**Kesäkuun mammat 2014** Syys-lokakuussa

Huomenta. Semmosta lähin kyseleen, että onko teillä muilla kuiva suu? :eek: Monena yönä heränny siihen, että suu on kuin peduiinin sandaali. Kieliki ihan kuiva koppura :D Entäs valkovuotoa? Se on vissiin ihan normaalia, että sitä tulee?
 
Todella ois kiva jos tuohon jotain muuta saatais kun "mammat" :D hah, kuulostaa vaan niin tylsältä. Kesäheinät?

Täällä aamupalaa, onko muilla ollut alkuraskaudessa, että heräätte jo 5 aikaan? Oon nimittäin herännyt nyt joka aamu lähes prikulleen kello 5 ekan kerran.. siitä sitten venytellyt puoli kymmeneen, mikä sekin ihme, kun yleensä nukun kuin tukki 12 saakka jos vaan mahdollisuus, muutenkin kun yöt menee etsiessä hyvää asentoa ja paikkaa, on liian kuuma ja liian kylmä ja muutenkin rauhatonta unta. huoh. Väsyttänyt ei kuitenkaan kovin ole, itseasiassa päiväunet on monelta päivältä jääneet väliin..

Kahvi maistuu täällä normaalisti, ainakin vielä ;)

Taniira ja Puolukka 5+1 :heart:
 
Ei mulla ainakaan suun kuivumista, iho kylläkin kumma, kun finniä pukkaa jokapaikkaan, mutta silti iho kutiaa kauttaaltaan..
Valkkari taitaa kuulua asiaan, eikä sillä kai merkitystä onko paljon vai vähän, kaikki normaalia, kunhan ei sitte mitään haisevaa jne, jolloin voisi epäillä infektiota. _Miikku_ =)
 
Täällä kanssa heräillään aivan super aikaisin aamuyöstä ja pyöritellää sitten peukaloita ja kävellään ympäri kämppää :D unikin kyllä tulee illalla viimestään yhdeksän aikoihin, mutta heräilen sitten monta kertaa yön aikana, millon pissalle ja milloin juomaan.. Ja unista on tullut omituisia.
Suun kuivumista mulla ei ole mutta janottaa niin vimmatusti, eikä mitään suolaista pysty etten kuole janoon :D

Minä myös totuttelen elämään ilman tupakkaa, vaikuttaako nuo nikotiini valmisteet mitenkään vauvaan ? Tai alkioon vielä tässä vaiheessa :)

Kesäkuun kimallukset tuli täällä mieleen :)
 
Slallu: Eikös teillä ole ensimmäinen lapsi kyseessä? Silloin käyntejä onkin enemmän ja seurataan tehokkaammin. Uudelleen synnyttäjät eivät käy neuvolassa yhtä tiheästi -- ellei tietty oo sitten jotain häikkää esim. veriarvoissa tms. että vaatii tarkkailua. Mä luulen että joudun henk. koht. jonkinmoiseen tarkkailuun sillä mulla oli raskausdiabetes viime raskauden loppuvaiheessa, ja todennäköistä on että nytkin nasahtaa, vaikka kuinka yrittäisi torjua.

_Miikku_: Mulla on AINA suu kuiva. Siis koko ajan. Nytkin. Juoda saa reippaasti, mut toisaalta ihan hyvä koska vessassakin saa ravata. Ja siellä saa ravata vaikkei oliskaan juonut, ja tossa yks päivä mietinkin että miten tätä nestettä vaan riittää kehossa että koko ajan on vessahätä, ja tulin siihen pääätökseen että fiksumpi juoda niin ei tarvitse ihmetellää. Ja vuodosta kanssa -- oi niin tuttua. Sitä riittää myös. :x Muistan hyvin viime raskaudesta miten ahdisti ne gynetutkimukset kun vaikka kuinka pesit itsesi huolella ennen aikaa, niin satavarmasti et sen näköinen/tuntuinen ollut alapäästä kun oli tutkimuksen aika. Mutta minkäs tuolle oikein voi. Mä lohduttaudun sillä että en ole ainoa ongelmasta kärsivä. :D

Taniira: Mulla on työajat sellaiset että joudun herää viideltä (kolmivuorotyö, pääsääntöisesti aamua ja viikonloppuja), ja silloin harvoin kun ei ole töitä, kuten tänään, mä todellakin nukun pitkään. Tosin yöllä saa herätä vessaan ja heti ensitöikseen kun nousee niin banaania tai vastaavaa nopeaa ettei lähde jalat alta.

Kahvia mäkin vielä juon (ehkä liikaakin), mutta se tupakka tosiaan jäi. Maanantaina en enää polttanut kun heräsin; se, ti ja ke oli vähän hankalia, enää ei mitään ongelmaa. Mä olen aiemminkin lopettanut kuin seinään ja ollut useita kuukausiakin polttamatta. Lopettaminen ei ole hankalaa, mutta pidemmällä juoksulla päätöksessä pysyminen. Yleensä mulla alkaa vaikeudet puolen vuoden tienoilla. : /

Ei muuta kuin mukavaa viikonloppua kaikille! Ja Kesäkuun ihan-mikä-tahansa-k-kirjaimella-alkavat käy mulle.
 
Kolmivuorotyötä tääläkin! Silti ennen iltavuoroa ei saa nukuttua yhtään sen enenpää kuin ennen aamujakaan :/

Mun tupakkalakko alkoi hienosti, kun eilen meni yksi illalla(kaverilta pummattu), ja tänään ei vielä yhtään, ja toivottavasti ei menekkään ;) Mieli kyllä tekisi, on se vaan melkoinen piru tuo tupakka. :stick:
 
Koskahan vuoden 2014 äitiyspakkaus julkaistaan? ;) hehhe, ei täällä intoilla liian aikaisin ei.. :D
Tänään jo vaunut ja turvaistuimet valittu, ja voin kertoo ettei ihan halvalla pääse näillä kriteereillä, onko kellään kokemusta Cosatto Giggle vaunuista? ;) Niin söpöt.
 
Mulla esiintyy kans tuota suun kuivumista mutta se liittyy kyllä ihan suoraan siihen kuinka paljon oon juonut. Eli jos juon liian vähän niin kuivuu hirveesti.
Ja runsas valkovuoto on täälläkin tuttua. Välillä oon jo ihan varma ett nyt kyllä vuotaa verta, kun on niin runsasta, ja sit juostaan paniikissa vessaan tarkistaan.

Mä kannatan Kesäkuun Kullanmuruja <3

crimson80 ja masukki 5+2
 
taniira ihanat vaunut! Tommosia oo vielä bonganutkaan, jonkun verran itekkin käynny kuolailemassa :D mutsyn vaunut kiehtois. Koska pääsee vauvantarvike ostoksille? :D

Tuosta läheisille kertomisesta, ite vaan muutamille kavereille kertonut ja eilen omalle äidilleni. Viikon päästä juhlat joissa sitten monet tutut sen varmasti arvaavat, harmi kun en olisi halunnut että vielä näin aikaisin saavat muut tietää :(
 
Nannenen Noi Mutsyt kans ihanat, pelkistetyn tyylikkäät :D

Ite oon kertonu aika monelle, mutta vaan sellasille, kelle voin helposti myös mahdolliset huonot uutiset kertoa, eli sen perusteella on valittu ne jotka tästä saavat iloita kanssani :) Itsellä vielä niin epätoivoinen olo, etten millään uskalla kaikille kertoa, sen aika tulee sitten myöhemmin asian kunnolla varmistuttua :)
 
Hei minäkin liittyisin varovaisesti joukkoon! :) :heart: Ikää 24v.

LA olisi tällä hetkellä 16.6., mutta mulla oli niin myöhäinen ovis, että luulen LA:n siirtyvän kyllä pidemmälle, ehkä jopa heinäkuun alkuun. Mutta esikoista siis odotellaan :heart:

Synnytyssairaalaksi saa merkitä K-SKS. Ensi viikolla taidan jo soitella neuvolaan, kun kalenteri on aina itsellä niin täynnä, että mieluummin pelaan varman päälle noiden aikojen kanssa :)

MUOKS. Niin ja YK3:sta saatiin tämä aluilleen :) Ensimmäiset kaksi kiertoa meni aivan reisille, kun luin kropan ovisviestejä aivan väärin :D Mutta nyt kolmannessa kierrossa käytettiin ovistestejä ja voilá: tässä ollaan! :)

Raskausoireita ei ole muuta kuin alavatsan polttelut ja nippailut sekä eilen ilmestynyt naaman kukkiminen :D
 
Viimeksi muokattu:
Kaipa minäkin uskaltaudun jo joukkoon, alkuviikosta alkaen olen ketjua lueskellut. Eli:
Taika86/27v/la. 9.6/esikoinen/-

Eli puolentoista vuoden toivomisen jälkeen plussa pärähti ruutuun maanantaina. On vielä tosi vaikea ymmärtää asiaa, ja varovaisin mielin mennään kohti varhaisultraa. Lapsettomuustutkimuksissa kerettiin jo käydä, ja ensimmäistä inseminaatiotakin suunniteltiin lähikuukausille, mutta toisin kävi. Todella vaikea uskoa siihen, että tämä päättyisi niin, että vauva saataisiin syliin saakka. Se olisi kyllä aikamoinen ihme meille. :heart: Päivä kerrallaan...

Raskausoirena minulla on ollut todella arat rinnat, lievät alavatsakivut ja flunssainen olo. Mutta ei vielä minkäänlaista pahaa oloa.

Kiva olla mukana porukassa. :wave:
 
_Miikku_: Kieltämättä teidän tarina kuulostaa ihan samalta kuin meidän. :D Kerettiin jo käydä hoitojen suunnittelukäynnilläkin puolitoista viikkoa sitten, jossa lääkäri ultratessa totesi, että täällä saattaisi olla jotain meneillään. Ja vajaa viikko siitä testi näytti plussaa. :D Pidetään peukkuja meille molemmille, että kaikki se toivominen ja pettymykset vielä palkittaisiin!
 
Viimeksi muokattu:
Täältä löytyy 24-vuotias neiti joka ensimmäistä odottaa. Rv 4+5. Laskettuaika on 8.6, saattaa tietysti muuttua neuvolassa käynnin jälkeen.
Eka neuvola onkin 18.10 koska halusin jo aiemmin. Seuraava siitä onkin 30.10, eli se 8 viikon :)
Kaikki on mulle ihan uutta, raskautta ei ole suunniteltu mutta on tervetullut ja rakastettu varmasti :)
 
Onko teillä muilla paljon oireita ja "tunne että raskaana", mulla nimittäin vähän väliä unohtuu koko raskaus.. Pelottaa että onko siellä mitään, ainoana oireena rinnat kipeät ja alavatsa turvotus.. Välillä ihan pieniä tuntemuksia alavatsalla mutta voisi olla normaalejakin vatsantoimintaan liittyviä.
Onko tällä perusteella saanut alkuraskauden ultra ja mitä mieltä kannattaako mennä?
 
Mulla 4+2 :p Oireina mulla on suun kuivuus, rinnat sivuilta välillä kipeet, ei siis kokoajan arista, haukottelu ja mahaa kramppaa ajoittain.
Ainahan voi mennä omakustanteiseen varhaisultraan, jos "oireettomuus" mietityttää :)
 
Kun mä odotin poikaa sillon 11v sitten, niin mulla ei ollu ensimmäiseen 15 viikkoon mitään oireita :O

Muoks. Sen jälkeen alkoikin sitte kaikki ongelmat, verenvuoto, verenpaineet, verensokerit jne jne. Ja poika syntyi lopulta rv 32 neljän viikon sairaalassa makaamisen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

haluaisin liittyä joukkoonne :) Odotan 2. lastani ja LA olisi 7.6. Aika jännityksellä odotetaan täälläkin, historia on tällainen km 12/10, tyttö 10/11, kemiallinen 9/13 ja nyt taas raskaana! Toivotaan parasta!

Oireina väsymys, lievä kuvotuksen tunne ja kipeät rinnat. Neuvolaa en ole vielä varannut, mutta varaan varmaan ensi viikolla jos kaikki jatkuu kivasti.

Mielelläni liityn Faceryhmään sitten kun saadaan porukka kasaan.

Mukavaa sunnuntaita kaikille :heart:
 

Yhteistyössä