Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

Pakko avautua… SORI
Typerä asia, mutta pakko…kun ärsyttää!! |O

Työkaveri odottaa myös esikoista. Asuu viereisen (pienen) kunnan puolella. Hänellä kaikki neuvolakäynnit yksityisellä terveysasemalla täällä kaupungissa. Hänellä JOKAISELLA neuvolakäynnillä ultrataan. Jo viikolla 10 sai kouraan 4D-kuvia. Eikä se siis ole minulta pois. Toki ”pieni” kateus, mutta se ei oo ongelma…

Vaan se, että JOKA kerta kun mainitsen käynneeni neuvolassa yms. Hän kysyy oliko ihana nähdä taas vauva ultrassa. Ja JOKA kerta saan muistuttaa, että meillä on kaksi ultraa yhteensä. Ja aina hän jaksaa taivastella, että voi kauheeta miten vähän noita kertoja on, olisipa kamalaa. Ei siis vaan kykene ymmärtämään, että se kaksi ultraa/raskaus on todellakin se yleisin käytäntö koko Suomessa.

Nyt taas tuli puhetta sukupuolen selvittämisestä. Ja hän oli niiin huolestunut, että jos rakenneultrassa ei näy sukupuolta, koska seuraava neuvola ja tätä myöten ultraus on sitten vasta parin viikon päästä…. :kieh:

Osaisi olla edes jollain tasolla kiitollinen tästä etudeesta, eikä olettaisi, että kaikilla muilla on sama etu olemassa…! Ja se ”järkyttynyt” ilme joka kerta… ”Eikö teillä oikeesti ultrattu siellä neuvolassa? Siis pelkät sydänäänet? Vähänkö ankeeta!”
 
lindacandy kannattaa vertailla noita vakuutuksia, niissä on paljon eroja sisällöissä ja hinnoissa. Meille halvimmaksi ja omasta mielestä parhaimmaksi tuli ottaa vakuutus paikasta josta on kaikki muutkin vakuutukset. Keskittämisen ansiosta hinta tippui 90e/vuosi. Raskausajalta maksetaan 270e, tällöin kattaa sen mikäli synnytyksessä tapahtuu jotakin ja vauva saa vakuutuksen voimaan heti synnyttyään.
 
moikka kaikille.
jos on kutsuttu vieraaksi yhditettyyn hää/ristiäisjuhlaan, niin mitä kuuluu viedä lahjaksi? erittäin pienimuotoiset juhlat ovat kaikenkaikkiaan ja meidän tarkoitus mennäkin vasta itse juhlallisuuksien jälkeen paikalle, kahvittelua yms.
olisi myös kiva, jos lahjasta saisi kauniin ja koko lahjan yhteen pakettiin.
juhlassa ei myöskään ole mitään ns.juhlapukeutumiskoodia.
eli näiden tietojen pohjlta, tuleeko kellään mitään ideoita?
 
Jatkan vain itseni toistamista.

Mä yhdyn väsyneisiin energian odottajiin. Viime yönä nukuin yli 9 tuntia ja silti olen aivan poikki kuollut. Illalla yritin lukea lapsille iltasatua ja silmät luppasivat. Olisi niin kiva olla hyvävointinen ja energinen touhuaja. Inhorealistinen mieheni kyllä totesi, että pitäisi ryhtyä pitämään kunnostaan huolta ja sitä kautta voisi saada lisäenergiaa.

Edelleen töissä olen syvällä lukollisessa kaapissa, avain on kadoksissa. Tällä viikolla en pääse edes tiimiin, joten en voi sielläkään siitä kertoa. Ehkä sitten ensi viikolla...

Kaikenlaista pientä kipuilua ja pistämistä tuntuu mahassa, muttei häiritsevästi. Liitoskivut vielä hallinnassa. Pahin peikko mulla nyt parvorokko. Sitä epäillään sukulaislapsessa, jota näin jouluna. Työnnän senkin suhteen pääni pensaaseen. Tulisi jo pian viikko 24. Töissä söin vastuuttomuuttani/ajattelemattomuuttani karhunvatturahkaa, joka varmasti valmistettu pakastemarjoista. Varmaan saan listeriankin.

Väsynyt, panikoiva kaappitiineenä oleva
Elselli 17 + 2
 
Ihanaa jos se kuulee jo!!! Miten mä en ole käyttänyt sitä bolaa mä uskoin siihen pakettiin kyllä nyt harmittaa :LOL: Ihania nää masukuvat mulle tulee ihan lämmin fiilis kun näkee PALJON PYÖREITÄ MASUJA! Hyvä me!
Pitää itekin ryhdistäytyä ja ottaa kuva.

Mulla on varmaan ollut sitä energistä keskiraskautta jo melko pitkään. Ei valittamista, ei minkään asian suhteen! Paitsi että olenkohan ainoa jolle ei maistu ruoka? Oon lukenut muiden ruokahimoista mutta aina kaupassa itse mietin että mitäs mun nyt tekisi mieli? Lopputulos on aina sama: ei mitään. Kaalista tykkään aina niin narskuttelen kaalta. No mutta koska ei tee mieli yhtään mitään niin syön sitten sen terveellisimmän vaihtoehdon jonka keksin. Toivottavasti tekee mieli ruokaa taas jossain vaiheessa, eikös syöminen ole se ainoa nautinto mikä meillä tässä on! Ei sitä saa viedä. Pahoin en ole voinut sitten rv 7, mutta ruokahalu missä olet.

Naene 19+0
 
Naene ei mullakaa mitää ruokahalua oo näkyn.. pakolla syön joka päivä jotain :/

Väsymys jatkuu, vois kai nukkuu viikon putkee eikä tuntuis missää!

Miä kävin tänää siellä äippäpolilla ja kaik hyvin oli :) Pienenä muutoksena meidän kaksoset on sittenkin identtiset, yhdellä istukalla mennään. Sukupuolikin selvillä :). Kovin kovin vilkkaita olivat <3 Mutta sen kyllä olen tuntenut itsekin :LOL:

Meillä tietää kyllä kaikki maholliset tulevista vauvoista. Itse kerton tai sit joku muu :)

17+2
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Mä taas voisin syödä koko ajan, ei niinkään herkkuja vaan ihan ruokaa.. Ähkytäysi lepää hetken, ja närppii loput.. :)

Viikko Brunon rakenneultraan.. Meinasin tänään siinä Hammassairaalassa vierailessani käydä vaihtamassa ajan jo perjantaille. :D
 
Meillä on ollut sykkeet 160-170, mutta eilen neuvolassa 140? Mulla ei oo paino ruvennu ihme kyllä vielä nousemaan 300g ekasta neuvolasta tullut nytten vaikka vois tuon kummen perusteella kuvitella että ois enemmänkin.
28päivä ois rakenneultra toivottavsti näkyy kumpi on tulossa, jotenkin on vaan niin vahva tyttöolo, kaiken lisäksi kaverit on kantanut meille jo vaaleanpunaisia vaatteita muutamia :D
 
miten teidän mahat on noin valtavia!? kaikki, jotka on laittanu kuvan, omistaa ihan valtavan vauvamasun! mun masua ei juuri edes erota :D on mulla vähän omaa pehmustetta siinä, mutta en mie mikään läski ole. miksi minun massu on niin pieni.. mieki haluan näyttää jo siltä ku oisin raskaana. olen kateellinen.
18+2
 
mun paikkakunnan terveyskeskuksessa missä neuvolakin on ei oo ultralaitteita ja puhelinaikakin on 10-11 aamusin joten ei oikeen onnistu. Kun en haluais enää tätä asiaa lykätä jos vaikka on pissatulehdus tai jotain.
Soita päivystykseen ja kysy sieltä? Se tosiaan vaihtelee paikkakunnittain.. Ja neuvolas tosiaa osaa neuvoo ja antaa lääkärille aikaa.. Äippäpolille voit tietty myös soittaa ja kysyy miten siellä teillä päin toimitaan
 
18andpregnant Täällä ei ainakaan pääse äitipolille sillä että kävelee paikalle. Itseasiassa sinne ei pääse edes aikaa soittamalla, vaan ensin pitää aina soittaa neuvolaan, joka sitten laittaa lähetteen neuvolalääkärille, joka sitten laittaa lähetteen äitipolille jos on tarve. Sinuna soittaisin siis neuvolaan. Täällä on ainakin neuvolaan tuon puhelinajan lisäksi sellainen "päivystysnumero" virka-aikana. Ja jos neuvolantäti on varattuna, niin soittaa takaisin heti kun ehtii. Äkillisessä pissatulehduksessa olen soittanut ihan päivystykseen ja sanonut että raskaana ollaan ja epäilen virtsatulehdusta, niin ne on ottaneet sen pissakokeen heti.
Millaisia vatsakipuja sulla on? Onko ne sellaisia, että menisit niistäkin päivystykseen? Sieltähän ne sitten ohjaa eteenpäin jos näkee tarpeelliseksi.
 
rv 17+0 neukkukuulumiset:
pissa puhdas
hb 128 (laskenut aika paljon kun oli 142)
paineet 97/56
syke 140-150
painoa tullut koko raskauden aikana 2.5kg ei paha...
neuvolalääkäri luuli että olen jo raskauden loppusuoralla ja sanoikin : "sulla taitaa olla laskettu ihan lähipäivinä" =P no joo ei ihan todellakaan =P
 
Käytiin tänään neuvolassa ja hyvin kuului äänet ja kohtu oli kuulemma jo korkeella vaikka ei oikeen ulospäin mitään näy. Harmi vaan saatiin sitten myöhemmin ihan toiseen asiaan liittyviä niin huonoja uutisia ettei huonompia ois voinu tulla. Miks ei voi asiat koskaan sujua tässä elämässä?
 
miten teidän mahat on noin valtavia!? kaikki, jotka on laittanu kuvan, omistaa ihan valtavan vauvamasun! mun masua ei juuri edes erota :D on mulla vähän omaa pehmustetta siinä, mutta en mie mikään läski ole. miksi minun massu on niin pieni.. mieki haluan näyttää jo siltä ku oisin raskaana. olen kateellinen.
18+2
Täällä myös toinen jolla olematon maha..Joululomalla kun oltiin niin sukulaiset ei huomannut ihan mitään, tämä on jo kolmas raskaus ja edellisissä on ollut tässä vaiheessa jo ihan kivan kokoinen vatsa...Mut neuvolassa tänään kuului sydänäänet ja meinaspa neuvolatäti että kyllä vatsa nyt ihan raskausviikkoja vastaa ja että turha stressata...Jospa siellä kuitenki babyllä ois kaikki hyvin, ensviikolla ultrassa selviääpi sitte :)

muoks. rv 18+3 :)
 
18andpreagnent, soita ihan normaaliin terveyskeskuspäivystykseen. Siellä ne stiksaa sun pissan ja laittaa tarvittaessa lääkärille. Silloin kun minä odotin mun ekaa, olin huolissani liikkeistä joskus rv 37 ja silloin ottivat suoraan äippäpolille sydänkäyrään. Millälailla sun mahaa koskee? Sattuuko pissatessa? Onko kuumetta? Kauan sitä on jatkunu?
 
18andpregnant Mulla oli sunnuntaina tosi kipee maha ja menin lääkäriin, ei ne siellä ultraa jos pissassa on kaikki hyvin. Eikä välttämättä ees kuuntele sydänääniä :O Kannattaa soittaa sinne neuvolaa :O

Masusta musta tuntuu että mullakin on vielä ihan pikkunen masu :( Haluan iso vaavimassukan!
 
Johan tänne ehtii tulla paljon tekstiä, kun muutamaan päivään ei ole ehtinyt lukemaan.

Juliet83 ei kai siitä painosta nyt ihan hirveästi kannata stressata, mutta jos vain pystyy pitämään edes hieman kurissa, on kai parempi. Voi muuten lopussa olla hieman enemmän vaivoja ja kai se diabetes riskiin kasvaa. Mulla varmaan sama bmi kuin sulla. Mutta olen kyllä sitä mieltä että parempi ois syödä vaikka liikaa ja monipuolisesti kuin vähän ja mitä sattuu...

Joku täällä puhuakin tosta ruokahaluttomuudesta, täällä aletaan vihdoin mennä parempaan päin, vielä tosin riittävän syömiseen taitaa olla matkaa. Pari kuukautta söin siis vain hedelmiä ja pari palaa täysin vaaleaa leipää ja sen kanssa hieman voita ja ehkä juustoa. Välillä lisäksi vähän pakastepizzaa, suklaata tai lisää leipää. Nyt on viimeisen viikon aikana maistunut myös salaatti ja hieman liha tietyssä muodossa. Ja niin tuoremehulla mennään puol päivää.

Kaikilla tuntuu olevan paljon neuvola kuulumisia. Täällä vasta huomenna toka neuvola ja eka lääkäri, aiemmin ei ollut aikoja :(. Tai ollaan välissä käyty ottamassa verikokeita, mutta ei ole ollut aikaa muuhun.

masusta milloin teidän maksut oikein tuli esiin? Mulla pompsahti kuin yhdessä yössä ;) viikolla 9, pitkään en huomannut mitään muutosta, mutta pari päivää on maha jo tuntunut ja tänään olo oli kuin valaalla... ;)
 
Hii.. pokspuks, rv 16! Jeeee! Pitänee ottaa massukuva tänään tämän kunniaksi.

Vaatteista oli puhe: Itsellä on kolmet mammafarkut ja niillä olen mennyt. Ostin sen bellybelt-jutskun, mutta mulla ei se toimi. Mun vatsa jotenkin löllii niin matalalla ja mulla ei ole ollu lantiomallisia farkkuja ja mulla on aika pyöreä takamus/reidet, niin sen kanssa mun housut a)ei istu b)tippuu. Mammafarkkujen "ärsyttävyys" on siinä, että ne on tehty niin venyviksi, ni tulee syötyä hirveesti.. Sellaset vähä kinnaavat housut muistuttaa jotenkin enemmän olemassaolostaan :LOL:

HM:n farkut on mulla kokoa 36, mitkä jää heti pesun jälkeen isoiksi.. Pitäis mennä tyyppäämään 34 kokosia, mut veikkaan et sinne ei takamus mahdu. Noh, onneksi ei mikään missi tarvitse ollakaan. Meinaan pärjätä näillä. Oon ostanu nää kirppiksiltä ja saanu kavereilta. Äitiyspaitoja tuskin ostan pahemmin. Ginatricotin pitkät topit ja muut liuhupaidat käy ihan hyvin. Ainoa, mitä mun pitää hommata on musta kynähame ja jakku töihin (sinänsä ärsyttävää, kun niitä tulee käytettyä aika harvoin, mutta pakolliset ne nyt vain on..) Ja mulla ei oo hajuakaan et mikä mun koko äitiysjakuissa/hameissa on.. Netistäkun pitää ne tilata.
 
Mä käytin mamaliciousin mustia housuja melko alusta asti kun tuntui normihousut painavan just siitä kohdun kohdalta inhottavasti. Ja tosiaan, oli mukavat, venyi ja vanui :D Mutta menikin päivittäisen käytön johdosta rikki parissa kuukaudessa. Nyt on toisenlaiset, paksummat housut jossa on erillinen mahakangas. Tippuvat päältä koko ajan! Mä joudun käyttämään näiden kanssa masutuubia tai tukivyötä, ne pitää nää ylhäällä.

Yläosat alkaa olla ongelmallisia, ne on liian lyhyitä. Pakko kai ostaa mammayläosiakin sitten. Täälläkin jakkupukutyöläinen, jakkutakit menkööt tällaisenaan loppuun asti kun pidän niitä kuitenkin auki. Paidat ja housut on päällimmäinen ongelma.

Alle viikko nyt rakenneultraan!!! Mä en kestä. Ei kenenkään kuulu joutua odottamaan tällä lailla :D
 
Huomenta!

Onpahan erilainen aamu kuin viimeiseen kolmeen kuukauteen, varmaan eka yö aikoihin kun nukuin koko yön heräämättä sihien asti kun kello soi.
Mies vitsaili aamulla että selvästi apua oli suklaasta jonka roudasi mulle kaupasta kun yhtäkkiä iski suklaanhimo. En siis oo syönyt suklaata juurikaan koko raskausaikana kun ei oo tehnyt mieli, mutta eilen vedin sitten koko levyn ihan yksin : /

Noista päivytstykseen menosta. Meillä ei ainakaan saa mennä äippäpolille suoraan ennen tiettyjen viikkojen täyttymistä, vaan aina oman tk:n tai neuvolan lähetteellä. Meilläkin on neuvolan soittoaika vasta klo 12 -> , joten mäkin sain ohjeen että terveyskeskukseen puhelua jos aamulla on jotain akuuttia, ja sieltä konsultoivat hoitajaa/lääkäriä että tullaanko näytille terkkariin vai laittavatko lähetteen suoraan äippäpolille.

Mulla ei oo vielä mitään äitiysvaatteita, mennään omilla niin kauan kuin pärjää.
Mulla on niin leveä lantio ja takamus, että normaalistikin joudun ottamaan housuista koon joka on vyötäröltä sitten löysä, joten nyt siellä on ollut hyvin kasvunvaraa, eikä vielä pahasti kinnaa.

Jatkan vielä omanapa henkisesti, anteeksi, nyt alkaa se valitusosuus.
Kävin eilen fyssarilla kun ajattelin että mulla on jalat tosi jumissa, kun juilii takareisiä pakaroista asti, ja kipu menee pohkeisiin asti. Toivoin että saisin venyttelyohjeita.
Mutta mulla onkin jotkin hermot pinteessä lantion seudulla josta kipu jaloissa johtuu, eikä tilanne todennäköisesti ainakaan helpota tästä mahan kasvaessa. Kiitos yliliikkuvan selän ja lantion, joka nyt entisestään levenee. Odotan että saan testiin nyt jonkun tukivyön, jonka pitäisi auttaa..
 
Jokuhan täällä lenkkeili huonon tukivyön kanssa? Kannattaisi varmaan hakea sopiva fyssarilta. Sen saa ilmaiseksi lainaan ja pitää palauttaa sitten synnytyksen jälkeen. Ja on varmasti sopivan kokoinen kun ammattilainen mittaa sen. Senhän voi sitten vaihtaa mahan kasvaessa aina uudelleen. :)

Mä eilen hain kaapin perukoilta mammavaatteet. Ne on kyllä niin tylsiä suurin osa, että koitan kirpparilta löytää jotain vähän pirtsakampaa halvalla. On sitten mukavampi fiiliskin itsellä kun vaatteet on kivoja.

Neuvolan perhekäynnistä selvitty. :D Painoa on tullut 6kg. :stick: Ei kyllä terkka kommentoinut mitenkään ja normaalipainoinen oon kyl edelleen. Toiveissa ois pitkä imetys, joten ehkä ihan hyvä kerätä vähän sitä massaa talteen. Mitään muuta erikoista ei ollutkaan. Sydänäänet kuului ekaa kertaa, istukka on tuossa edessä niin ei aiemmin ole kuulunut.

Mikä Miltsu87 mieltä painaa? :(

Ja mä EDELLEEN odottelen fb-ryhmään pääsyä. Nyt joku fb-ryhmäläinen sanokaa, että täällä on jengiä joka haluaa mukaan. Möks.
 

Yhteistyössä