~KesäMassut 2007~ vol. 2

Ihan pikaiseen Onnitteluita työpaikoista ja raskautuneille ja kaikesta muustakin kaikille ja kaikkien vauvoille! :D

Meillä tehdään ilmeisesti yhdeksättä hammasta tai jotain kun kuola valuu ja kieli on koko ajan pihalla suusta, maitokaan ei kelpaa kunnolla. Tosin en ole vielä bongannut minkäänlaista alkuakaan missään, vaikka yöunetkin on ollut vähän heikohkoja viime aikoina..

Meillä syödään nyt bataattia, possua, aprikoosia ja kaurapuuroa. Tein jo parsakaalimössöä odottelemaan pakkaseen, että sitä kokeillaan seuraavaksi, pitäkäähän peukkuja!

Piti sanoa, että meillä keskimmäisellä oli ihan saappaat ja kurahousut pihalla ja hiekkalaatikossa mönkiessä, kun silloin oli syksy. Saappaatkin pysyi hyvin jalassa, kun kurahousuissa oli ne lenkit ja villasukkaa lämmikkeeksi ja tukevoittamaan saapasta..

Meillä muuten kävellään myös puita pitkin ja välillä muutamia askeleita ilman mitään tukea, mutta sitten vastaavasti sanoja ei tule vielä ollenkaan, eikä minkäänlaisia tavuja. Viime päivinä on ihan ruvennut käyttämään ääntänsä kiljahtelemalla, "sirkuttamalla" ja on sieltä vahingossa tullut tai ainakin hakenut sanoja äiti, kukkuu ja nam.. Mutta ehkä on niin kiire liikkua, ettei kerkiä juttelemaan... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonina:
Myy-80: kirjoitat niin kivasti, että poikanen mänkii... Kyllä siitä hyvin ymmärtää, miten edetään. Taitaa olla paikallista murretta.
Piti kirjottaa, että mönkii, mut sattu pieni näppismoka näköjäään. :D No, ymmärrettävyys kuiten oleellisinta. :)

Mulla on ihan käsittämätön väsymys, vaikka yleensä nukunkin ihan hyvin. Syönytkin oon ihan ok, vaikka painoa tiputtelenkin. Ulkoilua ei tuu joka päivä, mut useemman kerran viikossa kuiten. Pöh! Tällanen ärsyttää, kun ei o kiva sit tehdäkään mitään, öhnöttää vaan. Siivouspäivä on kyllä tänään ja oonkin pyykkien ja tiskien kanssa pelannu tossa, keränny pojan leluja laatikoon ja raikonnu hallinnasta päässyttä tietsikkapöytää. Huomenna tulee kaveripariskunta lietsomaan vauvakuumettaan, joten nyt sitte pitää vähän skarpata.

Jätkällä saatto tulla viime yönä taas yks hammas läpi, joten levotonta oli... Pitää vielä koittaa kolistella lusikalla, kun aamulla meni itkeskelyks. Mut se olis sitte jo kuudes ja mahdollisesti hetkeks aikaa yöt rauhottunu... Toiveikas oon. :D Kunnon unet tulee mulle tosi tarpeeseen. Kumma, kun vitamiinien syönnistäkään ei tunnu olevan apuja... Pitäsköhän mun käydä ihan lääkärissä? :/

Nyt kurkkimaan muihin pinoihin ja sitte takas kotihommiin, niin kerkeen saada edistystä ennen pojan heräämistä.
 
Moips taas!

Jotenkin täällä porukoilla on paljon enemmän aikaa kirjotella, kun ei pyykit tai muut kotihommat huutele :D

Jonina, meille sanottiin liikkumisesta varmaan senkin takia, että Anton ei edes käänny. Vatsalta selälleen kääntyy joskus, mutta toisinpäin ei ole kääntynyt kertaakaan. Joskus tuntuu, että hän osaisi sen homman, mutta kun ei vaan kiinnosta :) Kääntyy nimittäin kyljelleen ja joskus myös kyljeltä vatsalleen, mutta ei ole kertaakaan tehnyt koko käännöstä. Muuttamisesta... Tehtiin tällä viikolla tarjous tontista Hämeenlinnassa, mutta ei mennyt läpi... Olikin arvattavissa, koska tarjottiin aika paljon vähemmän kuin mitä pyynti oli. Kummasti välitystoimistosta oli kuitenkin eilen soittanut miehelle vielä kaksi eri välittäjää, kun koittavat vielä :) Tontille on suunniteltu myös valmiiksi talo (ei pakko rakentaa juuri sitä) ja ilmeisesti sitä vielä yrittävät. On vaan sellanen luksushuvila, ettei meillä taida moiseen olla varaa. On kyllä aika lähellä unelmataloamme ko. suunnitelma, joten we'll see :)

Hyvä, että Katan Miskan tilanne vaikuttaa rauhoittuneen, ainakin pulauttelujen osalta! Ja Jonnakarillakin alkaa tilanne kuulostamaan paremmalta, pidetään peukkuja.

Nyt on mentävä tiskaamaan poitsun pullot, niin on taas jotain mistä hörppiä lounaalla! Kivaa perjantaita ja karkauspäivää kaikille!


Anskuli
 
Nyt en ehdi kun pikaisesti pari asiaa kirjoittaa, myöhemmin sitten tulen uudelleen.

Eli Sabinea piti tulla onnittelemaan plussasta! Siitä se taas kaikki lähtee, ultrat ja mahankasvut...ihanaa aikaa ainakin näin jälkikäteen ajateltuna :D

Jonnakarille piti myös kertoa, että meillä myöskään poika ei sano mitään järkevää :p tavuja kyllä tulee, mutta ei niillä tarkoita mitään. Taitaa nyt tuo kävely olla niin "in"-juttu, ettei jouda muuta kuin kiljumaan. Suurimmaksi osaksi poika vielä konttaa, mutta pikkusia välejä uskaltaa kävellä niin, että vastassa on esim. sohva jota vasten voi lopussa heittäytyä.

Juu, nauratti myös kovin Katan hiprakka kirjoittelut. Vaikka eipä siitä olis voinut arvata, jos ei olisi tiennyt, mutta voin kuvitella, että sulla itsellä on voinut vaatia aikamoista keskittymistä se kirjoittaminen :LOL:

Hip hip, nyt alkoi sitten meidän hiihtoloma!!! Ihanaa ei tarvitse herätä aikaisin laittamaan isompia koulutielle :D

Mutta nyt jalassa roikkuu jotain ylimääräistä, palaan myöhemmin asiaan!

t.auramaria ja poika 8,5kk
 
Juuh,hei Auramaria-se kone kun ei ollut oma niin ihan uppo outo oli...
En tainnut ees kertoa kuinka loppuloma meni...
Siinä kuoharia intouduin ottamaan ja kuinkas ollakaan,puolilta öin alkoi kaamee oksentamien.
Jatkui ja jatkui.Ukkokulta piti tukasta kiinni ja vesilasia tarjosi,jossain vaiheessa yötä se kyllä jäi koisaamaan vaan.

Aamulla alkoi nousta kuume,ihan kaamee tärinä ja vapina.Paikat särki ja olo oli järkyttävä.Koko yön oksensin ja ripuloinkin sitte jo,sitten kova kuume päälle...
Piti pakata ja ajaa kotiin 3 h...Burana 800mg voimin tultiin kotiin.Kahella autolla kun oltiin niin oli pakko ajaa.
Kotona sain onneks levätä ja nukuin koko yön.aamull aoli parempi olo jo,tänään vielä vähän veto pois.

Mulla jo maanataina vähän masu väänsi ja kakkeli oli löysää.Luulen että joku mahapöpö oli ja tuo kuohari laittoin mahan oikein sekaisin.
Oli isolla tytöllä ripulia ja Miskallakin maha löysällä maanantaina.Mut onneks noin selvittiin kaiketi ainakin.

Tänään tulee lasten täti tänne,ottaa pienet taas tuonne anoppilaan.
eipä taida kuohari maistua... ;)

Täällä kontataan myös ja noustaan pystyyn a kaatuillaan jokapuolelle...
Aatella me ei olla enää kauaa täällä vauvat-palstalla-kohta ollaan taaperot sivuilla jo...

kata ja miska 9 kk :heart:
 
Nappa noista päiväunille sisään siirtymisestä mulla ei ole Julian kanssa kokemusta, mutta poika nukkui alle vuoden ikäisenä vain ulkona vaunuissa unet, sisällä nukkui max.20min pätkiä.
Toisena kesänä (syntynyt toukokuussa) sitten alettiin pikkuhiljaa siirtämään sisälle, kesä oli siitä hyvä, että voitiin ikkuna jättää auki ja siään virtasi raikasta ilmaa jaa kuuluu ääniä, eli ihan tuttua juttua... aluksi heijattiin syliin kun oli vaunuissa tottunut siihen ja sitten pistettiin sänkyyn ja siliteltiin ja lopuksi sitten vietiin vaan sinne ja sinne oppi nukahtamaan :)

Hesan tapaamisesta niin mies kertoi, että tänään tuli ilmoitus virkistymis viikonlopusta, mutta onneksi nyt vielä muutama viikko aikaa, niin enköhän kerkeä löytää lapsenvahdin esikolle. Kauhean noloa vaan, kun ite ehdotin päivää :D
 
Tässä yli tunnin luin juttujanne,jotta pääsisin perille mitä kellekin kuuluu.
Onnea Sabinelle =) Itsellä ei ole kuumeilua-ehkä joulun tienoilla voisin pillerit pois jättää´-palaan sitten tammikuussa töihin ja vaikka tärppäis pian niin ehtisin edes hetken olla töissä..mutta mieli voi muuttua moneen kertaan vielä
:LOL:
Mieheni sai päivätyön eli melkein 10 vuotta kestänyt pelkkä yötyö on nyt ohi ja meidän perhe saa sen"normaalin rytmin".
Kikerolle voima hali.Pidän peukkuja,että kaikki tulisi järjestyyn parhaimmalla tavalla.
Kyllä sitä itsekin on tän 8kk aikana välillä ollut hukassa ajatuksineen-mutta nyt taas paremmin menee.
Nea osaa jo liikkua vikkelään,mutta ei varsinaisesti konttaa -uusin juttu,että nousee(siihen pylly pystyssä asentoon,kuinka telineistä juoksijat lähtee).Kovasti jokeltelee...
Yöt kyllä todella rikkonaisia edelleen:/
2hammasta alhaalla ja kaksi isoa talttahammasta(kuten minulla) ylhäällä.
Nyt suostuu jo syömään-ne hampaat teki kyl täyden lakon syöntiin...

Yritän käydä lukasemassa juttujanne useammin.
 
Oho. Katalla taas varsinainen hiihtolomareissu! Toipumisia!

Naru sulla meni tosi hienosti työjutut. Taidat olla pidetty työntekijä!
Mä en saanut sitä päivätyötä, mitä niin kovasti toivoin... Nyt on hakupaperit vetämässä useampaan paikkaan, mutta ne on kaikki vuorotyötä. Hyvä juttu kuitenkin, että on paikkoja joita hakea, kun yhdessä vaiheessa näytti siltä, ettei sosionomille olisi mitään vakituista tarjolla. Itsensä "myyminen" on tosi kiusallista... Mahdolliset haastattelut jännittää jo nyt ihan hirveesti.

Kiitos vaatetusvinkeistä! Ostin semmosen halvan (halpa ja halpa... 30e, mutta verrattuna reimaan yms...) välikausipuvun, jossa kelpaa konttailla kun tuo piha edes vähän kuivuu. Siihen asti pistän kurikset puvun päälle. Kengät ja saappaat tulee varmaan hankittua kummatkin. Ärsyttää jo valmiiksi kun kaikki jää niin nopeasti pieneksi! Esim. pukua on turha enää syksyllä mahduttaa päälle. Hirveesti ei voi kasvuvaraakaan olla kun liian isossa liikkuminen on vaikeeta.

No nythän ne lupasi talvea maaliskuuksi, joten ihan heti ei välikausihaalaria saa käyttöön. Siihen asti mennään ä-pakkauksen puvussa rattaissa tai pulkassa.

Pompula: Onnittelut miehen päivätyön johdosta! Kestää varmaan jonkin aikaa totutella tilanteeseen, teidän kaikkien..

Nyt täytyy kyllä mennä nukkumaan. Alina on alkanut herätä jo 7 maissa |O Ei sovi mun omaan vuorokausirytmiini :whistle:



-ebbuliini ja Alina 8kk-
 
Nappa: meillä kylläkin nukutaan sisällä, mutta unet ovat paljon lyhempiä kuin ulkona. Tällaisia vinkkejä olen kuullut/lukenut: hyvä tuuletus tai ilmanvaihto ajoissa siihen huoneeseen, mihin laitat nukkumaan. Aluksi ainakin selkeästi huoneilmaa viileänpi. Jos pidät huppulakkia tms. niin laita myös sisällä "kevytversio" päähän, joillekin auttaa. Nukuttaminen samoissa vaunuissa, mutta sisällä. Itse en siis ole noita vinkkejä testannut, jostain vaan poiminut.

Myy-80: ok, kirjoitusvirhe:))

Ebbuliini: Viime aikoina olen itse ollut työhonottajana ja sekin on kurjaa, kun käy paljon hyviä hakijoita, mutta vain yksi avoin paikka. Sitten täytyy alkaa arvottamaan hakijoita jollain tapaa - hankalaa on. Sanonkin aina kaikille hakijoille, että ilmoitan joka tapauksessa päädyinkö häneen vaiko en.

Pompula81: Mulla käy yleensä myös noin. Ensin juttuja vaan lukee ja lukee ja mieleen tulee koko ajan kommentoitavaa. Sitten kun pääsee kommentointivaiheeseen , ei enää ole aikaa tai ei muista mitä halusi sanoa. Sinne rauhallisempia öitä toivottelen...

Tylsää Kata että loma meni oksenteluksi. Sain itse vuosi sitten häämatkalla päivän kestäneen totaalisen vatsataudin - ja mies ostamaan paikallisesta apteekista raskaana olevalle vaimolle lääkkeitä! Se päivä oli varattu tuliaisten ostoon, joten shoppailut jäi vain haaveeksi sillä reissulla.

Nyt menen nukkumaan - haukotus. Jää helposti yöunet vähille kun tämä on sitä "omaa aikaa".
 
Heippis!

Heti kärkeen plussaonnittelut Sabinelle ja tietysti myös työpaikkaonnittelut Teppikselle! Ja kovasti peukkuja Ebbuliinille työhaastatteluihin.

Meillä on opittu seisomaan tukea vasten! Perinteinen oppiminen, eli sängystä haettaessa sieltä löytyi reunaa vasten seisova poikanen. Ja heti meni nukkumaanmeno hankalammaksi, kun aiemmin on sujunut erittäin helposti. Nyt jätkä kiskoo välittömästi itsensä pystyyn sängyssä.

Aika paljon on sairasteltu pinossa. Mulla on itsellä ollut kurkku kipeä jo viikon, mutta ei juuri muuta. Tänään on ollut vatsa ihan sekaisin, joko jotain pöpöä tai sitten johtuu noista bafucineista, joita olen kiskonut kurkkuani varten... No, eiköhän siihen tule vastaus tässä vuorokauden sisään.

Nyt takaisin euroviisujen pariin. :D

Kreecher ja Aleksanteri
 
Meil on poitsu alkanu nouseen seisomaan syöttötuolissa... *mikähän hymiö tähän sopis, kun oon ällistyny ja tuskastunu...?* Siis könyää ensin jalat siihen penkin puolelle ja sit ottaa pöydästä tukea, kohta nököttää sisaallaan pöytään käsillä nojaten, eli sillai peppu pystyssä. Huiman näköstä touhua eikä tykkää yhtään, että laitan takas istumaan.

Taitaa tulla kuudes hammas läpi ihan pian... Vaikuttaa itkuisalta tuleva yö, joten taitaa tää mamma vaan torkkua ja väsymys pahentua. Mut sit helpottais ja sais taas nukkua kunnolla... Jospa sitä huomenna päikkäreillä kävis, niin sais ensiapua. Miten voikaan olla niin väsyny, että on ihan voimat pois, mut kuiten ei nytkään nukuta yhtään?

Pikainen käynti, kun en o kerenny keskittyä teidän juttuihin... Luen toisella kertaa ajatuksen kanssa, kun nyt ei keskittyminen näköjään riitä. Kauniita unia!
 
Kiitos Hiiviölle ja Joninalle päikky-vinkeistä! :hug: Täytyy alkaa kohta tuumasta toimeen!! :D

Yöt on meilläkin ollut aika vaikeita... Tunnin välein Eetu havahtuu ja pitää nousta tuttia laittamaan! Eli yössä saa nousta 8-10 kertaa!!!! Konttaus-asentoon nousemisen oppiminen varmasti vaikuttaa ja hampaat! Eli ei muuta kun kahvia koneeseen niin jaksaa :p Voimia teille muille jotka myös heräilette öisin! Kyllä me joskus vielä saadaan nukkua ;)

Nyt pitää mennä...

Nappa ja Eetu 8kk
 
Onnea täältäkin plussanneille, työpaikan saaneille! Plussan jälkeen elämä on aika jännittävää. Meillä on lapset tässä, välillä haikea tunne, mut toisaalta olen erittäin tyytyväinen tähän kahteen pienokaiseen.

Nukkumattomista öistä, tutin laitosta ym. Meillä helpottui hieman yöt, koska neiti oppi itse laittamaan tutin suuhun. Päivällä annoin tutin leikittäväksi hoitopöydällä ja syöttätuolissa ruokaa odotellessa, oppi nopeasti laittamaan sen suuhun itse. Joten siitä innostuneena öisin alkoi itse ottamaan tutin pois ja laittoi takaisin suuhun! Joten nyt heräillään enää vain muutaman kerran yössä, silloin kun jostain syystä on tutti hukassa tai muka pakko saada maitoa... Mut helpottuneet sentään hieman.

Nyt täytyy rientää eteenpäin.

 
Meillä jäi kuulkaa tutti pois kokonaan. Kun poika oli flunssassa, niin ei pystynyt syömään tuttia hengittäessään suun kautta. Kun tätä oli kestänyt kolmisen viikkoa, ehdotin miehelle, ettei anneta enää tuttia ellei erityisesti sitä vaadi. Ja niin se jäi:)

Tänään on ollut tosi nuutunut olo. Oltiin eilen viihteellä miehen kanssa ja meni hiukan myöhäisemmäksi kuin oli suunniteltu, noin kolmen aikoihin oltiin kotona... Ei olla kertaakaan oltu yhdessä noin myöhään poissa. Mies on ollut, minä olen tullut kotiin viimeistään puolilta öin. Ja siis miehen äiti kylässä. Hän on käytännössä hoitanut pojan syötöt ja vaipanvaihdot tänään, ihanaa saada apua!
 
Moikka!

En oo pitkään aikaan kirjotellu, aattelin vähän kuulumisia laitella :)..

Onnittelut Sabine :) :flower: ja tietysti muutkin plussanneet, en nyt muista oliko heitä muita! Mutta mahtavaa joka tapauksessa :)!

Monet on jo palanneet tai aloittelemassa töitä. Itse palailen opiskelemaan syksyllä ja jännittää kovin pistää poika päiväkotiin.. Kertokaahan miten on sujunut!

Poikanen on nyt siis 8,5kk, 78cm ja 12kg eli iso jässikkä :). Pari päivää sitten oppi viimein konttaamaan!! Ai että sitä menoa, ja sitä onnistumisen riemua pikku ukkelin kasvoilla :D.. Aika pian hoksasi että näin sitä pääsee kauempanakin olevien tavaroiden lähelle, ja meno onkin ollu melkosta.. Herra on tänään mm. säätänyt vaa'an ihan uuteen uskoon, purkanut lehdenkeräyslaatikosta lehdet ja lelukopasta lelut, räpeltänyt stereoiden asetukset ihan omalle mallilleen, käynyt etsimässä kaikki kivat johdot mitä kulkee sohvan vierestä, purkanut vaatekaapin alahyllyn jne :D .. Otti siis heti ilon irti uudesta liikkumistaidosta :D! Minähän annoin pojan tutkia, kovasti saa vain vahtia ettei ehdi pistorasioille yms. vaaranpaikkoihin.. On yrittänyt jo pari viikkoa tuota konttaamista, viime pari päivää meni ruokailutkin ihan sekaisin kun ei vaan maistunut, mutta nyt taas ruokaa menee, tuleehan siinä tutkimusretkeläiselle nälkä..

Seisomaankin harjoittelee.. Polvilleen nousee tukea vasten ja alkaa asetella toista jalkaa jo tukijalaksi että kohta lähtee :heart: .. Nukkumaan menosta onkin sitten tullut vähän haastavampaa, kun nousee vaan koko ajan istumaan ja siitä taas polvilleen seisoskelemaan sängyssä. Jonkin aikaa saa rauhoitella sylittelemällä ja silittelemällä että malttaa hidastaa meininkiä.

Hampaita löytyy hällä suusta kolme kappaletta, kaikki alhaalla. Yläikenet pullottaa siihen malliin että kohta tulee varmaan lissää.. Muutama huvitutti ja tuttipullon tutti on jo rei'itetty niillä naskaleilla :)..

Jaahas, päikkärit kuuluvat päättyneen -->

Mukavaa kevään odotusta kaikille :flower:
 
Onnea kaikille plussanneille! :hug: Olisi jo niin vauvakuumetta mutta töissä on kyllä käytävä välissä. Joten pikkasen täytyy ajatuksia työntää takaalalle. Eilen käytiin lääkärineuvolassa 8kk vaikka jo pojalla ikää kohta 9kk. Painoa löytyy 10kg 290g ja pituutta 75cm. iso poika on siis.Poika kovasti nousee pöytää vasten ylös ja kontausasentoon mutta ei ole vielä hokassu että kuinka kontaten liikutaan. Yöt nukkuu hyvin 20- 06.00 sitten syödään ja saatetaan jatkaa unia. Meillä myös tän kuun 19 pvä Holter- tutkimus jälleen. toivottavasti nyt jo kaikki hyvin. Mielenkiinnolla odotan että kuinka saan ne läpykät kestään kiinni kun toi poika repii vaipanki auki jos tuntee ne. no yritetään yksi vuorokausi jotenki mennä. en muista minäkään mitä piti kommentoida mutta kaikille mukavaa kevään jatkoa. äityli07 ja poika 9kk
 
Heissan!

terkut täältä lumipyryn keskeltä. Nyt sitä lunta sit tulee, ku koko talvi odoteltii. Mun puolesta ois kyllä voinu tulla jo kevät. Nimim. ei ikinä tyytyväinen :LOL: Ei vaiskaa, inhottaa vaan välillä nuo lumityöt, kun saa koko pihan kolata ennenkuin pääsee sisälle.

Ollaan täällä sairasteltu, jälleen kerran. Aapolla on menossa 3. antibioottikuuri korvatulehdukseen tän vuoden aikana. heti kun edellinen kuuri loppuu, uus alkaa. Ollaan ihan ihmeissämme kun ei muilla pojilla oo tällaista ollut. Viimeksi lääkäri ei nähnyt toiseen korvaan kun oli niin kovasti vaikkua korvassa. Kuurin loputtua ois tarkoitus mennä huuhtelemaan korva sairaanhoitajan vastaanotolle. Onko kellään kokemusta millaista se on? Voin vaan kuvitella ettei lapsesta kauhean kivaa..

Olimme tänään Mll:n perhekahvilassa kun siellä oli meandi-vaatteiden esittelijä. Oli tosi ihania värejä ja vaatteita niin tytöille kuin pojille. Tosi kalliita vaan. Pakko oli kuiteski yks body ostaa Aapolle, sellanen ihana kirahvihaalari. Aina mä lankeen johonkin.

Vitsi kun niin monen pikkuiset jo konttaa ja nousee seisomaan, meillä Aapo vasta ryömii. Ois kiva jos pääsis jo kontaten, ei ois niin täynnä villakoiria nuo vaatteet. Me kutsutaankin Aapoa mein mopiksi nykyään :LOL:

Yöt meillä menee ihan kivasti. Aapo nukahtaa yöunille viimeistään klo 22 ja herää siinä 7-7.30. Tosin nyt on yöt olleet repaleisia kun Aapo on ollut kipeänä. Mutta toivon et vanha rytmi palaa kun joskus tervehdytään.

No niin, tää sessio päättyi tähän kun isoveli ei enää jaksa viihdyttää Aapoa, joka yrittää kaikin voimin päästä mukaa leikkiin =)

kuulemisiin taas
paulaliina ja aapo
 
MÄ oon ihan hajalla,kun nä kaks toi jässi nousee koko ajan ja jokapuolelle...Kaatuu ja sattuu..tiiän että tätä kestää kaks viikkoa pahimmillaan mutta koko aika menee siinä kun vahtii tuota.
Meillä on niin paljon vaaranpaikkoja tässä alakerrassa että on vaan oltava koko ajan vieressä.ARGGHHH!!

Ukko haki kellarista tuollasen kävelytuolin,saan jonkun ees mihin laittaa toviks jos siinä ,viihtyy sitten.

Paulaliina,tuosta korvien huuhtelusta-ei se tunnu kovin kummoselta kun lämpimällä vedellä ihan huuhdotaan.
En kyllä oikein käsitä miks mutta kai se sitten on hyvästä.Jos korvasta tulee huonosti vaikku pois voi ostaa Remowax nimistä ainetta,se pehmittää hyvin korvavahan ja tulee pois iteksiin.

Mutta sitä ei saa laittaa vaan tulehtuneeseen korvaan eikä vars jos reikä tärykalvossa.

Nyt ukko tuli kotiin,saan vasta ruveta tekemään päivän hommia,ei tod tuu mitään kun poju on niin jokapaikassa...Ja väärässä paikassa!! :p

Oisin mieluusti suonut että tuokin poitsu olis mopannut vielä pari kuukautta..
Vaan ei sitä voi hidastaa,luonto määrää suunnan.
heipat!
 
Heipat!

Samat ajatukset täällä, kuin Katallakin, tuosta seisomisesta siis. Kun ylös pääsee, mutta alas vain ryminällä, niin aikamoista vahtimista se on.

Terveiset maitoaltistuksesta, oksenteluksihan se meni. Mutta nyt on tehty ja reseptit erityiskorvikkeelle löytyy. Nutri-Soijalla aloitetaan. En kyllä meinannut vielä lopettaa imetystä, mutta hiljalleen siinä ohella totutellaan tuohon soijamaitoon. Se onkin ehkä ihan hyvä, että saa sellaisen maidon, kun se on jauheena: ainakin se on helppo ottaa mukaan Kreikkaan kesällä. Nyt jo kauhea matkakuume, vaikka lähtöön on vielä 4 kuukautta...

Itsellä tämä samperin flunssa vain jatkuu. Ihan kauhea yskä, joka ei meinaa helpottaa sitten millään... :kieh:

Meidän sällillä ei ole edelleenkään hampaita, alkaakohan olla jo harvinaisuus ikäluokassaan...? Ei kyllä haittaa lainkaan, ettei ole naskaleita tissiä jäystämässä, eiköhän ne hamput sieltä jossain vaiheessa ilmesty. Melkein 9-kuisia ovat olleet nuo isommatkin, kun ovat ensihampaansa saaneet.

Kreecher ja Aleksanteri
 
Meillä kanssa pää kolisee edelleen :headwall: Alina osaa laskeutua myös sulavasti pepulleen, mutta ei vaan muista joka kerta kuinka se tapahtuu =) Yksi oikea kiusantekijä on tuo isoveli, kun käy tahallaan tönimässä siskoa kumoon!

On noista lapsosista jo nyt tosissaan myös iloa toisilleen! Hakeutuvat jatkuvasti toistensa seuraan. Legot, pikkuautot ja leikkitalo ovat kaikki yhteisiä mielenkiinnon kohteita. Poika leikkii "oikeasti" ja tyttö katsoo vieressä tarkkaan ja kuolaa leluihin. Ihmeesti isoveli sietää sitäkin, että Alina tuhoaa legorakennelmat ja siistit autojonot. Huippuhauska äidinraivostuttamisleikki on verhojen repiminen alas yhdessä ja yksissä tuumin... :kieh:

Yöt on ollut nyt pari viikkoa aika mahdottomia, kun Alina nousee ylös joka kerta kun vähänkin havahtuu unesta. Eikä tietenkään käy itsestään maate vaan joka kerta täytyy käydä peittelemässä. Alina nukkuu meidän sängyn vieressä, joten ei siitä nyt ihan mahdoton vaiva ole, mutta kyllä sen aamulla huomaa jos on läpi yön jotunut herämään n. tunnin välein.
Tissiä tulee annettua vieläkin vanhasta tottumuksesta siinä klo5-6 aikaan. Varmaan nukahtaisi silittämällä silläkin kertaa.

Meillä jäi tutti pois noin puolivuotiaana. Alina ei muutenkaan paljon syönyt tuttia ja sitten kun ikenet kutisi, ei suostunut ottamaan tuttia suuhun edes nukkumaan mennessä. Oli aika luontevaa pistää siinä kohtaa kaikki tutit pois.

Paulaliina: Meillä on pojan korvat huuhdeltu alta vuoden ikäisenä kun lääkäri ei nähnyt sinne kunnolla. Istui sylissäni eikä yhtään pistänyt vastaan vaikka jouduin pitämään päätä ihan paikallaan. Lämmintä vettä pruutattiin korviin niin kauan että sen mukana tuli ulos kököt. Pojalla ei silloin ollut Removaxia tms, mutta hyvin tuli vaikut ulos ilman sitäkin. Kyllä terveydenhoitaja kehui kovasti poikaa reippaaksi, ilmeisesti kaikilla lapsilla homma ei käy niin mutkattomasti. Korvatulehdusta ei sillä kertaa löydetty ja lääkäri epäili, että poika hankaa korviaan siksi, että vaikku kutitti.

Nyt hyvää yötä!

-ebbuliini ja Alina 8kk-
 
kysyn tälläistä: Nea ravistaa tosi usein päätään(siis sillein,kuin miettis ei ymmärrä, ei ymmärrä... :) Mut nyt jo huolettaa tuo ns"hauska " päänheilutus---onko jollain korvatulehdus aiheuttanut tuollaista tai jokin muu syy???
 
Pompula-Miska teki tuota paljonkin tuossa kuukausi sitten.Oppi nyökkäämään ja pudistamaan päätään ja teki sitä ihan jatkuvasti.
Nyt tän pystyasennon vuoksi varmaan on jäänyt,taputtaa kyllä ja sitä koittaa joskus pystyssäkin tehdä..Onneks ei sentään pudista päätään sillä siinä kävis kyllä huonosti...No käymuutenkin,mut Miska on oppinut että voi sattuakin..Ulisee jos jää pahaan asentoon ja koittaa saada hyvän asennon,hakee kohtaa vähän paremmin jo.

Uskoisin että jos tuo ainut "oire" eikä muita tulehduksen merkkejä,ei olis syytä huoleen.
Mutta käytä lääkärissä jos huolettaa.
Eli suunta parempaan sentään.

kata ja miska 9 kk+ :heart:
 
Kiitos kata ja ebbuliini kommenteista, mieli huojentui kertaheitolla enkä jännittänyt korvahuuhtelua. Yleensä jännitän kaikki uudet jutut etukäteen niin maha on kipeenä. Nyt ei tarvinnut, kiitos teidän =) hetki sitten tultii terkkarista huuhtelusta. Ei se tosissaan ollut kummoinen juttu, Aapokin istui ihan tyynesti mun sylissä eikä ollut millänsäkään. Se nuori sairaanhoitaja jännitti itse kovasti ja sanoi että hän pyytää lääkärin apuun jos ei onnistu. Hyvin se onnistui kun Aapo istui niin kiltisti paikoillaan. Kuulemma tosiaan kaikki vauvat ei oo yhtä' yhteistyöhaluisia, mäkään en ois varmaan ollut :)

KOrvavaikut lähti liikkeelle ja lääkäri tutki korvan, tärykalvo siisti. Ei siis tarvita justiinsa nyt uutta kuuria. Sen verran nuhainen, limainen ja yskäinen Aapo on et ens viikolla pitää mennä uudestaan kattoon korvat. Lääkäri arveli et tautia pitkittää kuiva huoneilma ja sanoi et kandeis harkita ilmankostutinta. Meillä tosiaan on aikas kuiva ilma, koneellinen ilmanvaihto lienee syyllinen. Taas kysynkin vinkkiä. Onko kellään antaa neuvoa millainen ois hyvä ilmankostutin? Niitä on markkinoilla niin tuhatta sorttia..

pompula:meilläki aapo nyökyttelee ja ravistaa päätään. Se on niin hauskaa kun sen on oppinut ja kun isot veljet vie nauraa kun näin tapahtuu. Kivaa touhua.

hui, mun serkku soitteli et hein naapurin pihassa oli yöllä jäljistä päätellen ollut susi. Serkku oli tänä aamuna vienyt lapset autolla kouluun kun ei uskaltanut päästää yksin koulukyytiä odottelemaan. He asuvat maalla, keskellä ei mitään, kouluun matkaa 7 km ja lähinaapuriin n. puol kilsaa. Aika hurjalta kuullostaa. Onneks asutaan taajamassa.

eipä muuta kuin terkkuja kaikille ja hauskaa talvista päivää. Jälleen kerran pääsee ainakin meillä lumitöihin.

paulaliina ja aapo
 
Hellurei!Hyvä että meni korvienhuuhtelu hienosti.Sitä Remowaxia kannattaa ostaa kaappiin jos korvavaikku sen tyylistä että ei tuu pois.
Pehmittää ja saa kivammin topsilla pois.

Kostuttimesta,mä sanoisin että hiljainen kostutin!!
Varsinkin jos on herkkäuninen kuten mä ite.
Meillä on ilmapuhdistin joka huippu sillä siitä ei tuu mitään ääntä!!!
On tosi kauniskin,siinä ledvaloja jotka toimii yövalona samalla.

Meillä on Bionairen sellanen jossa lääkekuppi samassa,esim ventolinea taikka ihan nuhassa mentolitippja voi laittaa.Mies myy noita vempaimia....
Kostuttaa kyllä hyvin ja esim eukalyptus tuoksu on ihan jokapuolella kun ilmastointi sen jakaa vielä huoneisiin.
Mutta se hörähtää muutaman kerran aina kun tekee jotain,muuten aika hiljainen.
Mut mä oon ihan sikaherkkäuninen,korvatulpat korvissa nukunkin!! :p
 
Käytin nean lääkärissä päänheilutuksen takia-ja varmasti oli lääkärillä hauskaa kun terveen lapsen sinne vein :LOL: no eipä mun tutuilla ole vauvat päätä heiluttanu ja terkan sijainen ei tienny onko normaalia.Mutta siis kaikki ok-onneksi vakuutus katto sen 75e :D
 

Yhteistyössä