**Kesäkuun mammat 2014** Syys-lokakuussa

LASKETTUAIKA/ NIMIMERKKI / IKÄ / MONESKO LAPSI / SYNNYTYSSAIRAALA

giraffe / 27 / 4. lapsi / la ei hajua / kotona
Surusilmät/ 25 / 2. lapsi / OYS

31.5.

1.6.

2.6.
OneMore? / 27 / 3. lapsi/ TAYS
Lilo&stitch / 26 / 2.lapsi / TAYS
NancyC / 31 / 1. lapsi / ?
PieniEnkeli* / 24 / 1. lapsi / PHKS

3.6.
Cherrrye / 23 / 3. lapsi/ EKKS
Pallero24 / 20 / 2. lapsi / KOS
Popsis / 31 / 2. lapsi / EKKS
Nannu32/ 32 / 3.lapsi / OYS

4.6.
Syysneito / 28 / 3. lapsi /?
Isonalle / 36 / 2. lapsi / KOS
Maanu / 31 / 2. lapsi / LS
Lettuperkele / 28 / 2. lapsi / KOS tai NK

5.6.
-Nuppu- / 28 / 1. lapsi / K-SKS
Menhit / 25 / 4. lapsi / PKKS
Crimson80 / 32 / 2. lapsi / TAYS
Slallu / 26 / 1. lapsi / SKS tai MKS
Karoliina81 / 32 / 1. lapsi / ?
Sormuslinna/ 34 / 2. lapsi / Ulkomailla/Pk-seudulla

6.6.
Sockervadd / 36 / 3. Lapsi / PS tai NKL
Jousitar / 24 / 1. lapsi /PKKS
Innukka / ? / 5. lapsi / ?
Aslaki / 25 / 1. lapsi / KOS

7.6.
Aela / 29 / 2. lapsi / TYKS
Taniira / 24 / 1.lapsi / vielä epävarma

8.6.
Nannenen / 26 / 1. lapsi / HYS
nasumasu_13 / 24 /1. lapsi / ?
Minnah88 / 25 / 1. lapsi / KYS

9.6.
Muumin / 25 / 1. lapsi / PKSSK
Taika86 / 27 / 1. lapsi / -
.nenna. / 25 / 2. lapsi / TYKS
nasuemilia / 26 / 2. lapsi / EKKS
_Miikku_ / 34 / 2. lapsi / OYS

10.6.
-PikkuMyy / 27 / 2. lapsi / JS

11.6.
Jonnamo / 20 / 1. lapsi / ?
Mippis / 25 / 2. lapsi / K-SKS

12.6.
talvi1 / 38 / 3. lapsi / LKS
Romanssi / 30 / 4. lapsi/ ?
Nemelia/ 29 / 1. lapsi / KYS
Mariska* / 29 / 2. lapsi / LS
emmai- / 25 / 2. lapsi / SatKS

13.6.
Odottava73 / 39 / 2. lapsi / TAYS
mudilli / 24 / 1. lapsi / HYS(?)
Katann / 25 / 1. lapsi / K-SKS

14.6.
elpukka / 23 / 1. lapsi / KOS

15.6.
sassunen / 28 / 3. lapsi / JS
Jeniita / 23 / 1. lapsi / K-SKS
Emotar / 34 /6. lapsi /OYS
Orange80 / 33 / 3. lapsi /EKKS
summer82 / 31 / 3. lapsi / K-HKS

16.6.
ToKa89 / 24 / 1. lapsi / K-SKS
FLV / 31 / 3. lapsi / OYS
Susanna#1 / 19 / 2. lapsi / SatKS
miinu84 / 29 / 4. lapsi / SEKS
Alexandra1 / 24 / 1. lapsi / TYKS

17.6.
Marilou / 25 / 2. lapsi / MKS
Larenzia/ 25 / /1. lapsi / SATKS
bumbis / 25 / 2. lapsi / KHKS
Dogtor / 26 / 3. lapsi / KYS

18.6.
~Viipukka~ / 32 / 1. lapsi / SeKs
Vilkkustiina / 28 / 2. lapsi / E-KKS
Lyde / 31 / 2. lapsi / PHKS

19.6.
Naive88 /25 / 2. lapsi / TAYS
Sanna-M / 28 / 3. lapsi / PHKS
illusiah /26 / 2. lapsi / SAS tai TYKS
hipheihurraa / 19 / 1. lapsi / KOKS

20.6.
Elinasics / 24 / 2. lapsi / PHKS

21.6.
Pikkupeikko85 / 28 / 3. lapsi / KSKS

22.6.
Anskuliini / 24 / 2. lapsi / OYS
kampanisu / 23 / 1. lapsi / LPKS

23.6.
Friude / 24 / 3. lapsi / LPKS

24.6.
havajipaita / 28 / 2. lapsi / TYKS

25.6.
espe-- / 25 / 2. lapsi / K-HKS

26.6.
taiska87 / 3. lapsi / k-pks
Sachiel / 27 / 1. lapsi / TAYS
Jepu85/ 28 / 1. lapsi / OYS
nellineiti75 / 38 / 4. lapsi / VKS

27.6.
Sunflower / 27 / 1. lapsi / PKKS
eltsu81 / 32 / 2. lapsi / HYS

28.6.

29.6.
Sydänx3 / ? / 3. lapsi / Ls
Piukke / 28 / 2. lapsi / PHKS

30.6.

Surun kohdanneet:
Pinkula
Maarii
Cinderella85



Päivityspyynnöt punaisella!


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Tein uuden ketjun meille kesäkuisille, jotta saatiin tuohon alkuun tuo lista. Ilmottautuneita alkaa olla jo aika paljon. Toivottavasti ekan kesäkuuketjun perustaja ei pahastu tästä uudesta ketjusta :)

Mä voin nyt syys-lokakuussa ainakin päivitellä tätä ketjua. Mutta katotaan jossain vaiheessa joku toinenkin päivittäjä, koska en ehkä jaksa ihan koko 9 kk päivitellä.

En tiennyt mitä te haluatte olla.. joten laitoin tuon "Kesäkuun mammat". En keksinyt K-kirjaimella mitään kivaa sanaa tuohon perään. Vinkatkaa joku, jos keksitte!

Eli ilmoitelkaapa noita ikiä, laskettuja aikoja, sairaaloita.. Mitähän muuta pitäs ilmoitella? Mitä noissa muissa ketjuissa on? Ja mitä tietoja te haluisitte tuohon?

Mä yritän hommata jonkun kuvan tohon koristukseksi vielä, jos osaan liittää :)
 
Lettuperkele / 28 / 2. lapsi / KOS tai NKL - en tota synnäriä ole päättänyt vielä. Onhan tässä aikaa.

Mulla tosiaan toi laskettu aikakin saattaa heittää usealla päivällä, mutta uskoisin kesäkuun puolelle osuvan (esikko venyi viikoille 42+3 (tuntia vajaa 42+4), jos siitä jotain voi päätellä).
 
Menhit: mulla meni niin hyvin että oli esikoisen 1v neuvola perjantaina niin sain siinä samalla sovittua itselleni ja masukille ekan ajan. Ei siis tarvinnu soitella :)
Muuten oisin soittanu varmaan tässä parin viikon sisään. Esikosta soittelin muistaakseni viikolla 7+ jotain. Eihän sillä muuten mikään kiire oo mutta jos neuvola on kovin työllistetty niin voi olla vaikee saada aikaa, varsinkin jos omat aikataulut rajoittaa yhtään.
 
Mulle voi päivittää Isonalle / 36 / 2. lapsi / KOS

Joku kyseli siitä neuvolasta. Pitäis varmaan jossain vaiheessa soitella ja varata aika. Jotenkin haluaisin vaan ensin varmistua siitä, että tuolla todella on joku... Oletteko muut ajatelleet mennä varhaisultraan vai odotatteko np-ultraa? Minä ajattelin mennä varhaisultraan yksityiselle. Toisten mielestä rahan haaskausta, mutta jotenkin itse koen, että jos kyseessä onkin esim. tuulimuna, haluan saada tietää sen mahd. varhaisessa vaiheessa. Eihän tuo varhaisultrakaan tietenkään takaa, etteikö sen jälkeen voisi vielä käydä hullusti... Meillä ekassa raskaudessa kehitys oli päättynyt jo viikolla 6+o, mutta oireet jatkuivat vahvoina sen jälkeenkin. Siksi kai haluan nyt varmistua missä kunnossa mahdollinen uusi tulokas on :)

(Pitäiskö muuten tohon alkulistaan lisätä myös np-ultra ja rakenneultra? Jos haluaa
jännittää muidenkin puolesta kuulumisia? Nehän vois sitten poistaa sitä mukaa kun päivät on menneet.)
 
Jos joku on kiinnostunut kotidoblerista tai seaband pahoinvointi rannekkeista niin minä voisin myydä ne jollekkin niitä tarvitsevalle!
Doblerissa kaikki rekvisiitat tallella paitsi käyttöohje, eli langaton laite,laturi ja geeliä hp15€ posteineen.
Ja rannekkeet joku saa 4€ posteineen.
:)
Viestiä tulemaan jos kiinnostaa!!
 
Tarkoitus olisi mennä varhaisultraan, ehkä 8.viikon tietämillä, haluan ehdottomasti tietää, onko siellä varmasti joku. Edellisessäkin käytiin. Kylläpä jännittää, mitä tämä raskaus tuo tullessaan. Edellinen oli henkisesti varsin raskas, np-ultra + veriseula ilmoitti kohonneen down-riskin, onneksi kuitenkin terve tyttö syntyi 07/12. :heart:
 
Uskaltaisikos sitä tänne hiippailla? :) Hengailin talvella kuumeilijoissa, mutta into hiipui, nyt vuoden yrityksen jälkeen plussa sitten napsahti ja mielellään palailee tännekin. Neuvolan tädin mukaan kuuluisin toukokuisiin, mutta ovulaation mukaan päivä olisi kesäkuun puolella niin tulen nyt tänne :) eli
Slallu 26/ 5.6./1.lapsi/SKS tai MKS
 
Mä voin päivitellä noita ultriakin tonne listaan. Eli ilmoitelkaa niistä, kun ootte varanneet. Ja tietty neuvolakuulumisia sitten tänne kertomaan! :)

Mä soitin tänään perhesuunnitteluneuvolaan. Mä nimittäin peruin meille sovitun lapsettomuushoitajan ja -lääkärin ajat, koska kävikin näin onnellisesti, että raskauduin juuri ennen tutkimusten aloittamista. Siellä sanottiin, että eka neuvolakäynti kannattaa varata mahdollisimman pian, jos itsellä on kovin tiukat aikataulut esim. töiden vuoksi. Jos jättää parin viikon päähän, ei voi enää itse valita aikaa. Mä ajattelin huomenna soittaa, kun on töissä sellainen päivä, että ehtii. Mulle sanottiin tänä päivän puhelussa, että tässä kunnassa eka neuvola on yleensä vkolla 8-10 eli joskus noin kuukauden päästä siis. Tosi jännää!!!

Mitä oireita teillä on nyt?

Mulla on sellainen aavistuksen huono olo koko ajan. Sellainen heikko ja vetämätön olo - vähän kun olis flunssassa, mutta ei sitten kuitenkaan. Huomaa ihan selkeästi, että ruoka ei maistu eikä kahvi erityisesti.

DPO16 asti mulla oli alavatsakipuja, mutta ne on rauhoittuneet nyt. Välillä kyllä menkkamaisesti mahassa möyrii, mutta ei mitenkään kauhean kovaa. Jännittää kauheasti kaikki tää raskausoireilu ja koska se alkaa kunnolla.

Erityisesti mua jännittää pahoinvointi ja jos/kun sitä tulee. Mua jänskättää, että miten mä salaan sen töissä työkavereilta erityisesti, jos tulee oksennettua.. Onko kellään antaa vinkkejä?

Mä oota niin, että maha alkaa kasvaa.. siihen on vielä ihan liian pitkä aika...

Me ei aiota mennä varhaisultraan yksityiselle näillä näkymin. Onhan se piinaa odotella vielä kuukausi, mutta enköhän sen kestä. Jos jotain vuotoja tai outoja oireita tulee, niin sitten mennään tietty!
 
Viimeksi muokattu:
Varhaisultrasta Memmään kyllä, saatan päästä jopa kunnalliselle puolelle kun kierto on ollu epäsäännöllinen. Samasta syystä on käyny kahdesta edellisestäkin. Esikoisesta mokoma ei tullut edes mieleen :D

Oireista Lievää heikotusta on ollut ilmassa, myös mahaa nippailee päivän mittaa. Itkuherkkyyttäkin on ilmassa ja valkovuotoa :x

jonnamo yleensä eka ultra julkisella puolella on niskaturvotus/niskapoimu ultra sunnillee rv12. Joissain neuvoloissa kuunnellaan sydänäänet jo ekalla käynnillä (about rv8-10), mutta koska niitä ei silloin välttämättä saa kuuluviin, niin usein kuunnellaan vasta seuraavalla käynnillä.

Menhit ja Itiö 4+4
 
Okei :) Kun meidän kunnan sivuilla on taulukko, missä lukee mm. 7-9vk ja rasti ultran, lääkärin ja terkkarin kohdalla o_O Varaa ei kyllä ole yksityiselle lähteä... Toivon vaan niin kovasti että tää pysyy mukana niin kauan tätä yritettiin, että ei vieläkään osaa ajatella että masus kasvaa joku :heart: Ja toivottavasti jatkaa kasvuaan pitkään.

Nuppu kyseli oireita! Mähän eilen luulin että nyt alkaa menkat, niinkuin olisi pitänytkin (viimeistään tänään) alkaa, koska alavatsaa jomotti niin menkkamaisesti. Ja dpo8 lähtien nännit ollu arat, mitä mulla ei koskaan ole ollut...

Jonnamo & masu 3+6
 
Mitä tarkoittaa dpo? :ashamed:

Oireista, rinnat niin hemmetin kipeät, kaivoin jo vanhat imetysliivit kaapista kun ovat pehmeät ja antavat tukea. Nyt on hiukan helpompi elää. Kylmä on jatkuvalla syötöllä. Tosin paranemassa flunssastakin jonka nappasin Mallorcan reissulla neljä viikkoa sitten. Tyypillinen selkäjomotus ja alavatsanippailut tietty, mutta noin muuten ei mitään muuta tähän mennessä. Kahvi maistuu ja sitä juonkin normaalin pannullisen päivässä vielä kun voi. Viimeisen tupakan poltin eilen. Viime raskaudessa tosiaan oksensin sen viisi kuukautta yhtäsoittoa n. viikolta 6-7 lähtien, että kauhulla odotetaan näinkö käy nytkin. Nyt on vielä erittäin mukava olo, vähän jopa liiankin hyvä. :whistle:

Varasin neuvolaan ajan ja ensimmäinen käynti on 16.10. Mä odottelen rauhassa np-ultraa, siihen ei kuitenkaan enää montaa viikkoa ole. Ja ekalla käynnillä pyydän kaivamaan dopplerin esille, se riittää mulle jos kuulen sykkeen.

Lätty & Pikku-Lätty 5++
 

Yhteistyössä