**Kesämassut 2009 Helmikuussa**

Mulla on painoa tullut nyt pikkasen vajaa 3kg mut ei se haittaa :D Jee eilen vihdoin ja viimeinn löysin H&M:stä 2 mammahousut ku oon vaikka mistä ettiny ja ellokseltaki jo tilasin mut joka paikassa ne oli niin kamalan isoja :eek: Mutta nyt ei tarvi enää viritellä pampuloilla housuja jalkaan :LOL:

noppispoppis & toukkis 23+2 :heart:

minunki mielest oli kiva lukea noita pikaesittelyjä =) ei niitä sillon alussa muistanu, ku niitä tuli kymmeniä viikossa.

painoo tullu about 8kg rv 23 mennessä.

oltiin tänään 4D ultrassa. kaikki hyvin :heart: pari kasvokuvaa ja dvd tuliaisina, pikkuinen piti lähes koko ajan käsiään naaman edessä.. :D painoarviona sai 771g -> 4400g syntymäpainokäyrällä... jos tarkkailen enempi syömisiä ni kasvu voi rauhoittua 3600 grammaseks... ja lääkärin sanoin "ruisleipä on raskausajan leipä" eilen meni 4 palaa ja jumalauta mikä närästys... |O ihan kauhee!! syke oli pienellä 140 (hyvin vaihdellu lukemat, np-ultras 160, viime viikol neuvolas 130)

Talvis ja edelleen nimetön vauva 23+4

pilttiä4 no en mäkään tuohon lähtis 100% luottamaan, jos meiän vauval on just ollu joku jäätävä kasvupyrähdys.. rv 20+1 rakennultras oli painona 383g. ja puolenvälin jälkeen alkaa noissa painoissa näkyä yksilölliset erot...

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Tottakai kannattaa,ei siitä mitään haittaa ole.
Mun olis pitänyt jo se viedä,kun näytteessä oli jotain,tuskin kuitenkaan mitään hälyyttävää,valkovuotokin aiheuttaa testissä muutoksia. =)
Ja samalla mä kätevästi tilaan sen ajan sinne rasitukseen,miten mä jaksan herätä niin aikaisin,terveyskeskuksessa pitäis olla jo klo7 :eek:
Luuletko tosiaan...? Nyt on jo torstai huomenna perjantai, pitäis aamulla viedä näyte labraan, ja tiistaina on jo seuraava neuvola. Eikö sitä ehdi siellä kattoo? :ashamed: Millään viittis alkaa sählää niiden putkien kans ja lähtee tytön kans asioikseen viemään jotain kusnäytettä, kun ei ole mitään oireitakaan... :/ Ei vaan jaksais...

Mammanpojat, mulla on painoa tullu joku 6-7 kiloa jo, enkä ollu mitenkään hirveen hoikassa kunnossa ennen raskautta (bmi oli 25 paikkeilla ). En kunnolla ehtiny saada enkelivauvan raskausaikana kertyneitä kiloja pois, mutta en oo hirveesti näistä stressannu, tulee mikä tulee, sitten vaan synnytyksen jälkeen käydään ahkerasti vaunulenkillä. ja mulla alkaa sit elokuussa esikoisen eskariin kuljettaminen, ja aion hoitaa sen mahdollisimman pitkälle kävellen, eli hyötyliikuntaa tiedossa.

Jos se ei välttämätöntä ole Sisu niin eihän se pakko ole =)
Mä vein äsken sen pissinäytteen terveyskeskukseen ja huomenna voin soitella tuloksia neuvolasta.

Sokerirasitus olisi tiistaina,kääk :kieh: :snotty:

bad virgin ja paprica 25+4

Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
pilttiä4 no en mäkään tuohon lähtis 100% luottamaan, jos meiän vauval on just ollu joku jäätävä kasvupyrähdys.. rv 20+1 rakennultras oli painona 383g. ja puolenvälin jälkeen alkaa noissa painoissa näkyä yksilölliset erot...
Meille sanottiin kanssa kuopuksen 4D:ssä kun painoa oli jo pari grammaa vajaa kilon verran, että on todella iso viikkoihin nähden.
Ja siltä osin T. Kurki sanoi, että jos painokehitys jatkuu samoilla niin poitsu painaa 4,5kg verran ellei enemmänkin.
No mutta meillä sitten tilanne ratkesi siihen kun poika syntyi reilu kolme viikkoa ennen laskettua.

Kävin sitte kaupungilla ja ostin sen pinnasängyn patjan + uudinverhotangon.. Ja arvatkaapas, onko mulla autoa!? :D

Siellä löntystelin pitkin Oulun katuja patja kainalossa, ja bussiin vielä kehtasin itseni ängetä! Oli muilal hauskaa, monttu auki suurin osa..
Mut ne on nyt sitte hommattu! Äiti ompelee sen verhon siihen sitte..

Ja äippäpakkaus on tullu postiin! Jahka saan mahan ensin täyteen, ni kävelen hakemaan. Pulkka mukaan! :LOL:

Nyt syömään, palataan asiaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Lisbet78:
Kävin sitte kaupungilla ja ostin sen pinnasängyn patjan + uudinverhotangon.. Ja arvatkaapas, onko mulla autoa!? :D

Siellä löntystelin pitkin Oulun katuja patja kainalossa, ja bussiin vielä kehtasin itseni ängetä! Oli muilal hauskaa, monttu auki suurin osa..
Mut ne on nyt sitte hommattu! Äiti ompelee sen verhon siihen sitte..

Ja äippäpakkaus on tullu postiin! Jahka saan mahan ensin täyteen, ni kävelen hakemaan. Pulkka mukaan! :LOL:

Nyt syömään, palataan asiaan!
Sulle on yv:iä!

täällä yksi painoonsa kauhistunut. sitä tullut nyt 3kg mutta toisista ei o tullu senkään vertaa....

uusisokerirasitus on varattu ja se olisi sitte 13.3 muistaaksi´eli 27+ viikolla. terkan ohjeitten mukaan hieman myöhemmin kun se on tehty jo viikolloa 15 kun kuuluu riskiryhmään..... toisaalta niin hassulta kuin tuntuukin ni tavallaan toivon et olis jollain lailla korkeemmat sokerit ni eivät antais mennä yli.

ihan hirveet mussutus viikot menossa ja karkkia voisin syödä taukoamatta. no ehkäpä se tästä....

tinni ja ryyni 24+1

Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Mua kauhistuttaa se KUINKA VÄHÄN ihmisillä on noussu paino :ashamed:
Nimim. 14kg läskistynyt :'(
:hug: Älä itke! Sun massu on ihana, eikä kuvien perusteella uskois, et painoa on tullu tuon verran. Ihan tosi! Sun massu on just sen näkönen, et sitä tekis mieli tulla kokeilee vaikka kauppajonossa :heart:

tänne painoa on tullu semmoset 7 kg, joista 6kg 3kk:ssa ja kilo kahdessa viime viikossa. toivottavasti tahti ei kiihdy enää enempää tai on taas paineet katossa just ku ne on saatu kontrolliin. itse kauhistuin ihan tajuttomasti tota kiloa kahdessa viikossa, mut ilmeisesti se on ihan normirajoissa. tai eipä siitä ainakaan hoitsu ja lääkäri kauhistunu.

synnytysunia on ollu täälläki! keisarinleikkaus ilman mitään puudutusta!!!! oli tosi kamalaa!! ja sit ne viel meinas viedä vauvan ilman et sain sitä ees vilkasta. veri senku roisku ku ne yritti pitää aloillaan ja laittaa tikkejä massuun ja mie senkun rimpuilin vauvan perään. sit ne toiki vauvan lähemmäks ja se oli poika, mut sillon kun näin ton unen ei viel tiedetty et on tyttö tulossa.

tänään väsyttää ihan älyttömästi ja viimeaikoina oon muutenki väsympi ku normaalisti. ostin jo viimeviikolla sellasta luontaistuote jutskaa josta tulis rautaa lisää, mut enpä ole vielä alottanu sitä ottamaan. vois ehkä alottaa tänää, katotaan mitä mieltä oon illalla.

caisachu 21+

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mä en kyllä omaa masukuvaani tuu tänne laittamaan :ashamed:
:whistle: Minäkin laitoin, profiilissa näkyy niin komeet kummut, mitkä on koostunu kyllä muustakin kun vaan vauvasta, että anna tulla vaan! Ja kuitenkin sulla on ihanan timmi vauvamassu, vähättelet vaan... :kieh:

Painosta:Mulle on tullut 3,5kg joka on terkkarin mukaan loistava juttu.Ja omasta mielestä myös. :D On nimittäin ollut 10 kilon verran ylimäärästä jo ennen raskautta. Minä aion myös hoitaa ekaluokkalaisen kouluunviennit vaunuillen.Käytiin mittaamassa että ihan mukavasti kertyy päivässä kun vie ja hakee,reilu 6km ja koiralenkit päälle.
Täällä ollaan nyt sitten sairaslomalla supistusten ja lonkka-sekä nivuskipujen takia.Joku sijaislääkäri oli eikä ottanut ihan tosissaan. Ei edes kohdunsuun tilannetta katsonu vaikka terkkari pyysi. Käski ottaa rauhassa ja mennä ens viikolla uudelleen lääkäriin.... Kaikkia niitä on. :whistle:
Kelan paperit sain ja meinaan viedä huomenna.Oon tosi malttamaton saamaan paketin myllättäväksi. :ashamed:

Serafine ja Ella 22+2

minäpäs kanssa teen pikaisen esittelyn itsestäni,paljon teitä taustalta lueskelen ,joskus jotain kommentoin...eli olen 33v,mies 31v ja tyttö 6v.Työkseni palvelen ihmisiä eli myyjänä häärin,mies isossa tehtaassa ja tyttö eskarilainen.Sairaslomaa viettelen vielä reilun viikon,tuskin enää töihin kipujeni kans menen(liitos ja lonkka)...
Tänään tuli päätös äitiysavustuksesta,joten pakettia tässä odotellaan muutaman viikon säteellä saapuvaksi.Sukupuolta ei olla vauvasta selvitetty,vaikka nyt jälkeenpäin ois kyllä voinut kysyä,ois niin kiva ostella oikeen värisiä vaatteita...mutta pysytään poikaveikkauksessa,vaikka oireet on samat kuin esikoisesta...
Sisu : saakos olla utelias,ja kysellä,et mistä päin kainuuta olet?Itse syntyjään kainuun perukoilta,mutta nyt rannikoitunut tänne Oulun alapuolelle...(en siis tunne sinua,koska muutin kainuusta pois jo 5vuotiaana)...uteliaisuus vaan heräsi...
Täällä hankinnat on aika minimissä olleet.Vaunut kirpparilta ostin,mutta muut hankkimatta,tai en aijo ostaa,kuin sängyn ja turvakaukalon...hoitotasoa en missään nimessä enää riesakseni tuo(olen niitä jotka vaihtaa vaipat jos missäkin...),mutta en saa itseäni raahattua ees vauvanvaatteita katseleen...jää varmaan viime tippaan...
Mutta näin siis täällä...
Pakkaspäivä terveisin :Ryhis ja "Seppo" 24+1

Mulle on kertynyt viime vuoden puolella tota painoa liikaa jo ennen raskautta,ollut stressiä sun muuta,niin ei musta tällä hetkellä timmiä saa tekemälläkään...
No nyt asiat alkaa selkeytyä ja kun vauva on syntynyt,niin en aio jäädä näihin kiloihin vaan ottaa itseäni niskasta kiinni =)

bad virgin ja paprica 25+4

Yhteistyössä