Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat, PART III

Hei! Kävin yöllä jo lukemassa ketjua mutten jaksanut mitään kirjoitella.
Voi kun voisi itsekkin vielä liikkua tai harrastaa.. Tuo jooga oli minustakin kiinnostavaa ja ajattelin sitä kokeilla mutta tuli tämä viimeinen kolmannes vietettyä vain p.a maatessa.
Ranja mistä tuota voidetta voisi ostaa? Olen jo kyllä panostanut rasvailuun pidemmän ajan mutta voide mitä ei tarvitse pestä pois kuulostaa hyvältä.
HH, ajattelin ottaa tuon kolmen ässän käyttöön..Ei ole pahemmin peiton alla oltu yli kuukauteen kun kielsivät senkin. Mitenköhän nyt vaikka paikat on auki onko siitä mitään varaa?
Nukkumisasiasta: Meillä pojat nukkuvat aluksi samassa vaavisängyssä minun vierellä. Ostettiin vielä varoiksi helposti levitettävä vuodesohva jos joskus mies haluaa nukkua rauhassa yönsä. Ja tietysti isovanhempia varten.
Eipä tänne nyt tämän ihmeellisempää.. Aika väsynyt olen. Ei jaksa kirjoittaa eikä ajatella, pää on jotenkin ihan tyhjä. Taas täytyy vain todeta, että nyt saisi minun puolesta synnytys alkaa..Sen suhteen on jollainlailla rauhallinen mieli. Ei jännitä yhtään eikä pelota. Omituista kun aina olen pitänyt synnytystä jotenkin pelottavana!
Ja vielä posteljoonille tervetuloa takasin. Meillä on aika sama aikataulu synnytyksen kanssa mutta mistään tutustumiskäynneistä nkl.lle ei ole minulle kukaan kertonut mitään. Mistä sait itse tiedon käynnistä?

Roosa ja pojat 35+5
 
HH: Jep, se vauvasarja on kanadalainen. Tarkoitin aiemmin sitä, että sellainen kuvien suttaaminen on mun mielestä jotenkin amerikkalaista, niden tekemissä ohjelmissahan on piipit ja blurrit aina päällä jos vähän tulee rumaa sanaa tai tissi vilahtaa. En olisi uskonut että kanadalaiset tekevät samaa, ja jos ko. ohjelma olisi tehty Euroopassa niin ei takuulla sutattaisi jos vähän jotakin näkyy.

Eksyin kaupungilla apteekkiin ja ostin varoiksi apteekista tuubin Lansinohia ja tilasin samalla Ainun käsikäyttöisen rintapumpun, jota kaverini eilen kovasti kehui. Kaverini sanoi, että kannattaa ostaa pumppu etukäteen, kun sitten kun sitä ehkä tarvii niin ei voi tai jaksa itse lähteä kauppaan ja pitää laittaa mies asialle. Säästin miestä ja omia hermojani ja hommaan ko. vempaimen etukäteen. Jos ei tule tarvetta niin myyn sitten kirpparilla. :D

Jiksu
 
Jiksu ymmärsin kyllä mitä tarkoitit =) hui iik pimppa näkyy :LOL: jne.
Paljonko apteekissa maksaa se pumppu? Kysyin muuten mieheltä että kehtaako itekseen ostaa siteitä kaupasta ja kehtaa kuulemma niin ei tarvi kovin isoa läjää varastoon ostaa.
Roosa Kolme ässää ja siitä se mieluisin ässä ei haittaa mitenkään vaikka olet jo vähän auki, pehmittää paikkoja vaan lisää ja nimenomaan simpat sisään pitää laskea (jotta haisetkin mahd. pahalle synnytyksessä :LOL: taitaa olla pienin murheista siinä vaiheessa EIKÖ? )

HH
 
Huih kun oikeasti tuntuu niin hurjalta että meistä joillain voi ihan piankin olla jo nyytti/nyytit sylissä! Varsinkin Roosan kohdalla, kun oikeesti jo niin kovin lähellä synnytys! Huih! Tsemppiä siis Roosalle, sekä muillekin tottakai! :heart: :heart:

Mä sain siskolta Ainun sähkökäyttösen rintapumpun. Siis ollut siskolla käytössä ja nyt siirtyi minulle, ihanaa kun sellainen jo valmiina. Pullo pitää siihen vielä ostaa, kun kuulemma menossa hukkunut. Mutta se on pieni homma se. :)

Kävin äsken läpi nuo siskolta tulleet vaatekassit, lajittelin liian isoja vielä pois. Ne kun oli siellä seassa. Oli aikas hauska puuhastella niiden parissa. Vielä toistaiseksi ne sitten makaavat kaikki tarvikkeet tuolla olkkarin nurkassa. Ensi viikolla jos sitten pikkuhiljaa alkaisi pyykkäämään ja järkkäilemään. =)

Jes, mutta eipä taas tämän kummempaa.

Nampula
 
HH: Pumppu maksaa jotakin 26-28 euroa, kysyin ja unohdin vastauksen saman tien. :LOL: Toimii myös tuttipullona.

Meillä ei sitä mukavaa s:ää juuri ole ollut, mies ei halua kun sitä hirvittää että jotakin sattuu. Pitää yrittää vongata. :D

Jiksu
 
Heh hee, ai että mä repesin noista Hormonihirviön jutuista :LOL: Alkaakos tytöillä olla levottomat jutut? :wave:

Mulla on taas tänän irronnut limatulppaa ja supistellut, ilmeisesti eilisen pelehdinnän seurauksena. Ei mitän hälyttävä, mutta tuntuu olevan tehokas tuo "mukava s". Että hommiin vaan Roosa! :LOL: Ja ihan turvallista on niin kauan kuin kalvot on ehjät.

Sitten aloin pohtia, että mitäs jos laskettu aika ylittykin vaikka nyt on jo paikat auki :p Viimeksi ei tarvinnut mietti käynnistyksiä, nyt alan varmaan tehdä "jotain" kun rv 37 on täynnä. Tai rv 38. Ajattelin kokeilla lypsämistä tai rintapumppua, kun tuota maitoakin jo tulee. Jos sais herumisen aikan, siinähän eritty oksitosiini.

Ranja, minulta kiellettin uiminen koska sisäsuukin on auki. Ulkosuu saa kai olla pehmeä, mutta en ole aivan varma.

Mutta nyt pitää mennä miehen avuksi keittiön, lapset on iltapalalla ja kuuluvat riitelevän kaikki 4 kun enää 3 jogurttia on jäljellä :p Tätä realismia teille että jaksatte odotta synnytystä!

Lampukka 33+1
 
Iltaa vielä! Mies tuli kotiin vaaka kainalossa ja kauhuissani hyppäsin siihen :eek: Tuijotin lukemia ja hain neuvolakortin kun en meinannut uskoa. Oli tullut 5 kg viikossa!! :/
Mulla on kyllä viikon ajan turvotus lisääntynyt kovasti ja kengät ei tahdo enää mahtua jalkaan. (siis ne yhdet ainoat joita olen voinut käyttää.)
Tuli paniikki ja pelko raskausmyrkytyksestä ja soitin päivystykseen. Kätilö käski käydä huomenna neuvolassa katsomassa painon ja virtsan proteiinin. Sanoi myös että kaksosodottajilla turvotusta voi hyvinkin tulla viikossa useita kiloja. Mutta silti....Ihan kamalaa. Miten ihminen voi lihota viikossa 5kg :eek: Nyt on sitten kokonaispaino noussut 30kg!!
Vielä rintapumpusta, ostin myös tällä viikolla pumpun, tommee tippee merkkinen. Tuttipullot on meillä samaa merkkiä. Vaikutti helpolta käyttää ja uskon, että käyttöä onkin. Huomenna pitäisi desinfioida pullot ja pumppu. Hankin mikroon desinfiointilaatikon.

Illalla sitten sitä yhtä ässää.. jos mies olisi tälläisestä vähän tuhdimmasta mammasta kiinnostunut :LOL:

Roosa ja pojat 35+5
 
Tervehdys kaikille =)

Pakko tulla hehkuttamaan eli mulla on viimeinen työpäivä tänään. Yhtään saikkua en ole pitänyt (paitsi istukkanäytteenottopäivä ) ja nyt kyllä onkin takki ihan tyhjä. Vielä pukkas päänsäryn vimoselle päivälle mutta yritän kestää tämänkin kun tähänkin asti olen kestänyt. Ihana kun ei tarvitse enää nousta aikaisin!

Ensi maanantaina äippäpolille synnytystapa-arvioon! Mielenkiintoista nähdä miten päin neiti tuolla mahassa nyt on - kovasti myllertää eessuntaas =)

Meille on tilattu vaavi-sänky helmikuun alkuun. Viikonloppuna menen tapetoimaan vauvan huoneen uuteen taloomme vaikkei sinne ehditäkään muuttaa ennen syntymää.

Minäkin laitoin esikoisen hakemaan suomalaisen alennusmyynnistä pari Kunnaksen kirjaa :p

On tosi mielenkiintoista nähdä kuka "tyhjenee" ensin - Roosa varmaan...

Viipukka ja typy 34+6
 
ON vielä vähän... yö oli levoton, supisteli aamuun asti ilkeästi. Ei säännöllisesti vaan yksittäisiä, mutta niin ilkeitä että heräsin joka kerta :(

Ehkä mun täyty kumminkin hieman harkitsevaisemmin elä tätä "normaalielämä".

Lampukka 33+2
 
Onnea Viipukalle viimeisen työpäivän johdosta!

(.) Neuvolakäynti takana ja mieli maassa. Turvotusta tullut paljon, ja siitä johtuen painonlisäys viikossa 1,4 KILOA. Tsiisus!! Olen syönyt suolaista että saisin verenpainetta nostettua ja tässä on nyt sitten tulos, olen pöhö. :( SF-mitta huitelee yläkäyrää kohti, ja jos vaavi tätä menoa kasvaa niin tiedossa on synnytystapa-arvioon marssitus. Että sellaista.

Kaiken lisäksi miehen kanssa vedettiin kunnon huutoriita heti aamusta, ja kaikki lähti ihan pikkujutusta. *huokaus* Eli paska päivä täällä tänään, toivottavasti teillä muilla pyyhkii paremmin.

Jiksu 33+2
 
Täällä myös neuvola takanapäin.
Pissa puhdas (myös labra/viljely) syytä mun lämpöilyyn ei löydy!
rr normaalin rajoissa
painoa 764g/viikko (yht.8kg)
rt (ei kiinnittynyt)
Sf 30 ja siitä nyt on vähän huolta kun ei ole noussu 3 viikkoon ja mahan ympäryskin laskenut 1,5cm nyt siis 115cm (sf kuitenkin keskikäyrällä )
Ensi viikolla neuvola jo torstaina ja jos nousua ei ole niin ultraan. Rauhallisesti täytyy ottaa, ei siivousta jne.
Jiksu sama meillä ukko pelkää kai pökkivänsä vauvaa päähän kun ei halua seksiä :LOL: vaikka meillä on ollut kyllä kieltokin sen pehmeän kohdunsuun takia. Pakotan kyllä sen rv37-38 hommiin, en halua kovin isoa vauvaa synnyttää.

Hormonihirviö 33+6
 
Hei!

Tultiin juuri kaupoista kotiin...jalat aivan poikki...
Ostin vannan,lakanan ja pienen pienen puuvillaisen hatun vauvalle.
Mun mielestä kaupoissa on tosi tylsiä pussilakanoita vauvoille, ne on just joko pojalle tai tytölle tarkoitettuja, välimuotoja ei tunnu löytyvän tai sit jos löytyy niin mitat ei täsmää. Olispa itellä ompelukone niin vois ostaa mieleistä kangasta ja ommella.
Itselleni jouduin taas ostaan rintsikat...nyt on koko jo 75F |O
Mitähän se koko sit on ku rupee maitoa herumaan :/ , niin ja sit ostin vielä liivinsuojia.

Me ei vielä laiteta vauvan huonetta kuntoon, meidän huoneessa se kuitenkin tulee eka puol vuotta nukkumaan, enemmänkin. Kesällä on hyvä rempata vauvalle sit huone.
Autolla ajelut jätin jo aikoja sitten miehelle. Nyt on maha tiellä ettei enää pystyisikään huristelemaan.
Meillä on nyt petipuuhat jäänny vähemmälle...mies pelkää että vauva saattaa jollain tavoin vahingoittua... eipä mullakaan nyt niin kauheita himoja ole enää ollut kun tässä alkutaipaleilla...

Mulla on nyt kolmena yönä ollut outoa pahoinvointia...mitähän se mahtaa olla...varsinkin vasemmalla kyljellä ollessa alkaa närästää,paleltamaan,maha pitää hirveetä meteliä, ilmaa kertyy ja parina yönä olen joutunut menemään kakkoshädälle kun vatsa on mennyt ihan sekaisin. Saman aikaisesti vauva on pitänyt omaa showtaan masussa, voiks se olla että se on saannut sen aikaiseks vai mitä tää sit on? Onks kellään ollut vastaavaa?

Mai 33+4
 
Huomenta!
Kohtuu hyvin nukuttu yö takana kun otin panadolin illalla, on nääs alkanut tulla noita liitos/lonkkakipuja jo päivälläkin... :eek: Tasan 6 viikkoa laskettuun aikaan! :wave: Voi kun ois kiva nähdä jo vauva =)
Mies taas siellä kurssilla, tänään tulee kuitenkin yks kaveri kylään niin saa muuta ajateltavaa.
Onko muut alkaneet syödä maitohappo bakteereja? Mää aloin eilen, pitäs antaa hyvän vastustuskyvyn vauvalle kun syö 1kk ennen syntymää ja 1kk synnytyksen jälkeen, vaikka kyllähän meiltä saa noita 'pöpöjä' eläimistä jotka suojaa sitten allergioilta.
Maille: maha ei ole ollut sekaisin mutta tota pahaa oloa on ollut (menee aika äkkiä ohi kuitenkin). Jostain pinosta luin tosta ripaskasta ja kuuluu mun mielestä raskauteen.
Meillä ei myöskään laiteta vauvalle huonetta ns kuntoon, saa nukkua meidän makkarissa pitkään.... mieskin nukkui 9 vuotiaaksi vanhempiensa huoneessa ja sitä on naurettukin kuin sen pikkuveli on saanut alkunsa kun nukkui monesti vanhempiensa vieressäkin :LOL:
Mai taidat elää paivän jäljessä riviviikoissa kun meillä on vain 1 päivä eroa lasketuissa ajoissa, hypppääs oikeaan päivään :)

Hormonihirviö 34+0 !
 
Ompas täällä hiljaista!
Eilen illalla oli aika jännän tuntoista touhua masussa nimittäin mulla supisteli kivuttomasti 1-10 minuutin välein, enkä tehnyt mitään kummempaa eilen kun muinakaan päivinä siis rasittanut itseäni.
Mies lähtee auraamaan, mitähän sitä keksis tekemistä....

HH 34+1
 
Huomenta HH!

Meillä oli eilen netti nurin koko päivän ja olin ihan pistoksissa kun en päässyt palstalle. :LOL: Olen internet-riippuvainen!

Tänne ei kummempia, selkäsärky on helpottanut kun mies on ahkerasti hieronut, sain ihan hyvin nukuttuakin. Mulla on mahassa kauhea meno nyt all day and night long, maha-asukas takoo vasemmalle alas nyrkein ja tunkee peppua kylkiluihin, tosi korkealla ovat liikkeet. Ihan kiva että liikkuu, niin tietää että kaikki on hyvin. :D

Mun pitäisi silittää ja järjestellä vauvan vaatteita kaappiin... ja ajattelin tänään tehdä pitsaa kun mies sitä niin eilen aneli. :LOL: Jos ruoka vaikka olisi tie miehen pöksyihin. :D

Hauskaa sunnuntaita!!

Jiksu 33+4
 
Huomentapäivää! |O
Vaihteeksi heräsin taas ennen seitsemää.
Eilen oli kiva päivä. Käytiin ostamassa turvakaukalo jalustimineen. Meidän autossa ei ole sitä ISOFIX-kiinnitysmahdollisuutta ja myyjä käski varmistella laitteen kiinnitystä aika ajoin, koska turvavöissä se kuulemma ajan myötä löystyy.
Käytiin mäkkärissä syömässä ja sain osakseni pitkiä katseita, mahtaakohan mahani näyttää varsin kookkaalta muiden silmissä, vai mikä lie raskaudenaikainen hehkeys onkin syyllinen katseisiin. :LOL:

Tänään vietetään kyläilypäivää ja käydään tuttavapariskunnan luona kahvilla. Heillä on samanlaisia vaikeuksia kuin meilläkin, ei tärppää luomuna. He vaan eivät kuulemma uskalla lähteä lääkäreiden juttusille. :(

Hyvää sunnuntaita! :wave:

Haalistunut ja vaavi 35+4
 
Heips vaan kaikille!

Kyllä oli taas tylsä yö... nukuin 02-04 välisen ajan ja sit aamusta 08-10, että hermot meinas mennä :headwall:
Ihottumat vaivas, raavin itteni verille ja muutenkin vaan pyörin. Siinä sit yöllä kone auki, surffailin netissä ja vedin suklaata naamaan...

HH: Mä olen aina miettinyt ku on vaan päivä eroa LA:lla, et miks viikko laskurissa sit kaks. Ton mukaan ne täällä neuvolassa ja sairaalassa on laskenut päivät ja mä sit kans...No päivä sinne tai tänne =)

Mulla tuli kans eilen sohvalla maatessa kolme kivutonta supparia melkein peräkkäin. Maha oli aivan toispuoleinen,navan kohdalta oikea puoli törrötti kohti kattoa ja vasen oli ihan matalalla =)

Ulkona paistaa aurinko B) Uskomatonta, tuota valoilmiötä ei ole tänä talvena juuri näkynytkään.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Mai 33+6
 
Niin on vissin täälläkin netti riippuvuutta ilmassa tai sitten niin pirun tylsää on en saa tehdä noita normi hommiakaan taas vaihteeksi.
Käytiin käveleen koiran kans jopa n.puoli kilometriä, tai siis tepusteleen tai siltä se ainakin musta tuntuu.....
Mai Oisko se la/rv eri kun mullahan on vain 26 päivää kierto ja sen mukaan laskevat noita laskettuja aikoja. En tiiä, mutta nyt enää 41 yötä la:han!!!
Siis apua eiköhän meidän bemarissakaan ole isofix mahdollisuutta??? Mikä siihen vaikuttaa??? Meillä odottaa tuolla yläkerrassa se kaukalo, pakko tänään panna ukko kokeilemaan sitä että toimii... kiva jos sitten vasta kokeilee kun lähtee hakemaan meitä laitokselta :headwall:
Meillä ei ukkoa saa sänky hommiin, ei ruualla eikä millään..... jos juottas sen känniin ja käyttäs hyväksi :LOL:
Liikkeistä vielä että mulla vauvan kädet tuntuu ihan häpykummulla kun kopsuttelee/hipeltelee ja jalat on vas kyljessä (ei epäilystäkään kun potkii niin kovasti, ei tää voi olla tyttö kun on niin väkivaltainen:) )
Hormonihirviö 34+1
 
Sunnuntaita vaan kaikille!

Roosa: Mahdatko olla vielä yhtenä kappaleena? Kyselit NKL:n tutustumiskäynnistä. Minulle siitä kertoi neuvolan terkka. Sitten paikanpäällä NKL:lla varasin tutustumiskäyntiajan käydessäni istukanpaikan kontrolliultrassa. Meitä oli siellä useampi pariskunta samaan aikaan ja kätilö näytti synnytysosastoa ja kertoi synnytyksen etenemisestä. Suurimmaksi osaksi asia oli samaa kuin neuvolan synnytysvalmennuskerralla.
Saatavilla olevasta kivunlievityksestä kätilö kertoi myös ja minulle ainakin oli helpotus kuulla että epiduraalin voi saada melkein missä vaiheessa synnytystä vaan. Itse ainakin meinaan ottaa kaiken mahdollisen kivunlievityksen mitä saatavilla on. En uskalla alkaa leikkiä urheaa... Mites te muut?

Noista sänkyhommista on täällä ollut paljon puhetta. Täytyy todeta että meillä on sillä sektorilla ollut viime aikoina tosi hiljaista. Minun ei vaan ole yksinkertaisesti juuri tehnyt mieli ja mies taitaa pelätä satuttavansa vauvaa. Mutta ei tästä jutusta sen suurempaa ongelmaa ole päässyt onneksi syntymään.

Eilen käytiin kestovaippailun abc-päivässä ja oli tosi kivaa kun siellä pääsi hypistelemään kaikkia eri kestovaippalaatuja ja kyselemään niistä. Meillä on kunnianhimoisena tavoitteena aloittaa kestoilu jo heti sairaalasta kotiuduttuamme. Saa nähdä miten siinä onnistutaan... On mulla kuitenkin varalle hankittuna vähän kertiksiäkin, jos ollaan ihan puhki eikä aina jakseta pyykkirumbaa.

Mai manaili lasten pussilakanoiden tylsyyttä ja samaa olen huomannut minäkin. Miksi ylipäänsä niin suuri osa vauvantarvikkeista on vaaleanpunaisia tai vaaleansinisiä? Kumpikaan kun ei satu kuulumaan suosikkiväreihini..
Sitäpaitsi mielestäni on melko tarpeetonta karsinoida jo pienet vauvat sukupuolen mukaan. Itse tykkään reippaista väreistä, jotka käyvät molemmille sukupuolille. Menenkin tästä ratkaisemaan pussilakanaongelmaa ompelukoneen ääreen. En ole mikään käsityöihminen, mutta eiköhän parin pussilakanan ompelu suju jopa minulta.
Mukavaa sunnuntaita ja jaksamista kaikille!

T:posteljooni Petshkin 35+5 (viimeksi olin innoissani päivän edellä aikataulusta)
 
Sunnuntaita!! Täällä ollaan turvonneena kotosalla yhtenä kappaleena :(
Tämä turvotus on ihan tajutonta. Ylös asti reisiin. Kädet särkee öisin ja panadolista saa hetkellisen avun.
Supistelee pitkin päivää useastikkin mutta vain öisin kipeämmin.
Kävin perjantaina tämän turvotuksen vuoksi neuvolassa ja proteiini edelleen miinus. RR alapaine 101! Kotona mitattaessa vielä suht ok. Tänä aamuna oli sitten kotimittauksessakin yli 100 alapaine ja todella huono olo. Herättelin miehen ja olimme jo valmiina lähtemään sairaalaan. Sitten kuitenkin vielä nukahdin ja päivällä olo oli taas kohtalainen. SF mitta huitelee jossain reilu 42 ja nyt alkaa olla jo hankala seistä. Selkä on ihan loppu, samoin polvet ja nilkat. Keskiviikkona lääkäri ja ultra ja TOIVON mukaan jotain puhetta synnytyksestä...
Kyllä on kumma miten pojat nyt viihtyy mahassa =)
Keskiviikkona olisi myös monikkovalmennus jos vielä silloin olen yhtenä kappaleena..
Tälläistä omaa napaa tänne, päivä päivältä raskaampaa :(
Voimia kaikille kolotusten ja supistelujen kanssa odottaville ja muutenkin ihanaa alkavaa viikkoa. Etelässä näyttäytyi tänään ihana aurinko ja se ainakin piristi mieltä :heart:

Roosa ja pojat 36+1
 
Heipparallaa täältäkin!

Juuri ehdin minäkin miettiä mitähän Roosalle kuuluu, mutta sittenhän Roosa tulikin itse kertomaan. Huh, kuulostaa aika raskaalta tuo Roosan olo, toisaalta hyvä että pojat viihtyvät masussa mutta sitten taas olon kannalta olisi parempi jo että tulisivat pois. Roosalle siis tsemppiä suunnattomasti! :hug:

Omaa napaa sen verran että viikonloppu vierähti mökillä. Ei vain enää tuo "puska pissalla" käynti suju kovin helposti, mutta kun yöllä ei millään viitsi huussiin asti taapertaa. Mutta nyt siis jo kotona ja pääsee omaa ihanaa vessaan. :LOL:

Perjantai-iltana laskin vauvan liikkeitä, kun oli niin kovin hiljainen. Lauantaina sitten hiljaiselo jatkui, mutta sain sitten tarvittavat 10 kyllä helposti, kun vauvaa hieman härnäilin. Tänään sitten touhunnut taas omaan tahtiinsa, joten se on suuren suuri helpotus. Kyllähän sitä hieman aina huolestuu kun on hiljaisempaa.

Mutta nyt ei sen kummempia, tämä minun riippuvuuteni palstaan taas jatkuu kun nyt kotiuduttiin.

Suuren suuret tsempit kaikille ja mukavaa sunnuntai -iltaa! :hug:

Nampula 32+2
 
Sunnuntaita!

Juuri tänään pohdiskelin, että vieläköhän Roosa on yhtenä kappaleena. On varmaan ollut puhetta, mutta en muista ovatko sanoneet, että missä vaiheessa käynnistetään jos kerran poitsuilla ei ole kiirettä? Eivät kai pidä rv40 asti, ja odota että verenpaineet ovat pilvissä? Tsemppiä!

Mulla myös kädet kipeytyvät yöllä niin että siihen herää joskus. Keskisormet on jatkuvasti niin kipeät, että sormia ei voi napsutella (toimii meillä merkkinä koiralle, että siirtyy pois esim. tv:n edestä) . Sormuksia ei voi enää pitää kun on turvotusta.

:attn: Jos pitsa tai känniin juottaminen toimii miehiin, niin kertokaa ihmeessä. Ainoa perustelu minkä olen saanut, on että "maha on tiellä". Mies huomioi kyllä muuten ja yhteiselämä tuntuu oikein mukavalta. Mutta olen yllättynyt miten loukkaavaa tuo haluttomuus on silti.

Mistä HH olet selvitelly tuota maitohappobakteeriasiaa? En ole törmännyt siihen missään. Jos se auttaa niin aika pieni vaivahan se on.

Sen sijaan olen repinyt stressiä imettämisestä jo nyt. Meillä imetys ei tule toimimaan ilman rintakumia sisäänpäin olevien nännien vuoksi. Ja rintakumit tuomitaan joka paikassa, jee jee. Olisipa ihanaa kun joku imetyslehtinen tai sivusto alkaisi sanoilla "ei ole maailman loppu jos imettäminen ei onnistu..." Joka paikassa sanotaan, että imettäminen onnistuu aina. Ja kuitenkin tiedän naisia, jotka eivät ole saaneet hommaa toimimaan.

Alkaa kyllä hirvittämään. Rv25 asti aika mateli, ja nyt se menee niin hurjaa vauhtia. Apua! Kohta meillä on vauva :)

Amodini 32+3
 
Maanantaita kaikille! =)

Kuulostaapa tosiaan hurjalta tuo Roosan olotila... Tsemppiä Roosalle!! :flower:

Amodini: Mulla on yksi kaveri, joka sanoi että sillä meni melkein kaikki ilo äitiydestä sen takia kun imetys ei vain onnistunut ja joka paikassa siihen painostettiin. Viimein tuli kohdalle terkka, joka sanoi että sen kun annat korviketta, hänkin on antanut ja hyviä lapsia on tullut.

Jos imetys ei onnistu niin se ei onnistu, onneksi on vaihtoehtoja! Eikä se äitiys ole imetyksestä kiinni, varmasti olet hyvä äiti vaikka et pystyisikään imettämään. :hug:

(.) Ei tepsinyt mieheen pitsa, tosin en kauhean aktiivisesti vongannutkaan. Oluttakaan se ei juo, eikä mitään muutakaan alkoholia, joten känniin sitä ei saa. :LOL: Kai sitä täytyy olla tyytyväinen halailuun ja hierontaan ja hellyyteen ja jättää ne raisummat leikit sitten jonnekin mahattoma(mpa)an aikaan. :D

Mä lähden kampaajalle, saa nähä muuttuuko päässä mikään kun en tiedä mitä haluan...

Jiksu 33+5
 

Yhteistyössä