**Kesämassut 2009 Helmikuussa**

On tuo Duellon vauvan kohtalo pistänyt miettimään...ja nyt vaan täytyy toivoa ettei näitä uutisia tule lisää. Samalla toivon, että nyt ne muutamat ketkä tuolla palstan ulkopuollelakin höpöttävät ihan tosissaan että vauva sais syntyä aikaisemmin kuin la on niin pysähtyisivät miettimään edes hetkeksi mitä oikein toivovat.

Mulla oli kuopuksen aikaan kättärillä päivystysosastolla neljättä lastaan odottava äiti huonekaverina...rv tais olla tuolla naisella kasassa 32 ja kuuntelin vuorokauden ajan sitä kiukkuamista siitä, että hän haluaa synnyttää nyt eikä jaksa tätä että yritetään pitkittää tilannetta. Lääkäri toisensa jälkeen selitti sille naiselle miksi vauvan ois parempi olla vielä kohdun suojissa kasvamassa...ja tällä naisella oli kuitenkin jo kolme lasta entuudestaan.
Minä siinä viereisessä sängyssä mietin, et mulla on rv 36 ja risat ja toivon että ei tarvis vielä synnyttää...ja toinen vieressä kiukkuaa just toista.

No näissä merkeissä ja ajatuksissa....

Paljon voimia Duellolle ja lähimmäisille. :hug:

Kiitos Onnitteluista!

Ja samaan syssyyn yhdyn muihin, kamala tilanne toukokuisella vaavilla ja hänen vanhemmillaan. Elämä on kovaa ja epäreilua. :ashamed:

Toivon hänen vanhemmilleen isosti voimia jaksaa tulevat ajat.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:'( Mä en saa mielestäni sitä faktaa, että jos siskon tyttö olis syntyny vaikka viikkoakin aikasemmin, niin heillä olis saattanu olla sama tilanne edessä... :'( Muutenkin tuo asia on ollu mielessä koko ajan siitä asti, kun tieto meille tähän pinoon tuli... :'(
KIITOS SISU, että laitoit viestin.

Ihan järkyttävää... ja jotenkin liippaa läheltä kun kelle vaan meistäkin olisi voinut noin käydä/tai tietysti voikin vielä käydä.

Täällä päivä on sujunut ihan arkisesti, siivoten, ruokaa laittaen, leikkien jne. Huomenna alkaa taas tiukka viikko, sen jälkeen pitäisi helpottaa. Onneksi pieni tyttömme on vilkas masussa niin tietää että hänellä "on kaikki hyvin" jotenkin sellainen tietynlainen onni aina läikkyy =) Kummasti vaikka jo neljättä odottaa niin ihan sen vauvanodotuksen lumoissa ole. Ehkä tiettyä haikeutta tuo sekin että lähes varmasti tämä on meidän viimeinen lapsi, jollain tapaa "täytyykin" nauttia joka hetkestä.
Tulevalla viikolla alkaa jo maaliskuu, hurjaa miten aika rientää. Osalla meidän pinkasta taisi alkaa jo jotkut lomat maaliskuun lopussa jo on ottanut esim. 50 päivää ennen la ja vaikka lomapäiviä ennen. Muitaakseni mullakin olis loma voinut alkaa jo maaliskuun lopussa jos olis toi 50 päivää ennen. Mukavaa joka tapauksessa että kohta voidaan puhua viikoista ennen äippäloman alkua ei enää kuukausista (ainakaan ihan kokonoisista)

Töissä laiteltiin pe jo kesälomatoiveita listaan, hassua oli olla sitä täyttämättä =) koko kesä on "lomaa" no kyllä se vaan sopii.

kekkeri, aloittelee jo viikkoa 27...

kekkeri

Brianna onnittelut :heart: :heart: :heart: :flower:

Mä kävin myös henk.kohtaisesti laittamassa surun valittelun duellolle :/

Virallisestihan mä kuuluisin siihen pinoon,mutta ei ole tullut kysymykseenkään että vaihtaisin pinoa,tää vauveli menee taatusti sinne kesäkuun puolelle.
Toivottavasti kaikki menee vain hyvin :heart:

bad virgin ja paprica 26+0

Olipas surullisia uutisia toukokuisten pinossa. :'(
Itku pääsi itselläki, sisko kans odottaa toukokuista.. Ajatuskin on todella pelottava. Kun hetken vielä kasvaisi masussa..
Osanotot Duellolle täältä kans.

Sisulle lähtee sitte huomenna postia! Ja laitan YV:llä sen tilinumeron. Jos ja kun muistan. ( en ees muista sitä ulkoa ja pörssi on NIIIIN kaukana, ettei jaksa nyt hakea..) :D
Miten niin laiskottaa..

Töissä ollu koko viikon, yks vapaa oli torstaina. Eli nyt alko mulla "viikonloppu"!
Ei kyllä oo mairitteleva olo työpäivän jälkeen.. Jos tässä nyt parissa päivässä toipus jonku verran. Pitää vissiin soitella neuvolaan, jos ei kulje..
Turo on masussa työpäivät IHAN liikkumatta, mitään merkkejä ei anna itsestään. Sit illalla/ yöllä paniikissa tunnustelet ja herättelet. :ashamed:
Ei oo mukavaa..

Elikkä vois mennä jo nukkuun, ei oikeen innosta mikään. Huomenna jos jaksais tyttöjen kanssa lähtä kaupunkiin shoppaileen ja syömään.. Katsellaan vointia..

Lisbet ja Turo 25+5

Joo, kyllä tämä toukokuisen keskosen äiti, Duello, odotti yksin... Jotenkin tuntuu entistä pahemmalle kun ajattelee, ettei hänellä ole puolisoa tukemassa rinnalla. Ei voi muuta kun laittaa kädet ristiin hänen puolesta (vaikken kovin uskovainen olekaan ) ja toivoa voimia, ja että hänellä muuten olisi tukiverkkoa ympärillä :'(
Oma menetys tulee aina niin lähelle tämmösten viestien myötä. Tänkin aamuna oli Kalevassa vauvan kuolinilmoitus, syntymä-, ja kuolinpäivät oli samalle päivälle päivätty :'( Yritin nieleskellä leipiä ja kahvia ja silmäillä lehteä muuten, ei kärsi yhtään jäädä lukemaan tämmösiä juttuja, tai itku tulee justiinsa. Tänään on kyllä taas näitä päiviä, että jokaisesta Minnin liikahduksesta on kiitollinen, ja jokaisen liikkeen jälkeen ajattelee, että pysy rakas lapsi nyt vielä ainakin 10viikkoa siellä, ja mieluummin pidempäänkin :|

Lisbet, kiva! Laitahan viestiä, kunhan jaksat! Makselen sulle hetimiten sit! =)

Sisu ja Minni ajatuksissaan, surullisena, mutta kuitenkin toiveikkaana...

kyllä nuo surulliset uutiset laittaa miettimään.. :( välillä sitä ajattelee et päättyis tää raskaana olo jo ja sen myötä kaikki kolotukset, mut eipä sitä tosiaan tuon pidemmälle osaa ajatella. ei me kesäkuiset oteta ketään mitään varaslähtöjä, eihän?? :hug:

meinas unohtua poksuttelut, 24+0 :heart: :heart:

SISU, kyselit tuolla aikaisemmin kutiamisesta, siis raskaushepatoosista. Mulla oli se inhottava vaiva esikkoa odottaessa ja nyt tässä kauhulla odottelen että uusiiko se myös tässä raskaudessa. Monilla voi olla kutinaa vain jalkapohjissa ja kämmenissä, mutta minulla kutinaa ilmeni koko keholla. Yleensä kutina oli pahinta öisin, raavinkin itteeni kaiket yöt. Se oli siis aivan inhottavaa, jota ei toivos kenellekkään. Lopulta sain lääkkeet kutinaan. Jouduin juoksemaan kerran viikossa ja loppuajasta useamminkin verikokeissa ja sydänkäyrällä ja ultrassa. Yleensä hepatoosista kärsivän synnytys käynnistetään ennen laskettua aikaa, koska se voi olla vaaraksi sikiölle, mutta minulla käynnistettiin vasta 4 päivää yli lasketun ajan ja terve lapsi syntyi. Tässä raskaudessa joudun myös seurantaan, siis aloittavat verikokeet muistaakseni viikolla 30 viikon välein. :attn:

Halinalle ja pikkukakkonen rv 23+2 jos oikein laskin...

Heippa täältäkin!
Itku on herkässä täälläkin tuon Duellon vauvan vuoksi. Osanottoni!

Omat kolotukset tosiaan on pientä siinä, niin ettei paljoa viitsisi edes kirjoittaa niistä. Meillä oli pari viikkoa kova influenssa ja sairaalassa jouduin olemaan itsekin. Nyt kuitenkin ajattelin kurkistella mitä tänne kuuluu ja itkuhan siitä tuli.

Vekaran painoarvio oli 912 g ja keskikäyrällä kasvaa, ultrattiin taas ties monennen kerran jo. Ja lääkäri määräsi uuden ultran tuonne kahden viikon päähän. Kohdunkaula on pehmentynyt mutta onneksi vielä kiinni kuitenkin. Rauhallisesti täytyy ottaa vielä supisteluiden takia sekä murtuneen kylkiluun vuoksi. Meni yskiessä... :headwall:

Tosiaan toivottavasti kaikkien vauvat pysyvät turvallisille viikoille asti masuissa...

Mantelinkukka + vekara

Hmm... mä en oo nyt käynyt täällä, kun oon jotenkin niin peloissani ollut viime aikoina, aattelin että jutut olis ehkä liian masentavia. Nyt kun tulin kurkkaamaan, niin eihän täälläkään kovin lystikkäät tunnelmat ole. Toivon niin voimaa ja jaksamista pienen toukukuun pinossa olevalle vauvan äidille. :'( Mua pelottaa liian aikainen syntyminen, riskin ei pitäisi kovin paljon suurempi olla kun ei ole vasta kuin yksi enkelivauva, mutta pelottaa... :( Välillä oli paljon helpompaa, toivottavasti tää olis vaan väliaikainen vaihe.

Isompia tavaroita en vielä hommaile, mutta ehkä jo muutaman viikon päästä. Tilasin kuitenkin maduca-kantorepun yksi ilta kun tarvi piristystä. :) Onko jollain kokemusta, että onko se hyvä vai huono?

Kaikille mahdollisimman mukavaa ja kivutonta raskausaikaa!!! :heart:

nyt mennään viikolla 25+3

Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
:LOL: :) :D
Jepulis, selväks tuli.. JA kuten sanottu,,,, sillähän ei varsinaisesti kiirettä ole vielä

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
ootko vielä miettimässä sitä Swiss Strolleria?
Ei sillä että varsiansiesti kiire olis,, :wave: :p ???

Piltsu ja Nestori 23+1
Mä mitään mieti, kun oon tilaamassa sitä sitten yhdessä sun kanssa. :LOL:
Nyt ensi lauantaina lähdetään ensin hakee ne vaunut Ruotsista.
Katselin tuolta Ruotsista kaikkea sälää...niin siellä on kans myynnissä noita trolleja...900kr kappale. Babylandin liikekin ois avoinna sunnuntaina...

Hahaa ja huomenia! =) Aamukahvia siemailen ja netissä surffailen! ;) Klo 10 olisi ensimmäinen neuvola käynti, ihan taas pitää sanoa että jänskättää!
Tuttua hommaa edellisiltä lapsilta mutta silti! :) Saan varmaan täyttää niitä papruja, että saa sen pakkauksen ja siitä äitiysrahasta päätöksen sit.

Heidi & Ylläri muru 21+6 :heart:

Ainiin,nythän mä hokasin että tällä viikolla pitäis se äitiyspakkaus tulla :eek: :heart:

Tänään tai viimeistään huomenna myös kuullaan mihin päätökseen miehen työpaikalla on tultu,että meneekö lomautukset kiertoon vai ei.
Huomenna olisi se sokerirasitus ja työvoimatoimiston aika,kaikenlaista puuhaa riittää :D

bad virgin ja paprica 26+1

kohta äitpolille ultraan TAAS :snotty: tuun myöhemmin päivittään tänään, meillä on vesirokko pojilla ja itellä poskiontelon tulehdus joten en ole jaksanut koneella istuksia..

umayya + siiri 24 POKS!

HelloShitty
voi kun teillä nyt sairastellaan urakalla umayya! pikaista paranemista. ja hei..jos nyt käytte läpi kaikki pöpöt niin ei tuu tauteja kun vauva on maailmassa. toivotaan näin! :hug: :D :flower:

meilläkin oli tytöillä vesirokkoo kun odotin kolmosta. se voide on superhyvä, suosittelen!

pitäis soittaa labraan et saa ajan mutta akku loppu enkä löydä laturia. :LOL: |O pitää oottaa et ukko tulee kaupasta, se on kuitenkin piilottanu sitä jonnekin. :kieh:

kurkku kipee täälläkin..toivottavasti ei tuu flunssaa. ei nappais yhtään kun tuntuu muutenkin vaikealta hengittää. :headwall:

HS ja :heart: rv 25+4

Onpas tullut surullisia uutisia :'( Tuli niin surullinen olo duellon puolesta.Elämä on joskus niin epäreilua.

En ole kauheasti jaksanut kirjoitella mitään.Väsyttää ja supistelukkin jonkin verran mikä tietenkin huolettaa paljon.
Vauva liikkuu onneksi joka päivä paljon et se rauhoittaa mieltä paljon.Pysyis vaan masussa mahdollisimman pitkään.
Miehen reissu lähestyy ja se mua ahdistaa todella paljon.Viime yönä näin kauheita painajaisia..inhottavaa :(

mut eipä täällä mitään kummempia tälläkään kertaa :)

sankofa & bongos 23+6 :heart: ( huomenna 24..ihanaa) :)

eikös siellä englannissa ollut viitisen´lymppiä plus postit,,? Meneekö siis samoihin,,
'
:LOL: :) :D
Jepulis, selväks tuli.. JA kuten sanottu,,,, sillähän ei varsinaisesti kiirettä ole vielä

ootko vielä miettimässä sitä Swiss Strolleria?
Ei sillä että varsiansiesti kiire olis,, :wave: :p ???

Piltsu ja Nestori 23+1
Mä mitään mieti, kun oon tilaamassa sitä sitten yhdessä sun kanssa. :LOL:
Nyt ensi lauantaina lähdetään ensin hakee ne vaunut Ruotsista.
Katselin tuolta Ruotsista kaikkea sälää...niin siellä on kans myynnissä noita trolleja...900kr kappale. Babylandin liikekin ois avoinna sunnuntaina...
Täällä iloisesti aloitin viikon ja maanantain,, kävin salilla hydrocissa, ja että on hyyyyyyvä fiilis :D
aamukahvikin maistui niin hyvältä sen jälkeen,, Otan tämän nyt kyllä ohjelmaan, aina kun mies voi olla Kertun kans kotona. Muut on koulussa ,eskarissa ja montessorikerhossa siihen aikaan.
Mulle toi liikunta on vielä ainakin toistaikseksi sellainen juttu että kokoajan mielenpäällä että kohta pitää lähtee, kohta pitää lähtee,, huoh jaksanko jaksanko,,,,,ja nyt kun sen aamusta jo saa tavallaan alta pois niin ompahan hyvä fiilis!! :hug:

Jotta
virkeetä viikon alkua taas kaikille, meillekin joilla hiihtoloma nyt lusittu :saint:

Piltsu 23+3 Nestoreineen

Pilttiä4: mä kuules luulen et mun tarvii nyt ihan katsoa mistä liikkeestä sen saikaan tilattua suomeen...kaikki liikkeet tuolta englannista kun eivät toimita tänne periferiaan mitään.
Palaan vielä tänään asiaan.

olipas tylsä viikonloppu!! mies on matkalla ens sunnuntaihin asti ja yleensä nautin tosi paljon yksin kotona olemisesta, mutta nyt vaan jo melkein lasken tunteja et millon se tulee takas... vauvakaa ei ole oikein potkinu kunnolla muutamaan päivään, kohta alan jo huolestumaan. työkaveri sano, et se vauva on sen takii niin hiljaksee, ku silläki on ikävä tulevaa isäänsä. oli söpösti sanottu. :heart: noh, söin just lautasellisen herneitä ja viimeeks ku söin, alko sen jälkeen hurja potkiminen. katotaan toimisko tänäänki! :p

cranyo kokeilepa jotain vartaloöljyä rintoihin rasvan sijaan. ite laitan semmosta oliiviöljypohjasta vartaloöljyä sekä rintoihin että vatsaan. hyvin toimii ainakin toistaseksi eikä kutise eikä hilseile enää ollenkaan. sain sen kerran lahjasi enkä ole tykänny aikasemmin sitä käyttää, ku se tuntuu ja tuoksuu vähän siltä ku läträis salaattikastikkeella. :LOL:

caisachu 22+

Nytpä ei taas naurata, vaihteeksi. Aamulla vein tytön kerhoon, olo oli mitä mainioin, kerhon jälkeen pelattiin ja juotiin siinä päiväkahvit ja syötiin eiliseltä jäänyttä kakkua. Tyttö lähti sit ulkoilee itsekseen, ja mä heittäydyin sohvalle pitkäkseni. Havahduin puoliunesta ( :ashamed: ) TOSI kipeeseen supistukseen. Sen jälkeen niitä on tullu ehkä ½-tunnin välein. Olen juonu vettä kun hevonen, ottanu panadolin, ja kokeillu muitakin kotikonsteja laannuttamaan noita. Käytiin hakee mies töistä, ja olin siis ratissa, kun tuli tullessa niin tajunnan sumeuttava supistus, että piti jo höllätä kaasua, ja katsella, että mihinkähän sitä ajais parkkiin.. :/ Kuulostelen vähän aikaa vielä, mutta toisaalta, näissä on kylä aika pitkä väli. Aamulla olis neuvolaan meno. Mutta saa nyt nähdä, et miten ilta menee... :|

Yhteistyössä