KESÄKUUN KULLANNUPUT

Heips :wave:

Täällä kotiuduttu juuri neuvolasta. Kävin sen possurokotteen ottamassa. Neuvolaan oli tänään tullu lisätietoa rokotteesta ja siinä painotettiin myös, ettei rokotteesta oo vaaraa sikiölle. Joten hyvillä mielin sen otin. Vähä pistokohtaa vihloo, mut tällä hetkellä ainaki ihan hyvä olo =)

Täällä ainaki np-ultra tehdään n. rv 11-12 tienoilla. Mun pitää käydä verikokeissa viimeistään ku on rv 11+0 ja ultra-aikaan mulla on menossa rv 12+5. Mut voi olla alueellista.

Niisku- ja raksu 9+0 POKS :heart:
 
mulla tuo np-ultran ajankohta selvii varmaan tuossa ens maanantaina kun on alkuraskauden ultra, et millon käyn verikokeissa ja millon kysissä, possurokotteesta oon kiinnostunut, mutta kun en tiiä huonoja ja hyviä puolia kun en noista teksteistä oikeen saa selvää ku laittavat vaikka minkälaisia tekstejä tuonne mitäs nyt puolelle...

Mutzilla ja kultu 8+5
 
Täällä juuri testattu. Tai..kolmekin jo takana :LOL: Kaikki VAHVAA plussaa. Mutta siitä ei ole tietoa kuinka pitkällä ollaan, jotain väliltä 5-7viikkoa. Edellisen kerran täti piipahti 13.9. Mutta tosiaan viikkoja ei voi laskea kun ei ole millä mässäillä :( Epäsäännöllisestä kierrosta kärsitty puolitoista vuotta, jonka ajan on ollut aktiivista yritystäkin! Eli tämä on suuri ihme! Mutta la olisi selvästikin silti kesäkuu. Joten änkeän tänne jos sopii! Tuttujakin on! Monet tuntevat minut varmaan lähinnä Devi-nimimerkillä. Mutta, millaisia oireita on? Vai onko?
Mutta, pakko vielä laittaa tuo kaunis testi tähän.. anteeksi innostukseni, mutta tämä plussa rupesi vain olemaan jo niin kaivattu :heart:
 
Heips!

Posti kantoi tänään kotiin kirjeen kättäriltä, ja ultra-ajathan sieltä tuli! Jippii! :) Np-ultra on 19.11 eli sillon viikkoja ois 11+4. Kolme viikkoa pitäis siis vielä jännäillä...

Huonovointisuus vaan jatkuu... Vieläkään ei ole tarvinnut oksentaa, mutta on kyllä ollut lähellä! Esim. tiskikonetta en pysty täyttämään ja monien ruokien haju ällöttää. Ruokaa ei edelleenkään tee mieli, eikä juuri mitään muutakaan.. :/ Tänään rupes tekeen mieli omatekosta pizzaa ja mies sit ihanana teki mulle jauheliha-ananas-tomaattipizzan. :p Pitkästä aikaa söin mahani täyteen! :)

Ai niin, onnea jeyn plussasta! :flower:

Taidampa tästä painua töllön eteen.. Moikka! :wave:

Adalia 8+3
 
Kiitos Tvvo ja Joni järjen äänistä ja oikeasta tiedosta koskien testiä. Voi sitten senkin spekuloinnin jättää romukoppaan. :LOL:

Sukupuolen selvittämisestä: Aiotaan ottaa tälläkin kertaa selville sukupuoli. Mulle oli jo esikoisen kohdalla itsestäänselvyys, että sukupuoli selvitetään, että pääsee ostaan kivoja vaatteita ja asennoitumaan siihen. Käytiin 4D ultrassa, kun rakenteessa ei silloin näkynyt sukupuolta. Nyt on vähän sellanen olo, että on varmaan "pakko" käydä taas 4D:ssä vaikka rakenteessakin jo näkyisi kumpi tulee, koska miten selität pikkuveikkasiskolle, että isosiskosta on masuajasta videota ja läjä kuvia edestä ja takaa, mutta susta on vaan tää 1, mistä ei ihan selviä onko tää ihmisen vai hamsterin jälkeläinen. No onhan se niin hieno kokemus, että ilollahan sinne menee...

Joko olette alkaneet hypistelemään vauvanvaatteita? Itse kävelin eilen KappAhlin läpi ja aika ihania juttuja sinne oli ilmestynyt varsinkin tyttövauvoille. Voisi pukea isosiskonkin samaan sarjaan, hih. Täytyy myöntää, että salaa toivon pientä prinsessaa vaikka yksi jo onkin. Mies nyt tietysti kuvittelee itsensä kopittelemassa palloa kentän laidalla poikansa kanssa. No kumpi sitten tuleekin molempi parempi!
 
jeyn: Ihanaa!!!! :flower: Onnea paljon plussasta! :heart: Ihana saada sinut tänne samaan pinoon. Täällä vallan melkein hypin ilosta puolestasi. Niin me apuja tarvitsevat pikku hiljaa saadaan niitä plussia. Paljon vauvaliimaa ja tervetuloa. :wave:

menkkamainen kipu: Täällä ainakin on edelleen pientä alaselän menkkamaistakin jomotusta. Samoin oli ekassa raskaudessani. Silloin pelkäsin koko ajan, että menee kesken, mutta nyt en ole ehtinyt kiinnittää niinkään huomiota tuohon juilintaan, kun tämä helkutin pahoinvointi vie kaiken huomion. Tänään taas laatta lentänyt, kun unohdin kotiin keittiön pöydälle lääkkeet ja päivän toinen annos jäi siis ottamatta töissä. :$

neuvola: eilen kävin. Th oli mielenkiintoinen persoona. Toisaalta jees, mutta kovin painostava mielipiteissään, mm. possulunssarokote. Noh, eiköhän sitä pärjää, kun on toinen raskaus kyseessä. Tänään kyllä kuulin, että samaisen th:n kanssa on ongelmia monella juurikin hänen vahvojen näkemysten vuoksi. Pienellä paikkakunnalla puskaradio toimii. Mutta pidetään lippu korkealla. Th halusi välttämättä aikaistaa päivällä laskettua aikaa eli nyt neuvolakortissa lukee 14.6., kun hänen tietokoneensa kerran niin sanoi. Minulle on ihan sama onko kortissa 14. vai 15. tuskin vauva juuri sinä päivänä syntyy, mutta jos th on tyytyväisempi näin, niin ok. Hänen mukaansa viikkoja siis 7+2 tänään.

ultra ja sukupuoli: np-ultra on 24.11. Siellä ei sukupuoli vielä oikein näy, mutta jokatapauksessa haluaisin nyt kuulla arvion rakenneultrassa, kumpi masussa köllii. Esikoisesta en ehdottomasti halunnut tietää.

Kiitos mukanaelämisestä ultrakäynnistäni. Mukava kuulla muidenkin hyvin sujuneista ultrista.

Tsemppiä kaikille! =)

-Syyshortensia ja millajoonas 7+
 
Alkuperäinen kirjoittaja Blackcurrant:
Kiitos Mussupussu tuosta Phil&Teds tiedosta. Meillä on vanha turvakaukalo myyty, niin voisi sitten tuota Maxi Cosia harkita.
Mä oon vähä kade, kun saat uuden. :ashamed: Mitäs jos toi meidän kaukalo vaan "häviäis"? Eli siis myisin sen Huuto.netissä. Sit olis pakko ostaa uus... Voi luoja, ei kai nyt tästäkin kehity mulle jotain pakkomiellettä. Viime raskaudessa mulla oli ihmeellisiä päähänpinttymiä ja itkin ja raivosin miehelle, kunnes sain tahtoni läpi. Mä en siis OIKEESTI normaalisti oo ollenkaan sellanen ja se oli pelottavaa! Muistan, kuinka kerran kävelin puoli tuntia ympyrää olohuoneessa, kun halusin miehen vievän mut shoppailemaan. Käytiin kaupoilla, eikä mitään ostettu, mutta mä olin ihan älyttömän tyytyväinen?! Että tällasta luvassa täällä...

Mulla on toi pahoinvointi ihan selkeesti vähentyny ja ruokahalu lisääntyny. Turvotus on todella voimakasta iltaisin! Oikeen sattuu. Täytyy muistaa juoda vettä enemmän.

Hei tosta ummetuksesta: Mulla se alkoi viimeks saman tien, kun aloitin lisäraudan, mutta nyt ei oo moista, vaikka syön niitä raskausmonivitamiinitabletteja (sis. rautaa) 2 päivässä ja rautatabletteja yhen! Viime raskaudessa olo parani heti kun alotin raudan, niin nyt ajattelin aloittaa rautalisän heti alkuunsa ja oon ihan sitä mieltä että mulla se on se JUTTU! Ei oo mitenkään ylitsepääsemätöntä väsymystä. Ihan pientä vaan ja jotenki jaksaakin paremmin.

Ootteko ostanu jo joululahjoja? Mä oon tänä vuonna ihan superaikaisin liikenteessä ja melkein kaikki jo hankittu! Nyt vaan nättejä papereita ja pakettikortteja etsimään... Ideoita?
 
Adalia - Pitää heti sinultakin udella, että kauan jouduit kirjettä odottamaan? :)

Mussupussu - Mulla lukee tuossa neuvolasta saamassani paperissa, että eka ultra olis viikolla 10+0-13+6. Varmaan suunnilleen samoihin aikoihin joka paikassa.

Tänään ollut tänään koko päivän menkkakivun tuntuista juilimista alavatsalla. Ja suht kovalta on tuntunut. Kai se kuuluu asiaan, mutta silti pieni pelko koko ajan, että jos kaikki ei menekään hyvin,,,
Kuvotus on vähän helpottanut jo, mutta viluisuus ja väsymys vaan ovat ja pysyvät edelleen.
Mun alavatsa on tosi turvonnut. Ihan järkytyin eilen, kun suihkun jälkeen peilailin. Ei kai se nyt hyvänen aika vielä tässä vaiheessa voi näin iso olla :eek:

zizilisko+nuppu 8+6
 
Täällähän on jo aika monta, jotka aikoo ton possurokotteen ottaa. Minä ajattelin vielä odottaa sen kanssa, kun ajatukset sen suhteen on niin ristiriitaiset. Täällä meilläpäin (kymenlaakso) ei ole kai vielä yhtään tartuntaa todettu. Meillä on töissä juuri rokotukset meneillään, mutta en siis nyt itse sitä ota.

Höh, minäkin luulin, että tuo digitesti näyttäis aina viikot. Onneksi en ole rahojani siihen tuhlannut!

Mulla oireilu on vähentynyt, nyt olo on epävarma, ihan kuin en raskaana olisikaan. Pariin otteeseen on tullut valkovuodon mukana rusehtavaa, ihan vähän. Mutta tuo on kai normaalia. Hirveä hätä itsellä kuitenkin, varsinkin, kun ekan kerran tuon huomasin, itkeä vollotin pitkään ja olin ihan hysteerinen. Kaipa tämä kaikki vauhkoilu johtuu siitä, että tätä raskautta odotettiin pitkään ja hartaasti. Olen nyt päättänyt mennä ar-ultraan, joka on ensi viikolla. Saanpahan ainakin mielenrauhan.

Minä en ole vielä vauvanvaatteita hypistellyt, vaikka mieli tekisi. Kirjoitinkin jo aiemmin, että en uskalla lähteä edes kirpparille, kun ostaisin jo vaikka mitä...

En ole vielä ostanut joululahjoja, enkä tänä vuonna aio niistä ottaa mitään stressiä. Sovittiin miehen kanssa, että ei osteta toisillemme mitään, remontoimme joulun alla molemmat vessat, joten rahat menee niihin. Ja kun ei lapsia vielä ole, niin ostettavaksi jää vain kummilasten lahjat.

Onko muuten todella näin, että olen ainoa, joka synnyttää KOKSissa?
 
täällä synnytetään KOKSissa, jos sinne asti päästään. Nyt joka aamu tullut punertavaa valkovuotoa ja tänä aamuna tippa tummaa/vanhaa verta. Muistaakseni aikasemmissakin raskauksissa on tota ollu, mut se mikä minuu ihmetyttää on, ettei tissit oo kipeytyny laisinkaan. Onkohan normaalia? Suht kovaa menkkakipua aamulla herätessä. Ei vaan uskalla vielä luottaa varmasti, että kaikki olis niin kun pitäis. Pitääkö mennä yksityiselle ultraan tarkistamaan onko siellä oikeesti joku, tai onko ylipäätänsä ollut? Ens viikolla pitäis possurokotuskin ottaa. Haluis jotain selvyyttä tähän hommaan :'(
 
Onnea jeyn :flower:

Eilen siis alkuraskauden ultrassa ja siellä se pienenpieni sydän pompotteli kiivaasti :heart:

Ensi viikolla sitten ensimmäinen neuvola. Itse en sydämen pompottelua nähnyt, mutta gyne ja mies sitä tiiraili. Mun miestä ei meinannu saada sieltä gynen huoneesta millään pois :LOL:

Vauvan vaatteista Minä en ole uskaltanut niitä vielä hiplailla, ehkä sitten tuonnempana =)
 
Huomenta vain kaikille tasapuolisesti!

Eilen luulin jo pahimman koittaneen, kun illalla töissä iski NIIIN kovat mahakivut, että oli jo pakko työkaverillekin kertoa... Mutta nyt kaikki taas onneksi ok kuitenkin. Taisi olla vaan ilmaa vatsassa pitkän työpäivän jälkeen :)
Ja muutenki en tiedä miten kroppa/mieli kestää tuon miun työn,kun se on niin epäsäännöllistä, yöaika on haitarila 5.00-22.30 :/ saatat olla ensin vaikka 8-16 sitten 14-22 sitten 7-15 ja sitten 5.00.11.15... nyt on jo väsymyken määrä melkoinen. ei siinä muuten mitään mutta kun nuo menee tosiaan niin epäsäännöllisesti ettei ole mitään lokiikkaa. Täytynee kysyä mitä lääkäri sanoo kun lääkärineuvolan aika koittaa.

Joululahjat alkaa täälläkin olla jo hankittuna, isin ja appiukon lahjat on ostamatta mutta nekin pikkuhiljaa ostoslistalla :)

Vauvanvaatteiden hypistelyä yritän kovasti hillitä sinne 20+ --> jos silloin vaikka tietäisi kumpi siellä köllöttelee, tulisi näin ollen varmasti vähemmän "heräteostoksia", kun sitten myöhemmin haluaa kuitenkin ostaa niitä tiettyjä vaatteita.

Nasu ja tasan 7
 
Vauvanvaatteista en kyllä vielä niitä meinaa hommata. Kaksi lasta jo ennestään ja siinä on ehkä hössötyksetkin hössötetty... jotenkin ajattelen järkevästi, että os synnytykseen asti mennään niin kyllä vaatetta kerkee katsomaan sitten kun sen aika on.
Olen vaan käytännöllinen odottaja :xmas:

Possurokotusta en meinaa ottaa. Se on niin vähän tutkittu vielä etten haluaa alkaa koekaniiniksi. Sivuvaikutukset kuuluu olevan suurempia kuin itse tauti?

Harmittaa niin vietävästi kun ultra siirtyi huomiselta maanantaille. Ei jaksais ootella.
 
Täällä vois tänään ja huomenna käydä hakemassa possu rokotteen. Vikkoja ois nyt 7+3.. hmm.. ehkä mie kuitenkin uskaltaudun ottamaan sen rokotteen. Jos kaikki sanoo, että se on ihan sama, millä viikoilla sen ottaa..

Eipä ihmeempiä.. turvotus vain jatkuu ja on myös semmonen ahistava olo.. vaikee syvään hengittää ja semmosta kivaa, mut ei nyt taas oo ollu paha olo eikä tissitkään oo oikeestaan kipeet.. saapi nähdä siis, että onko siellä kaikki kondiksessa. Ei kyllä oo mitään kipuja tai vuotoja ja tämmöstä oloa on ollu kokoajan..

Eipä tässä taas muuta, kun jaksamisia kaikille.
 
Jeyn tervetuloa mukaan.
Kiva kuulla että tuo "menkkakipu" on ihan normaalia ja yleistä, helpottaa kovasti. Aijon mennä ar-ultraan 2 viikon päästä kun viikkoja on 7. Haluan tietää että mahassa on joku ja että oikeassa paikassa.

Hitsi kun en tiedä miten sen rokotteen kanssa tekisi. Tosin ei sitä kukaan o vielä tarjonnutkaan. Ensimmäinen neuvolakin vasta 3 viikon päästä ja sitten sen otta taitaa olla liian myöhäistä.
 
Ziziliskoooo: Ultrakutsu tuli eilisen postin mukana, jee! =) Np on 20.11 ja silloin on rv 12+0! Kutsua piti siis odottaa 6 arkivuorokautta.

Tervetuloa Jeyn :wave: ja onnittelut plussasta! :flower:

Griffski: Onnea mukavista ultranäkymistä :flower:

Heilo ja Tupajumi olivat ainakin :hug: -tarpeessa! Ja Nasuliinihia oli säikytelty, hui :hug:

Vauvanvaatteet ja joululahjat ovat vielä saaneet olla meikäläiseltä rauhassa :LOL: Täytyypä tsempata!

Possurokotteesta: Meillä on mahdollisuus saada se 10-12.11 ja 17-18.11. Tosiaan 20.11 mulla tulee se rv 12 täyteen, joten olen nyt kallistumassa sihen, että otan rokotteen 18.11. Mieli voi kyllä vielä muuttua :|
 
Voi kurjuus. Täällä tullu nyt veristä vuotoa eilisestä lähtien, kipuja ollut hiukan. Soitin neuvolaan ja menen omalle lääkärille iltapäivällä. Terveydenhoitaja meinas, että oonkohan enää raskaana. Ja menen kohta ostamaan raskaustestin :( Noh, kohta selviää. :( :( :(
 
Pihlay :hug: Mulla sormet ja varpaat pystyssä, että on vaaratonta!! Raskaustesti ei luultavasti kerro totuutta tässä vaiheessa, koska kun olet (ainakin ollut) raskaana, näyttää testi plussaa. Lääkäri kertoo totuuden iltapäivällä :hug:
 
Huomenta! :wave:

Täällä oltu pari päivää laiskoja kirjoittamisen suhteen.. Nyt jos koittais jotain kirjoitella!

Mussupussu: Hienoa että selvisitte "säikähdyksellä", eikä teillä ollutkaan sitä sikaflunssaa :hug: Sulla on ihanan eläväinen tapa kirjoittaa viestejä :D

Joni Makkuusäkki
: Mie aina itsekseni hihittelen tuolle sun nimimerkille :D Siittä tulee hyvälle tuulelle! :)

Jeyn: Onnea plussasta ja tervetuloa tänne! :flower: Hienoa, että puolentoista vuoden yritys tuotti vihdoinkin tulosta!

Ultrista: Mulla np- ultra on viikoilla 12+1. Sukupuoli otetaan selville sitten rakenneultrassa joskus tammikuussa jos vain näkyy.. Vauvan sukupuolella ei ole niin mitään väliä! Meillä pienin taisteli alkuvuodesta hengestään lasten teho-osastolla monta viikkoa ja sen jälkeen kyllä on omassakin elämässä arvot muuttuneet. Tulee tyttö taikka poika, ihan ovat yhtä tervetulleita.. Kunhan olis ja SAIS OLLA terve! :)

Vauvojen vaatteita en ole kaupoissa näperrelly vielä yhtään, katsotaan sit kun sukupuoli selvillä että tarviiko uusia ostella! Meillä mieletön määrä vauvojen vaatteita jemmassa :snotty:

Onko täällä ketään jolla ei ole mitään selkä- tai mahakipuja/särkyjä? Täällä pikkasen huolestuttaa kun mahassa ja selässä ei ole niin mitään tuntemuksia.. Yleensä näillä viikoilla ollut kovastikin särkyä! Pahoinvointia kyllä on edelleen kovastikin, joten jospa siellä kuitenkin kaikki olis hyvin..

Täällä stressaa tuo rokotus, toivoisin niin että pääsisin sen vaikka heti ottamaan mutta näissä isoissa kaupungeissa niitä raskaana oleviakin varmasti riittää joten saa nähdä montako viikkoa tässä joutuu odottamaan! Monilla pikkupaikkakunnilla alkuraskaudessakin olevat on jo rokotteet saaneeet, täällä vielä piikitellään rv 35+ olevia..

Nyt jos lähtis valittamasta, mukavaa päivää kaikille! Voikaahan masujen kans hyvin :heart:

Hakaneula & :heart: 9+1
 
Nyt kävin sit ottaa sen rokotuksen :) viikkoja 7+3 ja meillä ainakin ilmotus luki vain paikallislehdessä, ei sitä kukaan erikseen tarjoa. Meillä ne on nää kaks yleistä päivää, milloin saa rokotteen. 11-12.11 alle 3 vuotiaat lapset saa täällä myös sikaflunssa rokotteen ja tavallisen influenssa rokotteen samalla kertaa.

Rokotus tätikin sanoi, että hänen mielestä tein oikean ratkaisun, eikä hän ymmärrä tätä hössötystä, ettei muka rokotetta olisi testattu.

En uskalla ottaa riskiä, kun minulla on ennenstään jo tyttö, että hän pahimmassa tapauksessa jäisi ilman äitiä oman tyhmyyteni takia.
 
Griffski73 Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:
Pihlay toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

Täällä on tosi kipeenä tuo vasen käsi mihin eilen se possurokote laitettiin. Yöllä heräsin, että aina tuo käsi oli jotenki huonosti ja sitä jomotti kauheesti. Mut nää kai kuulu ton rokotteen vaikutuksiin.
Vähä on öklö olo tänään heti aamusella ja oonki tässä kahen vaiheella, että meniskö ollenkaan kouluun tänään.

Ai niin, mulla on tuolla makkarissa pussillinen pieniä vaatteita odottamassa pesua. Ne on siis miehen vanhoja, siellä oli tosi hyväkuntosia bodeja yms. mutta emmä vielä niitä jaksa pesemään alkaa. Taidan odottaa sinne asti, että saadaan sukupuoli tietää nii kattoo sitte onko niille vaaleansinisille käyttöä =)
Mut kyllä mä kaupoissaki käyn usein kattelemassa pieniä vaatteita ja jostaki syystä katon aina pikkuprinsessan vaatteita, mieshän meillä tietty aina puhuu pojasta, toisaalta mulle sama kuhan olis terve lapsi. =)

Mukavaa loppuviikkoa naikkoset =)

Niisku- ja raksu 9+1 :heart:
 
Ultrakuulumisia... Olin ihan paniikissa, kun Tyksin odotusaulassa miehen kanssa istuin. Peloista suurin taisi olla kaksoset ja toiseksi suurin se, ettei siellä mitään olekaan. Lääkäri sihtaili ja katseli ja kummasteli, eikä mitään varsinaisen hyviä uutisia ollut tiedossa. Pieni toukka siellä näkyy ja sykekin on, mutta viikot vastaavat korkeintaan 6+3, kun raskaustestin mukaan pitäisi olla vähintään 7, todennäköisesti 8. Varattiin aika ensi perjantaille uuteen ultraan, mutta kovasti se petasi jo keskenmenoa. On kuulemma liian pieni ja todennäköisyys keskenmenolle on normaaliakin suurempi.

Yritti se lohdutella, että munasarjat on auki, kun kerran on kohdunsisäinen raskaus ja melko kevyillä hoidoilla saatiin tämä raskaus käyntiin, mutta ei se kyllä kovin paljon lohduta. Mies on kovin positiivinen ja se on vähän huvittavaa, koska yleensä hän on meistä se negatiivisempi osapuoli. Ei kai tässä auta muu kuin odotella ja nähdä viimeistään ensi viikon perjantaina, että onko siellä elinkelpoista tavaraa vai ei. HUOKAUS! :'(

No, jos jotain positiivista tästä voi löytyä, niin ainakin tuo pinna kasvaa... Olen yleensä kovin kärsimätön. Äh, harmittaa kyllä ihan hirveästi, jos tämä kaikki pahoinvointi ja piina ja väsymys on ollut ihan turhaa! :headwall:

Minariini ja pikkiriikkinen toukka
 

Yhteistyössä