Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

senisipe ja suspala paljon jaksamisia ja toivotaan pikaista uutta plussaa molemmille!:hug:

Eilen tuli laput neuvolasta, lähinnä ne oli vaan sellasia esitietolomakkeita missä kysyttiin kaikkea mahdollista taustasta. Mulle on aina tosi vaikea muistaa mitään vuosilukuja mitä millonkin tapahtunu niin sit joutuu koko ajan laittamaan "noin vuonna"-tapahtuneita. Oli kuitenkin kiva täytellä papereita, niin sai taas jotain vähän konkreettisempaa käteen :)

Itsekin on yrittänyt lueskella netistä mitä ei suositella syötäväksi ja tuli siinä neuvolapostissa ohjeet tästäkin asiasta. Ite en oikein ole ymmärtänyt sitä lohi-kohtaa.. Mitä se meinaa että kirjolohta saa syödä ja Itämeren lohta ei, mitä se lohi on mitä yleensä tiskeillä myydään :confused: Tunnen itseni välillä NIIN fiksuksi :LOL: mä oon kyllä syöny myös tuorejuustoja, kun niissä lukee että pästoroituja ja oon ostanu suomalaisia.. Kaippa se on ihan ok..

ehkä yksi positiivinen oire on ilmaantunut.. Tuntuu että koko ajan vois syödä jotain. Oon kyllä syöny paljon säännöllisemmin kun aikasemmin mikä sinänsä on hyvä. Vielä kun söis aina jotain järkevää niin ois hyvä :whistle: Moni sanoo että ei tee makeaa mieli, mitenkäs sellasen oireen saa? ei oo meinaan täälläpäin näkyny! Jouduin niihin neuvolan lappuihinkin laittamaan että syön päivittäin :ashamed:

Mukavaa viikonloppua!:)
 
Mahtuuko uusi kesäkuinen mukaan?

Plussasin viime sunnuntaina, eli kohta viikon olen ollut hymy huulilla tämän asian kanssa :) Laskettu aika on 17.6.
Meille on tulossa kolmas lapsi, isot pojat on jo 10 ja 7.

Tämä raskaus onnistui ensimmäisestä kierrosta kuten edellisetkin, eli siinä mielessä onnekkaita olemme.

Ikää minulla on 32 vuotta, kuten miehellänikin.

Ryhdyn lukemaan kirjoituksianne, jotta pääsen mukaan juttuihin. Mukavaa odotusta kaikille!

Annintähti 5+5

ps. minua voisi kiinnostaa fb:ssä jutustelukin, siellä tulee kuitenkin notkuttua ja siellä kirjoittaminen on jotenkin helpompaa.
 
seinisipe :hug: pahoittelut keskenmenon vuoksi:'( niin inhottavaa että nuita uutisia joillekkin tulee.

Meidän lasten iät: tytöt 8v10kk ja 6v9kk ja pojat 4v6kk ja 2v1kk.Tälle pienimmälle pojalle ja vauvalle tulee siis ikäeroa noin 2v9kk.Muilla lapsillamme ei ole nuin pitkää ikäeroa ja toivoin nytkin ettei tälle uudelle vauvalle ja tämän hetken pienimmälle tuu liian pitkää ikäeroa.Ainakaan kolmea vuotta ja nythän ei tuukkaan jos kaikki hyvin menee.Niin ja siis leikkejen kannalta oon toivonut ettei sisaruksilla ois kovin pitkää ikäeroa jotta yhteis leikitkin onnistuisivat,mutta saa nähä kuinka tämä pienin pääsee leikkeihin.Nytkin tuntuu jo tuo poikien ikäero vähän liian isolle ku 4v kyselee että millon pikkuvelistä tulee iso poika=) Kuulemma haluais että oisivat yhessä isoja poikia.Ihan niinku 4vuotiaskin ois jo iso=) Leikkivät kuitenkin nytkin jo tosi paljon yhessä,mutta ei kauheen monimutkasia leikkejä kun tää meidän 2v ei vielä paljoa puhu.4v tykkää leikkiä myös paljon siskojensa kanssa.

Alipainosta Mullahan tuota alipainoa oli lapsettomuusaikana mutta en saanu painoa nousemaan vaikka kuinka söin.Eikä se vieläkään syömällä nouse ja oon mää varmaan vieläkin vähän alipainonen vaikka pikkasen on paino tosta lapsettomussajasta noussut.Sillon painoin noin 50kg ja nyt 53kg eli ei suurta eroa mutta nykyään tuun kerrasta raskaaksi ja tuolloin kärsittiin lapsettomuudesta 3vuotta.En tiiä oliko painolla merkitystä ku ei se ainakaan nyt oo heikentänyt raskaaksi tuloa.Oon yhä sitä mieltä että eka raskaus teki musta kunnolla hedelmällisen:heart: Sitä ennen mun menkatkin oli ihan olemattomat.Mentiin pelkillä pikkuhousunsuojilla ku verta tuli niin vähän.

LittleOne joo mietinkin oisko tuolla teidän ultran aikasella ajankohdalla vaikutusta siihen että pääsette kaksi kertaa.Mää kävin viimeksi rv7 enkä saanu sillonkaan ku yhen ultran mutta missä luie se viikkoraja sit menee että saa kaks yhen hinnalla:D Mulla on niin vaikea saada lapsenvahtia keskellä viikkoa että en varmaan ees oikein helpolla pääsis toiseen ultraan.Nytkin on vielä lapsenvahti vähän epävarma,mutta ehkä saan siskon vahtimaan lapsia ultran ajaksi.Sisko kyllä luulee mun lääkärireissusta ihan muuta ku oli pakko pieni valkonen valhe kertoa etten joudu vielä kertoon raskaudesta:O
Mua on taas niin alkanu pelottaan se että jos vauvaa ei olekkaan:'( ku ei oo sitä kunnon pahoinvointia.Ei tuntunu ees millekkään ku avas jääkaapin ja hajut pelmahti nokkaan,eikä se ku pesee hampaita,eikä ees kakkapotan tyhjennys.Voi ku näistä peloista pääsis ja voi ku pienellä tosiaan ois kaikki hyvin:heart: sitä enempi huolettaa mitä enempi tulee nuita huonoja uutisia tänne kesäkuisiin:'( toivottavasti niitä ei tuu enään kellekkään! ja todella harmi että niitä jotkut sai:(

naapurin tyttö Onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan kesäkuisiin:heart:

häpimama Meilläkin esikoinen osaa lukea ja ihmeen kiinnostuneena se tästä aina kulkee ohitse ja yrittää jäädä viereen juttelemaan samalla vilkuillen kirjotuksiani.Yleensä selaankin aina äkkiä johonkin eri kohalle tekstit :D
Jotenkin välillä tuntuu että tytöt aavistelee jotain,ku yhtenäkin päivänä löysin 6vuotiaan leikkimästä omassa huoneessaan leikkiä jossa oli raskaana.Oli työntänyt pehmolelu possun paitansa sisään ja ihan säikähti ku näin hänen leikkinsä=) Yleensä ovat leikkineet nuita leikkejä vain sillon ku minäkin oon ollut raskaana tai vasta synnyttänyt.
Unet mullakin on ihan sekoja.Välillä nään painajaisia raskauteen liittyen ja välillä niin vauhikkaita unia että huh huh:whistle:

ummetuksesta mulla normaalisti maha toimii aika laiskasti,mutta nyt on toiminut liiankin hyvin.Vessassa saa istua monta kertaa päivässä.on ollut välillä aika sekaisinkin.Ummetusta on varmasti taas luvassa jossain vaiheessa,muistan sen muista raskauksista ja se ei oo kivaa:| Mulla ainakin nyt just tuo jonkun mainitsema tee auttaa asiaa ja maha toimiikin aina teen juonnin jälkeen hyvin.Mutta en tiiä auttaako sitten kun ummetusta tulee.Nää meidän suvun vanhemmat(neljäkin heistä) ovat aina suositelleet tuota liotettua luumuvettä ummetukseen.Eli jätettään luumut veteen likoamaan ja sit juodaan se vesi.En kyllä muista että pitiköhän veden olla lämmintä johon luumut laitetaan likoamaan?

juustoista eikös nuissa sulatejuustoissa tai kaikissa maitotuotteissa mitä ei oo pastoroitu ollut aika korkea se listeriariski? Ite oon niin hysteerinen nuiden kiellettyjen ruokien kanssa ettei haluta ees maistaa mitään sellasta mistä en oo varma.miettisin sitä sit koko loppuraskauden.Nytkin mietin sitä ku söin voileipäkakkua ihan sillon alussa ku epäilin olevani raskaana,mut löhduttaudun sillä että kakun tekijäkin oli raskaana joten luultavasti siinä ei ollut mitään kiellettyä.Paitsi katkarapuja jotka tajusin siitä omasta palastani jättää pois,mutta silti vielä mietityttää oisko siinä ollut jotain sulatejuustoa:ashamed: ..ärsyttää ku mulla jää mietityttään kaikki tollanen.Siitä oon tyytyväinen että vielä ainakaan ei oo alkanu yhtään haluttaan sellasia ruoka aineita mitä ei suositella syövän.Yleensä on ihan hirmuna haluttanu raskaana ollessa esim maksamakkaraa,mutta nyt ei yhtään.

Joo nyt täytyy lähteä lasten kanssa koiraa lenkittään.Vielä ku tietäs mitä tuonne pakkaseen laittaa lapsille päälle.Aamulla oli -6 astetta pakkasta mutta nyt onneksi enään kaksi.Ei haluttas vielä uusia toppakamppeita laittaa sotkettavaksi tuonne ulos ja nehän ei kuulemma kestä niin kovaa kulutusta ees missään hiekalla ja soralla(niinku kevätvaatteet) ku ne on tarkotettu lumisille ilmoille.Ehkä me nyt sit puetaan oikeen kunnolla kerroksia ja pannaan välikausipuvut.
Mitä te muut ootte pitäneet lapsilla pikkupakkasilla? Talviksenkiäkin näytti osalla lapsista olevan jo koulussa jalassa mutta meillä on menty vielä yleensä kumppareilla ku päivän lämmetessä onkin sit ollut tosi märkää.Toisaalta ku lapsilla on gore-tex kengät niin nekin kyllä kestää märkää,mutta ei niitäkään haluta ihan missään rapa keleissä käyttää.

Mutta nyt ulkoilemaan:cool:

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi:heart: rv.7+3
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuh!! En oo kyllä eläissäni ollut näin raivoissani ukolle. Eilen ilta kasin maissa äijä paukautti himaan äijäköörinsä kanssa, rupesivat ryyppäämään. Lähtivät menemään kympin maissa, mä ajattelin että jee pääsen nukkumaan.. not!
Meni pari minuuttia kun ovi kävi ja sisään käveli äijän kavereita, mutta ei mun miestä itseään! Ne sitten asettui olkkariin ryyppäämään. Tässä vaiheessa lähti tulenkatkuinen viesti miehelle eikun mulkulle. Parin tunnin päästä mies tuli kotiin en edes katsonut keiden kanssa ja olivat tunnin vielä ryyppäämässä täällä.

Oisin sietänyt tuon ellei se olisi tullut joskus aamu kuuden ja seiskan välissä himaan, pelleillyt jotenkin ympäriinsä ja herättänyt sitten lopulta mutkin. Viikonloppu ja mä en saa nukuttua koska kusipää on kusipää. En ole ennen kiehunut raivosta mutta jumalauta tuo ukko on kuollut.

Kai tässä tilanteessa saa olla saaaaaaataanannn vihainen ja pitkään. Eikä pelkät hormonit pakota vaan ukko on oikeesti mulkku. :mad:

Mites ihmeessä tässä pitäisi rauhoittua, kai se on salille mentävä. Onkohan raivontärinä ihan normaalia raskaana ollessaan, tästä ei lepytä :LOL:
 
Voi seinisipe! Halaus ja voimia!

Naapurintytölle erityis-isot plussaonnittelut, mutta melkein yhtä isot myös kaikille muille uusille!

Tsemppiä Hööpi ja muut huolehtijat. Todennäköisintähän kuitenkin on, että kaikki on hyvin ja kesällä meillä kaikilla on maidontuoksuiset puhisijat sylissä. <3

Muhun on vaikuttaneet nää hormonit tosi voimakkaasti. Pahastun kaikesta ja koko ajan vähän surullinen ja ahdistunut olo. Enkä mäkään kyllä viel hirveesti osaa viel iloita, vaik toisaalta uskonkin kaiken menevän hyvin. Esikoisesta sain paljon luottoa omaan kroppaan. Ehkä en oikein oo sisäistänytkään koko juttua. Varmaan sit ultrassa tää iskee kunnolla tajuntaan, mut siihen on viel ihan kamalan pitkä aika.. Kumpa nää hormoniailahtelut tasaantuis pian...

Itse en ole kiinnostunut fb-ryhmästä, mutta eiköhän tännekin jää kirjoittelijoita, vaikka sellainen perustettaiskin.

unia näen kyllä, etenki aamuisin. Ihan kaikenlaisia.
 
Niin ja tuosta vatsantoiminnasta, huojentavaa kuulla, että toiminta voi mennä myös vilkkaammaksi. Mä oon syöny vähän mitä sattuu ja vähän pelkäsin jo, et nyt mulla sit on se listeria ja kohta mun vauva kuolee. Muistelen, että aikuisella ei oirehtis kuin pienenä vatsan sekaisuutena? Tai sitten salmonella, sekin voi oirehtia lievänä.

Mulla on ihan järkky tyvikasvu, oli jo plussatessa, mutten arvaa viel värjätä kun tärkeät elimet vasta muodostumassa. Noi vaalennusaineet on niin myrkkyä, et vaikee iteki hengittää siin katkussa ja silmät vuotaa. Ehkä annankin kasvaa sellasen trendikkään tumman tyvikasvun, kesäl olis jo melkoinen. :D
 
Huomenia :)

Mahan toiminnasta Itel ei vielä tuo ummetus ole isken mut eiköhän sen vielä tule! Ei kyllä kovin aktiivisesti toimi maha nytkään.

Neminka Mulla kans oikei ihana juurikasvu :LOL: . Pitäs jotai ehkä tehdä ko koht kehtaa enää liikkuu missää :D . Toki pitäs käydä kyllä leikkauttaas huonot poies myös.

Naene Voi kun ihana ilta/yö/aamu siellä ollut :| . Sun ois pitän alkaa het aamust sit möykkää ja kolisee yms ku isäntä viel nukkuu :D

Täällä menos kolmas vuorokaus ilman tupakkii ja ihmeen hyvin menny :) Pienest meinaa välil kiukuttaa mutta eiköhän tämä tästä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Pahoittelut Seinisipe ja Susupala :( Elämä on joskus epäreilua.

Täällä oli puhetta kielletyistä ruoka-aineista. Mulla on ollut edellisen raskauden neuvolakäynniltä saamani lista jääkaapin ovessa tähän saakka (usko uuteen raskauteen oli voimakas) ja voisin tähän nyt laittaa joitain kysyttyjä kohtia siitä.

Siksi Itämeren lohta pitää rajoittaa, koska siinä voi olla korkeita dioksiini- ja PCB-pitoisuuksia jotka voivat aiheuttaa kehityshäiriöitä. Voi syödä 1-2 krt/kk.

Tyhjiöpakatut graavisuolatut ja kylmäsavustetut kalavalmisteet, listerioosin vaara kuumentamattomana. Mulle ei kyllä ole selvinnyt että saako syödä itsegraavattua/kylmäsavustettua lohta vaikka sen olisi ostanut tyhjiöpakattuna ennen graavausta/savustusta... Mutta sen kuvan tuosta saa, että listeria tulee vakuumipakattuun graavattuun/kylmäsavustettuun, mutta ei ns. blankoon vakuumipakattuun lohifileeseen.

Pastöroimaton maito ja siitä valmistetut juustot _sekä_ pehmeät juustot (esim. home- ja tuorejuustot) . Eli ei auta vaikka tuorejuusto on tehty pastöroidusta maidosta, sitä ei saisi siltikään syödä. Listerioosin vaara kuumentamattomana.
 
Voi seinisipe:'( Paljon jaksamisia:hug:


Mua ei ainakaan tässä vaiheessa kiinnosta fb ryhmä.Olis mukavaa ,että tää ketju pysyis aktiivisena ainakin sinne kesäkuulle asti täällä. Sitten kesäkuun jälkeen vois siirtyä fb:n puolelle:)
 
Lisäsin nyt jo muutaman kaveriksi, jotka oli ilmoittautunu haluavansa ryhmään. ELi mukaan mahtuu ilomielin lisääkin kesämassuja sitten nyt tai joskus myöhemmin :)

Mä käyn kyllä täälläkin juttelemassa, mutta jotenkin kivempi on jutella "oikeille kasvoille, oikeilla nimillä" :D
 
FB -ryhmä kiinnostaa, mutta taidan odotella ekan neuvolan/ultran 8.11. ainakin vielä, ennenkuin laitan liittymispyyntöä tulemaan. Josko sitten alkais tosissaan tähän raskauteen uskoa, vielä vähän vaikeaa, kun ei oireita pahemmin ole. Toki menkat puuttuu ja testit plussalla, lämmöt vähän koholla, vattaa välillä vihloo ja päätä on särkenyt, mutta kaipais muitakin todisteita edelleen (hullua kaivata pahoinvointia?!) :D Viikkoja omien laskujen mukaan 5+5, mutta ei menkoista laskettuna. Mulla menkkakierto niin tosi epäsäännöllinen, että viikot muuttuu vielä. Menkkojen mukaan nimittäin olis 8+5..
 
Voi ei susupala & Seinisipe. :hug: Kovasti voimia!

Minä voisin myös tuonne fb ryhmään tulla mutta vasta tiistaina kun olen ultrassa käynyt. Otan sitten yhteyttä emiliainen :)

Aikaisemmista lapsista oli puhetta. Meillä esikko poika täyttää tammikuussa 5-vuotta ja tyttö joulukuussa 3-vuotta. :) eli ikäroa näille jonkinverran tulee, ehkei ihan liikaa vielä kuitenkaan!:)

Täällä olo jatkuu myöskin epävarmana mutta oireitakin on koko ajan joten siinä uskossa ollaan että kaikki on hyvin :) Väsymys painaa päälle joten taidan nytkin painua huilimaan hetkeksi! :)

palalen kun olen paremmissa ruumiin voimissa. :D

Kotiäiti & Nappula 6+2 :heart:
 
Löysin tälläisen netistä:
Äitiysneuvonnan määräaikaistarkastusohjelma

Raskauden aikana käydään sekä terveydenhoitajan että lääkärin vastaanotolla. Neuvolalääkärin vastaanotolla käydään raskaudenaikana kaksi tai kolme kertaa. Alkuraskaudessa lääkärikäynti on vain tarvittaessa noin 12. raskausviikolla. Uudet sikiöntutkimukset korvaavat aikaisemman ensimmäisen lääkärikäynnin. Lääkärissä käydään raskausviikoilla 24–28 ja 35–36.

Siis tarkoitetaanko tällä lääkärikäynnillä ultraa vai jotain muuta käyntiä, kyselee tyhmä ensikertalainen :D

Ja sitten tuosta ummetuksesta...niin tuo teen juonti ei ole minulle mitään mielestä. En ole koskaan juonut kahvia tai teetä. No täytyy miettiä vaihtoehtoja, mutta tämä jokapäiväinen ummetus on aivan kamalaa! Jossain keskustelussa vinkattiin että lusikka auttaa, hihiii! :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Mä muistan lukeneeni jostain että tietyt teelaadut voivat lisätä ummetusta! Ehkä tuo vihreä tee tosin on poikkeus?

Suurkiitos Ruska79 selvennyksistä! Nyt kun vielä muistaisi nämä asiat :D

Lisäys: Mä löysin helsingin sivuilta seuraavan listauksen neuvolakäynneistä:

Keskimääräinen käyntimäärä neuvolassa raskauden normaaliseurannassa:


Käyntikerta: Raskausviikot: Toiminta:
1. 7-10 terveydenhoitajan vastaanotto
2. 10-12 tarvittaessa lääkärin vastaanotto
3. 10-12 ja 19-20+6 sikiön seulontatutkimukset
4. 20-24 terveydenhoitajan vastaanotto
5. 26-28 lääkärin vastaanotto
6. 30 terveydenhoitajan vastaanotto
7. 32 terveydenhoitajan vastaanotto
8. 34 terveydenhoitajan vastaanotto
9. 36 lääkärin vastaanotto
10.-14. 37-41 terveydenhoitajan vastaanotto
15. synnytyksen jälkeen terveydenhoitajan kotikäynti
16. 5-12 viikkoa synnytyksestä terveydenhoitajan ja lääkärin vastaanotolla jälkitarkastus

Eli ei kauaa ekasta vastaanotosta kun pääsee jo sinne ultraan! Joka olisi tuo sikiön seulontatutkimus? Arvelen vaan en tiedä. :D
 
Viimeksi muokattu:
Ok hyvä juttu! Pisti vaan silmään toi "uudet sikiöntutkimukset korvaavat.." niin heti aloin miettiä et säästääks nää nyt taas stadissa jotain et jätettäiski alkututkimukset pois. Mutta hyvä siis ettei näin ole :)

 
Toivottavasti ei! Pitäisi olla enemmän selkokielellä nämä asiat netissä niin meikäläinenkin tietää että mitä mitäkin tarkoittaa :)

Kun ei ole varhaisultrassa käynyt olisi kiva sinne ultraukseen mahd pian päästä julkisella puolella! Että tietää että huutelenko täälläkin ihan turhaan ja onko morkkis paikallaan kun vedin eilen vitutukseen salmiakkia :D
 
Taas täällä :whistle: tänään on jotenkin huono päivä sen suhteen että pelottaa kovasti onko mahassa ketään:ashamed: oireiden vähyys ja se että ne on niin lieviä,lähinnä tuo pahoinvointi,pistää epäilemään onko kaikki hyvin.Inhottaa niin kauheena ku haluttas vaan nauttia.Jos ensi pe ultrassa on kaikki hyvin niin sitten loppuu isommat stressaamiset ja alan nauttia raskaana olosta=)

kristis86 meillä sama laskettu aika=)

täällä on joka lääkärikäynnillä myös ultrattu,mutta esim Oulussa asuessa ei neuvolassa ollu ollenkaan ultra laitetta(nyt asun Oulun lähikunnassa)ja siihen aikaan ku esikoista ootin niin Oululaisille kuulu vain rakenneultra.Sillon oli kyllä pitkä aika oottaa sitä,varsinkin kun olin ihan hysteerinen odottaja sen lapsettomuusajan jälkeen.

Naene halaus:hug: Oisin itekki ollu kyllä ihan raivona:mad:ja siis jos meidän asuntoon ois tullu joku ukkoporukka juomaan niin ne ois saanu melko äkkiä lähöt mun toimesta.Mää oon muutenkin pahalla päällä jos ukon kaverit tulee liika myöhään meidän autotalliin meluaan(meillä makkari autotallissa kiinni ja kaikki äänet kuuluu niinku vieresä puhus) ja oon joskus raivona käyny yökkäri päällä sieltäkin ajaan porukkaa pois ku lapset sairasti ja ukko on vaan melunnu siellä kavereidensa kans jollon me ei saatu nukuttua :LOL: tuo kyllä vähän hävettää nykyään mutta sillon ei.Savu nousi päästä ku karjuin autotallin ovella.Nykyään ei ukko enään uskalla kovin myöhään pyytää/päästää ketään sinne remontoimaan ku tietää ettei me pystytä nukkuun.Vähän tuonu ikä sillekki järkeä päähän tuossa asiassa:D

facebook ryhmä määkin taidan tyytyä nyt kirjotteleen täällä ainakin siihen asti että varmistuu että kaikki on hyvin ja ollaan kerrottu läheisillekkin,ku eikös mun facebook kavereille näkyis että oon liittynyt sellaseen ryhmään??:attn: Sittenhän kaikki heti arvais mun oottavan=)

Hiusten värjäys Mulla on kans hiukset jo siinä kunnossa että pitäs värjäillä mutta aattelin oottaa tuonne paremmille viikoille minäkin että vauvan isoimmat kehitysaskeleet on tehty.Kattoo sitten keski tai loppu raskaudesta jos jo uskaltaa värjätä.Mua on jotenkin nuo väriaineet alkanu pelottaan ku mun kaverilla todettiin päässä syöpäkasvain:'( Syöpä on muutenkin mulle pelottava sanoa ääneenkin kun minun ystäväni lapsi kuoli siihen 3vuotiaana:'( Tuo oli niin kova paikka mullekkin että meni kyllä elämän arvot ihan uusiksi.Ei voi käsittää miksi kukaan joutuu menettämään lapsensa:'(Kauhee ku meni surulliseksi nämä mun jutut.Mutta tosiaan nykyään yritän vältellä mahollisimman paljon kaikkea mikä vois altistaa syövälle.Mutta toistaseksi oon kuitenkin hiuksiani yhä värjännyt.Ja tuo ystäväni joka sairastui on onneksi parantunut syövästä :heart:

Vaikka ajatukset on nyt tosi sekavat ja pelottaa ettei vauvaa välttämättä ookkaan niin silti toinen puoli minusta ilakakoi ja kovasti haluttas ostella kaikkia ihania vauvanvaatteita.Tietäs vaan että minkä värisiä=) Mitenhän mää osaan olla jos raskausaikana ei ollenkaan selviä vauvan sukupuoli.Varmaan joudun sit yksityiselle mennä selvittään sitä:LOL:

nyt lasten kanssa katsoon koko perheen leffaa:popcorn:

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi:heart: rv.7+3
 
Jollen väärin muista, nuo lääkärikäynnit kuuluvat neuvolajärjestelmään ja ovat pakolliset äitiysavustuksen ja muiden kelan tukien saamiseksi. Sikiöseulonnat ja ultrat taas ovat vapaaehtoisia. Korjatkoon joku, jos olen aivan hakoteillä. Mä kävin kolmesti neuvolalääkärin vastaanotolla, joista ensimmäisessä kieltäydyin sisätutkimuksesta, kun mut oli just np-ultran yhteydessä ronkittu ja tarkastettu, samaten yksityisellä varhaisultrassa tarkastettiin, joten en nähnyt mitään tarvetta olla taas ronkittavana. Ihan hyvä, jos tämä eka neuvolalääkäri on jäänyt pois ja paikat tarkastetaan ultran yhteydessä.

Neminka 6+1
 
Osanottoni Seinisipelle ja susupalalle :hug:
Olen itsekin ollut muutaman päivän ihan hiljoksiin, sillä ti-iltana alkanut tuhruvuoto runsastui torstaina ja tuli välillä ihan vertakin, sitten eilen taas takaisin ruskeaksi tuhruksi ja tänään sitä ei ole tullut enää ollenkaan.
Enpä tiedä mistä se on peräisin, mutta toivon tietysti todella että pikkuisella olisi kaikki vielä hyvin... Ja jotenkin tuntuisi, että jos tämä on keskenmeno niin vuotoa pitäisi tulla todellakin enemmän. Tähän asti kun sitä on tullut lähinnä pyyhkiessä. Silloin keskiviikkona ultrassa ainakin sydän löi ja kaikki oli kunnossa, ilman sitä tietoa olisi nyt kyllä huomattavasti surkeampi mieli.

Pahoinvointi sen sijaan ainakin antaisi ymmärtää, että mukana ollaan - tämän aamun ensimmäinen vesilasillinen kun tuli yllättäen ylös sappinesteet vanavedessään... Koko päivän on ollut ihan maksimihuono-olo. Huh huh, miten sitä maanantaina pystyy töihin, minä kun en todellakaan pääse työhuoneen seinien sisään karkuun muita ihmisiä...

rakkauslapsi 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Mä panikoin kun aamupissasta tehty apteekin oma olikin minusta haaleampi kuin eilen aamulla mutta sit taas pc liuska on vahvempi kun aiemmissa pc liuskoissa... en tiiä, pitäskö lopettaa joka aamuinen testaus :D
Epäilen kyllä että testitulokseen vaikuttaa se että join ennen nukkumaan menoa normaalia enemmän ja pidätystunteja oli enemmän kuin muina öinä. Jotenkin musta tuntuu että jos mulla on pissa rakossa liian kauan niin se laimenee se hormoni siinä :LOL:

Jos tiistaina ei tuu digiin 2-3 niin kannattaisiko mun mennä verikokeisiin? vai onko peli menetetty jo siinä vaiheessa?

Tiedän panikoivani mutta kun ei oo kokemusta :D

Tai sit vain lopetan koko testaamisen ja tilaan neuvolaan ajan maanantaina ja olen raskaana kunnes toisin todistetaan :) Mutta kun on ensimmäinen KAUAN kaivattu lapsi niin panikoi ihan pienistäkin asioista... :D
 

Yhteistyössä