~KesäMassut 2007~

Moikat!

Poikkeanpas minäkin kuulumisia kertomassa, kun poika viihtyy isänsä kanssa.

Mies oli tänään ekaa päivää töissä ekan isyyslomapätkän jalkeen ja hyvin me pärjättiin pojan kanssa, vaikka eilen vielä jännitti. Oli vaikea päivä... Paha äiti söi liikaa suklaata ja aiheutti kipeän masun itsensä lisäksi myös rakkaalle pojalleen. Kanniskeltiin sitten vauvaa melkein koko päivä, vain tuttavaperheiden moikkausreissu kaupungilla meni ihmeen rauhallisesti, ja ruokaakin tuntui saavan liian vähän. Olin varmaan niin stressaantunut siitä jatkuvasta itkeskelystä ja omasta väsymyksestä, ettei maito oikein tykännyt nousta. Imetysvälitkin oli lyhyet. Kaupungilla annoin korviketta (eka kerta, en tiedä pahensiko masuvaivoja) ja poika tempoi hyvällä ruokahalulla melkein 90ml... :eek: Pulautteli kyllä sitten osan pois. En arvannut syövän liikaa, kun niin tyytyväisenä söi, eikä edes kuulostanut ahminnalta.

Mä palkitsin itteni pienellä oluella syötön päätteeks... Olikohan silläkin vaikutusta, kun tänään on maitoa tullut ihan pakkautumiseksi asti? Pumppasin tosin illalla yöksi varalle, kun teki kovasti mieli ottaa yksi kuiva siideri. Sekin varmaan vaikutti asiaan. Imetysten aikana heruu hyvin toisesta rinnasta ja oon nyt pakastellut sitä. Ilman rintakumiakin on poika välillä suostunut imemään, joten epätoivo keskola-ajan pulloruokinnan seurauksista alkaa hälvetä. Imetystuen sivut on silti perehtymisen alaisena.

Poika nukkuu välillä viisikin tuntia putkeen, mut sit herätän vaikka vaipan vaihdolla ettei liian pitkä syöntiväli tulisi. Yleensä syö kolmen-neljän tunnin välein. Yöllä imetän yleensä puolenyön tietämillä (23-01), aamuyöllä neljän-viiden aikaan ja sit seuraava kerta onkin aamulla ennen aamupäikkäreitä. Ihan kivasti. Viime yönä poika nukkui puol kasilta syötyään puol yhdestätoista puol viiteen aamulla... Annoin nukkua, kun itekin olin tosi väsynyt ja poika tarttes unta eilisen valvoskelun jälkeen. Heräsin pojan ähinään ja ehdin hyvin viritellä imetyssysteemit ennen nälkäitkua. Sit poika jatko aamu-unille tyytyväisenä ja mä menin aamupalalle.

Cuplaton tippoja ollaan välillä annettu ja nyt ostin Rela-tippoja. _Tautisen kalliita molemmat! :eek: Mut pojan masun hyvinvoinnin takia mitä vaan... Yritän omaa ruokavaliotakin pitää mahdollisimman masuystävällisenä.

Kantoliinoja ei vielä olla käytetty, mut vaunujen kanssa ollaan liikuskeltu. Viileempinä päivinä on potkarit ja takki (joka välillä auki) bodyn lisäks ja ohut peitto mukana, lämpimämmällä on vaan body ja sukat (ja se peitto). Sopivalta on niskan perusteella tuntunu. Myssy on ollu päässä viileemmällä ja kovalla tuulella, mut ei lämpimällä. Pitäiskö sitä kuin kauan käyttää, vaikka on kesä?

Perjantaina on eka neuvola... Vaihdoin terkkaria. (Jipii! Nyt on kiva ja pätevä täti. =)) Täytynee omakin paino kurkata, kun ei o siitä mitään aavistusta. Ruoka ainakin maistuu ja kaloreita tekee mieli, kun vaan muistaisin syödä tarpeeks usein.

Nyt en muista mistä kaikesta on ollu puhetta, enkä malta tarkistaakaan, kun poika siirtyi mun syliin nukuskelemaan. Tsempityksiä masukkaiden loppumetreille ja muillekin sitä tarvitseville!

PikkuMyy-80 ja poikanen 12vrk
 
Heippa kaikille ja onnea kaikille vauvautuneille ja jaksamista odottaville!!!!

Olen käynyt lukemassa teidän juttuja mutta nyt vasta uskaltautuisin itsekin mukaan..

Eli meille syntyi toinen tyttö 21.6.2007 klo 20.28, strategiset mitat 52cm 4380g ja pipo 35cm. Esikoinen on neljä ja puolivuotias.

Synnytys oli tosi nopea. Kolme tuntia kokonaisuudessaan, josta puolitoista tuntia sairaalassa. Kahdeksalta kätilö sanoi, ettei vielä voi antaa kivunlievitystä, koska olin auki vasta neljä centtiä. Siitäpä sitten alkoikin aika haipakkaa menoa, eli kymmentä yli kahdeksan meni lapsivedet ja samalla aika sairaan mojovat supistukset. Hurjaa vauhtia synnytyssaliin, kätilöihinkin tuli vauhtia. Synnytyssalissa sanoin heti että nyt se tulee.. Sitten sainkin heti ponnistaa, kun olin vaivoin päässyt sängylle kylkiasentoon ja kolmen minuutin ponnistusvaihe ja neiti oli maailmassa siis 20.28.

Nyt siis neiti on 12vrk ja aivan valloittava pakkaus.
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille!

Ihanat kesäsäät olleet, ollaan päästy vauvan kanssa kivasti ulkoilemaan.

Minäkin olen käynyt lukemassa, mutta kirjoittelu jäänyt vähemmälle.

Naru: hyvä kuulla, että teidän vauvalla on nyt kaikki hyvin. Silloin odotusaikana hätkähdytti kun jouduit sinne sairaalahoitoon. Melkein kateeksi käy sinua kun pystyt nukkumaan ilman liivejä. Minä nukkuisin maidon herumisen uhallakin ilman liivejä, mutten pysty kun muuten rinnat kipeytyvät liikaa.

Jostain syystä ne Glamourmommyn topit ei oikein toimi mulla. Oliskohan se vaan kun mulla on aika lyhyt selkä. Olkainten säädöt ovat ihan tiukimmalla mahdollisella, mutta siltikin tuntuu liian löysältä. Toisaalta se ympäri menevä kuminauhainen osa on sitten melko tiukka ja aiheuttaa kutinaa. Just näillä läpimillä säillä olis ihana pitää päällä pelkkää toppia.

Mun puolesta vauva saisi jo nyt (3 viikkoinen) nukkua hiukan pidempiä öitä, koska oli hyvin kasvanut neuvolan mittauksissa. Mutta alkuun tosiaan kannattaa herättää vaikka sitten 5 tunnin välein yöllä. Siinä pystyy jo itsekin nukkumaan, muttei tule liian pitkä aika vauvalle.

Terveydenhoitajan kanssa juttelin noista sänkyhommista ja hän oli sitä mieltä, että heti kun siltä tuntuu. Tosin siis kortsun kanssa tulehdusvaaran takia. Tämä terveydenhoitaja on myös kätilö (tehnyt vuosia myös töitä kätilönä) joten olen kyllä siinä mielessä häneen luottanut. Ja luonnolliselta se tuntuukin, että sitten kun omasta mielestä elimistö sen kestää niin mikäs estää. Tikkien kanssa en olisi kyllä edes halunnutkaan.

Nyt vauva heräilee tuolla syömään... Maiskutus kuuluu jo.
 
Ja onnea uusille vauvautuneille!! :flower:

Tervetuloa joukkoon netta73!

Vähiin käy odottajat tässä joukossa, ja puuheenaiheetkin ovat jo enemmän vauvajuttuja kuin odotusta niin mitähän mieltä porukka on jokos sitä aletaan pikkuhiljaa siirtymään tonne vauvapuolelle? Niin ja oliko joku innokas alkamaan päivittäjäks? PikkuMyy muistaakseni jossain vaiheessa aprikoi, että saattaisi ryhtyä, vieläkö olet halukas? Kyllähän sitä tietty minäkin joudan alkaa siihen hommaan jos ei muita ehdokkaita ilmaannu.

Ihanan lämmintä on pitänyt, kyllä on ihanaa kun saa nautiskella kesästä vauvan ja isompien lasten kanssa eikä tarvitse hikoilla työmaalla! Kävin maanantaina näyttämässä vauvaa työpaikalla ja eipä kyllä tullut pätkääkään ikävä sinne..

Tosta vauvan syömään herättelystä, mulle on myös neuvottu, että ei saa antaa etenkään muutaman päivän ikäisenä nukkua liian pitkiä unia, terveydenhoitaja käski viiden tunnin välein herätellä jos vauva ei itse herää, sitä ongelmaa meillä kyllä ei ole ollut... Jokainen tietysti tekee miten parhaaksi katsoo, mutta 12h syömättä on kyllä aika pitkä aika pienelle.

Meillä mennään edelleen kahden tunnin välein syötöillä oikeastaan yötä päivää. Haaveilen kovasti siitä, että saisi edes kolme tuntia nukkua yöllä putkeen, no ehkäpä se päivä (tai siis yö ) joskus vielä koittaa! Ihmeen pirteenä tässä on silti jaksanut pysyä vähistä yöunista huolimatta.

PikkuMyy tuumaili myssyn käyttöä näillä helteillä, en mäkään tälläsilla helteillä vauvan vaunuissa ollessa ole hattua hällä pitänyt. Jos sitten taas on liinassa/sylissä pihalla niin silloin hattu on päässä, ettei tule auringonpistosta.

Liinan käyttöä ollaan harjoiteltu ja melko mukavasti se jo sujuukin, mulla on siis rengasliina käytössä. Kehtoasennon oon kokenut jotenkin hankalammaks eikä Niilokaan läheskään aina tykkää siinä olla. Pystyasennossa luonnistuu paljon mukavammin. Oon kyllä alkanut haaveilemaan toisenlaisesta liinasta, koska vauvan kasvaessa asennot tossa rengasliinassa käy aika vähiin, lonkalla tietty voi kantaa, mutta edessä kasvot menosuuntaan päin on vaihtoehtona vaan buddha-asento eli jalat sykkyrässä liinan sisällä ja se ei minusta kuulosta kauhean mukavalta vauvan kannalta. Kaikenlisäksi ohjeissakin mainittiin, että se ei ole kovin tukeva asento vaan täytyy pitää tukea kädellä. Toi carry me liina vaikuttas kyllä tosi kätsältä, jossain vaiheessa itsekin meinasin sen hankkia. Se just olis niin hyvä kun esim. kauppareissulla sais nopeasti liinan päälleen ja vauvan siihen, ilman monimutkaisia sitomisia.

Teppana & Niilo 3vko 2pv (profiilissa uusi kuva)
 
Moro kaikille! Ja paljon Onnea kaikille vauvan saanneille!

Me kotiuduttiin tytön kanssa sunnuntaina. Olisin halunnut tulla jo lauantaina kotiin, mutta olivat sairaalassa tarkkoja kahden vrk:n täyttymisestä vauvalla ennen kuin lastenlääkäri tekisi tarkastuksen. No, la iltana lekuri sitten nopeasti tarkasti tytön, mutta ei saanut tuntumaan pulsseja nivusissa. Hän halusi otattaa neliraajaverenkierto mittauksen, jotta nähdää, että verenkierrossa ei ole mitään häikkää. Nämä tehtiin pariin otteeseen, mutta tuloksissa oli jotain heittoja, ja tämän takia lekuri ei uskaltanut meitä päästää kotiin ja halusi otattaa mittaukset uudestaan sunnuntai-aamuna, yön aikana piti myös hälyyttää joka kerta hoitaja katsomaan vauvaa kun heräsi, jotta ne voivat katsoa mahdollisia oireita, mitä sydänlapsilla ilmenee. Kyllähän tämä säikäytti, vaikkakin lekuri sanoi, että näin pienillä vauvoilla voi tulla mittauksissa heittoja, ja itsekin näin, että vauva on terve -jaksaa imeä ja on virkeä. Sunnuntai-aamuna sitten otettiin uudet mittaukset, ja niissä kaikki oli ok. Samoin hoitajat totesi yön jälkeen, että mitään sydänoireisiin viittaavaa ei vauvalla ole.

Kotona on mennyt ihan hyvin. Sunnuntain tosin olin niin hormooneissani, että itkeskelin ihan joka asiasta... onneksi mies jo ymmärtää tämän.. ja jotenkin väsymys iski todella. Nyt on onneksi jo parempi olo. Tyttö herää yöllä kolmen tunnin välein -viime yönä meni yksi pätkä jo neljän tunnin unilla! Isosiskot ovat ottaneet hyvin vauvan vastaan, tosi mustasukkaisuutta on ilmassa! Esikoinen, nti kohta 7 vee, sanoi toissa iltana, että 'pitihän tämä arvata.. heti kun meille tulee uusi lapsi, niin sinä heti unohdat meidät.. olet vain koko ajan vauvan kanssa, etkä välitä meistä enää yhtään..' :'( kyllä taas tämä äiti itkeskeli hormooneissani, että voi lapsi parat miltä tuntuu.. yritin sitten selittää, että ajan mittaan vauva ei tarvitse minua niin paljon ja voidaan tehdä kaikkea yhdessä.. eilen esikoinen näytti mieltään kummeilleen, kun nekään eivät häntä enää huomaa, lepertelevät vain vauvalle.. siinä mielessä ihan hyvä, että esikoinen sanoo ääneen tuntemuksensa, eikä pidä sisällään ja näytä käytöksellään pahaa oloa. Onkos teillä muilla mustasukkaisuutta isommilla lapsilla?

Täällä myös väännetään kättä nimestä.. etunimi on päätetty, mutta sen kirjoitusmuoto on yllättäen aiheuttanut erimielisyyttä, ja ne toiset nimet.. no, on vielä aikaa kinastella, kastajaiset pidetään varmaankin 25.08.

Jep, pitäisköhän ottaa torkut, kun tuo pikkuinenkin nukkuu. Isommat on isänsä kanssa uimassa, joten ihana rauha täällä!

Hyviä vointeja kaikille!!!

=) kolmas & beba 6 pv
 
Moi!
Leikin reipasta ja siivosin vaatekaapin! Tuli taas tehtyä löytöjä, sinne takahyllylle unohtuu aina vaatteita... Ihan kun olisi alemyynneissä käynyt shoppailemassa oikein urakalla, kun on taas niin paljon "uusia" vaatteita! :D (joista tosin suurin osa ei mahdu päälle, mutta... )

Meillä on mustasukkaisuutta esiintynyt lähinnä keskimmäisellä (2-v). Poika kiukuttelee ja vaatii huomiota ja syliä paljon enemmän kuin aiemmin. Esikoinen (4-v ) lähinnä kiehnää enemmän lähellä ja käy usein ilmoittamassa, että tykkää äidistä. Luultavasti hän haluaa kuulla, että äitikin tykkää (yhä ) hänestä. Ja sitten sellainen, että nuo pojat tappelevat keskenään, mitä eivät siis ole aiemmin juurikaan tehneet.

Netta 73 tervetuloa porukkaan! :)
Mun puolesta voidaan siirtyä vauvapuolelle tai pysyä täällä, ei väliä. Eiköhän tässä viikon-parin sisällä vauvaudu viimeisetkin masukkaat!

Pepsukka sitä taisi jo kirjoitellakin, että ihan uskomatonta, miten nyt jo on ehtinyt unohtua synnytys ja raskaus... En pysty enää kunnolla palauttamaan mieleen, miltä se maha tuntuikaan. Synnytyksestäkin sanon taas ihan vakavalla naamalla, että ei sattunut! Itseasiassa tässä synnytyksessä se avautumisvaihe ei ihan oikeasti sattunut! Ihan vikat supistukset tekivät kipeämpää, mutta esim. pystyin ihan mainiosti puhumaan supistusten aikana tai jos olisi jostain syystä ollut tarve esittää, ettei supistuksia ole, niin siihenkin olisin pystynyt. Esikoisen ja keskimmäisen synnytyksessä en olisi kyennyt, eil kyllä tämä näistä kaikkein helpoin juttu oli. :)
Jälkisupistuksiin olisin sen sijaan voinut ottaa epiduraalin...

Täälläkin odotetaan jo kovasti kuntoilemaan pääsyä! Saman ohjeen olen saanut minäkin, että ei muuta liikuntaa kuin kävelyä ja lantiopohjajumppaa ennen jälkitarkastusta. Kauhean vaikea malttaa, kun olo olisi jo mainio ja tosiaan tekisi kovasti mieli päästä jumppaamaan tuota mamma-lookia pois! :kieh:
Kuntosalille ei taida olla pääsyä, lähin on automatkan päässä ja ihan kamalan kallis sali! Savonlinnassa asuttiin melkein punttiksen vieressä ja siellä maksoi kuukausikortti 30?, siihen korttiin sisältyi vielä ohjatut jumpatkin! Täällä maksaa jotain 50? luokkaa pelkän kuntosalin kortti. Ei viitsi maksaa sellaisia summia, kun ei voi olla varma, miten sitä ehtii sitten käyttää.

Nyt alkaa kuulua ähinää. Täytyy mennä pelastamaan poikanen.

Kreecher ja Antero 3vko+
 
Heips!

Poika nukkuu... Saa nähdä minkä aikaa ehdin kirjotella.

Alkuperäinen kirjoittaja Teppana:
Vähiin käy odottajat tässä joukossa, ja puuheenaiheetkin ovat jo enemmän vauvajuttuja kuin odotusta niin mitähän mieltä porukka on jokos sitä aletaan pikkuhiljaa siirtymään tonne vauvapuolelle? Niin ja oliko joku innokas alkamaan päivittäjäks? PikkuMyy muistaakseni jossain vaiheessa aprikoi, että saattaisi ryhtyä, vieläkö olet halukas? Kyllähän sitä tietty minäkin joudan alkaa siihen hommaan jos ei muita ehdokkaita ilmaannu.
Mites ne harvat vielä odottavat? Taitais tulla aika hiljasta tälle puolelle... Tuliskohan jätetty fiilis, kun on ollu puhe pysyä täällä viimesten jakaantumiseen asti? Mitä odottajat on mieltä?

Mä voin olla eka päivittäjä. Voin käydä jossain vaiheessa tekemässä tonne vauvojen puolelle pinon meille valmiiks, niin siirrytään sinne sit kun aika on. En kyl osaa sanoo kerkeenkö millon, kun toi poika on ollu nyt vähän vaativampi tapaus. Mut koitan päästä piakoin.

Alkuperäinen kirjoittaja Teppana:
PikkuMyy tuumaili myssyn käyttöä näillä helteillä, en mäkään tälläsilla helteillä vauvan vaunuissa ollessa ole hattua hällä pitänyt. Jos sitten taas on liinassa/sylissä pihalla niin silloin hattu on päässä, ettei tule auringonpistosta.
Onko olemassa jotain asterajoja? Kun täällä on ollu jotai 20, mikä ei mun mielestä o kovin lämmin noin pienelle... Sit 25 on jo ihan eri asia.

Poika on alkanu paremmin suostumaan toiselle tissille ilman rintakumia, kunhan alkuun on saanu enimmät imuttaa kumin kanssa tuttipullotekniikalla. Tulee siis aika vauhdilla aluks. Sit kun ote muuttuu oikeeks, tarjoon ilman kumia ja välillä suostuukin aika helposti. Toiselle rinnalle ei oikein suostu... Ei vissiin o muotoutunu vielä mieleiseks tai sit en osaa auttaa siihen niin hyvin ku toiselle. Mut vähitellen edistytään. Lisämaitoo oon kans antanu, kun tuntuu olevan välillä sen tarpeessa.

Taitaa olla illalla seurustelevaa tyyppiä toi poika, kun ei haluis millään nukkua enää illalla. Syö tiheesti ja ottaa pieniä torkkuja, mut unille ei rupee. Virkistyy aina, jos yrittää sänkyyn viedä. Yöunille alkaa entiseen tapaan, ja viime yönä kun jäi yhden syöttö pois, heräs kolmen maissa ja sit palas tavalliseen rytmiin. Ihan kivasti oon siis itekin saanu nukkua ja aamulla nukutaan lisää. Väsyttää silti välillä melkosesti. Syömisessä pitäis skarpata, kun meinaa ateriat jäädä liian vähälle ja painottua välipaloihin noi mun syömiset. Silläkin varmaan vaikutusta maidon nousuun. Aamupäivällä meinas tosin toinen tissi räjähtää, joten poika heräs just hyvään aikaan.

Nimiäiset on 14.7. eli viikon päästä lauantaina. Lastenvalvojalle ei o tullu kutsua, joten soitin sinne... Kirje on kuulemma tulossa ja aika oli vasta nimiäisten jälkeen, mut sain vaihdettua ja mennään huomenna. Kiva saada sekin asia pois. Toivottavasti on kiva käynti.

Tervetuloa uusille ja onnea vauvaantuneille! Laiska minä... En jaksa tarkistaa nimiä. :ashamed:

Poika nukkuu eselleen, joten käyn koittaan, jos saisin edes alulle sen uuden pinon rakentelun.

PikkuMyy-80 ja poikanen 13vrk
 
29.6 klo 15.19 syntyi "pieni" tyttö.Painoa 4100g ja pituutta 51cm. Kaikki meni hienosti käynnistyksestä huolimatta. Kalvot puhkaistiin puol ysiltä, odoteltiin kolme tuntia ja sit oksitosiini tippa tippumaan kun mitään ei tapahtunut. Tipan jälkeen alkoi säännölliset supistukset heti. Synnytyksen kokonaiskestoksi laitettiin 3tuntia 49min.

nyt ihastelemaan kääröä...
 
Nyt on kesämassuille pino avattu vauvojen puolelle valmiiksi. Voisitteko jokainen käydä tarkistamassa tietonne ja ilmotella vaikka suoraan siihen pinoon tarvittavat muutokset? Sade-74:ltä puuttuu vauvan sukupuoli (tuhosinko tiedon vahingossa?) ja monilta joku mitta tai raskausviikkojen määrä. Ei tietenkään ole pakko kaikkia tietoja ilmoittaa, jos ei tahdo. Mä käyn kurkkimassa sitä pinoa välillä ja päivittelen sitä mukaa, kun tietoja tulee ja ehdin.

Jos jollekin tulee mieleen muita mainittavia tietoja, jotka olis hyvä näkyä, niin viestiä pinoon... Mut siis mun puolesta pysytään täällä vielä se parisen viikkoa, niin kaikki pääsee sit samaan aikaan siirtymään. Voihan osa jo alotella tuolla, jos tuntuu ettei täällä malta enää pyöriä... Mä en ainakaan loukkaannu.
 
kiitos pikkumyylle kun viitsi tehdä meille uuden pinon :hug:

mä olen kyllä NIIIIIN kateellinen teille kun teidän vauvat nukkuu yöllä. ensi viikko ku alkaa meijän samppa on jo 2kk ja me ei olla nukuttu ainuttakaan yötä. neuvola tädille kun sitä sanoin ni se kysy et oletteko joutunu yöllä heräilemään ja mä korjasin et eiku me ei olla nukuttu ollenkaan!!
alkaa perhe-elämä kohta rakoilee pahasti kun on niin vaikeeta.
mua hirvittää kun mies sanoi et vaikka rakastaa poikaa tosi paljon ni pitää sitä silti perheen rikkojana. kun tapellaan niin paljon ja yöt ollaan aina hermoromahduksen partaalla. mä olin ihan kauhuissani tollasesta ajatuksesta.

no tulipa taas vuodatettua. mut kyl tää meijän elo on kaukana siitä mitä sillon ku tähän puuhan alko ni kuvitteli.

Hani ja Samppa pian 2kk
 
Pitkästä aikaa jaksan minäkin kirjoitella...jotenkin vain tämä vauva-arki on vienyt mukanaan, ettei tunnu löytyvän ylimääräistä aikaa. Ensinnäkin hurjasti onnea kaikille :flower: Näin sitä ollaan jo suurin osa (?) vauvojen kanssa arkea aloitettu ja kuinka se odotus tuntuikin tuskastuttavalta :D

Synnytyksestä en tainnut enempää kirjoitella, mutta vauva oli tosiaan avosuisessa sekä korkea suora tarjonnassa ja yritti näin ollen puskea itseään mahan etupuolelta ulos. Ehdin aueta 8 senttiin, jonka jälkeen kohdunsuu alkoi kuroutua kiinni. Tuska oli kyllä sanoinkuvaamaton, mutta kaikki siis loppujen lopuksi meni hyvin. Poika syntyi kiireellisellä sektiolla onneksi hyvinvoivana. Oma toipuminen oli tosi nopeaa, pelkillä Paratabseilla ja Ketorinilla pärjäsin ja heti nousin vauvaa hoitamaan. Aika jännä oli vaan se, että muutama viikko ennen synnytystä itkin miehelle etukäteen, että vauva on varmasti avosuisessa tarjonnassa eikä mahdu tulemaan ja vammautuu...onneksi tuo viimeinen jäi kuitenkin tapahtumatta.

Hyvin on meillä muuten mennyt. Terveydenhoitajan kotikäynnillä (13vrk iässä ) painoa oli jo 5kg (kalavaakalla tosin punnittu) eli hyvin vauva kasvaa ja voi. Isot sisarukset auttavat mielellään, välillä ovat vähän liiankin aktiivisia :p

Mutta nyt taas hommat kutsuu. Kovasti olen kyllä lueskellut teidän muiden kirjoituksia, mutta oma aktiivisuus on kyllä nyt vähän hakusessa ;) Toivottavasti se tässä kohenisi.

t.auramaria ja poppoo

Lisäilenpäs profiiliin vielä tulokkaasta kuvan :heart:
 
Hani onko teillä mahdollisuutta (ja raaskitteko...?) saada vauvaa yökylään mihinkään, että saisitte edes yhden yön nukkua kunnolla? Tai että joku tulisi teille yöksi ja hoitaisi ne yökanniskelut?
Täydet sympatiat täältä, en voi edes kuvitella, miten raskasta on, kun yövalvomista on jatkunut noin kauan... Itsellä meinasi pää räjähtää aikanaan, kun muuten hyväuninen esikoinen huusi kaksi viikkoa vuorokauden ympäri ensin iho- ja sitten korvatulehduksen takia... Apua ei ollut silloin saatavilla, koska asuttiin 340km:n päässä kaikista sukulaisista ja pienessä kaksiossa ei juuri auttanut, vaikka toinen nukkui eri huoneessa, kyllä se huuto sinne kiiri.
Tämä kuitenkin loppui tosiaan parissa viikossa, toivottavasti teilläkin loppuisi pian!

Kiitoksia PikkuMyy vauvaketjusta, menenkin seuraavaksi sille puolelle kurkkaamaan! :D

Isot onnittelut Sami27:lle ja MACNINJALLE perheineen!!! :flower:
 
Onnea MACNINJA tyttövauvasta ja sami27 poikavauvasta :flower: =)

Huomaa, että vauvantulo helpotti kovasti riippuvaisuutta kesämassuihin =) Ei ihan joka ilta tule käytyä koneella. Eikä se kyllä kaikkina iltoina ole edes mahdollista, kun tyttö on tissillä puolen tunnin välein ja kitisee ilmavaivoja väliajat..

Tänään jouduin pitkän harkinnan jälkeen antamaan tilkan korviketta, kun neiti imi kolmatta kierrosta tyhjistä tisseistä tunnin sisään, eikä saanut kuin kiukun päälle siitä ilosta. :/ Nyt sitten nukkuu tyytyväisenä. Ei kai tollanen satunnainen tilkka korviketta voi vaikuttaa maidontuloon..? Panikoin ehkä turhia, mutta kun esikoisen imetys ei onnistunut, niin tämän kanssa olen päättänyt tehdä kaiken viimeisen päälle sääntöjen ja ohjeiden mukaan. :ashamed:

Muuten tämän toisen lapsen hoito on jotenkin paljon suurpiirteisempää ja huolettomampaa kuin esikoisen kanssa. Sata kertaa varmempi olo vauvaa hoitaessa kuin pojan vauva-aikana. Kuitenkin mulla oli työni puolesta aika lailla kokemusta vauvojen hoidosta jo ennen pojan syntymää, mutta miten se olikaan sitten eri asia, kun pääsi omaa hoitamaan!

Eikös sinne vauvapuolelle voi siirtyä, vaikka osa olisikin vielä masukkaina kertomassa kuulumisiaan? Tai voisi ainakin jo varoitella, että tämä pino täällä odotusaikapuolella on pikkuhiljaa putoamassa pois ja uusi pino vauvapuolella ottaa vastaan uudet ja vanhat kesäkuun-07 vauvat (unohtamatta touko- ja heinäkuun puolella syntyneitä)!
PikkuMyylle kiitokset hienosta etusivusta! :flower:

Nyt unta hakemaan tuon pikkutuhisijan viereen :heart:

-ebbuliini ja neiti 6 vrk-
 
Onnittelut tytöistä Mantsu, virpi82, netta73 ja MACNINJA! :flower: :flower: :flower: :flower:
Onnittelut pojista MHP ja sami27! :flower: :flower:

Voi teitä onnellisia, joiden vauvat syövät peräti kolmenkin tunnin välein! :eek:
Meidän poitsu on tissillä keskimäärin tunnin välein ympäri vuorokauden, paitsi JOSKUS päivällä saattaa mennä peräti kaksikin tuntia poitsun nukkuessa vaunuissa.
Tiheästä tissittelystä johtuen nännit on tosi kovilla ja Bepanthenia kuluu reilusti ellei runsaasti. ;)

Tänään olin parin kuukauden tauon jälkeen parturissa ja äitini oli mukana poitsun ammana - yllättävän kivuttomasti meni se reissu, kun poitsu nukkui tyytyväisenä mummunsa sylissä saatuaan ensin huikat tissistä. =)

Nyt nukkumaan...

Riina-Niina ja aarre 3vko2pv :heart:
 
Oletko kokeillut Riina-Niina antaa tissin sijaan tutin suuhun? Joillakin kuulemma auttaa se tiheään imetykseen. Olishan se vauvan ruuansulatuselimistön hyvä levätä välillä. Syökö vauva ihan ympäri vuorokauden tunnin välein?

 
Paljon onnea MACNINJA ja sami27!

Ja tervetuloa mukaan netta73!

Taitaa monet muutkin olla synnärillä, kun on niin hiljentynyt...

Ollaanko me nyt sitten siirtymässä lopullisesti vauvapuolelle? Suurin osa taitaa olla jakautunut ja jos vielä masunsa kanssa oleilevia ei haittaa kirjoitella mahakkaana sinne, niin mun puolesta voidaan antaa tän ketjun painua alas...

Ja siirrän listanpäivittelyn Pikkumyyn harteille :D :flower:

-Hiiviö & Neiti 2vko 3pvä-
 
Juu itellä ei leikannu, mut onneks jollain muulla tuli mieleen... Voidaanhan me toki siirtyä kaikki tonne vauvojen puolelle, vaikka muutamat vielä masukkaana ovatkin. Vapautetaas siis Hiiviö päivityshommista ja suunnataan tänne: http://keskustelu.kaksplus.fi/t808164

Tervetuloa vanhat ja uudet! :)
 
Laitatko minulle kanssa rv 41+6 listaan-on hassua huomata et me molemmat saatiin vauva samalla rv:lla..siis kummallakin noin paljon yli meni laskettuaika:LOL:

Kyllä minunkin puolesta voitas siirtyä koko konkkaronkka jo syntyneisiin..Juuri sillein et odottavatkin ovat mukana,muutoin tosiaan heille jäisi aika kuollut palsta jos synnyttäneet poistuis.

Täällä on mennyt hyvin-niitä säpsähtelyjä ei ole tullut viikon aikana kuin pari pientä-toiv.kuulu ihan vauva aikaan vain..yritän joskus saada vauvelista kuvan edes tälle uudelle palstalle.kun tajuan ottaa pienemmällä kuvakoolla..tai siis mies saa auttaa :D

Me mentiin kihloihin silloin 21.6 kun vauva syntyi-juuri sopiva hetki vastata myöntävästi sairaalan sängyllä kun pieni ihme oli kapaloituna vieressä...meidän pikku perhe =)
sormukset on jo ostettu mutta vasta viikon päästä saadaan.

meilläkin on ilmavaivoja..herätessään niitä ulos ähertää muutoin ei niistä kitise..ostin cuplatonia ja sen avulla helpommin ulos pierut löytää ;) mutta ärsytti kun ei ollut ohjetta minkä verran pienelle lapselle...3kk koliikin ohje 4 tippaa nesteeseen sek...mut terkka sanoi et suoraan suuhun vain annan..määrästä ei puhuttu,,no en anna joka kerta-osittain unohduksen syytä-alussa 2tippaa..sit 3ja nyt välillä 4 tippaa...kakka on muuttunut sen ansiosta oranssisemman väriseksi..
Kertokaas kommenttinne rela-tipoista cuplatoniin nähden?

meillä vauva nukkuu 3-4h pätkiä pääasiassa...tuntuu et 2viikossa kasvanut kamalasti-pieni pulleroposki :saint:

Vielä sellainen juttu,että röyhtäytättekö jokaisen syötön jälkeen?Ja tuleeko se röyhtäys?Mä en saa kunnon röyhtäystä aikaan..en tiedä teenkö homman väärin vai mikä on..muutamia kertoja olen kyllä onnistunut..alussa en röyhtäyttänyt kun vauva aina nukkuu lopettuaan imemisen..

pompula81 ja prinsessa 2vko
 
30.6 syntyi suloinen poikamme! RV 40+3 "tulla tupsahti" maailmaan!:) 25 tunnin synnytyksen jälkeen ulos saatiin 53 cm pitkä ja 3990g painava pikku mies! Synnytys oli pitkä ja tuskainen kun puudutuksen (ebiduraali) saaminen loppu vaiheessa myöhästyi niin paljon ettei sitä sitten enää voitu antaa...Mutta kivut on nyt jo unohtuneet joten mitään traumaa ei jäänyt! Mutta nyt siis siirrytään tuonne toiseen ketjuun...palataan siellä asiaan!:)
 
Olenko vielä ainut kesämassu...? Neljänä iltana nyt supistellut ihan kiitettävästi, mutta aina puolen yön jälkeen kun maha-asukki rauhoittuu niin loppuu supistelutkin. Torstaina oli neuvola, kaikki ihan ok, paino oli tippunut melkein 1,5 kg.....ei oikein ruoka ole maistunut viime viikkoina, tiistaina sitten lähete äippäpolille, JOS ei ennen sitä ala kuulua. Alkaa jo tosissaan välillä masentaan, aamulla pillitin vessassa yksikseni....mutta nyt sitten on niin iloinen ja pirteä olo :saint: Tuossa kävin juuri pikku kävelylkenkin ja rimmerillä siistin ojan pielukset :) siivoomiset saunomiset yms. menee jo joka ilta rutiinilla, ei vaikutusta :) eilen kuurasin saunan lauteet yltä ja alta.....arggghhh...toivotonta

suvi-tuulia 41+1
 
Eli täälläkin on jo jakauduttu ihan laskettuna päivänä, siis 29.6 klo 12.53. Potra tyty tulikin, 3930g, 51 cm ja pipo oli 34.

Mut lyhyt synnytyskertomus (se mitä siinä on kerrottavaa ;) ).
Tuolloin perjantaina aamulla n. klo 8 alkoi taas ne sitä ennen jo kaksi viikkoa vaivanneet supistelut. Ei kipeitä, mutta häiritseviä, tosin en niihin juurikaan huomiota kiinnittänyt, vaan touhuttiin esikon ja koiran kanssa tässä kotona omiamme. Mies soitteli muutaman kerran aamupäivällä ja vointia kyseli. Yhdentoista aikaan alkoi supistukset jo hiukan tuntumaan ja sanoinkin miehelle puhelimessa 11.15, että kohta meen suihkuun kattomaan loppuuko supistukset kokonaan. Mies tuli sitten hiukan puol kahdentoista jälkeen lounastauolla käymään, kun ei enää saanu mua puhelimessa kiinni ja yht´äkkiä supistuksissa rupesi todella olemaan voimaa. Äkkiä mies soitti ukin hakemaan esikoisen hoitoon, että lähtö tuli. Ukki ehti paikalle n. klo 12 ja siitä sitten startattiin sairaalaan. matkalla kivut oli jo tosi kovat ja supistusten väli lyheni noin puoleen minuuttiin ja matkalla tajusin, että mua ponnistuttaa aivan kamalasti. Mies vaan huutaa mulle, että nyt et kyllä ponnista! :D Sairaalaan ei onneks oo pitkä matka ja perillä oltiin 12.20. Paukautin ilmoittautumiseen ja ilmoitin, että tulin synnyttämään ja tää syntyy nyt. Yrittivät mua vielä laittaa käyrille :eek: , mutta uskoivat kyllä, että tosi on kyseessä, kun en pystynyt muuta kuin huutamaan. Synnytyssalissa tarkistettiin kohdunsuun tilanne, 8 cm auki, ja ehdin hengittää ilokaasua 5-10 minuuttia (sinä aikana aukesi loput 2 cm) ennen kuin oli pakko alkaa ponnistamaan ja sekin kivunlievitys vietiin pois. Ponnistusvaihe kirjattiin alkaneeksi 12.40 ja tyty syntyi 12.53. Sen verran ehdin synnytykseen vaikuttamaan, että sain ponnistaa jakkaralla, enkä siinä sängyllä niinkuin kätilö ehdotti.

Joten kiire meinasi tulla, mutta hyvä muisto synnytyksestä jäi. En yhtään tikkiä saanut nopeasta synnytyksestä huolimattaja toivuin muutenkin todella hyvin. Tyty vaan sai pienen keuhkokuumeen ja sitä hoidateltiin sitten viikko sairaalassa antibiooteilla (ekat kaksi päivää keskolassa, sitten ihan vierihoidossa). Mutta kun tuskailin, ettei raskaus ikinä lopu, niin loppui sitten rytinällä...

Ihana nyytti saatiin, niin kovin rakas ja suloinen. Täytyy palailla päivittelemään muidenkin kuulumiset myöhemmin. Koskas siirrytään sinne vauvapuolelle?

Terveisin Peppi ja neiti Nötterö
 
Vauvapuolelle tosiaan alotettiin jo pino... Sinne nyt kaikki, masukkaat mukaan lukien. Antaa tän odotuspinon siirtyä muistoihin, kun pian viimesetkin masukkaat saa nyytinsä kainaloon.

Vaikka vauvapuoli onkin, on odotuskuulumiset myös tervetulleita. =)

Ja linkkiä... http://keskustelu.kaksplus.fi/t808164
 

Yhteistyössä