***Kesäkuun Vauvat 2008***Tammi

täällä on taas nukuttu todella huono yö.. |O
perskankkuun sattuu niin paljon etten voi olla vasemmalla kyljellä ollenkaan.. :ashamed: sitten mies ja toisiks nuorin valtaa koko sängyn (160cm) ja minä yritän siinä välissä jossain nukkuakin.. :headwall: :LOL:

pakkastakin on -14,eipä taida olla pihalle tänään mitään asiaa.. |O

mahasta mulla on maha kasvanu aivan valtavaksi.. :ashamed:
laittelen myöhemmin siittä kuvaa jos onnistun..
mutta nyt on kadottava laittamaan takkaan tuli.. ja leipomaan isommalle naikkoselle 13v synttäri kakku:wave:

tuire ja mini 16+0 :heart: :heart:
 
Ja kaikille kesäkuisille, en oo kerinny lukemaan tuota joulukuun palstaa, niin kaikki uudet ja vanhat joilta tullu päivityksiä Listaan niin...Laittakkaa mulle yv:tä, ja näin tehdään myös jatkossa, niin mun on helpompi pysyä ajan tasalla!!.. =)

Eli tervetuloa tänne kesäkuisiin ja tosiaan kaikki uudet ja kaikki päivitystä tarvivat, mulle yv:nä...

On niin kiwaa ku tämä porukka suurenee!!! :heart: Mun piti jo tehdä uusi toinen sivu että mahtuu...Ja sit mä mä mokasin että kaikki mun yv:t poistui!!!Eli voisko kaikki taas laittaa uutta viestii...Niin päivitän listalle.
Merkatkaa otsikkoon kumpaan listaan kuulutte, baby vai baby2...niin olis helpompaa...huoh...joskus tämä listan hoitaminen tökkii, mutta aina tulee uusi päivä =)


http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby2

 
Hansu, sullahan on ihana maha! Oh, tollasta odotellessa :)

Hei auttakee, jalkojen hermosärky polvista alaspäin on käynyt ihan mahdottomaks! Ei varsinaista kipua, vaan hermoja raastavaa särkyä, joka pitää hereillä vaikka koko hemmetin yön, jos sille päälle sattuu :x Onko teillä samaa ja kuinka himskatissa ootte sen nitistänyt?! En haluais kauheesti mitään panatooliakaan ottaa, mut koht on pakko. Iltaisin on suht paha, mut aamuyöstä ja aamulla vasta onkin! Itse asias särkee nytkin, pah.
Jos kellään on MITÄ VAAN ehdotuksia, vaikka sitte hullujakin, niin antaa tulla :kieh:

Näillä valituksilla tällä kertaa.

HUBAA VIIKONLOPPUA, MAMIT!

Helmi ja Raimo 15+2 (Apua, joko mäkin alan kallistua tohon miehen antamaan kamala(a)n "hauskaan" vauvanimeen?!)
 
Huomenta!

Onpas tullut ihan hirveesti tänne uusia, lista on tosiaankin jo piitkä :) Lämpimät tervetulotoivotukset kaikille uusille :wave:

Täällä ei kyllä kiinnostus/rohkeus riitä kokeilemaan tuota kestovaippashowta... menee osittain laiskuuden ja "mukavuuden" halun piikkiinkin :ashamed: Mutta hattua nostan niille jotka edes kokeilevat touhua! Itsellä kun ei löydy kiinnostusta edes kokeilumielessä.

Täällä alkaa flunssa pikkuhiljaa hellittämään. Nenäliinoja on kulunut viikon aikana ainakin 1000, ihan totta! Ja Panadol Hot on myös ollut kova sana. Ja kymmenen pisteen vihje kaikille yskästä/kurkkukivusta kärsiville on Bafucin mint. Se on sallittua raskauden aikana ja puuduttaa ja desifioi kurkun. On auttanut mua tosi paljon nukkumaan mennessä, kun aina maaten mennessä on alkanu yskittää ihan hirveesti. Ja lääkärien kanta yskänlääkkeille raskauden aikana on ollu EI. Ni toi on kyllä pelastanu!

Kirpakkaa pakkaspäivää kaikille!

NASU-masu 18+5
 
Helmi mammaksi yks pienen pieni konsti mulla on, joka auttaa ainakin omiin yöllisiin polvi ja nilkkasärkyihin. Eli ensin pitkikset alle + sukat, sitten säärystimet ja villasukat päälle. Ja esim. Instrumentariumissa on myynnissä angoravillaisia lämmittimiä polviin, hartioihin ym, mutta itse olen kyllä pärjäilly suht hyvin itse villasta kudotuilla. Ja tää on mulla ihan tosiaan joka öinen varustus, että saan nukuttua. Mutta aina ei riitä lämpö noissakaan ja sillon on kyllä ihan pakko turvautua Panadoliin että pystyis nukkumaan...

eli paljon LÄMPÖÄ LÄMPÖÄ LÄMPÖÄ särkeviin paikkoihin, niin mulla ainakin helpottaa oloa. Paitsi päänsäryssä on poikkeus eli KYLMÄ!

NASU-masu 18+5
 
Huih aamu oli tosiaan kylmä! :|
Tänään se mussu lähtee reissuun, enää musta ei tunnu hauskalta... :LOL: Eilen se vielä kuulosti... Nyt jo tiedän, että illalla puhelimessa marisen sille, että mä haluan sen kotiin... :whistle:
Mä oon reilu..

Huomenna olis tarkoitus siivota, suuresti.
Kun vain sais itsestään irti, mun selkä ainakn irtisanoutuu
aivan näitä hetkiä, kun sen kipu säteilee kumpaankin jalkaan
ja nouseminen on hankalaa. :'(
Noh.. kyl se tästä. Vielä n. viis päivää neuvolaan...
Vaikka emmä tiedä miksi mä odotan sitä niin kovasti,
kun tunnen kuitenkin liikkeet, et tiedän kaverin olevan hengissä..
Ehkä mä vaan haluan kuitenki vielä varmistua sydämenäänillä?

KestovaipoistaMä ajattelin kyllä käyttää vaan
Liberoa. Mä oon niin laiska tuommosissa ja musta se nyt vaan
on helpompaa heittää roskiin käytetty vaippa =)
Saatan kuitenkin kokeilla kestoa.

Mutta aamiaisen jälkeiselle aamiaiselle :D
Voikaahan hyvin!

Vivvi+Puhna 17+5
 
Myönnetään, että olen minäkin miettinyt tuota kestovaippa-asiaa vakavasti. Katselin lähietäisyydeltä kun yksi kaveri vaihtoi kestiksiä 10kk ikäiselle tytöntyllerölleen eikä se touhu niin kovin vaikealta näyttänyt, heh. Pyykkääminen on varmasti toinen juttu sitten...

Viimeksi (6,5 vuotta sitten) mulla kariutui se touhu siihen että en tiennyt mistä niitä kestoja olisi saanut edes ostettua, mutta nythän näyttää netti olevan pullollaan jos jonkilaisia vaihtoehtoja :) . Yksi tuttu pitää lastentarvikepuotinsa yhteydessä ihan luentoja näistä jutuista, ei se kokeileminen oiken tämän helpommaksi voi tulla.

Se vaan täytyisi tehdä, että hankkisi ne vaipat kotiin jo hyvissä ajoin ennen h-hetkeä. Ei sitä sitten heti synnytyksen jälkeen niitä jaksa mistään lähteä etsimään. Saas nähdä jääkö tämä puheen tasolle taas, helppohan se on tässä vaiheessa uhota, eikö.

Oletteko muuten ostaneet vauvalle vaatteita jo? Mä olen ollut tiukkana tähän asti, mutta eilen en mahtanut mitään vaan piti ostaa sellainen nallehaalari, korvat hupussa ja jalkapohjissa tassunkuvat. Meillähän on kaapit tietty pullollaan vaatteita jo eikä vauvan sukupuolesta ole mitään tietoa, mutta kappas kun en mahtanut itselleni mitään...
 
Kiitos, NASU-masu vinkistä! Kokeilen varmasti, vaikka pian nukkumaanmenon jälkeen sukat (tavalliset) lentääkin aina veks, kun tulee niin kuuma.. Ehkä just siks sitte aamusin särkeeki enemmän! Raportoin sitte, miten kävi :D

Itse aattelin surauttaa koneella muutamat kestovaipat ja kokeilla, miten kestokakkarumba lähtee pyörimään :p Musta ne on tosi hieno idea, vaikka sitten käyttäis vain edes yhden päivässä. Toisaalta likavaippojen säilytys saattaa johtaa siihen, et käyttääkin enimmäkseen niitä. Yrittänyttä ei laiteta: kokeilen ja katson, millanen kakkapyykkäri jaksan sitte pienen nupun kanssa olla..!

Itse oon ostanu vasta yhden vauvanvaatteen ja sekin oli aikaa ennen plussaa... Ylipehmonen Volkkari-potkari oli lahja miehelle, kun se on henkeen ja vereen Kupla-fani. Tapaus Äitini sen sijaan yllätti mut taas... Pyydettiin joululahjaks vauvantarvikkeita, kun ei oo enää omaan kotiin mitään krääsätarpeita. Ensin se lupas antaa lahjakortin, jotta voidaan itse valita ja ostaa haluamamme esim. rattaat, mutta kerran sitte soitti hupaisan taikauskoisena, ettei voi antaa sitä vielä näin aikases vaihees, koska se tuo huonoo onnee vauvalle. Nauroin vaan! Siellä se nyt säilyttelee lahjakorttia. Ja oli ihan ymmällä, kun saatiin muilta jo vauvatarpeita. Noh, eilen illalla se sitten soitti ja ähki ihan vaavi-poltteissa. Sormet syyhyää kuulemma kauheesti ostaa ja tehdä kaikkee. Ja oli ostanu mieheltään salaa jo VIIDET potkuhousutkin, tosta vaan :LOL: Olisitte kuullu sitä, ei meinannu pysyy housuissaan. Että sillee se taikausko voi sitte vähän väistyä joskus ostokuumeen tieltä :whistle:

Katotaan, millon mä hurahdan!

Helmi
 

Minä myös ilmottaudun mukaan.
Esikoista odottelen viiden vuoden yrityksen jälkeen. Ei tätä usko todeksi vieläkään vaikka maha kasvaa kovaa vauhtia ja kaikkia mahollisia raskaus oireita riittää. rv 15+1.
Kävin juuri puntarilla ja nyt meinaa hiukan masentaa. kiloja tullut jo lähes kuusi lisää!! Vielä onneksi normaali mitoissa, 170/63
paljonko teille muille on tullut?
 
tuli muuten mieleen..

onkos muilla jo tullut mielitekoja/oksetuksia kovasti??

mä olen huomannut että metwursti ja valkosipulikastike etoo kamalasti ja olut haisee tosi pahalle :x

mielitekoja taas on tullut niitäkin...suolapähkinät ja hedelmät ja tummaa leipää voisin vaikka syödä kilon päivässä :p
 
Tervetuloa messiin uudet!

Maleha
: Meillä odottelua takana 10 vuotta, joten hiukan samoissa tunnelmissa varmaan ollaan. Käsittämätöntä! Ei voi kyllä oikein vieläkään uskoa tätä tapahtuvaksi. Mutta kyllä se ihana esikoinen sieltä vaan on tulossa. Pitäisi nyt vaan nauttia tästä, mutta vääjäämättä jo mietin, että otetaanko ehkäisy käyttöön synnytyksen jälkeen, vai onko utopinen ajatus, että meille suotaisiin muka tosiaan toinenkin.

Mulla on tota lähtöpainoa enemmän, mutta tällä hetkellä ollaan -1 kg lähtölukemista. Eli hyvältä näyttää toistaiseksi. Päätin et max. 5 kg sais tulla, mielellään ei yhtään.

Ei liikkeitä havaittavissa edelleenkään :(

Tiivari + Tyyppi rv 17+5
 
Just eilen sanoin miehelle, et ois ihana kun olis mielitekoja. Mut kun ei ole :(
Alussa kaikessa muodossa oleva broileri etoi, mutta nyt menee sekin. Makea ei maistu yhtään. Onneksi! Metwurstia voisin vetää miten paljon vaan, mutta harmi kun se on niin pirun rasvaista. Parempi mun vaan pysytellä keittokinkussa :LOL:
 
ehkäisystä mä oon aatellut synnytyksen jälkeen ottavani pillerit.kortsuun en enään luota ollenkaan sillä tuossa vieressä nukkuu 1v6kk todiste kortsun käytöstä :D

painosta mulla on paino tippunut -4kg alusta,mutta saas ny nähä 21.pvä kuinkas paljon sitä on tullut lisää.. :whistle: neljä raskautta on takana ja kaikista on tullut sellaset 10-20kg lisäpainoa :snotty: :ashamed: ,mutta nopeesti niistä on päästy eroonkin.. =)
 
Mulle on tähän mennessä tullut painoa +1 kg (RV17+1), mutta mulla normaalisti enemmän ongelmana tuo alipaino, joten ei haittaa! Saa lisäkiloja tullakin.

Edellisessä raskaudessa vähän puolivälin jälkeen oli tullut +13 kg, jota neuvolassa kommentoitiin näin: "ei tuosta ehkä vielä viitsi sanoa kun olit raskaaksi tullessa niin laiha mutta katsotaan sitten ensi kerralla sanotaanko siitä sitten vai ei". Ja muistan että mietin päivät pääksytysten että sanoiko se nyt siitä sitten vai eikö ja pitäisikö sille jotain tehdä.

Tällä kertaa olen päättänyt, että vähät välitän siitä mitä puntari sanoo. Se tulee mikä tulee, minkä sille oikeastaan edes itse tässä mahtaa? Muutama kk synnytykseen jälkeen olin vanhoissa luurankomitoissa jo kuitenkin...
 
Kestovaipoista Olen kyllä tosissani ajatellut ainakin kokeilla niitä, mutta saa sitten nähdä miten se käytännössä luonnistuu :D

Vauvanvaatteista En oo vielä sortunut :D Tosin kantoliinan, pari tuttipulloa ja tuttipulloharja on tullu ostettua.

Ehkäisystä Ei olla vielä asiasta puhuttu, mutta veikkaan että palataan kondoomeihin joksikin aikaa. Saa nähdä :D

Painosta Noussut on noin kaks kiloa, ei siis paljon :p

Nyt pitää vielä jotain pakkailla ennen mökille lähtöä. Ahistaa se kylmyys siellä jo valmiiksi, toivoisin jo melkein et siel ois sähköt, sisävessa ja juokse vesi :D

Hyvää Viikonloppua Kaikille!

-Menhit ja Ella-Viljami 18+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Tää on niin ihanaa ku ei tarvitse enään joka kuukausi pettyä. Toivottavasti kaikki menee loppuun saakka hyvin.

Joo, totta. Me kyllä oltiin jo vuosien jälkeen täysin luovuttu toivosta. Eli enää ei jaksanut edes pettyä. Siksi tää yllättikin ihan täysin. Mutta hyvä näin. Mutta muistoissa on kyllä vielä tosiaan noi jatkuvan pettymyksen ajatkin :( Eiköhän kaikki mene ihan hyvin, kun on onneksi tuo kriittisin aika ohi. Oletko käynyt nt-ultrassa?



Mymmy myy:
Saanko kysyä, että onko sun lähtöpaino ollut normaalin rajoissa. Mulla itsellä kun painoa on liikaa, niin kuulemma painonnousu raskausaikana saattaisi olla vähäisempi kuin normalipainoisilla. Kun kehon ei tarvitse enää haalia varastoja. Aika paljon sun paino on kuitenkin tippunut lähtöpainosta. Oliko sulla runsasta pahoinvointia alussa, vai miksiköhän se on niin paljon laskenut?
 
Paljon onnea Maleha!
Kestovaipoista:Mulla on suuret suunnitelmat kokeilla niitä,mutta mutta...Luulen et oon liian laiska pyykkäri.Esikoinen oli koliikkivauva,ni ylimääränen energia oli hyvin vähissä,mut jos tää toinen olis vähän helpompi :)

Ehkäisystä:Tän ja esikoisen välissä oli käytössä kortsu,kun halusin lapset pienellä ikäerolla.Pillerit ei mulle käy ja ajatus kierukasta on epämiellyttävä...Kortsullakaan ei jaksais loppuikää leikkiä :/

Painosta:Kiloja on tullut nyt +2.Esikoisesta tuli 11kg.Mä oon alipainoinen ja nyt oliskin toiveissa saada ainakin saman verran painoa kerättyä,vähän vararavintoa imetystä varten.

Mielitekoja:Kirpeet hedelmäkarkit,kaikki tulinen ja suolakurkut :p

Bamse 18+0
 
tiivari miniä kun rupesin oottaamaan painoin 66,6 ja pituutta mulla on 163 ja kaikista raskauksista oon vähän laihtunut alussa mutta nyt esikoisen (poika) ja minin aikana on se -4kg lähteny.. :/

alussa muutaman kerran etoi,mutta en koskaan oksentanu sentään..
mahatauti kyllä oli siinä välissä että ehkä se on vaikuttanu asiaan..
jääkaapilla kuitenkin oon mielestäni ravannut jatkuvasti..
pojasta tuli se 18kg lisää painoa joten hyvin vielä ennättää.. :whistle:
 
KestovaipoistaItseä ei tuo houkuttele, joten ihan tavalliset vaipat käyttöön toisellekki.

VaatteetYhtään vaattetta ei olla vielä ostettu, varmaanki rakenne-ultran jälkeen käydään jotain ostamassa. Jos saatais se sukupuoliki sitten selville.

Ehkäisy Jälkitarkastuksessa otan sitten minipillerit. Niitä saa käyttää imetyksen aikana. Ne otin esikoisenkin aikana, ja vaihdoin myöhemmin "tavallisiin".

PainostaSeuraava nla 7.1 ja sitten saa tietää onko noussut minkä verran. Pituus 162cm ja lähtöpaino 56-57kg.

Himo/inhokitNyt tekee hirveesti mieli muroja, onneksi oli kaapissa avaamaton pakkaus. Poikaki narskuttelee samalla =)
Nyt ei hirveesti inhokkeja löydy, sen enempää ku ei raskaana ollessakaan.

Äippä Ja Nasu Rv 15+3
 
Paljon onnea maleha :heart: ja tervetuloa mukaan.

Mulla ei mitään erikoisia mielitekoja, kunhan koko ajan saa syödä jotain. Alussa ei mikään uponnu ja nyt on taas normaali rytmi. kiloja on tullu 4kg. Saa nähä mitä vaaka ens viikon tiistaina neuvolassa näyttää :ashamed: on meinaan tullu syötyä hullun lailla...

Ehkäsystä luulen, että kierukan laitan, kun kortsuista en tykkää ja pillerit ei käy. Jollei isukki yllätä et haluaa kolmannen heti perään... saa nähä kuin tää menee?

Venla ja Tauno rv18+5
 
kysympäs teiltä.. miten olette saaneet maidon aina riittämään vauvalle,kun vaikka olen kokeillut mitä on kaikkien neljän kohtaalla maito loppunut kun seinään 4-6vk päästä synnytyksestä ja haluisin kuitenkin imettää mahdollisimman kauan..

onkos teillä mitään vippaskonsteja?? :D
 
Pakkaspäivän toivotukset!

Himotuksia/inhotuksia ei oikein ole vielä ilmaantunut, ainoa mitä esikoisen raskausaikaan voin verrata, on makeanhimo - esikoisesta ei tehnyt mieli yhtään mitään makeaa, suolaista senkin edestä, nyt taas kelpaa molemmat ihan yhtä hyvin :p

Painonnousu ei tällaista alipainoista hongankolistajaa paljon huoleta, esikoisesta tuli aika tarkkaan +20kg jotka oli pois muutama kk synnytyksen jälkeen. Esikoista odottaessa meillä oli miehen kanssa veto käynnissä, saanko painon yli 70kg:n ja onnistuinhan minä :D

Kestovaippoja haluttaisi ainakin kokeilla, mies tosin sanoutui siitä urakasta irti jo tässä vaiheessa :whistle:

Vauvanvaatteet saavat odottaa kaupassa syntymään asti (mikäli vaan mahdollista), tytön vaatteita on todella reilusti ja niitä neutraaleita vauvavauvavaatteitakin aika läjä, eli alkuun päästään niilläkin.

Mymmy myy: Esikoista imetin kokonaista 13kk, kertaakaan ei lisämaitoa saanut. Välillä meinas iskeä turhautuminen ja paniikki, kun vauva oli rinnalla aamusta iltaan ja illasta aamuun, tilaili vaan lisää, ettei kesken lopu ;) Hirmuisesti en kyllä vinkkejä osaa antaa, täytyy muistaa vaan itse syödä ja juoda kunnolla. Ja ainakin itsellä tuo lapsentahtinen imetys toimi vallan hyvin, tissiä silloin kun vauva tahtoo, oli yö tai päivä. Yöimetykset meillä lopetettiin vasta 9kk:n iässä ja senkin jälkeen taisi yksittäisiä yösyöntejä olla. Neuvolassa ainakin "vannovat" yösyöttöjen nimiin, vaikka kyllä sitten jossain vaiheessa alkoi tulemaan kommentteja "ei se enää yöllä ruokaa tarvitse". Ja mammatee oli muuten yksi, mikä auttoi lisäämään maitomäärää.

Hulda rv 15+4
 
Painosta: Joo alkujaa ol jo 10kg liikaa ja nyt tullu jo se +4kg...mut neuvolan täti vaa lohdutteli et toisille tulee enempi ku toisille,olpa hää ihuna =)

Ekaa imetin 2kk,tokaa sellaset 7kk ja kolmatta 11kk..vippas konstei en tiiä.
Saas nähä kauan tätä viimusta sit imetän...toivottavasti kauan.

Ehkäsystä meil sen verra ollaa puhuttu et mies käyp lääkäris ja siel tehää nipsnaps.
Miulle ku ei toi hormoonallinen ehkäsy käy näide raskaushepatoosien jälkee ja kondoomei inhotaa molemmat.

AadaOlavi 17+0
 

Yhteistyössä