Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat, PART III

Täällä yksi laiska ilmoittautuu mukaan vielä kokonaisena :wave:
Neuvolakäynti taas takana ja kaikki oli ok.
Äippäpolilla kontrollissakin käyty. Siellä myös kaikki ok, lääkäri ihmetteli vauvan kokoa. Hän mittaili sen moneen kertaan ja aina tuli n. 3kg. No tällä viikolla mittaillaan uudelleen :)
Verikokeiden tulokset ovat olleet onneksi laskusuunnassa.

kuu-ukko ja murmeli rv34+2
 
Kiva kuulla että Ranjalla myös kaikki hyvin ja olet vielä täällä palstailemassa meidän kanssa =)

Rintakumeista: mä otan ne mukaan ihan varmuuden vuoksi- ei pitäisi kai mennä asioiden edelle, mutta mulla nuo nännit on ihan tajuttoman herkät.Olleet aina.Kylmillä ilmoilla niihin ihan sattuu, suihkussakin yleensä liian kova suihku tekee kipeää jne. Olen yrittänyt oliiviöljyhieronnalla hieman ''karaistaa'' ja valmistella rinnanpäitä ( se auttaa kuulemma maidonnousuunkin) mutta toistaiseksi vielä ällöttää koko homma, ja pahoin pelkään että en selviä ilman rintakumeja.Saas nähdä.Toivon kuitenkin että tää mun ongelma ei pilaa imetyksen mahdollisuutta ja iloa. Haluaisin niin imettää pientä :saint:

Nampulalle kovasti lepoa ja jää ihan hyvällä omallatunnolla saikulle. Minäkin yritin urheasti töissä tehdä mahdollisimman monta lisäviikkoa sisään että saan sitten vauvan kanssa olla kotona ainakin toukokuun loppuun, ja nyt sitten sanoin itselle että on pakko relata ja nukkua ''varastoon'' kun ei tiedä syntyykö tämä napero jo tammikuun lopussa vai helmikuun alussa. Yli 38 viikon ei kuulemma anneta mennä-sitten käynnistetään!

HH: Kiitos valkosipuli vinkistä! Täytyypä sitä vielä kokeilla.Teillä on hyvä juttu kun makkari on ylhäällä jonne kissat ei pääse. Tämä meidän kodin valtiatar kun on kuin mikäkin prinsessa täällä, ja ei taatusti jätä vauvansänkyä noteeraamatta.Nyt täytyy vaan ottaa järeämmät keinot käyttöön. Tuo vesisuihku on ollutkin meillä jo käytössä :kieh:

Roosalla päivät tikittävät jo lähtölaskennan puolelle. Ajattele että jo ensi viikolla voi olla että pojat ovat sylissä :heart: Voin vaan kuvitella että haluat jo mahasta eroon.Mulla liitoskivut vaan pahenee, yöllä kyljen kääntäminen on yhtä tuskaa, ja lihaskrampitkin ovat taas tulleet kehiin :headwall:

Muuten olo on ihan hyvä.Jaksoin eilen jopa siivota koko kämpän,käydä kävelyllä ja laittaa ruokaa. Ajattelin myös tehdä joitain ruokia pakkaseen valmiiksi, tuolta helmikuisten pinosta idean nappasin, kun olin ihan unohtanut että kukas sitä ruokaakin kerkeää tekemään kun vauva arki alkaa. Mies kun ei muuta osaa kokkailla,kuin keittää korkeintaan kananmunan ja spagettia :eek: No muuten kyllä auttaa kotihommissa ihan kiitettävästi, jos vähän jaksaa tietysti kannustaa.

Nykerökin on virkistynyt taas mukavasti viikonlopun aikana. Huoh :whistle:
Olikin melkein pari viikkoa hiljaiseloa ja kerkesin huolestumaan.Liikelaskentaa tuli tehtyä joka ilta, onneksi ne vaaditut 10 liikettä tuli iltaisin kun oli syönyt ja juonut, mutta päivällä ei sitten liikahdellut juuri lainkaan. Taisi olla kasvupyrähdys pojalla.

mutta nyt sohvaperunaksi taas :kieh:

Kitty 35+0 HUI |O
 
Kiva kuulla muidenkin kuulumisia! :wave:

Neuvolassa käyty ja torstaina sitten olisi lääkäri. Olen nyt siihen asti saikulla, sovittiin että katson miltä tuntuu. Mutta tänään tuli jokin omituinen vatsa/selkä kipu kohtaus kun oli seissyt n. 30 min. Oli pakko istua heti kun pääsin ja puhaltelin siinä sitten hetken. Poltti vatsaa, särki selkää jne. Mietin jo että oliko jokin supistuksen kaltainen, mutta helpotti kun pääsi istumaan.
Joten päätin sitten että töihin en mene, sillä sipuli! :p

Neuvolassa kaikki hyvin. Hempat noussut, nyt 118. Jee! Sf-mitta 28, ihan normaaleissa mennään kuulemma. Joten hyvä niin.

Mutta nyt huilimaan taas, josko huomenna sitten jaksaisi taas paremmin.

Nampula
 
Heips!

Käväisin töissä tekemässä viimeiset silaukset ja sitten pistin luukun kiinni... tosin heti soittelin työkaverin kanssa ja sovittiin lounastreffit. En mä niin vaan töistä pääse... :LOL:

Totesin tänään että mun ei ehkä kannata enää ajaa autolla. Meinasin peruuttaa parkkipaikalla pysäköityyn autoon. En vaan NÄHNYT sitä ennen kuin vasta 10 senttiä ennen jymäystä. Pelästyin kauheasti ja ajoin tosi varovasti kotiin. Musta tuntuu että mun havainnoinikyky on heikentynyt, kai mä vaan havainnoin mahaa eikä kapasiteettia riitä mihinkään muualle. :kieh: Taitaa mies saada toimia taksina tästä lähtien...

Meillä alkaa tänään perhevalmennus, toivottavasti on antoisa.

Nyt silittämään beibin lakanoita!

Jiksu 32+6
 
Heipsan!

joo jätä vaan Jiksu autolla ajelu miehen hommaksi...ne on ainakin yleensä YLI varovaisia jos itse istuu siinä etupenkillä vieressä maha pystyssä :LOL: Mä jätin kans autolla hurruuttelun jo heti alkuunsa, kun tämä miljoonakaupungin liikenne ja kreikkalainen autoilukulttuuri on jotain niin käsittämätöntä, etten uskaltanu ottaa turhia riskejä.
On se ihan totta että keskittymis,-ja havainnointikyky heikkenee. Täkäläiset sanookin täällä huvittavasti että naisten aivot raskauden aikana menee mahaan :whistle:

Äippäloma sit alkoi täälläkin! Tänään PITI olla synnytysvalmennus, mutta soittivat sitten mulle kun olin jo matkalla, että kätilö on yöllä joutunut synnytykseen mukaan, joten katsotaan toisella kertaa. En kyllä tiedä tuleeko sitä toista kertaa, mutta elättelen vielä toiveita että pääsisin normaalisti synnyttämään enkä suoraan leikkauspöydälle! Ainakin se hoitaja oli hyvin myönteinen että tottakai sä puhut lääkärin kanssa toiveistasi, mutta kun viimekerralla pamauttivat niin päin naamaa että sektiolla otetaan vauva ulos, ja olivat muutenkin niin toitottamassa omia käsityksiään että sektio on se turvallisempi ja helpompi tapa synnyttää.Ah! Piinassa elelen siis edelleen tän asian suhteen.

Viimeinen lakana ja harsovaippaerä pyörii juuri koneessa.Sit on kaikki valmista. Vauvan huoneen seinälle meinasin vielä laittaa pari uutta taulua,sekä ehkä uuden maton käyn hommaamassa. Pesänrakennusvietti siis on saanut vallan ;)

Kitty+Nykerö 35+1
 
Tiistai päivää kaikille!

Juu Jiksun varmaan kannattaa jättää autoilu vähemmälle. Itsekin huomannut välillä sen että ei osaa oikein havainnoida ihan kaikkea samanlailla kuin ennen.

Kittylle tsemppiä sinne, että pääsisit kaikesta huolimatta synnyttämään ihan normaalisti. Etteivät päätä asioista sun puolestas! :hug:

Mulla takana pitkästä aikaa kohtuullisen hyvin nukuttu yö. Vessassa ravasin kyllä n. 5 kertaa, mutta muutoin nukuin sitten kyllä. Mitä nyt aina tuo itsensä sänkyyn takaisin kampeaminen ja asettelu vie aikaa ja koskee vatsaan. Mutta sitten kun asento löytyi sain hyvin nukuttua.

Tänään olenkin sitten laiskotellut aikalailla. Tai sanotaanko, ottanut rauhallisesti. :p Koneellisen pyykkiä pesin ja koirien kanssa kävin metsässä taapertamassa, mutta siinä se sitten olikin. Muutoin olen vain olla möllöttänyt.

Käytiin eilen hakemassa miehen työkaverilta turvakaukalo. Nyt on jo siis 2 isoa asiaa täällä kotona. Kohta pitäisi sieltä siskolta alkaa sitä tavaraa tuomaan ja katselemaan paikoilleen... Ei oikeastaan enää tunnu edes oudolta tuo ajatus että noita tavaroita on meillä, jotenkin niistä on tullut luonnollisia asioita nyt tässä kämpässä. :)

Sitten kysymys teille joilla jo ollut kipeitä supistuksia... Miltä ne tuntuvat? Mietin tuossa että mitä se eilinen kipu oli. Tuli vain siinä kohtaa sellainen tunne että kohta jos en muuta keksi lähden synnyttämään, niin hurja kipu. Onneksi meni sitten ohi, eikä ole toistunut. Harjotussuppareitahan mulla on ollut jo rv. 15 alkaen, mutta ne nyt eivät satu eivätkä tee kipeää.

Nampula 31+4
 
Heippa vaan kaikille taas!

Pinnis käytiin tänään vaihtamassa ja saatiin se sänky joka on kaupassa näytillä ja 30e rahaa. Oli ihan erihyvä lakkaus jne. Kannattaa tosiaan katsoa kaikki kamat mitä on ostanut että on priimaa tavaraa.
Mies sitten eilen omantunnon tuskissaan kasas kaiken mitä oli vielä paketissa: sitterin ja vaunut, kummatkin on ihania ja valkosipulit on vaunuissa (laitoin kissat vaunuihin ja äkkiä tulivat pois :LOL: )

Pestiin yhdessä koira tänään kun vien sen pitkästä aikaa oikealle trimmaajalle, en enää mahtunut kunnolla suihkun lattialle haara istuntaan ja mies tuli avuksi mutta pakkohan sitä oli katsoa perään kun ois muuten tehny huopahatun koirasta (jos villiksen turkkia kauheasti vanuttaa pesussa niin sitä ei saa millään selväksi) :LOL:

Kuu-ukolla mahtavan kokoinen vauveli tulossa (hui).

Kitty eikö sitä sun synnytystä vois käynnistää niin oisivat lääkärit ja kätilöt oikeaan aikaan paikalla? Niin vaikka rv38 tai jotain, saisit norm. synnytyksen kun kerran haluat. Mulla vähän jänskättää jo synnytys ja oisin taas mielissäni jos saisin sektion mutta toisaalta jotenkin jäisin jotain vaille siis sitä oikeeta synnytys kokemusta. Enkä mitenkään vähättele sektiota, toisille sopii toinen tapa kuin toisille.

Meillä tyty potkii tosi kipeästi nykyään, välillä pitää painaa masun päältä kun sattuu niin paljon.

Yö meni taas jotenkuten siis heräsin 5 aikaan ja uni ei tullutkaan enää... nukuin puolen tunnin päikyt äsken.

Autolla ajan edelleen samaan malliin kun ennenkin, mies ajaa huonommin kun minä (niin se on mun mielipide...)

Saikkulaiset ottakaa rennosti ja hyvällä omalla tunnolla =)

Hormonihirviö 33+3
 
Hyvää päivää!

Tuosta autolla ajosta. Minä en näe kovin hyvin ajaa pimeällä. Huomaan, että näköni on heikentynyt, varsinkin hämäränäkö. :(
Ovatko muut huomanneet saman?
Minun oloni on ihan hyvä, vaikka raskaammat hommat saavatkin mahan painamaan alas. Supistuksia tulee aika herkästi, mutta ne ovat sellaisia lyhytkestoisia.
Eilen saunassa ollessani tunsin, kuinka maha painaa alaspäin, saa nähdä kuinka lähellä synnytys on.
:xmas:
Vauva reagoi tosi herkästi ääniin. Koiran haukunta ja imurointi saavat vauvan tosi rauhattomaksi.
Miten teillä muilla on koirat alkaneet reagoimaan?
Minusta tuntuu, että meidän koira on mennyt ihan hölmöksi, ihan kuin se vahtisi minua. Yölläkin tulee lähelle nukkumaan. On jotenkin levottoman oloinen muutenkin.

Niin joo, tärkeinhän on se, että pääsimme vaavin kanssa taas uudelle viikolle! =)

Haalistunut ja vaavi 35+0 :heart:
 
Hejssan kaikille! Mietin juuri ettei ole Lampukasta kuulunut mitään, ettei vain olisi synnyttämässä?? :eek:
Mukava kuulla, että Ranjalla kaikki hyvin. Kiitos myös imetysinfosta. Kaikki mielipiteet ja ohjeet otetaan ilolla vastaan. Olen tässä raskauden edetessä alkanut suhtautumaan imetykseen positiivisemmin. Aikaisemmin oli niin epäluuloja miten se todella lähtee käyntiin. Kahden kanssa kuulemma kyllä paljon käyttävät rintapumppuakin.
Autolla olen huristellut taas viime viikosta lähtien. Olin sen nelisen viikkoa levossa ja ajokiellossa mutta antoivat taas luvan huristella..Ei kyllä enää haluta juuri yksin liikenteeseen lähteä.
Eilen oli ultra ja käyrät.Pojat oli jo kumpikin yli 2kg ;)
Toinen 2300g ja toinen 2070g. Mukavaa kun painoa oli tullut. Muutenkin vauvat jaksoivat hyvin. Liikkuivat reippaasti ja käyrä oli hyvää.
RR oli nyt noussut jo niin, että alapaine oli 101!! :/ Ehdottelivat jo osastolle jääntiä, mutta sovittiin että mittaan kahdesti päivässä kotona ja jos on kotonakin rr koholla niin sitten sairaalaan.
Vatsa on IHAN tajuton! En jaksaisi enää yhtään.. Pojat on valmiita ja äiti on valmis joten toivon, että synnytys olisi jo tosi lähellä.
Namupalalle vielä: Minulla supistukset on käyneet kivuliaiksi. Sattuu selkäpuolelle ja kiertävänä kipuna alavatsalla. Juuri niinkuin tosi kipeät kuukautiskivut. Lisäksi tulee myös pahoinvoinnin tunne hetkellisesti!

Roosa ja pojat 35+4
 
Hei kaikille!

Joo, meikkis jättää nyt ajelut muille... ehtiihän sitä sitten autonrattiin kun on taas koko kapasiteetti käytössä. Ei kannata ottaa turhia riskejä. On taas tosi liukasta, joten kävelyllekään ei pääse. Turhauttaa, selkää särkee, levoton olo.

Eilen oli perhevalmennus, oli ihan ok, vaikka mitään uutta tietoa ei juuri tullutkaan. Katottiin synnytysvideoita, joista toinen oli aika ahdistava kun siinä synnyttäjä kilju ja valitti niin kauheasti. :eek:

Tsemppiä kaikille ja onnea uusille viikoille! :D

Jiksu 33+0
 
Hei pitkästä aika!

Ja heti Haalistuneelle onnea kun olet jo noin pitkällä :heart: :flower: Samoin Kittyllä on jo 35 viikkoa täynnä ja kohta kuu-ukollakin. Tosi ihanaa kun sillä massuissa on kohta täysiaikaisia vauveleita :heart:

Minullakin on "kriittiset viikot" (33+0) tänään täynnä ja nyt ei enää tarvitse makailla vaan saa elää normaalielämä =) Kaikkein vaikeinta on loppujen lopuksi ollut, kun ei ole saanut mennä isännän kanssa peiton alle :ashamed:

Neuvolassa kävin eilen, kohdunsuun tilanne on nyt onneksi vakaa. Pissa on puhdas, paineet hyvät ja Hb edelleen 129! Tietysti mitä tahansa voi vielä tapahtua, mutta kyllä nyt huokaisen jo helpotuskesta. Neuvolalääkäri on 1.2. ja valmiiksi on jo sovittuna, että hän laitta lähetteen kanssa TAYS:iin synnytystapa-arvioon. Vaikka poju olisikin silloin raivotarjonnassa, lantioni pitää kuulemma kuvata ja vauvan koko arvioida tarkkaan. Esikko oli pienehkö ja pipo oli pieni, mutta silti oltiin hyvän aikaa lantionluissa jumissa :/ Toivoisin kovasti saavani synnyttää alakautta, koska siitä toipuu niin nopeasti vaikka tulisi tikkaamisen tarvettakin.

Toivottavasti Kitty saat synnyttää alakautta! HH tuossa kyseli voisiko synnytystä käynnistää, mutta se ei ole aina kovin helppoa. Synnytykset eivät läheskään aina käynnisty ennen luonnollista aikaa millään lääkkeilläkään, ja toisilla ei käynnisty edes yliajalla. Hyvä ystäväni on tänään 39+1 raskaana ja pelkää kuollakseen, kun viimeksi synnytystä yritettiin käynnistää 40+0 alkaen lapsen koon takia ja sectioon lopulta jouduttiin 42+1! Supistuksia kyllä tuli ja paikat aukeni 3cm asti, mutta sitten... ei mitään.

Tilasin muuten vaavinsängyn ja positiivisena vasta 20.2. :) (ja yhdestä asunnosta ollaan jättämässä tarjousta, joten saa nähdä mihin osoitteeseen se sänky tulee... )

Minulla on näkö huonontunut ja silmät on jatkuvasti kuivat ja arat. Kostutustippoja joudun käyttämään jatkuvasti. Nenä on myös tukossa kun limakalvot ovat paksut ja turvonneet. Onneksi muut vaivat vain tulevat ja menevät, ei ole jatkuvia selkäkipuja tai ruoansulatusongelmia. Yöunien kanssa tilanne on parempi kuin joulun alla, ja jotenkin tuntuu että raskausvaivoja on vähemmän jos saa nukuttua kohtuullisesti. Painoa on tullut nyt 8kg ja olen ihan pihalla meneekö se käyrillä vai ei, kun on ollut muita huolenaiheita.

HH kyseli maitojutuista. Täällä tulee maitoa jo ihan valumalla ja liivinsuojien kanssa saa kulkea. Öisin nukun paksun froteepyyhkeen päällä, niin ei tarvitse pitää yöpaitaa eikä pestä lakanoita joka päivä.

Kuinkas Roosa, onko vielä kokonaisena??

´Tulipa paljon juttua. Nyt jaksoin tarkistaa oikeinkirjoitustanikin pitkästä aikaa :D
 
Lampukalle tullut painoa samat kun mullekkin eli aika vähän on tullut riippuen tietysti lähtö painosta.
Jiksu musta taas tuntuu että mitä mää oon nähny synnytys videoita niin ei se voi olla niin helppoa (luulen huutavani ja lujaa kun tyttöä ponnistan maailmaan :LOL: ) Sattuuhan se aivan varmasti ja paljon..... näillä eväillä täällä siis synnyttämään =) :eek:
Roosa joko olet kokeillu kolmea ässää? Vissin kait samana päivänä pitäs kaikkea tehdä... Kannattaa aloittaa varmaan sillä siivouksella, makuullahan jaksaa olla sitten 'lahnanakin' :LOL:
Pitäskö mun puhua neuvolassa yö valvomisesta... viime yönä taas puol 3 vessaan ja uni ei tullut enää.. torkuin 7 jälkeen vähän. Määhän oon rättiväsynyt jo valmiiksi kun vauva syntyy... laitoin eilen lisäksi toisen petarin sänkyyn ja auttoi liitos kipuihin, lonkkia ei särkenyt ollenkaan. Kokeilkaa ihmeessä.
Meillä vauva reagoi ruokaan, ihan sama mitä syö alkaa mylläys. Eipä oikeestaan muuhun, maha heiluu kunnolla kun se alkaa hyppyharkat =)

Hormonihirviö 33+4
 
Heippa vaan kaikille!

Kirjoittelin tänne joskus aikojen alussa, mutta pitkään aikaan en ole jaksanut. Silloin tällöin olen kyllä käynyt kurkkimassa teidän kuulumisianne.
Ihanaa, että ollaan kaikki jo näin pitkällä!

Nyt on äitiysloma alkanut, mutta vielä en ehdi oikein lomailemaan kun toiselta ammatiltani olen eräänlainen yrittäjä. Vuokraan työtilani pois ja sitä pitää vielä käydä tyhjentelemässä. Joitain töitäkin vielä pitäisi jaksaa hoitaa alta pois. Pitää vaan ottaa mahdollisimman rauhallisesti ja levätä vähän väliä.
Olen voinut kohtalaisen hyvin. Painoa on kyllä tullut huikeat 15 kiloa eikä tätä ruhoa enää niin vain liikutella. Neuvolassa tätä on kuitenkin pidetty ihan normaalina eikä mitään ole huomauteltu.

Meilläkin tosiaan on kissa, joka on ihan itsekseen ulkoileva tapaus. Tuo valkosipulivinkki oli hyvä idea, sitä voisin kokeilla vaikka olohuoneeseen tulevaan kehtoon. Muuten turvaudun ihan järeisiin keinoihin eli olen hankkinut kissaverkot vaunuihin ja pinnasänkyyn. Nettihuutokaupasta sellaset löysin.

Kiitos muuten hyvistä vinkeistä sairaalakassiin pakattavista tavaroista!
Itse en ole vielä aloittanutkaan kassin pakkaamista ja muutenkin ovat valmistelut vielä aikalailla kesken. Meinaa paniikki tulla että ehdinkö kaiken ajoissa valmiiksi! Vaunut ja turvakaukalo on hankittuna, vauvan vaatteita ja lakanoita olen pessyt ja nettikaupasta kestovaippoja tilannut. Me ollaan miehen kanssa päädytty siihen tulokseen, että vauvalle ei vielä nyt omaa huonetta laiteta, kun se kuitenkin nukkuu meidän kanssa samassa makkarissa varmaan ekan vuoden.

Onko muuten kukaan teistä ajatellut perhepetiä eli vauvan nukuttamista samassa sängyssä teidän kanssanne? Itse meinasin laittaa vauvalle pinnasänkyyn äitiyslaatikosta tehdyn pesän sänkymme viereen, mutta saattaapi olla että vauva tulee kuitenkin nukkumaan meidän sängyssämme. Saa nyt nähdä...

Huomenna mennään Naistenklinikalle tutustumiskäynnille. Synnytys- ja perhevalmennukset on jo käyty. Jännää aikaa. Toivon kovasti, ettei meidän poika syntyisi kovin paljoa etuajassa, että ehtisin saada kaiken valmiiksi.

Mulla on muuten vähän sama juttu kun HH:lla eli valvoskelen yöllä. Heräilen aamuyöstä enkä sitten enää meinaa saada unenpäästä kiinni. Kolmen tyynyn kanssa nukun: yksi pään alla, yksi jalkojen välissä ja yksi mahaa tukemassa tai kyljen alla. Kyjistä on nimittäin jotkut pienet lihakset kipeenä varmaan tämän venymisen takia. Ja häpyliitokseen sattuu aina kylkeä kääntäessä.

Tsemppiä teille kaikille näille odotuksen viimeisille viikoille!

Terveisin Posteljooni Petshkin 35+2
 
Tervetuloa vaan Posteljooni Petshkin takaisin tänne meidän joukkoon kirjavaan =) Olenkin joskus miettinyt mihin katosit, mennään sun kanssa ihan samoilla päivillä, mun LA vaan jostain syystä on 20.2, no minähän en kyllä sinne asti taida päästä.
En enää malttaisi odottaa nykerön syntymää vaikka tässä odotellessa onkin tullut valillä sellanen olo että osaanko mitään ja miten sen vaativan käärön kanssa pärjätään 24/7 :/

Rupesin miettimään kun Haalistunut kertoi että koira on ruvennut reagoimaan hassusti viime aikoina...voisikohan tuo meidän kattikin jotain vaistota ?Olen huomannu että viimeisen kuukauden on ollut ihan outo, rauhaton ja koko ajan ikäänkuin etsisi jotain (pentuja?) ja haluaa tulla jatkuvasti kainaloon ja mun lähelle. Tuollaista sillä oli pari vuotta sitten kun oli tiineenä. Nykyään tuo naukuja on kyllä leikattu, joten ihmettelen kyllä mikä mättää. Ihankuin silläkin hormoonit hyrräisi ylikierroksilla :x onkohan sitten vaan juoksuaikaa ilmassa vaikka leikattu 4v tyttö onkin?

Meillä ei perhepeti oikein taida tulla kyseeseen.Miehella on kolmevuoro työ ja itse olen sellainen kääntyilijä että pelkään rusentavani pienen mun ruhon alle |O Päivätorkkuja kuitenkin vois ajatella silleen vauveli mun mahan päällä, olis jotenkin aika suloista. Kuulemma vauvat rauhoittuu heti tuohon rinnalle sydämen sykkeeseen, ja isitkin voi sitä kokeilla.

Olen myös miettinyt että alusta asti meinaan tai yritän opettaa pienen nukkumaan normaaleissa kodin askareiden hälinässä.Ei siis mitään täyshiljaisuutta, silleen oppii sitten nukkumaan pienestä pitäen hieman hälinän keskellä ja ei heräile pieneen kolinaan, imurointiin tai vaikka puhelimen soittoääneen.

Lampukka : en tiennytkään tuota että synnytys ei välttämättä käynnisty millään tipoilla ja lääkkeillä :eek: Hyvä kun mainitsit asiasta. Olin niin asennoitunut että jos rv38 käynnistetään saan synnyttää tai ainakin yrittää alakautta.>Eihän sille sitten mitään mahda jos ei aukea niin ei aukea. Ei siihen sitten jää muuta kuin tuo pelätty sektio vaihtoehdoksi.Jotain kautta se beibi sieltä on ulos tultava.... Noh, on mulla tässä vielä pari viikkoa aikaa sulatella ajatusta sektiostakin :x

Synnytysvideoita en ole nähnyt ainuttakaan....kunnes kerran erehdyin tonne youtubeen ja voi järkytys mitä pätkiä siellä oli. Ei, oli siellä ihan ''kauniitakin'' videoita, mutta eipä ole sen jälkeen tehny mieli katella. (sektio videosta jäi ne pahimmat traumat) Se oli aikaa ennen raskautta kun ne näin.Olen pysyny erossa moisista sen jälkeen |O

Mites teillä miehet-onko kaikilla tulossa mukaan?

Kitty 35+2
 
Hei taas ja tervetuloa Postiljoonikin takaisin. :)

Meillä tuskin perhepetissä nukutaan, kun meillä on vain 140 leveä sänky, on riittänyt hyvin niin ei ole isompaa hommattu. Mutta tuskin siihen kolmea mahtuu. Vauva nukkuu pinniksessä mun puolella ihan sängyn vieressä. Musta tuntuu etten pystyisi nukkumaan jos vieressä olisi vauva, pelkäisin liikaa että käännyn vahingossa päälle... :(

Mies tulee mukaan synnytykseen, se on ollut alusta asti selvää. Paljon ei ole aiheesta puhuttu mutta olen sanonut että mulle ei saa lässyttää eikä leperrellä, siitä mulla menee takuulla hermot. :LOL:

HH: Ei mua oikeastaan ahdistanut siinä videossa se kipu, vaan se miten synnyttäjältä oli niin totaalisesti mennyt kontrolli. Se on mun mielestä kipua pelottavampaa. Mä toivon, että kaiken kivun keskelläkin pystyisin pitämään mieleni sillä tavalla hallinnassa että ymmärrän keskittyä hengittämiseen ja ponnistamiseen enkä tuhlaisi energiaani huutamiseen... mutta sitähän ei voi tietää ennen kuin vasta kun on siinä tilanteessa.

On se muuten jotenkin tosi korni tilanne katsoa täysin vieraiden ihmisten kanssa synnytysvideoita... mieluummin sellaiset katsoisi yksin tai miehen kanssa kaksin. Eikä mulle jäänyt oikein muuta mieleen kuin se huutava nainen ja se että synnytyssairaala näytti bunkkerilta. :LOL:

Nyt sukellan nettiin lukemaan rintapumpuista...

Moro kaikille! :wave:

Jiksu
 
Ranja
On se hyvä että me hiljaiset, ;) Posteljooni Petshkin, näin loppuraskautta kohti saadaan aikaan edes muutama oma kommentti. :p

Jiksu: Mä pelkään kanssa tuota kontrollin menettämistä. En muista olenko jo aiemmin siitä kirjoittanut, mutta esikoisen synnytyksessä olin täysin poissa pelistä juuri sen takia, että olin ihan hysteerinen. Kipu, järjetön väsy ja kokematon kätilö oli mulle liikaa, olis varmaan auttanut jos kätilö olisi ottanut mua hartioista kiinni ja sanonut että ei ole mitään hätää, silloin kun huusin ja itkin kuolevani. Sen sijaan kätilö-raukka säntäili itsekkin ympäri huonetta ja kyseli minulta miten edetään... Ja mies kulki myös hermostuneena huonetta ympäri ja oli kokoajan soittokellolla soittamassa lisäapua synnytyshuoneeseen, kun tilanne oli hänestäkin niin levoton ja sekava. Nyt toivon, että saadaan kokenut kätilö josta huokuu ammattitaito ja varmuus omaan tekemiseen :) Älkää säikähtäkö mun synnytyskokemusta, mulla ei ollut omasta toiveesta muuta kivunlievitystä kuin PCB ja ilokaasu. Nyt tuntuu siltä että tulevaan synnytykseen haluan jotain vahvempaa...

Toivottavasti Roosa pääset pian synnyttämään! Luulisi että mahassa alkaa pian tila käymään ahtaaksi, niin hyvän kokoisia pojat jo ovat.

Omasta olosta: Täytyy toivoa että tilanne ei muutu, kun nyt tänne hehkutan kuinka hyvä olo vielä on... Mulla ei oo oikeastaan mitään suurempia ongelmia missään asiassa tän raskauden suhteen. Maha on iso, mutta siitä huolimatta olen välttynyt liitoskivuilta ja pystyn nukkumaan vielä yötkin ilman katkoksia. Ihmetyttää ihan miten ei nykyään tarvi vessassa käydä ollenkaan yöllä, kun ennen raskautta kävin kerran yössä.

Mut nyt nukkumaan, huomenna aamulla pitää lähteä ostoksille :D

Ranja
 
Hei!
Eilen sain siivousinspiksen, siivosin melkein koko talon läpikotaisin. Sitten se ja miehen kanssa riitely saivat aikaan supistuksia. Luulin jo lähdön tulevan, yöllä klo 1, kun supistuksia tuli jo 2-5 minuutin välein ja olivat tosi kivuliaita ja napakoita.
Siinä sitten kännykän sekuntilaskurin kanssa kyttäsin kahteen asti, mutta sitten alkoi laantua ja viimein pääsin nukkumaan. Nyt väsyttää.
Onneksi tänään on kymmeneltä neuvola ja lääkäri. Saa nähdä mikä on kohdunsuun tilanne tällä kertaa. :xmas:
Olen kyllä varautunut aikaiseen synnytykseen, kun noissa hedelmöityshoito-oppaissakin mainitaan normaalia aikaisempi synnytys olevan aika tavallista meillä hoidoissa olleille.

Kiva kuulla hiljaistenkin palstalaisten kuulumisia! :wave:

Meillä on vielä hankkimatta turvakaukalo. Sänky tulee kun on tullakseen, aikaisintaan huomenna (kotiin kannettuna pakettina). Minä ajattelin ostaa sellaisen autoon telakoitavan turvakaukalon, kaverilla on sellainen ja se kehui sitä.
Välillä on jo tunne, että tulisi se vauva jo, niin pääsee nuuhkimaan omaa kääröä, mutta toisaalta sitä ajattelee, että kyllä tässä ne loput 5 viikkoa pärjäisi ihan hyvin yhtenä kappaleenakin. :D
Kestovaippoja olen ajatellut käyttää sitten jossain vaiheessa vauvalla.

Jaa, mutta alan tässä valmistautua pikku hiljaa sinne lääkärin vastaanotolle. Tulen sitten kommentoimaan, mitä minulle sanottiin.

Haalistunut ja vaavi 35+1
 
Huomenia =) Jes sain nukuttua koko yön (mitä nyt kylkeä kääntäessä tietty heräsin) mutta vessaan menin vasta puoli 7 ja nyt on virkeä olo!!!
Meille ostettiin myös tuollainen gragon kaukalo jossa se telakka autossa johon saa sitten napsuttaa sen kaukalon kiinni. Näppärä käytössä kun ei tarvi turvavöitä sitoa koko ajan.
Haalistunut tulehan kertomaan lääkäri kuulumiset, mua alkoi eilen vähän pelottamaan että mitä jos vauva syntysikin jo. Mulla oli taas eilen jotain kummia kipuja peräpään tuntumassa, en tiiä tunkeeko vauva itteensä vai oliko selkäpuolen suppari. Mahassa käy edelleen kova vilske ja oikeesti käy kipeästi kun tyty potkii.
Meillä vauva ei tule nukkumaan meidän sängyssä kun koira on nukkunut jo niin kauan ja en osaa sitäkään varoa yhtään niin vauva varmaan kuristuu mun alle yöllä. Pinnis tulee mun puolelle sängyn viereen.
Olettako katsoneet meille tuli vauva neloselta? 13.00 joka ma,ti ja ke.
Aatella että meillä masut kohta lähtee... kyllä tämä raskaus on kokemisen arvoinen asia :)

Hormonihirviö 33+5
 
Haalistunut: Vau, sullahan on ollut jännä yö! Tule kertomaan mitä lääkärissä sanottiin! Mistähän se mahtaa johtua että hed.hoidoilla aikaansaadut vauvat syntyvät ennen LA:ta, onko sille kukaan koskaan kuullut mitään perustelua vai onko se vaan lääkäreiden mutu-tietoa?

HH: Olen katsonut sitä Nelosen ohjelmaa, oli mulle vähän pettymys. Asioiden käsittely on ollut mun mielestä vähän pinnallista ja mua on suuresti ärsyttänyt se jenkkityylinen blurraus millä ne on sutannu kaikki sellaset kuvat jossa voisi vähänkään näkyä naisen alapäätä tai nänniä. Ohjelma kertoo synnyttämisestä mutta silti ei saa näkyä mitään. Naurettavaa! :LOL:

ON: Mahassa toiminta on vilkastunut, koko eilinen päivä oli yhtä jumppatuokiota ja sama meno jatkui yöllä. Levoton yö siis takana, mikään asento ei ollut hyvä ja pyörin koko yön... ei saanut siis mieskään kunnolla nukuttua. Nyt on alkanut tulla parina yönä myös outoja unia, ne ilmeisesti kuuluu asiaan. Tosin aiheena ei ole ollut synnytys eikä vauvat, mutta kummia kuvia olen katsellut. Meinasin lähteä kaupungille, mutta on NIIN liukasta etten taida uskaltaa.

Jiksu 33+1
 
Piti tulla poikkeuksellisesti heti aamusta (noh... 9.30...) koneelle. Tässä syy:

Alkuperäinen kirjoittaja Lampukka:
Hyvä ystäväni on tänään 39+1 raskaana ja pelkää kuollakseen, kun viimeksi synnytystä yritettiin käynnistää 40+0 alkaen lapsen koon takia ja sectioon lopulta jouduttiin 42+1! Supistuksia kyllä tuli ja paikat aukeni 3cm asti, mutta sitten... ei mitään.

Eilen illalla puhuin tämän ystäväni kanssa puhelimessa, ja sano ettei mitän merkkejä synnytyksestä ole. Kaksi ja puoli tunti sen jälkeen oli synytynyt tyttövauva :D Syöksyllä siis, eli aivan erilaisia voi synnytykset olla.

Olivat muuten varmaa poikaa odottaneet! :x

Tervetuloa minunkin puolesta takaisin Ranja ja Posteljooni Petshkin!

ON: Verenokeriseurannan saa lopettaa, jee!!! Yhtään korkeaa ei ole oltu ja rv34 insuliiniresistenssi alka helpotta. Mieli ja olo on hyvät, kun eilen pääsi pitkästä aika kävelylle ja siihen toiseen puuhaan... :D

Ranjalle vielä, tuo kontrollin menettäminen on käsittäkseni tosi tavallista. Sun synnytyksessä sen tilanten vaan "pilas" tuo kätilön toiminta, niittenhän kuulu justin siinä kohden palautta äiti järkinsä. Jotkuthan halua lähteä kesken ponnistuksen kotin ja lopetta koko synnytys kesken. Siinä pitää kätilön vaikka läpsiä poskelle, jos ei muu auta eikä säntäillä itse panikissa edes takaisin.

Toivotaan sulle erilaista kokemusta nyt! :hug:

Mukava päivää kaikille ketjulaisille =)

Lampukka ja poju 33+1
 
Terveiset lääkäristä!

Uskomatonta! Kohdunsuu oli vielä täysin kiinni ja kypsymätön. :eek: Ei olisi uskonut kaikkien näiden supistusten jälkeen.
Iso vaavi tulossa, painoarvion mukaan on nyt jo ihan vähää vaille 3 kg.
Lääkäri ronkki aika kivuliaasti ja alkoi vertakin tulla, mainitsi siitä myös nauhalle. Minä tietenkin heti maalailen kauhukuvia siitä, että se onkin istukasta peräisin olevaa vuotoa. :headwall:

Sairaalakassiin pakkaan vielä muutamat viihdykkeet itselleni (lehtiä, ristikoita), suklaata ja lämmitettävän vehnätyynyn.
Vauvatarvikkeet laitan valmiiksi, mutta mies saa jossain vaiheessa hakea ne kotoa, niin en sitten raahaa niitä mukanani vielä. Toivottavasti mieheni ehtii mukaan toiminnan hetkellä.
Noita kaura-/vehnätyynyjä on sairaalassakin, mutta otan kuitenkin varalta omani mukaan.

Eilisestä riidasta miehen kanssa: Jäi kyllä vähän kaihertamaan ja vieläkin vähän itkettää. Meillä on viime aikoina ollut aika paljon kinaa ja erimielisyyksiä. :(
Toivottavasti tänään saadaan sovittua asiamme.

Huokaisen kuitenkin helpotuksesta, ettei ainakaan pitäisi vielä synnytys olla lähellä. :xmas:
 
Kävin vähän shoppaamassa =) ja löysin ihanan sellasen vanu puvun jota voi käyttää toki sisälläkin mutta toukokuun lopussa esim kauppa reisuilla. Pinkki on ja samaa sarjaa myssy kans (prismasta), itelle tarttui kappahlista 2 puseroa (siellä hyvä ale, jo alennetuista lisäale -50%), lindexiltä ostin 2 paria nilkkasukkia kesäksi (arvaten pinkkiä nekin). Pakko rajoittaa ostelua kun jos sieltä poika tulee eipä ole kivaa v.punasissa pitää, ja meillä on noita vaatteita vaikka kaksoset pukis.
Ne vauva meille tuli vauva ohjelmat on kai kanadalaisia, jos en nyt väärin ymmärtänyt kun siinä alussa sanottiin.
Mulla tuli verta myös kun lääkäri tutki ennen joulua ja se on aika yleistä varsinkin jos lujaa sorkkii.
L-pks ei ole kauratyynyjä, siellä on sellasia lättänöitä geelityynyjä. Ajattelin itekkin ottaa mukaa kun kaukainen tuntuu kivemmalta.
Hyvä että Haalistuneella oli kaikki ok lääkärissä, missähän tilassa mun kohdunsuu on :( kun oli pehmeä jo silloin 19.12

Hormonihirviö 33+5
 
Heippatirallaa!

Ekaksi kiroan ja höyryän teille nyt äsken tapahtunutta, ei asiaan liittyvää juttua...Lähdin koirien kanssa metsään taaperrukselle ja joudun aina kulkemaan tuosta rivarimme päätytalon ohitse, jossa asuu ala-asteikäisiä lapsia. Noh, meillä sitten ovat nuo 2 koiraa oppineet jo kyttäämään maata siihen malliin, että kun lapset sylkevät purkat siihen niin koirat sitten nappaavat ja syövät. Minä aina sitten siinä kun mennään, niin komennan koiria olemaa kyttäämättä ja koitan olla nopeampi kuin koirat kun purkka löytyy. Ällöä! Mennessä selvisimme sitten ilman yhtään purkkaa, mutta kun takaisin tulimme löysi tottakai tuo yksi IHANAN, MEHEVÄN tuoreen purkan maasta ja njam, alkoi popsimaan. Minua se ällöttää niin paljon, että aloin sitten kaivamaan sitä pois sen suusta. Koska olin kieltänyt ottamasta, mutta kuitenkin hauvan se piti ehtiä nappaamaan. Siinä sitten minun kaivellessa koiran suuta ja koiran mäyssyttäessä purkkaa satuin saamaan sormeni sen kulmahampaiden väliin ja rouskis. Siinä sitten samalla sai sormeni ihanan kohtelun. Nyt sitten sormi pikkuhiljaa mustuu ja särkee. Mutta onneksi ei nyt niin että olisi mitään sen isommin rikki. Mutta kyllä siinä sitten raivosin ja kiehuin kovasti. Meinasin jo samantien lähteä purkan keruu reissulle siihen tielle ja kerätä ne kaikki kyseisen talon oven eteen... :headwall: Niin paljon ärsyttää, niitä purkkia nimittäin oikeasti siinä yleensä on ja PALJON! Tosin meidän koirat siivoaa...

Joo, mutta se siitä raivoamisesta... jossain täytyi höyry päästää ja kiitos teille siitä että sen voin tehdä täällä! :hug:

Mutta asiaan... Ihanaa Haalistunut että kaikki oli kunnossa, suppailuista huolimatta!

Niin ja tervetuloa taas kuulimisia kertomaan Posteljoonille ja Ranjalle! Ihana kuulla teistäkin! :wave:

Jiksulle terveisiä, että täälläkin ihmeelliset unet ovat olleet muutaman viikon mukana kuvioissa! Minä yleensäkin näen outoja unia, mutta voin ne johonkin tapahtumaan tms liittää, mutta nyt on ollut niin outoja... Ihan käsittämättömän ihmeellisiä. :p

Meillä vauva saa myös nukkua pinniksessä minun vieressäni. Itse en myöskään uskaltaisi ottaa yöksi viereen, littaisin varmasti. Mutta päikkäreitä sitten mahdollisesti kyllä saa nukkua vieressä sängyssä.

Omaa napaa: Lääkäri takana. Saikkua sitten äippäloman alkuun asti. Kohdun kaula lyhentynyt hieman, mutta muutoin suljettu. Vauvan pää on todella alhaalla ja lääkäri sanoi, että se saattaa olla syy liikkumiseni vaikeuteen. Varsinkin kun enemmän on jaloillaan. Joten määräsi suosiolla saikulle loppuajaksi. Jotta saan sitten omaan tahtiin touhuta. Supistukseksi veikkasi sitä yhden illan kovaa vatsa/selkäkipua. Mutta jos tulee vain yksittäisiä niin normaalia.

Eilen hain siskoltani kasan vauvalle vaatteita, joten pyykkäys ja järjestely saa pikkuhiljaa alkaa. :)

Koskas HH:lla on seuraava lääkäri? Kun viimeksi oli se kohdunsuu jo pehmeä? Että koska katsovat tilanteen?

Nyt taas miestä hakemaan töistä! :wave:

Nampula 31+6 (sekä mustuva sormi)
 
Niin ei kai mulla ole seuraava lääkäri kun vasta rv37 elikkä 4 viikon kuluttua, meillä tökkii nämä neuvola lääkäritkin. Tietty sitten pääsen jos jotain ns radikaalia itestä tuntuu... voishan tota joatin valehdella niin sais tutkittua senkin asian. Pitää nyt katsoa millasiksi nämä olot menee....
 
Ranja
Täällä kans palauduttu shoppailemasta. Vauvalle en henkkoht ostanut mitään, mutta Suomalaisen kirja-alesta piti heti kaupan avauduttua hakea lapsille yhteisiksi Koiramäen talossa, Seitsemän koiraveljestä ja Hullunkurinen lintukirja. Miten niin Mauri Kunnas on mun mielestä hyvä?! :D Lisäksi ostin yhden Pekka Töpöhäntä-kirjan ja itsellekkin vähän luettavaa.

Vaikka minullakin supistelee joka päivä enemmän tai vähemmän, niin silti olen käynyt joka viikko uimassa uimahallissa tai kylpylässä. Kohdunsuu on tarkastettu viimeksi 5vkoa sitten, nyt vähän mietityttää se tulehdusriski jos paikat onkin auenneet. Käykö kukaan muu enää uimassa?

Mulla alkaa tänään mammajooga! =) En kyllä tiedä miten tällä mahalla enää joogataan, mutta menen ainakin yrittämään. Ihanalta tuntuu saada vähän omaa aikaa ennen synnytystä.

Mies pakkasi mulle sairaalakassin , tässä sisältöä:
-2ximetysliivit
-liivinsuojuksia
-Lansinoh-voidetta (Sairaalassa ei viimeksi ollut ja tuo minusta ehdottomasti parasta kuiviin ja halkeileviin nänneihin. Eikä tarvi pestä pois ennen imetystä.)
-villasukat
-lipposet
-hammasharja ja -tahna, hiusharja ja -renksut yms.
-korvatulpat
-kaurapussi
-muistiinpanovälineet
-imukykyisimpiä yösiteitä, mulla ei sairaalan jättivaipat pysyneet viimeksikkään siellä missä pitäisi

Olin itse kassin sisältöön tyytyväinen, hyvin tehty mieheltä :heart: Ehkä jotain lukemista otan vielä matkaan.

Lampukka: Tarkotin just sitä poskille läimimistä tai muuta "herättämistä", mitä olisin tarvinnut edellisessä synnytyksessä. Jospa nyt synnytys menis paremmin: Pysyn rauhallisena. :/

Ranja 33+2
 

Yhteistyössä