Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat, PART III

Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat -PART III

LASKETUT AJAT :

15.2.08
roosa70, 36v, kaksoset, 2 poikaa (UÄ )

17.2.08
nupsu, 32v, ensimmäinen

19.2.08
posteljooni Petshkin, 35v, ensimmäinen

20.2.08
miina34, 34v, ensimmäinen
Kitty, 32v, ensimmäinen, poika (UÄ )
Huolestunut Haalistunut, 27, ensimmäinen

23.2.08
kuu-ukko, 31v, kolmas, tyttö (veikkaus)
yksi pieni syntyi enkelinä rv 38 :'(
Viipukka, 36v, toinen, tyttö (UÄ )

1.3.08
Hormonihirviö, 32v, ensimmäinen, tyttö (?)

2.3.08
mai68, 39v, ensimmäinen, poika (UÄ )

4.3.08
Ranja, 26v, toinen, sukupuoli pysyy yllätyksenä :)

5.3.08
Lampukka, 29v, toinen, poika (UÄ )
Jiksu, 32v, ensimmäinen, tyttö (?), 1. IVF tuoresiirto, ei pakkaseen mitään

13.3.08
Amodini, 31v, ensimmäinen, tyttö (?)

14.3.08
Nampula, 28v, ensimmäinen, sukupuoli pysyy yllätyksenä :)

2.4.08
Dooris-71, 35v, ensimmäinen
 
:attn: :attn: :attn: Hei kaikki!

Aloitin uuden ketjun, kun en saanut enää lisättyä vastaustani edelliseen. Olihan siinä jo 18 sivua juttua... ;)

Roosa: Samoja tuntemuksia täällä, mäkin valvoin neljästä aamuun, kun vessassakäynnin jälkeen tuli tosi kipeitä supistuksia ja koko alavatsaa särki. Makoilin sängyssä ja mietin että pitäisikö vain alistua ja nousta sängystä ja mennä vaikka töihin. :D Tietysti uni tuli sitten puolta tuntia ennen kuin piti herätä... ja sitten väsytti...

Amodini: Mäkin kysyin lääkäriltä puolipäiväsairauslomaa, mutta sellaista vaihtoehtoa ei kuulemma ole. Mä olen nyt sitten omatekoisella sellaisella, teen puolta päivää ja olen sairauslomalla. Ei varmaan ihan laillista mutta pakko hoitaa pakolliset työt pois, ja puoli päivää mä just jaksan koneella istua. Ensi viikon kun jaksaa niin sitten voin oikeasti jäädä saikulle.

Jiksu 31+1
 
Heips!
Tullaanpas sitten tähän uuteen ketjuun... :D

Viime yönä nukuin tosi ruhtinaallisesti, ennen puolta yötä nukahdin ja heräsin vasta kuuden jälkeen käymään vessassa. Viimeiset viikot on menneet järkyttävissä liitoskivuissa ja senkin takia valvoessa, kun kylkeä kääntäessä herään järkyttävään kipuun. Oloa ei yhtään helpota se, että en voi seisoa pitkiä aikoja, kun alavatsalle tulee outo kipu (toivottavasti ei mitään tulehdusta tmv. ) .
Ihan hävettää, miten vähällä liikunnalla olen ollut, mutta kun supistelujen takia en ole uskaltanutkaan kovin paljoa tehdä mitään. :ashamed:
Haalistunut ja vaavi 33+1
 
Kiitos Jiksulle uudesta pinosta! :)

Täälläkin valvoskeltu. Tosin lähes koko yö... Tunnin pätkiä nukuin ja sitten taas pissalle ja uudelleen yrittämään unen päästä kiinni. Välillä sain nukuttua, välillä sitten taas torkuin. Aamuyöstä mullakin oli sitten jossain kohtaa massu tosi kipeä. Ei supistanut vatsaa, mutta särki selästä ja menkkakivun tapaisesti masusta. Onneksi ei montaa minuuttia kestänyt ja sitten sain taas nukuttua.

Nyt on sitten ollut myös pahoinvointia taas... Eilen illalla alkoi. Aamu meni ok, mutta taas sitten päivällä tuli uudelleen ja jatkuu jatkuu vaan. Johan kerkesin olemaan ilman jo muutaman kuukauden... :p Tosin uskon että nyt tuo väsymys sitten taas tekee osansa. Mies ehdotti päikkäreitä, mutta kun totuus on se että jos nukun nyt päivällä, niin ensi yönä en sitten taaskaan nuku. Mieluummin sitten kuitenkin koitan saada hieman paremmin nukutun yön, kuin nyt muutaman tunnin tirsat.

Mun pitäs kans se kuukausi töissä sitten vielä jaksaa. Saas nähdä. On tää olo välillä semmoinen, että ei kyllä huvittais enää töihin mennä. Mutta sitten taas kun ihan mielelläni töissä käyn ja aika siellä kuluisi paljon nopeampaa kuin täällä kotona... Joten jos nyt vielä vaan koittaisi jaksaa mennä ja touhuta siellä.

Mutta, tämmöistä täältä tänään! :wave:

Nampula 29+6
 
...kun en saa paljoa jalkeilla olla.

Terveisiä TAYS:ista, meillä oli jo tosipaikat edessä kun vauva halusi pyhinä ruveta syntymään. Eilen pääsin kotiin vuodelepoon lääkkeiden kanssa. Isommat lapset on kiikutettu isovanhemmille ja nuorimmainen on päivät tarhassa, että saisin huilata. Olenkin niin väsynyt, että torkahtelen koko ajan.

Vauva on valitettavasti kiepsahtanut perätilaan ja se käännös saikin ne pahat supistelut aikaan. Painoa hänellä nyt 1604 g ja onneksi hän on virkeä ja hyvävointinen. Limatulppa on irronnut ja kohdunkaula aukeaa jo sisäsuustakin kun vatsan päältä painaa.

Kolme viikkoa nyt hissutellaan ja sitten eivät enää estä synnytystä. Koitetaan nyt kuitenkin päästä 6vk että olisi samat viikot kuin esikolla. Sama kaava näköjään toistuu tässä raskaudessa kuin viimeksi, ja mitään järkevää selitystä sille ei ole.

Paitsi että on hoidoilla tehty lapsi???!!!

Roosa, mulla tuli kans tuo suolen tyhjeneminen nyt näitten supistusten kanssa. Sairaalakassi siis valmiiksi!

Hyviä vointeja kaikille äideille ja vauvoille tasapuolisesti! :wave:

Lampukka ja Istuva Poika 31+1


HUOM! Lisätty jälkeenpäin LINKKI meidän uuteen vauvapinoon tuonne vauvat 0-12kk -puolelle
 
ps. Olemme käyneet Tampereen puolella katsomassa myytäviä asuntoja kun Nokian vesitilanne ei näköjään korjaannu millään, ja tämä koko jupakka on näyttänyt että kunnan asiat ovat miten sattuu. Kuinkas täällä voi pikkuvauvan kanssa olla, kun ei sitä uskalla edes pestä noro-vedellä. Tai omia rintojaan, joista pitäisi imettää! :eek:
 
Hyvää alkanutta uutta vuotta kaikille!

Täällä Ruotsin puolella neuvolasta kannustetaan liikuntaan, ainakin päivittäiseen ulkoiluun. Tietenkin omien tuntemuksien ja jaksamisien mukaan. Minulle jopa kävely on jäänny melkein kokonaan pois,alkaa heti supisteleen ja muutenkin se on sellaista ryömimistä, tuntuu että siitä mitään hyötyä ole.
Sänkypuuhissa olemme olleet vielä aivan normaalisti. Ainoastaan muutama viikko takaperin kun oli jatkuvia supistuksia niin mies ei ollut halukas enkä minäkään kun pelättiin että olisi käynnistänyt synnytyksen.
Halukas olen ollut heti raskauden alku vaiheista asti. Täytyy sanoa että enpä koskaan aikaisemmin ole näin aktiivinen ollut :LOL:

Mulla olisi kauhea hinku jo laittaa makkaria uuteen järjestykseen että sais häkkisängyn koottua ja pedattua. Mutta sitten iskee kauhee pelko jos se tuokin huonoa onnea näin aikaisin laittaa, ai minäkö hupsu ja taikauskoinen |O

Olikin hyvä juttu toi sairaalakassi galluppi...saa ottaa mallia mitä te muut pakkaatte mukaan, niin minäkin sitten ;)
Alkaa oleen meillä kaikilla tosi jännät paikat edessä
=)

Hyviä vointeja...

Mai 31+3
 
Lampukka: Voi mitä kuulumisia sulla! :eek: Toivottavasti poika pysyy vielä paikoillaan, turha tänne maailmaan nyt noin kovalla kiireellä on tulla. Tsemppiä!! :hug: :hug: :hug:

Miten tämä nyt näin nopeasti menee etiäpäin että osa porukasta on jo synnärille lähdössä... mä en ole ollenkaan valmistautunut mihinkään, valmennuksetkin on käymättä (alkavat ensi viikolla). Voimia kaikille tasapuolisesti!!

Jiksu 31+1 (Lampukka, meillä on muuten sama LA, enpä ole aikaisemmin huomannut!)
 
Lampukalle voimia makaamiseen! Joskus ompelevat kohdunsuun kiinni alkuviikoilla että vauva pysyy kyydissä, ehkä ens odotuksessa sulle tehdäänkin jos nyt vielä vauvoja olette tekemässä (niinku niitä nyt tosta vaan tehtäisiin, meillähän tota kokemusta on).
Mulla alkoi äippäaloma tänään! Kuulostaa oudolta, siis saanko mää oikeesti vauvan ja tulen äidiksi ? :D En edelleenkään usko ennen kun prinsessa on sylissä.....
Roosa joko kuratauti hellittää? Monella on sekaisin masu ennen synnytystä, hyvät viikothan sulla on jo menossa ja niinku lääkäri sanoi mulle että rv33-34 ei enää vauvan tuloa estellä jos on syntyäkseen. Tietysti parempi mitä pidempään vauvat pysyvät kyydissä.
Ihme ja kumma mää nukun edelleenkin yöt ilman vessa reissuja ja johtuu kai siitä että mulla toi masu edelleen tosi korkealla, välillä toki on noita unettomia öitä ja silloin on vaan somempi tulla alakertaan tuijottaan videoita ja yrittää unta sitten sohvalla jatkaa.
Pissa edelleen yhdellä plussalla, toivottavasti ei nyt nousekkaan enempää.
Mekään ei olla missään valmennuksissa käyty ja en tiiä päästäänkö edes niihin... kai se vauva sieltä ulos tulee ja kaikki mahdolliset puudutukset perseessä :LOL:

Hormonihirviö 31+5
 
Minä tuossa mietinkin Lampukan kuulumisia, kun taas oli Aamulehdessä Nokian tilanteesta uutista. Kuulostaa kyllä hurjalta tuo Nokian tilanne. Sekä nyt sitten tottakai Lampukan tilanne. Toivottavasti pikkuinen nyt pysyisi sitten vielä kyydissä ne muutamat viikot! Tsemppiä siis Lampukalle ja perheelle! :hug:

Minä olen muuten myös kovin, kovin taikauskoinen näissä jutuissa... Kuten Mai itsestäänkin mainitsi.Minähän en laittaisi mitään valmiiksi ennen vauvan syntymää, jos ei olisi kuitenkin tavallaan pakko. Noh, äitini neuvosta jätän vauvan sängyn sitten petaamatta. Sen äitini pisti minut lupaamaan, etten sitä tee ennen syntymää ja sen aion sitten äitini toivetta noudattaa.
Koitan nyt kuitenkin pitää jonkin sortin järjen kädessä tämän hullun taikauskoni takia. Onneksi kuitenkaan kaikissa asioissa en yhtä fanaattinen ole. Mutta esimerkiksi suolapurkkia en ojenna ikinä toiselle suoraan käteen... Joo... tämmöinen hömppä olen... :headwall:

 
Heippa !

Täällähän on tapahtunut paljon. LAMPUKALLE ensin :hug: ja jaksuja lepoon. Vuosi on vaihtunut, joten kaikille tasapuolisesti oikein onnellista vuotta 2008 :heart:

Sitten omaa napaa. Täällä meni vajaa viikko sairaalassa, koska maksa- ja sappiarvot koholla. Lääkitys kuitenkin auttoi, ettei tarvinut vielä ruveta miettämään synnytystä.
Seurantaa ja verikokeita on nyt sitten tiuhaa.
Tänään olen laitellut sitten pienokaisen tarvikkeita valmiiksi ja sairaalakassikin kutakuinkin pakattu.

Kaikille oikein onnellista loppuodotusta ja pitäkäähän ne pienokaiset masussa vielä muutama viikko. :heart:
 
Heips!

Onko teillä alkanut ikenet vuotamaan? Mä olen huomannu nyt muutaman päivän ajan että hampaat pestessä ikenet vuotaa aivan valtavasti. Onkohan siihen mitään hoitoa vai kuuluuko vaan raskauteen?

Miten usein te olette huomannu vauvan hikoittelevan?
Meidän pirpana hikottelee melkein päivittäin, yhtenä päivänä jopa neljään eri kertaan. Kyllä mua säälittää ku ei voi toista auttaa. Hikottelu ei ole mitään mukavaa itelläänkään saati varmaan vauvalla :ashamed:

Just tässä mietiskelin...kun olen lueskellu meidän juttuja ja jokaisella on ollut jos jonkinmoista tässä matkan varrella, että kukahan meistä ekaks synnyttää ja kuinkahan moni meistä pääsee laskettuunaikaan asti...Tässähän alkaa jännittään toden teolla...mutta yritetään pitää meidän pienokaisemme vielä jonkin aikaan kasvamassa ja voimia keräämässä tähän maailmaan :hug:

mai 31+4
 
Mai Nuo kaikki em. asiat ovat ihan normaaleja raskaudessa.
Monilla odottavilla vuotaa ikenet hampaita harjatessa, luultavasti liittyy jotenkin hemoglobiiniin.
Täällä vaavi hikottelee melkein aina, kun minä syön ja vitsailenkin siitä, että minä syön ja vauvalle tulee hikka. :D
Ei se hikka ole vauvasta yhtään epämukavaa, tai ainakin jostain luin niin.

Haalistunut ja vaavi 33+2
 
Huomenia!

Täällähän tosiaan on ollut äksöniä joka lähtöö itse kullakin! Toivottavasti ei nyt ruveta ihan vielä jakautumaan. Kyllä jännittää jo kuka meistä ekaksi päästee kääröä hakemaan =) Mutta toivotaan että vielä nappulat jonkun viikon jaksavat masujemme lämmössä köllötellä!

Lampukalle hurjasti voimahaleja, ja lepoa! En kyllä yhtään minäkään teidän tilanteessa panisi pahitteeksi paikkakunnan vaihtoa, kun tilanne siellä Nokialla näyttää kyllä aika kaoottiselta. Ei kyllä uskoisi että nykypäivänä tämän sortin katastrofit ovat mahdollisia ja vielä Suomessa. No olimme väärässä jälleen!

Lisäänpä minäkin sitten tänne omat kuulumiseni....fiilikset ovat lievästi sanottuna sekavat!
Eli ke. olin lääkärin ja kätilön vastaanotolla. Uusia verikokeita ja mm.se ihana sokerirasitus testi uusittiin. Kutinoihin ei löydytty syytä. Ne ovat pysyneet rasvaamisella kurissa melko hyvin.
Virtsan punasolut ja hemosferiinit(?) olivat tosin hieman koholla, sain viikon antibioottikuurin.
Turvotusta ei ollut, paineet 120/80, painoa tullut +1kg, Nykerön paino tällähetkellä 2200 gr :eek: Poika on viikkoa edellä kasvukäyrässä!

Sitten se lekuri yhtäkkiä pamautti että no niin, seuraava tapaaminen 23.1 ja silloin sovitaan milloin vauva otetaan ulos!!!!
minä sitten että täh, että käynnistykseenkö vai |O Tällä lapsettomuus klinikalla on kuulemma tapa että vauvoja ei yli 38viikon kohdussa enää pidetä, vaan sovitaan käynnistys, tai leikkausaika (rv37-38)jollei ennen sitä rupea luomusti ulos tulemaan. Ja minä saan tietää asiasta vasta NYT?
Tyrmäsin heidän ajatukset tai suunnitelmat keisarileikkauksesta täysin....minähän haluan synnyttää.....haloo! Sadistikätilö siihen sitten yritti jotain ympäripyöreää selitellä että mahdollisesti vauva ei ole vielä kiinnittynyt joten keisarileikkauksella otetaan ulos ja turvataan vauvan mukava maailmaantulo! Mutta entäs äiti???? Ja MIKSI ?

Niin...tämä asia on nyt jäänyt kaivelemaan, panikoin ja itksekelen öisin ja mietin pääni puhki. MIksi täällä manipuloidaan ihmisiä keisarileikkaukseen ja käynnistykseen???Ilman lääketieteellistä syytä. Tai no,syyn kyllä jotakuinkin olen aina tiennytkin. Kreikassa yksityisklinikoilla ''harrastetaan'' keisarileikkauksia ihan tuosta vain. Voisinpa väittää että 1/4 synnytyksistä on juuri suunniteltuja sektioita, jotka kartuttavat VAIN lääkäreiden palkkiopusseja sekä vie vähemmän heidän kallista aikaansa! Tuskinpa tämäkään privaattikätilöni tai ympäripyöreää päivää tekevä lapsettomuuslääkärini ovat halukkaita keskellä yötä olemaan synnytyksissä mukana. Olisivat sitten ohjanneet minut jollekin muulle synnytyslääkärille , mutta ei, kaikki rahat vaan on nyhdettävä irti mitä meistä maksavista asiakkaista lähtee!
En olisi tätä kuitenkaan kohdalleni uskonut, niin ''modernin'' kuvan olen klinikasta saanut. Parin vuoden takeltelujen jälkeen julkisella puolella päädyttiin yksityiselle, joka tietysti toi meille sen parhaimman lahjan eli plussan!

Mutta mielestäni tämä on jo kertakaikkiaan epäeettistä toimintaa!
Mieli on maassa, suututtaa,v*uttaa, itkettää. Että kreikkalaisnaiset osaavat olla tyhmiä, kun edes uskovat moista puppua että sectio on äidille ja vauvalle se turvallisin tapa synnyttää. Tämä on ihan yleinen käsitys täälläpäin eurooppaa. Lääkärit osaavat ovelasti manipuloida herkässä tilassa olevaa odottavaa äitiä.

Nykerön syntymä taitaa siis mullakin olla edessä jo kuka tietää tammikuun lopussa tai helmikuun alussa :x Tässä ei meinaa enää housuissaan pysyä, kun olin niin kuvitellut että ainakin 15.2 asti mennään ja katellaan.

Mai: Mulla ikenet vuotivat ihan jo raskauden alussa.Kävin hammaslääkärilläkin, mutta siellä ne sanoi kuuluvan asiaan aina raskaudessa, ja siksi on kiinnitettävä erityishuomiota hampaisiin kun raskaus haurastuttaa hampaita ja aiheuttaa ientulehdusta.

Nykerö on myös melkoinen hikottelija :heart: Päivittäin on ainakin yksi hikka sessio, ellei useampikin. Tietää ainakin että keuhkot ovat siellä jo hyvässä harjoituksessa :saint:

Kitty 33+4
 
Hyvänenaika mikä tilanne kitty sulla on!! :eek:
Olisiko sinulla haluja tai mahdollisuutta synnyttää suomessa? Tuo kertomus kuulostaa ihan "sairaalta". Toimivat juuri päinvastoin kuin täällä. Toivotaan, että jokin ratkaisu löytyy.
Poika oli jo kivan kokoinen.

Lampukka, voimia ja tsemppiä lepäilyyn. Aika jännältä kuulostaa..Taitaa olla synnytys edessä parin kolmen viikon sisällä. Toivotaan kuitenkin, että poika jaksaisi ja malttaisi vielä. Niin kuin Jiksu sanoi, ei tänne niin kiirreellä kannata tulla.
Olen myös lukenut ja seurannut tuota vesijuttua ja ymmärrän kyllä jos halut muuttaa pois on suuret. Näyttää vielä siltä, ettei siellä edisty asiat ollenkaan.. :(

Sitten omaa napaa ja polikäynti. Vauvat on ihan päälekkäin mahassa ja b-poika "makaa" a-pojan päällä.. B kasvaa kohtuullisesti käyrällä mutta A on hiukan liian pieni.. :(
Sairaalalääkäri ei saanut mitattua ja kutsui synnytyslääkärin paikalle. Sanoivat, että B on silminnähden A.ta isompi.
Nyt saa sitten liikkua ja touhuta ja toive oli, että jos viikon kuluttua vielä A on hitaasti kasvanut, niin mietitään synnytyksen käynnistystä :eek:
Synnytyslääkärin mielestä on turha pitää pientä vauvaa kohdussa vaan pitää ottaa ulos kasvamaan....
Eli nyt sitten näyttää siltä, että kahden viikon sisällä alkaa tapahtua :/ :eek:
Käyrillä oli pojilla kaikki kunnossa. Tuli jotenkin itselle rauhallinen olo kun on selvät suunnitelmat. Saan myös mennä nukkumaan unipillerin voimin os.lle jos yöt menee ihan valvoskeluksi.
Että näin täällä. Poikien painot oli siis A 1700 ja B 2000g.

Roosa ja pojat 33+6
 
Kyllä on Lampukka ja kuu-ukko hurjaksi käynyt jo meno :eek: Lähetän minäkin voimahalin ja peukutuksia, jotta vaavit jaksaisi vielä odotella maailmaan tuloa. Olisihan se kiva kun ei tarvitsisi pitkää keskoskaappi-vaihetta kokea.

Eikä Lampukalla varmaan yhtään jeesaa tilannetta nuo asumisjärjestelyt. Tuo Nokian juttu on kertakaikkisen käsittämätön. Toivotaan, että tilanne rauhoittuu masussa.

Aivan käsittämättömältä kuulosti tuo Kittyn saama palvelu.Siis, että lapsi otettaisiin jo 34+0??? (meinkö oikein viikot) Vauvahan on jo todella hyvän kokoinen, mutta eikös monesti 34+0 vauvat joudu vielä kaappiin hetkeksi.... Ehkäpä heillä on syynsä mitä ei tule ajatelleiksi, mutta kuulostaa kyllä omituiselta... Hyvä, että maksa-arvot oli kunnossa. Minullakin on kyljet alkaneet kutista. Vaihdoin kosteusvoiteen öljyyn, auttoi vähän. Mutta täytyy maksa-arvot tsekkauttaa neuvolassa.


Mai: Jostain luin, että koska verimäärä lisääntyy niin paljon raskauden aikana, veri ikään kuin ohenee. Tästä syystä herkiltä limakalvoilta (ikenet, nenä) saattaa tulla verta. Itse en ole eläessäni kokenut nenän verivuotoa aiemmin. Nyt tiputtelee päivittäin.

On ollut kiire päivä töissä, mikä tarkoittaa että liikkeitä ei juuri tunnu. Eli ei muuta kuin sohvalle laskemaan.

Amodini 30+1
 
Huh hui!

Kylläpä täällä olikin tänään taas kuulumisia! Kittyn kuulumiset aivan uskomattomat! Että asioita voidaankin hoitaa tuolla tavoin. Kuulostaa hurjalta! Kyllä siinä varmasti sinulla sitten on miettimistä ja sulattelemista. Toivottavasti kuitenkin kaikki sitten menee kuitenkin niin ettei kenellekään (varsinkaan sinulle ja perheellesi) jää asiasta paha mieli. :hug:

Roosan tilanne kuulostaa myös jännältä! Toivottavasti toinenkin pojista nyt kasvaisi kunnolla ja saisivat vielä hetken sitten kasvaa masun turvassa. Mutta tosiaan varmasti se että suunnitelmat nyt selvillä, auttaa sinuakin jaksamaan tämän odottelun ja loppuajan. Voimia sinnekin! :hug:

Omassa navassa ei tänään kummempaa. Hieman flunssainen ja kökkö olo ollut, mutta muutoin ei moittimista. Pari kertaa tullut outo kipu johonkin kohtaa massua. Mutta onneksi pikkuinen touhuaa kovasti, joten en usko että kivuilla siis sen suurempaa merkitystä.

Mulla hammaslääkäri mainitsi tuosta ikenien vuotamisesta ja kyseli onko minulla sitä ollut. Mutta ikeneni eivät ole vuotaneet. Sen sijaan nuhan aikaan tuli verta usein niistäessä nenästä. Mikä oli kyllä kovin outo ilmiö minulle.

Nyt taas toivotan voimia ja jaksuja kaikille! :wave:

Nampula 30+0
 
Kiitos teille ihanille tukijoukoille, ootte aina hengessä mukana! =)

Unohdin ihan tässä omassa mielentilassa kommentoida muiden juttuja :ashamed: Kuu-ukolle piti toivotella kanssa hyviä vointeja ja hyvä että lääkitys auttoi maksa,-ja sappiarvoihin. Toivotaan ettei tarvitse käynnistellä sielläkään synnytystä ennenaikojaan!

Onpas Roosalla kans jännät paikat.Vai on poijaat siellä niikuin kerrossängyissään köllimässä, ei tämä oli ihan nyt huumorilla heitetty, mutta kuulosti niin erikoiselta että B poika on kiivennyt A:n päälle makoilemaan. Erikoista on myös että B on suurempi kooltaan.Yleensä kai se Alfa on isompi, jos en ihan väärässä ole. Taitaa siis poikien nokkimisjärjestys olla jo selvää tässä vaiheessa...hmm?
Toivotaan kuitenkin että molemmat ja erityisesti A saa vielä rutkasti painoa sekä pari lisäviikkoa kasvaa enemmän!

Nyt alkaa olemaan tämä päivä pulkassa ja sohva kutsuu. Yölliset heräilyt ja vääntelemiset on aiheuttaneet niin katkonaisia unia että aamusin ja puoleen päivään asti on ihan raihnainen mummeli fiilis :xmas:

Onneksi on viikonloppu ja saa vaan makoilla! Mies hoitakoot huushollia ja käynee kaupassa kun tuntuu että maha ei kestä nyt yhtään ylimääräistä nostelua ja hääräilyä...

 
Huomenia kaikille!

Olipa täällä tapahtumia eilen. Kauhealta kuulostaa tuo Kreikan tyyli, pidä Kitty puolesi!! Ei kai ne voi sua mihinkään ennenaikaiseen sektioon PAKOTTAA?

Mulla vuosi ikenet verta joskus alkuraskaudessa, mutta ei enää. Viimeiset kuukaudet on tullut verta sen sijaan nenästä, ja koko ajan olen tukossa enemmän tai vähemmn. Kuuluu kai asiaan...

Kiva kun on viikonloppu... olisin halunnut lähteä shoppailemaan mutta kun ulkona on -20 niin en ehkä viitsikään lähteä raaputtamaan autoa ja kylille palelemaan... ehtiihän tuonne. :D Jos vaikka aloittaisi pienelle villanuttua ja olis vaan kun ei ole pakko mennä minnekään.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Jiksu 31+3
 
Kaikille tasapuoluisesti jaksuja! Aika monella tosiaankin tuntuu olevan jos jonkinmoisia ongelmia.
Onkos muilla kylkiluut kipeenä? Mulla on oikean puoleiset mäsänä, vauva selvästi potkii sinne ja kun eilen painoin kädellä niin siirtyi hetkeksi pois mutta kohta taas sama jatkui. Nukkuminen sillä kyljellä aika tuskaa.
Mulla on kauhea nälkä kokoajan ja kun tuo ruokailu on rajallista närästyksen kanssa, haluttais vetää jotain roskaruokaa muttei uskalla edes ajatella :eek:
Kesäkeittoa ja rahkaa on tänään ruokana (taitaa olla kalsiumit vähissä kun maitoa tekee mieli).
Etkö Kitty voi keskustella siitä sektiosta lääkärin kanssa? Se teidän vauvatehdas sairaala niin onko sekin yksityinen? Ja pitää olla oma lääkäri mukana synnytyksessä.
Huomasin että äippäpakkauksen kypärälakki on muuten 70cm, ostin tänään 60cm kauppareissulta.
Mulla on ollut jo muutaman päivän lämpöä 37-38.9 ja ei kuitenkaan ole mitään flunssa oireita, pitää pyytää neuvolasta aika labraan josko kattosivat tulehdusarvot. Pissa oli eilenkin vielä yhdellä plussalla.
Ikenistä vielä että ne voi mennä niin huonoon kuntoon kun sillä mun kaverilla joka odotti kaksosia että ne jouduttiin leikkaamaan. Oli sellaset ylös nuosseet ja pullevat. Verta on mullakin välillä tirsunut hampaita pestessä ja nenästä on tullu verta koko raskaus ajan niistäessä (se johtuu a-vitamiinin puutteesta) apteekista voi ostaa jotain tippoja jota saa käyttää raskaus aikanakin.

Hormonihirviö 32+0
 
Lauantaita!
Mullakin muuten vuotaa veri nenästä aika herkästi.
HH Onko sinulle tullut jo se äp? Minulle piti olla lähiaikoina tulossa, kun jo huolestuneena sitä Kelalta huhuilin, mutta ei vaan näy. :(

Hurjaa, me haettiin eilen vaunut vaaville. Jotenkin tuli pelokas olo, että entä jos raskaus ei mene loppuun asti. Niissä on onneksi palautusoikeus kuitenkin.
Jotenkin vaan vieläkin olen ihan varpaillani koko raskauden suhteen.
Olen kuitenkin jo ekan satsin vauvanvaatteita pessyt ja ne ovat suurimmaksi osaksi pinkkejä ja muutenkin tyttöjen vaatteita. Toivottavasti se ultrakuva ei sitten valehdellut sukupuolta. :xmas:

Toivotan meille kaikille vielä monta raskausviikkoa eteenpäin, varsinkin teille, joilla on jo synnytyksen merkit ilmassa! :heart:

Haalistunut ja hikkaileva vaavi 33+3
 
Olen saanut tammikuun ekapäivinä äippärahasta laput, soitin kelaan joulun välipäivinä ja siellä sanottiin että kelan sivuilta voi käydä kattoon omilla pankin tunnuksilla minä päivinä rahaa tulee ja minkäverran. Se lakiuudistus juttu siellä kinnaa. Mulla alkoi siis äippäloma 3.1 ja ekat rahat tulee 6.2. Ja Haalistuneelle vielä että yli 90% jää vauvoista henkiin näillä viikoilla, pese vaan rauhassa vaatteita :)
Sain äsken äitille hiivarit, hiukset pitäs isältä ja äitiltä leikata ja oli puhetta nyt tästä viikonlopusta. Aikoi soittaa mulle mutta kun mitään ei kuulunut soitin sille ja se vaan sanoi että soittaa sitten kun on aikaa.... just joo kummatkin sairaseläkkeellä. On se vaan hel..tin kiire eläkeläisellä, mun pitäs sitten olla sakset valmiina leikkaukseen kun heille sopii. Nakkasin luurin korvaan kun alkoi niin kiukuttaa :ashamed: ei ole juurikaan ollut kiinnostunut mitä vauvalle ja mulle kuuluu. Itkuksihan se meni sitten puhelun jälkeen :'( en jaksais tälläsia turhia riitoja. Mutta siellä olkoon, ilmotelkoon mies sinne sitten kun vauva syntyy. Se vielä että isä ei tee asioista näin vaikeita kun äiti, omaan napaansa vaan tuijottaa. Mää taas teille nyyhkytän, anteeksi!

Hormonihirviö 32+1 (tuo nimi kyllä sopii taas näihin mun tunnelmiin)
 
HH: Ei haittaa yhtään vaikka tunteita purkaakin, onneks tässä meidän pinossa se myös ymmärretään. Kaikilla meillä hormoonit hyrrää joillakin enemmän ja joillakin vähemmän :hug:
Mustakin on tullut sellainen itkupilli että ei toista varmaan tällä maankamaralla.

KITTY:lle jaksamista sinne kreikkaan, aivan hullulta tuntuu nuo jutut mitä kirjoitit. Pidä vaan puolesi siellä.
Mun likkakaveri on asunut 20 vuotta rodoksella. Se kertoi että siellä melkeinpä raskautta pidetään sairautena kun että ihanana odotusaikana. Jos jotain pientäkin vaivaa on niin heti pitäis olla vuodelevossa tekemättä yhtään mitään. Tokihan se on hyvä että huolehditaan mut rajansa kaikella.
Kerroin hänelle kun oli silloin muutama viikko sitten oli niitä jatkuvia suppareita, niin hän sanoi että jos olisin ollut Rodoksella niin mut olisi vähintäänkin määrätty kolmeksi kuukaudeksi vuodelepoon, tekemättä yhtään mitään.
Musta taas tuntuun siltä että täällä Ruotsissa tää touhu on paljon välinpitämättömämpää kuin Suomessa.
No maassa maan tavalla...

Mä muuten rohkasin itteni ja kasasin sen häkkisängyn. Petaamatta jätin vielä, ottaen Nampulasta mallia.
Makkarista tuli nyt jotenkin täydellinen kun siellä on se sänky, tuntui että ennen sieltä aina jotain puuttui.
Mä äsken just laskin päiviä laskettuunaikaan...ja enää vaan 56 päivää. Voiko tää olla totta, että näin nopeesti tämä odotusaika on mennyt. Tuntuu että vastahan sitä plussattiin.
Mut kyllä mä jo malttamattomana odotankin että saan tän pirpanen käsivarsilleni, kyllä siinä ONNEN kyyneleitä vuodatetaan.

Lumisateista loppiaista kaikille täältä Ruotsista!

Mai 31+6
 
Tuolta lapsettomuus-puolelta oon käynyt kurkkimassa teidän ja syksyn hedelmöityshoidoista plusanneita ja olisi yksi vieno pyyntö...
Voisiko joku päivittää listanne niin et näkyisi mistä hoidosta olette plussanneet...? =) Yritin selailla taaksepäin pinojanne, mutta en löytänyt sellaista listaa...
Itsellä 1.ICSI tulossa helmikuussa viiden clomi-kuurin ja kahden pieleen menneen inssin jälkeen ja olis kiva nähdä mistä kukin teistä on plussannut... Saisi vähä toivoa itsekin :saint:
Oikein hyvää odotuksen jatkoa kaikille kanssasiskoille, perässä tullaan, toivottavasti.... :hug:
 
Heippatirallaa täältäkin! :wave:

Antaa HH vaan tulla kaikki purnaukset ja surut ja ilot ja kiukut jne. pihalle! Kuten Mai sanoikin, niin täällä me ymmärretään. Itsekin tätä nykyä aikasmoinen itkupilli. Ties mistä aina hermostunkaan ja sitten tulee itku. Tämä piirre on löytynyt nyt vasta muutaman viikon sisällä. Siis nämä hormoni myrskyt... Kummia juttuja.

Mulla kanssa samanlainen tunne kuten Haalistunut kirjoitti vaununosto tunteistaan. Siis se pelko, että jos kaikki ei menekään hyvin. Mutta nyt kun nuo vaunut on tuolla nurkassa jo kuukauden päivät kököttänyt, niin tuntuu ihan hyvältä niitä katsella. Pyykkiä en ole vielä pessyt, eikä vauvan muitakaan tavaroita vielä siskoltani haettu. Mutta ajattelin nyt katsella kuinka töissä jaksaa ja sitten jos siellä ei kulje niin jään sitten kotiin ja sitten alan puuhastelemaan noita juttuja. Voipi olla, että jossain kohdassa tulee sitten kiirus mutta sitten mennään sen mukaan. :p

Eilen tuli ensimmäinen kipeä suppari. Tiedä sitten oliko ihan vaan harjotus vai mitä. Mutta kesti onneksi vain muutaman sekunnin ja jäi ainoaksi. Mutta jos nyt sitten lisää alkaa kuulumaan, niin sitten otan yhteyttä neuvolaan. Mutta onneksi siis toistaiseksi ainakin ollut ainoa tuollainen. Harjoitussuppareitahan mulla on ollut jo ennen puolta väliä ja niillä ei ole ollut mihinkään mitään vaikutusta. Mutta siis eka kipeä koettu...

Kamillalle täältä omia juttujani kertoilen, eli meillä plussaus tapahtui ekan IVF:n tuoresiirrosta. :) :heart: Tsemppiä sinulle hoitoihin ja plussatuulia täältä!

Jepsis, mutt nyt ei täältä kummempaa! :)

Nampula 30+2
 

Yhteistyössä