~KesäMassut 2007~ vol. 2

Iltaa!!

Enpäs ole vähään aikaan kirjoitellut, tuntuu ettei juttu oikein irtoa ja ajatus tuntuu pätkivän pahasti...

Meillä on yöunet ollut vähän mitä sattuu, Julia herää aamuyöstä 4-5 aikaa aamulla huutamaan, välillä ei mikään auta, välillä taas nukahtaa viereen uudestaan. Muutaman kerran olne tissiä antanut, kun en ole vaan jaksanut kuunnella sitä huutoa.... Ihan hyvinhän tuo pärjäisi ilman syömistä yöllä, mutta olen ajatellut että ei muutamasta satunanisesta kerrasta ole haittaa.
En tiedä vaivaisiko ne hampaat, ei tuo erityisemmin kuolaa eikä ole mun mielestä ikenetkään turvoksissa, mutta jatkuvasti jyrsii jotain ja sormet on koko ajan suussa. Ja tosiaan tuo yö huutaminen ja se, että välillä tyttö tekee niin, että kun huutaa japistää tutin suuhun, niin huuto vain yltyy ja tulee mieleen, että ikeniin sattuisi kun tutti osuu sinne.

Hesan tapaamisesta eli pääsen kyllä tulemaan, sain pikkuveljeni tuolle esikoiselle lapsenvahdiksi, pärjäävät varmasti kun on päivä aika ja ovat paljon olleet tekemisissä keskenään :)

Ihan innolla oottelen muutenkin tapaamista, mies oli viime viikonloppuna menossa, tänään on ulkona ja ensi viikonlopun kokonaan poissa, alkuviikon koulutuksessa Tampereella ja siihen vielä normaalit työt päälle, niin on oma aika jäänyt vähän vähiin ja olen vaan lasten kanssa ollut kotona...

Ei sen puoleen, että olihan tuossa kyllä kaverin kanssa puhetta, että lähdettäisiin yhdessä ulos baariin pääsiäisen aikaan, en ole ollutkaan ulkona kavereisen kanssa sitten Julian syntymän... nyt kun tuo tyllerö ei enää öisin syö, niin voisi illalla imettää ja sen jälkeen lähteä ja aamulla kokeilla tarjota nokkiksesta vastiketta.

Muuten meillä menee syömiset aika kivasti, viisi kunnon ateriaa päivässä ja rinta päälle, nyt tuntuu että maitoa on tullut taas paremmin, kun yhdessä vaiheessa tuntui että alkaa ehtymään. Liekö tuo taas tasoittunut kiinteiden aloittamisen ja ruokailujen määrän vakiintumiseen jälkeen?

teppis sulta meinasin udella, että paljon saat palkkaa siitä esittelystä? Huomasin meinaan mainoksen täälläkin päin, että esittelijää kaivataan ja ihan piruuttani meinasin kysyä, että kannattaisiko tuota edes harkita :D

Nyt en enää muista oliko muuta ja mitä mahdollisesti, aika hiljaista tuntuu olevan, koska päivittäin kuitenkin käyn jutut lukemassa. Kai tässä on taas tämmöstä vähän seesteisempää ja rauhallisempaa aikaa niin juttua ei oikein irtoa.

Niin ja oikein hyvää naistenpäivää :flower:

-Hiiviö & Julia 8,5kk-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hiiviö:
teppis sulta meinasin udella, että paljon saat palkkaa siitä esittelystä? Huomasin meinaan mainoksen täälläkin päin, että esittelijää kaivataan ja ihan piruuttani meinasin kysyä, että kannattaisiko tuota edes harkita :D

-Hiiviö & Julia 8,5kk-
No näin alkuun palkka on 8e/tunti (+bensaraha työmatkoista käteen), mut se laku-ukko sano, et ei oo mikään mahdottomuus tienata jopa 10e/tunti. Joo ei muuta ku rupeet säkin lakuesittelijäksi!
 
Mä yritin käydä täällä eilen kirjoittelemassa, mutten saanut auki koko sivua. Eipä tässä sen kummempaa, tavallista viikonlopun viettoa. Meilläkin poika heiluttelee päätää Pompulan vauvan tavoin.

Mutta nyt täytyy mennä.
 
Täällä on tosiaan tökkiny viime aikoina... En mäkään o nyt jaksanu kirjotella, kun naputtelin pitkät pätkät ja sitte tulikin valkonen sivu... Vissiin alkovat mun kirjottaessa päivittää tms. En muistanu kopsia, joten bittiavaruuteen katos ja siitä tylsistyneenä oon nyt ollu hiljasella päällä pitkien juttujen osalta. Koitan huomenissa kirjotella uudestaan.
 
Viikko sitten käyty 8kk lääkärineuvolassa.
Mitat 10,4kg ja 76cm
Paino alkanut tasaantumaan pikku hiljaa.

Talviloma risteilyllä tuli käytyä ja matka meni ihan mukavasti. Ensimmäinen yö oli leveton matkasängyssä mutta seuraavaksi yöksi laitetiin vaunuihin niin meni paljon paremmin.
Katteltavaa oli sen verran paljon että viihty rattaissa istuskellessa. Varsinkin kun hytin ikkuna oli kävelykadulle oli sieltä korkeuksista kiva kattella alas.
Tukholmassakin tuli käytyä, vaikka vaan vanhemman pojan ja kaveri perheen kanssa.

Meillä vieläkin ryömitään (jo 3,5kk:tta) konttaus asento on löytynyt pariviikkoa sitten mutta ei vielä pääse eteenpäin.
Hampaita on yksi ja toinen nyt tulossa.

Jo se pääsiäinenkin kohta on.
Heitänpä kysymyksen kehiin

Onko kellään pääsiäisloma reissuja tiedossa?
Me lähdetään muutamaksi päiväksi mökkeilemään. katotaan mitä siellä tehdään aktiviteetteja ei ole, että toivottavasti on sentään hyvät ilmat että pääsis ulkoilemaan.

Se on muuten viimeinen vanhenpainloma päivä.

Ahaa-77
 
Mitä mitä...???
tuo aiempi kesämassut on tuolla etusivulla.Aloin kattoo kun 63 sivua oli taas siellä.

No,mitä lie takkuilee,mun viestikin oli kadonnut jonnekin.

Ei tehä mitään reissua pääsiäisenä kaiketikaan,tai ei ole suunnitteilla ainakaan.Me voidaan lähteä kyllä extempore,sen näkee sitten.

Täällä hampaat tehtiin vauhdilla,nyt 6 hampua ja tulleet kuukauden sisällä kaikki!!
 
kääk
Heipat kaikille tasapuolisesti!

Mullakin kirjoitusinto laantunut kun muutaman kerran olen pitkän jutun käynyt naputtamassa ja aina vastassa ollut valkoinen sivu. No, koitetaan taas.

Meille kuuluu hyvää! Poika oppinut konttaamaan ja nousee tukea vasten seisomaan. Hillitön vahtaus kokoajan päällä ettei satuta itseään. Onneksi tuo ei ihan pikkukolhuihin mitenkään reagoi, meno jatkuu vaan. 8kk neuvolassa painoa oli 10,5kg ja pituutta 76cm ja kaikki muutenkin hyvin. Osaa taputtaa ja vaihtelee lelua kädestä toiseen, lampun tunnistaa (kissan myös) mutta mitään sanan tapaista edes ei kyllä tule. Sellasta pärinää, örinää ja tavuttelua. Ennen en edes ajatellut että tämän ikäinen jotain tarkoituksellisia sanoja sanoisi, mutta eikös jollain palstalaisella lapsen sanavarasto ollut aika laajakin... Ruoka (siis kaikki mitä tarjotaan) maistuu hyvin ja yöunetkin ovat n.10h yhteen menoon, sitten tankataan maitoa ja jatketaan vielä unia. Yhdet n.3 h päikkärit nukkuu enää päivällä ja niillä tuntuu pärjäävän.

Miehen kanssa ollaan nykyisin asumuserossa, muistaakseni Kikerolla oli sama tilanne. Tämä ratkaisu nyt vaan sopii meille, katsotaan mihin suuntaan tilanne sitten lähtee etenemään. Parisuhdeterapiassa ollaan käyty ja uudestaankin menossa. Mutta kaikin puolin siitäkin asiasta hyvä mieli.

Katalle kysymys kun luulisin sun tietävän tästä asiasta :) . Kävin siellä kierukkakontrollissa ja kaikki oli muuten hyvin, mutta lääkäri ei löytänyt niitä naruja. Sanoi vain että "oivoi, siinä laiton yhteydessä olen ilmeisesti ne liian lyhyiksi leikannut". Jaa, nyt mä pelkään jo kuollakseni sitä poisottoa sitten viiden vuoden kuluttua. Kuinka mahtaa onnistua? Ja varmaan tekee kipeetä.

Onnittelut kaikille töitä saaneille ja raskautuneille :flower: !

Me vietetään pääsiäinen lasten kanssa kylpylässä, innolla odotan. 5vrk täysihoidossa luonnon helmassa ihan vaan minä ja lapset. Tekee varmaan hyvää itellekkin ja saa täysillä keskittyä lapsiin ilman mitään kotihommia. Arvelluttaa vaan vähän miten käy ton ukkelin hyvän unirytmin, vaikuttaakohan vieras paikka noihin yöuniin. No siinähän sitten valvotaan, on siellä aikaa levätäkin.

Nyt takaisin töllön pariin!
 
Mä en saanu tota vanhaa pinoo auki... :(

Me lähetään pääsiäiseks mun vanhemmille eli pitkä ajelu taas tiedossa. Miehen vanhemmat tulee viikonlopuks... Kiva nähdä niitäkin pitkästä aikaa. Harmittaa kyllä nuo pitkät välimatkat... Voi kun päästäis pian muuttaan lähemmäs.

Mä oon pari päivää keskittyny neuloskeluun pojan nukkuessa, joten ei o tullu konetta välttämättä edes aukastua... Kohta pitäs laitta ailtamaito, joten ei taida tästäkään viestistä pitkä tulla. Hiljasta ollu täällä... Mis kaikki on? :eek:

Mitäs mun vielä pitikään... Ajatus pätkii, kun äsken poika venkos sylissä mun pään päällä istuskellutta lintua katellen ja kiljuen. kauhee vauhti ollu taas päällä ja mamma ihan väsyksissä... Mieskin silmäleikkauksen takia saikulla, joten ei o ollu normaalisti apuja. No, viikonloppuna saan levähtää, kun on mummu ja pappa pojan perään kattomassa. :D

Taidan tulla toisen kerran uudestaan... Taitaa olla sen maidon aika. Öitilöitä!

*Muoks* Kääk kerkes väliin. :) Meillä poika osaa muutaman sanan: Tyttö, hei, äiti, isi ja kissa. Uusia koittaa opetella ja sellasta "omaa kieltä" on alkanu jutteleen. Melkonen puheripuli olikin tänään. :D mut nyt täyty mennä... :wave:
 
Katsotaanpas kauanko ehdin kirjoittaa - poikanen keskittyy tällä hetkellä innoissaan keitetyn porkkanan silppuamiseen lattialla.

Hiljaista on ollut juu. Ei ole itsekään tullut kirjoiteltua mitään, vaikka kaikenlaista on sattunutkin. Oltiin mm. lomareissulla, miehen sukulaisia katsomassa ja pari päivää Nokian kylpylässä. Oli tosi ihana reissu, poika oli hurjan kilstisti koko ajan ja sai paljon kehuja kaikilta sukulaisilta. Myös yö miehen serkun hoivissa oli mennyt kuulemma hienosti, ja me miehen kanssa rentouduttiin kylpylän hotellissa sen aikaa. Tosin uni tuli vähän turhan aikaisin, mutta hyvähän sekin oli että saatiin levättyä. Kivaa oli, mutta pääsiäiseksi ei kyllä mennä mihinkään vaikka äitini vähän houkutteleekin meitä seuraksi mökille.

Reissussa pojalle nousi toinen hammas, se on siis turkulainen helmi. Täällä edelleen hitaasti mutta varmasti opetellaan uusia taitoja, joka päivä pidempiä matkoja ryömitään ja nyt sanotaan jo vää-vää-vää eikä enää vain äääääää :LOL: . Ruokaa olen jättänyt jo vähän karkeammaksi ja hyvin uppoaa sekin jos on upotakseen, tosin viime aikoina poika ei ole suostunut syömään juuri mitään muuta kuin tissimaitoa. En tiedä miksi, mutta viidestä tarjotusta ateriasta menee ehkä yksi alas ja se voi olla yhtä hyvin karkeaa sosetta, hedelmää kuin puuroakin.

Poika ei juurikaan vierasta, mutta viihtyy sylissä nykyään taas kovasti. Kuuluu ehkä ikään.

Reissussa poika nukkui vieressä kun matkasänky ei yhtään kelvannut, ja muutamassa yössä oppi siihen. Kotona eka ilta oli taas itkua ja hammasten kiristystä, mutta nopeasti poika tajusi että omassa sängyssä on ihan hyvä nukkua ja vetelee taas koko yön hirsiä ilman hyssyttelyjä.

No, nyt lakkasi porkkana kiinnostamasta. Eiköhän me tästä sylitellä hetkinen ja sitten mies tuleekin kotiin ja minä sinkoan luennolle.

Lauantaina varmastikin nähdään taas Helsingissä!

Naru + poikanen 8,5kk
 
Kääk,ne narut voi olla nousseet vaan ylemmäs,koittiko "pulloharjalla" ottaa näkyviin niitä?
POisotta käy kyllä ihan ok,sieltä ylempää ne löytyy kyllä sitten.TÄytyy vähän kurottaa ja napata esiin ne.Mulla oli aiemmin myös jossain hukassa narut.

jaksuja myös Kääk tuohon parisuhdejuttuun. :hug:

Miska on lopettanut maidon juomisen..En saa kun desin päivässä menemään alas maitona.OOn piilotellut sitten ruokaan jauheena.
Ärsyttävää.
Meno on kovaa,kaatuilee muttei ihan niin paljoa.Kiipee jo portaita ja plaah...portti pitäis asentaa mutta se vaikeuttaa tuon Maisan kulkemista kovasti.Ei ole vaihtoehtoja kyllä,se laitettava on.

Miska muuten tanssii ja musta se on tosi aikasta.Taikka sitte muistan väärin että vasta vanhempana nuo muut alkaneet.Musaa kun tulee,seisoi,istui taikka makaa niin heti alkaa rytmikäs tanssaus!!
Hauskan näköistä.Istuessa heijaa puolelta toiselle ja käsillä huitoo musan tahdissa.Ja seistessä tuo onkin....melko vaarallista!!
Nimittäin tuo huitominen. :p

Nyt taas äitiä viedään!!
kata ja miska 9,5 kk
 
Luulen vähän, että hiljentymisen osasyy voi olla siinä kun meillä "ensikertalaisillakin" alkaa jo arki helpottua ja rullata. Ainakin meillä pystyy jo hiukan paremmin tehdä omiakin juttuja, vaikka lapsi olis hereillä, kun leikkiin mielellään omilla leluillaan lattialla. Samoin syöminen ja nukkuminen alkaa sujumaan entistä paremmin.

Tavallaan jo nyt ajattelen haikeudella niitä ensimmäisiä kuukausia, kun vauva oli aivan pieni räääpäle vain. Vaikka se oli todellakin rankkaa aikaa, siitä selvisi hengissä ja vieläpä ilman kauheita traumoja. Niin ja siis näyttää tuo lapsikin selvineen:) Vaikka meidän elämäntilanteeseen ei oikein nyt toinen mahtuisikaan, niin siltikin on hiukan vauvakuume - huoh.

Tosin yksi asia on kyllä ihan rehellisyyden mielessä, mitä en kaipaa, nimittäin synnytys. Ja minulla meni se vielä varsin helpon kaavan mukaan. Mutta se kipu on jotain aivan sanoin kuvaamatonta ja en kyllä oikeasti osaa sitä miksikään pyöreäksi kivuksi nimetä. Ei siis siitä mitään pelkoa jäänyt, on vaan niitä ainoita todella epämielyttäviä asioita.
 
Moikka!

Meillä on vähän kurjat pääsiäissuunnitelmat, eli hautaamme mieheni mamman, joka kuoli reilu viikko sitten. Ei sen reissun päälle olla mitään viitsittykään suunnitella, vaikka vähän oltiin ajateltukin jotain pientä tekemistä.

Meillä ollaan ihan kammottavassa flunssassa. Minä aloitin kierroksen kauhealla kurkkukivulla ja yskällä, keskimmäinen poika tuli kuumeeseen sunnuntaina ja kuume jatkuu edelleen. Eilen alkoi yskiä hänkin. Just kuuntelin, että Aleksanteri köhii tuolla sängyssään aika kovin... No, tää on tätä. Onneksi en käy töissä, kohta kolme viikkoa olisin ollut sairas- ja lapsenhoitolomalla!

En muista, hehkutinko jo aiemmin, ja tästä en enää kirjoittaessani pääse edellissivulle kurkkimaan, mutta meidän Aleksanteri oppi seisomaan tuossa jokunen päivä sitten. Tukea vasten siis. Iso poika!

Vauvakuumeiluakin näkyy pinossa olleen. Itse huomaan välillä kaipaavani sitä jännitystä, kun yritys on aloitettu, raskaustestin polttelua kylppärin kaapissa, kontrolliviivan tuijottamista, ultran ja neuvola-aikojen varaamista... Mutta sitä varsinaista lopputulosta, uutta lasta, en koe kaipaavani. Ehkä tämä on jonkinlaista luopumistyötä. Omat kaverini alkavat nyt vasta hiljalleen olla vauvantekopuuhissa, joten ympärillä kasvavat masut saavat tavallaan olon hieman ulkopuoliseksi. (Kuka käski aloittaa näin ajoissa... :whistle: )
Toisaalta olen seurannut vierestä läheisen ihmisen vuosia jatkunutta lapsettomuutta ja sitä surua ja tunnen kyllä ääretöntä kiitollisuutta noista pienistä poikasista, jotka meille on suotu.

Aleksanteri sai nyt sitä Nutri soijaa, jota en kyllä saa juotettua mitenkään. Ei mene pullosta, nokkamukista eikä lasin reunasta. Ei se nyt vielä haittaa, koska imetys jatkuu, mutta hiljalleen yritän totuttaa poikaa makuun. Katan tavoin olen sitä jauhetta yrittänyt jemmailla ruokiin, mutta toistaiseksi määrät ovat saaneet olla tosi pieniä, tai poika alkaa nirsoilla ruuan kanssa. Masuvaivoja ei kuitenkaan ole tullut, joten oletettavasti tuo korvike on Aleksanterille sopiva.

Ihana taas lukea, miten paljon juttuja vauvat ovat oppineet! Huih, enää kolme kuukautta aikaa puhua vauvoista! Tätä taisi joku muukin hirvitellä... Ihanaa toki, kun kasvavat ja kehittyvät. Meidän Aksula taitaa kyllä joutua olemaan ikuisesti vauva. Äiti soittaa armeijaankin perään ja varmistaa, että poika muisti ottaa maastoharjoituksiin villasukat... ;)

Kreecher ja Aleksanteri -ei ihan vielä armeijassa
 
Heippa kaikille!

En oo vielä tähän uuteen pinoon tainnutkaan kirjoittaa, mutta nyt sitten ajattelin. Meillä on melko samalla lailla helpottunut arki kuin Joninalla, eli nytkin saan rauhassa kirjoitella kun Toivo leikkii lattialla ja konttailee pitkin. Kiitettävän hyvin tuo viihtyy itsekseen jos tarvii.
Meillä ei oo pääsiäiseksi suunnitelmia, mutta mä olin just viime viikolla lomalla, sillä mies piti ne mun vanhempainvapaan vikat kaksi viikkoa ja lähti pojan kanssa kaksin reissuun neljäksi päiväksi! Vähänkö oli ihanaa olla yksin kotona pitkästä aikaa!! En kerennyt edes ikävöimään juurikaan kun kokoajan satoi tekstareita, että kaikki menee hyvin ja tiesin, että ihan kohta taas nähdään. Jotenkin tuntuu, että miehen ja pojankin välit on nyt jollain tapaa vieläkin läheisemmät. Teki siis toisinsanoen ihan vaan hyvää koko porukalle!
Muuten mulla on ollut vähän murheitakin, sillä toi kauhea synnytys kummittelee vieläkin :( Odottelen tällä hetkellä kutsua kätilöopistolle, jossa ne arvioi tarvetta korjausleikkaukselle. Eppariarpi on iso ja parantunut jotenkin huonosti tai en tiedä mikä siinä on, mutta lyhyesti se on turkasen kipeä vieläkin. Siis niin kipeä, että meille ei tuu toista ennekuin se saadaan kuntoon. Harmittaa vietävästi kun jossain vaiheessa jo tuntui, että olisin voinut jättää sen synnytyksen kelaamisen jo historiaan ja sitten selvis vielä tääkin. Nyt just tuntuu siltä että en varmaan ikinä selviä tästä henkisesti ja mun alatiesynnytykset oli sitten siinä. Näitä muistoja ei mikään aika kultaa. Ja taas alkaa raivostuttaa kun vaan ajattelenkin asiaa!!! |O |O |O
Mutta joo, lauantaina sitten Hesan tapaamiseen! Kiva taas nähdä teitä ja vauvoja.

-Sisi ja Toivo 9kk ja risat (profiilissa uusi kuva)
 
Päivää!!

Juu, minä myös huomasin sen edellisen ketjun etusivulla ja melkein järkytyin, kun huomasin, että olen sinne kirjoittanut viimeisenä... kokeilin mennä sinne, mutta en päässyt vikalle sivulle ja huomasinkin sitten että se kirjoitus oli vanha.. en sitten tiedä, varmaan päivitystöiden takia noussut ylös tms.

Meillä edelleen heräillään öisin kitisemään, viime yönä oli mun mielestä selkeetä kipuitkua ja tutin tarjoaminen vain raivostutti kahta kauheammin... Ikenet on ylhäällä turvoksissa, mutta mitään ei näy (ei sen puoleen että tyttö antaisi erityisemmin katsoa). Kohta jo varmaan 3viikkoa jatkunut tämä homma ja toivon, että ne hamput nyt pian tulisi että saataisiin taas nauttia kunnon yöunista.

Myyn poikasella näyttääkin olevan paljon sanoja jo, meillä tyttö vähän tavuttelee ja kiljuu ja mökeltää, hokee täh täh täh joka asiaan mitä sanot :D Pojalta taisi joskus 11kk ikäisenä tulla eka sana, että ei taida meidän lapset olla mitään hirveitä tarinan iskijöitä vaan keskittyvät enemmän tuohon liikunnalliseen puoleen :)

Kreecherille ja perheelle tervehtymistä!!
Kuulostaa kovinkin tutulle tuo ns.raskausajan kuumeilu, olen nyt itsekkin järkeillyt, että en suoranaisesti kaipaa sitä vauvaa, mutta se raskausajan jännääminen, plussaaminen, ultrat, ekat potkut *huoks* jopa synnytys....
Mulla kyllä on nyt niin kädet täynnä työtä näiden kahden kanssa, että pitää vaan työntää nämä ajatukset taka-alalle ja katsoa onko näitä haluja sitten vielä vaikka 4 vuoden päästä :)

Sisi kurjalta kuulostaa tuo korjausleikkaus. Tai siis hyvä, että laittavat kuntoon, mutta se juuri, että ei pääse 'irti' asiasta vaan koko ajan tulee uutta (kurjaa) tietoa synnytykseen littyen. Toivottavasti kuitenkaan vauvahaaveet eivät jää kokonaan unhoon huonon synnytyskokemuksen takia :hug:

Lauantaina sitten nähdään Helsingissä, aika monta meitä onkin nyt tulossa. Kiva kiva :D

-Hiiviö & Julia vajaat 9kk (iik)-
 
Täällä taas monen päivän tauon jälkeen.

Olin tällä viikolla kaksipäiväisessä koulutuksessa Turussa ja ekaa kertaa yön erossa Alinasta. Koulutuksen parasta antia taisi olla ruokailut, joista sai nauttia ilman lasten aiheuttamia keskeytyksiä! Anoppi hoiti lapset ja mies oli siellä myös minkä yötyöltä ja nukkumiselta ehti. Hyvin oli kaikki sujunut. Yllättäen esikoisella oli isompi ikävä äitiä kuin tytöllä. Poika on kuitenkin melko usein ollut yökylässä mummuloissa ja Alina, oikea äitiin takertuja, ei koskaan ennen. Ite en osannut vieraassa paikassa oikein nukkua ja maidon pumppaaminen oli rasittavaa... Pakko oli pumppailla kun teki oikein kipeää kun maito pakkasi rintoihin. Oli ihana palata kotiin kun muksut ryntäsi kilpaa äitin syliin :heart:

Pääsiäisen aikaan ei lähdetä mihinkään pitemmälle eikä olla yötä pois kotoa. Molempien vanhemmilla käydään ja varmaan muitakin sukulaisia kahlataan läpi, kun on yhteydenpito jäänyt turhan vähiin viime aikoina.

Yhtään en osaa nyt kommentoida muiden juttuja. Kova väsy. Ihanaa nähdä huomenna teitä jotka pääsette tapaamiseen!

Jaksamisia kaikille!

-ebbuliini ja Alina 8,5 kk-
 
Mulla on toukokuussa reissu ulkomaille ja mies jää kahden pojan kanssa. No, tietysti se ihan hyvin menee ja onhan poitsu silloin jo 11 kk! Huh kun aika rientää!

Tosi kurjaa tuo Sisin tilanne! Toivottavasti saat riittävästi apua sekä vertaistukea.

Kävin kirjoittamassa tuonne Hesan tapaamispinoon ideointia tapaamispaikasta :wave:

Voi vitsit, mulla on kova sisustus- ja remontointikuume! Kävin tuolla Pikkukengurun nettisivuilla ja ihan vähällä oli, että oisin tilannut sieltä jo tapetteja ja kankaita. Onneksi oli niin kalliita:) Olin jo sisustamassa koko lastenhuonetta uusiksi! Ehkäpä kuitenkin hiukan modifioin ja hyödynnän jo olemassa olevaa.
 
Moikat täältäkin!

Hiljasta näyttää olevan, mut kiva että on jonkin verran juttuja tullut. Lueskelin tuossa pikaselti, mut palailen paremmalla ajalla kommentoimaan ja kertoon lisää.

Täällä on taas levottomat yös kuvioissa ja tarkistus lääkärillä harkinnassa. Luulen kuiten olevan kyse ihan uusista taidoista / opettelusta yms kehitykseen kuuluvasta. Hammastakin kai taas pukkaa. Harmi vaan, kun ei voi enää poikaa viekkuun ottaa nukkuun... Menee mukeltamiseks ja riehumiseks, kun tykkää myllätä meidän sängyssä. Mä sit joudun pomppiin yöllä rauhottelemassa, mut jospa tää ei kauaa kestäis.

Nyt valmistaudun unille, että jaksan huomennakin appivanhempien kanssa... Käydään vähän museossa ja sit tullaan meille vielä tuohuuman ton pojan kanssa. Tosi kivaa, kun ovat käymässä... On ollu mullakin ihan eri tavalla rauha tehdä asioita ja tietysti kiva nähdä pitkästä aikaa. Poikanenkin tykkää kovasti. :)

Mut nyt sinne unille... :wave:
 
Heippa!
Jaksuja Myylle,tuntuu olevan tä ikä joka tekee heräilyjä.Miskalla sama juttu,ukko parka joutuu kärsimän pojun heräilyistä.Ei tosin valita,ja oon tarjoutunut valvoskelemaan pojun kanssa minäkin.Sinnikäs on ukkeli,hän hoitaa kyllä että jaksan päivän levänneenä.
Aamuyöt herää kuulemma ihan puolentunnin välein....
Ukkeliini saa kyllä heti unen päästä kiinni ja oon välillä ajanut sen ylös nukkumaan kun oon herännyt 5-6 aikaan ja kuullut että hereillä ovat.

Jonina kyseli istuimista,meillä vielä kaukalo käytössä mutta eiköhän vaihdeta kesällä viimeistään isompaan.
Luulen että Miskalle laitetaan tuo Gracon Cosmic taikka joku sellanen joka on Maisalla käytössä ja sitte tytölle ostetaan ihan ison tytön istuin,täyttäähän tuo 3 kesällä jo.

Mies on messuilla tän viikonlopun ja meillä pienet on hoidossa,haen tänään.Oon siivoillut täällä mikä ihan hullua sillä tiistaina tulee siivooja.
Mutta oon tasoja tyhjennellyt että saa siivottua paremmin ja lattiat myös.
Joo,ja vaihdoin verhoja ja muuta sellasta.Ihanaa kun on rauhassa saanut touhuta,ei ole pienet eikä ukkeli häirinnyt.

Kumma miten eilenkin olis ollut tilaisuus lähteä jonnekin tuulettumaan,mun ei yhtään tehnyt mieli...Mies sano että lähte nyt ja kysy kamuja...emmä jaksa!!
Pari siideriä otin siinä siivotessa mutta ei napannut.
Mikä ihan ok,sillä tänään on virpomisia tiedossa!!

Virvon varvon tuoreeks,terveeks!!! :wave:
Ja lapset yönsä nukkuviks!!!

heipat! :D
 
Hyvin virvottu, Kata! Meitsi on täällä ihan silmät ristissä, kun tämä flunssa valvottaa aina vuorotellen jotakuta lapsista. Päällä itseaiheutettu väsy, eli käytiin parin kaverin kanssa katsastamassa Apollo, se Helsingin uudehko (?) liveklubi ja vaikka lähdinkin suht ajoissa, kahdelta, niin ennenkuin olin saanuut sompailtua itseni Vihtiin saakka, oli kello jo neljä. Sattuneesta syystä ei sii stule varsin usein lähdettyä Helsingin baareihin, sieltä kun on niin pirun vaikea päästä yöllä kotiin. Ja minä olen tällainen pöljäke, että haluan herätä kotona, jos se vain mitenkään on mahdollista. Ja nyt oikeastaan pikku pakko, koska Aleksanteri ei tosiaan suostu juomaan muuta kuin tissimaitoa. Kiitos, Kata, sokerivinkistä, pitääkin kokeilla!

Nyt taidan oikaista tuon keskimmäisen unikaveriksi... :whistle:

Kreecher ja Aleksanteri 9kk+
 
Mä kävin laittamassa sinne tapaamispuolelle vielä linkin, muutama kuva siellä on, mutta jos vaikka innostais.

Mulla on hiukan sama noiden iltamenojen kanssa, että periatteessa olis kiva lähteä, mutta kun se seuraava päivä saapuu niin aikaisin ja sitten todellakin väsyttää...

Mites Hiiviön illanvietto meni?
 
Jes käykäähän tapaamispuolen pinossa taas kurkkimassa ketkä olis ens kuussa tulossa treffeille =) . Kiva kun Jonina keksi uuden paikan missä voidaan tavata sunnuntaina, kun mulla on nykyään ne lauantait töitä eikä pomo ehkä kauhean hyvällä katso jos ilmoitan joka kuukausi olevani yhden lauantain poissa...

Niin ja kiitos kaikille eilisestä, oli taas mukava nähdä! Ja kyllä olikin vauvat taas hurjasti kasvaaneet =) .

Meille ei kuulu mitään uutta, Niilo ryömii hurjaa vauhtia ja syö kaiken mitä eteensä saa. Pari ylähammasta puhkesi rinta rinnan tässä ihan vasta, onneksi ilman mitään oireilua tai no ehkä vähän huonommin on syönyt, mutta muuten ei ole ollut mitään.

Nyt täytyy mennä laittaankin Niilonen nukkumaan, iltapesut isän kanssa tuli suoritettua.

Heippa!

Teppis & Niilo 9kk
 
Huomenta!!

Ja kiitos kaikille tapaamisissa olleille!! Ei muuta kuin uuttaa suunnittelemaan! :D

Jonina mie lähden vasta nyt lauantaina sinne ulos :) Mutta kerron kyllä sen jälkeen sitten :D

Niin ja tosiaan olikin puhetta jo, että meillä on sellainen Carena Nania safe -turvaistuin, tässä linkki
http://s7v1.scene7.com/s7ondemand/zoom/flasht_zoom.jsp?company=Stockmann&sku=229208&config=fi_zoom_config&zoomheight=580&zoomwidth=510

Kreecher mulla on kyllä sama homma nykyisin tuon kotiintulemisen kanssa, eli siis hinnalla millä hyvänsä kotiin yöksi... Ennen lapsia oli oikeastaan ihan sama, vaikka menikin kaverille yöksi, mutta nyt haluan olla kotona.

Muutenkin väsyttää nyt iiihan hirveästi, Julia heräsi 3 kertaa taas yöllä huutamaan, ekalla kerralla sain nukahtamaan sänkyyn pienen taiston jälkeen, toisella kerralla sitten meni ihan paniikinomaiseksi se huuto ja tuli taas sitä, että ei huolinut tuttia ollenkaan, joten viekkuun otin sitten ja se auttoi. Kolmannella kerralla ajattelin että nyt ei enää jaksa ja lykkäsin tissin suuhun.

Mies oli luvannut eilen nousta lasten kanssa aamulla, mutta tuolla se nyt kuorsaa ja myönnettäköön että kyllä vähän kyrpii.
On se kumma, että 'virkistäytymisviikonlopun' jälkeen herra tulee entistä väsyneempänä kotiin ja mun vaan pitää jatkaa koko ajan saman arjen rullamista *huoks*

Pitää koittaa kurkkia tuonne tytön suuhun taas, joko siellä alkaisi jotain näkymään.... Onhan tässä kohta kuukausi nukuttu levottomasti!! Kauan teillä on tehty ylähampaita?

Nyt kyllä kahvia lisää, että pysyy simmut auki!!

-Hiiviö & Julia tasan 9kk-

 

Yhteistyössä