**Kesämassut 2009 Helmikuussa**

hello shitty tuo munkin hannkima lindexin uus retro setti oli tuollainen lime kietsikka body 4.95 ja siihen sattu löytymään myös limet velourhousut 4.95 kpl ni oli ihan pakko ostaa.... :D :D :D :D olisin sen ale tangion voinu viime lauantaina tyhjätä kokonaan mutta järki sentään tuli mukaan kuvioihin.... kun meillä tuo pikkukakkonenkin käytti alle 74cm vaatteita vain 3kk ni ei kauheesti viitti hamstrata.

tinni ja ryyni jälleen

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
hello shitty tuo munkin hannkima lindexin uus retro setti oli tuollainen lime kietsikka body 4.95 ja siihen sattu löytymään myös limet velourhousut 4.95 kpl ni oli ihan pakko ostaa.... :D :D :D :D olisin sen ale tangion voinu viime lauantaina tyhjätä kokonaan mutta järki sentään tuli mukaan kuvioihin.... kun meillä tuo pikkukakkonenkin käytti alle 74cm vaatteita vain 3kk ni ei kauheesti viitti hamstrata.

tinni ja ryyni jälleen
semmonen mis on vaaleita elukoita bodyssa? ostin semmosen kans. ja moni muu samantyylinen. meillä on ihan tarpeeks jo valmiina mutta kun ei niitä voinu vastustaa. ja pitäähän tälläkin olla jotain uutta ja omaa. :heart:

sisulle jännitystöä autokaupoista. me vaihdettiin viikko sitten toi mazda 6:nen pois ja nyt pitäis tarkemmin ruveta pohtimaan turvakaukalo asiaa... meillä oli hetken v40:nen farmari volvo ja hassuinta oli että sen takaluukkuun ei meinannu meitin teutonian yhistelmät mahtua. ne takarankaan metallihäskät siellä takaluukussa otti kiinni.
tinni ja ryyni 24+2
Joo, me on kans todettu tuo, et toi V 40 ei tosiaankaan ole iso farmariksi. Ja ne takarenkaiden kotelot takakontissa pienentää konttia huomattavasti!! Meillä ei kyllä ole jouduttu tuossa kuljettaa kärryjä, kun tyttö oli jo sen verran iso, kun tuo auto meille tuli (tuli siis isompi koira taloon, eikä sedan-mallisella mazdalla olis matkaaminen onnistunu enää ). Tosin, sopii sinne jalat koukussa 2 aikuista vierekkäin nukkuu, kun kaataa takapenkit vaakatasoon :xmas: Kova peti vaan... Tuli kokeiltua viime toukokuussa kalastuskauden avajaisissa moinen asia.
Muuten ollaan oltu tyytyväisiä siihen, se on ihan mielettömän hyvä ajaa :heart: Ja siksipä en olekaan oikein 100% varma, et haluanko tuosta luopua, kun taas V 70 on sit isompi, niin saako pienikokoinen ihminen siinä sit oikein hyvää ajoasentoa jne... Mutta jää nähtäväksi siis.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
sisulle jännitystöä autokaupoista. me vaihdettiin viikko sitten toi mazda 6:nen pois ja nyt pitäis tarkemmin ruveta pohtimaan turvakaukalo asiaa... meillä oli hetken v40:nen farmari volvo ja hassuinta oli että sen takaluukkuun ei meinannu meitin teutonian yhistelmät mahtua. ne takarankaan metallihäskät siellä takaluukussa otti kiinni.
tinni ja ryyni 24+2
Joo, me on kans todettu tuo, et toi V 40 ei tosiaankaan ole iso farmariksi. Ja ne takarenkaiden kotelot takakontissa pienentää konttia huomattavasti!! Meillä ei kyllä ole jouduttu tuossa kuljettaa kärryjä, kun tyttö oli jo sen verran iso, kun tuo auto meille tuli (tuli siis isompi koira taloon, eikä sedan-mallisella mazdalla olis matkaaminen onnistunu enää ). Tosin, sopii sinne jalat koukussa 2 aikuista vierekkäin nukkuu, kun kaataa takapenkit vaakatasoon :xmas: Kova peti vaan... Tuli kokeiltua viime toukokuussa kalastuskauden avajaisissa moinen asia.
Muuten ollaan oltu tyytyväisiä siihen, se on ihan mielettömän hyvä ajaa :heart: Ja siksipä en olekaan oikein 100% varma, et haluanko tuosta luopua, kun taas V 70 on sit isompi, niin saako pienikokoinen ihminen siinä sit oikein hyvää ajoasentoa jne... Mutta jää nähtäväksi siis.

Toivotaan et siinä V70:ssä on sähkötoiminen kuskinpenkki niin sillä saat aika hyvin jo säädettyä itsellesi sopivan ajoasennon.

Väliaikatietona: lääkäri kirjoitti saikkua jälleen kuukauden verran eteenpäin.. Kun tuo saikku on vietetty onkin vaavi jo siinä kunnossa, että voisi selvitä vaikka synnytys alkaisikin :heart: Siskoni vauva syntyi aikanaan 27viikolla ja kehittyi suht. normaaliin tahtiin (keskoseksi). Oli vauva kyllä aivan uskomattoman pieni rääpäle niin pienenä, karvainenkin ja kaikkea :xmas:

Täällä alkoi hiihtolomaviikko, joten pitää yrittää ensi viikolla ainakin pulkkamäkeen lapset viedä (vaikka sitten autolla, ettei äitille tule liian tukalat oltavat suppareiden takia;) )

kauheeta... nyt vasta tajusin että jo toukokuunkin pinossa on eka syntynyt!!!! eli joka kuukaudesta löytyy joku pieni joka tullut pienillä viikoilla..... eli kuka meitä lähtee synnärille ennen aikojaan ja koska.... :eek: :snotty: pienimmät on kuitenkin jo viikolla 28 syntyneet.

tuntuisi hassulle että jollain meistä olisi jo pian se käärö sylissä. mutta todellisuuttahan se vain on mutta tuntuu silti uskomattomalle.

HelloShitty
kauheeta... nyt vasta tajusin että jo toukokuunkin pinossa on eka syntynyt!!!! eli joka kuukaudesta löytyy joku pieni joka tullut pienillä viikoilla..... eli kuka meitä lähtee synnärille ennen aikojaan ja koska.... :eek: :snotty: pienimmät on kuitenkin jo viikolla 28 syntyneet.

tuntuisi hassulle että jollain meistä olisi jo pian se käärö sylissä. mutta todellisuuttahan se vain on mutta tuntuu silti uskomattomalle.
juu. ja se toukokuinen on vielä ihan tositosi pieni. toivottavasti kasvaa ja vahvistuu! :heart:

Tuo toukokuinen on kyl ollut melko pieni :heart: kun miettii et meillä oli rv 24+jtk vauvan painoarvio 654g...ja tuo toukokuinen oli ollut rv 28+jtk 680g...Toivottavasti pikkuinen jaksaa sinnitellä pienestä koostaan huolimatta.Onneksi keskoshoito on hyvin kehittynyttä.Meille Cassiatore sanoi rv 24,että kuvitelkaa,vain muutama viikko eteenpäin,niin vauva selviäisi jo keskoshoidossa,jos jostain syystä syntyisikin ennenaikojaan.

Tuntui kyl hurjalle ajatella sitä.

Voi kunpa meidän ketjussa kaikki masuasukit jaksais sinnitellä "turvallisimmille" viikoille,ei sillä... sitä samaa kyl toivois ihan joka odottajalle :heart:

Meil pikkutytöt nukahti jo yöunilleen,aikaistin nukkumaan menoa tunnilla,kun ensi viikolla joudun herättämään pienet klo 5.30,kun aloitan työharjoittelujakson...

Tänään mulle tehtiin päätös äippärahasta(soitti ja kysyi et oli varmasti ymmärtänyt oikein,minkä tulon perusteella hain äippärahaa),saan sen kirjeitse postissa ens viikolla.

a-mam ja mimmi rv 25+4

Voi juma et on pieniä vauvoja noi keskoset..tavallaa haluais jo saada oman ulos ihailtavaks mut kuitenki siin on niin paljon ongelmia ja kaikkee muuta pelkoa et parempi varmaan et pysyy masussa vielä vaikka toukokuuhun asti. :) Eipä täällä oo tunemuksiakaan et ulostulohalukkuutta olis.

Listaa mitä oon hankkinu:
- Syöttötuoli - löysin netti-ilmoituksen perusteella ilmaiseksi
- Sitteri x 2 (toinen mummolaan) 8?/kpl, toinen lähes käyttämätön
- Vaatteita kaupasta ja kirppikseltä ja iso pino tulee kaverilta vielä lainattuna
- Koliikkituttipullo (jos alkuvaihees ostaa tytön vaatteita niin vauvahan on tietenki sit poika ja päinvastoin niin kokeilen samaa taktiikkaa koliikin suhteen)
- 2 tuttia + purulelu
- Matkarattaat uutena
- Turvakaukalo uutena
- Yhdistelmät käytettynä
- Kehto on omasta vauva-ajasta jäljellä, patja siihe pitää vaan ostaa
- Rintareppu ja mummi osti hyppykiikun käytettynä

Eli mitään isompaa ei enää tarvi osttella, pinniksen ostan ikeasta jos totean ettei kehto toimi kissan takia tai vauva ei halua nukkua siinä. Ite en muinoin nukkunu ku 2 viikkoa.

Painoasiaa..nyt en sano mitään ku neuvola oli kk sit ja ens viikol tulee uutta tietoa. Mutta yli 10 kg on tullu.

Miten teiän nännit voi? Mulla on tullu ny tkauheen kipeiks ja kuiviks ja iho hilseilee pois vaikka joka päivä rasvaan..

Ja nyt taas kun muistan niin Cranyo ja Tuutikki 25+1 :)

Niin ja vielä noista äitiysrahoista? Täällä muita jotka saanu/saa minimituet? Pärjääkö sillä läheskään?
Meinaaan kyl tehä mahiksien mukaan töitä kotona koko ajan mut silti huolettaa et miten pärjään rahallisesti..

Cranyo ja Tuutikki

Tässä olisi muutamat vauvanvaateputiikit :whistle:

Tinttuja alennuksella
http://www.mielihuvitus.com/

http://www.pompox.fi/epages/Kaupat.sf

http://www.lastenmetsola.fi/epages/Kaupat.sf

http://www.peppilotta.fi/index.php

http://www.baobabbaby.com/

http://www.nettivaate.fi/

http://www.ipanalle.fi/

https://www.meandmama.fi/

http://www.ruskovilla.fi/

Eikun shoppailemaan :p

Alkuperäinen kirjoittaja cranyo:
Niin ja vielä noista äitiysrahoista? Täällä muita jotka saanu/saa minimituet? Pärjääkö sillä läheskään?
Meinaaan kyl tehä mahiksien mukaan töitä kotona koko ajan mut silti huolettaa et miten pärjään rahallisesti..

Cranyo ja Tuutikki
Mä olen aina ajatellut,että sen minkä saa,oli se sitten paljon tai vähän,on pakko pärjätä.
Ja tottahan se on :D
Hieman kyllä jännittää,minkä päätöksen kela mulle tekee :whistle:

bad virgin ja paprica 25+5

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja cranyo:

Cranyo ja Tuutikki
Mä olen aina ajateluut,että sen minkä saa,oli se sitten paljon tai vähän,on pakko pärjätä.
Ja tottahan se on :D
Hieman kyllä jännittää,minkä päätöksen kela mulle tekee :whistle:

bad virgin ja paprica 25+5

Mun täytyy kerrankin kiitellä Kelaa...sieltä soitti tosi mukava naisvirkailija joka varmisteli miten mulle maksetaan ekat kolme kk:tta eli saan työnantajan puolelta palkan ja miten rahat menee sitten.

Paljonko se minimipäiväraha on ?

Ja jos BV:llä on 100 päivää laskettuun niin mulla on sit 101. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Bad Virgin - Eiliseen tekstiisi - Onhan sullakin ihana massu :heart:

Heidi & Yllärimuru 21+4 :heart:
Kiitos,kyllä se masu on ihana,muttei se läski siinä ympärillä,no en minä näihin kiloihin jää,pikku hiljaa pudotan pois =)

Miniäippäraha n.20? päivässä ennen veroja :wave:

bad virgin ja paprica 25+6

Äkkiä vaan käyn kommentoimassa ,että netissä käyn lukemassa aina välillä pojasta ,joka syntyi rv22+5(vai oliko rv22+6).äiti sai kaksoset ,mutta toinen menehtyi,toisesta kasvanut jo reipas pikkumies :) meillähän kaikilla kohta puoliin on ylittynyt nuo raskausviikot...mutta aina parempi mitä pitemmälle päästään.
Ryhis ja Seppo 24+3

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
HS laittele mulle yv:tä sitten kun näet tämän :wave:

Vähän väsyttää,kun tuli vähän valvoskeltua yöllä :whistle:
Tänään on illalla PAKKO käydä ajoissa nukkumaan,ei vaan osaa kun mies on yötöissä :xmas:
yyveetä laitettua! :wave:

Yhteistyössä