~KesäMassut 2007~

juu, elikkäs poika syntyi 21.6. 53 cm pitkänä ja 3810g painavana :heart: nimeksi sai jimmy patrick waltteri =) ensi viikolla meillä on 5 kk neukku, kirjottelen sit kuulumisia siitä, ja laitan ko kerkiän aiemmat neukku terkut myös =)

mamma ja jimmy
 
Onpahan lössö päivä tänään, mitään hyödyllistä en oo saanu aikaseks täällä vaan notkunu...

Katalle myötätunto :hug: , kyllä tässä itse kukin saa välillä sellasia raivareita, että ihan itsekin säikähtää. Älä suotta soimaa itseäsi!

Päivittelin profiiliinkin uutta kuvaa, kun ei muka muutakaan tekemistä ollu... Sieltä löytyy nyt meidän tonttujoukko =)
 
Kiitos Teppana ja Pilkkis!! :heart:
Joo,pitäis koittaa relata vaan.Tänään on ollutkin ihan sellanen päivä,että pakolliset oon tehnyt enkä mitään muuta!!

Pilkkis,juu siitä saa ihan erilaista potkua kun on tuo plussankuva silmissä.Toisaalta kivampikin kun ei ihan heti tärppää,saa vähän ees yrittää!!! :p

IHana tuo Teppanan tonttujoukko!!!Niin on ihana sarja siinä,voi että...
MÄkin voisin laittaa koko lauman kuvan profiiliin,näkisitte koko sakin!

Nyt surffailen ja ukkeli saa tuon pienen miehen laittaa maate.Mun vp aika alkoi tältä iltaa.
 
Minäkin nyt sitten Teppanan innoittamana laitoin jouluisemman kuvan mukeloista :)

Ja voi luoja kun kestikin kauan saada kuva, missä molemmat katsoo samaan aikaa kameraan!

Miten te muut olette oikein onnistuneet?? Teppanallakin neljä kuvattavaa :D
 
Katalle täältäkin voimarutistuksia! :hug:

Meillä hammastehtailu jatkuu suppojen voimin, päivät menee silti kivasti ja lääkkeettä. Sosetta uppoo jo 2dl kolmesti päivässä! :eek: Siihen vielä tissittelyt päälle, joten taitaa olla melkonen suursyöppö meidän jätkä, kun makuun pääs. Minkä verran teidän muitten saman ikäset syö? Vähän kun saan vaihtelua makuihin, otan varmaan yhden tai kaks pienempää ateriaa väleihin. Kattoo ny ensin miten noi vaikuttaa kasvuun.

Taidan jättää tällä kertaa pikavisiitiks... On syytä könytä miehen viekkuun unille, vaikka kummasti oonkin jaksanu puuhastella univeloistani huolimatta. Herätysten määrästäkään kun ei ole tietoa... :)

*Muoks* Tervetuloa Pimpulii! Käyn lisäämässä sut tonne etusivun listalle ihan just. :)

Myy ja poikanen 4kk3vk5pv tai jotain
 
kiitos PikkuMyy =)
Meillä jimmy syö 2 kertaa päivässä noin 1dl perunaa ja porkkanaa, teen ite ruoat :) Ja sitten maidot+ makeat soseet, iltasin ja aamusin puuroa. yöllä jimppa ei herää syömään enää ollenkaan :D ja mitä hampaisii tulee ni jimpalla ei ollu kipeet ku 2 ekaa alahammasta, ne puhkes päivää ennen ku täytti 3kk :D nyt ylös tekee tuloaan 2, mut ei jimppa enää niitä oo itkeskelly =)
voisi päivitellä nuita aiemmpia neukkuja nyt teille, elikkäs :

1vko ikäsenä 4120g ja 55cm pipo 37,5 (syntyessään 37)
3vko ikäsenä 4500g ja 56cm pipo38
2kk 6475g ja 61,6cm pipo 41,3
3kk 6980g ja 65,5cm pipo 43
4kk7940g ja 69,2cm pipo 44

ja ens viikolla on 5kk neukku, sillon kerron sit tämän hetkiset mitat, tuntuu et pojan pää kasvaa kauheesti :LOL:
 
Moikkis!

Tervetuloa mukaan Pimpulii85! Tämä on melkoisen kiva pino! Ollaan jonkunverran tapailtukin toisiamme Helsingissä, Turussa ja Oulussa. Kannattaa kurkistella niitä tapaamispinoja jos asut jonkun näistä paikoista lähettyvillä. :)

Meilläkin aloitettiin kiinteät viime keskiviikkona. Vielä syödään vain kerran päivässä puolisen desiä sosetta, makujakin on vasta kaksi, maissi ja bataatti. Porkkanaa meinattiin kokeilla varovaisesti ja sitten mustikkaa.
Meinasin että siirrytään kahteen ruokaan niin, että aamupäivällä kasvissose ja iltapäivällä marjaa.

Katalle voimia, pinna katkeaa välillä täälläkin ja aina se harmittaa kauheasti. Toisaalta ei se jatkuva venyttäminenkään loistavaa ole... :hug:

Tuo useamman lapsen kuvaaminen on muuten tosiaan aika homma! Otettiinparin kaverin kanssa meidän kaikista lapsista yhteiskuva, kuvassa oli yhteensä 7 lasta ikähaarukassa 1-6. Ja varsinkin kun 1-vuotiaat olivat hieman eri mieltä kuvan ottamisesta, niin aika säätöä se oli! :D

Aleksanteri muuten on oppinut ryömimään! Ei kyllä matkoja vielä pääse, mutta tekniikka on hallussa. Olisi tuo saanut kyllä minun puolestani vielä pysyä paikallaan...

Nyt alkaa haista laastarilla tuo isompien poikien "leikkiminen", siirryn erotuomariksi.

Kreecher ja Aleksanteri 5kk
 
Keittelin tuossa aamulla jätkälle lisää bataattisosetta ja mittasin sitte sen kerta-annoksen syönnille alettaessa... Ei siin olukaan kahta desiä vaan puoltoista. :whistle: Näytti vaan niin hirmusen isolle määrälle kupissa. Et ei toi nyt sentään ihan mielettömiä määriä vielä syö, onneks.

Hirveesti tekis mieli alotella tiiviimpää tahtia noita uusia makuja, mut ei uskalla. Katan voidevinkkiä pepun punotukseen oon kokeillu ahkerasti, mut helottaa edelleen... Toivottavasti saan pian hoidettua pois. Ei kai bataatille voi olla allerginen?

Täällä myös kohtausta ilmassa... Oon niiiin kiukku, kun oon paljosta univelastani huolimatta touhunnu vaikka mitä arkiaskareita ja vähän vapaaehtosiakin ja mies ei o tehny paljo mitään. Käyhän se töissä, mut silti pitäis autella mua kotihommissa. Pojan hoitokin on jääny pitkälti mun vastuulle, kun mies on ollu väsyny... MIks mä edes oon aina se, joka ekana joustaa toisen edun takia? :headwall:

No, purkausta tälle kertaa. Tuun paremmalla mielellä sit uudestaan.
 
Tervetuloa munkin puolesta Pimpulii85!

Katalle :hug: Täällä menee kans välillä hermo pienestäkin ja sit on niin paha mieli. Pitäis vaan osata tosiaan ottaa rennosti, mut se on helpommin sanottu kuin tehty.

Konstantin on myös alkanut maistelemaan soseita joskin huonolla menestyksellä. Ollaan tosin aloitettu torstaina ja perunalla aloittelin, tänään sain menemään ehkä 2 tl. Huomenna jos mukaan lisäis porkkanaa, niin vois upota paremmin :kieh:

Ollaan käytetty aamupäivä siivoamiseen ja nyt on ihanaa kun on taas siistiä. Mun täytyy sanoa et siivoominen ei oo mun lempipuuhaa. Siks onkin ihanaa et mies auttaa imuroinnissa. Mä sit pesen lattiat ja wc:t. Pyykkiäkin kertyi mukava vuori, kun vaihdettiin petivaatteet.

:hug: kaikille kenellä on rankkaa, valvomisia tai sairasteluita.

Joo mut nyt taidan lähteä juomaan kupposen kahvia. Hyvää viikonloppua kaikille!
 
VOi jumpe,Pikku Myy,ota aikalisä ennen kun napsahtaa.Mä oon tietoisesti lintsannut asioista ja mies on paaponutkin tuossa mua jonkun verran.On juur täyttämässä paljua,meinaa sen lämmittää ja sanoi että saan saunoa ja lillua kuumassa vedessä ihan rauhassa iltasella ja hän hoitaa puurotukset!!

TUosta pepan punoituksesta...Auttaisko maitohappobakteerit?Ilmeisesti kakka on sen verran ärjyä että rikkoo ihoa..Ja voi tuo bataattikin kaiketi jotain oiretta tehä,tuo on rankkaa kun mietittävä mikä sopii.

Miten tuo puuro,jos sitä alkaisit antamaan ja jättäisit bataatin vallan?

Meillä syödään suunnilleen 1-1,5 desiä kerralla ja näin.
-aamulla puuroa (kauraa) sekä n 1,3 desiä maitoa
-nukutaan n.10-12
-syödään bataatti-peruna sosetta höystettynä joko parsa,taikka kukkakaalilla,sekä porkkanaa ja kesäkurpitsaa+maitoa
-Nukutaan 14-15
-Syödään siinä 16-17 aikaan toinen kasvisruoka ja maitoa
-nukutaan vielä siinä 17-18 ja sitten
-puuroa ja maitoa
-nukkumaan 21-22

Rytmit heittää sen mukaan kun aamulla herätään,yöt Miska nukkuu ilman heräämisiä edelleen.
Herää 8-10 aikaan.

On hirmu ihanaa kun syö niin hyvin,välillä oli kakka jumissa kun taisi saada liian isoja annoksia eikä ollut suolisto tottunut vielä soseisiin.
Nyt kakka kulkee hyvin taas.

Mitä Pikku Myy tekis tuo vaippamerkin vaihto?Ootko kokeillut muita?
Maisalla teki Libero punoitusta ja ollaankin Miskalla vallan käytetty PAmpersia.
EI olla ees kokeiltu muita.

Hei,Kreecherin Aleksanteri vasta nopee sälli on!!Onnea kovasti tutkimusmatkoille!!

Mun esikoinen nousi pystyyn 7 kkiässä ja kulki huonekaluja pitkin...Se oli hurjaa aikaa,mä menin perässä tyynyvuoren kanssa sillä poju kaatui suorana lattiaan ja niin hurjaa se oli.En voinut kattoa ja tyydyin siis tyynyjä asettelemaan pojan ympärille!!Vähän kahjo mami... :whistle:

Nyt Miska herää,murina käy!
Mukavaa ja rentoa viikonloppua kanssasisaret!! :hug:
Ja kiitos sympatiosta.
 
taas on aika kulunut kirjoittelusta,mutta olen kyllä juttujanne lukenut.
Meillä ma 5kk neuvola,joten siellä vasta päätetään aletaanko jo soseita antaan vai kasvaa Nea tarpeeksi maidon avulla.Ei tällä neidillä ole kyllä liika läskistä tietoakaan.
Olin vko sitten hki synntäreillä ja tulin aamuyöstä kotiin.Isi oli saanut nean nukkuun 03 ja en tajua kuinka tuo yksi ilta muutti rytmin niin et koko viikon mennyt nukkuun 01.50 kun ennen sentään meni 00.30 pintaan..Nukutaan sitten mol aamulla 12.30 hyvällä lykyllä ja kerran nukuin 13.20-mutta tiedän että hyvä vaan että saa nukuttua kun väsyttää..3h välein yöllä syödään.Minäkin koin muuten kamalan krapulan silloin-ja nyt alkokin alkoholiton elämä:)

Vein kihlasormuksen kavennettavaksi (ostin sen 3vko synnytyksen jälkeen)ja vitutti hieman kuinka kallis juttu siitäkin,että meikä laihtuu tuli...siis 40e kavennus ja tod.näk.uudelleen kaiverrus kun mulla sormuksessa 5 timanttia,jotka vie puolet tilasta ..ja 2 kokoa pienemmäksi sormus laitetaan..nyt pelkäänkin et mitä jos lihon niin mahtuuko sitten..nyt paino tuntuu laskevan jo liikaa.Mieskin huolestu kun yksi aamu suihkuun mun näki pomppivan.Lihotuuskuurilla ollaan:)Tässä näkee et ei laihuuskaan ole kaunista.Edes omastakaan mielestä- sen verran 8 vuodessa olen viisastunut, etten pidä itseäni liian laihana kauniina-kun silloin anoreksian esiastetta sairastavana laihuus oli tavoite..vai olikohan se muiden huomio??
:ashamed:
Nea kääntyilee koko ajan-mutta ei silloin jos vieraita ja äiti pyytää näyttämään taitoja :LOL:

mä olen muuten jotenkin stressaantunut siitä et omat rahat on vähis-mitään ei raskis itselle ostaa,mutta vaatekaappiin katsoessa on toista mieltä..tuntuu et syksyllä palaan kyllä töihin-paskaa palkkaa tienaan,mutta on se enemän kuin hoitovapaan raha.

pompula ja nea 4kk ja 3vko (jotakuin)
 
tervetuloa joukkoon!
piti ilmoittaa,et sulla oli LA 8.6 kuten meillä ainakin Pikkumyyn kanssa ja sulla meni ihan saman verran laskettuaika yli kuin meillä, kun kerta 21.6 synty-aika hauska yhteensattuma että kolmella voi noin mennä :LOL:
 
:D

Jospa nyt edes vähän tänne kirjoittelisin kun lapset nukkumassa ja mies baanalla.

Ensi viikolla olis Henneröisen 5kk neuvola, se siirrettiin aikaisemmaksi jos- ja kun sairaanhoitajien lakko alkaa. Neukkutäti sanoi ettei tiedä kuka on vastaanottamassa... :( . Mä olisin halunnu siellä just puhua et miten voisin pikkuhiljaa vierottaa tytön rinnasta, paljonko tarvii päivittäin maitoa jos tekee esim. kaikki ruoat maitoon jne.

Musta meinaan on tullut sitte ihan virallinen purulelu ja Hennistä on ihanaa repiä nänniä kun ikeniä kutittaa ja nauraa päälle kun äiskältä pääsee ärräpäitä suusta.. :whistle: . Voin kertoo, et sattuu ihan s***** vaiks yhtään hammasta ei ole suussa.

Katalle kanssa sympatiahalit :hug: . Meinaan paukkuu täälläkin perheessä. Mies on sitä mieltä että helvetti pääs valloilleen kun mulle kolmisen viikkoa sitten asennettiin hormoonikierukka. Noi keltarauhas-sydeemit ei oo koskaan tehny hyvää mulle. Mä kyllä tosin oon sitä mieltä, että tämänhetkiset riidat johtuu miehen käytöksestä ja se on sitä mieltä et pitäis poistaa se kierukka kun mammasta tuli taas jokseenkin ärtsy. Kattois peiliin...

Meillä syödään kiinteitä jo ihan kivasti, mutta maidon antaminen muualta kun tissistä takkuaa. Imetystukipalstan vierotus-osasto oli musta aika ankeeta luettavaa, ei ole lapsilähtöistä eikä tahtista vieroittaa tässä vaiheessa. Melko syyllistävää.. Ajattelin että jos nyt alkaisi vierottamisen niin että imetys loppuisi puolivuotiaana. Ketkä tehneet näin?? Onnistuiko?

Hiusten kähtö on mullakin ollut jotain ihan infernaalista, ihme että niitä enää edes on päässä??!!

Henni nukkuu jo ihan kivasti, käy 20-21 nukkumaan ja aika useesti nukkuu 05-06 ennenkuin herää syömään. En voi siitä kyllä valittaa.. hyvin ollaan aina saatu nukuttua. Että voimia vaan teille keillä vielä valvotaan.

Vitsi et mä oon melkein kade tolle ukonretkulle kun ovat lähdössä baariin. Toisaalta tekis itekkin mieli mutta kun vauvaa ei voi vielä jättää hoitoon ja toisaalta olisko ajatukset sitten vauvassa koko ajan...

Ehkä mä nyt sulkeudun Big Brotherin maailmaan ja meen sit kiltisti nukkumaan.

Heipat vaan kaikille :wave:

Irmeli ja natiaiset
 
Pimpulii tervetuloa joukkoon.
Ihania kuvia Kreecher ja Teppana.. en muista oliko jollain muullakin... mä olen miljoona kertaa yrittänyt laittaa kuvaa tuonne profiiliin, mutta en ole onnistunut... kertokaa nyt viisaammat...
juu tosiaan tuo useamman lapsen kuvaaminen samaan aikaan on todella haastavaa hommaa... mun tarttis kanssa ottaa joulukorttikuva tässä lähiaikoina... jos saataisiin onnistumaan... ja yleensä jos muut olisivat kunnolla niin neiti hermostuu muutaman otoksen jälkeen..
täällä on ihanan rauhallista kun pienet päiväunilla ja isommat touhuavat omiaan..
hurjan kokoisia annoksia teillä kaikilla kiinteitä syödään.. me syödään kaksi kertaa päivässä, mutta annosten koko ei kyllä päätä huimaa.. neiti ei oikein ole innostunut siitä, mutta eiköhän tässäkin asiassa hiljaa hyvä tulee....
Kata tuntuipa tutulta tuo sinun purkauksesi... mulla tulee joskus päivittäin tuollaisia kohtauksia.. tai siis en yleensä mitään riko, mutta joskus huutoa terästän viskaamalla jotain jonnekin... välillä tuntuu, että hermot menee totaalisesti.. ja sitten podetaan huonoa omaatuntoa...
mites Kata teillä kun isommat on vissiin kanssa eri miehen kanssa niin miten nykyinen mies tulee heidän kanssaan toimeen?? Mulla välillä meinaa keittää, kun nykyinen mies hertsaa aika helposti näille mun vanhemmille lapsille... toisaalta he ovat aivan erilaisia kun nämä kaksi viimeistä rauhallista tapausta.... mutta totta se on, että uusperheen elämä ei aina ole kauhean helppoa.... :headwall:
taas tuntuu, että paljon jäi kommentoimatta, mutta ehkäpä ensi kerralla... mukavaa sunnuntaita kaikille ja pysykää terveinä...

jousimies-70 + neiti ensi vkolla 5kk =)
 
Hei! Ilmoittaudun myös mukaan. Olen käynyt täällä silloin tällöin lueskelemassa odotusajoista lähtien. Perheeseen kuuluu mies, kolme teiniä ja iltatähti HANNES, joka syntyi 25.6. rv 40+5. Syntymämitat 4620 g ja 53 cm, nykymitat 9155 g ja 68 cm. Meillä mennään vielä täysimetyksellä, pulloa ei ole poika alkuviikkojen jälkeen huolinut, vaikka omaa lypsettyä maitoa on yritetty tarjota. Kohta olisi tarkoitus aloittaa soseita, jotta isäkin voisi joskus huolehtia ruokailuista ja äiti saisi hieman omaakin aikaa.
Isot lapset kutsuvat minua välillä hellästi kurpaksi tai kurppamuoriksi, siitä tuo "jänkäsirriäinen", joka on kurppasuku =)
 
Teretulloo joukkoon uudet äiteet!!Kivaa saada lisää porukkaa!!

Jousimies,joo uusperhehän me ollaan.Suurimmat ongelmat varmaan tuo se että oltiin siis kumpikin yksinhuoltajia eli mies asui poikansa kanssa ja mä kolmen kersani kanssa.
Mies tekee sitä että puhuu poikansa puolesta ja se on meillä tuonut muksujen väleihin kränää.POika on vetäytyvä ja mies nostaa vähän liikaa pepasta sillä on pojan opittava itse puhumaan puolestaan.
Muuten hienosti on lapset hyväksyneet,hehän eivät tapaa isäänsä lainkaan,satunnaisesti mummolla jos isä siellä sattuu käymään.

Mulla välillä on vaikeuksia tuon miehen pojan kanssa kun on niin "eri puusta" .Me kun ollaan muut niin kovia höpöttämään ja kun ei taho poika saada sanaa suusta kun jotain kysyy.Lypsää saa kaikki oikein urakalla ja ajan kanssa.

Bonaripoika käy äidillään kaksi viikonloppua kuusta.Musta se on kaameen vähän,mutta jokainen tekee valintansa.Mun kolmen lapsen isä ei tapaa ollenkaan ja miehen pojan äiti tosiaan vain kahdesti kuussa.
Meitä on niin moneen junaan..

Ollaan jo naurettu miehen kanssa mun "kohtaukselle".Olin satavarmasti koominen näky,naama punaisena,hikisenä ja sinkoilin ympäri keittiötä,lapsia jaloissa kertomassa kuka teki mitä ja kuka irvisti taikka väänsi naamaa kellekin.
Mies tulee ja kiroo laskujaan ja sitten KABUM!!!
Eukko huutaa pää punasena ja kauhalla hakkaa pöytää..Voi jumpe.

Tuli tuosta kohtauksesta mieleen se MLL:n mainos jossa poika pienenä puhuu kuinka äiti suuttui kun reppu katosi.Sitten poika on isompi ja sanoo ettei päivä unohdu ikinä.
Lopussa lukee,älä lyö lasta.
Itkua tihrustin kun sen näin,tosi vaikuttava.Mäkin oon noita hermareita toisinaan saanut,mutta lapsia en voisi lyödä.Jo ajatus tuntuu ihan kaameelta.
Siitä tulikin mieleen galluppi,
Onko kukaan teistä saanut vyöstä?tms.? Mies on saanut lapsena ja mua on uhattu.
Puhumalla kuitenkin meillä hoidettiin ongelmat.Silti melko yleistä kaiketi on vitsa, vyö ja läpsiminen ollut.
Tukistettu mua on kyllä lapsena.

VOi nyt alkaa Gilmoren tytöt,se nähtävä!!
Moikkis!
 
Olipas ihmeellinen viime yö, Niilo heräsi ekan kerran vasta neljältä!! Vähänkö luxusta =)

Tuohon Katan gallupiin... en ole koskaan saanut vyöstä tms. muistan kyllä, että uhkailtu on koivuniemenherralla ja olen tainut jo joutua itse risun hakemaankin, mutta ei sitä ole sitten kuitenkaan käytetty. Tukkista tai luunapin kyllä joskus olen saanut.

Jousimies siitä kuvan laitosta profiiliin, sulla on varmaan liian isoja ne kuvat ja siksi ei onnistu. Kokeile pienentää ne ensin ja yritä sen jälkeen uudestaan. Jos ei sekään onnistu niin toinen tapa on ladata kuva ensin esim. aijaa.comiin ja sitten kopioit kuvan osoitteen (klikkaamalla hiiren oikeaa nappulaa ja valitsemalla kopioi kuvan osoite) ja liität sitten sen siihen kohtaan mihin saa kirjoittaa kuvauksen. Se osoite täytyy laittaa [ img ][ /img ] merkkejen väliin niin sitte näkyy. (älä laita välejä noiden hakasulkujen ja img:n väliin) Toivottavasti onnistuu!

Nyt kun nämä meidän vauvat alkaa olla puoli vuotiaita niin juhlitteko jotenkin puolivuotis synntäreitä? Meillä juhlitaan pienimuotoisesti mummun, vaarin ja kummien perheen kanssa samalla kun vietämme perinteisiä pikkujoulujamme. Kakun leivon ja varmaankin Niilo saa pienet paketit. Ollaan isoillekin pojille pidetty pienet juhlat heidän täyttäessään ½ vuotta.

Tervetuloa jänkäsirriäinen joukkoon :flower: Hauskan nikin oot keksinyt =)

Jeps, hauskaa viikkoa kaikille!

Teppana & Niilo 5kk 1vko
 
Tervetuloa uudet! Kiva että joukko kasvaa.

Raivarit on tuttuja täälläkin. Minä olen yleensä semmoinen tooodeellla rauhallinen ja hitaasti hermostuva, mutta kun hermostun saatan räjähtää sekunnissa. Ja lauhdun sekunnissa, ja ihmettelen sitten säikähtäneenä, että mites minä nyt tuolla lailla... Miehen lapset on niin mukavia, että harvemmin pelkästään niihin hermostuu, mutta tyypillisin räjähdys tulee kun asioita menee monta pieleen kiireessä ja tytöt kulkee koko ajan perässä kyselemässä ärsyttävästi mitä teet, mitä teet, mitä teet, enkä ehdi neuvoa heitä auttamaan. Omaa huonoa organisointia siis yleensä ne hermostumiset. Tavallisimmin tää mun riehuminen on sellaista yleishuutoa, ei kenellekään kohdistettua ärinää.

Alkuvuosina miehen lapset oli aivan ihmeissään jos minä, "Rauha", reuhahdin. Nykyään he osaavat jo nauraa sen pienen punaisen hetken jälkeen mulle ja mun hermostumisille, se auttaa ja huomaan itsekin ettei tässä nyt niin kamala tilanne ole.

Gallupiin[/b]: en ole saanut selkääni lapsena. Tukistettu on ja luunappia on tullut. Eipä noista ole mitään traumoja jäänyt.

Meillä tulee puolivuotissynttäreistä vuoden suurin juhla. Se meinaan osuu jouluaattoon :LOL: .

Ihanaa Teppana, että sait pitemmän yön unta! Meillä poika ukkuu huonosti yönsä kun on edelleen räkäinen, terveempi kyllä mutta heräilee, ei oikein saa hengitettyä hyvin kaikista jipoista huolimatta. Kahdeksan kertaa yössä saa nousta poikaa nukuttamaan, vasta aamuyöstä nukkuu pari tuntia kerrallaan alle tunnin pätkien sijaan. Rasittavaa, väsyttävää, hermostuttavaa. Mutta toivottavasti tilanne paranee taas kunhan poika tervehtyy paremmin.

Naru & poikanen 4kk 3vko
 
Ihania loruja!!
Mulla vaan tuo lorujen oppiminen on niin jotenkin työlästä että alkuja muistan mutta sitten öööh...
Siks tuppaankin ite keksimäään höpölöpö loruja...On joka kerta erilaisia!!! :D

NAru,hurjalta kuulostaa tuo 8 kertaa yössä.Onko teillä sitä Vaporizeä?Musta se on tosi hyvä apu.Sekä Humidose suihke,varsinkin nuhan loppuvaiheessa kun räkä alkaa olemaan sitkoista ja venyvää.se tukkii eikä tuu ulos millään.
Tuo suihke menee riittävän syvälle ja sen voi imasta nenä-Fridalla pois ja Nasolinit päälle.Tosiaan meillä Miska nukkui täydet yöt masullaan näillä toimilla.Ja mahallaan nukkuminen yleensä tukkii nenun aika hätäseen.

Puolivuotisjuhlista,meinaan tarjota puoli kuppia kahvia ja puolikkaan kakunlaitan pöytään!!
Keksit puoliks ja niin eespäin... :wave:
Näin tein Maisallakin.Sitten 1 vuotiaana saa kokonaisia kupillisia ym..

Mun isä on työreissussa ja äiti pyysi multa ipanoita seuraks.Eli tänään menee Miska ja Nelli...

Nyt pakkailemaan tavaraa mukaan,moikkis!
 
Iltaa!

Ihan loistoidis tuo Katan mainitsema puolivuotissynttäritarjoilu! Pöllin idean toteutukseen, kiitos! :D

Gallupiin ei ole ollut väkivaltaa tai sen uhkaa minun lapsuudessani, mutta mies on saanut selkäänsä pienenä muutamaankin kertaan. Se mainos on muuten todella vakuuttava, itselle tulee joka kerta kyynelet silmiin, kun näen sen.

Kiitos, Teppana noista loruvinkeistä, todella ihania! :)

Jänkäsirriäiselle tervetulotoivotus!

Kreecher ja Aleksanteri 5kk
 
Tervetuloa uudet kesä"massut"! =)

Alinan ½-vuotissynttärit on joulupyhien jälkeen. Ajattelin pistää loput jouluherkut pakkasesta pöytään ja käskeä mummit ja kummit rääppiäisiin.
Katan lapsilla on sellainen puolivuotiskakku, kun meidän pojalla oli tarkoitus olla 1,5 vuotta sitten =) En vaan raaskinut laittaa täytekakkua puoliksi, oli liian vaivalloista mun kondiittoritaidoillani... Tarjosin kuitenkin kolmioleipiä, puolikkaita nekin oli.

Toivottavasti Teppanan Niilo ottaa tavakseen tuon pitkän pätkän yöunta! Ja toivottavasti Pompulan Nea löytäisi pian taas aikaisemman nukkumaanmenoajan! Oletko yrittänyt, jos saisitte itsenne ylös jo viimeisen "yösyötön" jälkeen eli ilmeisesti klo 9-10 aikaan, niin aikaistuisi koko päivärytmi muutamalla tunnilla. Meillä auttoi tuo jo parissa päivässä =)

Meidän 2v:n nukkumiset on ollut ihan yhtä silppua pari viikkoa. Kaameeta karjumista nukkumaanmenot ja useesti myös yöllä herätessään... Yhtenä yönä poika heräsi jo klo 3, eikä nukahtanut seuraavan kerran ennen kun klo 13 tunnin päikkäreille. Yleensä ei päikkäreitä nuku, tai jos nukkuu niin illat venyy melkein puoleen yöhön. Niin kuin tänään. Poika on nukkunut matkasängyssä sen helppouden vuoksi (nukahtaa kun ei pääse pois) mutta se helppous loppui kun oppi tulemaan laidan yli. Siinä sitten juostaan perässä ja palautetaan sänkyyn useita kertoja illan ja yön aikana. :headwall: Alina herää vielä kaksi kertaa yössä syömään.. Ja mieshän tekee pelkkää yövuoroa 5 yötä viikossa, joten ilta- ja yöshow on kokonaan mun vaivanani.

Katan gallup: Meitä on lapsena joskus tukkapöllyytetty, mutta pahemmat traumat on jäänyt äidin jokapäiväisistä (siltä se ainakin silloin tuntui) huutoraivareista :(
Ite en tähänastisessa elämässä ole kertaakaan kunnolla raivostunut. Toki ääntäni korottanut ja motkottanut... Saa nähä kuinka käy jos tuo esikoinen vielä vähän uhmakkaammaksi muuttuu. Alkaa mun ylipitkä pinna olla koetuksella. Miehenkin olis aihetta kuulla joskus kunniansa... Välillä kyllä oikeesti toivon, että osais räyhätä kunnolla niin ei patoutuisi kaikki sisälle. Useesti päätä särkee ja itkettää ihan vaan siks kun ei saa kiukkua pihalle. :/

Nyt taitaa molemmat mukelot olla kunnolla unessa. Uskaltaa kolistella lelut pois lattioilta ja käydä itekin nukkumaan.

Kiitos kun olette täällä kuuntelemassa huolia ja jakamassa arkea!

-ebbuliini ja Alina 4,5 kk-
 
No eipä näyttäisi tulleen vielä ainakaan tavaksi Niilon nukkua pidempää pätkää. Viime yönä taas heräsi tuttuun tapaan ekan kerran jo klo 24 ja sen jälkeen sitten taas niin monta kertaa, etten jaksanut enää edes laskea...

Toivottavasti ebbuliini teilläkin yöt rauhottuisi pojankin kanssa, mä muistelisin että meillä ainakin jollain isoista pojista olis kans joskus parinvuoden kieppeillä ollu vähän samanlaista, saivat öisiä kauhukohtauksia ja nukkumaanmeno oli vaikeaa. Liittynee jotenkin tohon ikään, mutta toivottavasti tosiaan pian helpottais!

Toi Katan ½-vuotissynttäri idea oli kyllä tosi mainio :D

Muistakaas te ketkä vain suinkin olette innostuneita tulemaan Helsingin tapaamiseen joulu- ja tammikuussa käydä tuolla tapaamispuolen pinossa kurkkimassa! Sisiä ja Joninaa erityisesti huhuilen, kun ei ole täällä vähään aikaan kirjotelleet, olis kiva nähdä teitäkin! Ja uudetkin kasvot ovat tietysti tervetulleita =)

Teppana & Niilo 5kk
 

Yhteistyössä