kesäkuussa 2010 laskettuaika

  • Viestiketjun aloittaja haicu
  • Ensimmäinen viesti
Sanni80
Juu, aattelin kans varailla huomenna ajan alkuraskauden ultraan. Pitää kysyä siinä soittaessa, että mille viikolle suosittelee..
Onko muilla ollut millaisia alkuraskauden vatsan nippailuja /kipuja?! Mulla välillä aina nippailee ja yks ilta hetken aikaa sattui aika kovasti. Ajattelin että tässäkö se nyt oli. Mut oon kyllä kuullut et vatsanippailut ihan normaaleja alkuraskaudessakin?! Mut haluan kyllä mennä ultraan oman mielenrauhan vuoksi :) Voin sitten rauhallisia mielin jatkaa odottelua, kun tietää että siellä varmasti on jotain ja kaikki ok. Kun välillä ajattelee että onkohan sitä raskaana, kun olo ihan "normaali". Ja ei se vatsakaan vielä pullota. Odottaa jo kovin vatsan näkymistä. :)
Mukavaa odottelua kaikille!
 
kesävauva
Minä myös ajattelin huomenna soitella neuvolan tätille aikaa ultraan ja neuvolakäynnille. :) Itselläni on välillä ollut melko oireetonta, tuskin huomaakaan muutosta kehossa. Sitten taas välillä oikein vihlaisee kunnolla, äskenkin jo hetken ajattelin, että vuoto alkaa. Mutta ei sitten kuitenkaan. Aika harvakseltaan tuolla masussa kipuilua tai nippailuja on. Päivisin ehkä on enemmänkin tuntemuksia, mutta aamulla ja yöllä hiljaisempaa. Minulla tuo masu on sen verran turvonnut, että hivenen pömpöttää. Pahoinvointia ei onneksi vielä ainakaan ole ilmaantunut.

Iloista odotusta!
 
ekaakertaako?
Heissa taas..

Ensimmäinen, sulla on sama laskettuaika päivä, mutta viikot + päivät meillä hiukka eri (?)

Tosta ultrasta sen verran, että se itse ultra on sen jonkun noin 70€, mutta siihen päälle tulee lääkärin palkkio, mikä on sen saman ja toimistomaksu, eli noin 150€ tuo lysti kokonaisuudessaan maksaa. Edullisin oli tosiaan Diacorissa kun noita soittelin läpi, siellä kustannus noin 130€:a. Kelakorvauksen saa jos lääkäri merkkaa käynnin sairaudenhoidoksi, muuten ei. Mulle ajanvarauksesta sanottiin, että rv 8-12 kannattaa tuo ultra tehdä, mutta nyt näkyy jo kyllä rv 6 lähtien.. itse nyt siis varasin sen ultran rv. 7 loppuun ja uskon ja toivon, että näkyy jo jotain.. Jos nyt muuta ei saa tuosta ultrasta niin ainakin tulee tutkittua paikat samalla, että mulla kaikki kunnossa jne.

Sanni80: Kipuja ja nippailuita kyllä on ollu täällä paljon varsinkin rv. 5-6 aikaan, nyt tälle viikolle hiukan helottanut kivat, mutta pahaaoloa on kyllä! Tänä aamuna oli erityisen vaikea lähtö ja nousu sängystä..

Kesävauva: Mulla sama juttu, että on niin turvoksissa ja varmaan lihonutkin kaiken mässäilyn vuoksi, että vatsa pömpöttää. Käytänkin vaan oikeestaan pelkästään löysiä / venyviä vaatteista. Jotkut siskon antamat mammahousutkin on testattu kun ei kauheesti siistejä mukavia muita housuja ole. Tuntuu, että mukavat vaatteet helpottaa myös pahaanoloon ja vatsakipuihin.. Mulla pääsääntönä nyt ollu, että teen / oon just niin kun hyvä olo on ja hyvältä tuntuu..

 
Catriina
Mulla nippaili masussa viime viikolla muutamana päivänä aika kipeästikin. Oikein vihloi kunnolla välillä. Makuuasennossa sitten rauhoittui. Nyt nuo menkkatuntemukset ja juilimiset on rauhoittaneet jo paljon siitä.

Mulla alkoi pari päivää sitten ällötys oikein kunnolla. Aamulla ällöttää ja päivisin. Varsinkin silloin kun vatsa on tyhjä eli koko ajan pitää syödä jotain. Mehuja juon ja ne auttaa. Mitää rasvaisia ruokia ei saa alas.

Karkit ja suklaat jätin pois ruokavaliostani noin viikko oviksen jälkeen eli kohta tulee kuukausi täyteen karkitonta ja suklaatonta elämää. Toivottavasti en sorru joulunakaan. Nyt tuntuu että tosiaan esim. reisistä on lähteny pari senttiä pois, mutta vatsaa turvottaa ja tuntuu että olisi jo 10+ viikoilla raskaana. :))) Laihduttaahan raskaana ei saa, mutta yritän syödä sitten sitten noiden namujen tilalla enemmän kasviksia ja hedelmiä. Esikoista odottaessani painoindeksi oli 21 paikkeilla ja raskauskiloja tuli noin 14. Nyt noista kiloista on vielä pari jäljellä.

Mä en ole menossa varhaisultraan ainakaan tällä tietoa. Eka neuvola ois viikon päästä. Esikoinen nähtiin eka kerran vasta rakenneultrassa, joten uskon, että jaksan nyt odottaa siihen np-ultraan asti joka on jo muutaman viikon päästä kuitenkin.

Tällä hetkellä siis meidän kaupunki tarjoaa vain np-ultran, mutta ensi vuoden alusta myös rakenneultran. Alkuraskauden veriseulaan olen menossa kuten viimeksikin ja se pitäs olla ihan parin, kolmen viikon sisällä.

Aurinkoista viikon jatkoa kaikille kesävauvaa odottaville!

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 6+1
 
ekaakertaako?
Catrina: Kuuleeko noista veriseuloista jne muista tutkimuksista sitten neuvolassa? Mulla neuvola rv. 9. Eli jo reilun parin viikon kuluttua.. sillon kun varasin sen tuntu että siihen ihan sairaan pitkä aika, mutta näin vaan on jo pari viikkoa menny!! huh !
 
Catriina
Ekaakertaako?: Joo, ekassa neuvolassa neuvolatäti kertoo niistä tarkemmin ja varataan niihin sitten ajat. Mullakin oli esikoisen kohdalla eka neuvola rv 9 ja hyvin ehti silloinkin varailla noita aikoja.
 
Ensimmäinen
Ekaakertaako?
Joo, oon itekin hieman ihmeissäni noiden laskujen kanssa. Neuvolasta sanottiin että ois 5.6 laskettuaika, mutta kun tiedän että kiertoni on pidempi ja 18 kiertopäivänä on ollu ovis, niin laskelmieni mukaan sitten menisi eteenpäin 5 pvää. En oikein tiedä minkä mukaan sitä nyt laskeskelisi.
Mulla kans on ne vatsanväännöt onneksi helpottanut, tuntui että ihan varmasti kuukautiset alkaa, niin otti kipeää. Nyt ollu parempi.
Muuten ei oikein ole oireita, ei mielihaluja. pissalla täytyy käydä usein ja naama kukkii mukavasti. Koskaan kun ei ole finniä ollut. Välillä ihan odotuksen unohtaa.
Tekisi mieli mennä ultraan yksityiselle, mutta en ole varannut aikaa vielä. Neuvolan sain 9 viikolle.
Miten olet nyt Ekaakertaako? laskenut päivät. meneeko 6+3?
oikein ihania odotuspäiviä kaikille.. ;)

 
haicu
Maanantainta vaan kaikille :)

Tänään käyty ultrassa 6+3 pitäis olla laskureiden ja järjen mukaan. Näkyi sikiöpussi mutta ei saanut kaikua esille. Todennäköisesti on tuulimuna. Seuraava ultra vasta ens ke, jolloin rv 7+5 ja jotain jo pitäisi näkyä jos on näkyäkseen... Eli masentavat fiilikset on kyllä..
Eipä muuta ku töiden kimppuun jotta surut unohtuu :(
Neuvolan peruin perjantailta, koska ei mitään järkeä mennä jos kyseessä on tm.

Haicu + epätietoisuus rv 6+3
 
nimbu
haicu: kurja juttu, mutta älä vielä ihan luovu toivosta. Mulla kävi noin viimeksi kun piti olla rv8+ jotain, mutta seuraavalla viikolla näkyi jo pikkukaveri sykkeineen ja paljastui, että viikot vaan eivät olleet täsmänneet.

Tänään on ollut oikein tosi surkea päivä. En ole (vielä) oksentanut, mutta koko ajan etoo ja väsyttää hirveästi. Esikoinen osallistui nukkumalla vain tunnin päivärit (normaalisti 2-3h) ja heräsi samalla sekunnilla kun sain hommat tehtyä ja yritin kaatua puolikuolleena sänkyyn. Muutenkin tuntuu, että se syö erityisen huonosti ja sotkee superpaljon ja ei usko mitään. Vaikka ihan tavallinen ihana itsensä se varmaan oikeasti on, minä itse olen vaan niin jumissa.
 
Sanni80
Haicu: Toivotaan parasta. Onnea Haiculle seuraavaan ultraan ja pidetään peukkuja.

Mä varasin tänään sen ultran ja siellä sanottiin ettei liian aikaisin kannata tulla. Ja ehdotti päivää jolloin minulla olisi rv 7+4. Kai ihan kohtuullista aikaa jo.. On tämä yhtä jännäämistä kyllä..
 
Catriina
Täältä myös tsemppaukset Haiculle! Toivotaan että seuraavassa ultrassa syke/sykkeet löytyy.

Mulle ei maistu enää ollenkaan kasvikset. Vain kylmät mehut, maitotuotteet ja hedelmät menee alas.

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 6+1
 
haicu
kiitokset tsempeistä :)
Eipä tässä muuta voi kun odotella. Niin ja noista viikoista että kyllä ne pitävät noin paikkansa koska pregnyl pistettiin tiettynä ajankohtaja ja sen jälken oli petipuolellakin tosi hiljaista seuraavat kaksiviikkoa... :(

Noh, odotellaan :) Onneks viikonloppuna tää neiti matkaa perheensä kanssa möksälle jos vaikka murheet unohtuisi. Hyvää odotusta teille kaikille :)

Haicu ja epätietoinen rv 6+4
 
ekaakertaako?
Moikka Kaikki!
Ensimmäinen: Mulla on nyt menossa 6+3 päivät. Itse oon laskenu edellisten menkkojen ekasta päivästä ja sain tuon 5.6 lasketuksi ajaksi.
Haicu: Kurja juttu! Toivoa ei tosiaan kannata vielä heittää, mulla ei kokemusta ole mutta muilla näköjään kyllä, eli tsemppiä sinne kituviikkoon!!

Mietin kyllä nyt siirtämistä tuolle varhaisultralle kun mulla on to vasta tuo 6+5, vissiin kannattaa odottaa vielä seuraavaan viikkoon??? Onko muilla kokemuksia kun Haiculla? Miten jos mitään ei näy, niin maksaako seuraava kerta taas viikon päästä sen 150€?
 
nimbu
Ultrassa on nyt käyty, ja viikkoja ei ollut lähellekään sitä 7+4, mitä kuukautisista voisi laskea. Ei yllättänyt. Lääkärin paras arvaus oli 5+ jotain, mutta kun pikkuinen oli vasta ehkä jotain 4mm, niin varma ei voi olla edes viikon tarkkuudella. Siispä ihan niinkuin epäilinkin, uusi yritys viikon päästä. Tärkeintä kuitenkin, että alkio on nähty, ja reipas syke löytyi myös <3

ekaakertaako: Veikkaan, että maksaa ihan saman verran joka kerta, kun eihän se palveluntarjoajan syy ole, jos mitään ei näy viikkojen vähyyden takia.
 
ekaakertaako?
Kiitos Nimbu palaamisesta asiaan. Mä tuossa tein päätöksen ja myöhäistin ultraa vielä viikolla, eli menen ens keskiviikkona ja raskaus tuolloin 7+4, on sitten varmemmin näkyvissä jos samallalailla päivät heittää häränpyllyä kun Nimbu sulla.. Tää on vaan NIIN rasittavaa tää odottaminen ja mielipide asiasta itsellä aihtelee joka tunti.. huh aika rankkaa.. voi vaan kuvitella mitä Haicu käy nyt mielessään läpi.. = (

Tähän fiilikseen sopii todellakin sanonta "odottavan aika on pitkä"!!
 
Tiukku
Minä minä:) en voi uskoa todeksi...testejä tehhy ja monta vielä tulloo menemäänkin:) Aika yllätyshän tämä nyt on eikä meinaa uskoa todeks, vaikka ollaan ilman ehkäsyä oltukin se vuos....tosin ilman mitään yrittämistä sanan varsinaisessa mielessÄ:)

Tää kaipais vertaistukea Espoosta/Helsingistä p-seudulta:)? JA ei oo lapsia ennestää..kaikki ihan uutta ja jännää....ja en tiedä miten päin olis.Piinaava pelko vaa meneekö sit kaikki kuitenkaan hyvin:).

Onnea kaikille plussista:)
 
Ensimmäinen
Haicu; paljon oot ajatuksissa ollut. voimia päiviisi.

En ole itekkään vielä ultraan varannut aikaa. Katsotaan, mieli muuttuu sen osalta. Neuvolaan kun on alle 3 vkoa enää. Olishan murhe ja mietintä pois jos siellä kävisi..:)
 
ekaakertaako?
Moikka Tiukku mä oon Helsingistä ja samassa tilanteessa kaikin puolin, ei lapsia ja pelko "bebassa". Mutta niin vissiin enemmän ja vähemmän kaikki täällä vaikka lapsia jo onkin..

Ootko Tiukku miten pitkällä? Kyllä täällä kanssa kiemurtelua on ollut jo koko tän ajan kun plussasin testin reilut kaks viikkoa sitten.

No mulla palaveripäivä tänään, eli varmaan vasta huomenna koneella. Tsemiä kaikille!
 
Tiukku
ekaakertaako: tänään piti taas tehhä aamupissasta testi apteekin omalla ja kyllä kait se on uskottava, vahva plussa pärähti:). Elikkä ekan testin tein viime lauantaina jolloin menkat oli jo olleet jonkun aikaa myöhässä.

Viime menkoista laskeskelin,että nyt ois menossa siis joku 5 + 4 tai jottain:). Apua. ilen taas lueskelin kaikkee juttuja tuulimunista yms, huoh. No ei pidä nyt niitäkään liikaa ajatella täs vaiheessa.

Ois kyllä kiva vaihella ajatuksia. Mullakaan ei oo ku pohjosessa yks kaveri jolla on jo 3 isompaa lasta, niin jos kaikki menee hyvin, ni ois kiva ku ois vertaistukea suunnilleen samoilla ajoilla menossa:)
 
Sanni80
Tiukku onnea kovasti plussauksesta ja tervetuloa porukkaan! <3 On se niin mahtava tunne, kun saa sen plussan viimeinkin testiin :) Jännätään ja odotellaan kaikki täällä yhdessä ja jaetaan kokemuksia. Mulla jotain 5+3, et aika samoissa mennään :)

Mielessä kyllä pyörii paljon kaikenlaisia ajatuksia ja toivoo että tämä menisi jo nopeammin eteenpäin, että olisin itse varmempi siitä että kaikki menee hyvin. Jotenkin niitä ensimmäisiä sykkeen metsästyksiä itse kyllä jännään kovasti. On tämä niin mahtavaa ja jännittävää aikaa. :)
 
ekaakertaako?
Tiukku: Tiedän todellakin tunteen noista tuulimunista! Huh meillä vielä miehen veljen tulevalla vaimolla moista kokemusta taustalla niin vielä enemmän ajattelee moista.. huh. Kyllä on tullu luettua niin paljon, että itsekin voi sanoa, että ihan liikaa!!! Huomasin jossain kohtaa, että ajattelin jo, että suurinpiirtein kaikilla menee kesken tai on tuulimua tms, että ei tää voi oikeesti hyvin mennä. Mutta kai se nyt vaan on pakko rauhottua ja osottaa siihen varhaisultraan, mikä olis ens ke. Sit tietää enemmän.

Mulla uä aika keskellä päivää, että en tiedä miten pysyn housuissa koko aamupäivän ja miten kokoan itseni jos saan huonoja uutisia töihin kun pitäs takasin vielä mennä.. Täällä PK seudulla nimittäin yllättävän huonosti ilta-aikoja ultraan yksityisellä jos haluaa naiselle. Miehille olis ollua aikoja pilvin pimein, mutta en oo vielä varma otanko oman miehen mukaan ultraan niin siksi otin naisen. Tuollanen tutkimus hänelle varmasti ensimmäinen (gyne) ja jos vielä lääkärinä mies niin voi olla liikaa sulateltavaa.. Katotaan. Todennäköisesti teen kuitenkin niin, että saa odottaa aulassa ja kerron sitten miten meni. Vatsan päältä otettavat ultrat on sitten jo ihan eri asia.. onko muilla kokemuksia varhaisultrasta jossa olis ollu mies mukana?
 
Catriina
Minkälainen teillä on vointi? Mulla on pahoinvointi pahentunut. Eilen ja tänään piti tosissaan yökkiä kun pesi hampaita vaikka oksentaa ei vielä tarvinnut. Ällötys alkaa aamulla ja kestää iltaan saakka. Paras apu on kylmä appelsiinimehu.

Alavatsakivut ovat suht laantuneet ja rinnoissa on pientä kipuilua silloin tällöin. Miten muilla?

Kyllä muakin jännittää kaikenlaiset tuulimunat ja kohdunulkoiset vaikka en ensikertalainen olekaan. Toivottavasti kaikki menis hyvin meilä kaikilla ja kesäkuun tienoilla saataisiin ne parhaimmat palkinnot syliin itse kukin. :)))

Mulla on eka neuvola maanantaina aamulla. Mies tulee mukaan. Siellä varaillaan myös niitä ultria ja verikokeita. Voin joutua sokerirasitukseenkin sukurasitteen perusteella. Äidillä on kakkostyypin diabetes. Viimeksikin "pääsin" siihen mutta vasta muistaakseni joskus viikoilla 25+.

Hyviä vointeja kaikille odottajille!

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 6+4
 
Ensimmäinen
Mois kaikille!

Mulla on mennyt tää alkuraskaus kyllä niin mutkattomasti, ettei oikein mitään. Noin vko sitten ne vatsanvihlonnat on helpottanut. Ne oli kyllä järkkyjä, aattelin kyllä joka kerta että on kumma jos ei vuoto ala.
Vuotoa minkäänlaista ei ole ollut. Rintojen arkuus on myös helpottanut. Kasvot on kyllä niin finnien peitossa ja kun edelliset paranee, seuraavat tulee :)) mulla kun koskaan ei ole niitä ollut, niin on suuri muutos.
Vetämätön olo meinaa olla, ei jaksaisi tarttua asioihin ja suurin mitä on niin ummetus. Outopiirre sekin mutta inhottava.
Tänään ois 6+5 ja suuressa mietinnässä edelleen se, että meniskö varhaisultraan. Ihan vaan oman mielenkiinnon vuoksi. TUntuu että nyt on niin paljon kaikkea muuta. Mieli vaihtuu kokoajan asian tiimoilta. Heh. kuuluu kai asiaan.
Alavatsa on kyl alkanu pyöristyyn. tai sitten on ihan turvoksissa. Onko teillä muilla samoja tuntemuksia, Tuntuu niin taivaalliselta laittaa kotona verkkarit jalkaan farkkujen sijasta.
Ensimmäinen neuvola kaupungin puolesta kans lähenee. On tosiaa 2.11 ja mennään kaiketi mieheni kanssa sinne yhdessä. TÄmä on molemmille ensimmäinen raskaus vaikka ympärillä on melkein suht kaikilla jo tenavat.
Ikää meillä on mies 30 ja minä 29.
Tällaistä tänne meille. Jännittyneet fiilikset kaikinpuolin.

Mukavia päiviä kaikille :)
 
EnnaN
Täällä odotetaan esikoista syntyväksi 5.6.2010. Ehkäisy jätetty pois vuoden alusta ja yritys ollut...no...sitä sun tätä. Kuukautiskirto ollut hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen 1,5 vuotta sitten...no...sitä sun tätä. Sain teroluteja joulukuussa ja söin sitä kaksi kolmen kuukauden kuuria alkuvuodesta. Kesä meni rakennusprojektissa ja unohdin seurata kiertoa. Viimeiset menkkamennikäiset olivat ja menivät elokuun alussa. Kolmisen viikkoa sitten tulin laskeskelleeksi, että ei näy punaista aaltoa (ei mitään uutta sinänsä), mutta kun ehkäisyä ei oltu käytetty ajattelin testata. Testi näytti negatiivista, mutta vilaisin tikkua vielä ennen kuin heitin sen roskiin ja huomasin, että siihe oli ilmeistynyt toinen himmeä viiva. tein ohjeen mukaan uuden testin kahden päivän päästä ja taas sama juttu: nagtiivinen, mutta "yliajan" jälkeen heikko postiivinen. Luin ohjeista, että testia ei saa tulkita yli 5 min jälkeen joten ajattelin asian johtuvan siitä. Varasin työterveyden kautta ajan gynegologille viime maanantaiksi, että vilkaisee, että paikat on kunnossa ennen kuin haen taas teroluteja. Istu ja pala, siellä oli pikkukaveri 4 mm, syke ja kaikki. Lääkäri sanoi viikkoja olevan 6+3 eli tänään siis 6+6. Ovulaatio oli ollut elokuun menkkojen jälkeen myöhässä. Tai myöhässä ja myöhässä: yli 14 päivää vuodon jälkeen. Ei kait tässä sitten mitään: vähän hölmistynyt olo. Omituisinta on, että olen nyt vasta kuultuani asiasta huomannut raskausoireita: väsyttää, yököttää, naama kukkii. Vai onko sitten etten aikasemmin pistänyt niitä merkille kun en asiaa epäillyt?
 

Yhteistyössä