Kesällä ja syksyllä aloittavat ja jo yrityksen aloittaneet :) vol. 6

Okei, nyt annan ittelleni luvan jännittää. Ihan vähän. Kp 30/24-29. Eilen illalla taas vihloi masua ja tissit muuttu aivan julmetun kipeiksi ja olin niiiiin varma, että aamulla alkaa menkat. Mutta ei. Tänään oon juossut vessassa sen miljoona kertaa, koska koko ajan tuntuu, että menkat alko. Mutta ei niin mitään. Ja se mahan vihlonta on ollut ihan kummaa. Kahtena iltana perätysten on vihlonut mun ihanassa lempinukkuma-asennossa, byääh! Se vihloo joka kerta tuolta oikealta jostain. Välillä säteilee nivusiin. Menkkakivut viihtyy normaalisti molemmilla puolilla. Muuten ei taas tänään kipuja, paitsi esim. aivastaessa, niistäessä, jotain painavaa kantaessa tms. ponnistusten aikana ja taas siitä samasta kohdasta. Ihan kummaa. Ja tänään sain aikaiseksi niin hirveen etomiskohtauksen, että meinasin jo mennä oksentamaan :x mutta sitten se menikin ohi, kun söin. Eikä mulla ees varsinaisesti ollu nälkä, kuhan aattelin testata. Kahvi maistuu ihan kummalle. Ei se nyt varsinaisesti pahaa oo, mutta.. jotenkin kummallista. Ja tissit on edelleen ihan älykipeät. Etenkin tuolta sivuista, kainalojen puolelta. Ei ne kai sieltä yleensä oo kipeet..?

Ai miten niin alko jännittää?? :LOL: Hypin kohta seinille.

Tipetsu, jos menkat ei ala, niin ma teen testin. Uaah. Jännittää. Pidä peukkuja ja toivota tsemiä :LOL:

Mömmömmöö Mä oon ihan varma että oot raskaana!!! Apua! Miten jaksat odottaa maanantaihin? :LOL:

Mulla on tänään kp 27/28-30. Ei kyl jännitä, koska ei todellakaan sellainen olo, että olis tärpännyt. Vähän nippaillut munasarjojen kohdalta, mut aika samaa kuin ennenkin. Suurin merkki et menkat olis sieltä tulossa on se että tissit ei todellakaan oo niin kipeät enää. Kierto vaikuttaa säännölliseltä ja luteaaliaika on onneks yli 12 päivää.

Mukavaa lauantaita kaikille!!! :wave:

mikä toi dpo on? Ja mikä merkitys sillä on?

Mä 'jouduin' tänne uudelleen vaikka tän yhen kersan piti riittää :heart: ja nyt oon ihan ulalla näist jutuist.

Ja sillon en miettiny oviksii enkä muitakaan, huomasin raskauden ja nappasin la:n mukaan oman pinoni :whistle:

Vinkatkaas mulle hyvii pinoja.... oliskos se tää? Vai toista lasta toivovien pino... ja entäs nää ovistikkujutut :$ kerran testasin oviksen niin, että viiva oli eka saman värinen ja sitte tummempi, sit en testannu et lähteeks se viiva siitä haalenee, sit vaa pupuiltiin :p olisko kannattanu viel kattoo et kauan ne viivat on tummii?

Sitte taas seuraava 'tyhmä' kyssä, eilen testasin varuiks ylimääräsellä tikulla ja siihen tuli oviksen kohdalle haalea viiva... eli kaks viivaa mut ei ollu tumma sen minkä ois oviksessa pitäny olla. Eli tuleeko tikkuun aina ne viivat?

Anteeksi typeryyteni :ashamed:

Tipetsu Hienoa, että se oviksen tikuttelu on tuottamassa tulosta! Nyt vaan peitot heilumaan, vaikka nyt ei se paikkakaan olisi niin täydellinen :saint:

Lumpe Mulla on kanssa punaviini paheena :ashamed: Mun mielestä punaviini kruunaa ateriat ja toimii toki ilman ruokaakin. :p

Mömmömmöö Nyt kuulostaa kyllä TOOOOSIII hyvälle :D Siis noilla oireilla ei voi olla muuta kuin raskaana!

Tatskattu
Tervetuloa!

Pikaisesti tulin katsomaan kuulumiset, näin viikonloppuna ei oikein tahdo olla aikaa nettailla :D Mä en kestä, kun mun pitää olla näin riippuvainen noista testeistä, mut jotenkin ajattelin ottaa kaiken irti tästä yrityksestä, kun tää olis meille viimeinen raskaus. Eli testasin tänään, dpo 11 (eli Tatskatulle vielä, tarkoittaa ovulaation jälkeisiä päiviä ) jonkinlaisen haamuviivan tai viivanpaikan. En tiiä, siihen ihan testiajan puitteissa ilmestyi juuri havaittavissa oleva viiva. Vielä ei tosiaankaan tuuletella tilannetta, mutta mielenkiintoiseksi tää menee. Lisäks eilen kun laitoin yhdet paljon käytössä olleet rintsikat päälle, niin ne vaikuttivat pieniltä :LOL: :LOL: Eli täällä empiirinen koe jatkukoot, huomenna teen taas tuollaisen halppistestin, kun niitä tuolla kaapissa on.

Pikaisesti omaa napaa: Menossa kp 31 tai 32/n.30, tein edellispäivänä testin, jossa selkeä haamu, eilen sitten taas tein uuden testin, kun menkkakivut lisääntyivät.. Negaa näytti (oli eri merkkinen testi). Mitään oireita ei oo, paitsi vessassa joutuu juosta normaalia useammin. Vatsaan ja selkään sattuu, se taas viittais menkkojen alkamiseen. Sekava olo kaikin puolin.... :/

Huomenta, onpa ihanaa ku ilmat on alkanu viilenee hieman. Rupes helteet jo ottamaan rankasti päähän.

Emily83 toivottavasti viiva vahvistuis, kuulostaa silti tutulta toi, mulla takana 3 varhaista keskenmenoo.. :|

niiskunenä oi kuulostaa kivalta, toivottavasti plussa vahvistuu!

tatskattu dpo eli days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen. Ite ovispäivä on 0, sit seuraava 1 ja sitä rataa. Sillai helposti tietää koska kannattaa ruveta testailemaan, ku laskee dpo:t. :)

Lily-Jane pidän sulle kyl peukkuja, jos nyt ois tärppikuu. Tuu heti sit kertoo ku testaat!

Mömmömmöö IIK! Oon hengessä mukana ja toivon kovasti että plussaat :heart:

Lumpe, tääl ois kans punkun ystävä. :)

kapybara peukkuja sullekin, kyl se kerkee viel plussaks muuttua :)

Memelisa ja Tipetsu hyvää lomaa!

Muillekin plussaonnea ja ihanaa kesää! Tääl alko Pori Jazzit ja vois piipahtaa tänään siellä jazzkadulla. Dpo ois 4 eikä mitään muutaku pissalla saa juosta usein ja alavatta juilii taas. Joskohan tää ois se meidän tärppikuu. :)

Ihanaa sunnuntaita kaikille :wave:

Täällähän on hirmuisen hyviä oireita vaikka kuinka monella :heart: :heart:
Kapybara Hirmu monellahan on se oma tunne raskautumisesta ollut ihan varma jo ennen kuin edes testi näyttää positiivista!! Toivottavasti sullakin on näin :) Itselläni oli viime kuussa ensimmäistä kertaa ihan varma olo, että nyt vihdoinkin on onnistanut, menkat olivat muutaman päivän myöhässäkin jo, ja sekös vasta varmuutta lisäsikin! Mutta lopulta se täti tuli kuitenkin :| Toivon todella, että sun tunne on oikea :heart:

Mömmömmöö No jösses!!! :) Sä oot nainen raskaana!! :heart: :heart: Oon ihan varma!!Testaa, testaa!! :)

Lily-Jane Jännitän murunen niin sun mukana!! :heart:

EmilyEhkä se toinen testi ei vielä vaan näytä :) Hyvältä kuulostaa haamu!

niiskunenä Voih! :heart: Varovaiset onnittelut haamusta! :) :)

tatskattu Täällä onkin jo kerrottu sulle mitä se dpo meinaa, mutta yritän auttaa noissa muissa kysymyksissäsi :) Se on oikeastaan ihan susta itsestäsi kiinni, että mihin pinoon haluat mukaan, tännekin olet oikein tervetullut, täällä on muitakin kenellä on jo ennestään lapsia :) Ovistestiin tulee tosiaan lähes aina jonkin värinen viiva, mutta positiivinen se on vasta kun viiva on yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolli, itse olen tikuttanut aina yhden päivän sen positiivisen jälkeen, jotta näkee että se haalenee, mutta en tiedä onko sillä loppujen lopuksi mitään merkitystä, kunhan vaan heiluttelee peittoja ainakin yhden päivän sen jälkeen :) Ovulaatiohan tapahtuu 24-42 tunnin kuluessa siitä plussasta, joten ehkä sinne makkarin puolelle kantsis eksyä vielä pari päivää plussan jälkeen ;)

Napis Pidän peukkuja, että nyt on tärpännyt!! :heart: Mukavaa jazzailua!! :)

Tipetsu Ihanaa, että viiva vihdoin tummui!! :) Nyt vaan tärppionnea!! :heart:

Mulla on kp 14 ja ovis lähenee taas :) mä vähän pohdin, että pitäiskö mun tikuttaa ovista sillon tiistai aamulla, ennen lääkäriä, ihan mielenkiinnosta vois katsoa että mitä se testi näyttää ja mitä siellä mun sisuksissa oikeesti tapahtuu!

No en malttanut odottaa huomiseen.. MÄ PLUSSASIN :heart: En osaa olla! Haalea viivahan se on, mutta viiva kuitenkin! Toinen testi odottelee tuolla, teen huomenna tai ylihuomenna, jos kaikki menee edelleen hyvin :)

APUA!! MÄ OON RASKAANA!! Oikeesti, vaikka kaikki ei välttämättä meniskään hyvin, niin on lohdullista tietää, että mussa ainakin tapahtuu jotain! HIHII!!!

Mömmömmöö ONNEA ONNEA!!! :flower: Ihanaa!!! Mä olin ihan varma että plussaat :D

Kiitos Napis ja Vaniljainen tsempityksistä!!! Mulla kyl ei oo paljon mitään oireita mihinkään suuntaan.. Pari kertaa tullut sellainen ihmeellinen aalto, että ihan kuin vatsa olisi sekaisin mut sit ei olekaan. Mä kyl luulen, että menkat ne sieltä tulee. Tänään kp 28/28-30, en oo ihan varma että oliko ovis kp 14 vai myöhemmin, joten voi olla että pari päivää joutuu vielä odottelemaan. Ei oo testejä kotona joten odottelen kiltisti huomiseen :) Yhen neganhan mä tein tossa pari päivää sitten. Toivottavasti tää olis teille molemmille se plussakierto!!! :heart:

Ihania plussia! Ja ihania raskausoireita! Onnea kaikille onniteltaville! =)

Mä oon aina ihan liikuttunut, kun luen näitä teidän juttuja, kun täällä on jotenkin niin ihana tunnelma. Sellanen positiivinen ja vouhahtanut, just sellaiseksi koen omankin oloni. Oon vaan jotenkin hirveän huono kommentoimaan, ja aivan liian itsekriittinen. Useinkin oon kirjottanut jotain, mutta jättänyt kuitenkin julkaisematta...

Omaa napaa. Kun sen hormonikierukan ja raskauden takia viime kuukautisista alkaa olemaan n. neljä vuotta, niin oon ihan Liisa Ihmemaassa näiden omien olojeni kanssa. Ovis bongattu oireiden perusteella kaksi kertaa ( :whistle: ) ja muutenkin oon aikamoinen hormonihyrrä. Pahoinvoiva, kiukkunen ja vaikka mitä. Kuukautisoireita ollu aina loppukuusta kierukan kanssa, joten kuun loppuun kuukautisia odotan. Testauksen aika on sitten elokuun alusta, jos ei menkkoja kuulu. Oon jotenkin kovin varma, että oon jo raskaana, joten pudotus tulee olemaan kova. Onneksi mies on ahkerasti osallistunut tähän projektiin ja peittoja onkin heiluteltu melkein joka päivä! :D

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille,

Peppi

nyt näyttäs siltä että kokonaan vuoto loppunu.ei siis ole vuotanu pariin päivään ja toivoa ettei nyt heti vuotaiskaan..paitsi tietty sitten ku menkat.
Ja toivoa että neki alkais tän kuun aikana niin päästään uuteen yritykseen :)

Paha mieliki menny onneksi ns ohi. Eikä pyöri koko aikaa mielessä se mitä tapahtu.
Eli ns normaalia elämää eletty jonkin aikaa :heart: ja vauvakuume on hirveä :D

Ens viikolla alotetaan yläkerran remppa, ihana saada lisää tilaa...Ja mikä parasta ompahan ainaki remppa tehty ennen ku vauva syntyy..Toiveissa siis kevät-kesävauva :heart:

Kiitoksia tervetuloatoivotuksista ja kysymyksiin vastauksista. Mua kuvotti tänää ja oli maha sekaisin :$ outoa. nyt on kuitenkin vasta kp22/29 ja ovista en muistanu merkkaa et millon se oli... ja kiertoakaan en ole seuraillut, mutta siinä 24-30päivä se täti yleensä tulee. Jospa nyt ei tulis.

täälläkin jännäily saa kohta joko iloisen taI PEttyneen lopun, nyt menossa kp 28/28-30 ja ei millää malttais olla testaamatta jo nyt.. kai se on järkevämpää vielä odotella... :) mulla on mystisesti tiputellu tässä kohta 2 viikkoa , mutta se loppu eilen kuin seinään eikä ole sen jälkeen tiputellu mitään... saa nähdä alkaako kohta tulva vai loppuko se sitten kokonaan siihen<3 pahaa oloa pukkaa, voi tosin olla tästä kuumuudestaki johtuvaa :O

onnea mömmömmöö!

Mahtavia uutisia täällä, onnea mömmömmöö! :heart: Olipa hauskaa lukea plussastasi! Onnea raskauteen! Ja muillakin kiintoisia aikoja menossa. Jännitän kaikkien puolesta.

Peppi Pitkäkorva: Minustakin on hauskaa, kun täällä on tällainen lämmin tunnelma. Älä ihmeessä sensuroi kommenttejasi!

Vaniljainen: Kunpa olisikin se "varmuus" raskautumisesta luotettava merkki. :D Mutta en mä osaa oikeasti ajatella niin... Kun sanon, että olen ihan varma raskaudesta, niin kuvailen sitä fiilistä, joka sillä hetkellä vallitsee. Oikeasti järki sanoo, että ei niitä oireitaan osaa aina niin tulkita, ja jos on jotain häikkää kuukautisten kanssa, niin tekeväthän ne kierron häiriötkin jos jonkinlaisia oireita. Aika skeptinen olen siis sen "varmuuden" kanssa. Vaikka mikä minä olen toisten tuntemuksista sanomaan. Ehkä moni on ihan oikeasti tiennyt asian, ja etenkin jos on useampia raskauksia takana. Näin ensikertalaisena en itse luota "varmuuteeni" oikeasti.

Lumpe: Kiitos kannustavasta kommentista liittyen siihen, että kohdunulkoinen raskaus on oikeasti tosi harvinainen. Olen omasta mielestäni kyllä aika naurettava, kun aloin sellaistakin miettiä, vaikkei edes ole plussaa testitikussa. :LOL: Tämä vauvan yrittäminen tekee ihmisen vähän vainoharhaiseksi, sitä tarkkailee olojaan kamalasti ja kehittelee ties mitä teorioita päässään.

Oma tilanne siis: kp 27/24, ei menkkoja, testi negaa. Raskausoireet jatkuvat (tai niin ainakin kuvittelen), mutta nyt alkaa pikku hiljaa järki sanoa, että kyllä ne menkat sieltä kohta alkavat kuitenkin. Jos olisin tullut tässä kierrossa raskaaksi, niin ovulaatio olisi ollut hurjan aikaisin. Ja niin aikaisesta hedelmöittymisestä pitäisi oikeasti olla jo jonkinlaista merkkiä testissä. Asennoidun niin, että ensi kuussa sitten. Ostin jo greippimehuakin jääkaappiin (nam). Alkaisivat ne menkat nyt sitten jos ovat alkaakseen, niin pääsisi uuteen yritykseen.

Yritän nyt olla lukematta tätä palstaa muutamaan päivään, kun huomaan stresaavani raskausasiaa kamalasti. Mömmömmöön mukavien uutisten jälkeen voi pitää pienen tauon hyvillä mielin. Kamalasti onnea muillekin jännittäjille, tulen kyllä sitten katsomaan taas kohta, kuinka kävi! :heart:

Hätähousu Niisku täällä taas heti aamutuimaan ja niin kovasti poltteli nuo testit taas tuolla kaapissa, ettei voinut vastustaa. Ja siinä se sitten tuli ihan tekstin muodossa: RASKAANA :heart: :heart: :heart: Iiks, mä en voi uskoa tätä todeksi!! Sydän pampattaa ihan hirmuisesti... Samalla onnellinen ja kauhuissaan!

Anteeksi omanapainen vuodatus, mutta nyt ei pysty ajattelemaan selkeästi :ashamed: :heart:

ONNEA Niiskunenä!!! :heart:

Ja kiitoksia onnitteluista. Olo on vieläkin epätodellinen. Uutta testiä en oo vielä tehnyt. Ehkä huomenaamulla. Mutta on tää olo vaan niiiin.. raskautunut :D Mua väsyttääkin aivan julmetusti nyt, voisin niin mennä takas nukkumaan :LOL: Voi että...

Kovasti kaikille plussatuulia! Pistetään plussamyrsky käyntiin, jookos?!

Voi että!!!Ihanaa Mömmömmöö ja Niiskunenä. Onnea kovasti!

Täällä tylsä 14/27 ja tikutin eilen ja nyt äsken. Eipä voi taas kehua tän päivästä ainakaan,todella supervaallea viiva enää,eilen oli vahvempi vielä.Kp 11 tikussa on tummin viiva,muttei yhtätumma kuin kontrolliviiva,eli nyt voi todeta ettei ovisplussaa tulekaan :headwall: :'(
Peittoja on heiluteltu kp 11 ja eilen 2 kertaa,mutta ei ole tainnu ollu kovinkaan paljon hyötyä.

Voi jumaliste!

Onnea teille muille!

sitte vielä kysyisin mielipidettänne, että missäs vaiheessa dpo:ta vois sitte testaa? eli näkyiskö jo ennenku olis menkkojen pitänyt alkaa???

Mieitin vaan, että mulla näky ekan lapsosen kohdalla vasta melkeen viikko menkkojen poisjäämisen jälkeen... mut kaikki raskaudet on tietty erilaisia ja hormonit nousee erilailla. Mut millon vois uskaltaa?

oi ihanan paljon nyt plussia tullu!!!! :heart: :flower:
Tipetsu sillon kun itte tikutin ovista, en saanu IKINÄ tasavahvaa viivaa kontrollin kans!
Kysyin mammaksilta (tilasin sieltä) et missä vika. vastas et, voi johtua myös matalammasta hormoonimäärästä,ei välttämättä merkkaa,ettei ovulois :)
mähän kuvittelin koko ajan etten ovuloi ollenkaan,mut niin vaan pussasin viikko sitte :LOL:
sullahan on se huippu ollu,nii et älä heitä kirvestä kaivoon sisko hyvä!!!

tombatar ja toukka 4+4

Kiitos tombatar kannustavista sanoistasi :flower: Mä todellakin olen ollu siinä uskossa myös,että ellei testiviiva ole tasavahva kontrolliviivan kanssa,ei tapahdu ovulaatiota. Tosin kun nyt miettii aiempia tikutuksia männä vuosilta,niin en kyllä ole tainnut saada koskaan yhtävahvaa viivaa. Kyllähän se lääkärikin sanoi,että ovuloin luomustikin juuri ja juuri ja clomien on tarkotus varmistaa se..No,puputtelut kai osu ihan kohdilleen,mutta jää taas nähtäväksi.

Kai se nyt riitti,että kp 11 pupuiltiin kun vahvin viiva tuli ja eilen? Kp 11 kyllä tuntukin aika mojovia vihlontoja ja eilen oli koko alamaha kipee ja pinkee.Nännitkin kipeyty eilen.

Yhteistyössä