***Kesäkuun Vauvat 2008***Tammi

Hyvää tätä vuotta kaikille!

Vuosi vaihtui ihan mukavasti, esikon kanssa käytiin kävelyllä ja rakettien paukuttelua ihmettelemässä ja muutama hassu ammuttiin kotonakin. Ihmeen hyvin nukahti, joskin pari tuntia normaalia myöhemmin.

Ulkomaille tekisi kyllä mieli, mutta todennäköisesti lähdetään sitten ensi syksynä johonkin lämpimään koko porukalla. Kevät puolella ei itselläni ole enää lomia, ennen kuin sitten alkaa tuo äippäloma.

Omaan napaan ei taaskaan mitään kummallista. Toisina päivinä olen ollut huomaavani pientä liikehdintää ja joskus reippaasti liikkeelle lähtiessä olen tuntenut pieniä vihlaisuja alavatsalla, mutta samanlaisia oli ensimmäistäkin odotellessa, eikä niistä mitään haittaa ollut. Joulut ja uudet vuodet on ainakin käytetty tehokkaasti syödessä ja painoakin on tainnut tulla muutama kilo lisää. Pitänee ottaa hieman kevyemmin tämä uuden vuoden alku, ettei pääse neuvolatäti huomauttelemaan.

Tällä ollaan muuten 32 ja mies 34, eli taidetaan kuulua senioriryhmään!
 
Hyvää uutta vuotta kaikille! :heart:

Pitkästä aikaa minäkin kirjoitan. Joulu meni hyvin, syödessä ja oleskellessa. Helposti on nyt lomalla voinut nukkua kellon ympäri. Eli vieläkin täällä väsymystä. Pahoinvointi on onneksi enää satunnaista, ihanaa!
Sukulaisrumbakin on nyt takana ja arkihan se sieltä huomenna alkaakin. Mutta iloinen on mieli kun tää vuosi alkoi :D , tänä vuonna saadaan lapsia! =) Meidän tuttavapiirissä on ainakin 6 muksua tuloillaan kevään/kesän aikana. Hurjaa!

Meillä tuntuu liikkeet parhaiten illalla. Oikealla puolella se on enemmän kuplintaa ja vasemmalla tuntuu muljahtelut.

Hyviä vointeja kaikille!
-Kylli ja vaavi 17+2-
 
Minä ja avo ollaan molemmat nyt 26-vee ja täytetään tänä vuonna 27, hui :) Mites teillä muilla onko samaa havaittavissa? Eli mulla alkaa aina ennen neuvolaa, sanotaanko viikko ennen jännittämään ihan kauheesti onko vauvalla kaikki ok ja saako neuvolan täti sydänäänet kuuluviin :( Hirvee huoli ja ahdistus valtaa aina mielen, niin ja mulla on ollut verenpaineet aina neuvolasssa ihan sika korkeet ja sitten töissä ku olen mitannut niin enemmänkin alakanttiin.

Minäkään en niin välitä onko tulokas tyttö tai poika kunhan jompi kumpi olisi ;) Itse joudun työn kautta olemaan tekemisissä vaikeasti sairaiden vauvojen kanssa ja toki ajatuksessi on koko ajan keskosuus ja kaikki mahdolliset sairaudet. Oon töissä lasten teho-osastolla ei kyllä mikään paras paikka näin odotusaikana, tieto lisää tuskaa.

Toki jos tulokas paljastais sukupuolensa ultrassa haluttais me se tietää jotenkin ois helpomi hommata nuita vaatteita yms. Oon neulonut pikkuiselle jo vaikka mitä :) Eilen kävin ostamassa kangaskaupasta plyyssiä ja siitä tulee kans pikkuiselle jotain kivaa :)
 
Juu elikkäs Puerto Ricoon, kanarialle lähdetään 11.1 B)

Me ollaan miehen kans molemmat 25-vuotiaita, mies tosin ehtii täyttää 26, ennen ku vauva syntyy =)

Meille toivotaan sitä pientä prinsessaa :ashamed: mutta ei oo tietenkään pettymys vaikka poikakin tulisi, kunhan saadaan terve lapsukainen.
Ja meinataan kysyä sukupuoli, jos se vaan on mahdollista nähdä. Kyllä se pikkunen viime kerrallakin niin nätisti poseeras siellä, että toivotaan samaa ensi kerrallakin. Meillä tosin rakenneultra on vasta 11.2, kauheen kauan joutuu odottaan :/

Mulla meni jouluna pupu pöksyyn, kun piti mun vanhemmille kertoo :ashamed: eli ne ei siis tiedä vieläkään. Toivottavasti ne ei pahastu verisesti vaikka saisivatkin tietää viimeisenä. Mä en vaan jaksa sitä äitin hössötystä, eli ajattelen omaa mielenterveyttäni :D

Miss Piggy 14+3
 
Toivottaa Helmi 24v. ja mies 25v. (hassua, kun olen aina veikannut saavani ekan lapsen 24-vuotiaana Ü)!

Selittäiskö joku mikä on doppler? Mäkin haluun sellasen. Mies sai joululahjaks sellasen puisen "tornin", millä voi kuunnella masuääniä korva tornilla, mut itse en moiseen taivu ;) Odottelen jo kovasti rakenneultran ääniä ja eritoten liikkeitä, joita en vielä tiedä tunteneeni!

Mahankin kasvua olen odotellut vähän huulet alassuiten, kun ei meinaa kasvaa (nyt on 14+6). Teidän viestejä lukiessa tajusin, että varmaan ihan hyvään tahtiin kyllä silti paisun, kun omat vanhat housut ei oo enää viikkoihin menny kiinni... Onneks on pitkiä paitoja, kun kuljeskelen napit ja vetskarit auki :D Kälyltä saadut äitiyshousutkin on tullut jo monessa tilanteessa tarpeeseen, mut kun paino tippui sen verran pahoinvoinnin aikoina eikä oo vielä ees palautunu lähtöpainoon, niin muuten ne pöksyt on liian isoja... Tarttis vissiin paisua vähän joka puolelta!

Silti lääkäri sanoi, et mun kohtu on taaksepäin kallellaan, joten ei se vaavin kasvu siks näy vielä niin pulleesti. Sanoi, että "jonain päivänä se vaan sitten pullahtaa ja huomaat olevas tosi raskaana", heh. Syliapinallakin tais käydä vähän noin. Tosin eilen just kuulin eräästä odottajasta, jolla ei ollut masun masua havaittavissa ennen kuin rv 20 se vaan pömpähti yhden yön aikana...? Tais olla aika riemukas herätys!

Poika vai tyttö? Me halutaan tietää. Olen muutenkin utelias (ja kun omasta lapsesta on kerran kysymys), mutta taustalta löytyy oikea tarina. Aivoinfarktin saanut ylirakas mummuni, josta marraskuussa teille kerroin ja jolle me kerrottiin sairaalavuoteella ihan ensimmäisenä varmuuden vuoksi, nukkui pois muutama viikko kertomisen jälkeen. Olen vuosia pelännyt mummun poismenoa, mutta silti raskauden varmistuttua aloin heti valmentaa itseäni siihen, että kun yksi rakas lähtee luota pois, niin toinen elämä syntyy hänen tilalleen. Ja niinhän siinä sitten tulee käymään. Lisäksi mummuni syntymäpäivä oli 26.6. ja vaavin LA on 25.6., joten hiljaa mielessäni rukoilen, että vauva syntyis tuolloin 26.6. Ja kun olen ihan varma, että tyttö tulee ja perii ihanan isomummunsa ominaisuudet, niin pakkohan mun on saada tietää sukupuoli :D

Matkalle lähtijät, en tiedä, kuinka pitkät lentomatkat teillä on, mut muistakaa liikkua siellä koneessa! Itse lensin rv8 13tunnin lennon ja seuraavana päivänä sain hirveet puolentoista tunnin kouristukset ja jouduin vuorokaudeks yksityiseen sairaalaan, jossa harva puhui muuta kuin äidinkieltään espanjaa. Oli aika pitkä vuorokausi yhden hengen huoneessa ilman ikkunaa tai telkkaria... Syynä ilmeisesti pitkästä istumisesta johtunut rasitus. Seuras siitäkin silti se hyvä, et päästiin siellä ihan ekaan ultraan, aijai. En halua missään nimessä pelotella, mut pitäkää ihmeessä ittenne välillä liikkeessä, josko siitä olis jotain hyötyä. Ja muistakaa lentosukat! Aurinkoista matkaa!!

Nyt koiran kanssa iltapisulle. Huomenna päivä uus!

Helmi ja tulokas 14+6

 
Hyvää alkanutta vuotta!

Jeps...elikkäs oon 31v ja mies 33v.
Ekan muksun pykäsin jo 19v ja 25v olinkii jo 3lapsen äippä :whistle:
Olo tuntuu jostai syyst vanhalta...varsinkii ku nyt oon tajunnu oikeesti sen kui nuorii oltii ku noi 3 ol pienii.

Huomasin jotta miul mahtuu jopa 2 normi housut jalkaan...nappi mahan alta kii nii avot.Farkkuihi jääp jopa "kasvun" varaa vyötäröön B)

AadaOlavi 16+4
 
Tässä vastauksia, mitä kysymyksistänne muistan...
Eli minulla ikää on nyt 25 vuotta ja kolmatta odotellaan.
Tekisi mieli kysyä tulokkaan sukupuoli rakenneultrassa tämän kuun lopulla, mutta mies ei ole asiasta ihan samaa mieltä .Katsotaan nyt sitten, miten käy. Mulla ei siihen oikeastaan ole mitään syytä. Jos tietäisin 100 %, että tulossa olisi poika, heittäisi kaikki meitin tyttöjen vaatteet myyntiin, joita on nyt joka nurkka täynnä, kun niitä on jemmattu...

Joku kyseli esikoisen ekoista liikkeistä masussa. Mie tunsin ne viikolla 20 silleen, että mieskin saatto jotain pientä masun päälle tuntea. Kakkosen kohdalta en muista, kuinka tunsin. Nyt masussa on tuntunut jo viikoilta 13-14 asti pientä kuplintaa ja nyt aika selkeitä liikkeitä, jotka ei tosin vielä tunnu vatsan päälle.

Täällä ootetaan neuvolaa, joka on 15.01. ja tosiaan tämän kuun lopulle pitäisi varata rakenneultra, kun vaan nyt yhtään tietäisi miehen työaikoja, että kuinka pääsisi mukaan...

 
Helmi, ootteko nimeä miettiny? Että jos tyttö tulee, ni saisko ehkä isomummunsa nimen? Mun pappa (isänisä ) kuoli ku olin ihan pieni, mut oon kuulemma ainoo lapsi jonka kanssa se on leikkiny ja ihan sen lellikki, ni meijän poika (sitte ku sellanen tulee ) saa mun papan nimen. Ja se on kyl toisaalta hyvä nimiki... ;)

Me muuten halutaan ehdottomasti kans tietää kumpi on tulossa, et osataa varautua. Ja anoppi ratkee kohta saumoistaan, ku se haluais jo päästä ostelemaan kaikkea. Ja mä sitäpaitsi luulen, et tulee tyttö, mut mies vähän toivois poikaa. Mikä tahansa on tietty tervetullu, vaikka olis molemmat samassa paketissa. ;)

muoks. Mua epäilyttää, et meijän ultraaja ei välttis kerro kumpi on, ku se on aika vanha. Mitäs sitte, voiks vaatia kertomaan vai? Tai jos sanois et ottaa ite vastuun, jos veikkaus menee pieleen...? Ku me tosiaan niin haluttais tietää...
 
Pitkästä aikaa, onpa meitä aika joukko, kivaa! täällä ei liikkeitä vielä tunnettu, mutta jakkupuvut ei mitenkään joululoman jälkeen enää mahdu päälle, johtuneekohan enemmän kuitenkin kinkusta, jota suruuni mätin kun kalat ja mädit jäi tänä jouluna syömäti :whistle:

Niin, itse 26 v ja mies 37, ikivanha :LOL:

Sirmu 14+2
 
Hyvää Uutta Vuotta täältäkin kaikille!

Täytyypä minunkin pikapikaa vastata tuohon ikäkysymykseen. Eli vauvan syntyessä olen 30 ja mies 32. Ekan lapsen syntyessä olin 21 ja mies 23 :) Eli nuorena ollaan alotettu ;)

hankku rv 14+5 (kai...)
 
Helmi mammaksi: doppler on se laite, millä neuvolassakin kuunnellaan vauvan sydänääniä :heart: sellaisia saa kotiinkin nykyään.

Nyt jos lähtis maalaamaan pikkuneidin pöytää ja tuoleja jotka tuli ikeasta hommattua. meinasin sellaseks valkokuultavaks ja sit jotkuu prinsessa kuvat servettitekniikalla siihen...

Venla ja Tauno 18+3
 
Minä 22 ja mies 25. Esikoinen 08/06.

Alkanu tuntemaan selkeämpiä liikkeitä vauvasta. Varsinki illalla kun rauhottuu sohvalle, saa aina pienen töytäsyn :heart:
Esikoisesta tunsin ekat rv 15
Neuvolaa odotellessa (7.1)
Tytölle olisi pari nimiehdotusta valmiina, pojalle ei vielä ole.Mutta aikaahan on miettiä vaikka kuinka kauan, ja mukava sitten katsoa että minkä nimiseltä se vauva näyttää :D .

Äippä Ja Nasu 15+1


Kuvassa Rv 15

 
Venla-05, kiitos doppler-selvityksestä :) Ne, joilla sellanen on, niin paljonko ne noin maksaa ja mistä kannattaa hankkia? Jos siinä näkyis vielä kuvakin, ni hankkisin ehdottomasti, mut nyt alkoi epäilyttää, et jäisinköhän siihen sydänäänien kuunteluun ihan koukkuun..? Sit ois pakko kuunnella koko ajan, et sykkiikö se pikkuinen syän varmasti!

Ja Venla ihanaa kuul, et joku muukin on kova askarteleen ja nikkaroimaan! Pöytä kuulostaa aikast kauniin rinsessamaiselta :heart:

Rypäle, laitoin sulle yv:tä!

T. Helmi mammaksi, joka alkoi tänään lihotuskuurille ja osti itselleen suussasulavan kermaisen suklaatuutin... Tästä se tytöt alkaa!
 
Mistäs tämmösen kotidopplerin voi hommata? En ole aikaimemmin kuullutkaan siitä.
Odotan kolmatta lasta, laskettuaika ois kesäkuun lopulla. Ois kyllä kiva kuunnella kotona vauvan sydänääniä, niin tietäis et kaikki on kunnossa. Parina ilta olen ollut tuntevani jo liikettä masussa, vai oiskohan ne sittenkin ollut mahanlorinoita...? ;)
 
Vilkutuksia kaikille kesäkuun odottajille!

rv 16+6, la 12.6. Vaavia odottaa malttamattomana myös meidän eskaria käyvä pojanpallero. Edellisestä raskaudesta siis n. 7 vuotta aikaa, tuntuu ihan ekalta kerralta taas =).

Muakin kovasti kiinnostaisi mistä niitä kotidopplereita saa ostaa, Venla-05, Helmi mammaksi tai kuka tahansa muukin, antakaa vinkkejä pliis! Paljonkohan moinen vekotin maksaa? Liikkeet tuntuu välillä ja sitten taas pitkään aikaan ei ja siinä heikkona hetkenä olisi kiva voida tarkistaa että kuuluuko se pieni sydän.
 
Hei :wave:

Niin se uus vuosi alko taas :)
Vielä 8 päivää neuvolaan ja 26 päivää ultraan =)

Hassu vauva, kun on aika vilkas.
Eilenkin varmaan vartin jysi tulemaan
kaikki tuntuu, vaikka hentoja ovatkin :D
Ukko se vaan kannustaa kaveria potkimaan
mun kyljet ja mahan tuusannuuskaksi :LOL:
Reilua.

Ikäkyselystä: nyt 19 vee ja kesällä 8 päivää lasketun jälkeen
20v. Äijä 31v. ja kesällä vuosi lisää.
Sukupuolesta: Me ei kysytä, koska halutaan
väitellä viimeiseen asti kumpi se on =)
Ja näkeehän tuon sitten, toisaalta huvittais jo
tietää, mutta toisaalta ei.

Mun päänsäryt vaan jatkuu,
melkein joka päiväisinä.
Täytyy neuvolassa kysyä onko ihan normaalia...

Vivvi+puhna 17+3

 
Terveisiä neuvolasta! Kaikki hyvin!(huh kun taas jännitti kun meni yli kuukausi viime kerrasta.) Kauveri potkaisi aika tömäyksellä suoraan doppleriin! Eli edelleen meillä liikkuvainen vauva. Isäänsä tulossa.. syke oli tasainen ja kuului heti. Kohtu on kasvanut navan yläpuolelle ja tässä joululomalla mun maha suorastaan pompsahtikin ulos kaikista tavallisista housuista! On tässä totuttelemista ensimmäistä kertaa. Tilasinkin eilen tukivyön ettei vaan selkä tulisi kipeäksi. Mulla on ollu muutama vuosi sitten erittäin paha iskias, en halua sitä nyt..

Täällä ollaan vielä minä 26 vuotta ja isäntä 30 vuotta. Ukko kerkee täytellä 31 ennen vaavin syntymää ja minä puolestäni sitten juhannuksen jälkeen täyttelen vuosia. Uskoisin että meidän vauva syntyy ennen juhannusta ku La on 10.6.

voikaahan paksusti, toivottelee
Kylli ja vaavi 17+2
 
Kotidopplereita löytyy netistä myynnistä ainakin seuraavista paikoista:

www.kuuntelevauvaa.fi
www.perhelahjat.fi
ja käytettyjä voi etsiskellä www.huuto.net

Ikäkysymykseen myös pikainen vastaus, itse täytän huhtikuussa 25 ja mies täyttää toukokuussa 29.

NASU-masu 18+3
 
Palailin taas pitkästä aikaa tänne palstoille!
Ihan aluksi täytynee päivittää tiedot,koska sydänkäpynen on varmaan tehnyt uuden listan sit viime käynnistä.... Eli LA on 16.6 synnytyssairaala SEKS. tulokas on kolmas, ennestään pojat -01 ja -03.
Ikäkysymykseen.. Olemme ukkelin kans saman ikäisiä eli 29 (ukkeli tasan viikon nuorempi) kolmekymppisiä vietetään ennen vauvelin syntymää!
Hauskaa uutta vuotta kaikille :flower:
 
Ite tilasin huutiksesta dopplerin. se on se kuuntelevauvaa.fi halvin versio ja hyvin kuuluu kun Tauno malttaa olla paikallaan. En tiiä vaikuttaako se asiaan kun mulla istukka etuseinässä, et kuuluu suht heikkona, mut kuuluu kuitenkin.

Pöytä ja tuolit maalattu. Huomen pääsee kasaamaan. Samoten hommattii kesällä sellain vanha pulpetti, jonka hioin kannen ja maalasin sen ja samalla maalilla. Pulpetin alaosa saa jäädä sellasen vanhan näköseks. Mul on tullu nyt hirvee sisustus vimma tonne neidin huoneeseen. Nyt viel ku sais uudet tapetit sinne ni sit ois hyvä... :p

vivvillä ja äippällä ihanat masut. Omakin kasvaa hyvää vauhtia ja eilen ihmettelinkin, mitä pidän kovilla pakkasilla päällä kun toppikset ei kohta mahu jalkaan enää. Onko niitä mammatoppahousuja? Mistähän sais?

Venla ja Tauno 18+3 :heart:
 
Hyvää uutta vuotta täältäkin kaikille!

mukava taas uusvuosi ja uudet kujeet ;)
sen verran tuosta iästä et mie 28 ja mies 27 ja ekan saadessa oon ollu kuukautta vaille 22 ja mies 21

meillä juolun aika pidelly kiirettä.. mukava tääl uudessa kodissa asustella.. tavarat alkaa oleen paikoillaan.. taulut ja verhot uupuu mut pitää ekka ne verhotangot löytää jostain kaupasta =)

joku kyseli masutuubista tuolla ajjemmin.. muuten huippu keksintö.. minä ostin yhen kokeeksi ja ompelin muutaman resorista ja trikoosta lissää.. ihan normi farkut viel jalassa ja masutuubi estää mahan ja selän paljaana olon ja muutenki tosi huomaamaton..
mä inhoon äityishousuja (ne on nii rumia :kieh: ) näillä varmaan "pääsen melkopitkälle"
 
Tervis ja hyvät uudet vuodet kaikille!

Tänään kotiuduttiin viikon kestäneeltä Joensuun reissulta, mukavaa se on reissata mutta vielä mukavampaa tulla kotiin =) Alavatsalla tuntuu pieniä tutunoloisia kupsahduksia, tosin ihan satavarama en ole, ovatko mahakkaan aiheuttamia vai ilmaa suolistossa, mutta melko varma olen että tulokas siellä koputtelee :heart: Maha kasvaa ja kohdunpohja tuntuu selinmakuulla navan yläpuolella. Ens viikolla onkin sitten neuvola, mielenkiinnolla odotan mikä on sf-mitta tällä hetkellä... Tyttöä odottaessa se meni ihan omilla käyrillään alusta asti.
Selkä on alkanut iltaisin kiukutella ja tämänpäiväisen 6 tunnin ajomatkan jälkeen ristiselkä on kuin tulessa :/ Lämmin kaurapussi nytkin tuolla selän alla.

Pakko se on vääntäytyä tästä vaakatasoon... Illanjatkot!

Kylkiluu 16+2

Jaa, täällä on ikävuosista ollut kyselyä... Minä olen 25-vuotias ja mies 26-vuotias. Esikoisen saadessani olin just kerennyt täyttää 24 vuotta ja nyt tämän kakkosen syntyessä olen 26-vuotias :)
 
Nyt mua alkoi nyt ihan oikeasti hämäämään...
Kirjoitin jo tuonne Mitäs Nyt -osioonkin, mutta laitampa tekstini vielä tännekin:

Viikkoja kasassa nyt 15+5 ja vatsakin on turvonnut jo ihan kiitettävästi.
Mutta mua ihmetyttää tää, mistä kohta se alkaa turpoomaan. Eli navan alta ei oikeastaan ole havaittavissa mitään muutosta, mutta navan kohdalta ja sen päältä vatsa on pinkeä ja "turvonnut". On siis kasvanut vain vatsan yläosasta? Voiko tämä olla mahdollista? Eikös sen pitäisi kasvaa aluksi ihan alhaalla ja vasta sitten nousta ylemmäs? Samaa olen miettinyt aikaisemmissa raskauksissakin, kun on ollut vähän samalla tavalla, mutta ei näin selkeästi. Kysyn asiaa kyllä neuvolassa, mutta ajattelin vielä kysyä, että josko tähän olisi joku järkevä selitys?!?!?
Kohdun sijainnista tai asennoista ei mulle koskaan ole sanottu mitään erikoista, mutta voisiko tämä kuitenkin olla jotakin sellaista?
 

Yhteistyössä