heipsan..
voi että ottaa päähän! unohin kokonaan poitsun tän päiväisen neuvolan :headwall: no saatiin onneksi jo perjantaille uus aika.
tässä taas huomaa miten hyvä muisti sitä onkaan... :kieh:
tervetuloa uusille kesäkuisille! :wave:
syömisestämeillä tuo pian puolivuotias syö yleensä sillai et aamulla
klo 12
syö lihasoseen n.2dl
n. klo 15 hedelmä sose n.2dl
n. klo 18 peruna/kasvis sose n.2dl
ja sit vielä ennen unille menoa hedelmää vähän. nyt pikkuhiljaa ollaan alotettu puuroja maistelemaan.
ja hetken päästä joka aterian jälkeen menee n.1,5 dl maitoa ja yöllä 12 jälkeen ja aamu 5-6 välillä 1-1,5dl maitoa
saas nyt sit nähä onko paino edelleenkään alkanut nousemaan kunnolla. pelottaa ihan tosissaa mennä neuvolaan, kun tietää et jos ei vaan paino nouse ni minä saan hirveät naputukset!! :headwall:
raivareista tässä mökissä on aikalailla koko ajan räjähdysvaara, varsinkin jos ei saa nukkua kunnolla ja jos kaikki menee heti aamusta alkaen pieleen, ni oon ku persiille ammuttu karhu! vielä ku esikoinen vaan roikkuu lahkeessa päivän, ja koko ajan vaatii huomiota ettei ehi ite edes syödä ni huh huh! oon kovasti yrittäny alkaa hillitä itteeni, no joo tapa kait se on sekin et on alkanut tupakka maistua entiseen tapaan. :kieh:
mut jos tuntuu sille et kohta kilahtaa ni käy sit hermosavulla ja enimmät paineet purkamassa pihalla...
mut tosiaan sit tosi huonolla fiiliksellä kilahtamisen jälkeen ja itkuhan siinä tulee.
ja galluppiin et luunappia on saatu ja tukistettu on penskana, mut ei mitään kummosempia.
hiusten lähtö on ongelma täälläkin. minä luulin et lähtee vaan silon kun imettää, mut kylläpä tuo jatkuu edelleen. tuntuu tosissaan et ei oo yhtään hiusta kohtä enää päässä. saa nähdä joutuuko leikkaamaan lyhyeksi taas, kun kovasti jo olen yli 2vuotta kasvattanut. :headwall: :ashamed:
ebbuliini meillä kans tuon esikoisen (1v8kk) kans on ongelma tuo nukkuminen. nykyään laittaa ihan hyvin nukkumaan mut joskus tossa 1,5v iässä alko nuo "kauhukohtaukset". melko useana yönä herää vaan suoraan huutoon, eikä meinaa rauhoittua edes syliin. ihan niinku se ei tajuais tästä maailman menosta mitään, vaan aivan muissa maailmoissa. alkuun kyllä saikäytti tuo tosi paljon, mutta kun kuullu et ei me olla tosiaan ainoita ni jo helpotti. onneksi ne on vähentyny kuitenki.
minä oon ajatellu tän meidän päivän alkaa alottaa jo viimestään 10 ainakin näin alkuun. kun kotona olut esikoisen syntymästä lähtien ni rytmi on sen mukainen, ei mikään ihme jos koko poppoo isukkia lukuun ottamatta nukkuu puolile päivin. ja sit illalla ketuttaa kun ukko menee ihmisten aikoihin nukkumaan, lapset 22-23 välillä ja ite normaalisti saa valvoa sinne 1-3 yöllä
:headwall:
jos nyt ees parilla tunnilla aikaistettas tätä heräämistä ni olis tooosi hyvä!
no mut pitää mennä taikomaan jotain sapuskaa ni ehtii vielä vaik pari koneellista pestä pyykkiä ennen kuin poijjaat herää.
kikero ja pikku-ukko vajaa 6kk