~KesäMassut 2007~

www,bebelane.com sivulla oli nätti uimapuku,sellanen halterneck tyylinen.43 eeroa maksoi.

En tykkää vieraiden ihmisten lääppimisestä,siis siitä että mun mahaa lääpittäis.
Musta sen voi sanoakin...on se outoa miten raskaana olevan maha onKAIKKIEN omaisuutta,sitä saa kommentoida ja tuijottaa,lääppiä ja tökkiä...

Auta armias jos ihan tavis ihmisten mahoja kosketeltais,tyyliin tuollanen tulee kun syö paljon karkkia!!
Taikka onpa täti laiha,ihanko sillä on anoreksia...??tuollanen tulee jos ei syö tarpeeksi..Ja kokeilis toisten mahoja...
Ois ilmeet varmaan aika näkemisen arvoisia!!!
:LOL:
Taikka jos joku tulee lääppimään niin tekee vastavedon..Juur tuohon tyyliin... =)

Nyt oon ilkee...Maisan meen nyt herättää,tämä on joku unipäivä näköjään..Äiti vaan roikkuu netissä...hyi mua!!

Nyt meen enkä ihan heti täällä kommentoi taas!!

kata
 
Päivää!

Tää mamma nukku pätkissä, mut tyytyväisenä puoleen päivään... Mies myöhästy töistä, kun kumpikaan ei tajunnu herätystä ja torkku napsahti vahingossa pois päältä. Ei ollu eka kerta, mut yleensä tulee vaan kiire. Tällasta tää meillä välillä on.

Paljon on taas tekstiä, joten yritän nyt kommentoida... Romaania mahdollisesti tulossa. :D \|O (*Otetaan amatsoni ensin jäähyltä, ettei unohdu...*)

Tervetuloa uusille ja kiitos onnittelijoille!

Ootko Hiiviö viinin ystävänä tutustunu alkottomiin vaihtoehtoihin? Suurin osa näytti olevan vaan matala-alkoholisia, mut kyl mä ainakin jotain alle 1% uskallan vähän maistella. Vuoden vaihteeks ostin pullon Inglenook-nimistä valkkaria, jossa on 0,5%, eikä se pahaa ollu... Tosin seuraavan kerran kokeilen jotain muuta, kun toi ei ollu ihan mun makuun. Varmaan ton lopun joudun pistään pois, kun eihän ne kovin kauaa avattuna säily (vaikka oliski korkki päällä).

Mulla jäi turvavyön alentaja ostamatta joulureissulle lähtiessä ja hyvin pärjäsin, kun mitään ei sattunu... Talvitakin kans vyö jää aika ylös, joten haluun ostaa sen ennen seuraavaa ajelua. Lyhkäsilläkin matkoilla jo hirvittää ilman.

Mä olen kans miettiny tuota kasvatustyön vaikutusta äitiyteen... Ei se, jos asioihin perehtyneenä ja koulutuksen saaneena käyttää osaamistaan hyödyks, vaan se jos "suutarin lapset jää ilman kenkiä". Se olis noloo... Tässä siis samalla epämääräisenä vastauksena ammattikyselyyn.

Moonlight-80 kyseli virtsan pidätysongelmista... Mulla ei o muuten, mut välillä huomaan vauvan potkivan rakkoon. Runsastunut valkovuoto välillä hulahtelee ja aiheuttaa saman epämiellyttävän ja epämääräsen tunteen... Ärsyttävää, mut luonnollista.

Aika mielenkiintonen suositus mun mielestä toi Coca cola... Hyvä juttu jos auttaa pahoinvointiin, mut siinähän on aika reilusti kofeiinia ja se ei o kovin suositeltava aine runsaassa mittakaavassa raskausaikana. Ite oon vältelly kofeiinipitosia, mut en kokonaan lopettanu kuitenkaan... Yritän vaan olla aiheuttamatta lapselle riippuvuutta. Tossa on tietty sellanen hyödyt / haitat juttu ja varmaan myös suositukset riippuu suosittelijasta. Voi olla että ite kittaisin Pepsi max -koukkuuntuneena ihan huolella, jos olisin pahoinvoiva ja toimis mulle siihen apuna...

Hirveetä Hani sulla töissä toi asenne... :headwall: Pistää ihan vihaks tollanen joustamattomuus, kun ethän sä voinnilles mitään voi. Mä oon kans lisäsaikun hakemisen kannalla, jos vähänkin tuntuu siltä. Vähät siitä, vaikka töissä eivät tykkäis... Onhan sun hyvinvointi tärkeetä myös vauvan hyvinvoinnin takia.

Raskausarpia ei o ainakaan vielä ilmaantunut lisää, vaikka rasvailu on ollu vähäistä runsaasta saunomisesta huolimatta. Vuos sitten talvella ku lihoin, niitä tuli rintoihin ja reisiin vähän, mut on jo vaaleita... Ei huomaa, jos ei erityisesti kato.

Erroreista... Välillä tosiaan edelliselle sivulle palatessa teksti on siellä tallessa, mut ei kovin usein. Siihen ei siis ole luottamista, joten kanattaa muistaa se tekstin kopiointi ennen lähetystä kaiken varmuuden vuoksi. Bittiavaruus on rajaton...

Pepsukka81... Ei se masun kasvu kaikkia ilahduta. Se riippuu monesta asiasta, joten ei siitä omasta fiiliksestä kannata itteensä ainakaan soimata. Se, että tuntee erilailla ei tarkoita sitä, että olis huonompi. Ja voihan se olla, että säkin siitä masun kasvusta alat jossain vaiheessä tykätä. :hug:

Johtusko Ebbuliini noi sun pakarakivut kumarrellessa lihasten kiinnikekohtien jumiutumisesta tai nivelten löystymisestä? Allekirjoitan nimittäin itelläni. Apuja en kyl osaa neuvoa muuta ku tohon ekaan venyttelyn. Lisäks mulla on rustonpehmentymät... Ei ihme, että tekee välillä kipeetä. Voimia sulle, kuten myös Hiiviölle ja muille selkävaivoista yms kärsiville!

Katalle voima :hug: ! Toivottavasti toi supistelu ja muu helpottaa... Kuulostaa tosi ilkeelle juilinnalle.

Vieraat vatsan taputtelijat on onneks tähän asti ymmärtäneet pysyä poissa mun masun läheltä. En tykkää, jos tuntemattomat tai melko vieraat tulee näpläämään, mut tutuille (sellasille joista pidän) sen suon. Ei o kyl kavereissakaan ku kaks käyny kokeilemassa ja toinen on tuleva kummi. Saa nähdä miten jatkossa. Toi katan vastaveto-idea on kyl houkutteleva... :kieh:

Tässä taitais olla tällä kertaa, kun ei tohon omaan (.):n kuulu ihmeempiä. Heipat seuraavaan kertaan... :wave:

- PikkuMyy-80 ja poikanen rv 18+3

*Muoks muoks*, kun pääs väärä määrä viikkoja lipsahtamaan jälleen. :ashamed: Nyt korjattu.<br><br>
 
moonlight harmailee
Nostelen täällä aikani kuluksi kun niin ollaan tiputtu..

Voih, tänään niin ihana päivä kun ei ole pahaa oloa!!! Huomenna onkin varmaan kova, kun ehdin jo huokaista.. heh..

Tuosta uimisesta tuli mieleen, että Katahan sitä tuossa just sano että kesä menee uimatta.. Eli onko se sitten tosiaan niin, että koko kesänä ei ole asiaa veteen? Minä nyt kyllä vilukissana harvoin suomessa uinkaan,, Mutta voikohan sitä ulkomailla uida sitten kun ei enää paikat ole auki synnytyksen jälkeen? Siis pelkäämättä tieten tuota tissitulehdusta. Kun ajattelin että ulkomaillahan on vesi kuiten noin 30 asteista ja jos jossain tuossa kesän lopulla tulee vaikka lähettyä.. koskaan ei tiedä. .kun ollaan niin kovia matkustaan. Mutta toisaalta ei voi tietää miten synnytyskään menee ja koska se vauva oikein tulee...
No pienen kans on helppo matkustaa kun se on tissi ruualla. Tietenkin lentokoneella jos menee niin se on ilkee korville..

Tästäkin asiasta on tietysti monta mielipidettä.. jotku tykkää ettei pienen kans kannate mennä ja jotku menee.. Mutta kun on noita sukulaisia pitkin maailmaa..

kävin tänään muuten taas ihasteleen noita äitiysvaate liikesivuja.. jos joku haluaa kans, niin tässä ihanat sivut:

www.4mom.se

siellä ihania ja suht. edullisia vaatteita ja voi tilata mihin maahan tahansa jos on visakortti..

No nyt alan touhuaan jotain ku ei kerran ole huono olokaan.,.

Moonlight
 
Hani- ; Mä ostin esikkoa odottaessa H&M:ltä mustan kokonaisen äitiysuikkarin, maksoi n.15e... itse en bikineistä niin kauheasti tykkää, joten mulle oli ihan hyvä ostos, sitä tuli aika paljon käytettyä ja nyt tän toisenkin kanssa oli jo valmiina.

PikkuMyy-80; Juu, olen mä alkossa välillä vilaissut niitä alkoholittomia viinejä ja paria maistanutkin, mutta ne mitä mä maistoin oli aika mehutyyppisiä, toisessa oli vähän happoja ja toinen oli vaan plääh. :D . Olen vaan ajatellut että eipä tässä nyt enää niiin pitkä aika ole, että sitä ei jaksaisi odotella... Mutta voisihan sitä tietty yllättää itsensä vielä ja kokeilla, onhan se toisaalta, että kolmas kerta toden sanoo :)

Masuntaputtelijoista... mua jo valmiiksi ahdistaa ajatella niitä, se on kumma miten raskaana olevan masua pidetään jotenkin yhteisasiana ja se siis tarkoittaa sitä, että kuka vaan voi kysellä ties mitä yksityisasioita tai just ihan taputella masua! Ärsyttävää!
Muistan esikonkin odotusajalta yhdet miehen työpaikan juhlat, joissa oli lähellä etten motannut ihmisiä kun humalassa tulivat lääppimään. *puistatus*

Olisi kyllä kiva jos enemmän taustailijat kertoisivat kuulumisiaan, listassa kun on vieläkin 4 ihmistä joilla ei ole merkitty laskettuakaan aikaa ollenkaan! :wave:

-Hiiviö & Elvis 17+1-
 
Sain tekosyyn pinon nosteluun, kun törmäsin hauskaan juttuun... http://www4.hs.fi/parisuhdetesti/?gclid=CO2JtMzv0IkCFQIYXgodgzggRA

Meille tuli 5 vuotta, vaik ei o edes vuosi vielä täynnä. :) Tekstinä seuraava:

Olette selkeästi pari.

Sukulaiset alkavat pian kysellä, josko kohta aletaan kuulla pikkujalkojen tepsutusta. Ette kuitenkaan välttämättä ole vielä valmiita hankkimaan kuin korkeintaan marsun tai muun yhteisen lemmikin. (Toi meni väärin, vaik pari lintuakin vois kyl hankkia lisää...)

Toisaalta 54% suomalaisista lapsista syntyy avioliiton ulkopuolella.

Kihloihin olette jo menneet. Aiotte naimisiin parin vuoden päästä (juu, suunnilleen), jolloin koette olevanne valmiita myös vanhemmiksi. (Viimeiseen lisäys: toiselle lapselle.)

Ei siis ihan pieleen menny... :)
 
Moonlight,uimisesta...Jälkivuodon aikana ei suositella uimista...Ja tosilla voi vuotoa olla jopa 7 viikkoa..Noo kai se harvinaisempaa mutta kk ainakin.Sitten jäis se elokuu,mutta kotosuomessa ei ole multa onnannu uiminen juur tissitulehduksen vuoksi.Ja ei se kylmä vesikään mitään,mutta tuuli,eli heti kun nouset ylös veestä,tuuli tulee maidot pilaa...=(

Tisutulehdus tulee tosi helposti varsinkin alkumetreillä,ennen kuin maidon tulo tasaantuu ja kysyntä ja tarjont vastaa toisiaan.Eli kesällä jopa topissa voi olla vaikeuksia olla.

Kaveri sai toukokuussa vauvan ja koko kesä meni teeppareissa sillä sanoi tissitulehduksen iskevän heti jos mietti ees vähemmis vaatteis olemista.

Yksilöllistä tämäkin,mutta ettei ihan kauheest kannata miettiä sitä uimista.Ulkomailla voip olla eri juttu,mutta jos siellä iskee tulehdus olis hyvä olla lääkettä jo varoiksi.

kata
 
Maailmanmatkaaja
Kata: Vastasit jollekkin odottavalle noista tisutulehduksista mm.
Annoit neuvon , että varoiksi olisi hyvä olla lääkettä jos ulkomaille esim. matkustaa. Mitä lääkettä suosittelisit?

Ja, minä maailmanmatkaajana neuvon että joka maassa on Apteekit joista saa vaivaan kuin vaivaan lääkettä. Edes lääkäriä ei tarvita kun turistikohteissa osaa vaan Apteekissa vaivansa selvittää. Lääke löytyy.
Kokemusta on.

Aurinkorannoilla ei ole tuuli koskaan tehnyt hallaa minun maidolle. Kenties siellä oleva lämpö ei ole verrattavissa suomen oloihin ja tuuliin.
Olen elämässäni nauttinut matkoista eniten juuri kun lapset olivat rinnalla.
 
Tänään oli neuvola. Täti sai sydän äänet kuulumaan oikein hyvin, eka kerran tässä raskaudessa :D pikkusen sydän löi 150.
Sanoi kun kohtua koitti että taaksepäin on kallellaan ja varmasti istukka taas ylhäällä edessä kun sai sydän äänet kuulumaan tosi alhaalta, kohdunpohjan korkeus oli suunnilleen navan kohdalla ja sai jopa mitattua sf mitan joka näytti 15cm.

Kaikki muut oli ok paitsi pissanäyte pitää viedä huomenna labraan et saadaan tarkistettua onko vt taas iskenyt. Ennen nuorimmaisen odotusta olin estolääkityksellä ja synnytyksen jälkeen en ole tarvinnut lääkkeitä joten en haluisi ainakaan raskauden aikana niitä alkaa syömään.

Puhuttiin myös mun töihin paluusta (edelliseltä äitiyslomalta) joka alkaa ens kuun puolessa välissä ja sanoi suoraan että ota herkästi yhteyttä jos alkaa tuntumaan huonolta olla siellä että kirjoitetaan saikkua sitten joten sen takia mua ihmetyttää tuo Hanin työssä oleminen kun meillä neuvolassa sanotaan ennenkuin olen edes töihin palannut että saikkua saan jos en voi olla siellä.

Ja masun taputtajista sen verran että mun masu on ainoastaan mun, miehen ja lasten. Muutama tuttu ja sukulaiset saa kyllä koskea kun kysyvät luvan ja edellisissä raskauksissa olen räppässy näpeille niitä jotka tulevat taputtelemaan luvatta ovat olleet aika hölmistyneen näköisiä.

Neiti heräs huutamaan pitää mennä rauhoittelemaan sitä.
 
PikkuMyy: Toi lihasten kiinnikekohtien jumiutuminen voisi kuullostaa juuri siltä, miltä musta tuntuu. Ainoo vaan, että venyttely tuntuu niin pirun pahalta, että olen lopettanut sen melkeinpä kokonaan :/ Huomenna oon toivottavasti viisaampi kipujeni suhteen, kun se lääkäri taas soittelee...

Masunsilittelijöistä: Esikoisen aikaan mun masuuni ei kajonnut ilman lupaa kuin mun mieheni, siskoni ja äitini. Samat ihmiset saattaa tökkiä mun mahaani, vaikka en oliskaan raskaana, joten se heille suotakoon :D Kaikki muut kysyivät, että saako kokeilla ja kyllä ne kyselijät olivat niin tuttuja, että annoin luvan. En kokenut sitä mitenkään ahdistavana tai loukkaavana. Jos joku puolituttu tai saati sitten tuntematon alkaisi yhtäkkiä silitellä, niin kyllä vaivaantuisin! :eek: Kaikki kommentit vauvamahaani ja raskauteeni liittyen ovat olleet positiivisesti latautuneita, joten en ole niistäkään ottanut nokkiini, vaikka olisi ollut tuntematonkin kommentoija. Musta oli itse asiassa aika herttaista, kun poikaa odotellessani tupakkatauolla olleet ihan vieraat haalariäijät alkoivat jutella mulle omista lapsistaan, kun lyllersin masuni kanssa ohi. =)

Uikkareista: Toissa kesänä esikoista odotellessa olin rannalla bikineissä, mutta uidessa yläosa ei meinaa pysyä paikoillaan. Nyt olen ajatellut kanssa uimahalliuimista ja ajattelin ostaa sellaisen toppimaisen yläosan ja mahan alle jäävän alaosan. Niillä voisi olla käyttöä raskauden jälkeenkin. Eikä tulisi ihan alaston olo uimahallissakaan, niin kuin voisi tulla pikkubikineissä...

Anni: Yritä olla huolestumatta oireiden loppumisesta :hug: Mulla ei tissit hirveesti kipuillut tässä raskaudessa, mutta nyt ne vähäisetkin aristukset on pois. Jos on kerran jo ultrassa ollut kaikki hyvin ja viikkoja noinkin paljon kasassa, niin ihme on jos menisi vielä kesken. =)

Kävin tekemässä ton PikkuMyyn löytämän parisuhdetestin: Meidän 2-vuotiaan parisuhteemme henkinen ikä on 8 vuotta :ashamed: "Ellette jo ole naimisissa, sukulaistenne mielestä alkaa olla korkea aika." Oikein. Mieheni eilen ehdotti (ei kylläkään vielä luvannut), että jos sitten kesävauvan ristiäisten yhteydessä mentäisiin naimisiin =) Kyllä mä tykkäisin =) :heart: :D Enkä haluu mitään isoja häitä, niin siinähän se hoituisi niin kuin sivussa =) Ja nimenomaa niin päin, että pikkuisen juhla, äiti ja isi hoituu sivussa. Eikä toiste päin! En olis kyllä uskonut että rouviintuisin vielä tämän vuoden aikana, kun mies nimenomaa toppuutteli jouluna kihloihin mennessä, että naimisiin ei ole vielä kiire :whistle:

Nukkumaanmenoaika! Öitä!

-ebbuliini rv 15+4-
 
Höh..mä niin aattelin varoa lääkkeitten "suosittelua" täällä,mutta voi korjata mun tietoja,kun en ole lääkäri enkä tiiä näitä satavarmaksi..

Tisutulehduksessa kannattaa ensin kokeilla pehmeitä hoitomuotoja,eli tyhjentämistä,kauratyynyä,kuumaa suihkua...Sekä buranaa,se kun poistaa myös tulehdusta.
Jos näistä huolimatta tisut on kipeet,kuumat ja itselle nousee kuumetta on paras turvautua antibioottiin.Silloin tulehdus on jo kova jos itelle nousee korkee kuume.
Kefalosporiini ja erytromysiini on yleisimmät sillä muistaakseni se on stafylokokki joka näitä tulehduksia tekee...

Yleensähän tisutulehdus alkaa tiehyttulehduksena ja mulla on auttanut ihan tihennetty imetys ja kauratyyny sekä burana.Ja kun heti hoitaa kun huomaa oireita niin tulehdus ei tarvitse antibiootteja.Sillä niistähän vauvan masu ei välttämättä tykkää!!

Musta ei olis pienen vauvan kanssa lähtemään ulkomaille,hattua nostan teille ketkä kulkee..no,isomman kanssa menis jo,mutta ei ihan pikkusen..

Mutta tosiaan antibiootti ei ole joka kerta oikee vaihtis,eli ihan ekaks koittaa näitä muista keinoja...

kata,aamukahville menossa...19+4
 
Pikaisesti kommentoin vaan, että meidän 6-vuotinen parisuhteemme on henkiseltä iältään 11-v. Hauska testi! :D

Illalla sitten enemmän, täällä töissä ei viitsi kauheasti vallata näitä vähiä koneita näihin "omiin jutskiin"... :ashamed:
 
Heippa!

Kiitos kaikille, jotka viime viikolla vastasitte tietämättömälle tissien kasvuun ja kivuttomiin supistuksiin liittyneisiin kysymyksiin!

Lyhyesti omaa napaa: Viime yön unet menivät pahasti pieleen suonenvetojen takia. Liittyvätkö nekin jotenkin raskauteen, kun en ole vastaavista vaivoista aiemmin kärsinyt? Uniongelmia aiheuttaa myös se, että joudun käymään vessassa useampia kertoja yössä. Syynä ei ole niinkään se, että olisi kova pissahätä, vaan sängyssä kääntyminen ym. liikkuminen sattuu heti kun rakko on vähänkään täydempi. Olen muutenkin taipuvainen lieviin nukkumisongelmiin, joten tämä ei ollenkaan helpota tilannetta!

Luettuani uimapukujuttujanne sain minäkin herätyksen, ja ehkäpä tänäiltana suuntaankin sitten pulikoimaan. Ennen kävin ahkerasti uimassa mutta tänä talvena en ole käynyt vielä kertaakaan... Mahdun varmaan vielä hyvin tavalliseen uimapukuuni, mahani kun ei ole mitenkään jättimäinen :) / :/ . En osaa oikein päättää, että olenko asiasta mielissäni vai en. Toisaalta olisi jo kiva jos olisi näkyvämpi vauvamaha etten näyttäisi vaan hieman lihonneelta, mutta toistaalta taas on kiva kun useat normaalit housut ja hameet mahtuvat vielä päälle. Eikä kai sitten tule niin helposti selkävaivojakaan. Koitan laittaa masukuvan profiiliin. Ei tätä kai vielä vauvamahaksi kukaan asiasta tietämätön epäilisi...?

Masun koskettelijoista ei myöskään ole ollut vielä vaivaa, mutta saisivat pysyä jatkossakin kaukana. Katsojat ja mukavasti kommentoivat ihmiset ei haittaa, kun tiedän itsekin kuinka kiinnostuneena sitä katsoo tuttujen vauvamasuja (tuntemattomien katseiden kohteena olosta en vielä tiedä...). Ja varsinkin jos maha on selvästi näkyvillä ja huomiota herättävä, niin ihmisille on varmaan aika luonnollista jotenkin kommentoida asiaa. Joskus toki aika tökerösti.

Huomenna onkin vihdoin rakenneultra, ja meikäläistä jännittää. No, koitan ottaa rauhassa, huomennahan se selviää että näyttääkö kaikki olevan kunnossa. Olenko muuten ensimmäinen tämän pinon rakenneultraan menijä? En ainakaan näin nopeasti muista lukeneeni vielä muista. Eli jos vaan ehdin, voin huomenna iltapäivällä aloittaa taas ultrakuulumisten kierroksen.

t. Donsku ja Elmeri 19+2
 
Olipas taas tullut hurjan paljon tekstiä, kiva :), uutta porukkaakin oli ilmestynyt tervetuloa vaan!



Äitiyslomasta mä jäin esikoisen aikaan kolmisen viikkoa ennen varsinaisen ä-loman alkua saikulle (olin silloin kevyemmissä hommissa kuin nyt). Kakkosen ja kolmosen kohdalla olinkin jo hoitovapaalla. Nyt aion jäädä 50 päivää ennen. Mua ei haittaa vaikka loma loppuukin sitten sen 20 päivää aiemmin koska jään jokatapauksessa hoitovapaalle. Varmasti joudun jäämään saikulle kuitenkin vielä ennen ä-loman alkua, sillä en usko jaksavani tota yötyötä niin pitkään.

ebbuliini en oo Hämeenlinnassa töissä. Etelemmässä on tuo mun työpaikkani.

Raskausarvista vielä. Joku heitti, että vaaleat saisi herkemmin. Mä oon kyllä enemmön vaalea kuin tumma ja tosiaan täynnä arpia. Osaksihan noiden arpien synty on perinnöllistäkin ja mun kohdalla se lienee pitää paikkansa, äitinikin on tosi arpinen raskauksien jäljiltä. Mä sain jo murrosikäsenäkin arpia selkään ja reisiin kun kasvoin nopeasti pituutta. Varmaan rasvailutkin voi ehkäistä arpien syntyä, mutta jotenkin mä luulen niin, että joka on taipuvainen arpia saamaan saa niitä vaikka uisi rasvassa ja joka ei herkästi arpia saa, ei saa niitä vaikkei rasvailisi pätkääkään. Tiedä häntä sitten.

tinzu mua kans ärsyttää suunnattomasti se, kun ihmiset luulee meidän nyt jotenkin yrittäneen tyttöä. Kyllä me vaan ihan lasta halutaan oli se sitten mikä hyvänsä. Jokapaikassa saa kuulla, että "no jospa se nyt olis tyttö" ja "eikös nyt olis jo tytön vuoro" AAAAAAAAAAARRRRGGGGHHH!

Vaivoja ei toistaiseksi ole sen ihmeemmin ilmaantunut, paitsi että pissalle joutuu kerran yössä heräämään ja usein on vaikea saada uudestaan unen päästä kiinni sen jälkeen. Olenkin nyt monena aamuna herännyt sitten jo ennen viittä, ei ollenkaan normaalia mulle. Eikä siinä muuten mitään, mutta sitten iltapäivästä väsähtää ihan totaalisesti. Edellisistä raskauksista päätellen osaan kyllä odottaa lonkkasärkyjä ym. kolotuksia jossain vaiheessa. Täytyy nyt nauttia olostaan, kun vielä voi hyvin.

Uimapuvusta mulla on ollut aiemmissa raskauksissa käytössä ihan normi uikkari jolla olen pärjännyt hyvin loppuun asti. Eipä oo kyllä aikapäiviin tullu käytyä uimalassa, alko ihan tekee mieli uimaan! Täytynee joku ilta lähteä uimalan suuntaan!

Vieraat vatsantaputtelijat saavat luvan pitää näppinsä erossa meikäläisen mahasta! Onneksi aiemminkaan ei ventovieraat ole sitä hipelöineet. Läheiset ystävät saavat kokeilla sitten kun on kunnon maha. Vielä ei tartte käpälöidä, kun enemmän vieraan käsiin tuntuu läskiä kun vauvaa.

Toi parisuhdetesti oli hauska! Meidän 9-vuotisen suhteen henkinen ikä on 16 vuotta :whistle: Ja kommenttikin oli oikein osuva! Ollaan tyypillinen suomalainen keskiluokkainen perhe omakotitaloineen, farmariautoineen, lapsineen ja koirineen... ;)

Donsku suonenvedot ovat tosiaan yksi raskauden vaivoista! Niin ja tsemppiä ultraan, taidat tosiaan olla ensimmäinen rakenneultraan menevä kesämassu! Tulehan kertomaan kuulumiset sitten!

Eipä kyllä tuosta meidän pitkästä kesämassujen listasta tosiaan varmaankaan puolet kirjottele tänne mitään. Aikalailla näyttää vakiintuneen porukka joka on aktiivisesti mukana.

Erroreista mulla ei oo koskaan errorin jälkeen takaspäin mennessä ollu enää teksti tallella, joten en uskalla olla kopioimatta varsinakaan pitkää tekstiä ennen lähetystä. Usein kyllä kopiointi unohtuu ja sekös sitten sieppaa.

Omaan napaan ei kuulu kummempia. Tasaista vointia. Liikkeitä tuntuu aina sillointällöin, sitten saattaa olla päiviä ettei kuulu mitään.

Mukavaa tiistaipäivää kaikille!

Teppana & pikku-ukko 17+1
 
Heips!

Mites Hiiviö viinin korvaajana sit sellanen, että maistelisit alkotonta sidukkaa viinilasista? Eihän sekään sama o, mut ei ainakaan niin mehumainen ja erimuotosesta lasista maistuu vähän erilaiselle. Susta en tiedä, mutta mä oon tällanen huijarisäätäjä... Kerran ku olin lääkekuurilla jonka aikana ei saanu yhtään juoda, fiilistelin saunajuoman osalta laittamalla limsaa siideripulloon. Pöhköä, mutta toimi mulla. Nykyään menee Pommacia, mut ilman sitä naamiointia. :D

Ebbuliini... Ei mullakaan venyttely välillä mitenkään miellyttävälle tunnu eikä edes oikein tepsi. Fysioterapeutti neuvo kikan, että kun laittaa nyrkin tai tennispallon pakaran alle venytettävään kohtaan ja varovasti istumalla siinä hakee sopivan venytyksen, niin auttaa. Ite se kans sillai tavallaan työntää lihasta irti. Ei sekään kivalle tunnu, mut auttaa. Sit on tietty akupunktioneuloja sun muuta jännää... Siitä vaan kokeilemaan mistä apu löytyy. Toivottavasti ei o sitä nivelten löystymistä, kun on vissiin hankala vaiva.

Kiva lukee parisuhdetestien tuloksia... Jos henkinen ikä on pienempi, niin eikös se tarkota, että suhde on pysyny tuoreena? Ja sit jos enemmän, niin sehän on positiivista ainakin niille, joilla suhde on vielä tuore ja asiat edenny vauhdilla. Mielenkiinnolla jään odottelemaan Ebbuliinin mahdollista rouviintumista... bd :) Kesäheinä-81:n kommentin puuttuminen ihmetyttää... :\| Miten se sillai jätti tekstin antamatta...? Teppanalla oli hauska... Ette kai te nyt sentään ihan vanha aviopari viel ole...? :D En usko!


Donskulle onnea ultraan! Tuu sit kertomaan... :) Mulla ooteltavaa on viel melkein kaks viikkoo. \|O Ei millään malttais.

Heipat seuraavaan kertaan...
 
Hei vaan !

Hurjan paljon ehtii tekstiä kertyä lyhyessä ajassa. No minä vasta totuttelen.

Massutaputtelijoista: En voi sietää edes ajatusta, että joku vieras tulisi taputtelemaan massuani. Nyt en anna edes mieheni koskea siihen, kun se tuntuu niin inhottavalta ajatukselta, että edes hän koskisi mahaani. Varmasti monesta outoa, mutta niin se vain nyt on. :ashamed: En ole oikein sinut vielä massuni kanssa, vaikka se onkin hurjan pieneksi kasvanut vasta.

En vielä jaksanut tehdä parisuhdetestiä, pitää tehdä myöhemmin.

Pikku- Myy: On varmasti totta, että jokainen suhtautuu ja tottuu raskauteen erin tavoin. Olenhan minäkin aina oikein kovasti halunnut omaa pientä, joten en ihan itsekään ymmärrä, miksi tämä on nyt sitten niin vaikeaa.

Massu kivistää jatkuvasti. Ensin oksensin koko ajan ja nyt kivistää koko ajan. Ei ole sitten ihmekään, kun ei ole ruokahalua. Nyt tosin oksettaa ja kivistää, mutta ei tee mieli syödä. Tänään en ole halunnut syödä mitään. Eilen kyllä söin ruokaa ja leipää ja vähän jogurttia. Onko muilla ruokahalu kateissa tai tuleeko syömisestä vatsanpuruja?

En malta odottaa ensi viikkoa, kun on ensimmäinen neuvolalääkäri 17.1. ja sitten rakenneultra 18.1. Oletteko muuten menossa rakenneultraan yksin vai miehenne kanssa ?

Kylläpäs on tunteet heilahdelleet laidasta laitaan. Välillä raivostuttaa, välillä itkettää ja välillä tuntuu, että kaikki on ihan hyvin. Nyt on kyllä itkutila hallinnut; en tosin välttämättä itke, mutta on sellainen kamalan surullinen ja vähän masentunut olo.

Ja väsyttää, väsyttää...milloin TÄMÄ LOPPUU ?? Minussa ei ole mitään pirteää.

Töissä on kuitenkin ollut kiva käydä, sitä en mielellään antaisi pois, mutta pitää tietysti kouluakin samalla suorittaa, jos töissä aikoo olla. Valmistuminen pitäisi tapahtua kevääseen mennessä, ehkä jo aikaisemmin.

Välillä tuntuu, etten edes ole raskaana ja välillä tosissaan tuntuu, että olen enemmänkin kuin raskaana. Vauva taisi eilen liikahtaa massussa, en ole ihan varma. Musiikkia ollaan kuunneltu.

Unet: kamalia unia näin koko ajan. Pelkään varmaan alitajunnassa niin kovasti, että pienokaisella on jotain pielessä. Rakenneultra sekä ihastuttaa että pelottaa ajatuksena, toivottavasti kaikki olisi vain hyvin.

Peppi ja massu 18+3.
 
Pepsukka... Voisko toi, että et vielä o tottunu masun kasvuun, johtua siitä kun raskaus todettiin niin myöhään? Sullahan on ollut paljon vähemmän nyt aikaa tottua ajatukseen lapsen tulosta kuin meillä muilla. Läpi käytäviä asioita on kuitenkin tosi paljon, ihmisestä riippumatta. Jokainen varmasti omalla tavallaan käsittelee kuka minkäkinlaiset ajatukset ja kysymykset ainakin esikoisen kohdalla, kun kaikki on vielä uutta.... Onhan lapsi iso asia. Yllätyshän tuo raskaus on sulle ollut, toiveesta huolimatta, kun niin pitkälle ehti ennen paljastumistaan.

Tohon syömisongelmaan sanoisin, että on oravanpyörä... Ei tee mieli syödä etovan olon takia, mut jos ei syö tulee varmasti huono olo. Ja syömättömyys aiheuttaa närästystä tms vatsavaivoja. Myötätuntoa tunnen niitä kohtaan, jotka edelleen taistelee asian kanssa. Ei mullekaan meinaa välillä ruoka maistua, mut aina jotain saan syötyä... Riittävästä määrästä en olis niin varma, mut kyllä vauva tarvitsemansa ottaa. Voimia! :hug:

Rakenneultraan menen miehen kanssa, mikäli hän töistä pääsee livahtamaan. Np-ultraan aikaa järjestyi, joten varmaan tälläkin kertaa, kun ei noita ihan jatkuvasti ole. Onhan se hieno kokemus miehellekin ja auttaa rakentamaan suhdetta lapseen... Toisaalta tuki ja mahdollisuus ajatusten jakoon on tarpeen, jos tulee huonoja uutisia. Toivottavasti saadaan iloita jokaisen pinoon kuuluvan kuulumisista.

Itkuista... Tekee hyvää, vaikka syytä ei edes osaisi määritellä. On aina parantavaa, joten antaa tulla vaan aina kun siltä tuntuu. Eipähän jää sisälle kaivelemaan ja paisumaan. Mulla kans tavallista herkemmässä, enkä harmittele yhtään... Oli nimittäin sellanen vaihe viime talvena, ettei onnistunu vaik olisin kuin halunnu, ku olo tuntu siltä. Otan nyt sit kaiken irti, vaikka en erityistä tarvetta tuntiskaan. Eli itken, jos kerran itkettää.

Vähäisellä syömisellä lienee oma osuutensa väsymykseen... Siis kun keho ei saa ravintoa = energiaa, ei voimia / jaksamistakaan riitä. Ja levonkin tarve on lisääntynyt. Otetaan siis rennosti, jos siltä tuntuu ja koitetaan saada edes jotain syötyä. Mä syön sitä mitä mieli tekee sillon, kun ruokahalu on erityisen hukassa... Oon siis hyvällä omalla tunnolla nirso, jos kerran mikään ei tunnu maistuvan. Pääasia, että syön.

Tästä nyt tuli tällanen Pepsukan tekstiin kommentointi tällä kertaa... Ehkä siinä oli jotain muillekin. Heipat taas...
 
PikkuMyy-80; Juu tuotahan voisi tietty kotonakin kokeilla, muutama kissanristiäinen tässä ollut, niin siellä olen juonut limua tms. just hienommasta lasista niin onhan se ihan eri makuista :D

Muuten, väsyttää, väsyttää, väsyttää.... Onneksi tuo poika vielä nukkuu päiväunet, mäkin olen nyt kahtenä päivä nukkunut päikkärit, silti illalla olen jo ihan loppu ja viimeistään 10 sänkyyn ja sit aamulla kun poitsu tulee herättää (yleensä n.8 maissa) niin olo on kuin kello olis kolme :/

Tää on ihan järkyttävää, välillä jopa pahempaa kuin alkuraskauden väsymys... Joten minä myös ihmettelen missä viipyy energinen, upea keskiraskaus aika :whistle: :wave:

Mä olen nyt vajaa viikon syönyt sitä rautaa, kuinkakohan nopeasti siitä on sitten apua? Jos se on vaan siitä hemon laskusta...

Täällä on sit taas aivastuttanut, inhottavaa vaan kun aina kun aivastaa tuolla almasussa 'revähtää' vissiin ne kohdunkannattimet...

Hii, nyt sitten alkaa virallisesti nämä rakenneultrst meidän pinoissa, vähän jännää :) Mulla on itsellä aika vasta reilu kahden viikon päästä, 25 päivä, mutta just sain infoa ystävältä että pääsee lapsenvahdiksi meille, jotta saan ukonkin sinne mukaan :)

Toivottavasti kaikki saavat vain hyviä uutisia!!

-Hiiviö & Elvis 17+2-
 
HEIPPA!

OLISIN KYSELLYT SULTA HIIVIÖ OOTKO TUNTENU VIELÄ SIKIÖN LIIKKEITÄ? ITELLÄNI ON IHAN SAMAN VERRAN VIIKKOJA KASASSA ENKÄ OO VIELÄ MITÄÄN SELVIÄ TUNTENU. ODOTTELEN NYT KOLMATTA JA ISTUKKA ON ETUSEINÄMÄSSÄ. SE VOI KUULEMMA VAIKUTTAA SIIHEN LIIKEIDEN TUNNISTAMISEEN.

LA 16.6
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2007 klo 17:10 MACNINJA kirjoitti:
HEIPPA!

OLISIN KYSELLYT SULTA HIIVIÖ OOTKO TUNTENU VIELÄ SIKIÖN LIIKKEITÄ? ITELLÄNI ON IHAN SAMAN VERRAN VIIKKOJA KASASSA ENKÄ OO VIELÄ MITÄÄN SELVIÄ TUNTENU. ODOTTELEN NYT KOLMATTA JA ISTUKKA ON ETUSEINÄMÄSSÄ. SE VOI KUULEMMA VAIKUTTAA SIIHEN LIIKEIDEN TUNNISTAMISEEN.

LA 16.6
Juu, olen nyt viikon verran tuntenut liikkeitä... Mulla on kuitenkin istukka takana, niinkuin esikkoa odottaessa, joten se ei haittaa tuntumista. Tuo istukka etuseinämässä kyllä meinaan haittaa tuntumista.

Ja liikkeistä galluppia muutenkin;

Eli te joilla ei esikoinen tiedossa ja tunnette jo liikkeitä niin, tuntuvatko liikkeet samanlaiselta kuin esikkoa odottaessa?

Mua meinaan välillä häirinnyt kun nämä liikkeet ovat sellaisia elohiiri/nykimis tyyppisiä ja paljon voimakkaampia ja selkeämpiä kuin esikkoa odottaessa jolloin ekat liikkeet olivat hentoja ilmakuplia.
Varsinkin kun nämä ovat tuntuneet jo kaksi viikkoa aiemminkin kuin esikosta. Nämä kyllä ovat tuntuneet paljon harvemmin, välillä ollut päiviä kun tuntunut vain 2 nykäystä, kun esikosta tunti koko ajan pientä vipinää...

Mutta en kyllä toisaalta tiedä mitä muutakaan voisivat tosiaan olla, ihan uskon liikkeiksi kyllä

:)
 
Heippa taas kaikille pitkästä aikaa!

Kovasti olen taustalla lueskellu teidän juttuja, mut tekstiä tulee niin hurjaa tahtia, ettei ehdi sit itse kirjottelemaan mitään. Pitäis vähän tsempata vissiin =)

Onnen aiheita on lähiviikkoina ollut paljon, joten sen enempää erittelemättä, ONNEA kaikille jotka ovat sitä saaneet!! Sekä samalla TERVETULOA uusille kesämassuille!!

GALLUP: Mitä teille on sanottu neuvolassa makeutusaineiden käytöstä? Mä kysyin omalta terkkariltani, että mikä on suositus aspartaamin käytöstä. Hän sanoi että ehdoton EI! Luin jostakin näistä kaksplussan pinoista, että hyväksyttyjen aineiden listalla olis just tämä aspartaami. Mä nyt kuitenkin olen uskonut omaa neuvolaani ja vältellyt sitä, mutta helppoa se ei ole. Sitä kun löytyy liki kaikista light-limsoista/mehuista, kevyt jugurteista yms... Mikä teidän mielipide asiasta on?

UIMAPUVUISTA: Mä kävin alku viikosta ostamassa uuden, kun edellinen oli semmonen "vähän jokaista kurvia sisään vetävä", niin nyt reilusti pyöristynyt vauvamasu ei enää mahtunut siihen. Käyn kaksi kertaa viikossa vesijumpassa/hydrobicissa, joten uusi uimapuku on ainakin mulle tarpeen.

ÄITIYSLOMASTA: Pomolle sanoin että jään viimeistään 1.5 (eli lakisääteinen 30pvä ennen) pois, mutta varoitin että jos työmatka käy liian rankaksi niin sitten otan kesäloman siihen eteen, eli jäisin 1.4 äippälomalle. Niin tosiaan mun työmatka on tällä hetkellä 1,5h/suunta.

RAKENNEULTRA: Meillä on siis vissiin pinon toinen(?) rakenneulta-aika, eli perjantaina 12.1. Mies on lähdössä mukaan, hän oli myös ensimmäisessä neuvolassa, sekä np-ultrassa mukana. Ainakin np-ultran jälkeen sanoi, et tosissaan alkoi tajuamaan että se pieni vauvelimme on TOTTA =) Sen jälkeen se onkin sitten joka päivä silitellyt mun masua ja jutellut vauvalle :heart:
Yritän viikonlopun aikana ehtiä tulla kertomaan ultran kuulumiset.

ÖINEN PISSAHÄTÄ: Donsku, mulla on sama ongelma kuin sullakin, eli herään yöllä kaksi kertaa vessaan ja ei täyden rakon takia, vaan koska hiemankin täyttynyt rakko on ilkeän/kivuliaan tuntuinen kääntyessä. Saa nähdä et kuinka usein sitä sitten loppuajasta saa vessassa ravata
:LOL:

PAINAJAISET: Pepsukka, sama täällä :wave: Olen aina nähnyt paljon unia, sekä suuri osa niistä on ollut painajaisia. Mutta nyt raskauden aikana painajaiset ovat melkein joka öisiä. Toissa yönäkin näin unta että olin saanut kissan, sekä pikkuisen vauvan. Pidin sitä kissaa vaipoissa, ja koska en ole ikinä vaippaa vaihtanut, niin laitoin teipit kissarukan turkkiin kiinni. Unessa unohdin myös vastasyntyneen vauvani alakertaan yksisteen koko päiväksi, en syöttänyt tai vaihtanut kuiviin häntä...Ja herätessä oli tietenkin ihan hirveä olo! Herätin miehen ja änkesin hänen kainaloon melkein itkua tuhertaen! Alkaa vissiin uniin tulemaan pelot siitä miten sen uuden tulokkaan kanssa pärjää sitten kesäkuussa!

Nyt on pakko tehdä vielä iltatöitä kotosalla.. Innolla odottelen muiden joukossa niitä ultra-kuulumisia :D

Tähtitaivas & "hattupää" 19+4
 
Pikku-myy; aloin vaan nopeesti sulle kommentoimaan vielä tuosta Colasta ku sen luin nyt vasta, olin hypänny yli..

Eli siis minäki tiedän, että Colaa on suositus suomessa ja varmaan muuallaki vaan noin 4-lasia päivässä.. mutta tosiaan täällä sitä suosittelivat pahoinvointiin ja se on auttanut. Nyt olen ollu jo monta päivää ilman sitä ja vaihtanu mehuun, kun pahoinvointi alkaa ehkä vähän laantuun.
Mutta, Minä olen myös pepsi max riippuvainen ollut jo monta vuotta.. Se siinä olikin, että se aspartaami siinä on haitallista sikiölle, eli se piti vaihtaa tuohon sokeri litku colaan.. ja juuri se sokeri on se aine siinä mikä siihen pahoinvointiin auttaa.. Eli ei siis light tuotteita eika maxeja!

Mutta nyt palaan takas sivuille ja luen viimisimmät ku en ehtinyt..

T. Moonlight
 
:)

PikkyMyy : On varmasti totta, että minulla ei ole ollut aikaa sopeutua raskauteen saman aikaa kuin monella muulla ja tietysti se vaikuttaa. Onhan sitä iloinen vauvasta, mutta jotenkin en ole iloinen raskaudesta. Ahdistaa, kun suurin osa ihmisistä olettaa, että raskaus on aivan ihanaa aikaa ja kaikki on NIIN täydellistä ja hyvin ja jokainen odottaja hehkuu aivan onnesta. AARGGHH...

Olen taas ollut niin huonolla tuulella! :kieh: Tänään soitettiin yhteen työpaikkahaastatteluun. Hain työaikkaa ennenkuin tiesin raskausasiasta ja jotenkin alkoi raivostuttamaan, etten voi enää hakea sitä työpaikkaa, kun en voi tietysti olla kuin toukokuuhun saakka ja jo työnhaku vaiheessa odotetaan koko aikaisesti vuoden olevaa työntekijää. Toisaalta olin iloinen, että olisin päässyt työhaastatteluun ja toisaalta raivostuttaa, ettei siihen ole nyt mahdollisuutta. No, menen haastatteluun, jos tekisin keikkaa äitiyslomaan saakka. Saanpahan sinnekin jalkaa sitten oven väliin ja teen itseäni tutuksi ja rahaa tulee tietysti tienattua, jos keikkaa vain riittää! :)

Tähtitaivas: Minäkin olen tosiaan nähnyt juuri painajaisia: esim. sellaisen, että aloin synnyttämään viikolla 20 ja lapsi ei selvinnyt. Sitten sellaisen, että sain pojan, jolla oli toisella puolella kaksi korvaa ja hän sairasti heti syöpää ja oli muutenkin jotain "vikaa". Sitten näin sellaisen unen, että minulle sanottiin, että saan yli 5kg lapsen ja itkin, etten voi synnyttää. Ja kaikkea muuta. Sitä herää aivan kamalassa tunteessa ja alkaa oikeasti pelkäämään, että jotain on pielessä. :ashamed: :'(

Mies tuli kotiin ja olin huonolla tuulella, niin kysyi, että onko tämä raskaus nyt jokin kriisi minulle! Helkkari, että raivostutti. Ja totesi, että hän luuli, että haluan tätä ja vauvaa ja ei ollenkaan osannut odottaa, että olisi minulle jokin kriisi, niinkuin nyt tuntuu olevan. ARRHHGG ! Selvensin, ettei kaikki odottajat ole onnellisia ja en voi olla koko ajan onnellinen jne. En tiedä, ymmärsikö mitään...

Mutta nyt alkaa se dokumentti, pitää jatkaa myöhemmin...

Ja Myy: varmasti ruoasta saatua energiaa puuttuu todellakin elimistöstäni.

Peppi ja Massu 18+3.<br><br>
 
Hei kaikille!
Kiva huomata,että taas pari uutta nimeä saatu kesäkuisiin:)

Mentiin sitten ostaan kämppä(toinen asunto mitä käytiin katsomassa)ja pvän päätöksellä.Kaksi vuotta sitten ostin omanikin sillein yhdes pväs-olen näissä asioissa äkkipikainen:)Vanha,mutta kallis oli ja velka sitten seuraa meitä monia monia vuosia..vaikka kummallakin omista asunnoista pääomaa.Mies haluaa lainan 15vuodelle-mä voisin hyvin ottaa sen 20vuotta..mut mennän nyt hänen toiveen mukaan..Itse tulen saamaan aika vähän äitiysrahaa,kun myyjänä työskentelen,mutta kyl pitäis pärjätä.

To pääsen taas neuvolaan.sitten ½viikkoa aikaa rakenneultraan..Kuluispa aika.Sitä ennen v-loppu ohjelmissa mieheni mummon 80v juhlat ja seuraavana omani hautajaiset

Mä olen alkanut oleen taas aika väsynyt töiden jälkeen.Välillä oli jo paremmin.Mutta sitä näytti muutamat teistä kanssa potevan,joten kai se yleistä.Eikä tää synkkyys ulkonakaan piristä.

Olin alkukuukaudet tosi hyvällä päällä.Nyt mökötän,itken etc.
Kai hormoonien piikkiin pistän ainakin osan.Asunnosta riideltiin mieheni kanssa v-l,sitten su kuulin,että mummoni kuoli yöllä...Tää elämä yhtä porua tällä hetkellä..Ei vauvamasullakaan ole varmaan kivaa,kun äiskä on surullinen :ashamed:

Onkos kellään muulla sellaista ongelmaa,että #&%?$!* katsella kun mies vaan pelaa tietokone pelejään/pokeria??
Koko kotona olo aika menee koneella..Välillä tää asia ottaa niin pannuun etten kestä katsella/olla samassa huoneessa.Sitten taas jos olen hyvällä päällä vähät välitän siitä.
Tarvii keskustella taas kerran asiasta.
 

Yhteistyössä