**Kesämassut 2009 Helmikuussa**

Brianna: Me luovuttiin joulukuussa meidän 6-vuotiaasta poikakoirulista, koska tekemisen puutteen vuoksi se alkoi käymään tottelemattomaksi, samat johtajuusongelmat nousi ylös,kun nuoruusvuosina. Se ei siis tehny kellekkään ihmiselle tai eläimelle mitään pahaa, mutta oli mulle ilkee, koska jouduin jatkuvasti komentamaan sitä. Pienen vauvan kanssa siitä elämästä ei tullut mitään, vaikka se rakastikin meidän vauvaa.. mutta se sai siis tosi hyvän kodin isosta perheestä, maalta, missä saa olla irti ja koko ajan on tekemistä. Se voi siellä todella hyvin, niin ei jäänyt mietityttään teinkö oikean ratkaisun... mutta ymmärrän päätöksesi, ja eikä melestäni kovasti sairasta koiraa edes saisi antaa pois, ellei kyse tosiaan ole jostain perheen jäsenestä, joka tuntee koiran historian. Muuten koiran käyttäytymistä ei aina jakseta ymmärtää, ja koiraa rankaistaan, pahimmassa tapauksessa se kärsii fyysistä väkivaltaa..

Maiskutin: Tämä ihana kokemus synnytys... ei ollut minulle niin ihana :| . Esikoisen synnytys 11kk sitten kesti 34 tuntia 10 minuuttia ja päätyi sektioon. Sektiosta jäi siis hyvä mieli, mutta niistä synnytyspoltoista ja muusta ei. En saanut juoda ollenkaan ainakaan vuorokauteen ja tulehdusarvotkin alkoivat nousta, kun lapsiveden menosta oli jo niin kauan. Oli piuhaa, jos toistakin ja sitten se ei vaan loppujen lopuksi edennyt. Sain vielä kaupan päälle kohtutulehduksen. Sektiosta toivuin kyllä nopskaa. Seuraavana päivänä ylös, sain nukkua vauva kainalossa joka yö, imetyskin onnistui. Ti leikattiin, lauantaina jo imuroin kotona :). Vaunulenkkejä aloin tehdä, kun vauva oli 2 vkoa, eihän sitä sen aikaisemmin saakkaan ulkoilla. Nyt jännittää seuraavan tulo, tai siis voisin sanoa että pelottaa. Toisaalta toivoisin sektiota..

Kyssäri sektiolla synnyttäneille: kun odottaa seuraavaa, tehdäänkö automaattisesti ennen seuraavaa synnytystä synnytystapa-arviointi?

Lammiska 19+6
 
Maiskutin: ei minun ollut tarkoitus peloitella, tahdoin rohkaista :ashamed: . Jokainen synnytys on erilainen, siitä seuraa niin upea palkinto ettei ole tosikaan ja ihan mielenkiinnolla sitä kannattaa ajatella ja odottaa. Harvoin se kestää näin pitkään, minä vain en tiedä muusta, kun ei ole muuta kokemusta. Mutta ei se siis tuokaan ollut nyt NIIN kauheaa koska taas tässä tilassa ollaan.. :D

Lammiska 19+6 ja kotona pikku prinsessa 11kk :heart:
 
Lammiska : Mä kävin rakenneUÄ:ssä ja siellä lääkäri ainakin sanoi,että tehdään synnytystapaarviointi sitten RV36,eli ihan normaalisti mitä ennen keisarinleikkaustakin.Mä kans sain esikoisen keisarillisesti,syynä oli lapsen sydänäänien heikkeneminen joka supistuksella(yritettiin käynnistää RV41+4),pidettiin parin päivän tauko ja sitten leikattiin.Mulla jäi kans hyvät muistot leikkauksesta,jalkeilla seuraavana päivänä ja 10päivän päästä kävin jo 10km kävelylenkin(juu,loppumatkasta tuntu jo ettei ehkä ois kandenu tollasta matkaa rykästä).
Nyt sanoivat ,että henkisesti varautua alasynnytykseen,että näillä tiedoilla siihen tähdätään,mut sanoin et ihan sama miten tulee,kunhan nyt joskus otatte sen pois =)
Ryhis ja Seppo 21+4
 
Heip!

Voi surku, kuinka noista lemmikeistä voi tulla niin suurta huolta ja murhetta :hug:

Juhlavaatteista: Mä vedin toissa kesänä yhet valmistujaiset ja parit rippijuhlat samoissa mustissa äitiyshousuissa ja vaihtelin kahta hieman juhlavampaa tunikaa. Kyllä se oli se viimeisilleen paisunut maha, mihin ihmiset kiinnittivät huomion, ei ne vaatteet :D Mun nilkat näyttivät silloin ihan hirveältä, kun turvotti pirusti.. Ja tasan yhdet kengät mahtui jalkaan, mitä sitten käytinkin joka paikassa... :whistle: Esikoisen aikaan turvotusta ei ollut, toivottavasti ei tule nytkään!!

Töitä jatkamaan... Esimies hengittää niskaan... :LOL:

-Ettie rv 19+ (huomenna tasan 20!)
 
Heippa !
Maiskutin tosta synnyttämisestä ajattelin sanoa että nykyään on niin paljon kipulääkkeitä saatavilla ettei se ihan hirveesti satu, jos niitä haluaa ottaa avuksi. Ja kyllähän tää naisen kroppa tekee jo valmistelevaa työtä siihen että vauva sit mahtuu syntymään. Siksi ne paikat löystyy valmiiksi. Loppuraskaudesta mä ainakin oon jo niin työlästynyt olemaan raskaana että odotan vaan että pääsisi synnyttämään. Niin ja ne kätilöt on ammattilaisia siellä, joten ole ihan rauhassa nyt vaan. :hug:

Mä olin tossa ulkoilemassa ja tietysti liukastuin! Tähtiä näkyi silmissä, mutta onneksi kaaduin kyljelleni eikä isompaa vahinkoa tullut. Mutta kylläpäs olenkin jo kömpelö kun en meinannut ylös päästä. Painoa on tullut ihan liikaa kun nää supparit estää ton reippaamman liikkumisen ja ruokahalu on tallella. Ja sit on tullut sellainenkin vaiva etten saa nukutuksi. Millon on pissahätä, millon nälkä tai levottomat jalat. Viimeyökin meni aamuun asti valvoessa ja vaihtaessa nukkumapaikkaa. Puoli kuuden aikaan katsoin vielä kelloa, onneksi mies oli tänään kotona että sain 4 tuntia nukutuksi sitten aamulla.

Mantelinkukka+ vekara ja poks viikoille tänään
 
Lammiska Kuinka osasitkaan kirjoittaa juuri kuten mä ajattelen.
Koiran voisi vielä antaa sellaiselle joka sen tuntee ja tietää, miten se ilmaisee kipuaan, mutta vieraalle en ikinä. Kyseessä kun on vielä käyttölinjainen dobermanni, joka ei uhkaa väistä, joten soppa olisi valmis. Parempi kaikille, että Ruska nukkuu pois.
Muutenkin olen aika vahvasti koirien kierrättämistä tässä rodussa, joka ei ole niitä helpoimpia.

Mutta eiköhän tämä riitä meidän koirasta, keskitytään näihin tuleviin vauveleihin ja iloisempiin asioihin :)

Bree ja Kerttu 21+0 POKS!
 
Ai niin, piti silloin jo kirjoittaa ke kun oltiin ultrassa (siinä 4d) niin painoarvio oli 600g...eli ihmeen isoja otuksia tuolla masussa sitten jo alkaa olla. Sen mukaan syntymäpainoarvio oli 4kg. No voi ollakin, nyt lapset on ollet 37+ 3,3kg, 39+ 3,8 ja 41 3,6kg. Mutta tuohan on vaan suuntaa-antava tuo arvio.
Itse olin reilusti hoikin tulloin kun sain kakkosen ja hän oli isoin ja synnytys kuitenkin helpoin, eli eipä tuo painokaan aina kerro miten synnytys menee. Toivottavasti kuitenkin tuo 4kg on maximi, eikä mitään 5 kiloista tule.
Lohduttavaa ajatella että vauvamasu on jo 600g, jos jo syntyisi niin voisi jo jäädä henkiin ja otettais kaikki apukeinot käyttöön. Eihän hän ole syntymässä ja toivottavasti on ihan loppuun asti mutta noin ajatuksen tasolla.
kekkeri 23 poks
 
Lammiska: Mulle on tehty 2 suunniteltua sectiota ahtaan lantion vuoksi,v -98 ja -02. Ennen kumpaakin oli synnytystapa-arviokäynti äitipolilla. Jälkimmäiseen ei tosin sisältynyt enää röntgeniä. Samanlainen suunnittelukäynti odottaa siis nytkin alkukesällä.
Mun sympatiat on kaikkien eläimistä luopumaan joutuvien puolella. Meillä myös 2 kisua ja koira. Kaksiossa koko porukka kunnes talo on valmis... Kolme-neljä kk vielä. Voitte uskoa että välillä hermoa kiristää!!! :kieh:
 
Heissan

:hug: kaikille rakkaista karvakasoista luopuneille. Olen sen joutunut tekemään aikoinani ja tiedän miltä se tuntuu.

Mulla taitaa olla hieman "kieroutunut näkökanta" synnytykseen. Takana siis kaksi helppoa ja tikitöntä (ei silti KIVUTTOMIA) synnytystä ja nyt tämän kolmannen kohdalla olen kaverini kanssa naureskellut että kolmas kerta toden sanoo,

a) yliajalle mennää niin että paukahtaa
b) synnytys on monen päivän maratooni
c) enää tappajahai 5 kokoonkursitut uhrit ei tunnu missää ku katsoo omaa alakertaa synnytyksen jälkeen

JA MÄ VIELÄ NAURAN JOTEN MUN TÄYTYY OLLA HIUKKA HULLU :LOL:

Vauvan tarvikkeita olen alkanut haalia, tänään huusin vauvalle pinniksen huutiksesta ja siellä voimassa oleva huuto myös niistä haikailemistani vaunuista.

Nyt mun täytynee tunnustaa että olen meidän kummankin lapsen kanssa ulkoillut jo ennen kuin 2 viikkoa tuli täyteen. Joskin tytöllä ulkoilu oli lyhyempiä jaksoja (oli tammikuu) mutta pojan kohdalla voidaan jo puhua ihan ulkoilusta koska oli lämmin heinäkuu jonka ilmoista pääsimme nauttimaan.

Jassoo, huomenna olisi taas maanantai ja työpäivä. Ajatukset siintää koko ajan sinne huhtikuuhun kun saan jäädä kotiin. Perjantaina olisi neuvola jossa saan Kelan laput täytettäväksi ja voin ne toimittaa eteenpäin. Sitten vaan odottelemaan äitiyspakkausta.

Kaveri sai toissa aamuna pojan, ei millään malttaisi odottaa sinne kesään kun oman pienen poitsun saan syliin :heart:

Mutta nyt vielä hetkeksi telkan ääreen ja sitten untenmaille :wave:

Vauhtis lapsineen (rv 22+4)
 
Bad Virgin, me ollaan tiedetty sukupuoli jo tammikuun puolesta välistä..Mut sanottiin rakenneultrassa lääkärille et tiedetään se,muttei sanota sitä ku sit vasta kun se sanoo oman arvauksensa ultrattuaan..

Ja oikeinhan se sen arvas...Mut en sano sitä täälläkään vielä,tos kuukauden päästä voin sanoo kun ollaan käyty 4D:ssä..

Ai nii,mulle saa laittaa tonne etusivulle iäksi 26 ja synnytyssairaala on nyt sitten kuulemma jompikumpi; Salon sairaala tai TYKS!! Haluisin ehkä kuitenkin mennä Tyksiin...

Masuha & Piskuinen 20+5
 
:/ Terveisiä vaan sieltä sokerirasituksesta. Huhhuijaa, eipä olekaan ollu aikoihin NOIN huono olo :x Meinasi oikeesti laatta lentää. Pääsin pötköttelee tarkkailuhuoneeseen, mut olo helpotti vasta sen jälkeen kun sain luvan syödä eväät. :attn: JOTKA MUUT MENETTE (=JOUDUTTE ) SOKERIRASITUKSEEN, OTTAKAA EVÄITÄ MUKAAN!!! Mä en olis varmaan selvinny kotiin asti, jos ei mukana ollu mitään syötävää, matkaa alle 1km, ja autolla liikenteessä... :ashamed: No, puolustukseksi sanon, että oli mulla heti sokerirasituksen jälkeen neuvola, et meni siksi niin kauan siellä. Mutta että yhdenlainen hengissä selviämis-kokemus tuokin :snotty: Paitsi, että kun olin juonu sen litkun, niin Minni alko heittää semmosta volttia, ettei mitään järkee!! Meni laidasta toiseen mielipuolen lailla, liekö makealla litkulla ollu osuutta asiaan... :snotty:
Neuvolassa kaikki suht ok, Painoa tullu 725g / viikko, paineet 128/55 (paineet hieman rempallaan, mut ei paljon ), hemppa 118 ja rautaa nassuun, kohdunpohjan korkeus 22cm (yläkäyrillä mennään :kieh: ), syke vauvalla + - 140, liikkeet ++. Seuraava neuvola onkin jo 3 viikon päästä, ja sitä seuraava käynti on lääkärineuvola. Ja sain laput kelaan!! :D Käyn utelemassa seuraavasta pakkauksesta kelassa samalla kun haen tytön päikästä. Kenelläkään ei täälläkään varmaan ole tietoa, et minkälainen se uusi (pakkaus ) tulee olemaan?? Kelan sivuilla on vielä vanhat kuvat, mut mietinkin tässä nyt, et pitäskö jo hakee tuo pakkaus (vanha ), et jos se uus onkin ihan kamalan värinen, ja kamalia kuvia niissä vaatteissa...? :whistle: Mites muut aiotte tehdä?

Jahas, sori tää ( . )-kirjoitus taasen...
Sisu ja Minni 22+4
P.S. Iltapäivällä saan tuloksia kokeista.
 
heiipa hei...

aamu alkanut verrkkaiseen miehen sairaslomaviikon jälkeen tuntuu raskaalta tää yh arki.
sisu hyvä että selvisit sokerirasituksesta. mulla edessä lähemmäs viikolla 28 uudestaan. mulle ei o koskaan tullu pahaa oloa ja olen useesti joutunut siihen. nyt tää uus hieman colaa muistuttava litku on kyllä parempaa kuin se glugoosi siirappi litku mitä ennen juotiin.

neuvola täti sanoi viimeksi että kun nuo rajat kiristyneet vuoden vaihteessa että hän tekee sen nyt kaikille odottaville äideille. kun olis vissiinki noin 5 odottavaa äitiä kelle ei tarttis ohjeitten mukaan tehä eli siksi tehdään ainakin meillä kaikille.

uus pakkaus vaihtuu maaliskuu-toukokuu välillä eli siis ä-pakkaus eli voi silti saaa vanhan vielä jos huhtikuussa hakee. koskas ne lapsimessut on hesassa. siellä kuulemma aina ollu uusi pakkaus näytillä vaikka vanhaa olis jaettu vielä 2kk jälkeenkinpäin....

t: tinni ja ryyni 21+5
 
Heips :wave:

Pikasesti vaan pakko, kun rupes niin ärsyttään, kun luin ton Sisun alottaman äitiyspakkus- ketjun ja jotkut rupee heti väitteleen asiasta ja ihan väärää tietoa vielä. Enkä itte tosiaan väitä, et tääkään olis ihan oikee tieto, mut johtopäätöksiä on helppo tehä.

Siis meillä esikolla oli la 29.6.07 ja sain sillon uuden pakkauksen just ja just. Sillon pakkaus tuli jakoon n.21 vai 22 viikolla. Eli panttasin hakemusta sinne viimeseen palautuspäivään asti (2kk ennen la). Tää 07 pakkaus veny noille viikoille asti sen takia, kun se edellinen oli se vaaleensininen, mistä ei monet tykänny ja siks ei ottanu koko pakkausta ja loppunhan sekin oli jaettava. Toi 07 pakkaus oli sit taas sen verran suosittu, et meni ilmeisesti hyvin "kaupaks", ainakin paremmin, kun se 06 ja kelan sivuilla lukee, et 08 pakkausta on ruvettu jakaan jo 18 viikolla eli 3-4 viikkoo edellistä aikasemmin. Myös tosta 08 pakkauksesta ihmiset on tykänny paljon, niin eiköhän sekin mee nyt hyvin "kaupaks" ja näin ollen ajattelisin, et se 09 vois tulla jo jakoon vaikka joskus 14-16 viikolla (huhtikuun alussa), eli niin, et meistä moni vois sen saadakin sit. Ja täähän nyt on vaan mun oma näkemykseni, mut tuntuis jotenkin, et se vaan menee näin, ellei sit niitä pakkausten määrää oo jotenkin lisätty yms., mut miks niin oltais tehty.

Ja mä ainakin onnistuin siinä, et katoin, kumpi pakkaus miellytti enemmän ja olisin sen vanhankin kerenny helposti saamaan, kun ne kuvat uudesta pakkauksesta julkastaan kumminkin vähän aikasemmin, kun se tulee jakoon.
Tietenkin, jos se seuraava nyt oliskin ihan kamala, mitä en kyllä usko, niin sit vois tullakin hirvee ryysis niihin viimesiin vanhoihin pakkauksiin ja ne menis siinä lopussa ihan hetkessä ja sit "joutuis" ottaan uuden.

Ja mulle toi ei oo mikään ylisuuri asia, et kumman sieltä sit sais, mut mä vaan oon tämmönen pohdiskelija ja koitan onneani :D

Mutta se siitä sepustuksesta.

Ihan hyvin voidaan täällä ja to on taas ä-polilla se kontrolli.

Omppunen ja Väinö 21+5
 
Joo, tuolla mitäs nytissä sain sen verran tietoa, et aika vaaleenpunaista väriä on uudessa pakkauksessa tarjolla, mutta onko se vaan huhu vai faktaa, niin tiedä sitten. Mä nyt päätin viedä joka tapauksessa sen hakemuksen TÄNÄÄN kelaan, niin san sen vanhan, koska se ainakin miellyttä mun silmää. Mutta että se siitä pakkauskeskustellusta...
Linkitän sen keskustelun tänne, jos joku haluaa nähdä sen vielä:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1311104
 
Heips :wave:
Tuli sellasta mieleen et miten tuo äitiysloma yleensä alkaa..oliko se 1kk ennen laskettua aikaa?Tietääkö kukaan?Paitsi mun tuurilla taidan jäädä aikasemminkin..todennäköisesti.
Meillä tytöistä yks taas jälleen kerran kipeenä.Koko ajan sairastellaan :/ noh saapa ainakin itse kans vähän levättyä.Paitsi esimies taas oli ihana oma itsensä puhelimessa.Rupes lässyttämään typeriä juttuja..aargh.
Meillä alkaa maaliskuussa 7 viikon kaukoilu miehen kanssa :(
Ei ole kivaa ei mut minkäs teen.Noh pitää keksiä kaikenlaista tekemistä et aika menis nopeesti.Mut mä en tykkää siitä tunteesta kun on niin ikävä toista.Ajatuskin niin tulee itku.Miten sitä osaa nukkua ilman toista :( Miten mä selviin 7 viikkoa ilman toista..onko mitään ideoita??
Vauveli potkii ja liikkuu joka päivä mut edelleenkin kovin hentosta tuo liike on mut onneks joskus antaa kunnon potkuja et saa mielenrauhan :)

Palaillaan :wave:

sankofa & bongos 20+6(Huomenna poksuu taas viikot) :heart:
 
Sankofa..Kelan sivuilla on se laskuri, jolla voi lasketun ajan perusteella laskea normaalin äippäloman alkamisajankohdan tai sit varhennetun. Sen mukaan mulla alkaa 9.5 ja la on 15.6. Se on joku tietty päivien määrä ennen la:ta, johon ei lasketa kuitenkaan sunnuntaita, eikä pyhiä...eli ei tasan kuukausi aina, jos on jotain pyhiäkin.

josema 21+0
 
heipparallaa...

koitin tässä taas lueskella mitä on tullut tekstiä reilun vuorokauden aikana. Viime yö meni pönttöä halatessa...kuuden tunnin aikana tyhjensin vatsalaukkua 15 kertaa. Tuli aika ärhäkkänä tuo vatsatauti, mutta nyt on olo ihan ok...hieman väsynyt, kun en osaa nukkua päiväunia tms. Onneksi tuo rakas mieheni on just nyt talvilomalla :heart:

Mä en halua tuosta Kelan äippäpaketista muuta kuin sen makuupussin eli en aio ottaa pakettia vaan yritän sitten ostaa jotain kautta sen pussukan.
Mutta toivotaan silti, että tulee kivan näköinen ja sillain neutraali pakkaus niin ois mahdollisimman monen makuun.

Oletteko tekemässä netissä sen äippäpakkaus-hakemuksen vaiko ihan perinteisesti paperilla ?

Jeps1 ja pulla
 
Sankofa :hug: Tiedän, mitä on olla yksin... Meillä miehellä koko ajan uhka päällä, et reissuhommiin, ja niistä saatiinkin jo esimakua syksyllä, kun mies kulki 200km päähän töihin. Oli viikot siis siellä siten, et maanantaiaamuna men, ja torstai-iltana tuli. Parhaillaan tytön kans yhtenä iltana istuttiin tytön sängyn laidalla, ja itkettiin molemmat ääneen, kun kummallakin oli niin kamlaa ikävä miestä. Kummasti se toisen poissa olo näkyy meilläkin huushollissa, kun koirien ulkoilutuksesta lähtien kaupassa käyntiin asti teet kaiken yksi, ja aina tyttö mukana... Ei ole helppo yh:jilla, ja siksi heitä kunniootankin, kun jaksaavat pyörittää arjen yksin.
Kysyit myös äippäloman alkamisesta. Eli 30-50vrk ennen la:aa voi jäädä. Siihen lasketaan myös lauantait, mutta ei pyhäpäiviä, ei arkipyhiäkään, mitä nyt meillä tulee olemaan esim. helatorstai ja vappu. Laskettua päivää ei lasketa siihen mukaan. Eli mun la on 4.6. niin 3.6. lähtien kun laskee taakse päin, niin päätyy päivään 28.4. ja se on mun eka ä-lomapäivä, kun jään 30päivää ennen la:aa äippälomalle. Selvittiköhän tää yhtään, vai sotkiko lisää...? :ashamed:

Jeps1 , mä kävin ihan kelassa siellä tädin neuvottavana. En kerta kaikkiaan osaa netin kautta näitä asioita hoitaa, ja nytkin olis jääny puolet lapusta täyttämättä, jos se täti ei olis kysyny kaikkia kohtia... :ashamed: Niin, jätin siis myös äitiysrahahakemuksen samalla sinne. Pitääkin muistaa soittaa huomenna palkkatoimistoon, et ilmoittaavat mun tuloja kelalle, et saan sen viimeisen 6kk mukaan päätöksen, enkä v, 2007 verotuksen perusteella.
 
Heippa!
Vastasyntyneen "ulkoiluttaminen" juu, mä olen kaksi lasta saanut elokuussa ja kyllä heti on oltu ekasta päivästä ulkona, no muutenkin kun ovet ja ikkunat auki kesällä, niin ihan sama onko ulkona vai sisällä. Kelien mukaan varmaan nytkin toimin, jos on viileetä niin ollaan sisällä mutta jos hyvät kelit niin ulkona, en varmaan kyllä uskalla heti laittaa ulos nukkumaan, ainakaan ilman hälytintä.
Äippäloma, siis lomaahan saa hakea 50 päivää ennen la tai 30 TAI MITÄ VAAN SILTÄ VÄLILTÄ, monesti jotkut luulee että vaihtoehtoja on vain noi kaksi. Päiviksi tosiaan lasketaan arkipäivät ja lauantait, kelan sivuilla on tosi näppärä laskuri joka antaa suoraa päivät milloin viimeistään jäätävä ja milloin aikaisintaan saa jäädä.
Töihihnhän yleensä tarvii ilmoittaa vähintään 2kk ennen LOMALLA JÄÄMISTÄ, eli minunkin parin viikon päästä ja samoin koko pinon noin kk sisällä.

Mutta vaikka usemman lapsen äitinä jotain näistä tiedän, niin aivan hyvin voin jossain (Monessakin) olla väärässä, että ihan totuutena ei mun juttujani saa pitää =)

Oletteko muuten huomanneet että kaukaa työpaikasta asuvat saavat huononpaa äippärahaa kun lähellä työpaikkaa asuvat, vaikka palkka olis tasan sama? Kelassa typerästä vähentävät nämä maksut mitä saa vähentää verotuksessa. Eipä se paljon auta että sais verotuksessa vähentää kun ei niitä äippälomalla voi vähentää :headwall: hiukan muistan että harmitti kun sai reilusti vähemmän äippärahaa sen takia, että on pitkä matka töihin.

Rasittavuuteen asti hehkutan sitä että tiedän nyt sukupuolen (anteeksi) mutta just tänään mietin että ihan eritavalla osaan suhtautua tähän vauvaan kun tiedän että hän on :heart: tyttö, hän on siis enemmän jo persoona kun jos olis vaan "vauva" hihityttää kun tietää toisen salaisuuden ja tosiaan saa hipelöitä kaikkia tyttöjuttuja. (siis ihan varmaan olis suht sama jos tietäisin että olis poika, niin tekisin samoin) Ymmärrän kyllä hyvin niitä jotka ei halua tietää, on siinä oma jännityksensä, mutta näin kun ekaa kertaa tietää niin on ihan hassu olo. Onko muilla ollut vaikutusta siihen että tietää kumpaa odottaa?
Kiitos vaatevinkeistä juhliin, huuto.netissä ei ollut musta mitään kivaa ja nättiä, varmaan kanssa kattelen jos löytyis jotain tavista mikä mahtuis päälle (ja mikä kävis esim. myös sitten kun imettää) tai lainaan kaverilta tai sitten menen näissä mustissa housuissa, kuka sitä sanoikaan että se vauvamasu herättää enemän huomiota kun vaatteet =)
Hiukan työmotivaatio välillä hakusessa, ärsyttää itseäni kun kuvittelin että osaan nauttia tästä työnteosta kun tiedän että pääsen taas lomalle (ja työ on oikeesti vielä kivaakin) mutta silti jotenkin tekis mieli vaan käpertyä tähän perhe-elämään ja vauvan odotukseen.

Juu, nyt pitää pistää näppis kiinni ja muille vuoro.
kekkeri 23+1
 

Yhteistyössä