, ja jos se esim rasituksessa / jotain raskaampaa nostaessa alkaa aina vuotaa, niin mitenhän mä sit noiden hoitolasten kans pärjään...? :( Mullon kuitenkin ryhmässä vielä vaippaikäisiä, jotka on nosteltavissa ja puettavissa lähes täysin...

Raffel :hug: . Mulla on välillä kans samanlainen olo, et oon kamalan paksu ja ruma läski. Tuntuu, et pitäis pukeutua oikein isoihin vaatteisiin, kun ei vielä selvästi näy tää raskaus, mut on kuitenkin painoa tullu, ja se näkyy kyllä... :( :hug: Jospa se tästä, kunhan vähä mennään eteenpäin...

Sisu ja matkustaja 14+0 POKS! :heart:
 
Täälläkin on eletty mukana Sisun jännityksessä. Hienoa kuulla, että kaikki hyvin. Antaa toivoa aina kun kuulee näitä positiivisia uutisia.

Täällä siis ollaan edelleen saikulla ensiviikon loppuun asti. Lääkärinneuvolassa ei mitään kummia tapahtunut. Sydänäänet ei vielä kuuluneet. Tosin hieman jäi mietityttämään, kun kohdunsuulla on kuulemma joku pieni muutos. Ei ole koskaan ennen ollut ja edellisestä papastakaan ei ole kun n. 4 kk, sillon siis kaikki oli OK. Eipä tuo lääkäri sit kauheesti sitä selittänyt, sano vaan että seurataan. Onko muilla ilmennyt tällaista raskauden aikana ja onko ollut ihnan vaaratonta?

Viikonloppua ja hieman talvisempaa säätä odotellessa.

Barbapörrö ja Pätkis 10+2 :heart:
 
Huomenta!
Eilen kävin siellä np-ultrassa ja kaikki hyvin! Sanoi ettei minulla ole riski kasvanut joten ei aihetta jatkotutkimuksiin, turvotus oli 1.1-1.3mm. Sanoi myös että ei mitään silminnähtävää vikaa pienessä nää :heart: Päästä peppuun pituus oli 6,5 cm. Seuraava käynti onkin mulla jo 29. tätä kuuta, kun minulla riskiraskaus sen aikaisemman raskausmyrkytyksen takia. Ihan mukava että pääsee tiheästi ultrattavaksi ;) On vain tuota matkaa yli sata kilometriä mutta sitä on tottunut ajelemaan. Antoi myös jo rakenneultraan jo ajan, se olis 26.1. On nyt mitä odotella :D
Jotenkin eilen oli niin onnellinen olo pitkästä aikaa kun päästiin kunnialla tuosta np-ultrasta, olin aivan varma että huonoja uutisia tulee...
Yritän vielä pienestä kuvan liittää....

Peppita+PikkuKutonen 12+4
 
miulla on masu iltasin samaa luokkaa kuin Vauhti-ipanoiden äidillä vaikka viikkoja on 3 vähemmän... :ashamed: lihosin ihan hyvää tahtia vielä muutama viikko sitten, mut nyt oon pystyny pitämään painon suht tasasena. ja sitkeesti tätä mahaa vielä piilottelen! aina kun nousen seisaalleen vedän vatsaa sisään ja laitan käsiä sillai näköesteeks. ja nyt on lihominen loppunu kun ei enää syöminen auta pahaan oloon, nyt ei enää auta mikään!! en oksenna, mut enpä syökkää... :x

Raffel, kyllä se mieliala taas vaihtuu. itse olin kans aika paskafiiliksillä eilen ja tänään jo herätessä olin ihan epäluonnollisen hyvällä tuulella ja täällä töissäki se vaan jatkuu ja jatkuu... :) melkeistä lauleskellen täällä istun! on kyl epänormaali olo, ei voi muuta sanoo! ei sillä et normaalisti olisin mikään mörrimöykky, mut näin hyvä tuuli on kyl jo melkein jotain luonnotonta... :LOL: no, eiköhän tuuli taas vaihdu kun pahaolo alkaa muutaman tunnin päästä...

täältä lähetän hyvää mieltä kaikille, kun nyt itsellä on mistä jakaa!! =)

:xmas: caisachu 11 (?)
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
c81, miten sulla oli kun vuoteli pitkin raskautta, saitko saikkua sen takia? Kun mua vähän epäilyttää, et jos tää nyt sit ei lopukaan tää vuotelu, ja jos se esim rasituksessa / jotain raskaampaa nostaessa alkaa aina vuotaa, niin mitenhän mä sit noiden hoitolasten kans pärjään...? :( Mullon kuitenkin ryhmässä vielä vaippaikäisiä, jotka on nosteltavissa ja puettavissa lähes täysin...
Ne kysy aina haluanko saikkua, ja yleensä kirjoitti 1-2 vkoa. Mutta sanoi ettei sillä oo niin merkitystä - ja ettei ihan lepäämään saiskaan jäädä (riippu aina lääkäristä), mutta olin vaihdellen saikulla sillon tällöin. Vuosi melkein sinne rakenneultraan asti vähän väliä, ja useaan otteeseen syöksyttiin polille luullen että kesken meni ennenku meille selvitettiin tuo etinen istukka. Meiltä kiellettiin seksi vain silloin kun on vuotoa, ei muulloin. Ja muuten ite varoin painavia nostamsta/riehumasta. Käskivät yleensä vaan pitämään maalaisjärjen päässä, ja sen mukaan olemaan. Juttele Neuvolassa! Ja onko sulla mahdollista vaihtaa toiseen ryhmään loppuraskaudeksi missä ois isompia lapsia?
Toivottavasti osaan vähän edes vastailla kysymyksiin, on kuitenkin aika tuoreessa muistissa tuo, vuosi sitten samassa tilanteessa. Muistan että se stressaa, mutta varmasti kaikki menee hyvin, älä huoli :hug: . Ei sitä kyllä osaa stressaamatta olla.. mutta toivotaan että istukka lähtee nyt nousemaan ylös. Muistaakseni ne sanoi juuri silloin sen paljon vuotavan kun siirti kohdunsuulta ylöpäin, se jotenkin siitä 'reunasta' vuosi liikkuessaan. Mutta jos ei ole mitään mahdotonta 'syöksyä' verta, niin kaikki pitäisi olla ok :heart:
 
tän raskauden unohtaa tietyissä asioissa. Nyt kun mulla on flunssa olen ottanut kipeään kurkkuun strepsilsejä. Äsken sit havahduin että mitähän pakkausseloste sanoo raskausajan käydöstä.... No sitähän ei ole tutkittu!!! Toivottavasti ei ole mitään haittavaikutuksia... Enpä enää uskalla siitä hakea helpotusta olooni. Onko muilla kokemuksia strepsilsin käytöstä raskausaikana??
 
Vauhti-ipanoiden äiti Ihana masu!! =)

Raffel :hug: Samoja fiiliksiä täälläkin välillä.. Jaksuja :hug: :flower:

Peppita Onnea hyvistä ultra kuulumisista =)

Väsyttää,mutta ei voi nukkua ku sit väsyttää vielä enempi ku pitää kesken unien herätä.. :|
Hitto, mulla on ruvennu koskemaan oikeen puolen kankkuun, varmaan jo viikon juilinu.. Mikähän hemmetti siinä on.. Menikö siel joku jänne tai jotain, tietääkö kukaan? Inhottavaa kun ei saa ees venytettyä mitenkään siitä kohi, ei auta ku kärsiä..

Semmosta.

MiNiMaM ja masuasukki 13+5
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja MiNiMaM:
Hitto, mulla on ruvennu koskemaan oikeen puolen kankkuun, varmaan jo viikon juilinu.. Mikähän hemmetti siinä on.. Menikö siel joku jänne tai jotain, tietääkö kukaan? Inhottavaa kun ei saa ees venytettyä mitenkään siitä kohi, ei auta ku kärsiä..
Kuulostaa issiakselta, vei mut viimeksi saikulle 3kk ennen äippälomaa. Mulla autto vesijuoksu! Toivottavasti pian helpottaa

:heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja MiNiMaM:
Hitto, mulla on ruvennu koskemaan oikeen puolen kankkuun, varmaan jo viikon juilinu.. Mikähän hemmetti siinä on.. Menikö siel joku jänne tai jotain, tietääkö kukaan? Inhottavaa kun ei saa ees venytettyä mitenkään siitä kohi, ei auta ku kärsiä..
Kuulostaa issiakselta, vei mut viimeksi saikulle 3kk ennen äippälomaa. Mulla autto vesijuoksu! Toivottavasti pian helpottaa

:heart:
Ahaa, eipä ois tullu tuollanen mieleenkään.. :eek: :D Kiitoksia neuvosta :flower: :heart:
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!! :wave: Oon täällä käyny lukemassa teitien juttuja, mut vielkään ei oo tuo väsy menny ohi..enkä oo jaksanu mitään kirjoitella. Töiden jälkeen en sit useinkaan jaksa konetta ees avata. Josko tää tästä alkais helpottamaan ku rv 12 tuli tiistaina täyteen..tai sit mun hemppa on laskus ja se väsyttää niinku esikoisenkin aikana.

Ihania masuja teillä..mullakin aikasta lailla pömpöttää varsinkin iltaturvotusten kanssa ja mammapökät on jalassa jo toista viikkoa. Painoa oli 9+3 neuvolassa tullut 1,5 kiloa. Esikoisen aikana kaikki meni hitaammin. Närästys, väsy ja huono ruuansulatus täällä vaivaa..muuten OK! Onneksi jouluna on lomaa! Mulla on niskapoimu-ultra vasta 9.12..sitä pelkään! Lähinnä et onko siel terve vauva..vai ei. Kerranhan olen jo ultrassa pikkuisen sydänlyönteineen nähnyt, mut toi turvotus jänskättää!

Täytyy taas mennä...

Josema 12+2
 
HelloShitty
tänne ei kuulu mitään uutta. ootan täs et ukko tulis kotiin. pääsee shoppailee kun veronpalautukset tuli. :p ukon siis...ite en saanu mitään. :ashamed:

selkä kipee..oon siivonnu et pääsis sisustaa kämppää. semmonen pesänrakentamisvietti tullu jostain. :eek:

onnittelut hyvistä ultrauutisista Josema:lle ja oliko joku muukin käyny...?! :flower: :heart:

HS ja Lemon rv 14+1 :heart:
 
Mulla nyt tuntuu paha olo väityneen. Vain päänsärky enää riesana täsä vaiheessa. Energiaa olis vaikka muille jakaa nyt kun olen 1,5 kk:tta vain maannut. Tällä viimeisellä sairasloma viikolla olen urakalla siivonnut täällä kans armoton pesänrakennusvietti päällä. Mutta puhdasta tulee juuri ennen joulua.
Viime yönä ja tänään on kyllä tuntunut mahassa, että on kovasti siivonnut. No huominen vielä ja koko talo on suursiivottu ja joulu laitettu!
toissapäivänä taisin tuntea ekan virallisen potkun, ja eilen ja tänään, harvakseltaanhan niitä vielä tuntuu, mutta kuitenkin. Mahassa on kyllä kulinut jo useamman viikon, mutta varmuutta ei voi olla onko potkuja vai mitä.
Nyt aletaan lasten kanssa väsämään piparkakkutaloa, saas nähdä millainen tänä vuonna tulee..
 
onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart: :flower:

HS mun veronpalautuksista meni puolet kun maksoin kannettavan poies :snotty: mut jäi mulle sentään hiukka shoppausrahaa, onneks miehellä on viel kaikki käyttämättä :p

ruoan laittoon häipyy hän :wave:
 
Heippa!

Raffel, voi vitsi noi on niin noita tunteita kun joskus vyöryy päälle. Varsinkin kun tässä vaiheessa joo paino nousee, vatta kasvaa, mutta tuntuu että ne on vaan ne makkarat mitkä sieltä työntyy esiin. Heitä peili romukoppaan ja tee jotain tositositosi kivaa mistä sulle tulee hyvä mieli ja nautit vaan niistä hyvistä jutuista mitä sun kroppas voi/pystyy tekemään, unhdat kaiken kritiikin ja kilot, niistä viis.

Täällä kaikki jees, ei ihmeitä.

Kekkeri 14+4 / 15+1 eli huh 16 viikoilla aletaan olla....
 
MOI!

On se hyvä että muillakin alkaa olla näkyvää mahaa. Tuntuu että oonko lihonu vai voiko jo olla oikee vauvamaha näin iso. Esikoisesta ei kyllä vielä tässä vaiheessa huomannut. No painoa ekassa raskaudessa tuli yht. 8kg. Eikä sitä nytkään ole kyllä tullut kuin ehkä kilon tähän mennessä. Että kai se maha vaan näkyy sitten nopeammin kun on jo kerran venynyt. :D

Nyt on kyllä kivoja vaatteita kaupoissa, ei tarvii ostaa mitään mamma-mallistoa kun voi ihan normimekkoja ja paitoja käyttää.

Joku kyseli aikaisemmin liikunnasta raskauden aikana. Ekassa raskaudessani liikuin monipuolisesti ja paljon 37viikolle asti. Nyt on liikkuminen lähinnä päivittäisiä vaunulenkkejä ja kotona crossarilla polkemista. Meinasin nyt kyllä alottaa taas kevyen kuntosalin+uimisen kun väsymyskin on hiukan helpottamaan päin. Jotenkin on jumpissa käyminen jäänyt kun ajattelen sen ajan olevan pois perheeltä. Ennen kävin 5-10h viikossa jumpissa. Uimahalli on lähellä joten siinä ei menisi koko iltaa...

Jokatapaukessa pakko se on kuntoaan hoitaa. Eka synnytykseni kesti 40h, joten voimia se vie. Jos en olisi ollut niin hyvässä fyysisessä kunnossa niin en tiedä miten olisin selvinnyt.
Meillä "kesäkuisilla" on kyllä se hyvä puoli että saamme kesävauvoja. Kesällä kyllä jaksaa paljon paremmin valvomiset ym kun on valoisaa ja toivottavasti lämmintä.
=)

Täällä on kanssa yksi pakarakivun /issiaksen kanssa taisteleva... Sama oli ekassa raskaudessa. SItten vielä ihan loppuraskaudessa oli hermopinne kädessä ja se oli ihan kaameaa kun se puutui särki. Synnytyksessä vielä spinaalihermo jumissa...
Olin nämäkin ihanuudet unohtanut, mutta hyvin nopeasti palasi tuo pakarakipu mieleen.
Toivotaan että nyt vältyn noilta muilta. Ikävää on se ettei siihen oikein auta mikään. Paitsi ehkä liikunta ja venytys.


Joulumieltä olen yrittänyt saavuttaa kuuntelemalla joulumusiikkia. Eilen oltiin miehen kanssa joulukonsertissa. Ensi viikolla meinasin mennä taas kuorojen joulukonserttiin sekä lastenjoululaulukonserttiin.
Tulisi vaan nyt sitä lunta niinkuin aina lapsuuden jouluina... :D


Sitä odotellessa;
Anni ja vauva 13+4 :heart: :heart: :heart:
 
iltaa :attn:

onko kukaan teistä tai tuttavistanne käyttänyt raskauspahoinvointiin noita apteekin matkapahoinvointilääkkeitä? mulla työkaveri patistaa niitä käyttämään... oon vaan niin epäileväinen kun kerran neuvolasta ohjeistettiin, että tähän ei ole lääkettä ennen kuin on tiputuksessa... kertokaa jos jotain aiheesta tiedätte! töissä vuoden kovin sesonki pukkaa päälle ja yöt/aamut on mulle hankalia...

Jossu & Napero 12+6 jonka viikko mennyt oksentaessa ja valvoessa.
 
Sisu:mä en muista kommentoinko jo :ashamed: mut aivan ihanaa,et kaikki oli ok!

Lissuli:tehdäänkö sulle rakenneultra äitiyspoliklinikalla?Mulle varattiin aika jo rv 13,kun kävin äippäpolilla.En tiedä mikä käytöntö on jos itse varataan.Mulle se annetaan aina automaattisesti.

Mun piti levätä tää päivä koulustressiä pois,mut en osannut....Siivosin,tein näyttötehtäviä ja tuhlasin veronpalautuksista pienen osanjouluostoksiin ja synttärilahjoihin,meil on 3 synttärijuhlat tuttavapiirissä viikonloppuna.

A-mam ja Mimmi 14+2
 

Yhteistyössä