Heippuli kaikille!!!
Täällä alkaa mennä hermo tuohon käsien särkyyn ja sormien puutumiseen ja tunnottomuuteen.. tänään kävin koulussa tekemässä enkun suullisen päättökokeen ja monet kehu, et on hienoa kun vielä tässä vaiheessa jaksaa koululle raahautua. Hyväähän se ihme kyyllä teki henkisesti:IHMISIÄ!!! Olen alkanu kyllästymään kotona olemiseen ja olemattomaan sosiaaliseen elämään... mietein et mistähän niitä äitikavereita sitten mahtaa löytää, kun on synnyttäny... siihen kun en oikein usko, että synnäriltä kaveria saisi... satakunnassa on aika hiljasta tää vieraille puhuminen... täytyy itse olla sosiaalinen varmaan=)
mullakin mahassa naksuu... on naksunu jo pitkään, mut neuvolassa ei oikein tienny, et mistähän se tulee. Epäilen kanssa et tulis muksun nivelistä, mutta tiedä häntä. Toivon vaan että lonkat ois kuopissaan, niin ei tarvi pientä sammakkoasennossa pitää... en tiedä mistä tuo mun mieleen tos alkuviikolla tuli, mut kunhan mietein.
Tiistaina oli tosiaan neuvolalääkäri ja viikkoja oli sillon 36(+1 ekan ultran mukaan)
rr=145/79
pissa puhdas
hb:tä ei ottanu kun on viimeksikin ollu 123
sf=34
syke 140 ja raivotarjonta
kohdunsuu pehmeä ja kiinni
Supistuksia on maanantaista asti ollut, hetkittäin menkkamaista juilintaa ja sitten ihan kunnon polttamista...
pitikin kysyä, että eikö ensisynnyttäjillä kohdunsuu lähde lyhenemään ja aukeemaan vasta sitten kun on tosi kyseessä?? vai tekeekö se sitä pikkuhiljaa? sitten voiko synnytystä aavistella? vähän niinku tietää, että se tulee pian, samalla tavalla kuin tietää olevansa raskaana vaikkei tiedäkään??
Mulla on tässä pari päivää ollu toooosi omituinen olo, olen nukkunu melkein koko yön putkeen kahtena yönä, tosi mukavaa, kun on ollut tosi huonoja öitä käsien takia jo melkein kuukauden... mutta silti epänormaalia... eikä mun juuri koskaan o tarvinnu käydä isolla hädällä yöllä tai aamulla, mut nyt molempina öinä ja aamuina on ollu pakko käydä... vatsa toimii ihan äly hyvin, ennen on ollu aika pahasti suoli tukossa.... et mahtaakohan tää olla jotain vai kuvittelenkohan mä vaan??? jotenkin vaan tuntuu siltä, et ei mee kauaa kun joutuu/pääsee lähtemään synnärille...
Noh, oli miten oli, olen perjantaina menossa anoppilaan n.70km:n päähän ja sitten lauantaina ollaan suunniteltu, että jos ikaallisten kylpylään vielä pääsisi lillumaan... olen haaveillut siitä jo syksystä asti ja nyt taitaa olla viiminen mahku mennä ja päästä, jos pääsee :/ sunnuntaina oliskin sitten äitienpäivä.... tavallaan toivoisi, että jakautuisi, sillä mikä olisi ihanampi lahja kuin oma lapsi??? tullaan lauantai illalla sitten kyllä kotiin ja sunnuntaina mun vanhempien luokse... pikkuveljen nakitin hommaamaan kakun, pyysin prinsessakakkua pakastealtaasta, kun en ole lainkaan varma, että olenko sunnuntaina viettämässä äitienpäivää porukoilla, niin on sitten kakku ainakin... olen jo monena vuonna tehny kakun ja piti nytkin tehä, mutta nyt kun tuntuu niin omituiselta, niin en uskallakkaan luvata....
btw... kakusta tuli mieleeni, että vanhenin maaliskuussa vuoden, että jos Hiiviö jaksat päivittää iäkseni 24...
Ostin myös mam earth kantoliinan, mielestäni se oli hintalaatusuhteeltaan paras ja kivoin, kun siinä oli hattu mukana =) Kestovaippailu on mulla kanssa mielessä, parit hahtuvavillahousut olenkin jo talvella kutonu valmiiksi, harsoilla ja villiksillä mennään alkuun ja sit varmaan pitää miettiä, et mites jatketaa... mut kerttiksiä varmasti tulee käytettyä ja niitä on mukavasti jo kasassa...
meillä on vain yksi tutti, eikä yhtään tuttipulloa :ashamed: en tiedä tarviiko niitä... mutta saahan niitä sitten kaupasta... eikö??? muttapas joo... lätkää seuraan sivusilmällä ja pyykit odottaa ripustamista ja vielä euroviisuja pitäs jaksaa vahdata yöllä... jos menis hetkeksi huilimaan... onneksi aamulla saa taas nukkua=)
Vointeja kaikille!!
Maariana + Iinuska 36+3