~KesäMassut 2007~

Plussasin ke..LA mulla on 29.5,mutta se laskettu kierron 28 mukaan(kun niin kuulemma neuvolassa tehdään)Oikeasti kp41..eli taatusti kesäkuisiin siirryn.

Kysyin terkalta,aikaa varatessa,et saako Vahvaa B-vitamiinia,,,magnesiumia,,,ja kalkki+D-vitamiinia syödä???Kun nämä purkit ollu käytössä...

Sanoi et kalkki jne..ja B-vit.on hyviä--ja magnesiumiakin voi syödä jos on suonenvetoihin tai levottomiin jalkoihin taipuva.

Nyt sitten äimänkäkenä,et syönkö vai en kun täällä palstalla erilaisia mielipiteitä
 
Kiva kun kun kerroitte että sanottu että ei saisi/kannattaisi syödä, en mä sitten rupea mitään napsimaan. Pitäisi sitten yrittää syödä monipuolisesti ja paljon c-vitamiinia :D

Toivottavasti jokaisen tiedot nyt listassa oikein! :whistle: ;)
 
Heihoi!

Täällähän onkin ihan uusi kesäkuuketju, ja päivittäjäkin! :D Mahtavaa, kiitos kovasti Hiiviö vaivannäöstä. Mukavaa että siirsit meidät tuolta vanhasta ketjustakin tänne ihan automaagisesti, eikä tarvi uudestaan huudella ja ilmoittautua. Voi tätä laiskuutta.. ;)

Niin se työnimikysymys.. meille tuli aika ikävä uusi työnimi viimeviikolla.. Aikaisemmin tuo mun mies sanoi sitä piloillaan Potkuriksi, siis kun sen jossain vaiheessa olisi kuitenkin tarkoitus alkaa potkimaankin (koputanpa puuta tässä välissä että niin myös kävisi). Mutta viime viikolla lainattiin kaverilta ensimmäisen tuotantokauden DVD:t House-sarjaa, ja siellä oli yksi raskaana oleva nainen, jonka diagnoosia House alkoi määritellä puhumalla parasiitista, ja kuinka suurin osa naisista oppii elämään moisen loisen kanssa, pukee pieniin pitsivaatteisiin jne, ja nyt mun vatsaani jatkuvasti viitataan puhumalla loisesta! :( En tykkää.. uusi työnimi pitäisi keksiä jostain ja pian, inhottava tuollainen.

Mitäs muuta tuolle omalle navalle nyt sitten.. yökkö on alkanut, ei tule vielä ylös asti, mutta kuvottaa. Erityisesti ruisleipä saa oksennusrefleksin heräämään, ei tarvi kuin ajatella kuivaa ruisleipää ja johan vatsa kääntyy ympäri. Olen elänyt viikonlopun suunnilleen jugurtilla ja suklaarusinoilla, kun kaikki muu tuntuu yököttävän. Hilpeää ja monipuolista.

Näin täällä tänään. Mitäs erikoisuuskuvotuksia teillä on? ;)


 
Kiitos Hiiviö tästä uudesta ketjusta.
Noista laskurihommista näytti olevan keskustelua, niin itse pidin tätä hyvänä,käykääpäs kokeileen. Voi syöttää tiedot mm.viimeisten kuukautisten mukaan tai hedelmöityksen mukaan.
http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111

Oli ihan uusi uutinen toi vitamiini juttu. Jouduin pari viikkoa sitten kysymään neuvoa(rokotus asioissa) teratologisesta tietopalvelusta ja he puhuivat foolihaposta. Mutta enpäs sitten tullut ajatelleeksi kysyä noista vitamiineista, kun esikoista odottaessa käskivät syödä esim. niitä 2+:a ja niitä kävin ostamassa nytkin.
Täällä mennään kovan nälän kanssa eteenpäin, muuten ei kovin huono olo, vielä, siis jos muistaa syödä :) Niin ja väsyttää koko ajan, nukkuminen ei auta, varsinkin kun se uni tuntuu olevan hukassa, siis unettomuuttakin ilmassa \|O
 
Hei

Tulisin myös mukaan. Testasin plussan lauantaina eli 9.10. Laskettu aika menisi tuon Oulun kiekon mukaan tuonne 12.6.07 jos katsoi kuukautisten alkamispäivästä. Hedelmöittymispäivän mukaan pari päivää aiemmin. No, eiköhän se vielä tarkennu.

Olen pääkaupunkiseudulta kotoisin ja ensimmäistä nyt odotellaan.

Juurikaan mitään oireita ei ole. Vähän nipistelee tuolta oikealta alavatsasta ja nännit ovat suurentuneet, mutta siinä kaikki. Vähän jännittää, että onkohan tämä nyt "oikea" raskaus kun niin paljon puhutaan kaikesta. Samaisen kiekon mukaan sydänäänet olisi kuultavissa 15.10, joten heti sitten ultraan.

Missä vaiheessa olette muut menossa ensimmäiseen ultraan?
 
Hei Jonina!! Tervetuloa mukaan! :D

Päivitin sinut tuonne listaan ja kun kirjoitit että plussa tuli lauantaina 10.9, niin tarkoitit varmaan 7.10? Mutta jos se tulikin tänään niin voin muokata tiedot.

Mä olen harkinnut menemistä Femedaan varhaisraskauden ultraan. Maksaa kuulemma n.70e kelakorvauksen kanssa. Ja ajattelin mennä vasta viikoilla 8-9, eli marraskuun puolivälissä. Mutta täytyy tuon ukon kanssa vähän jutella mitä mieltä se on....

Väsyttää......
 
moi kaikki!

Minä olenkin tämän ja huomisen kotosalla kun flussa iski....
Työnimeä ei vielä ole keksitty.... kiva olisi. pikkuisesta ollaan vaan puhuttu. Jotenkin vaan tuntuu, että ei vielä usko koko asiaa todeksi, vaan pitää ensin käydä neuvolassa saamassa asinatuntijan varmistus asiaan :/
no neuvolaan pääsen vasta kuukauden päästä, että pitää vain jaksaa ootella...
Oireita on paljon. jatkuva vihlonta alavatsassa tai paremminkin tuntuu munasarjoissa... yöllä herään kun kädet on puutuneet, vessassa saan rampata. rinnat ovat kuin pamela andessonilla ja mielialat (kuulemma) menevät kuin tuuliviiri.... tiedä sitten.... Pahoinvointia odottelen... siis oikeesti odotan, että olisi jotain etovia tunteita, jotta tämä raskaus oikein konretisoituisi =)
Väsymystä on myös, mutta kun yöllä muistaa nukkua pitkät unet, siis toisin sanoen muistaa mennä ajoissa nukkumaan, niin ei suurempia väsyongelmia ole...

Vaikka tämä raskaus ei aivan täysin loppuunasti suunniteltu ollut, niin nyt en kyllä luopuisi tästä matkustajasta enää millään... toivon niin kovasti, että ensi juhannusta meidän perheessä viettää 3 henkeä. ;)
 
elin
Kiitos Hiiviö kun viitsit nähdä vaivaa!

Meillä koko odotus on vielä vähän utopiaa, ei olla puhuttu asiasta kenellekään, eikä vauvalla ole vielä työnimeäkään. Luultavasti ei puhutakaan ennen viikkoa 12 ja silloinkin vain lähimmille.

Yritän varjella salaisuutta erityisesti työpaikallani, uusi kun olen. Vakinaistamisen mahdollisuus olisi tuossa kevätpuolella, nyt on vähän ristiriitainen olo: olenko huijari, jos en kerro raskaudesta? Varmaa on, että vakipaikkaa ei irtoa, jos nyt möläytän olevani pieniin päin...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 09:25 Hiiviö kirjoitti:
Hei Jonina!! Tervetuloa mukaan! :D

Päivitin sinut tuonne listaan ja kun kirjoitit että plussa tuli lauantaina 9.10, niin tarkoitit varmaan 7.10?
Niin siis just lauantaina 7.10, taitaa olla vähän ajatukset sekaisin...
 
Elin: mulla hieman samanlaiset ajatukset. Ei kerrota ennen kun vähän tässä ollaan varmemmilla vesillä. Mulla taas on työsopiuksen uusiminen vuoden vaihteessa ja mietin, että pitäskö mun kertoa raskaudesta vai ei. Tiedän vaan että jos kerron niin joko sopimusta ei kirjoteta ollenkaan tai sitten se kirjotetaan siihen päivään kun mun äitiysloma alkaa. Onko siitä muuten jotain hyötyä haittaa mulle, jos työsopimus loppuu siihen kun loma alkaa, vai onko se mun kannalta ihan sama???
vakipaikan olen jo unohtanut, kun sitä ei ihan heti tältä mun alalta saa...
 
Katti71
Olipa mukavaa, että Hiiviö on jaksanut tehdä uuden listan, kiitos siitä :flower:

6 viikkoa täynnä ja väsymys senkun pahenee. Huono olo myös, eilen BB:tä katsellessa sai oikein nieleskellä, kun teki niin pahaa :( Oksennus ei tule, kuten ei aiemmissakaan raskauksissa, kuvottava olo vain aaltoilee ja pahenee iltaa kohden. Eilen ensimmäinen ruoantuoksu alkoi ällöttää, mies teki riisiä ja porsaanlihasuikaleita ja se lihan marinointiliemen haju oli aivan kamala! En voinut syödä...lapsille selitin, että mausteena on muskottipähkinää ja olen sille kai yliherkkä,hih.

Työnimeä ei vauvalla vielä ole...ollaan muutenkin niin hissuksiin siitä puhuttu.

Yöllä pitää ainakin kerran käydä pissalla ja farkut kiristävät (ainakin tuntuu siltä), vaikkei vatsa ole yhtään kasvanut.
 
Meitähän on jo paljon, kivaa!

Täällä väsyttää, väsyttää ja väsyttää. Suurin syy on esikoisen uniongelmat, mutta kyllä tämä raskauskin varmasti vaikuttaa. Viime yö meni noin tunnin välein heräillen, eli ei paljon ehtinyt nukkua. Ja pitäisi vielä töitä jaksaa tässä tehdä. Huoh...

Sain kuitenkin aikaiseksi varattua alkuraskauden ultran viikoille 8+3 (1.11) ja ekan neuvolan viikoille 9+5 (10.11). Täällä eivät suosittele ultrausta ennen 8. raskausviikkoa, koska siellä ei välttämättä silloin näy mitään. Kuulin eilen, että joku oli käynyt ultrassa viikoilla 7+, ja elämää ei ollut näkynyt. Oli annettu lähete kaavintaan ja siellä odottikin yllätys, kun ultrasivat uudelleen. Elävä sikiö olikin ihan oikeassa paikassa! Onneksi varmistivat.

Pahoinvointi on nyt helpottanut jonkin verran. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. Masussa on iltaisin tuntunut pientä kipuilua, mutta lienee normaalia. On vaan niin jännää, kun edellinen raskaus oli niin erilainen. Ei pahoinvointia eikä muitakaan tuntemuksia. Vain testiviiva todisti, että raskaana ollaan.

Olisipa jo marraskuu, niin pääsisi kurkkaamaan pikkuista papua =)
 
Huomenia vaan kaikille!

Voi elämä mikä väsymys tänä aamuna. Yön nukuin vähän huonosti ja nyt on ihan tööt. Huono-olokin vähän oli kun heräsin. Onneks on vapaapäivä niin saa ottaa rennosti. Esikoinen on koulussa ja keskimmäinen eskarissa. Ollaan tuon nuorimmaisen kanssa kotimiehinä.

Mulla on kans sellanen tilanne työn suhteen, että tälläerää on määräyskirjaa kirjotettuna tonne vuoden loppuun. Jatkoa on luvattu, joten täytyy pitää raskausuutinen salassa ennenko on kirjotettu uus määräyskirja. Mä tossa jo eilen laskeskelin koska sitä saa jäädä pois töistä:) Ajattelin alottaa äitiysloman 50 pv ennen laskettua aikaa ja sitä ennen jos pitäis kertyneet lomat pois niin vois jäädä jo maaliskuun puolella pois.

Kovasti on nyt mietityttänyt se kun olen tehnyt nyt vuoden verran pelkkää yövuoroa ja mielelläni öitä tekisin edelleenkin, mutta jostain luin, että keskenmeno riski kaksinkertaistuu yötyöläisillä. En tahtois ehdointahdoin riskeerata ja voihan se olla, että yövuoroputket alkaa käymään liian rankoiksikin. Täytyy nyt kattoo mitä teen, yhtään ei kyllä houkuttais alkaa tekemään kolmeavuoroa.

Teppana rv 4+6
 
moikka ilmottaudun kanssa listalle eli 6.10 plussasin ja laskettu aika ois 15.6 ja kolmatta odotellaan =) uudellamaalla asustellaan.Kylmä on koko ajan ja rinnat todella turvonnu ei muissa raskauksissa näin aikasin koskaan.Mitkään liivit ei kohta mahdu päälle, mutta onhan tää muuten niin ihanaa aikaa!!! :heart:
 
NallePuhin kutsusta tulin tänne. =)

Tänään siis vihdoin raskaus varmistui. Parin viikon ajan testailin haamuja ja tänään selvä plussa Predictorilla ja toinen neuvolassa.

Esikoista siis yritetään ja Pohjanmaalla asutaan ja rakennetaan taloa.

Helistimen laskurilla sain lasketuksiajaksi 4.6. Mutta epäsäännöllisen kierron takia hieman epäilen tuota. Kaksplussan laskuri ei jostain syystä toimi. :/ Tänään käsittääkseni jo 6+3.
:heart:

 
Mamma80
Plussasin tuossa 28.9. ja la ois 3.6. Toinen lapsi tulossa, poitsu on nyt 1v3kk. Neuvola ensimmäinen perjantaina 13.päivä :LOL: OIreita ei juuri mitään... Väsynystä ja mielen herkkyyttä vain :whistle:
 
Heippa hei kaikille.

Tänää sain soitettua sit neuvolaan viimeinki. Mulla taas noussu ihan kamala ihottuma päälle. Niin kävi viimekski. Naama punottaa ja hilseilee, kädet hajalla ja olkapäät ihan kamalan näköset. Sain ajan ton takia jo huomiseksi. "Tavallinen" neuvola on sit vasta 6.11.

Onko kellään muulla tullu älytöntä ihottumaa raskausaikana. Mä oon kyl atoopikko muutenki, mut tää on nii rasittavaa. Tulis etes jonnekki muualle ku kasvoihin. Mut ei ku just naaman pitää olla ku petolinnun p...

Muuten on tää raskaus edenny ihan hyvin. Viimeviikolla oli muutamana aamuna aika huono olo, mut nyt taas ei mitään oireita. Välillä miettii et oonko raskaana ollenkaa! Saa kyl olla vaan onnellinen jos säästyy pahoinvoinneilta kokonaan.
Niin no oon mä kyl väsyny ihan koko ajan. Tuntuu et mikään unimäärä ei riittäs.

Iloisia odotusaikoja kaikille!


:heart: :heart: :heart: :heart: :hug: =) =)
 
hulikka
Muistaakseni mä jo yhteen kesäkuisiin ilmottauduin, mutta en nyt löytänyt sitä. Eikä täälläkään olo mun nikillä mitään.

No olen 28 v äippä etelä-savosta.
Perheeseemme kuuluu avomies, 2v poika ja koira.

Nyt olen raskaana ja odottelen siis pikku kakkosta. =)
LA olisi netti laskurin mukaan 2.6-07.
Ja nyt olisin rv 6+2.

Mulla on ollut ihan kaameita kuvotus kohtauksia jo jonkin aikaa.
Nyt rupee hieman helpottamaan, mutta silti tulee inhottavan tuntuisia kuvotus jaksoja.

 
Tänne kuuluu aivan todella huonoa oloa, älkää vain odottako näitä pahoinvointeja.. en tiedä mitään hirveämpää kuin tämä!

Nyt kolmeen päivään olen syönyt kaks näkkäriä, pari luumua ja tonnikala purkin..
Tänään mustikkasoppaa ja näkkärin ja kaikki lensi jälleen ulos.. Vesi lentää myös kaaressa ulos. siis todella kauhea olo!!

soitin neuvolaan ja täti sanoi että huomenna kirjoittaa mulle jotain pahoinvointi lääkettä.. en kyllä ole koskaan kuullut että olisi turvallista vetää mitään sellaisia lääkkeitä raskaana ollessa.. yleensähän ne on kolmiolääkkeitä..

Niin ja enni , muistaakseni sinä kyselit onko väliä sille mihin asti sen sun sopimus on.. niin kyllähän sä sitten jälestä päin saat paremmat lomarahat ku sopimus on pidemmälle, vaikka et töissä oliskaan.. muuten sillä ei kai ole väliä.

Minäkin olen aivan uusi tuolla työpaikassani ja nyt varmaan pakko kertoa sinne että olen raskaana ku varmaan taas jatkuu saikku. Nyt kaks viikkoa jo ollu pois ja en vois kuvitellakkaan tämän olon kans meneväni töihin.. olen hoitoalalla ja välillä haisee jos minkälaiset eritteet.. yäk.
Eivät varmaan kovin hyvää tykkää sielläkään kun en edes koko kuuta ehtinyt olla töissä :ashamed:

Nyt mulla on vielä ongelma, kun ollaan Mauritiuksella menossa naimisiin joulukuussa ja silloin olen alle 18 rv ja matka pitäs maksaa pian.. Mietin täällä että poistuukohan nämä pahoinvoinnit ennen sitä.. Kivaa lentää 18 tuntia ja olla kuumassa jos on tälläinen olo.. Sitten tuleekin ongelmaksi häiden järjestäminen.. kun halutaan olla naimisissa ennen vauvan tuloa.. Onko jollain samanlainen tilanne, että häät mielessä ja pahaolo taka- alalla ;)

No tälläisiä kuulumisia tänne tänään.. Voikaa hyvin kanssa sisaret..

Moonlight ja vempula n. 6+3 (menkkojen mukaan 8+3)
 
27-v raskaustesti positiivinen 6.10.2006 viides lapsi tulossa ja ollut yksi keskenmeno. LA 6.6.2007. Siinä mielessä ihan hyvin toi LA kun nuorin täyttää 8.6.2007 tasan vuoden. Mulla ei oikeastaan ole vielä ollut mitään oireita ja se tässä vähän pelottaakin. Silloin kun sain keskenmenon niin mulla ei ollut mitään raskauden oireita mut ultrassa vk14 sanoivat että se oli kuollut jo viikolla 8. Seuraavana päivänä ne tekivät kaavinnan jne. Kumpa vain kaikki menisi hyvin.
 
elin
Moonlight-80 Useimmiten pahoivointi hellittää siihen 18 viikkoon mennessä, mulla tuli selvää helpotusta oloon viikon 15 jälkeen, kun tuon pikkukakkoseni kanssa pahoinvoin. Esikoiselta ei aikanaan mitään ollutkaan, ja tältä ei ole ainakaan vielä alkanut. Toivottavasti ei alakaan! Jaksamista vaan!

Mulla muuten auttoi pahoinvointiin aika hyvin hedelmänpalat, jotka olivat olleet viitisen minuuttia pakastmessa. Kohmeisina maistuivat miedommilta ja raikkaammilta ja fruktoosi piti verensokeria sen verran kohollaan, että isoin heikotus ja yökötys pysyi kurissa ihan ok.

Onko muilla hyviä pahoivoinninkarkotusvinkkejä? (yhdyssanahirviö...)
 
Mää lähden kohta sinne neuvolaan, lääkärille ja ultraututtamaan massun! Tuskin maltan pysyä housuissani :D Jännittää niin pirusti et kuinka pitkällä sitä mennään :D JA et onhan sielä masussa jotakin elämää, etten vaan kuvittele näitä kaikkia oireitani :D
 
Heikkuliskeikkulis!
Ompas meitä täällä paljon!..oikein yllätyin kun en ole pariin päivään käyny! :)

Täällä tuskaillaan ihan hirveän olon kanssa..yököttää kaikki hajut, muttei onneks okseta vielä. Yölläki oli pakko käydä pari kertaa jääkaapilla syömässä klementtiini et huono olo helpotti :( ja tisut on niin kipeet et meinaa itku tulla aina välillä..

Yritin soittaa aamulla neuvolaa mut ajanvaraus oliki vaa 9 asti ja soitin kymmentä yli :( ..maanantai eikä mikään suju.

Tietääkö kukaan onkohan mahdollisuuksia päästä helpommin ihan alkuraskauden ultraan jos on ollu lapsettomuushoidoissa? Kun jostain luin että periaatteessa pitäis päästä, mut sitä pitää osata äidin itse vaatia.

Mukavaa maanantai päivän ja illan jatkoo kaikille!! =)
 

Yhteistyössä