Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat, PART III

Sitä ollaan nyt sitten äitee! Kotiuduin eilen sairaalasta, mutta poikamme jäi vielä treenaamaan lasten teholle hengittämistä. Mitään varsinaista hätää ei ole, vaan tämä ennenaikaisuus vain aiheuttaa hieman ylimääräistä treenia hapenoton suhteen. Poika siis syntyi rv 35+6 täysin yllättäen ja nopeasti. Synnytyksen käynnisti spontaani lapsivedenmeno. Mitään ei ollut valmiina: sairaalakassia, lastenhuonetta, vauvan lakanoita... Ja äitiyslomalla ehdin olla 4 päivää!

Olisiko syytä laittaa uusi ketju, kun synnytykset käynnistyi. Itse en taida hiffata, miten se sujuu. Laitan sitten sinne paremmalla ajalla synnytyskertomukseni...

Nupsu ja poika, 4 vrk
 
Ei tosiaan näy eikä kuulu Roosaa... Mahtaakohan olla käynnistyksellä, jos ei ole jo synnyttänyt? Nimim. "Jännittää"

Hormonihirviö, jos sulla kohdunkaula jo pehemenee ja kypsyy niin siellä voi rikkoutua pieniä suonia ja tulla vähän verta valkovuodon sekaan. Eipä ole sullakaan kuin reilu 2vk täysiaikaisuuteen...

Sanopas muuten HH tuosta imetysaikaisesta hiustenlähdöstä kun olet sen alan asiantuntija. Mulla ei lähteny esikko imettäessä yhtän normaalia enmpää hiusta, mutta ei myöskän ollu raskausaikana sitä ilmiö että hiustenlähtö liki pysähtyis. Oli normaali "sulkasato" sykysyllä ja muuten tippu pikkasen tasasen tahtin niiku mulla aina lähtee. Eikös se ole niin, että nämä kaksi liitty toisiinsa? Siis jos raskausaikana ei lähe paljoa tukkaa niin se tippuu kaikki imetysaikana?

Elän nimittäin toivossa, ettei nytkään lähtis kovin paljoa. Normaali hiustenlähtökausi oli tänäkin syksynä. Esikon jälken mulla tosin myös alko kuukautiset 6vk synnytyksestä, joten ei tullu sellasta pitkää estrogeenivaje-kautta.

Jiksulle myös täältä :hug:

Omaa napaa... kauhea väsy, mitään ei jaksais tehdä muuta kuin maata. Päivän saavutukset on että sain laitettua tiskikoneen päälle ja pilkottua itselleni hedelmäsalaatin. Ensi viikoksi ripotellaan kaikki lapset mummuloihin ja etävanhemmalle, rupes tuntuun että pitää saada aivan oikesti levätä kunnolla ennen synnytystä.

Yhyy, mä en ole koskan ollut 6 yötä erossa esikostani...
:'( Pakko vaan otta järki käten.

Lampukka 34+0 (jee!)
 
Ranja
Mä ihan tärisen, apua, me siis OIKEESTI nyt aletaan olla siinä tilassa että vauvat voi syntyä milloin vaan?!

Mielettömän isot onnittelut Nupsu-äidille ja haleja vauvalle :heart: Jos Nupsu jaksat ja ehdit jossain välissä, olisi mukavaa lukea tarkempi synnytyskertomus. =)

Ranja 34+1
 
Onnea Nupsulle!!!! :flower: miehelle ja pikku pojalle! Eipä sitä tosiaan tiedä milloin vauva syntyy :whistle:
ON mun pimpsa hajoaa :eek: :( |O Kävin käveleen n.300m koiran kans niin eipä ole tällästä kipua ennen tuntunut. Häpykumpu ihan mäsä. Toivottavasti mulla on kohdunkaulan vuotoa, mää en uskalla lähtä vielä synnyttämään..... en ole valmis henkisesti (tulenkokaan edes) vaikka kamat on kyllä kaikki valmiina.
Mää en tiiä tosta tukan lähdöstä raskaus aikana, mulla itellä tullu veltosta ohuesta vähän karkeampi ja paksumpi eli mulla sitten varmaan lähtee imetyksen jälkeen tukka päästä. Yleisesti ottaen sanotaan että reilumpi hiusten lähtö on n.5-7v välein mutta niin moni asia vaikuttaa tukkaan kuten jos sairastat pahan flunssa kierteen niin 2-3kk kuluttua se näkyy tukan laadussa. Se varmaan vaihtelee ihmisten ruoka tottumuksistakin, esim. b-vitamiinin puute huonontaa hiuksia.... jne.
Eikös me voida pysyä vielä ihan yhdessä samassa porukassa nyt vaikka vauvoja alkaakin syntyä? Niin pienellä porukalla kuitekin kirjoitellaan. Vai onko ehdotuksia?

HH 34+4
 
Onnea Nupsu! :heart: :flower: Odottelemme jännityksellä synnytyskertomusta... Ja kaikkia vauvan tietoja, minkä kokoinen oli jne jne. Voi todellakin sylintäydeltä ONNEA koko perheelle!

Komppaan Nampulaa, hurjalta tosiaan tuntuu että nyt niitä vauvoja alkaa ihan oikeasti tulla.... IIK!

Mä voisin vaikka avata valmiiksi ketjun nimellä "Kesäkuun 2007 lapsettomuushoitojen hedelmät" mutta mihin puolelle se laitetan? Syntyneet vai Vauvat 0-12kk???

Lampukka 34+0 (ja nyt alka tosissaan jännittää!)
 
Vielä.. piti heti käydä kurkkimassa, oliko Nupsu ilmoittanut sukupuoliveikkauksen etukäten... ei ollut. Nyt kun ensimmäinen meistä on "haljennut" tekis mieli laitta veikkaukset psytyyn, kuka lähtee seuraavaksi ja tuleeko massusta sitä mitä pitääkin...

Tietysti liian helppo veikata nyt, että Roosa on seuraava jos ei sitten ole jo =)
 
Onnea nupsulle :hug: pienestä prinssistä.
Niin sitä vaan vauvelit alkaa putkahtamaan maailmaan, ihanaa :heart: nähdä oma pienokaisensa.

Lampukka avaa vaan valmiiksi ketju tuonne vauvat 0-12kk, otsikkokin oli hyvä :)

kuu-ukko 35+4
 
Nupsulle ONNEA ja iso :hug: :heart: :heart: :flower:

Roosa taitaa olla jo myös tosi toimissa kun ei ole nyt kuulunut mitään.
Tämähän alkaa jo käymään tosi jännittäväksi, hui oikein menee kylmät väreet. Kukahan meistä tosiaan sit seuraavana lähtee nyyttiä hakemaan?

Mä tykkäisin kanssa että me pysyttäis jatkossakin tällä samalla pienellä porukalla yhdessä. On mukavaa kun "tuntee" toisensa ja tiedämme toistemme lähtökohdat.

ON: Tänään oli neuvola... vauva on pysynyt raivotarjonnassa,jes!
Hb 121, sf 31, verenpaineet 135/75. Katottiin synnytys video myös, no ei siitä kovin viisaammaksi tullut.
Mua ärsyttää toi meidän neuvola-täti, joutais jo eläkkeelle. Se unohtelee asioita koko ajan...nytkin meinas seuraava neuvola aika jäädä varaamatta. Viime kerralla ei otettu hb:tä ja tällä kertaa unohti ottaa verensokerin. Kertaakaan näillä neuvola käynneillä se ei ole punnituttanut mua. Sit ku mä en vielä hallitse ruotsia täysin niin, mies yrittää parhaansa mukaan kääntää mulle sen puheet niin eikös tää täti puhua pälpätä samaan aikaan siihen päälle :headwall:
Onneks on netti josta saa tietoa ja teidän kanssa voi asioista keskustella ja jakaa tietoa =)

Supisteleen on alkanut taas enemmän tosin vielä kivuttomia. Nytkin tässä istuessa on parit supparit jo tullut...tuntuu että vauva painais itseään koko ajan enemmän alaspäin. Taitaa pirpana jo asetella itseään lähtökuoppiin =)

Mai 34+2
 
Mai! Ymmärrän tuon kieliongelman täysin. Mua ei useimmat arvaa lyhyellä keskustelulla ruotsinkieliseksi (ennen kuin sanon nimeni :p ). Tekstiä voin sanoa ymmärtäväni täysin, mutta puheesta mene kyllä aina jotain ohi... :ashamed: Jotkut murteet varsinkin on kamalia. Jos osaa suomea, ei se tarkoita että osaisi vaikka savoa.

Mulla on onneksi nyt mukava terkka (se ensimmäinen oli varsinainen noita-akka). Se varaa aina 15 min pitemmän ajan ja puhuu tosi selkeästi, vaikka ei sen oikeastaan tarvitsisi... Mutta arvostan hänen asennettan tosi paljon!
 
Nupsulle ja miehelle onnea pienestä pojan pallerosta! Pääsit sitten yllättämään meidät kaikki!


Olitkohan se sinä Nupsu vai Roosa joka sait nyytin ensimmäisenä meidän pinosta syliin? Olisi kiva kuulla synnytyskertomus ja ehdottomasti jatketaan samalla porukalla sitten tuolla vauvautuneiden puolella. KIITOS LAMPUKKA meidän uudesta pinosta! Perästä tullaan, toivottavasti pian. Onneksi ''meidän jengistä'' löytyy näitä viisaampia -jo äitejä- joilta sitten voidaan kaikkea hullua kysellä kun paniikki iskee! Eli kyllä minä vauvapuolen pinossa pysyn mukana, mutta varmasti roikun vielä tälläkin puolella siihen asti kunnes meistä viimeinen poksahtaa :)
Voisikohan Lampukka tuon linkin laittaa vielä vaikka tuohon ekalle sivulle, niin ei tarvitse sitten sitä etsiskellä kun varmasi reilusti maaliskuuhun menee että kaikki pääsevät hyppäämään kyytiin!

Tänään olin ultrassa ja käytiin keskustelua lääkärin sekä kätilön kanssa tulevasta synnytyksestä. Näyttää siltä että on hyvät mahdollisuudet ihan alatiesynnytykseen! Vauva on hyvin laskeutunut, painoa pojalla tällähetkellä 2900 gr ja raivotarjonnassa edelleen. Siellä se kullanmuru söi nyrkkiään ja poseerasi 4D kuvassa :heart: Voi tahtoo jo nykerön syliin! Vielä ei lyöty mitään käynnistysaikaa lukkoon. Annetaan pojan nyt vielä vahvistua, ja keuhkojen toiminnan kannalta olisi vielä hyvä saada ainakin 2 viikkoa lisää. Seuraava lääkärikäynti 2 vkon kuluttua, ja katsotaan tilanne uudestaan, ellei luomusti synny ennen sitä. Nyt olen hyvällä mielellä, siis sectioon ei pakoteta, ja nyt vaan odotellaan. Kannatti kyllä esittää oma eriävä mielipide, olivat ilmeisesti keskustelleet siitä että tuota hullua suomalaista ei niin vain suunniteltuun sektioon pakoteta :kieh:

Roosan kuulumisia odottelen myös!

Kitty 36+2
 
Olipa yllätys! Oikein paljon onnea Nupsulle!! :flower: :flower: :flower:

HH: Sama vaiva Rahikaisella. Kävin tänään melkein tunnin kävelyllä ja nyt on alavatsa ja lonkat niin kipeät että huomenna en varmaan pääse ylös sängystä...

Ja ilmeisesti vauva puskee oikealle kylkiluiden alapuolelle, alkaa olla aivan kosketusarka ja särkee koko ajan. Autsautsauts. :( Mä en ainakaan ole vielä menossa synnyttämään, kun tää kaveri mahassa pyrkii pikemminkin ylös- kuin alaspäin. :LOL: Suuntavaisto on yhtä hyvä kuin äidillään...

Pakko mennä sänkyyn. Jaksuja kaikille!

Jiksu 34+0
 
Hieno uutinen!
Lepäile rauhassa ja kerää voimia. Sitten olisi tosiaankin kiva kuulla miten synnytyksesi meni.
Hurjaa ajatella, että synnytys voi tosiaankin olla edessä kellä meistä vaan minä päivänä vaan!
Itse kävin tänään viimeisessä neuvolan lääkärintarkastuksessa. Poju on jo laskeutunut melko alas ja se tuntuukin kävellessä paineen tunteena alavatsalla. Ei lähtenyt lääkäri sanomaan synnytyksen ajankohdasta mitään arviota, totesi vaan ettei ihmettelisi vaikka vauva syntyisi jo piankin. Apua... en tunne oloani vielä ihan valmiiksi! Vaikka ei kai sitä täysin valmis voi olla koskaan. Tietty odotan innolla pojan syntymää, mutta nyt tuntuu että haluaisin saada vielä muutaman asian tehtyä ja kunnolla levättyä ennen synnytystä.
Lampukalle kiitokset uudesta pinosta!
Nyt täytyy mennä ottamaan iltapalaa, ruokahalu on huikea. Olen viime aikoina herännyt joka yökin syömään jugurttia ja mysliä.
Hyvää yötä!

Posteljooni Petshkin 36+1
 
:flower: ONNEA Nupsu :heart: :hug: Odottelemme innolla synnytyskertomusta!

Roosa ei varmaan hirveesti pääse kirjottelemaan vaikkei olisi synnyttänyt jos ovat määränneet vuodelepoon sairaalassa. Kyllä on jännittävät ajat edessä meillä kaikilla!

Olimme eilen vauvanhoito-imetys illassa neuvolassa. Onneksi sain miehen mukaan, siellä taisi olla 10 pariskuntaa. Olisi ollut orpo olo yksin. Mutta olen Jiksu huomannut, että ei se vauva jotenkin ole samalla tavalla ajankohtainen asia noille äijille :kieh: Vaikka vaimoke paisuu vieressä niin itse ei koe asiaa konkreettisesti. "Ja vielähän tässä on toista kuukautta". Kyllä mieskin totesi eilen, että pitäisköhän ne sairaalakamat katsoa valmiiksi....

Tämäkin möykky puskee vain ylöspäin. Ihan hyvä niin.

Amodini 33+0
 
Ja taas neuvolassa käyty
rr 135/93
Paino +350g/viikko
Pissa puhdas
sf 32 (noussut 1cm, ympärys sama 115)
rt
syke 174-152
liikkeet ++
Vauva ei ole kiinnittynyt. Laitettin synnytystapa ultraan nyt sitten 1-7 päivän sisään (menen siis aiemmin kun normaalisti mentäisiin rv37). Täti meinas ettei pysy loppuun asti sisällä mutta ei nyt kovaa huoltakaan kantanut, halusi kuitenkin tietää mistä mun supistelut johtuu. Valkovuoto muuttuu kuulemma loppua kohti värilliseksi, ei huolta siitäkään.
Kitty hyvä että kuuntelivat sua, kaitpa sitä saa oman lapsen synnyttää miten tahtoo =)

Hormonihirviö 34+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kitty:
Voisikohan Lampukka tuon linkin laittaa vielä vaikka tuohon ekalle sivulle, niin ei tarvitse sitten sitä etsiskellä kun varmasi reilusti maaliskuuhun menee että kaikki pääsevät hyppäämään kyytiin!

Kitty 36+2
Siellä on!

Ei tosin ekassa viestissä, koska ketju on Jiksun aloittama. Rullatkaa muutama viesti alaspäin ekan nikkini kohdalle :)

 
Ja omaa napaa...

Eilen oli hurja päivä. Supisteli koko yön 10min välein, joten en juuri nukkunut. Sama meno jatkui pitkälle iltapäivään. Lima-verivuotoakin tuli, ja tissit suihki maitoa.

Sain sitten neuvolasta ohjeen ottaa 1g Panadolia + 1 Litalgin-tabletti + 30 mg Opamoxia (rauhoittava/nukahtamislääke) ja painua peiton alle. Ja jos ei auta, niin kassi mukaan ja synnytysvastaanottoon käyrille. Heräsin illalla pää ihan sekaisin ja turvonneena, mutta supistukset loppui siihen. Nukuin vielä yönkin raskaasti, tosin heräsin 1-2 tunnin välein pissalle.

Oli kätilö vakavan näköinen, supistukset alkaa olla kivuliaita ja tosi napakoita, en pystynyt puhumaankaan niitten aikana. Kestävät tasan 40s jokainen ja painetta tuntuu alaspäin. Keskusteltiin jo lastenosastosta ja mitä ongelmia 34-viikkosella vauvalla voi olla... :'(

Viikon päästä lääkäri, jos kasassa ollaan. Todennäköisesti saan lähteä TAYS:iin lähete kainalossa tarkastukselle. Ja jos jotain tulee, niin sinne sitten pitää suunnata.

Voihan räkä, 2 vk pitäis vielä päästä... Alkaa tuntua, että pääsisin mieluummin vaikka sinne yliajalle asti kuin nyt synnyttämään :x

Lampukka 34+2

 
Lampukka: :hug: Onpa sulla ollut päivä... Me ollaan samoissa viikkojen suhteen mutta kyllä näköjään voi olotilat vaihdella paljon. Koita pysyä vielä yhtenä!

(.) Täällä maha-asukas on niin ylhäällä yhä että oikealta puolelta kylkiluiden alapuolelta alkaa olla todella arka. Nampula:Oliko sulla samanlaista kipua ylävatsassa? Mietin tässä että pitäisikö soittaa neuvolaan, mutta mitäpä tälle voi tehdä, eihän sitä voi väkisinkään alaspäin painaa... :eek:

Jiksu 34+2
 
Huomenta!

Täällä on nyt sitten kärsitty se "pelätty" vatsatauti. 2 päivää tuli tuolta toisesta päästä kaikki pihalle mitä sisään laittoi. Nyt alkaa olemaan voiton puolella. :) Tosin flunssaa meinaa pukata nyt sitten. Krääks! :headwall:

Jiksu, mulla oli alkuviikosta noita hurjia kipuja ja arkuutta tuossa kylkiluiden alapuolella. Soittelin asiasta neuvolaankin, mutta kuulemma normaalia. Jos siis ei muuta kummallista olossa. Itsellä kun ei sitten muuta ollut, niin annoin olla. Kun olin pystyssä kivut hieman helpottivat, mutta se kosketus arkuus jäi. Mullahan tuli sitten koko vatsa kipeäksi, mutta se ilmeisesti johtui taudista. Tänä aamuna taas herätessäni huomasin että vauva oli kovin ylhäällä peppunsa kanssa ja taas ylävatsa tosi arka. Joten itse laitan kyllä sen piikkiin. Mutta helpotti taas kun nousin ja vauva "valui" alemmas. :D

Lampukalle suunnattomasti nyt tsemppiä! Kunpa pikkuinen nyt vielä sen muutaman viikon pysyisi kyydissä! :hug:

Nyt koitan sitten saada itseäni hieman liikkeelle, josko pääsisi oikeasti jo poikkeamaan taas ihmisten ilmoilla.

Nampula 33+0 (ja taas uuteen viikkoon! :))
 
Lampukalle voimia :hug: ja jalat ristiin tiukasti että vielä pysyisi kyydissä. Onko sulla vauva jo laskeentunut?
Mulle tulee tänään 33v mittariin, mieshän täytti jo tiistaina 32v. Sunnuntaina sitten kakkua! Että tervetulemast vaan kaffeille!!! :LOL: taitaa teillä olla vaan pitkät matkat meille.....
ON supistelut tulee ja menee muttei kipeinä ja ovat enemmänkin ilta painotteisia. Eilen olo jotain kesto suppailua, koko masu ihan pinkeenä.
Anoppi aikoi tuoda mulle lainaan jumppapallon, auttaa kuulemma avautumis vaiheessa. Varmuudeksi jo nyt että on kun tarve ilmenee. Aiotteko kertoa kellekkään sitten kun lähdette synnyttämään? Me ei, asutaan sairaalasta alle 10 minsan päässä eli mies voi käydä koiraa välillä kusettamassa jos tarve vaatii.

Hormonihirviö 34+6 (vanhentuneena=rupsahtaneena :LOL: )
 
HH, äläs mene etukäteen lupailemaan miehelle koirankusetusta, tilanne voipi yllättää niin ettet päästä sitä edes syömään... :saint:

Joo, vauva on laskeutunu ja kiinnittyny, pää nin syvällä lantionluissa kuin vain mahtu. Jos se synty vaikka parin viikon päästä, taitaa onneksi mahtua tulmean alakautta.

Niin ja ONNEA synttärisankarille! :flower:

Tässä sulle Stenvallin virtuaalikahvi ;)
 

Yhteistyössä