**Kesämassut 2009 Helmikuussa**

Alkuperäinen kirjoittaja Maiskutin:
sanokaa mulle nyt että se synnyttäminen on piis of keik eikä satu ollenkaan! :whistle: |O ei meinanu tulla eilen unta kun aloin miettiä..oon just semmonen joka miettii liikaa ja stressaan. unen kanssa aina ollu vaikeuksia. :snotty: kai tämä tästä. :)

se ois viikonloppu ohi sitten taas. melkein ainakin. meillä sunnuntai aina sluibailupäivä. ihanaa kun saa vaan olla. :heart:

tinni:lle mukava kirppisreissu! heti kun saan tietää sukupuolen suunnistan ite kans reissulle! :D

Maiskutin ja pieni rv22+3

se menee niin, että sä heräät yks aamu ja huomaat että lapsivettä valuu hiljakseltaan. Syöt rauhassa ison sämpylän aamupalaksi ja juot sen kanssa kahvia/teetä. Sitten lähdette sairaalaan, matkalla vain hengität syvään ja tunnet hieman selkäkipua.
Pääsette sairaalassa heti saliin, koska olet avautunut jo hyvin matkan aikana.
Salissa sinua odottaa ihanaakin ihanimmat kätilöt valmiina "palvelukseen" :D
Kiipeät sängyn päälle pötköttelemään ja siinä ilokaasua nauttiessasi kätilö antaakin jo luvan ponnistaa. Ponnistat viisi kertaa oikein napakasti ja vauva syntyy :xmas: et repeä, etkä ala vuotamaan verta mitenkään järjettömästi.Istukkakin tulla humpsahtaa perässä.
Pystyt melkein heti istumaan ja ihmettelemään syntynyttä vauvaa :D

Auttoiko? :saint:
tarinoita on aina kiva keksiä, totuus onkin sitten yleensä jotain ihan muuta....


 
Ja sitten ihan omaa napaa sen verran että jatkan oksentelua. En tosin laihtumiseen asti |O mutta mitään ei saa tehtyä kun vähän väliä pitää rynniskellä vessaan tai keskittyä nieleskelemään :$

Meillä onkin nyt sitten edessä muutto parin viikon päästä =) saatiin se rivitalo asunto! 5h+k+s, ja omaa pihaa. Kouluun on 300 metriä, ja eskari on samoissa tiloissa. Neuvolaankin on vain 600 m matkaa, mikäli vain kuulutaan juuri siihen neuvolaan. Ihmettelen jos ei :whistle: Pitääkin muistaa soittaa sinne huomenna puheliajalla ja varailla heti muuton jälkeen helmikuun loppuun tai maaliskuun alkuun neuvolalääkäri aikaa :snotty:

Munkin tarttee muistaa ilmoittaa tuo äitiyslomalle jääminen, muistuttakaas siitä ahkerasti seuraavan kuukauden verran, jookos!! :attn: :attn:

Joku täällä mainitsi että on helpompi suhtautua vauvaan kun tietää sukupuolen?! Itse en vieläkään osaa suoda ajatustakaan siihen että tämä vois olla ees tyttö. Poika on vaan niin iskostunut päähän, ei sitä ihan heti sieltä saa pois :D Vaikka kätilö silloin rakenneultrassa sanoi tyttömahdollisuuden olevan 90 % ja jätti siitä siis pojalle 10% mutta silti! Ihan taatusti tältäkin vauvalta löytyy riiputtimet kun vihdoin ulos putkahtaa :LOL:

Eipä muuta. Hemppa vissiin edelleen laskusuuntainen... muutaman kerran on jo pyörryttänytkin ihan sopivasti. Mietin tuossa, että miten selviän siitä sokerirasituksesta tulevaisuudessa kun nyt jo oksentelen yleensä juuri aamuisin. Jostain syystä kahdeltatoista päivällä olo helpottuu mutta saattaa sitten mennä huonompaan uudestaan, kuten tänään.... :$

Pian Muuttava Ls ja poikanen 22+0 :heart:
ja mulla ei ole mitään käsitystä olenko laskenu edes viikot oikein :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja josema:
Sankofa..Kelan sivuilla on se laskuri, jolla voi lasketun ajan perusteella laskea normaalin äippäloman alkamisajankohdan tai sit varhennetun. Sen mukaan mulla alkaa 9.5 ja la on 15.6. Se on joku tietty päivien määrä ennen la:ta, johon ei lasketa kuitenkaan sunnuntaita, eikä pyhiä...eli ei tasan kuukausi aina, jos on jotain pyhiäkin.

josema 21+0
mistä kohtaa tämä laskuri löytyy?
 
kela ja sieltä laskennat ja sieltä vanhempainpäiväraha

Siihen vaan näpytät että millon on la, niin kone laskee kaiken valmiiksi, jopa sen koska isän pitää pitää isäkuukausi (ei siis isyysloma vaan se toinen juttu)
 
Niin synnytyksestä, kyllä kai se jokaisella aika erilainen juttu on. Eka kai yleisesti on haastavin kun ei tiedä mitä odottaa, ja pahinta musta oli se, ettei tiennyt missä vaiheessa oli (eli montako tuntia piinaa vielä kestäisi ja millon olis puoliväli tms) Mutta mun kokemuksen mukaan se avautumisvaihe, loppupuolella on pahinta, en muista että ponnistusvaihe olis niin pahaa tehnyt, ja siinä vaiheessa ollaan onneksi jo ihan loppuvaiheilla.

Kaippa hyvä vaan koittaa synnytyksessä kuunnella itseään, esim. mulla liikkuminen ja suihku on helpottaneet oloa, luomulla olen periaatteessa mennyt, eli kivunlievityksistä en osaa muuten sanoa (siis paitsi noista luomuista) Toiset saa varmaan helpotusta esim. kumppanista, itse olen sellainen yksinäinen ähisijä, etten halua mitään silityksiä tms. Toisaalta myös musat yms. on olleet mulle ihan turhia, siinä vaiheessa kun ei pysty kotona olemaan niin ei pysty kyllä sairaalassakaan mitään musaa kuuntelemaan.
Mutta tosiaan jokainen kokee nää varmaan erilailla. Silti luonnollinen juttuhan toi on, naisen osa on siinä aika pieni, vauva syntyy vaikka pistäis jalat ristiin =) ja kornisti sanottu totuus: kaiken kivun unohtaa siinä vaiheessa kun se oma pieni vauva on siinä sylissä :heart:
(niin ja kaikki legendat järkkysynnytyksistä kannattaa päästää toisesta korvasta ulos, kyllä siellä on henkilökunta auttamassa ja yleensä synnytykset menee ihan siedettävästi, luonnollisesti ja hmm. mikäs olis oikea sana, mutta silleen niissä on tietty odottava ja kannustava tunnelma, nykyisin äitiä kuunnellaan ja toiveita saa esittää. Mulle on jäänyt vain hyviä muistoja noista hetkistä vaikka tietysti kipu hetkittäin on ollut lähes sietämätöntä (olis varmaan pitänyt jättää toi vika kommentti...)

kekkeri- ihan mahdoton palstaterrori tänään
 
Mites tuo varhennettu tarkoittaa..eli siis mä voisin jäädä aikasemmin äitiyslomalleko?Sori tyhmä täällä kyselee.Pitääkö siinä olla jokin hyvä syy miksi jäädä sitten aikasemmin?Tos olis niinku 9.5 milloin alkais ja jos haluais varhennettuna aikaisintaan niin se olisi 15.4.Ymmärsinköhän mä ihan oikein tuon :p

Noista synnytyksistä tuli mieleen omani.Mulla ollut suht helppoja ja nopeita vaik kipeetä on tehnytkin mut silti pelottaa tuleva synnytys.Ne kivut on vaan niin kamalii :(
Ekan kanssa en ennättänyt ottaa epiduraalia vaan ilokaasulla mentiin.Kohdunsuu oli jo 8cm auki kun päästiin synnärille.Eipä mennyt kauan kun tyttö sitten syntyikin.Toisen kohdalla oli todella nopea ja helpoin näistä 3 synnytyksestä.Epiduraali tuli juuri oikeaan aikaan joten niitä kauheita supistuksia en ennättänyt tuntea ollenkaan.Ponnistusvaihe oli kyl kamala.Kolmosen kanssa oli kans nopea mut supistukset iha karseita ja jouduin odottamaan aika kauan et sain sen epiduraalin ja lopussa oli ongelmia istukan kaa ku ei meinannut irtoa ollenkaan :x Mut loppu hyvin kaikki hyvin =)

Siskolla taas kaikki 3 synnytystä todella vaikeita.Ollut imukuppi synnytystä,hätäsektiota ym.
Et ei sitä juu koskaan tiedä miten nää synnytykset menee.Mulla kun ollut suht helppoja nuo synnytykset niin katotaan et tää onkin ihan kauhee :eek: :D
Noh ei maalata piruja seinille.

sankofa & bongos 20+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
miksi vauvaa ei saisi viedä ulos ensimmäiseen kahteen viikkoon? ymmärrän talvella mut entä kesällä....
mä oon kyl mennyt ulkoilee aika pian vauvan synnyttyä :whistle: Niin onks toi sama juttu niinku kesällä?Talvella mäkin ymmärrän mut kesällä..
 
sankofa ä-loman voi aloittaa 30 tai 50 päivää ennen la.ta. yleensä 30. jos aloittaa varhennettuna eli 50 arkipäivää ennen laskettua-aikaa ni lyhentää lomaa sieltä toisesta päästä 20 päivällä.

tänään alkoi jo "hyppely" puhti loppua aerobicissä. onneksi siellä on yksi toinenkin raskaana eli ei tunnu ihan luuserille kun pitää rauhottaa tahtia. samoin yks joka just synnyttänyt ja sanoi että jotkut hyppyjutut tekee pahaa.

tinni ja ryyni 21+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
sankofa ä-loman voi aloittaa 30 tai 50 päivää ennen la.ta. yleensä 30. jos aloittaa varhennettuna eli 50 arkipäivää ennen laskettua-aikaa ni lyhentää lomaa sieltä toisesta päästä 20 päivällä.

Mitään syytä aiemmin aloittamiseen ei tarvi olla, se on vaan valinta kysymys, ja se vaan laitetaan hakemukseen. (kelan laskurilla voi laskea senkin päivän)

jos haluaa sitten jotain erityisäitiysrahaa, niin siihen pitää olla selvitykset esim. jos olis töissä jossain missä olis sellaisia aineita missä vois olla vaaraa lapselle, tai pitäis työkseen tehdä jotain niin fyysisesti raskasta (eikä työnantajalla olis osoittaa kevyempää työtä) niin vois anoa sitä, se ei sitten vähennä toisesta päästä mitään päiviä.

tänään alkoi jo "hyppely" puhti loppua aerobicissä. onneksi siellä on yksi toinenkin raskaana eli ei tunnu ihan luuserille kun pitää rauhottaa tahtia. samoin yks joka just synnyttänyt ja sanoi että jotkut hyppyjutut tekee pahaa.

tinni ja ryyni 21+5
Siis selvennys, sen voi aloittaa vaikka 34 päivää ennen la, siis 30-50 päivän välillä minkä päivän niistä vaan voi valita.
Tosiaan se vähentää sitten sieltä toisesta päästä, mutta toisaalta jos haluaa aloittaa ennen ja jää joka tapauksessa esim.hoitovapaalle, niin eihän sillä nyt niin väliä ole. Jossain tapauksissa tienaa jopa enemmän kun aloittaa aiemmin, esim. jos on nyt hoitovapaalla ja aloittaa 50 päivää ennen, niin kun loppuu vanhempainvapaa ja alkaa kotihoidon tuki saa tukea sitten jo kahdesta lapsesta, eli enemmän kun yhdestä.
Muutoin terkka just sanoi mulle, että jäät sitten vaan saikulle, ei kande aloittaa ennen. Eli aika iso osa jää kyllä vähän ennen saikulle ja sitä saa aika helposti jos ei pysty töissä olemaan.
Itse olen kerran aloittanut ton muistaakseni just 50 päivää ennen, tai jotain 45 =) kun toisen lapsen la oli elokuussa niin aloitin 50 päivää ennen ja otin kesäloman ennen, niin sain lomailla jo suurinpiirtein toukokuun alusta asti, oli mukavaa kun esikkokin sai omia äidin ihan rauhassa ennen sisaruksen syntymää.

Juu, tulipas taas pitkästi kirjoitettua...
 
Sisu mullakin on edessä toi sokerirasitus muutaman viikon päästä,onneksi siinä terveyskeskuksessa on kanttini josta saa vähän hiukopalaa jos siltä tuntuu =)

Jaa,että minäkö en mitään koskaan arvailisi mistään mitään :eek: :whistle: :xmas:

Tv. Sherlock Holmes B)

jeps1 paranehan pian :hug:

LS onnittelut uuteen kotiin
:flower:

Mä päätin myös,etten ala venyttelee äippäpakkauksen hakemusta,toi viime vuotinen on ihan ok :D
Mä meinaan itse en oikein tykännyt kun sain tolle esikoistytölleni sen 2006 sinivoittoisen pakkauksen :ashamed: Toki oli siinäkin paketissa monta kivaa vaatetta mitä käytettiin =)

Nyt viime päivin ä on alkanut tuntua TODELLA mojovat potkut masussa,kiva huomata kun naapero kasvaa ja voimaa tulee koko ajan lisää :D
Se on äitiinsä tullut,täällä me hillutaan palstalla vielä tähän aikaan ;)

bad virgin ja naapero 23+1
 
Minä täällä vielä :whistle:
Uni ei tule simmuihin.Unohdin mainita et mun yhden tytön ryhmässä päiväkodissa on parvorokko epäily :/ Tää se viel puuttuis et itse sairastuis siihen.Heti luin kaikenmaailman kertomuksia rokosta jos sairastaa sen raskausaikana :(
Voiko niihin verikokeisiin jo nyt mennä ja ottaa selvää onko sitä koskaan sairastanut?
Samperi kun näit tauteja tulee kokoajan.Tekis mieli ottaa likat pois päiväkodista vaik kylhän niit voi saada mistä vaan mut tuntuu et ollaan ihan jatkuvasti kipeenä.Flunssaa ollut,vatsatauti,enterorokko ja nyt joku ihme flunssa kuume tauti ja ollaan sairastettu nää hyvin lyhyeessä ajassa.Mul rupee oikeesti menee hermot tän sairastelun kaa :kieh:

sankofa & bongos 21 POKS :heart:
 
Sankofa,voit mennä, mä sain neuvolan kautta lähtetteen parvorokkokokeeseen. Oon päiväkodissa töissä ja meillä on ollu pari parvorokkoepäilyä enkä todellakaan halunnu jättää arvailuun mitään. Labran täti sanoi, et tuloksissa kestää 16 arkipäivää (???) mut eipä menny. Terkkari soitteli jo seuraavalla viikolla, oli laittanut kiireellisenä tms. Mä en ole sitä sairastanut, nyt pitäs tällä viikolla mennä uudestaan verikokeeseen, ottavat toisen näytteen. Siitä kai nyt sit selvitetellään, oonko saanu tartunnan nyt. Sit en jatkosta tarkemmin tiedäkään. Soita siis ihmeessä neuvolaan, saa ainakin itselleen mielenrauhan kun selvittänyt asiaa.

Mä alan kanssa olla aika kyllästynyt tähän sairasteluun, kohta viikon pötkötelly kotona sohva selässä....plaah. Mut edelleenkin lämpöä ja kauhea yskä ja keuhkojen rahina.

Huomenna olis rakenneultra, huihui. Jännittää ihan hirveästi, saa nähdä tuumaako lääkäri sukupuolesta mitään. On kuulemma aika nihkeästi kertonut, mut joka tapauksessa aiotaan kysäistä.

Himpsu ja Kyytiläinen 20+6
 
Jospa mäkin välillä käyn täälläki hämmentämässä.. :whistle:

Ihan hirveesti tullu juttua viime käynnin jälkeen! En kyllä etes kaikkia muista enää, pitkä matka lukemisesta kirjottamiseen.. :D

Onnea ultrista! :flower: Ja muutama on vissiin vielä menossa..?
ja joku muuttanu, ihana päästä uuteen kotiin! Onnea vaan sinneki! :flower:

Äippälomasta ollu jotain puhetta; mulla ois vissiin virallisesti alkanu 27.4. Hain sitä varhennettua joka alkas 3.4 ( näin siis Kelan omien laskureiden mukaan.. ). Tätä ennen pidän vielä lomat ni jäisin nyt näillä näkymin töistä pois 22.3. Ens kesän lomia ei tieten kerkee pitää, mut saahan ne vaikka rahana tai laittaa jemmaan. Mietin sitä rahana ottamista, tulis vielä lomarahat päälle, tuntus ihan mukavalta summalta saada kesäkuussa.. :whistle:

Ja paperit on jo Kelalla, eli varmaan tulee se viime vuoden paketti. Joka kelpaa mulle oikeen hyvin, ku prinssi vielä tulossaki. ;)

Yksiön vuokralainen voi hyvin, mä en sitte niinkään, saikullahan täällä vielä ollaan. Ja nyt sitte sain kauheen yskän ja kurkkukivun, mahtaa turo olla ihmeissään ku maha hytkyy koko ajan. Ja miten se voi käydäki niin kipeetä kurkkuun tää köhä! :snotty:
Lapset ollu kuiten terveinä, vähä jännitää ku on se laivalle meno ens viikonloppuna. Toivottavasti keikki ei oo kipeitä, ei oo mullakaan mukava lähtä jos lapset sairastaa.. Mummolaan menossa, ja puhuttiin jo et samahan se on siellä sairastaa jos niin sattuu, mut ei se mulle oo sama! :ashamed:

Noh, vielä kerkee tilanteet muuttua moneen otteeseen.. ;)

Jees, jatketaan! :hug:

Lisbet ja Turo 23 ( viikot vähenee.. tai lisääntyy, ihan miten vaan.. :D )
 
Oikein ihanaa huomenta kaikille :wave:

Onpa upea aamu.Aurinko paistaa.Miten toi auringon paiste voi tehdäkkin näin hyvää.Heti mieli virkeenpi :D Tuntuu et ois energiaa ihan erillailla.Pakko sen verran kyl uskaltautuu ulos mennä kun pitää päästä muutaman laskun maksamaan.

Tuosta parvorokosta taidanpa soittaa tänään neuvolaan ja pyytää lähetteen verikokeisiin.

Himpsu:Onnea tulevaan ultraan :) Tuuppa heti kertomaan sit ultrakuulumiset.

mut eipä täällä kummempia..palaillaan
:wave:

sankofa & bongos 21 :heart:
 
Huomenta myös täältä!

Tulin juuri neuvolakänniltä. Tänään tasan 20 viikkoa täynnä:) Pienen sydän löi 145-150 sykkeellä. Olipa ihana taas kuulla, että kaikki on kunnossa. Iltapäivällä on rakenneultra! En osaa sanoa kyllä onko täällä tyttö vaiko poikafiilis...Toivottavasti selviää tälle päivää vielä.
Kamalassa flunssassa ollu jo useamman päivän täällä ja jouduin perumaan iltapäivän fysioterapeutin rentoutusharjoituksen:/
Menen sitten heinä-elokuisten ryhmään joskus maaliskuussa. Onko muilla ollut tuollaista fysioterapeutin järkkäämää tuntia neuvolassa?

Mapitus & Piiperö rv 20


 
Täällä alko aamu rankalla oksentamisella.. kaikki mitä söin aamupalaks, tuli ylös. Painoaki oli tullu vuorokauden aikana parisen kiloa :( . Ei kait tää mitään raskausmyrkytystä oo tai raskausdiabetesta? Pää on ollu n. viikon verran kipee.. Yritin neuvolaan soittaa, mutta tuntuu ettei niitä saa koskaan kiinni.

Vauvan liikkeistä: täällä on massussa hiljanen vauva. Ihan erilainen kuin esikoinen, joka potki ja myllersi massussaa minkä ehti. Huomenna on rakenneultra :heart: . ihana päästä kuunteleen ja kurkkaan pikkuista. Jos vaikka sukupuolenkin kertois..

Lammiska 20+1 :heart:
 
Heipat pitkästä aikaa! :)

LS Onnittelut uudesta kodista, kuulostaa hyvälle :D

Tsemppiä kaikille, joilla vielä rakenneultra edessä!

Äippäpakkauksesta: Mä tykkään myös tästä nykyisestä, joten tarvis vaan laittaa hakemusta menemään. Vaikka sieltä uusikin tulisi, niin ei haittaa. Tulee tuolle pojulle ostettua muutenkin kaikkea kivaa vaatetta ja varmaan vielä saadaan lahjaksikin paljon, joten ei pakkauksen vaatteilla niin väliä ole vaikkei nyt kaikki ihan omaan makuun olisikaan. Netissä aattelin hakemuksen täyttää. Inhoan täytellä papereita käsin, kun onistun aina kirjoittamaan väärin jne. Kävin jo kurkkimassa siellä Kelan sivuilla ja vaikutti ihan näppärältä hommalta.

Täällä on yksi "iskias"vaivainen lisää :( Ei kestänyt selkä enää töissä. Viime viikolla selkä aloitti kiukuttelun, ja nyt eilen lapsien nostamisesta jne. ei enää tullut yhtään mitään. Nyt olen sitte kaksi viikkoa saikulla, ja päätinkin, että aloitan äitiysloman varhennettuna 30.3. Jos nyt jo töissä on hankala olla, niin mitäköhän se on muutaman viikon kuluttua.

Vauveli potkii kovasti, ja alkaa täälläkin rytmit selkiytyä. Aamuyöstä herään aina samoihin aikoihin viiden jälkeen, jonka jälkeen on hetki hiljaista, ja sitte alkaa kovat mylläykset masussa. Hassua :heart:

MM ja pepe 23+1
 
Heippa

mä nautin täällä hiljaisuudesta, kun mies lähti kuopuksen kanssa uimaan ja mä jäin sitten kotiin tekemään kaikkia rästihommia.
Nyt pitäis vielä käydä pari vaatelaatikkoa lävitse ennen kuin tulevat kotiin. Kuopus on vaan niin innokas auttaja, että ei tule takaisin pakkaamisesta mitään kun herra päättää levittää kaikki kamppeet pitkin asuntoa.

Mutta mukavaa päivän jatkoa kaikille, meitsi painuu hommiin....

jeps1 ja pulla
 
Heips.

Kovasti olette taas kirjoitelleet.

Äitiyspakkauksen otan, tottakai. Ekaa kertaa kun mokomaa edes tarjotaan. Kuvia en ole käynyt kattomassa, mutta taidankin tehdä sen nyt samantein.

Tyttö myllertää masussa jatkuvasti, ja kyllä musta vauva tuntuu nyt läheisemmältä kun tietää kumpaa laatua se on.

Eilen kävin ystävän kanssa kiertelemässä kirppareita, täällä porissa on kaksi mahtavaa kirppistä missä on vain lastenvaatteita. Tuli sitten jokunen vaate mukaankin napattua. :) Ja tietty vaaleenpunaisia. :heart:

Bree ja Kerttu 21+2
 
( . ) eilen kävin kontrollissa sisäpolilla ja edelleen meillä on suurentunut riski saada vauva jolle joudutaan laittamaan tahdistin heti syntymän jälkeen, mutta ei kummallakaan pojalla ole tätä vaivaa ollut joten koetan ajatella positiivisesti ettei se nytkään osu kohdalle. lääkäri myös sanoi että saan henkisesti valmistautua siihen että synnytys tullaan jälleen käynnistämään 38+ viikolla mutta olen päättänyt että sinnittelen niin pitkälle kuin mahdollista, haluisin niin kokea "normaalin" synnytykseen lähtemisen..
valkuaista mulla on edelleen pissassa aika lailla ja on ollutkin alsuta asti, oikeestaan se ei ole laskenut ollenkaan ekan raskauden jälkeen mut nyt sitä vain on enemmän.. ja kaliumit on matalat, vaikka syön durekalia 3g päivässä se ei nouse, joudun varmaan lopun elämääni popsimaan tota kaliumilisää ja rytmihäiriöt on kyllä sen mukaiset että huomaa että on matalalla..
tulipas valittavan kuulonen viesti, oikeesti mun mieli on hyvä ja mulle kuuluu hyvää, uutiset vaan oli tuota luokkaa eilen

ja jotain kommenttiakin heitettävä..
vaikka nää olen jo moneen kertaan kirjoittanut niin lyhyesti; otamme pakkauksen ja hakemuksen laitan heti kun saan paperit, mulla ei niin väliksi onko uusi vai vanha..
äippäloman alooitan varhennettuna 15.4.

umayya + siiri 21+1
 
Heissan vaan kaikille :wave:

Meillä oli eilen neuvola ja painoo oli tullu 450 g/vko, hemppa edelleen huippu 160 ja kaikki muutenkin hyvin =) 26. päivä ois lääkärin neuvola ja neuvola täti varoitteli, että: "Meillä on nyt sitten mieslääkäri.." Olin vähän että niin..?! :eek: Se sano että jotkut kammoaa mieslääkäreitä :eek: Musta taas mieslääkärit on kivempia, paljon asiallisempia kuin naiset :D Mites muilla, onko teillä väliä onko mies vai nainen?

Äitiysavustuspaprut sain samalla ja laitoinkin jo menee, toisaalta haluaisin viime vuoden pakkauksen, toisaalta olis kiva nähä uus =) Kuulin sellasta juttua, että tänä vuonna olisi valittavissa joko sininen tai punainen pakkaus :eek: Onko kellään muulla tietoa asiasta? :attn:

Mukavia päivän jatkoja!

MiNiMaM ja tyllerö 22+3
 
neuvolakuulumisia:

hb 121
syke 140 :heart:
nyt oli jo äidinkin paino nousussa.Tasan kilo on tullut yhteensä painoa tähän mennessä.

Viime yönä "Mimmi" herätti liikkeillään 2 krt äidin :D yrittää kaiketi valmistella etukäteen äitiä tuleviin valvottuihin öihin.Oikeasti meil ei oo kun nyt 11v poika ollut kova heräileen öisin vauvana,muut on nukkuneet hyvin yöt.

Sain tänään äitiysavustus hakemuksen,täytyy joku päivä täytellä ne.

Ens ti meil on 4d-ultra :heart: Saadaan sit pätkä dvd:lle pienestä noille isommille lapsukaisille näytettäväksi.

A-Mam ja Mimmi rv 23+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mapitus:
Huomenta myös täältä!

Tulin juuri neuvolakänniltä. Tänään tasan 20 viikkoa täynnä:) Pienen sydän löi 145-150 sykkeellä. Olipa ihana taas kuulla, että kaikki on kunnossa. Iltapäivällä on rakenneultra! En osaa sanoa kyllä onko täällä tyttö vaiko poikafiilis...Toivottavasti selviää tälle päivää vielä.
Kamalassa flunssassa ollu jo useamman päivän täällä ja jouduin perumaan iltapäivän fysioterapeutin rentoutusharjoituksen:/
Menen sitten heinä-elokuisten ryhmään joskus maaliskuussa. Onko muilla ollut tuollaista fysioterapeutin järkkäämää tuntia neuvolassa?

Mapitus & Piiperö rv 20
:LOL: voi vitsi, ihanaa, NEUVOLAKÄNNIT, niitä en olekaan vielä kokeillut :LOL: Hassusana, itse kirjoitan aina niin paljon virheitä kun kirjoitan nopeasti mutta toi oli kyllä hyvä, sai täällä hihitellä.

 

Yhteistyössä