**Kesäkuun mammat 2014** Syys-lokakuussa

Ihana kamala alkuraskaus ja mahan nippailut. Tää on tuttua jo kahelta edelliseltä kerralta mutta miksi sitä ei olevinaan siltikään muista?

Soitin neuvolaankin tänään. 11.11 on jo ensimmäinen aika. Sillon viikkoja olis hurjat 7+4 omien laskujen mukaan. Neuvolan mukaan 7+6. Mut sen näkee sitte. Meillä onneks on neukkulassa ultralaite jolla joka kerta kurkitaan. Tosin on niin vanhaa sorttia että kuva aina on melko epäselvä.

Onko teille tullu vielä tyttö/poikaoloja? Meinaatteko selvittää? Ite meinasin nyt olla kysymättä. Mutta senhän näkee sitten kun sinne asti päästään! :)

Taiska ja nöpö 4+4
 
Mulla oireita on tosi vähän. Ihan niinkö en oiskaa raskaana... Vähän pelottaa sekin. Mahassa ei oo mitään tuntemuksia. Tissit on välillä kipeät, närästää ja kahvi on pahaa. Väsyttää kyllä myös. Mutta miks mahassa ei tunnu? :eek:
Kahvia juon kyllä normaalisti, tai ainaki keitän, mutta useimmiten se jää kuppiin ku ei oikein maistu.
Mä en varmaan hommaa oikeita äitiyshousuja ollenkaan, ku se kangas mahan päällä ahistaa. Pitää sit mahan kasvaessa keksiä miten tuunaan housujani äitiyskelpoisiks. :D leggaritki vois olla kelvollisia. Oon tykänny aiemmin loppuraskaudes pitää pitkänmallisia venyväkankaisia paitoja, joihin mahaki mahtuu. Nyt jo innostuin tilaan pari Desigualin pitkää paitaa. :)

Ultra ois ens viikon tiistaina, ja sitä ennen teen vielä digitestin ke tai to, ku mun on pakko saada se tulos 3+. Muuten en sais mielenrauhaa, ko oireetki on nii olemattomat. Menisin heti ultraan jos sykkeet vois näkyy jo nyt...

Tänään jo tuli doppler postissa, ku perjantaina raskauskeijusta tilasin. En tosin ottanu sitä vielä käyttöön, vois olla melko turhaa. Aion kokeilla jsks 7-8 -viikolla. Aiemmassa raskaudessa oon kuullu syänäänet jo noin aikasin. Luulin olevani 10-viikolla tuolloin, mutta ultran mukaan viikkoja oli paljon vähemmän. La siirty 3 viikkoo eteenpäin.

En muista mitä muuta piti sanomani. Ainaki tsemppiä vuodon uhreille! Toivottavasti on harmitonta. <3

Emotar 6+1 (tai ehkä vaan 5+0)
 
Heippahei kaikille uusille ja vanhoille :)
Viikonloppu meni nopiaan, kyllä huomasi metsäretkellä ja PMMP:n keikalla että jotakin ylimääräistä on matkassa, kiristeli ja jomotteli heti jos hyppi tai pomppi enemmän. Housun napit ei yllä iltasin kiinni, piti ponnari viritellä napin ja napinläven välille :D Kävin tänään sitten hm:lla kokeilemassa muutamia mammahousuja, olis tehny mieli ostaakin mut näytin entistä raskaammalta ja vielä haluisin ainakin pari viikkoo pitää mahan piilossa. Vaikka hankalahkoa on jo nyt :D Monissa mammahousuissa se "huppu" on vaan niin korkee, että mitotus kusee, kun on lyhyt selkä. Eikä tää maha vielä sellaseen isoon huppuun oo vielä tarpeeks iso. Mut yhdet mustat farkut oli aivan ihanan tuntuset ja tukiresori eessä nousi vaan navan korkeudelle. Meinasin tilata netistä sellasen jatkopalahässäkän housuihin ni vois käyttää omia pöksyjä.

Kahen viikon päästä neuvolaan, vihdoin pääsee kuulemaan/näkemään pikkukaverin<3

Slallu & Mugelo 7+4 (8+4)
 
Moikka!
Täällä uusi mamma (ajatukseen totutteluun menee kyllä aikaa).
Eilen plussasin ja toivon täältä vertaistukea ja mukavaa keskustelua odotuksesta ja siihen liittyvistä asioista. Vielä on ajatukset aika sekaisin vaikka kova kuume on ollutkin. Miten muut joilla on esikoinen miltä on tuntunut sitten kun se plussa tuli?

Eli Jepu85/ 28 / 1. lapsi/ la 26.6/ OYS. NÄinkö? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miinu84
Moikka kaikille uusille sekä vanhoille!

Kiva kun ketjuun on saatu lisää plussan saaneita. :) Paljon voimia kaikille, joilla on huolta vuodoista tai kivuista sekä pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!

Täällä on menossa nyt 7+2. Eilen käytiin oman mielenrauhan takia yksityisellä ultrassa, ja siellä se syke jumputti ja tyypin koko vastasi viikkoja. Kovasti lääkäri kannusti, että hyvältä näyttää. Itsellä ei vaan tuo mieli oikein vieläkään taivu siihen, että raskaana ollaan ja kaikki vois päätyy onnellisesti. Kai tuo historia aikansa päässä pyörii, voin vaan kuvitella mitkä on fiilikset niillä, joilla on takana keskenmenoja tai vuosia kestänyt lapsettomuus... Että tsempit niille!

Oireita vieläkin aika vähän. Pahoinvointia ajoittain, mutta suht lievänä. Ja pahimpana aamuöisin, joka yö herään klo 4-5 siihen, että mahassa möyryää. Lenkillä piti eilen ensimmäistä kertaa kakoa. Rintavarustus edelleen kipeä, yöt senkin takia katkonaisia, kun mahallaan ei voi nukkua ja nukun normaalisti aina mahallaan. Alavatsakipuja oli vielä viime viikon alussa paljonkin, nyt ei sitten enää ollenkaan. Kuuluvat kuulemma asiaan.

Jepu85: Kysyit esikoisen odottajien tuntemuksia. Itsellä suurimpana tosissaan ollut epäusko. Luulin, että olisin onneni kukkuloilla, mutta ehkä enemmänkin varovaisin mielin menty eteenpäin. Oltiin jo päätetty miehen kanssa, että kerrotaan perheille (ei muille) varhaisultran jälkeen, mutta tuntuu kyllä pelottavalta kertoa tässä vaiheessa kellekkään... Mutta jos sitä varovaisesti kertoisi. :) Pelottaa se, että vanhemmat (molempien vanhemmille eka lapsenlapsi) liikaa innostuu, ja sit jos jotain sattuukin.
 
Moikka kaikille!
Yksi kesäkuulle odottava lisää. Eilen käytiin varhaisultrassa ja siellä se meidän reilun sentin mittainen vauveli näkyi, sydän sykki kovasti. Vaikka on toinen lapsi, niin kyllä se vaan oli ihan yhtä mahtava kokemus nähdä. Nyt 7+5 olisi mittarissa.

Asumme tällä hetkellä ulkomailla ja se tuo omat haasteensa tähän tilanteeseen, onneksi jo tietää vähän mitä tuleman pitää. Pahaa oloa ollut jo pari viikkoa, ihan kuin ekastakin.

Ja tiedot: Laskettuaika 5.6.2014/ Sormuslinna/ 34v./ kakkonen tulossa, 5v.tyttö jo on/ pk-seudulle olisi tarkoitus palata takaisin äippäloman alkaessa.
 
Mäkin käyn täällä välillä kurkkimassa (ja tuttujakin näkyy olevan). Plussattu viime perjantaina, mutta en vielä uskalla liittyä mukaan, kun edellinen päättyi keskenmenoon..ehkä sitten varhaisultran jälkeen (vaikka ei se viimeksikään mitään taannut)..
Hyviä vointeja kaikille :)
 
Aamulla käytiin miehen kanssa morjestamassa tyyppiä, joka asustaa tuolla vatsassa. Päästiin Naistenklinikalle varhaisultraan, kun meille oli siellä aiemmin tehty lapsettomuushoitoja. Siellä se köllötteli oikeassa paikassa ja sydän löi. Koko oli 14,24 mm, eli vastasi viikkoja 7+5, joissa omienkin laskujen mukaan olen, joten laskettu aika ei muuttunut. Olo on ollut melko normaali, turvotusta on tosin varsinkin iltaisin ja vessassa täytyy käydä kerran pari yössä. Muutamana päivänä ollut vähän etovaa oloa, mutta ei sen pahempaa toistaiseksi. Kyllä tuo ultra tietysti vähän rauhoitti mieltä ja keskenmenon riski pieneni huomattavasti, mutta edelleen pelkään, että meneekö kaikki hyvin loppuun asti. Ensi viikolla meillä on eka neuvola ja siitä viikko-pari eteenpäin, niin on se niskapoimu-ultra. Rauhassa tässä mennään edelleen päivä kerrallaan. Muutamille läheisimmille ihmisille ollaan kerrottu, koska he tiesivät myös meidän hoidoista.

Onnea hirmuisesti kaikille, jotka ovat ultrista saaneet hyviä uutisia ja paljon voimia ja tsemppiä niille, joilla huolia on.

Jepu85: Meillä esikoinen tulossa (toivottavasti) ja kovasti olen murehtinut, meneekö kaikki hyvin loppuun asti. Meillä yritystä takana lähes 3,5 vuotta ja ehdittiin jo lapsettomuushoitoja käydä läpi. Tämä oli nyt kuitenkin täysin puskista tullut luomuplussa, jota en meinaa uskoa todeksi vieläkään.

Karoliina ja Kirppu (tai Kerttu tai Veijo, en oikein osaa vielä kutsua tätä miksikään, rakkaalla lapsella on monta nimeä) rv 7+5
 
Meillä oli vihdoin se odotettu ultra! Kaikki on juuri niinkuin pitääkin ja Urho-Ursula on yksiössään <3 Voi luoja, että putos suuri kivi sydämeltä, taakka hartioilta ja vaikka mitä muuta! Pituutta on huimat 1.07cm ja vastaa viikkoja 7+1 eli mun uusi laskettu aika on 9.6.2014 :)
Ja ikää mulla on 34v, yritin vuodella nuorentaa itteeni ;D


_Miikku_ ja U-U 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Eilen oli meillä ensimmäinen terveydenhoitajan luona käynti. Valistusta saatiin ja vino pino vihkoja ja oppaita. :D Painoindeksi oli 25,5 ni joudun sokerirasituskokeeseen sitten joskus. Tuntuu vähän hassulta, kun tunnen itseni suht hoikaksi.
Seuraava neuvola 11.11

Jousitar/ 24 / 1. lapsi / la 6.6 / P-KKS
 
Tänään iski se ällötys olo sitten. Mahaa vihloillu perjantaista asti ja sunnuntaina iski väsymys mikä ei lopu vaikka kunnolla nukkunut. Nyt kokoajan sellainen olo että oksennustauti ois tulossa. Paleltaa ja hikoiluttaa vähän väliä.
Pitkä aika odottaa ultraan asti. Katotaa josko kukkaro antais vu varaa ;) ja tää turvotus pompahti kans samantien.
 
Onnea Miikku ultrakuulumisista! <3 mää oon kans käyny tuol Meri-Oulun nlassa ultrassa. Viimeks kävin siel diagnosoimassa km:n ja jälkitark.uä tuli kaupan päälle. :) sitä ennen kävin tyttöä oottaessa tsiigaan sukupuolen. :D ja tykkäsin palvelusta.
 
  • Tykkää
Reactions: _Miikku_
Mulla ei oksa lennä (vielä ainakaan), mut just sellanen olo et olis vatsatauti tulossa niinkö sydänx3 kuvaili, tosin minuu useimmiten vaan palelee. En muista että olis tällasta oloa ollu viimeksi. Varmaan paisun kun pulla vielä kun oikeestaan hyvä olo on useimmin silloin kun syö, ja kun lopettaa syömisen niin paha olo tulee pian takasin.

Orange 6 plus 2
 
Eipä juuri oireita. Rintoja kihelmöi, ja ne on täyteläisemmät :D.. Ja paleltaa.. Siinäpä mun oireet.. Oon kyllä onnellinen, että tässä vaiheessa ei muuta, kun niistä oireista kyllä ehtii kärsimään. Soitin neuvolaan, ja viime kuukautisista laskettuna olisin viikolla 13.. Ei ehkä pidä paikkaansa :D perjantaina pääsen ultraan, ja 1.11 on sitten eka neuvola..

Siispä minulle vois päivittää ultra 25.10 ja neuvola 1.11. Jostain syystä tää ipad ei anna nyt punata, mut toivottavasti näkyy...

Jännittää kovasti mitkä on tarkat viikot ja lyökö sydän... :heart:

Minnah88+ pätkis
 
Hei vaan kaikille. Käytiin tänään miehen kanssa ekassa neuvolassa. Oli ihan mukava alku yhteistyölle ja erityisen mukavaa että mieskin oli mukana kun haluan tästä ehdottomasti yhteistä projektia. Seulontaan osallistutaan joten verikoe pitäisi olla ensi viikolla ja ultra sitten parin viikon päästä. Ai niin verenpaineet oli aivan hurjina varman johtuen pahoinvoinnin aiheuttamasta suolahomosta. täytyy koittaa pärjätä ilman.

käytän töissä ainoastaan hameita ja tuntuvat aika hyvin toimivan edelleen vaikka turvotusta onkin. Vinkkinä niille joille hame tuntuu luonnolliselta vaihtoehdolta.

meille on myöskin tulossa esikoinen ja pahan olon sekä väsymuksen takia ainakin itsellä on tällä hetkellä tiukkaa. Lapsen "hankinta" oli itselle enemmän nyt on aika kuin vauvakuumeen synnyttämää. Tosiaan olen jo joutunut rajoittamaan töitä, harrastuksia ja ystävien kanssa vietettyä aikaa. Itsellä kasvaminen vanhemmaksi on alkanut jo ja kovalta koulu tuntuu kun ajattelin tämän olevan vasta puolen vuoden päästä edessä. Viikonlopunkin vain huilasin ja lueskelin teidän kuulumisia. Toisaalta käy vähän sääliksi miestä jolla ei ole luonnon pakkoa laittamaan prioriteetit kuntoon vaan kypsyys täytyisi löytyä sisältä. Tällaisia nämä työnarkkarien huolet :) lapsen terveys on tietysti isona asiana mielessä, mutta kun se ei murehtimalla parane niin koitan keskittyä asioihin joihin voi vaikuttaa.

NancyC ja alien bebe 8+2
 
Täällä vain lievää pahoinvointia välillä, mutta väsymys ja palelu vaivaa kovasti. Äskenkin vedin parin tunnin päiväunet vaikka vapaapäivää olen viettänyt.

Eilen soitin plussauutiset lapsettomuuspolille ja saatiin ultra-aika 8.11. eli silloin kasassa tasan 7 viikkoa. Neuvolaan soitin tänään ja eka käynti 26.11. (9+4) ja ultra-aikakin saatiin jo valmiiksi 12.12. (11+6). Kunpa vaan kaikki sujuu hyvin ja päästäänkin noille käynneille aikanaan.

Sachiel ja "Eppu" 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Täällä tissit kipuilee, ja aamuisin on pahaaoloa ilmassa. Helpottaa kun saa edes jotain aamupalaa alas. Muutaman kerran on tullut ylös asti jotain. Nyt olisi muutama aamuvuoro tiedossa, niin pitää yrittää skarpata että kaikki ei heti arvais jos täytyy vessanpönttöä lähteä halailemaan. Ja väsymystä on ollut ilmassa. Melkein joka yö tullut kellon ympäri nukuttua. Uh! Miehellä meinaa jo palaa käämi, ku mä voisin olla vaan koko ajan sängyssä :D

Katann & pam 6+4
 
Jousitar, sokerirasitustesti odottaa miutakin, vaikka painoindeksi onkin 22. Sukurasite on kuitenkin vahva ja meillä päin taitavat passittaa testiin nykyään kaikki yli 25vuotiaat odottajat :/

Repsahdin myös hiukan Nancyn suolahomolle :LOL:

Hirmuisesti onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille! :heart:
 
Mä en muuten ole päivittänyt noita neuvoloita ja ultrien aikoja. Ei oikein riitä mun aika laittaa niitä :( Jos kovasti haluatte, että päivitetään listaa laajemmin, niin pyydän, että joku muu ilmoittautuu päivittäjäksi. Mutta tällä suppeammalla päivittämisellä voin kyllä jatkaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Aela

Yhteistyössä