**Kesämassut 2009 Helmikuussa**

Moi :wave:

Taaskaan en oo hetkeen jaksanu kirjotella, vaikka lukemassa oon käynytkin :ashamed: Yks syy on kyllä, kun mies on ollu pari viikkoo saikulla. Ja jotenkin en vieläkään osaa nauttia yhtään tästä raskaudesta sen punktiojutun jälkeen, vaikka nyt hyvältä näyttääkin. Mä myös pystyn jo siivoileen ja vähä ulkoileenkin, kun se reilu kuukausi tuli vaan maattua.

Tänään mullakin oli neuvola ja kaikki siellä hyvin. Sain myös raskaustodistuksen kelalle, mut haluisin oottaa sen hakemuksen tekemistä siihen asti, et se uus ä-pakkaus vaihtuis, vaikka ihan varmaks en sitä uutta kerkeiskään saamaan. Oon siis tosi tyytyväinen tänkin hetkiseen pakkaukseen ja siinä on hyvät värit pojalle (niinkun kyllä tytöllekin), mut jos se uus olis vieläkin kivempi :p Miten niin ahne :LOL:

Neuvolan terveiset vielä:
Paino: 58,8kg (alusta +6,8kg)
Paineet:116/68
Pissa puhdas
Sf 22
Syke vauvalla 140-150 ja liikkeet ++

Ens torstaina onkin sitten ä-poli ja siellä taas ultraillaan.

Me saatiin muuten meijän asunto nyt vihdoin myytyä, kun syksystä asti jo ollut myynnissä ja muutto olis sit jo maaliskuun alussa. Ihana päästä tästä pienestä kaksiosta kolmioon ja esikoinenkin saa oman huoneen. Nyt aluks tosin muutetaan vuokralle, mut sit saa taas ettiä ihan rauhassa mieluisaa uutta omaa.

Raffel kyseli synnytyspaikasta. Mehän asutaan Tampereen naapurikunnassa nyt, mut Tampereelle muutetaan ja ehdottomasti tayssiin menen, niin kun esikostakin. Vammalakin varmasti olis ihana, mut tays tuntuu turvallisemmalta. Ja vammala muuten on joskus juhannuksen aikoihin suljettukin muistaakseni.

Vaunuista ootte paljon keskustelleet ja kannan mäkin korteni kekoon. Esikolla on teutonian mistralit saksasta hommattu ja aateltiin tilata sieltä nyt myös teutonian tuplat, kun noiden ipanoiden ikäerosta tulis semmonen 1v11kk ja toi typy on niin villi ja kova tahtonen.
Muut tarvikkeet sitten onkin, paitsi esikolle pitää hommata lastensänky, et vauva saa pinniksen.

Vielä, jos pistäisin yhen (ja tänne mun ensimmäisen) masukuvan kehiin rv23:

Pieni kumpu :D

Möhöeläin tervetuloa :wave:

Omppunen ja Väinö 23+5

möhöeläin tervetuloa mukaan :wave:

Sisu saitsua vaan kun siltä tuntuu :hug:

vauvanvaatteet kohta meinasin tsekata sen tilanteen ja laittaa ihan paperille mitä ei enää tarvitse ostaa :LOL:
No,tuolta varastosta tulee vielä lisää vaatetta,kun sitä siivoilen :snotty:
Ja huutiksestakin olen jotain ihanuuksia ostellut :whistle:

omppunen kivan pieni masu sullakin :D Toisin kuin mulla :whistle:

Bad Virgin ja Paprica 25+2

Alkuperäinen kirjoittaja Vauhtis:
Tarviiko siihen vielä jonkun lääkärintodistuksen tai työnantajan suostumuksen (sopimus tehty 30.4 asti) että voin aloittaa sen aiemmin?
Sen tiedän että se on sieltä toisesta päästä pois mutta se ei mua haittaa.
Vyöhön kytketty vauhtis rv 24+5
Ei, mun mielestä työnantaja ei voi vaikuttaa siihen, millon sä aloitat ä-loman. Sen voi aloittaa 30-50 päivää ennen la:aa, eli vaikka 49 päivää ennen, eikä siihen pitäis olla kenelläkään mitään sananvaltaa, mun mielestä se menee näin.

Täällä on sit yö pyöritty, tuskailtu ja mietitty, että mitenkä päin nukkuis, kun joka puolelle sattuu. Ja niinhän siinä kävi, että noustessa päätin sit soittaa esimiehelle, et yritän saada lääkäriajan tuon selän kans. Ja häpyliitoksen. Eilen oli 2 pientä hoidossa, ja varmaan ärty lattiatasossa olemisesta niin paljon, että nyt sitten on tosi kipee. Mutta ilmoittelen, jos ja kun käyn tk:ssa, et mitä sieltä tulee ja sanotaan.
Sisu ja Minni 24+5

Huomenta kaikille =)

Miten niin hormonihirviö minä, tuli melkein tippa linssiin kun näin miten moni oli muistanut minua tervetulotoivotuksilla! Hihii!

Luin juuri vau.fi:n raskauskalenterista että tällä viikolla voi alkaa olemaan kuuma kilpirauhastoiminnan vilkastuessa. Voi, pitäisipä se minunkin kohdallani paikkansa. Minulla on nimittäin ollut koko raskauden ajan niiiiiiiiiin kylmä!!! Nythän on tosin ulkonakin 15 astetta pakkasen puolella ja minun työhuoneeni on kuin pakastin --- mutta kylmä on minulla ollut kotonakin vaikka vällyjen alla. Hrrrrrrrrrrr!

Joku :ashamed: kyseli onko hän ainoa joka ei ole vielä hommannut pienelle tavaroita. Ja hei, et ole!! Minä olen kovin taikauskoinen ilmeisesti, enkä ole vielä hankkinut mitään! Toisaalta, olenkin tuhlannut nekin varat sitten mammavaatteisiin (herranjestas ne osaa olla kalliita joskus). Tällä viikolla käyn kylläkin hakemassa eräät kestovaipat joissa on maailman ihanin norsukuosi, sellainen vähän retrohko. Vaatteita on isoveljen jäljiltä jonkun verran mutten aio huijata itseäni hetkeäkään uskomaan, ettenkö muka silti ostaisi uusiakin. Ja luulenpa että miehenikin alkaa jossain vaiheessa tekemään jos jonkinlaista hankintaa!

Möhöeläin sekä pieni 21+2

päivitelty taasen..
möhöeläin tervetuloa :flower:
ja daadelillekin unohdin taannoin tervetulotoivotukset laitella :flower:

noista hankinnoista pinnasänky käytiin ostamassa n. kk sitten ikeasta, kun ei tuo kuopus vielä varmaankaan siirry lastensänkyyn kesään mennessä..
vaatteita on jonkin verran mitä voin pojilta ottaa perinnöksi mutta kun tosiaan nyt on sitten tyttö luvassa niin aika lailla pitää ostella kamaa, en kyl viel ole ressannut, varmaan ensi kuussa alan hankkimaan kunhan pääsen kaupoille yksin :) ja leluja meillä on lastenhuone pullollaan, ainoa ongelma on että puolet niistä on autoja, mut onneks vauva ei sinällään tartte leluja viel vähään aikaan niin niitä kerkiää saamaan ja hankkimaan ihan rauhassa vasta syksyn tullen..

kelan paperit olis tarkotus viedä torstaina ja eilen jätin jo virkavapaushakemukset töihin, joten nyt se on virallista, 14.4. on mulla viimeinen työpäivä! hui, enää muutama hassu viikko :eek:

vartalo minä rakastan raskausvartaloa kaikkine hyvine ja huonoine puolineen, minusta on ihana seurata miten kroppa muuttuu, ja se että ekaa lasta en imettänyt ja toista imetin ja silti ihan yhtälailla ne kilot lähti, joten en ressaa niistä, raskaus on niin suuri lahja että turha on miettiä ja surra sitä miten kroppa muuttuu.

perjantaina kävin neuvolassakin ja siellä kaikki oli oikein mallikkaasti, ei ole enää valkuaista virtsassa joten iloitaan siitäkin, verenpaineet ok, sydänäänet 130, paino oli nyt 58kg (+4kg alusta) nyt odotellaan vaan taas seuraavaa ultraa joka on 23.2. eli ensi maanantaina :)

nyt pitää mennä hetkeks poikien kanssa mutta palaillaan!

umayya + siiri 23+1

möhöeläin:Tervetuloa mukaan :flower:

Kävin aamulla työpaikalla viemässä sen sairaslomatodistuksen kun esimies jäämässä lomalle niin oli hyvä hoitaa se alta pois.Ihana ilma ulkona vaikka tosi kylmä on..hyrrr.Varpaat oli ihan jäässä kun pääsi kotiin.Join kaksi kuppia kahvia ja nyt vauveli liikkuu paljon :D
Potkut on tuntunut muutaman päivän tuolla alhaalla.Eli potkii niinkun tonne alapäähän.Tuntuu aika ilkeelle..vois jo vaihtaa asentoa :D Miten teillä potkut tuntuu?
Täällä on kans yks joka ei ole vielä ostanut mitään vauvalle.Vaik kaupoissa käynyt ja katellut niitä ihania vaatteita.Noh on tässä vielä aikaa hyvin ostella :)

Minkälainen kapistus se tukivyö oikein on?varmaan saan sellaisen käyttööni.

mut eipä täällä erikoisempaa tällä kertaa..ainakaan nyt ei tule mieleen.

sankofa & bongos 23 :heart:

HelloShitty
mä oon niiiin kateellinen a-mamin masusta! |O oikeesti! :p :whistle:
olisinpa ite yhtä hyvässä kunnossa. :ashamed: ja omppuselle muuten myös.

mä kaivaan tänään esille vauvanvaatteet ja fiilistelen. joka kerta saa "oi..tämmönekin oli"-elämystä. onneks en hommautunu niistä eroon vielä (kirppikseen oli menossa). ihania pikkuisia bodeja. ei kyllä tartte ostaa mitään MUTTA kun mies menee poikien kaa tallinnaan perjantaina niin me mennään kolmosen kaa shoppailee. saa nähä tarttuuko jotain mukaan... :whistle:

eipä muuta...tiskokone tarvii täydennystä..huoh..ei ne kotityöt lopu ikinä. |O

HS ja :heart: rv 24+5

Viimeistä viikkoa saikkua tällä erää viedään.. Taidan kyllä pyytää suosiolla lisää, kun olen nyt henkisesti valmis olemaan vaikka vauvan syntymään saakka kotosalla :D Oma aikansa meni siihen, että osasin ottaa luvan kanssa iisisti ja kotona olossa on se hyvä puoli, että voi ottaa heti kipeän supistuksen tullessa iisisti. Imurointi ja ruuanlaittokin on aika tuskaisaa välillä. Eli en uskaltaisikaan mennä päikkäriin töihin, en kykenisi lasten perään katsoa riittävän hyvin esim. pihalla...

Eilen laittelin pienen pussukan pikkuiselle vaatteita kaappiin odottamaan. On niitä 50cm kokoisia tullut nyt muutamat hankittua :heart: Tytöt sovittelivat nukeille vaatteita eilen ja olivat kovin tohkeissaan, siitä että kesällä ne ovat sitten vauvan päällä! Kuopukselle ostetut 44cm vaatteet ovat nukeilla muutenkin käytössä ja tulee itsellekin ihania vauvamuistoja näiden "nukenvaatteiden" myötä mieleen. (Neiti oli 43cm pitkä syntyessään ja hukkui jopa 50cm vaatteisiin).

Viikonloppuna ompelin vauvalle trikoisen kapalointipeiton (iha neliön mallisen, jossa huppu) ja tein myös imetystyynyn mikä tuli heti "käyttöön" sohvalla makoilijoille :whistle: Laitoin tyynyyn superlonrouhetta (jostakin kalliista anatomisesta tyynystä, jota ei tullut käytettyä kuin muutama yö oston jälkeen). On muuten mukanvan tuntuinen materiaali imetystyynyyn ja muotoutuu lämmön vaikutuksesta =)

Meidänkin pieni potkii tuonne alavatsaan. Kohdunsuulle ei ole onneksi osunut kuin muutamaan otteeseen. Kuopus potkiskeli aikanaan tosi paljon sinne ja tuntui kuin olisi saanut sähköiskun potkun osuessa oikein makeasti :LOL: Potkuja tuntuu koko ajan hiukan paremmin, mutta vain alavatsalla. Se istukka on ilmeisesti aika laajalla alueella tuossa edessä.. Olisi kyllä ihana päästä silittelemään vauvaa msun läpi, mutta tuolta kohdun alaosasta en kyllä saa yhtään selville edes sitä, ovatko liiketuntemukset pienten jalkojen vai kätösten aikaansaamia. Molemmat lapset ovat saaneet jo vauvalta tervehdyspotkun käteensä ja tästä ovat kovin polleina kertomassa kaikille. :heart:

Pakkasesta huolimatta kesä tulee kovin pian! :flower:
-maranooka & masu21+6-

HelloShitty:älä oo yhtään kateellinen,tänään pilateksessa aamulla en päässyt vatsalihaksilla ja hengityksen avulla nousemaan vaan otin reisistä tukea,et se siitä hyvästä kunnosta ja vatsallaan en voi enää olla alustalla.

Tää onkin jännä,viime raskaudessa nukuin mahallaan liki loppuun asti ja yleensä en oo pystynyt 7 raskauskuukaudelta eteenpäin oleen selälläni,tai pyörryn....nyt ei vielä ahdista selällään olo.

A-Mam ja Mimmi rv 25+1

Jonkun verran on äitiyspakkauksen tavarat muuttunu sit v. 2003, mm. tuttipullo oli sillon, muttei oo enää, ja noi kestovaipat on uusia, samaten semmoset ruskeet IHANAT pienet pöksyt :heart: Piti purkaa kaikki ja lavehtia, koira vaan ihmetteli vieressä, et TAAS tuommosia riepuja se töllöttää. Yritti omia makuupussin jo itselleen, kai se ajatteli, et sais uudemman, paksumman ja lämpimämmän makuualustan itselleen, sillä raukalla kun on vm 1982 ä-pakkauksen makuupussi alustana...
Varmaan pitää illalla vielä tytön kans katsoa tavarat läpi :saint:

Sisu heh, meiän koira on kans aina innoissaan kaikist vilteist ja peitoist tms. jos vaikka petää vieraalle patjaa lattialle, ni tää tulee sit siihen et "jee, patja", eikä petaamisest tahdo tulla mitää, ja sit ku on valmis ni menee ja omii patjan itelleen. (koira on semmone 6kg pikkupiski)

Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
Sisu heh, meiän koira on kans aina innoissaan kaikist vilteist ja peitoist tms. jos vaikka petää vieraalle patjaa lattialle, ni tää tulee sit siihen et "jee, patja", eikä petaamisest tahdo tulla mitää, ja sit ku on valmis ni menee ja omii patjan itelleen. (koira on semmone 6kg pikkupiski)
Meillä ihan sama. Se alkaa oireilla vanhuutta, ja alko hakee tytön leikeistä nukkien peittoja alustakseen, niin annettiin sit tuo ikivanha makuupussi sille, mitä se nyt sit kuljettelee huoneesta toiseen, ja makoilee sen päällä, mutta että NYT piti sit kokeilla, että josko sen emäntä heltyis ja antais paksumman ja lämpimämmän alusen... :saint: :heart:
Tää kaikki (alusien varastelu ) alko sen jälkeen, kun uusittiin sohvat, ja koirille tuli ehdoton kielto nousta uusille sohville, vaikka olivatkin saanu maata vanhoilla.

Kääk! Teillä on jo (tai kohta tulossa ainakin) äitiyspakkauksia!!! Minä kun olen kesäkuun loppupään väkeä niin minullahan menee vielä ainakin sata vuotta ennen kuin saan pakkauksen hipelöitäväksi! Kelan sivuilta olen kyllä jo tarkasti opetellut mitä kaikkea ihanaa siihen kuuluu :p

Sisu - Millainen on vuoden 82 makuupussi? Itse kun olen sitä ikävuotta niin olisi kiva tietää! Me nimittäin asuttiin silloin syntyessäni ulkomaan kamaralla, niin minulle ei moista pakkausta tullut.

Möhö 21+1

sankofa

Mulla on sellainen liivi nyt käytössä joka laitetaan hakasilla kiinni edestä (tarvin peilin taikka toiset silmäparit laittamaan nuo kiinni) ja takana on leveät nauhat josta vedetään tukevaksi tuo vyö.
Olen jossain nähny sellasia koko masun peittäviä tukivöitäkin mut tää on sellanen kapeampi versio. Tukee tuolta takaa noita levähtäneitä nivelsiteitäni ja myös edestä jonkin verran nostaa painon tunnetta pois. Voisin kattoa josko löydän jostain kuvan tälläisestä vyöstä joka mulla on käytössä niin linkitän kuvaa tänne.

Tänään lähti äippäpaprut palkanlaskentaan ja hain sitä lomaa varhennettuna eli 1.4. alkaen. Ennen tuota pidän 12 vuosilomapäivää pois joten töitä on enää 3 viikkoa jäljellä :p

Hiphei, niin onnellinen Vauhtis rv 24+6

voi kökkö mikä olo :x Viikonloppu meni sängyn pohjalla flunssassa. Lauantaina olis muutto, yskittää, nenä on tukossa, pyörryttää, oksettaa. ja kaikkea muuta kivaa :/

Kelaan pitäis huomenna mennä noiden samperin papereiden kanssa. eikä vois vähempää kiinnostaa :whistle:

Eipä mulla muuta ku valivalivali.

ls ja poikanen 24+1 ( enkä mä noissa viikoissa tai päivissäkään pysy perässä )

Alkuperäinen kirjoittaja möhöeläin:
Sisu - Millainen on vuoden 82 makuupussi? Itse kun olen sitä ikävuotta niin olisi kiva tietää! Me nimittäin asuttiin silloin syntyessäni ulkomaan kamaralla, niin minulle ei moista pakkausta tullut.

Möhö 21+1

Tämmönen se on, paitsi pohja on marjapuuron punanen :D

Kiitos kaikille tervetulo toivotuksista :wave:
Ja Möhöeläin tervetuloa minunkin puolesta! :flower:

Meillä on kanssa vielä hommaamatta aika paljon tavaroita. Vaatteita olen hommaillut alennus myynneistä/kirppiksiltä. Ja tulevat mummot ovat erittäin innokkaasti kans kantaneet niitä meille.
Vaunuista en ole oikein vielä löytänyt mieleisiä. Netistä olen katsellut paljon ja vertaillut, mutta osaan sanoa sitten vasta mitä haluan, kun olen päässyt vaunuliikkeeseen tutkimaan ja kokeilemaan :D
Hoitopöytää meille ei tule. Tarkoituksena olisi kodinhoitohuoneen yhdestä tasosta muuttaa sellainen.
No jos pikku hiljaa tässä alkaisi ostelemaan. Mutta sitä vielä tuudittautuu siihen, että aikaa on vielä rutkasti jäljellä. Vaikka se meneekin silmissä. kohta on maaliskuu (herttinen sentään) :eek:

Tänään olisi ensimmäinen perhevalmenus aiheena: synnytys.

Daadeli 22+5

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
hohhoijaa..oon koko päivän kyhännyt tota etusivuu, nyt riitti, jatkan toinen päivä sitten, mielipiteitä otetaan vastaan.. ja värit noissa teksteissä ei ole lopulliset vaihtelen niitä vielä..
yks vinkki..lyhennä noita .............nimien ja tietojen välissä. nyt kun tuuppaa menee tiedot kahelle riville niin ei näy kovin helposti kaikkien tiedot. :whistle:

täällä on kans yks, joka ei ole vielä ostanut yhtään vauvan vaatetta, tarviketta tms. jonkun verran olen saanut vaatteita, mutta ensikertalaisena ei tietty mitään hajua onko se riittävästi... :/ ja saas nähdä millon niitä muita kamoja aletaan hankkia. viimehetken huseltajana ei jaksais vielä kaikkee tommosta ees miettii, laiskottaa koko ajatus. nyt on vaan jotenkin kiva oleskella ja nautiskella. :p

maranooka: millanen se on se tekemäs kapalointipeitto? se on siis peitto, jonka saa kietaistua vauvan ympärille, vai...? löysitkö ohjeet jostain vai tuliko ne omasta päästä? kuulostaa kivalta, vois itteki yrittää.

jonkunnäköistä tukivyötä tms olen kans miettiny, kun sen kans vois varmaan juoksennella pitempään. oon käyny kattelemassa ja täällä saa ostettua sellasia koko mahan päälle tulevia alushousuja, joissa on selkäosa vahvistettu ja mahan alaosan ylitse vedetään semmosia kangasliuskoja, jotka sitten tarrakiinnityksellä saa itselle sopivaksi kiristettyä kylkiin/selkäpuolelle. ja sitten on semmosia pöksyjä, joissa on ihan vaan etu- ja takaosa tuettu, mut niitä ei saa itse säädettyä. sen verran kalliita ne tosin on, etten ole vielä viitsinyt ostaa. odottelempa ja katselempa vielä, kun viimeeks alko huippaamaan ja piti jättää lenkki siihen. toivottavasti oli ohimenevä juttu ettei nyt vielä tartteis juoksemisia jättää...

mie kans nukun usein puoli-mahallaan jalka koukistettuna. viimeyönä olin hetken ihan mahallaankin ja puoliks heräsin siihen ku tytteli potki ihan älyttömästi ja piti vaihtaa asentoa. ei tainnu tykätä äitinsä painosta päällään. :LOL: nukkuminen on tosin viimeaikoina alkanut vaikeutua, kun selällään ja kyljellään käsivarret ja jalat puutuu. en oikein välillä tiedä mitenpäin sitä pitäisi makailla että olis hyvä olla. :/

eipä täällä kummempia...

caisachu 21+

Yhteistyössä