:wave: heippa!
Onpas jäänyt vähiin kirjoittelu täällä. Tuntuu muka, ettei ole aikaa ollut kirjoittaa tai sitten ei ole vain jaksanut alkaa raapustamaan tekstiä. :ashamed: . Lukemassa olen kyllä piipahdellut säännöllisesti.
Seksistä: minäkin olen ymmärtänyt, että seksiä saa alkaa harrastamaan, kun vuoto loppuu ja tikit sulaa. Onpas jännä, että Kuuttipienelle sanottu, että saa vuodosta huolimatta tuntemuksien mukaan harrastaa ja minä samassa sairaalassa ja sanottiin, että pitää odottaa vuodon loppumista. Ja haluja kyllä on, mutta jännittääkin aivan kamalasti. Tikit nyt sulaneet, joten voisi alkaa kokeilemaan. Uskomatonta, että seksin harrastaminen voi jännittää
! Pelkään, että sattuu tai etten osaa nauttia sitten kivun takia.
D-vitamiinitippojen anto opetettiin minullekin siten, että viiteen tippaan saakka 1tippa aluksi eka päivänä jne. Minä olen antanut aina iltaisin. Noh, nyt annoin tässä vasta, että jos ne tosiaan öisin aiheuttaa massukipuja. Meillä tyttö näyttää, että oksentaa tippojen annon yhteydessä, joten annan ensin tipat ja sitten maitoa päälle.
Disflatylia olen antanut massukipuihin: annetaan 2-3xvrk. Minusta oli helpompi vaihtoehto kuin Cuplaton, sillä sitä olisi annettu joka syönnillä- tyttö syö niin usein, etten millään olisi jaksanut toteuttaa.
Kastepäivä meillä 5.8. Nimeä ei ole. Emme ole samaa mieltä mistään nimestä :ashamed: . Sukunimiasiakin on ongelma, sillä minä edelleen haluan oman sukunimen ja mieheni omansa. Saa nähdä- pelkään, että lapsi jää ilman nimeä.
Onnea kaikille vauvautuneille ja Hanille, että olette saaneet ristiäiset pidettyä- ihanan nimen poikanne sai.
Tyttö meillä nyt 3775g, pituutta 52.1cm- iso neiti jo ! Olen miettinyt, että on jo ison näköinen neiti (tietysti verrattuna syntymään) ja olen ihmetellyt, miten te muut noin isoja vauvoja olette kyenneet synnyttämään. Tuntuisi itsestä hurjalta, että tyttö tuon kokoisena olisi tullut ulos..
. Neuvolassa siis käytiin viime viikolla.
Me olemme neidin kanssa
liikkuneet heti alusta saakka vaikka missä. Olen yksinkertaisesti niin huono olemaan kotosalla ja täytyy sanoa, että olen itse tyytyväinen, että opettelin sen heti alkuun- siis liikkumisen tytön kanssa. Ruoka on aina mukana, joten senkään suhteen ei ongelmia.
Tietysti helppoa yhden lapsen kanssa, voin kuvitella, ettei välttämättä ole kovinkaan helppoa useamman pienen kanssa
. Mutta tämä minun tyylini, päätin sen jo raskausaikana, etten kotiin jää nysväämään. Tyttö täytti eilen muuten meillä 1kk. Kamalan nopeaan menee aika, ihan älyttömän nopeaan.
Yöllä meillä neiti herää kahden (2) tunnin välein. Täytyy sanoa, että toive olisi, että alkaisi nukkumaan pidempiä pätkiä. On todella raskasta välillä, kun saa kahden tunnin välein syöttää. Nyt olen laittanut tytön omaan sänkyyn aina syönnin jälkeen. Aamulla sitten ottanut meidän viereemme, n. 6-7aikaan. Ihme kyllä nukahtanut suosiolla omaan sänkyyn.
Vieläkin tuntuu ajoittain
todella ihmeelliseltä, että tuo tuhertava neiti on Minun Omani. Kertakaikkiaan uskomatonta. Tuntuu, että synnytyskin on hämärtynyt omituisesti mielestä ja välillä pitää ihan muistella, että varmasti itse synnytin tuon neidin-jos joku ymmärtää, mitä tarkoitan. On se NIIN rakas ihminen, ettei sanoin voi kuvailla. Ihanasti
hymyileekin vaikka kuinka paljon! Alkoi hymyilemään n.3viikkoisena ja ajattelin, ettei voi olla enää tahatonta, kun selvästi jutellessa hymyjä antoi- neuvolassa sanottiin, että yksilöllisesti alkaa hymy tulla, joten meinasi, että aidoista hymyistä kysymys. On se uskomatonta, miten
nopeaan vauva kehittyy. Kommunikoinnin taso muuttuu ihan silmissä ja jännä, miten osaa jo "jutella".
Jaksamista lopuille raskaana oleville, toivotaan, että teidänkin vauvanne haluavat piakkoin jo maailmaan !
Niin, ja
pukemisesta lisäys: minullakin ollut todella hankala miettiä pukemista. Olen niskasta yrittänyt tarkkailla, onko liikaa vaatetta. Mistä muuten tuli mieleen, että eilen annoin vettä ekan kerran vauvalle, kun oli jo NIIN kuuma ulkona ja toinen ihan hikinen, vaikka pelkkä body oli vaunuissa. Meillä pehmeä kantokoppa, niin se on sitten lämmin sanan varsinaisessa merkityksessä. Eilen vauvalla oli pelkkä body autossakin, kun tulee niin kuuma turvakaukalossa. Me Kuuttipieni saatiin muuten nyt neuvolasta aivan loistava lappu, jossa on asteiden mukaan vaatetuksen määrä- siitä on suht. helppo katsoa, mitä vaatetta laittaa. Tietysti pakko itse miettiä, että vaunuissa kuumempi kuin esim. ilman vaunuja...
Pepsukka ja neiti 1kk+1pvä.