~KesäMassut 2007~ vol. 2

Ensiaskelkengistä: kumpia suosittelette nauhoilla vai tarroilla suljettavia? Onko niissä eroa mielestänne-vastatkoon kellä enemmän kokemusta asiasta on?

Nea 9,5kk neuvolassa 8325g ja 73cm-aikas hoikka tuo meidän neiti on ,mutta ei hätää,koska muutoin niin tomera:) Neahan siis ei edelleenkään syö lihasoseita,joten terkka sanoi et hapanmaitotuotteita,leipää ym.meidän aikuisten ruokaa voi alkaa antaan.Hän vain tahtoo itse syödä ja pääasia että ruoka maittaa.Raejuustoa nyt maisteltu ja piimää-joka oli ikävä yllätys nokkamukissa :p
 
Kengistä,nauhakenkiä suosittelee asiantuntijat,saa sivottua tiukemmin.Äitinä suosittelen tarroja ovat monta kertaa nopeemmat!!
Meillä kun kaksoset menivät paäiväkotiin oli nauhakengät ja tädit olivat ihmeissään miten jaksan ja viittin ja sanoivat että nykyään on tosi harviaista että lapsella on nauhat kengissä.
Kehuivat niitä kovasti kyllä.

Mä oon ensikengät ostanut nauhalliset.Ja joka lapselle on uudet ostettu.

Pompula miksi Nea ei syö lihaa?saako udella?
Mä oon tuplannut lihamäärän,jotta saisi tarpeesi protskuja poika.
Esikon kanssa kävin astmapolilla ja poika on huiman piiitkä eli ikää hällä 13 vee ja 170,5 cm ja 47 kg.
Hälle aletaan siedätyshoito,kolmevuotinen juttu.
Piikkiä tulee alkuksi viikon välein ja sitten 6 viikon.
3 vee...
Poika ei ihan intona mutta jos sitten helpottais tuo koivun aika.

Miska tuli eilen nuhaan.Mutta NC ollut kaksi päivää pois ja poju nukkui viime yön taas putkeen.Vaikka oli nuha.
Outoo...

Me taidetaan jättää maidot vallan ja syödään erityisen huolella vihanneksia ja lihoja.
Ja kalkkilisää.
Harmittaa kun ei tiä mikä siinä tökkii.

Nyt mentävä!
 
siis syö nea lihaa,kun teen sille lihapullia:)
pointti siis et että neiti ei suutaan avaa jos yritän lusikalla syöttää soseita(no max.3 teelusikallista syö)..Siis minä itse tapaus-sormiruoka kelpaa..
porkkana viipaleita keitän päivittäin kun ne namia.Eilen keitin sei paloja-ihan ok.

la katson niitä kenkiä..
kohta nea mummulle ja minulle ensimmäinen vapaa-aika (5h) shoppailla yksin ja mennä kasvohoitoon :)
 
Okei...mä aattelin että onko jokin muu taustalla.
Meillä Maisa oli sellanen että vasta 10 kk jälkeen alkoi syömään kiinteitä paremmin kuin muutaman lusikallisen.
6 kk oli täysimetystä niin ei lapsi huolinut lusikkaa.
Edellispäivänä juttelin astmapolilla sairaanhoitajan kanssa ja sanoi että uus suositus on allergialapsille 4 kk täysimetystä sillä herkkyyskausi on 4 kk iässä ja samoin suolisto tarvitsee muutakin kuin maitoa vain.
Mä allekirjoitan tän kyllä.
 
Heippa!

10kk-neuvola oli tässä yksi päivä (taisi olla ma:na). Mitat 9600g ja 73.9cm. Eli painoa tullut kahden kuukauden aikana +500g. Ihan hyvin, kun olisi voinut olla paljon vähemmänkin. Neitokainen nimittäin on heittänyt nyt syömisen lähes kokonaan pois. Massukivutkin tulleet takaisin siitä huolimatta (epäilen, että kauraherkusta tulee, jota syö kuitenkin jopa puoli purkkia päivän aikana, joskus menee koko purkkikin). Onko muilla massukivut palanneet?

Onnea töitä saaneille ! Täytyy sanoa, että nyt, kun itse olen n.kuukauden ollut töissä, niin on elämä avartunut jotenkin. Paljonhan me tuon neitokaisen kanssa liikuttiin aina, mutta kuitenkin se oma aika (jota on töissä... :LOL: ), niin on erittäin tärkeä. Tunnen olevani muutakin kuin äiti. Eli täytyy todeta, että minä olen ehdottomasti työssä käyvä äiti entä kuin kotiäiti :). Amalialla on mennyt hienosti nyt hoidossa alun vaikeuksien jälkeen, joten sekin on vienyt lopunkin huonosta omatunnosta pois.

En kauheasti ehdi enää tosiaan täällä käydä, kun työ ja sitten kotona kuitenkin toivoo olevansa tytön kanssa ja vapaapäivät on sitten yhtä hulinaa pääasiassa.

Katalle jaksamista pienokaisen kanssa. Toisaalta, jos muutkin lapset hoikkia, niin ei varmaan sen puolesta hätää.


Myy
: oletkohan kirjoitellut (pikalukua harrastin), mutta miten teillä pojan sanavarasto kehittynyt nyt, kun alkoi niin aikaisin juttelemaan sanoja? Ihan mielenkiinnosta kysyn eli siis lisääntyykö sanat säännöllisesti vai onko sanojen oppimiseen tullu taukoa ?

Meillä neiti edelleen nousee tukea vasten seisomaan, muttei ole alkanut ottaa askelia. Kovasti odotan, milloin askelia alkaa kunnolla ottamaan, kun sen verran "kauan" seissyt jo tukea vasten.

"Sanoja" on mamma (=selkeästi maito) ja sitten nanne (=nalle)..muita en vielä sillain laske, kun en ole varma yhdistyykö oikeisiin kohteisiin. :p .

Eilen päätin, että nyt jää maito pois öistä. En jaksa enää ravata juottamassa pikku määriä maitoa kerralla neidille yöllä. Eli viime yön oli ilman maitoa ekan kerran ja hirveää huutoa oli tunnin verran, kun maitoa ei saanut. Moni muukin taisi olla lopettanut yösyötöt. Vettä annoin ja siltikin mielllään litkisi...toivottavasti ei käänny siihen, että vettä pitää saada..se nyt olisi jo jotain taas sitten.. :eek:

Anteeksi, etten nyt kommentoi muita. En ehdi...jaksamista kaikille ja aurinkoista kevättä (mitä nyt lunta tullut taivaalta koko päivän..ihanan isoja hiutaleita muuten..)

Pepsukka ja neiti 10kk.

P.s. Päivitän kuvan profiiliin. Kuvassa neiti 10kk, tehnyt itselleen vadelma-kaurapuurokampauksen..(ei taas vaihteeksi ruoka uponnut)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pepsukka81:

Myy
: oletkohan kirjoitellut (pikalukua harrastin), mutta miten teillä pojan sanavarasto kehittynyt nyt, kun alkoi niin aikaisin juttelemaan sanoja? Ihan mielenkiinnosta kysyn eli siis lisääntyykö sanat säännöllisesti vai onko sanojen oppimiseen tullu taukoa ?
On niitä uusia sanoja tullut aina välillä, ei kuitenkaan mitenkään säännöllisesti. Nyt sanavarastossa tyttö, hei, isi, äiti, kissa, tissit, :LOL: mummu, ukki ja täti. Noita tummennettuja käyttää selkeästi enemmän. Kovasti tuntuu uusia harjottelevan ja sanookin välillä, mutta ne kuulostaa vahingoilta. Eli sanoo vahingossa sanan kuuloisen jokelluksensa seassa tarkoittamatta sitä. En o saanu selvää mitä sanoja harjoittelee, mutta mielenkiinnolla odotan.
 
Moikkis!
Ihana kikkarapää siellä Pepsukalla,vaiko olikos se kaikki sitä vadelmaa???
Söpö tytteli kuitenkin...

Ja eihän tuo paino ole siinä määrin ongelma jos käyrä olisi nouseva taikka ees pysyis viivana.Vaan kun se on jyrkästi laskeva.
Muut on olleet pieniä joo myös mutta kasvaneet omaa käyräänsä.Miskan käyrä on ruma,alamäkee 5 kk lähtien.
Onhan täällä muitakin joilla paino siinä 8 kilon tuntumassa.Ei oikein voi verrata lapsukaisia toisiinsa,ei ees näitä omia.

Miskalle iskenyt kaamee jota ei todellakaan kaivata.Mutta se nyt tuli ja ruokailut on ihan pannassa.Mä en kestä...
EI juo eikä syö.
No,tänään saldo sentään jotain 3 desin luokkaa kiinteitä,iltapuuroon luotan että se menis.
Korvat täytyy huomenna käydä tarkastuttamassa.

Miskalla on omaa mölinää mutta äiti ja hei sanoo sekä anna.
Ne tulee melkoisen hyvin.Kävely ei ole edistynyt sen isommin,huonekaluja pitkin taapertaa mutta siinä se.Osaa kattoa kyllä missä ne pahat paikat on ja niitä välttää.

Nyt repii mu a jaloista niin että mentävä...
moikksi!
 
neukkulaterkkuja 10kk

Kasvu: Pituutta tullut hyvin
Virkeä, terve tyttö
Seisoo tukea vasten
Päivähoidossa viihtyy
Iho hyvässä kunnossa

7870g 71cm pipo 43.5cm

Seur. nla 27.5.08 klo 10


Nelskun korvakontrolli ol samalla reissulla , korvat siistit
katto myös Nannan korvat terveet nekin
 
Lauantaipäivää kaikille!

Meillä koettiin eilen illalla riemun hetkiä, kun vauva otti ensimmäiset askeleensa...viisi hienoa askelta, ennenkuin tuli pyllähdys! Tästä se sitten taas lähtee, vauvasta on kuin huomaamatta tullut taapero :)

Yökukkumiset silti vielä vähän rassaavat äitiä, lohdukkeeksi kelpaa vain ja ainoastaan äiti ja tissi :| Päivällä kyllä isinkin syli kelpaa, mutta auta armias jos isi yrittää yöllä lohduttaa, tyttö huutaa kuin syötävä! Onneksi silloin tällöin voin nukkua päiväunet, joten hiukan saa univelkaa pois...

Tyttö ymmärtää jo paljon asioita, jos en heti ruuan jälkeen ymmärrä antaa rintaa, niin hän kiireesti konttaa luokse ja alkaa maiskuttaa suutaan; tissiä tänne ja heti! Kirjoista osoittaa kysyttäessä asioita ja kotona tietää jo paikkoja ja esineitä ja "keskustelee" tietysti kovasti. Tarkoituksellisia sanoja on oikeastaan yksi, "anna".

Kevät etenee kohisten, kohta pitää hankkia kengät, jotta pääsee ulkonakin tepastelemaan. Tilasin juuri Patapum-repun, siinä on hyvä kantaa tyttöä, kun leikkii isosiskon kanssa pihalla, joka paikkaan kun ei rattaiden kanssa pääse ja kauppareissussakin jo testasin reppua, hyvin toimii ja vauva viihtyy siinä. Pienempänä kokeiltiin kantoliinaa, mutta se tuntui liian vaivalloiselta solmia ja asetella.

Eipä muuta, omia kuulumisia vaan taas... ei tässä pahemmin ehdi kuulumisia lueskella, kun suurin osa päivästä kuluu vauvan perässä "juostessa" ;)

Hauskaa kevään jatkoa äideille ja vauvoille!

Katti ja vauva (kohtapuoliin 11kk)

(uudempi kuva profiilissa)
 
Ja taas käytiin lääkärissä... Toinen korva oireilee parantumisen takia ja saatiin toista kipulääkettä. Myös nenätippoja kehotti laittamaan, että saatais korvien ilmastointi paremmin toimimaan. Jospa meidän yöt noilla rauhottuis.

Jätkällä on kohteliaisuuksien oppiminen meneillään... :D Eilen sano hyvä, opettelee sanomaan kiitos ja päivää. Ihana! :heart:

Ja sitten siivoomaan...
 
Kata: Niin juuri, kun teillä ongelmana se painon Lasku nimenomaan. Se on ikävää. Toivottavasti alkaa jollain konstilla tasoittua. Jaksamista.

Myy: Kiva, kun poika teillä oppii koko ajan uusia sanoja. Voi että odotan, että meilläkin tulee muita sanoja kuin mamma ja nalle. Meilläkin noita vahinkosanoja tulee paljon...ehkä se on sitä harjoittelua.

Neidin maidosta vierottamisesta on nyt kolme yötä kulunut. Olen ihan puhki. Tänään oli vielä aamuvuoro ja tuntuu, etten nukkunut viime yönäkään yhtään: Viime yö oli kuitenkin jo tosi paljon helpompi kuin edelliset. Jospa ensi yön neiti nukkuisi jo kokonaan heräämättä...noh, taitaa olla tosiaan toiveajattelua. Viime yönä huuteli vielä: mamma, mamma...ei saanut mammaa..

Juu, meidän neidillä on luonnonkiharat latvat hiuksissa. On tosi suloiset. :)

Katillakin ihana kuva profiilissa.

Mies lähtee huomenna yhdenyön huvireissulle Rukalle. Odotan sitä ilolla, saa vähän omaa aikaa...ainakin viimeistään illalla, kun neiti nukahtaa. Ja rehellisesti sanoen kaipaan sitä nyt todella, todella paljon. Olemme olleet liikaa yhdessä...(mitäs minä inhosinkaan siinä remonttiajassa.. :p )...ja minulla muuten tulossa tuossa kuun lopussa oma huvireissu. Lähden kahdeksi yöksi Rukalle...(ekaa kertaa neidistä yö erossa kokonaan...kamala ajatus, mutta joskus se on kait tehtävä. Ja siltä reissulta odotan ennenkaikkea UNTA)!!!

Siinäpäs minun lorinani tällä kertaa... :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pepsukka81:
Lähden kahdeksi yöksi Rukalle...(ekaa kertaa neidistä yö erossa kokonaan...kamala ajatus, mutta joskus se on kait tehtävä. Ja siltä reissulta odotan ennenkaikkea UNTA)!!!
Me ollaan lähdössä kesäkuun alussa kaveriporukalla Tukholmassa käymään. Muut odottavat villinä laivalla bilettämistä, mä odotan kokonaisia yöunia! :D
Hieman mahtavat toiset pitää mua tylsänä... :whistle:
 
Olipas terapeuttista käydä pitkästä aikaa lukemassa kuulumisia. Varsinkin kun olen itsekin kovasti miettinyt työasioita ja hankalaa tuntuu olevan.
Hirveästi haluttaisi käydä tekemässä muutamia päiviä viikossa, mutta hoitoon en kyllä vielä raski pikkumiestä laittaa. Alustavasti olen antanut tietoja pariin paikkaan, että voivat kysellä keikalle. Kovin ovat osastonhoitajat olleet tyytyväisiä asiasta, suurin osa sijaisista kun tosiaan ovat vielä opiskelijoita. No, katsellaan tässä, mitä kehkeytyy ja mihin suuntaan. Kiva olis kyllä kuulla töihinlähteneiden kuulumisia, miten "arki" on lähtenyt sujumaan. Pepsukalla ainakin tuntuu menevän oikein hyvin.

Meillä menee muuten hyvin. Pojasta on kehkeytynyt taitava kävelijä, konttaamista ei ole enää muutamaan viikkoon ollut juuri ollenkaan. Sanoja ei oikeastaan ole, jotain pientä matkimista "appu"=lamppu, mutta en nyt niitä vielä laske, kun ei ole vakiintuneet ;)

Neuvolassa käytiin tänään huutamassa...poika ollut kipeä neljä päivää ja eroahdistuskin pukkaa päälle, joten käynti oli aika pikainen. Tarkkoja mittoja en jaksa tarkistaa, mutta pituutta oli hieman reilu 77cm ja painoa n.10,9kg.

Ihania kuvia muuten profiileissa, näin se aika kuluu ja vauva-aika alkaa pian olla ohi! Vaikka vauvojahan nämä ovat vielä omasta mielestä hyvinkin pitkään...

t.auramaria ja poika tasan 10kk

 
Hei!!

Kengistä vielä niin meillä on Julialla nauhalliset kengät ja ne saa jo alkukankeuden jälkeen sujuvasti jalkaan. Esikoisella oli ensikenginä adidaksen tarralliset kengät, koska ne oli leveälestisimmät mitkä löytyi, muut oli mahdotonta saada pojan jalkaan!

Töissä on mennyt nyt hyvin, sen takia oikeastaan kirjoittelu nyt vähentynyt, vaikka joka päivä käynkin lukemassa. Nyt aluksi tämän koulutuksen aikana hieman enemmän tunteja, mutta kun jään yksin niin tunnit tasaantuu siihen 10 tuntiin.

On kyllä ollut tosi kiva nyt käydä siellä, tuntuu heti että kotona jaksaa paremmin. Ja kuten Pepsukka kirjoitti, niin monen kotivuoden jälkeen tuntuu hyvältä että saa olla muutakin kuin äiti, vaikka nämä kullanmurut on mulle edelleenkin se Ykkönen.

Ja meillä kun vielä niin ihanasti, että lapset voidaan edelleen hoitaa kotona, en usko, että olisin Juliaa vielä raaskinut hoitoon kuitenkaan viedä :)

Imettäminen muuten jatkuu edelleen, vaika kertoja onkin enää 2vuorokaudessa. Kohtahan sitä voi alkaa antamaan tavallista maitoa ja sitten meinaan lopettaa kokonaan.

Hapanmaitotuotteet maistuu tytylle ihan hyvin, ainoa että maustamattomasta jogurtista ei pitänyt yhtään!! Vaikka kuinka yritin laittaa hedelmäsosetta mukaan. Milloinkohan voisi antaa niitä marja ja hedelmäjogurtteja?

Ylähampaita Julia on tehnyt taas ahkerasti viikon verran, masu ollut kuralla ja hampaat ihan kuultaa jo läpi, parin päivän uskon niiden puhekavan. Tuntuu kurjalta kun huomaa kuinka kipeää tekee toista, mutta en ole raaskinut kuitenkaan kauheasti lääkettä antaa, ensi yöksi kyllä meinasin taas, kun viime yökin oli panadolista huolimatta aika rikkonaista.

Meilläkin tyttö eilen otti ensimmäistä kertaa neljä horjuvaa askelta ilman tukea... Siitä se nyt sitten lähtee :)

-Hiiviö & Julia vajaat 10kk-
 
Hiiviö, mä oon Niilolle antanut vähän ihan tavallista marja ja hedelmäjogurttia (hammaslääkärien kauhuksi), eihän niissä muu kai ole syynä kun se sokeri miksei sais antaa. Mä en niin kauheen fanaattinen ton sokerittomuuden kanssa oo. En tietty mitään karkkia sille syötä, mutta jos nyt jogurtissa vähän sokeria saa niin saakoot, pestään hampaat kuitenkin =) .

Niin ja hyvänen aika, mähän en oo muistanut ollenkaan onnitella ebbuliinia vakipaikasta, joten siis onnea onnea :flower: enkä muista oonko Hiiviötäkään onnitellut, joten onnea sinnekin :flower: . Ja onnea kaikille muillekin ketkä oon unohtanu :D :flower: .
 
Onnitteluja ja terveisiä myös täältä kaikille! Huonosti olen kommentoinut, mutta hyvä jos kerkiää edes vähän lukemaan... :ashamed:

Meillä pikku miehellä neljättä päivää flunssa ja tänään saatiin sitten korvatulehdukseen kuuri. :( Noh, onneksi pian helpottaa.

Neuvolassa käytiin samalla ottamassa mitat meidän allergioita hoitavan lääkärin tiedoksi ja ne olivat seuraavat: pituus 77,7cm ja paino 11,5kg. Hoikistunut on poika, mutta liekö sitten kävelemään oppimisen myötä ja pituuttakin oli tullut kummiskin paljolti.....

Meillä alkaa ilmeisesti joltain osin ainakin allergiatkin helpottamaan.. Pahinmpia tähän astisista kokeilluista on rypsi ja ohra, possu ja broileri aiheuttaa ilmavaivoja ja tosi hirveitä sellaisia... Tarkoitan etten kehtaa kunnolla edes kauppaan mennä pojun kanssa, hävettää jos ihmiset kuvittelee että mä pieren ja haisen.... :snotty: Niinpä meillä mennään nyt kohtalaisen kivalla kokoonpanolla jo, ruokavaliossa peruna, bataatti, nauta, aprikoosi ja kaura. Possua ja broiskua silloin tällöin. Nyt ajattelin seuraavaksi ottaa kokeiluun vadelman ja parsakaalin, sitten ehkä aletaan hieman jo maustamaan ruokia, että päästäisiin kohta samoihin ruokiin muun perheen kanssa. Edes silloin tällöin.

Hampuja on ollut meitillä kahdeksan, ollut jo kolmisen kuukautta, että niitä lisää odotellessa... Ja sanoja odotellessa myöskin, tällä hetkellä meidän miehellä on niitä tasan yksi, kuten isolla äijällä pitääkin eli NAM, NAM. :D

Jahas ja vaunusta kuuluu...

Jonna ja Jere 10kk
 
Kiitos kenkä vastauksistanne. Kuinka moni pitää niitä sisällä?Meillä Nea ottaa jo sivulle askelia ja tänään lähti konttaan(siis oikea oppisesti :LOL: ) on osannut satunnaisesti ottaa konttausliikkeitä,mutta nyt kuuluu tap tap,kun kädet läpsähtää lattiaan...

Laitoin ekaa kertaa Nean kuvan profiiliin- 9kk iässä otettu..

Luulin aina että se kuvien laitto on vaikeaa,enkä siis ole 9,5kk aikana kertaakaan sitä kokeillut vaikka se siis oli niin helppo juttu..hiuksia neidillä ei ole paljoa,mutta vähän kasvanu jo :p
 
Nopsaan nostelen ja totean tuohon kenkä-asiaan että meillä ei ainakaan niitä sisällä pidetä, nyt kun on alkanut olla ulkoiluilmoja, niin ollaan niitä sitten testattu vähän kerrallaan aina tuolla pihamaalla. Tietty siellä on muutenkin haasteellisempaa tuo kävely, hiekalla jne. ja saa koko ajan olla varuillaan.. Mutten muista pitäneeni aikaisemmillakaan lapsilla niitä sisällä.... Tietty niitä sielläkin voi reenailla, jos haluaa. Onpa varmempaa askellusta sitten ulkosalla..

Nukuttamiseen liittyvä kysmys vielä: Meillä poika on aina nukahtanut suhteellisen helposti iltaisin, joko syliini maitopullon päälle sohvalle tai sitten unirutinan alkaessa omaan sänkyyn.. Nyt kun ollaan oltu kipeänä ja korvatulehduksessa, niin poju ei millään tahtoisi nukahtaa ilman kävelemistä! Olen aivan tuskastunut.. Mahtaako olla ohimenevää vai jääköhän päälle? MIkäli jää päälle, onko hyviä kikkoja millä saisi taas nukkumaan "oikein"? Tai siis kuten ennen....

Jonna ja Jere 10kk
 
Apua kuinka nopeesti vauvat kasvaa höpötteleviksi taaperoiksi! Alinalla ei oikeita sanoja vielä tule, mutta "mämmmäm" alkaa kuulua kun ruokaa näkee :p Konttaamalla liikkuu ja jonkun verran puita pitkin. Pari päivää sitten pääsi portaisiin ja kiipesi sitten kerralla yläkertaan asti. Täytyy pitää portti tiukasti kiinni, sen verran hurjan näköstä se kiipeeminen on...

Alinan ensikengät on tarralliset. Olen kyllä kuullut että nauhalliset istuisivat paremmin, mutta täytyy myöntää, että tällä kertaa ratkaisi jonkin verran ulkonäölliset seikat.. :whistle: Ihastuin niin kovasti noihin Reiman kenkiin, eikä nauhallisissa vaihtoehdoissa ollut lähellekään yhtä kivannäköisiä. :ashamed:

Alina käyttää kenkiä ulkona leikkiessään. Ei niistä kyllä pohjat pääse likaantumaan :D Sisällä ollaan ilman kenkiä. Pojalla pidettiin kenkiä sisälläkin fysioterapeutin ohjeesta, koska poika varvasti tosi voimakkaasti (en nähnyt ekan vuoden aikana kertaakaan, että olisi laittanut vasemman kantapään alas).

Pepsukka: Missä Amalia on hoidossa? Mitä alun hankaluuksia teillä tuli? Muutkin saa kertoa mihin saa varautua, kun vie pikkuisen äidissä roikkujan hoitoon..

Meille tarjottiin sittenkin paikat perhepäivähoitajalle! Tai hoitajille... Vähän joutuu toukokuussa hyppäämään hoitajalta toiselle, mutta ilmeisesti elokuusta lähtien pitäisi olla paikat yhdelle samalle hoitajalle tässä kodin lähellä =) Pelkkää hyvää olen kuullut tästä hoitajasta. Niin kun mun annettiin ymmärtää, että pph:lle on melkeinpä turha hakea, kun ei niitä paikkoja ole... Kesällä lapset saa olla kotona kun serkkuni tulee meille heitä hoitamaan. Kyllä oon onnellinen kun vältyttiin ylisuurilta päiväkotiryhmiltä!

Kiva kuulla, että Hiiviölläkin lähti työnteko hyvin käyntiin. Kyllä mä ootan sitä omaa aikaa... Töissä saa sentään käydä vessassa rauhassa ja ehkä jopa syödä ilman useempaa keskeytystä... Varmasti jaksaa paremmin pojan kiukuttelua ja Alinan puntissa roikkumista, kun pääsee välillä pois kotoa muiden mukuloita kaitsemaan :D

Toivottavasti Jonnan Jere palaa pian normaaliin nukahtamiseen. Jaksamisia!

-ebbuliini ja Alina 9,5 kk-
 
Moikka!

Ajattelin kirjoitella hieman meidän kuulumisia kun Anton nukkuu pikku tirsoja.

Jätkä ei liiku vieläkään, siis eteenpäin. Peruuttelee uutterasti ja hermostuu kun jää jumiin esim. sohvan alle tai pöydän jalka haarojen väliin. :) Konttausasentoon on noussu kuukauden verran, mutta peruuttelu on tapahtunu vielä mahallaan. Konttausasennossa nostelee kyllä käsiään koko ajan, mutta jalat ei vaan liiku vuorotahtia. Nyt ihan viime päivinä on ollut paljon enemmän konttausasennossa, myös liukkaalla lattialla (aiemmin tarvi pitävämmän pinnan) ja peruutellut konttausasennossa. Eilen olin huomaavanani, et ehkä aavistuksen verran sai toista jalkaa siirrettyä myös eteenpäin, eli ehkä hän joku päivä sen jutun hoksaa! :) Meillä on vappuaattona toinen fysioterapiakäynti, jollei ole oppinut konttaamaan. Käyttää kyllä jalkojaan muuten monipuolisesti, joten en ole huolissani, kyllä se siitä! Uusi juttu on myös se, että Anton pääsee istuma-asennosta vatsalleen ja on muutaman kerran mennyt myös vatsalta/konttausasennosta istumaan, eli nyt saan kai sitten virallisestikin istuttaa :D

Ollaan vähän shoppailtu pojalle viime aikoina ja rahaa palaa... Ostettiin välikausihaalari, rukkaset ja aurinkosuojat (vai mikä niitten nimi on) autoon. Muutama hiekkalelukin hankittiin, mutta lähinnä pihalelujahan ne vielä on, aika hiljasta noiden hiekkakakkujen kanssa. :LOL: Vielä hankintalistalla olis ainakin aurinkolasit. Mun ei pitänyt ostaa vielä keväällä Antonille haalaria, olin ajatellut pärjätä kevään vielä äitiyspakkauksen puvuilla ja kurahousuilla, mutta serkkuni kertoi että syksyllä ei paljon pukuja saa. Onneksi avasin suuni, nimittäin ilman olisin muuten jäänyt! Ostettiin Jesper Juniorista Jonathanin vauvamallin puku. Sellossa oli koko 80 loppu, mutta haettiin Myrtsistä. Myyjä kertoi, että jotkut koot ja mallit on jo valmistajaltakin loppu... Ihan outoa mielestäni. Vauvamalliin päädyttiin hinnan ja värin :) :ashamed: takia. Se oli huomattavasti halvempi kuin samanlainen "isompien" puku. Eroa ei ole myyjän mukaan muuta kuin siinä, ettei vauvamallissa ole vyötäröllä kiristysmahdollisuutta. Ajateltiin, että kyllä tuolla pärjätään kevät ja syksy, katsotaan sit ens keväänä uudestaan. Kokemustahan meillä ei aiemmasta ole, joten aika näyttää oliko valinta oikea =)

Varattiin muuten Kanarian matka tammikuulle!!! JEE!!! Sitä odotellessa B)

Tässä raportti meiltä. Poika heräs, nyt on mentävä! Sori taas omavauvaisuus :/

T:Anskuli ja Anton 10kk ja 1pv
 
Moi kaikille!
Minäkin ajattelin pitkästä aikaa tulla kirjoittelemaan kuulumisia kun Eetu nukkuu!

Eli meillä on opittu viimisen kuukauden aikana ihan hirmusesti uutta! Nyt meillä:
- Kontataan
- Noustaan tukea vasten
- Kävellään tukea vasten
- Uusia sanoja oppinut tunnistamaan

Huoh...On äiti pikkasen helisemässä välillä tämän meidän pikku takiaisen kanssa! :D Muutamat kolhutkin on tullut vaikka yritän koko ajan vahtia mutta kun tuntuu poika olevan sellasta kerkeevää sorttia! ;)

Hampaita tulee nyt eteen ylös! Yhteensä hampuja löytyy 6kpl!

Nukkuminen on tällä hetkellä taas aika vaikeata...No viime yö meni kyllä pitkästä aikaa tosi kivasti! Klo20.30- 5.30 nukku ja kerran piti tuttia laitaa suukkkoon! Mutta muuten koko viikko ollut silleen että 2-5 kertaa pitää laittaa tuttia ja kääntää konttaus-asennosta makaamaan! Eli siis varmaan vaikuttaa se kun on niin hirmusesti opittu lyhyessä ajassa ja siihen vielä hampaitten tulo! Ei oo helppoa tuo pienen pojan elämä! ;)

Seuraava neuvola on reilu viikon päästä...Viimeksi (8kk) meidän "jättiläinen" painoi 11,3kg ja oli 74,5cm! Mielenkiinnolla odotan että paljon on tullut molempia lisää 2 kuukaudessa!:)

Niin ja laitoin Pompula81n innoittamana profiiliin kuvan meidän Eetusta! Mulla oli kanssa ihan sama juttu että en ees uskaltanu alkaa yrittämään sitä kuvan laittoa tonne profiiliin mutta nyt kun kävin yirttämässä niin sehän oli helppoa kun heinän teko!:)

Mutta nyt pitää mennä ruuan laittoon!

Nappa ja Eetu (kohta 10kk)
 
Hei vaan!

Onpas täällä ollu taas vaisua. Vaikka täytyy myöntää, etten itsekään enää täälä ihan joka päivä vieraile.

Viikolla käytiin Niilon 10kk neuvolassa ja mitat olivat seuraavat: pituus 72,5cm, paino 9,950kg ja py 45,3. Hb oli 110. Kaikki oli kaikinpuolin kunnossa ja seuraava käynti on sitten 1 veenä.

Mä alotin nyt toissa yönä "kouluttamaan" Niiloa omaan sänkyyn ja eroon yötissittelystä. Ekana yönä se itkeskeli klo 01-02, vaikka sydäntä raastoi niin en antanut periksi. Vettä tarjosin nokkamukista ja ottikin sitä ensin ihan innolla, mutta huomattuaan mitä se on katsoi minua tyyliin "et oo tosissas" ja perään tuli iso itku :'( . Mutta nukahtihan tuo sitten kuitenkin ja aamulla heräsi kuuden maissa, jolloin sitten annoin tissiä. Viime yönä sitten nukkuikin inahtamatta klo 21-06!! Toiveet on korkealla, että öihin saataisiin viimein rauha. Ihana kyllä oli nukkua, kun sai nukkua ihan vapautuneesti, Niilo kun on vallannut suurimman osan mun paikasta makaamalla siinä poikittain x-asennossa ja mun on pitänyt nukkua ihme kippurassa jalkopäässä :headwall: .

Kenkiä ei olla vielä Niilolle ostettu, mutta kaipa sille jonkinlaiset popot pitäis hankkia.

En nyt muista mitä Niilon taidoista olen kertonut, mutta Niilo osaa siis:
-kontata ja vetää itseään istualteen eteenpäin
-nousee tukea vasten pystyyn
-nousee karhunkävely asentoon
-pinsettiote on hallussa
-taputtaa

Kielellinen kehitys ei ole kovin hurjaa ollut, nyt on uutena tullut mämmämmää, mutta muuten ei konsonantteja tule. Kaksi uutta hammasta on nyt pukkaamassa, toinen ylös etuhampaiden viereen ja toinen alas samalle kohdalle. Nämä uudet hampaat ovat sitten kuudennet.

Laitanpa loppuun vielä kuvan Niilosta joka löysi tiensä sinne minne miehen pitää :D


LillaGubben & Niilo 10,5kk
 
Voi mikä ihana kiharapää kaapilla!

Meillä on seuraava neuvola vasta vuosikkaana, täällä on monella ollut kuitenkin 10kk neuvola. Vähän haluttaisi itsekin käydä mittoja katsomassa, neuvolan täti sanoi että jos kasvun suhteen mietityttää niin ilman muuta kannattaa varata myös 10kk neuvola. Ei sillä, ettäkö jotenkin olisi pojan kasvu hidastunut minusta, kunhan vaan oma uteliaisuus nostaa päätään. Ehkä jaksan odottaa pari kuukautta kuitenkin, kun ei meillä ole mitään varsinaista tarvetta käydä neuvolassa.

Meidän pikkuinen ei vielä osaa niin paljoa asioita kuin Niilo. Poikanen nousee polvilleen tukea vasten ja ryömii "haavoittunut sotilas"- tyylillä vauhdikkaasti paikasta toiseen (siis käyttää aktiivisesti enemmän oikeaa kättä ja jalkaa, vasen jalka useimmiten vain raahautuu mukana).

Ja nyt tuolla herättiin, pitää mennä...

Naru ja poikanen melkein 10kk
 
Heippis taas pitkästä aikaa!! :wave:

On tullu tuolla vauvakuume-puolella pyörittyä, mut kun ei tärppää, niin ei tärppää. Ihan terveen vaihtelun vuoksi aattelin alkaa pyöriä vähän enämpi täällä teiän kanssa.. Saa jotain muuta ajateltavaa. Tuntu tosi kivalta lueskella näitä teiän juttuja! :heart: Kirjottelen enemmän paremman ajan kanssa ja kun ehdin lukea teiän juttujakin enemmän.

Pilkkis ja Onni 10kk
 

Yhteistyössä